Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Atlético blijft in ieder geval in een goede vormcurve, beter dan vorig seizoen ook. Hopelijk zet Iloro zich wel snel over zijn niet-basisplaats in het duel met Ajax. Als Atlético wil blijven presteren moet er immers geroteerd worden.

Heerlijk voor Atletico voor Iloro persoonlijk wat minder met twee keer op de bank . Maar dat hoort er soms bij 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is inmiddels December en we hebben nog steeds niet verloren. Het ziet er dus allemaal goed uit maar langzaam merk je wel dat de ploeg snakt naar die winterbreak. Zelf begin ik ook wel te merken dat ik langzaam vermoeid raak en steeds wat meer last krijg van kleine pijntjes. Juist dan staat er een wedstrijd tegen Athletic Bilbao op het programma. Dat is een vechtploeg en dat kan dus een lastige pot worden. De boodschap van de trainer is ook duidelijk. Zorg dat we snel het verschil maken zodat er in het restant weer krachten gespaard kunnen worden. Je kan er dan de klok op gelijk zetten dat we beginnen met stormen en ook vandaag heeft dat het gewenste effect. Na een kwartier spelen staan we al met 2-0 voor en houden we de controle. Lang gebeurd er dan ook helemaal niks en dat is voor het publiek minder leuk. Ze krijgen uiteindelijk toch nog een toetje als ik 10 minuten voor tijd de 3-0 weet te maken. Met een schuiver in de verre hoek teken ik zo voor de eindstand.

Een paar dagen later mag ik achter blijven in Spanje en moet ik de wedstrijd tegen Manchester United op een scherm kijken. We zijn al door en zodoende geeft de trainer wat spelers rust. Ik ben het er niet mee eens natuurlijk maar aan de andere kant weer wat tijd met Lisa is ook wel lekker. Soms voel ik me schuldig tegenover haar dat ik zo weinig tijd voor haar heb. Gelukkig weet ze waarvoor ik het doe en als we dan samen zijn dan is het ook gelijk goed. We kiezen er voor om gewoon een dag helemaal niks te doen en zo optimaal met elkaar te kunnen zijn. Zo'n dag vrij zorgt er wel voor dat ik voetbal vergeet. Maar als ik die wedstrijd dan zie kookt mijn bloed na 90 minuten. Er word met 1-5 verloren en daarmee word aangetoond dat de selectie breder moet.

In de media gaat het na die veegpartij ook over onze selectie. Nu gaat het allemaal nog aardig en goed maar als het programma vanaf januari wat voller word wat dan? Ik deel die mening wel en vind ook zeker dat er een aantal spelers bij moeten komen. sowieso een verdediger en een middenvelder die er eventueel gelijk al kunnen staan en voor de breedte zijn versterkingen ook zeker welkom. De rust heeft me eerlijk gezegd ook wel weer goed gedaan en ik verschijn dus fris aan de aftrap bij Real Betis. Al snel open ik de score. Na 5 minuten spelen word ik bij een vrije trap vanaf rechts over het hoofd gezien en kan ik simpel binnen tikken. We geven aan het einde van de 1e helft een strafschop weg en gaan met een gelijke stand de rust in. Na de rust heeft de tegenstander zijn zaakjes aardig voor elkaar. Het is moeilijk om het gaatje te vinden. Net wanneer Betis geloofd dat er wat meer in zit sla ik in 3 minuten tijd 2 keer toe en die klap komt als een mokerslag aan bij ze. Felix bepaald de eindstand zelfs nog op 1-4. Het lijk dus weer een simpele overwinning maar we moesten er dieper voor gaan dan het qua uitslag lijkt.

De laatste wedstrijd voor de winterbreak is een thuiswedstrijd tegen Rayo Vallecano. We hebben geen kind aan ze en weten op 70% door deze wedstrijd te cruisen. Eigenlijk weten we pas vrij laat de score te openen als je naar de kansen kijkt. In de 40e minuut word ik op het juiste moment de ruimte in gestuurd en is het simpel de bal in de korte hoek langs de doelman schuiven. In de 2e helft lopen we eenvoudig uit en houden we het op 3-0. We kunnen even vakantie vieren.

Lisa en ik besluiten voor kerst gewoon lekker terug naar Nederland te gaan. We hebben daar inmiddels ook een eigen huis en we vieren daar dus kerst met beide families. Het was eigenlijk een last minute idee van Lisa maar mij hoor je er niet over. Lisa vond het een leuk idee. Natuurlijk hebben we cadeautjes voor iedereen en is het vooral gezellig onder elkaar. Als we eenmaal klaar zijn en aan willen schuiven voor het diner valt me iets op Lisa heeft voor iedereen nog een kleinigheidje. Het is een klein vierkant pakketje met goud papier er om heen. Of we hem allemaal tegelijk open willen maken. Ik maak het pakketje open en daarin zit een foto van een echo en slabbetje met daarop de tekst best daddy to be. Vol ongeloof kijk ik Lisa aan en zie ik een glimlach van oor tot oor voor ik op sta en haar in haar armen val. Ik word dus vader en een mooier kerst cadeau had ik niet kunnen krijgen.

Lisa en ik hebben het al wel eens over kinderen gehad maar we hebben ook allebei gezegd dat we het niet wouden plannen. Het kwam wel als het zover was. Inmiddels is het dus zover en een kind is meer dan welkom. Ik kan me op dit moment natuurlijk nog niet voorstellen hoe het is om vader te worden laat staan vader te zijn maar ik denk dat je daar ook langzaam naar toe groeit.

Dat ik opnieuw word verkozen tot golden boy en speler van het jaar onder 21 is natuurlijk een mooie eer maar in vergelijking tot het nieuws dat ik een paar dagen daarvoor kreeg is dit eigenlijk een tussendoortje. Natuurlijk ben ik er wel blij mee en geeft het nog maar eens aan dat mits ik gewoon blijf doen wat ik moet doen de absolute top echt wel ga halen.

------------------------------------------

@delichris Dat hij nog steeds niet onbetwist vaste spits is is mij eigenlijk nog een raadsel maar goed bij atleti gaat het voortreffelijk

@Marius 1e verlies is een feit maar die kon geleden worden in de competie natuurlijk nog steeds ongeslagen met iloro die gewoon zijn ding doet

@komodo25 om hem fit te houden is het achteraf de juiste keuze van de trainer. Voor iloro zelf is het moeilijk om uitgerekend op een groot podium als de CL niet te spelen. voor beide situaties valt wel wat te zeggen

@True_Legend @Niejo101 @Vlonkie @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Atletico weet wel wat winnen is. En twee leuke prijzen erbij, maar het mooiste is toch vader worden.

Die zware nederlaag in de CL geeft precies aan waar het schoentje knelt bij Atletico. Hopelijk hebben ze dat bij het bestuur ook door.

5db9a50d52cd8-iloro.png

De eerste wedstrijd in het nieuwe jaar is die tegen Leganés. een wedstrijd waarin ik zelf graag aan de buitenwereld wil laten weten dat ik vader word. Het is denk ik de mooiste manier om als voetballer te laten weten vader te worden met een doelpunt. Zorg dus dat er gescoord word en daarover maak ik me eigenlijk vrij weinig zorgen. Het team oogt ook weer fris en uiteindelijk weten we met 0-3 te winnen. Ik kom vlak voor tijd gelukkig tot scoren vanaf 11 meter. Ik had mijn teamgenoten ook nog niks verteld en op het moment dat ik die bal uit het net pak weten die eigenlijk al wel genoeg. De bal gaat onder het shirt en mijn duim in mijn mond. Iedereen mag het weten.

De supercup mag ik laten schieten en dat betekend tijd met Lisa. We doen eigenlijk niet zo veel eerlijk gezegd. We hebben het vooral over mijn toekomst. Met een kleine op komst is het natuurlijk plannen. Als het deze zomer van een transfer komt dan moet die eigenlijk al in Juni rond zijn.  Augustus word hem sowieso niet want dat gaat voor te veel stress zorgen. Blijven lijkt geen optie en dat weet Lisa ook. Bij een eventueel kampioenschap kan ik door de voordeur vertrekken waarbij het duidelijk is dat er waarschijnlijk ook niet meer in zit met dit elftal. Als we geen kampioen worden zijn we dus niks opgeschoten en moet ik evengoed aan mezelf denken. Lisa blijft liever in Spanje en dan blijft er voor mij maar 1 club over. Bij een kampioenschap is dat echter niet gelijk een optie voor mij en wil ik eerst naar een andere grote competitie. We kunnen er lang over doorgaan maar uiteindelijk is het voor ons beide een vereiste dat het zo vroeg mogelijk rond komt. Daarbij is er ook nog een EK wat het voor club gunstiger maakt om tot een vroege transfer te komen. Uiteindelijk blijft het voor de jongens bij 1 wedstrijd in de supercup die met 2-3 word verloren van Valencia.

Een verliespartij tegen Valencia is geen goede voorbereiding op de wedstrijd tegen Barcelona. We spelen thuis tegen de winnaar van de Supercup en tevens nummer 2 in de competitie. Wij kunnen ons in eigen huis in gaan graven en van daaruit proberen toe te slaan. Onze start is verschrikkelijk goed vandaag. 11 minuten op de klok en een 2-0 voorsprong. Na 4 minuten is het in de tegenstoot raak en weet ik de bal met links onder Ter Stegen door te schuiven. 7 minuten later is het Corbo die er uit een hoekschop 2-0 van maakt. Vlak na rust maken we de 3-0 en dan kan het niet meer mis. Uitgerekend Griezmann mag voor de eretreffer tekenen. Dit is een resultaat die nog maar eens aan toont dat een kampioenschap er dit jaar wel degelijk in zit.

Na Barcelona thuis spelen we toch wel een lastige uitwedstrijd bij Villarreal. ER word uiteindelijk wel gewonnen met 0-2 maar het koste weer aardig wat moeite. Het leek wel alsof we nog in de wolken waren met de overwinning op Barcelona. Uiteindelijk zijn het doelpunten van Felix en Porten die voor het verschil zorgen vandaag.

Weer een dagje vrij voor een aantal spelers in verband met de bekerwedstrijd tegen Leonesa. Het B-team moet het wel op kunnen lossen. Echt vrij heb ik echter niet. De club wil een aantal spelers aantrekken en heeft mij om mijn mening gevraagd of ik misschien spelers in gedachten heb die het elftal beter kunnen maken. Nou heb ik het er bij het Nederlands Elftal al eens over gehad met Virgil en hij wil graag ooit nog eens in Spanje aan de slag gaan. Zijn contract loopt ook niet heel lang meer en na een belletje krijg ik het gevoel dat hij het wel ziet zitten om deze kant op te komen. De club brengt uiteindelijk ook een bod op hem uit en deze word geaccepteerd. Zaak voor de mensen die er over gaan om het nu rond te maken. Virgil is natuurlijk een directe versterking achterin. Ook is de naam van Donny Van De Beek gevallen. In mijn ogen is dat ook een speler waar dit elftal beter van word. Daar bemoei ik me echter niet mee en dat mag de club helemaal zelfs doen. Ook het bod op hem word geaccepteerd. Er word uiteindelijk gewonnen van Leonesa maar belangrijker nog. Het bestuur ziet in dat er dit jaar meer mogelijk is als er extra spelers bij komen en ik ben blij dat er actie word ondernomen. Dit is niet alleen naar buiten een belangrijk signaal maar ook voor ons als spelers zelf. Er komen versterkingen en dat betekend concurrentie. Daarvan word je natuurlijk nooit slechter.

Valladolid uit. Ik ben weer van de partij en dat heeft de tegenstander geweten ook. Er word met 0-5 gewonnen maar waar het meest over nagepraat word is mijn reactie als ik te horen krijg dat ik de wedstrijdbal niet krijg. Naar mijn mening heb ik een hattrick weten te maken door de eerste 3 treffers op mijn rekening te nemen. Echter besluit de scheidsrechter de 1e als een eigen goal te zien. Het is een schot van mij die minimaal word geraakt door een verdediger en dat terwijl de doelman al kansloos was. ik denk zelfs dat de scheidsrechter me in de zeik neemt en vol ongeloof kijk ik hem aan. Ik doe nog eens een poging om die bal uit zijn handen te pakken en dan reageert hij wat feller. Hij vraagt of ik een kaart wil en mijn antwoord daarop is of die gek is. Ik kan hem dus krijgen. Er volgt nog een discussie met een aantal spelers onderweg naar de kleedkamer die vinden dat ik gelijk heb. Goed uiteindelijk gaat het natuurlijk weer om die 3 punten en die zijn binnen.

Dit keer krijg ik geen rust in de beker en zijn het andere jongens die aan de beurt zijn. Ik vind het eigenlijk nog wel lekker ook. Met de wedstrijd tegen Real Madrid op komst blijf ik lekker in het ritme. Daarbij is vandaag naar buiten gekomen dat zowel Virgil als Donny de club komen versterken en dus hun debuut kunnen maken tegen Real. Zelf ben ik daar natuurlijk ook het blij mee want na het vertrek van Teun was ik de enige Nederlander. Het blijft echter niet bij die 2 want ook Jasper Schendelaar word nog aangetrokken. Dat betekend dat we nu met 4 Nederlanders zijn en dat het voor Lisa natuurlijk ook top is. Als landgenoten trek je natuurlijk net wat meer naar elkaar toe. Dat geld niet alleen voor ons als spelers maar zeker ook voor de vrouwen. Er word trouwens met minimaal verschil gewonnen van Tenerife 1-2 en ik neem de winnende voor mijn rekening. Met minimale inspanning de volgende ronde bereikt.

----------------------------------------------

@delichris in de competitie loopt het nog steeds op rolletjes en na die overwinning tegen barca is atleti natuurlijk wel een favoriet voor de titel

@Marius Gelukkig zijn is er nu een kwaliteitsinjectie geweest waardoor we misschien op alle fronten mee kunnen blijven doen. 

@komodo25 uiteindelijk blijft voetbal een bijzaak en is zoiets als een kind krijgen natuurlijk gewoon een hoogtepunt in je leven

@T10 een screentje komt binnenkort weer ;)

@Niejo101 Het doel is ook buiten het veld gevonden inderdaad

@True_Legend @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

De club blijft in het ritme, met de versterkingen en een overwinngen tegen Barcelona op zak kan het nu zo maar eens het jaar van Atlético worden. Volop richting een stevige eindspurt nu!

Wat een heerlijke wedstrijden gespeeld hoor en ook nog eens heerlijke versterkingen erbij gekregen. Nu lijkt niets een titel in de weg te staan.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Al een week lang maak ik Lisa gek met die wedstrijd tegen Real Madrid. Beide families komen over voor deze wedstrijd. Februari is als je het mij vraagt toch wel de maand van de waarheid voor ons. We spelen niet alleen de kraker tegen Real Madrid maar moeten ook nog naar Barcelona en de Champions League begint natuurlijk ook weer waarin we Bayern München treffen. Tussendoor spelen we ook nog voor de  Spaanse beker dus al met al een volgepakt schema waarin er genoeg te halen valt.

Real Madrid thuis en bij een overwinning mogen we Barcelona in mijn ogen alleen nog als concurrentie zien. Nu er hier wat meer Nederlanders spelen maakt het voor de bondscoach natuurlijk ook interessant om deze wedstrijd bij te wonen. Er staan bij ons tenslotte 3 Nederlanders in de basis bij ons met Virgil , Donny en mij. Na 7 minuten spelen komen we erg gelukkig aan de voorsprong. Het is een flipperkast goal waarbij ik uiteindelijk de gelukkige ben. Het is de 4e rebound die voor mijn voeten valt en ik weet het gaatje gelukkig wel te vinden. 1-0 en dus weten we op dat moment al dat we in de ruimtes kunnen gaan spelen. Real is ongeduldig en dat zorgt er eigenlijk voor dat wij heer en meester zijn. Toch vergeten we voor rust verder afstand te nemen. Na rust is het echter binnen 7 minuten gedaan. Pinamonti maakt in de 47e minuut de 2-0 en in de 52e minuut mag ik aanleggen vanaf 11 meter. In de linker bovenhoek is het raak en daarmee is de wedstrijd gespeeld. Het geloof bij Real is weg en wij vinden het eigenlijk ook wel prima. Toch trakteert Félix de supporters nog op een doelpunt en daarmee word de rivaal en stadsgenoot met 4-0 afgedroogd. Eenmaal thuis is er een klein feestje. Mijn vader denkt dat het dit jaar echt gaat gebeuren maar ik wil die focus nog even houden. Winnen bij Barca en dan geloof ik het eigenlijk ook echt denk ik.

Het was de bedoeling dat ikw eer mijn rust zou krijgen in de beker maar ik mag toch nog even aan de bak. De ploeg heeft het moeilijk en niemand zit natuurlijk te wachten op een verlenging. Na 77 minuten spelen kom ik binnen de lijnen en 10 minuten later lever ik de assist op de enige treffer van de wedstrijd. Guedes mag hem maken en daarmee zijn we door in de beker. Over deze wedstrijd hoef je niet veel na te praten in mijn ogen. Het spel was niet goed maar in de beker telt natuurlijk alleen het resultaat en dat is positief. Snel schakelen naar de competitie.

Om heel eerlijk te zijn kan die Spaanse beker me eigenlijk gestolen worden. Die heb ik namelijk al gewonnen. Mijn ogen zijn gericht op de competitie en daarin is Sevilla de eerst volgende die er aan moet geloven als je het mij vraagt.  Ik voeg de daad bij het woord want na een rustig eerste kwartier gaan alle remmen los en maken we er 5 in 20 minuten tijd. 4 daarvan neem ik voor mijn rekening en Pinamonti mag de andere maken. Wedstrijd is dus gespeeld en het tempo gaat weer omlaag. Na rust slaan we nog 1 keer doe maar dat doet Sevilla ook. Al met al is 6-1 natuurlijk gewoon een geweldige uitslag en dan te bedenken dat er misschien nog meer in had gezeten.

De trainer is in aanloop naar de heenwedstrijd in de halve finale voor de Spaanse beker duidelijk. Ik speel niet met het oog op Barcelona. Dat klinkt mij dit keer als muziek in de oren. Juist omdat er nog gewoon een return is om die finale van de Spaanse beker te bereiken is dit in mijn ogen een logische keuze van de trainer. Toch wil ik de wedstrijd wel zien en dus zit ik wel gespannen thuis voor de TV. Voor Lisa blijft het raar om dat te moeten zien. Ze vind mij op het veld vaak heel rustig maar dat zal ze waarschijnlijk nooit begrijpen. Toch kan ik na 90 minuten spelen trots zijn op de jongens die met een goed resultaat weer richting huis kunnen komen 0-3 en dus met 1 been weer in die finale.

Een belangrijke week begint voor ons met de uitwedstrijd tegen de nummer 2 Barcelona. Winst maakt onze kans heel erg groot om kampioen te worden. Wij komen daar ook voor. Waar we eerder wel eens deze kant op gingen om in ieder geval niet te verliezen is het vandaag anders. Wij zijn de nummer 1 en dat moeten we laten zien altijd en overal. We hebben daar ook gewoon de spelers voor. Afwachten vind ik niks al kan dat natuurlijk ook effectief zijn. Het is zaak om een mentale klap uit te gaan delen. Camp Nou is er klaar voor en tijdens een sfeeractie in dat stadion voel je je als speler van de tegenstander echt wel even klein hoor. Echt indruk maakt het allemaal niet op ons. Hoewel de wedstrijd redelijk gelijk op gaat heb ik toch het gevoel dat het vandaag goed zit. 5 minuten voor de rust hinken beide ploegen op de gedachte om het zo te houden tot de rust maar dan uit het niets gaat het even snel en pakken we de voorsprong. Lemar is de gelukkige en zorgt voor doodse stilte bij de thuis supporters. Na rust is het hek van de dam als het al vrij snel 0-2 word en wij kunnen ons geluk niet op. Son doet vlak voor tijd nog wel iets terug maar verder dan 1-2 laten we het niet komen. Ik zit er doorheen. Dit moment is zo verschrikkelijk belangrijk voor ons. We worden opgewacht op de luchthaven door uitzinnige supporters. Eenmaal thuis kom pas echt het besef als ik de samenvatting zie. Langzaam rollen er wat tranen over mijn wangen. De knuffel en de stilte van Lisa zijn de dingen die ik nodig heb. Het zijn natuurlijk geen tranen van verdriet maar tranen van trots. Trots dat het dit jaar eindelijk lijkt te lukken en juist daarvoor ben ik hier gebleven.

Veel tijd om er bij stil te staan is er niet. De Champions League begint weer en we gaan op bezoek bij Bayern München. Het kon natuurlijk makkelijker maargoed als je prijzen wilt pakken moet je uiteindelijk van iedereen winnen en ik voel dat we deze uitdaging ook wel aan kunnen. Daarbij spelen we de return natuurlijk thuis en dat is hoe je het ook bekijkt altijd een voordel. Het enige waar je voor moet zorgen is dat die wedstrijd natuurlijk nog wel ergens om gaat. Het spektakel zit hem vandaag eigenlijk alleen in de eerste 10 minuten. Binnen een minuut is het al raak met mijn eerste balcontact. Het is een te korte terugspeelbal van Alaba en ik ben daar net eerder bij. Het wippertje heeft genoeg snelheid en lengte en dus worden we behoorlijk in het zadel geholpen. 7 minuten later is het alweer gelijk maar nog geen 90 tellen later is het opnieuw een te korte terugspeelbal waar ik tussen zit. Dit keer leg ik hem breed en is het Pinamonti die het cadeautje mag uit pakken. Bayern is vanaf de moment de bovenliggende partij maar wij hebben een trainer die ons op deze situatie heeft voorbereid. Ik ben totaal geen fan van het spelletje door met een dubbele bus te gaan spelen maar het levert het gewenste resultaat op. Met een thuiswedstrijd te gaan nemen wij hier de overwinning mee. Zaak om het thuis dan af te maken.

Spelen zonder bal kost erg veel kracht. Dat is te merken in de wedstrijd thuis tegen Getafe. Het is moeizaam en gewoon net niet scherp genoeg. 2e ballen worden verloren. We zijn over net iets te laat. Maar toch word ook deze wedstrijd winnen afgesloten. Pinamonti is de maker van de enige treffer na 26 minuten. We gaan maart in waarbij alle prijzen nog in het verschiet liggen. Als we dit seizoen geen kampioen worden dan word de club dat nooit meer. Daarbij lijk de beker finale een zekerheidje en hebben we laten zien ook tegen een europese top club te kunnen presteren. Het kan zo mooi zijn maar we zullen er keihard voor moeten blijven werken.

-------------------------------------------

@Marius deze maand was belangrijk met wedstrijden tegen 3 absolute top teams die allemaal winnend werden afgesloten. het lijkt echt te gaan gebeuren dit jaar

@komodo25 Het is dan ook nu of nooit met betrekking tot de titel

@delichris Het is aan atleti om nu niet door het ijs te zakken en die titel eindelijk te gaan pakken. meerder prijzen pakken is natuurlijk helemaal mooi maar die titel is het hoofddoel

@T10 @Niejo101 @True_Legend @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell@r4vje @Whitewolf345

Alleen maar overwinningen, en dan ook in al die belangrijke grote wedstrijden. De titel komt steeds dichterbij voor Atlético, en wie weet wat daar nog bij komt.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Na een geweldige maand Februari waarin we hebben laten zien echt kandidaat te zijn voor de titel komt nu de door mij toch wel gevreesde maand Maart. Ja ik heb inderdaad even een moment van besef gehad dat we nu verschrikkelijk dichtbij zijn maar al vrij snel daarna kwam ook de angst toch wel een beetje. Vorig seizoen deden we het ook heel aardig en ging het vanaf deze maand helemaal mis. Ik ben dat niet vergeten maar ik denk toch ook wel dat het nodig is om dit seizoen zo´n groei door te maken. We beginnen de maand in ieder geval niet overtuigend bij Levante. Blijkbaar ben ik niet de enige met een bepaalde angst. Het spel is matig en het tempo is laag. We mogen van geluk spreken dat we vandaag Levante treffen en dat hun kwaliteit niet echt denderend is voorin. aan de andere kant in 1 moment van genialiteit genoeg om de 3 punten hier eigenlijk te stelen.  Even komt alles samen. De lange bal is goed , het meenemen van de bal met mijn borst ook en het schot dat in de korte hoek via de binnenkant paal in het doel verdwijnt. Slecht spelen en toch de 3 punten pakken. In het begin van het seizoen is het onzin om te zeggen dat je dan een kampioensploeg bent maar ik vind dat het nu toch wel gezegd mag worden.

Waar ik zelf al rekening mee had gehouden gebeurd ook. In de return van de halve finale om de Spaanse beker zit ik niet bij de wedstrijdselectie. een 3-0 voorsprong moet voldoende zijn volgens de trainer en achteraf blijkt hij gelijk te krijgen. 1-1 zonder al te veel moeite maar dat dagje vrij doet wonderen. Lisa en ik brengen een dag in Napels door waar we eigenlijk op een strandje terecht komen met uitzicht op de Vesuvius. Er zijn maar een paar mensen dus voor even kunnen we aan alle stress ontkomen. Lisa is hier ooit geweest tijden een weekend weg en ik ben blij dat ze dit heeft onthouden. 's avonds op de boulevard waar we een hapje gaan eten is het drukker en zie je mensen kijken en over ons praten. Af en toe kan ik me er aan storen maar het hoort toch wel een beetje bij het leven van een voetballen.

Voor de wedstrijd tegen Leganés ben ik er gewoon weer bij natuurlijk. uitgerust en helemaal fit. De boodschap van de trainer is duidelijk. Snel afstand nemen en dan krachten sparen voor de return tegen Bayern München. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar na 28 minuten staan we toch al met 2-0 voor. Na een kwartier spelen maakt Lemar de 1-0 en na 28 minuten spelen is het gaatje richting mij weer gevonden en sta ik oog in oog met de doelman. wachten op een beweging van hem en daarop anticiperen. Ik ben daar in de loop der jaren zo verschrikkelijk in gegroeid. Het is bijna een koud kunstje en dus is het ook nu raak. In de rust mag ik achterblijven in de kleedkamer en zie ik vanuit de spelerstunnel dat het uiteindelijk nog 3-0 word. 

De trainer heeft ons afgeraden om voor de wedstrijd tegen Bayern München de drukte op te zoeken. Ik vind het maar niks om binnen te zitten en besluit met Lisa gewoon te doen wat we normaal ook doen. Ja je merkt dat de mensen in de stad er mee bezig zijn en je er op aanspreken maar ik vind dat juist wel lekker. Het geeft mij in ieder geval wat extra motivatie om het voor die mensen te doen en ik heb dat soms ook wel nodig. De verwachting is dat de tegenstander gaat stormen maar ik vind dat als we bezig zijn wel mee vallen. Het publiek gaat tekeer en dat krijg ik wel mee. Zonder sterk te spelen komen we niet in de problemen. We lijken met 0-0 de rust in te gaan maar dan krijg ik de bal rond de 16 aangespeeld en kan ik draaien om vervolgens snel uit te halen. ik raak de paal mar via de rug van de keeper is het toch raak. Deze komt aan bij de tegenstander en dat merken we onderweg naar de kleedkamers ook. Bayern lijkt lamgeslagen en wij hoeven ook niet zo nodig. Het is eigenlijk zonde van zo'n wedstrijd maar het resultaat staat voorop. In de slotfase lopen we nog uit naar een geflatteerde 3-0 waarin Pinamonti weet te scoren en ik ook vanaf 11 meter weer trefzeker ben.

In een kort interview laat ik weten gelukkig te zijn met de visie van de club. Dit jaar zijn er stappen gemaakt om de droom van de supporters eindelijk te laten slagen. We bekijken het nog steeds per wedstrijd maar we weten dat we ontzettend dichtbij zijn. De overwinning tegen Rayo Vallecano is het bewijs dat dit team echt mooie dingen kan bereiken. Het is opnieuw niet groots maar als je met 0-4 wint hoor je niemand daar meer over. Laat staan als we echt groots gaan spelen wat we dan kunnen bereiken. Ik zorg voor de openingstreffer en vanaf dat moment lijkt het op cruise control te gaan.

Dat we ook maar gewoon mensen zijn blijkt in de wedstrijd tegen Athletic Bilbao. Een bloedeloos gelijkspel en na de wedstrijd krijg ik gelijk die vraag of we toch de zenuwen beginnen te voelen. Ik vind van niet. We winnen een keer niet maar kijk eens naar ons programma. Andere teams kunnen meer rust pakken en zich beter voorbereiden op ons. Dat kan net het kleine verschil zijn. Het is ook maar 1 wedstrijd nu en dat was vorig jaar echt een serie van wedstrijden. We komen er wel als we gewoon ons dinge blijven doen.

Maart is ook de maand van de eerste interlands van het jaar. Over een paar maanden begint het EK en dus wil iedereen zich laten zien. Ik voel de verplichting om te gaan als zouden een paar dagen rust beter zijn voor de club. Ik ga dus toch en er word afgesproken dat ik maar een totaal van 90 minuten mag maken. De 1e wedstrijd tegen Rusland kom ik niet in actie en word er gelijkgespeeld. Tegen Portugal sta ik een uur binnen de lijnen en weet ik voor de enige treffer te zorgen door vanaf de stip raak te schieten. 

----------------------

@delichris in deze fase mag je inderdaad wel zeggen dat we af en toe het geluk van een kampioen hebben. er is weer een belangrijke stap gezet in ieder geval

@Marius Nog steeds kunnen er 3 prijzen gepakt worden al denk ik niet dat alle 3 realistisch is. Die titel is binnen handbereik en daarbij zou een spaanse beker natuurlijk ook mooi zijn de CL word zwaar genoeg

@komodo25 het is de bevestiging dat het daadwerkelijk kan. als je real en barca kan verslaan dan moet je ook zeggen dat je de titel kan en in deze fase misschien wel moet winnen

@T10 @Niejo101 @True_Legend @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Het ziet er goed uit voor Atletico en Iloro . Napels nu niet meteen een stad waar je als 1e aan denkt als dagje uit

Atlético blijft presteren. Dat kan haast niet anders of dat moet met prijzen beloond worden.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Kunnen we dan toch niet met de druk om gaan? we schrijven 2 April 2024 als Real Betis op bezoek komt. Het is een wedstrijd waarin iedereen ver onder zijn niveau speelt. Dat we er met 1-2 vanaf gaan kan je een schande noemen maar we moeten wel zo eerlijk zijn dat dit pas onze eerste nederlaag is in competitie verband. Wat mij betreft is er niks aan de hand en dat zullen we in de komende wedstrijden moeten laten zien. 

Een paar dagen later komt Celta op bezoek en je merkt toch dat die nederlaag wat doet met onze supporters. Zelf tillen we er niet al te zwaar aan en als ik het persoonlijk bekijk is het lekker dat je na slechts een paar dagen dat slechte gevoel weg kan gaan spelen. Of we door die nederlaag weer extra scherp zijn of niet dat doet er niet toe maar onze start is voortvarend. Binnen een tijdsbestek van 10 minuten beslissen we deze wedstrijd en het is voor mij al na 41 seconden raak. Steekballetje binnendoor en met links schuif ik de bal langs de doelman. 9 minuten later staat het door treffers van Pinamonti en Sow al 3-0 en is het klaar. In de 2e helft mag ik mijn 2e maken alvorens ik naar de kant mag want de Champions League wacht ook weer.

Na 2 jaar op rij de kwartfinale als eindstation willen we nu wel een keer doorstoten richting de halve finale. Onze kansen zijn wat dat betreft 50/50 want Spurs is natuurlijk gewoon een prima tegenstander. Wat ik zelf vooral jammer vind is dat we eerst thuis spelen. Dan moet je eigenlijk al een resultaat neerzetten want anders word het in de return natuurlijk moeilijk. De 1e helft is van onze kant best onzeker. We komen niet lekker in ons spel en weten ons geen raad met de houding van de tegenstander. Tot overmaat van ramp komen we net binnen het uur ook nog op achterstand en dan lijkt het besef pas te komen. We gooien de schroom van ons af en beginnen eindelijk met voetballen. Slechts 5 minuten na die tegentreffer antwoorden we als ik een vrije trap onberispelijk binnen schiet. We zijn los na deze goal. In de 72e minuut maakt Lemar er 2-1 van en 5 minuten voor tijd ook de 3-1. Félix bepaald de eindstand op 4-1 en dit is natuurlijk een uitstekend resultaat. Toch moeten we in de return bij de les zijn.

In de uitwedstrijd tegen Málaga zit ik 90 minuten lang op de bank. Met de return in de Champions League en de finale van de Spaanse beker op komst wil de trainer geen risico nemen. Ik zie vanaf de bank een ploeg zwoegen voor een goed resultaat die er uiteindelijk ook komt hoor maar wat ging het moeizaam. 2-3 is genoeg voor de 3 punten en zo komen we weer een stapje dichterbij.

De return is een regelrechte schande en ik ben hard voor mijn ploeggenoten. Natuurlijk reken ik mezelf daarin ook mee. Er word met 5-2 verloren waardoor we op uitdoelpunten toch een ronde verder komen en dat is misschien het enige lichtpuntje maar als je na 30 minuten spelen met 1-2 voor staan mag je het nooit meer zo ver laten komen. We hadden de boel gewoon dicht moeten houden in plaats van hoogmoedig en met een misplaatste arrogantie het restant uit te spelen. Maar goed we moeten de scherpte weer vinden voor de finale van de Spaanse beker want dat is nu wat telt. 

Hoewel die beker niet ons hoofddoel is kan je hem maar beter winnen als je toch in de finale staat. Barcelona is de tegenstander en dus is het een affiche tussen de op dit moment 2 beste Spaanse ploegen. Mensen hebben het vaak over een finale is een wedstrijd op zich maar vandaag telt dat even niet. Hier kan ook nog een mentale tik uitgedeeld worden in de strijd om de titel. Hoewel wij het eigenlijk nooit meer weg mogen geven kan de onzekerheid natuurlijk altijd nog toe slaan mocht er vandaag verloren worden. Zaak dus om deze wedstrijd wel winnend af te sluiten en opnieuw starten we best goed. Virgil Van Dijk kopt uit een vrije trap van Lemar de 1-0 tegen de touwen na 13 minuten spelen. Toch weet Barcelona de wedstrijd naar zich toe te trekken en is het Richarlison met en dubbelslag binnen 4 minuten die er voor zorgt dat wij na de rust aan de bak moeten. Met 1-2 gokt Barcelona op de counter en wij hinken op 2 gedachten. Natuurlijk willen we scoren en terug in de wedstrijd komen maar we moeten ook het gevaar van de counter minimaal houden. Het duurt dan ook nog lang voor we echt aanvallender gaan spelen maar uiteindelijk betaald dat zich wel uit. Guedes die in de ploeg is gekomen van Pinamonti heeft slechts 3 minuten nodig om 6 minuten voor tijd de gelijkmaker binnen te werken. Het momentum ligt bij ons want nu moet Barcelona het plan weer omgooien en wij kunnen doorgaan met wat we deden. Het word verlengen maar daarin heb ik al snel door dat wij net wat meer energie lijken te hebben. er staan 108 minuten op de klok als Lemar de bal vanaf links laag en scherp voor geeft. Ik maak een sliding om bij de bal te komen en met mijn grote teen weet ik de bal nog te schampen. Doelman uit positie en ik zie de bal het doel in rollen. De kramp schiet er in  maar ik moet nog 12 minuten. Ik kan niet meer en die 12 minuten lijken ook een eeuwigheid te duren. Maar wat is die ontlading dan extra lekker op het moment dat de scheidsrechter fluit voor het einde. De beker is een feit. Nu is het zaak om die titel binnen te slepen. Dat is ook mijn boodschap eenmaal in de kleedkamer. Jongens die beker is mooi maar we hebben nog 6 punten nodig. 6 punten om het doel eindelijk te bereiken.

--------------------------------

@delichris Belangrijk zijn in de maanden dat het er toe doet voelt sowieso goed zeker met het komende EK

@komodo25 Weer een prijs binnen nog 2 te gaan. Napels heeft echt wel zo zijn charmes hoor. sterker nog mocht je ooit een weekendje weg in gedachten hebben is het echt een aanrader

@Marius in ieder geval met 1 prijs en het moet wel erg raar lopen willen dat er niet minimaal 2 worden

@T10 @Niejo101 @True_Legend @Vlonkie @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Kwestie van gefocust te blijven lijkt het wel! In sommige wedstrijden gaat het voortreffelijk, in andere loopt het toch nog mis. Eén prijs is alvast binnen, een andere binnen handbereik, maar de CL ook nog veroveren zou natuurlijk de kroon op het werk zijn alvorens te vertrekken.

Mooi hoe je de Liga kan pakken en in de CL verder zei het met geluk. De beker winnen ten koste van Barcelona is lekker.

Die 6 punten komen er dat voel ik . Weer een prijs binnen . Nu de twee belangrijkste nog

Zal het in het achterhoofd houden betreft Napels