Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Het seizoen positief afgesloten inderdaad. Mooi dat Iloro met een paar doelpunten nog zijn bijdrage kon leveren. Nu ervoor zorgen dat zo'n kraker tegen Barcelona op de laatste speeldag in de toekomst nog enige inzet heeft, zoals de titel in La Liga :)

Mooi dat het positief is afgesloten en dat Iloro nog wat kon scoren. Nu op naar de zomer en fris terug komen.

't is jammer dat je nog van Barca verliest, maar al met al toch een erg lekker einde van het seizoen, zowel voor het team als voor Iloro. Nog een jaartje Madrid dus, hopelijk dit keer afgesloten met een titel!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het seizoen in Spanje zit er op maar met vakantie ben ik niet echt bezig. Dat soort dingen regelt Lisa altijd. Ik mag me eerst nog even in Zeist melden voor de Halve en hopelijk ook Finale van de Nations League. Je merkt toch dat de motivatie er wel is maar iedereen lijk een beetje klaar met het seizoen en toe aan vakantie. Spanje is de tegenstander in de halve finale en opnieuw lukt het ons niet op van ze te winnen. Op strafschoppen vliegen we er uit en moeten we nog een kleine finale spelen. Gelukkig si dat dan wel tegen Duitsland en hoewel er al lang geen vijandigheid meer is willen we koste wat het kost die wedstrijd winnen. Prestige en eer tellen in die wedstrijd en buiten dat wil iedereen natuurlijk wel gewoon met een overwinning zijn vakantie in gaan. 

Hoewel we er niet in zijn geslaagd om de finale te behalen kunnen we nu toch al wel terug kijken op een mooie reeks. In een groep met Engeland , Frankijk en Oostenrijk hadden velen ons al afgeschreven maar nu hebben we in ieder geval nog kans op een medaille. Je hebt op clubniveau altijd wedstrijden die ondanks slechte resultaten bijna een heel seizoen goed kunnen maken voor de supporters. Zoiets geld natuurlijk voor Nederland tegen Duitsland ook altijd. Het is dan vervolgens extra mooi om in een duel als deze beslissend te kunnen zijn. We weten met 3-0 te winnen en met 2 treffers word ik toch een beetje gezien als de nationale trots. Het is leuk maar het enige waar ik aan kan denken is vakantie.

Ik heb Lisa ooit verteld dat het me leuk lijkt om rond te trekken door Amerika. De reden waarom zullen velen van jullie verbazen maar dat komt een beetje door Bassie & Adriaan. Hun rondreis door Amerika is eigenlijk de inspiratie voor onze vakantie. Ik heb dat een beetje als kind van mijn vader mee gekregen en ik heb ooit gezegd dat ik het wou doen als ik wat ouder was maar hey nu kan ik mijn ouders en de ouders van Lisa mee nemen en zou kunnen we bijna een maand met elkaar genieten van een mooie reis. De mooiste plekke van Amerika krijgen we te zien al ben ik toch wat bang om in een helikopter over de Grand Canyon te vliegen. Het ongeluk van Kobe Bryant schiet hierbij gelijk door mijn hoofd en Lisa moet ook echt om me in praten om dit toch te doen. Uiteindelijk ben ik toch blij dat ik dit heb kunnen doen want het is toch een onvergetelijke ervaring. Het mooiste van de hele reis zijn toch de pretparken in Florida natuurlijk. We zijn ook nog even wezen kijken bij het hotel dat speciaal voor kinderen is ingericht maar dat ging ons toch net wat te ver om daar te verblijven. Uiteindelijk ontkwam ik er niet aan dat ik toch her en der ook herkend werd maar daar heb je maar mee te dealen als voetballer vind ik. Wat mij vooral verbaasde is dat ook bekende acteurs en artiesten wisten wie ik was. Zo heb ik de kans gehad om de crew van The Fast and Furious te ontmoeten en hun vroegen me ook of ik acteren niet leuk zou vinden. Zeg nooit nooit maar voetballen is natuurlijk het belangrijkste. Daarbij heb ik nog niet de status van een Cristiano Ronaldo , Messi of een Neymar die al wat kleine rolletjes heeft gespeeld. Het lijkt me bijvoorbeeld wel eens tof om als een soort mascotte rond te lopen. gewoon in zo'n pak waarin niemand je herkent of een nieuw seizoen van La Casa De Papel aan te kondigen in een trailer en dat ik dan op het einde dat masker af doe. 

Er is zelfs nog sprake van een bod van Chelsea op mij. Ze zijn echter kansloos. Ik heb mijn keuze aan het einde van het seizoen al gemaakt door mijn contract te verlengen bij Atletico Madrid en ik sta ook achter die keuze. De club gaat ook niet akkoord dus ik hoef er niet eens over na te denken. Feit is wel dat komend seizoen het seizoen van de waarheid is. Er moet beter gepresteerd worden. De beker is niet het doel. Ik wil kampioen worden en verder dan de kwartfinale in de Champions League komen. Of dat haalbaar is moet blijken maar zulke doelen moet je jezelf wel stellen. 

-----------------------------------------------------------------------

@Marius van mij hoeft het niet perse op de laatste dag nog ergens om te gaan hoor ;) als dat dan wel betekend dat wij kampioen zijn natuurlijk

@delichris vakantie vieren en vol goede moed en frisse zin aan het nieuwe seizoen beginnen. Dit jaar moet het echt beter

@komodo25 Jammer van die verlies partij tegen Barca maar uiteindelijk toch een goede reeks neer kunnen zetten inderdaad

@Niejo101 Die titel is natuurlijk wel het doel al zit er bij Real en Barca net wat meer kwaliteit. het is zaak om tegen de kleinere ploegen wat minder punten te verliezen zodat er echt meegedaan kan worden

@Vlonkie @T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Netjes het seizoen kunnen afsluiten bij de nationale ploeg. Hopelijk zijn de batterijen van Iloro extra opgeladen voor het nieuwe seizoen met deze trip.

Zonde dat Nederland niet de Nations League kon winnen. Wel grappig dat Iloro herkend gaat gaat worden in een ander deel van de wereld.

Geen nations league maar wel gewonnen van Duitsland waar door het seizoen toch enigzins is gered. Mooie vakantie gehad hoor . Die van Bassie en Adriaan heb ik nog altijd 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Elk seizoen begint met nieuwe hoop voor zowel spelers als supporters. In mijn ogen hebben we elkaar ook nodig om onze doelen te behalen. Zonder supporters zijn wij namelijk niks en zonder ons hebben hun niks om te supporten. Je mag het hier bijna niet uitspreken maar ik doe het toch. Ik vind dat we voor het kampioenschap moeten gaan. Wat andere mensen er van denken boeit me niet. We zijn het na vorig seizoen verplicht om voor dat doel te gaan juist voor onze supporters.

Ik vind persoonlijk een voorbereiding helemaal niks. Ja het optrainen en het in conditie komen is prima maar wedstrijden spelen om in het ritme te komen vind ik zo´n onzin. Hoezo in het ritme komen als je veelal halve wedstrijden speelt? Toch winnen we alles in de voorbereiding en zijn we klaar voor de eerste competitie wedstrijd tegen Levante.

Dat we gelijk een signaal af willen geven is natuurlijk normaal maar dat we zo scherp zouden zijn was voor mij ook een verassing. Binnen 19 minuten laten we in eigen huis zien wat onze intenties zijn en is de wedstrijd eigenlijk al klaar. Het staat dan al 3-0 en ik heb de openingstreffer voor mijn rekening genomen. Uit een corner kop ik simpel raak en voel ik de liefde van de supporters weer. Ook die weten dat ik Chelsea opnieuw heb afgewezen ondanks een minder seizoen en het lijkt dan ook of ze me harder toejuichen dan ooit. Uiteindelijk staat in deze wedstrijd de eindstand voor rust al op het scorebord. Het word namelijk 3-1.

Het is een goed begin dat een vervolg moet krijgen in de uitwedstrijd tegen Getafe. In de media verwachten ze dit seizoen eigenlijk niet zoveel van ons en laat dat voorlopig nog maar even zo blijven. Ik weet namelijk niet of dit team bestand is tegen extra druk van buitenaf. Vorig seizoen koste dat ons de kop en het zou zonde zijn als dat weer gebeurd. In deze uitwedstrijd tonen wij niet echt aan dat we titelaspiraties hebben. Het gaat moeizaam na een vroeg opgelopen achterstand. Het vinden van het gaatje lijkt maar niet te lukken maar vlak voor rust is het in de blessuretijd uit het niets toch raak. Een voorzet waar ik net iets te veel ruimte krijg en dus op de goede plek sta om binnen te koppen. Na rust blijft het eigenlijk hetzelfde liedje maar opnieuw sla ik toe in de blessuretijd. Met nog ongeveer 20 seconden te gaan komt de bal hard en laag voor en kan ik net voor de doelman de bal binnen glijden. De ontlading is groot natuurlijk want we blijven foutloos. Als aanvaller wil je natuurlijk van invloed zijn en dat kan niet mooier dan op deze manier. En hoewel het vroeg is laten we wel zien dat we ook slechte wedstrijden kunnen winnen en dat is een vereiste als je mee wilt doen.

Voor de interland onderbreking willen we foutloos blijven en dus moet er bij Cádiz gewonnen worden. De ploeg heeft toch een kleine metamorfose ondergaan en we zijn toch 4 basiskrachten kwijt geraak. Daar tegenover staat ook weer de komst van een aantal jonge en goede spelers die hongerig zijn. 1 daarvan is Elivelton Guedes en die mag zijn debuut maken vandaag. Slechts 8 minuten heeft hij nodig om geaccepteerd te worden als hij de openingstreffer voor zijn rekening neemt. Uiteindelijk gaan we met 0-3 rusten en is het spel eigenlijk heel zakelijk. We maken onze kansen af en geven niks weg. Na rust maak ik na 50 minuten spelen de 0-4. Het is een soepel lopende aanval waarbij ik goed word vrij gespeeld en simpel kan binnen schuiven. Sow maakt de mooiste van de middag door een schot van 30 meter als een granaat binnen te laten vallen. 0-5 en dus kunnen we met een goed gevoel richting de interlands.

Bij het Nederlands Elftal lijk ik ook over een bepaalde grens heen te zijn. Waar ik eerder nog wat moeite had om het niveau van de club hier mee naartoe te nemen lijk ik dat nu wel te kunnen. Het is dan maar tegen Luxemburg maar met een 5-0 overwinning en 2 treffers is het toch goed voor het moraal. Een paar dagen later kom ik tegen Noord Ierland niet in actie vanwege wat lichte klachten. ER word wel met 0-2 gewonnen en ik ben fit genoeg om weer voor de club uit te komen. De bondscoach hield me meer uit voorzorg aan de kant. Uiteindelijk was het ook niet nodig om toch minuten te maken.

----------------------------

@Marius Die trip heeft hem goed gedaan want vooralsnog schiet iloro uit de startblokken

@delichris Atletico is ook wel een club die wat verder gaat dan alleen spanje. staat me nog wat van bij dat de spaanse bond een wedstrijd van hun in Amerika wou laten spelen

@komodo25 De nations league is gelukkig niet de belangrijkste prijs. die overwinning op duitsland smaakte natuurlijk wel lekker.

@Niejo101 Het grappige is dat het ook echt zo is. Hetzelfde gold eigenlijk voor een tripje naar santorini en Rhodos.

@Vlonkie @T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Iloro is alvast goed aan het seizoen begonnen. En de club ook. Het is nog wat koffiedik kijken of er echt vooruitgang kan geboekt worden dit seizoen maar een goede start is alvast het halve werk.

Wat een heerlijke start van het seizoen van Iloro en Atletico. De goede vorm neemt Iloro mee naar Oranje. Ook niet onbelangrijk.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Ik moet Iloro weer voor een weekje los laten en dat is een bewuste keuze. Ik heb in Nederland wat gesprekken lopen voor een YouTube serie waarbij ik vooral zal moeten filmen hoe het is om voetbal vrouw te zijn en dus een inkijkje te geven hoe ik wedstrijd dagen beleef. Het is een idee van Voetbalzone en ik heb daar eigenlijk wel oren naar. Daarbij wil het zo dat Iloro met een week weer in Nederland is om het in de Champions League op te nemen tegen Ajax.

Het gaat beter dan ooit tussen ons. Normaal zijn er periodes van stress bij ons en dat heeft dan vooral te maken met transferperikelen. Deze zomer hebben we die een keer niet gehad want het was voor ons vanaf het begin af aan al duidelijk wat de bedoeling was. Dat geeft toch rust en daardoor hebben we ook echt van onze vakantie kunnen genieten. Al denk ik persoonlijk wel dat het voor de volgende zomer hectisch gaat worden. Of er nou wel of geen prijzen gepakt gaan worden ik ben natuurlijk ook niet helemaal gek. Dit is zijn 3e seizoen als er prijzen worden gepakt is de afspraak dat Iloro bij een mooi bod weg mag maar worden er geen prijzen gepakt dan kiest hij denk ik zelf eieren voor zijn geld. Die denkwijze heb ik er bij mezelf in moeten brengen en waar ik daar eerder moeite mee had is het nu wel geruststellend dat ik me er op in kan stellen. Voordat iloro terug komt naar Nederland moet er natuurlijk wel nog een wedstrijd in de competitie gespeeld worden. Thuis tegen Sporting Gijon word er met 4-0 gewonnen en lijkt het er allemaal rooskleurig uit te zien. Het is echter nog vroeg maar het team draait lekker.

Uiteraard heeft Iloro er voor gezorgd dat er voor de wedstrijd in de Johan Cruijff Arena genoeg tickets beschikbaar zijn voor beide families. We worden ook goed ontvangen door Ajax maar Iloro word door de supporters uitgefloten. Hij kijkt tijdens de warming up ook wat verongelijkt om zich heen en vlak voordat ze naar binnen gaan krijg ik een blik van hem die ik zelden heb gezien. Het is een blik van ik zal ze wel eens laten zien wie ze nou precies uitfluiten. Het begin is dramatisch en Ajax komt binnen 19 minuten op een 2-0 voorsprong. Maar vlak na de 2-0 laat Iloro zien wat hij in huis heeft. Een lange bal die voer de verdediging valt neemt hij mee met zijn borst en met rechts word de korte hoek met een streep gevonden. De bal word uit het net gehaald en snel terug richting eigen helft. 5 minuten later krijgt hij het stadion stil als hij een lage voorzet van guedes achter zijn standbeen langs sleept en een strenge blik richting het publiek is zijn manier van juichen. Nog steeds word er gefloten maar het is inmiddels al een stuk minder. Na 34 minuten is de hattrick compleet na een splijtende pass van Lemar het subtiele stiftje over de uitkomende doelman heeft precies genoeg lente en opnieuw wil die het weten. Als een standbeeld staat hij voor de harde kern van Ajax die hem op een bierdouche trakteert. De ajax supporters kunnen vlak voor rust nog juichen voor een eigen doelpunt en dus is de ruststand 3-3. Hier en daar hoor ik wat mensen over mijn vriend praten. Ze vinden het vooral een irritant ventje en het liefst wil ik reageren maar ik kan me beheersen. Dat irritante ventje zorgt er 10 minuten na de rust wel weer voor dat de Arena stil is. Het is een vrije trap die net buiten het strafschop gebied ligt. In de hoek van de doelman is het raak. De controle is er dan eindelijk en Ajax weet het niet meer en lijkt er doorheen te zitten. Vlak voor tijd schrijft Iloro geschiedenis door zijn 5e te maken. Een kopbal uit een hoekschop en nu is daar het moment om zijn handen achter zijn oren te houden. Naast mij staat zijn vader die hier verschrikkelijk van kan genieten en ik weet dat zijn zoon dat ook doet. Hij word uiteindelijk gewisseld en hoe mooi is het dan dat ja tijdens de warming up en een groot gedeelte van de wedstrijd nog word uitgefloten maar op het moment van de wissel 80% van het stadion gaat staan en zijn handen stuk klapt. Natuurlijk heb ik dit gefilmd want dit maak je zelden mee. 5 doelpunten en een publiekwissel bij de tegenstander in het land waar je voor uitkomt alsof het zo moest zijn.

Terug in Madrid is het toch wel weer lekker om bij elkaar te zijn hoor. Je het is fijn om je familie te zien dat zeker. Maar hier weer heerlijk met elkaar voelt toch het beste. Nagenieten van zijn wedstrijd tegen Ajax is er niet bij. Dat is geweest en we moeten door. Zijn focus is alweer bij de volgende wedstrijd en hoewel ik het soms vervelend vind is het ook prachtig om te zien dat iemand zo veel met zijn sport maar vooral zijn doel om prijzen te pakken bezig is.  Eibar word met 0-2 verslagen en opnieuw is Iloro trefzeker.

Valencia moet er ook aan geloven en dat is eigenlijk voor het eerst dat ik bewust op een wedstrijd dag ga vloggen. Het is een thuiswedstrijd dus ik kan zelfs de voorbereiding op een wedstrijd van Iloro meenemen. Ik kan me best voorstellen dat mensen het leuk vinden om te weten wat hij bijvoorbeeld neemt als ontbijt en wat hij allemaal doet voordat hij naar de club gaat. Welke muziek er in de auto op staat als we richting het stadion gaan en wat we zeggen als ik naar boven ga richting de lounge voor spelersvrouwen en hij richting de kleedkamers. Voor ons is het niet meer dan normaal geworden natuurlijk. Tijdens een wedstrijd is het lastig om te vloggen maar kies ik specifieke momenten uit zoals de opkomst en het contact dat ik met hem heb als ze het veld op komen en richting de kleedkamer gaan na de warming up. En zoals vandaag na zijn doelpunten want het word maar liefst 4-0 en Iloro maakt er 3. Hij is in bloedvorm en eigenlijk krijgt hij vandaag maar 4 kansen waarvan er dus 3 raak zijn.

Hij is er dan al van overtuigd. Als er niet word verloren bij Real Madrid dan kunnen we echt mee doen voor de titel. Bij de stadsgenoot film ik thuis hoe ik een wedstrijd vanaf de bank beleef. Het is eigenlijk zenuwslopender om thuis te kijken dan in het stadion vind ik zelf. De jongens tonen veerkracht vandaag en Iloro is met 2 assists vandaag belangrijk in het 2-2 gelijke spel. Het is voor hem reden om me mee te nemen de stad in en wat te gaan eten. Hij blijft trouwens bij zijn woorden. Dit jaar kan het echt gebeuren.

-------------------------------------------------

@Marius Die start word voorlopig nog even door gezet. voorlopig gaat het goed maar wat gebeurd er bij een minder resultaat

@delichris De goede vorm word ook door iloro doorgetrokken met als uitschieter die heerlijke wedstrijd tegen ajax

@komodo25 zaak om dat vast te houden en niet te gaan wankelen bij een minder resultaat

@Niejo101 @T10 @Vlonkie @ElMarcos @True_Legend@nasje92 @Isco22@Daniell @r4vje @Whitewolf345

Wat een prestatie in Amsterdam: vijf keer scoren in een CL-wedstrijd. Een record waar Iloro wel heel erg trots op kan zijn.

Wat een vorm, vijf goals in een wedstrijd tegen Ajax, is dat ooit eerder een speler gelukt?

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is weer tijd voor de Champions League. In eigen huis nemen we het op tegen Manchester United. wat ik vooral raar vind is dat er totaal geen revanche gevoelens zijn vanwege de uitschakeling vorig seizoen. Zelf wil ik deze wedstrijd hoe dan ook winnen want dat zal nog maar eens bevestigen dat we echt op de goede weg zijn. Natuurlijk is het dan fijn dat het 1e schot op doel gelijk raak is en ik ons na 2 minuten spelen al op 1-0 schiet. Sowieso spelen wij het eerste kwartier verschrikkelijk sterk en staat het na 12 minuten spelen al 3-0. Normaal gesproken is er dan niks aan de hand maar dan krijgt Porten vlak voor rust een rode kaart en weet je dat het in de 2e helft gaat stormen. Het word 3-1 en het word zelfs 3-2 maar gelukkig blijft het daarbij. Weer een overwinning en je ziet het zelfvertrouwen in de groep groeien.

De groep is trouwens niet echt breed te noemen en met 2 schorsingen of blessures kan het zo maar eens een probleem worden. Dat blijkt ook in de wedstrijd tegen Villarreal. We missen 2 basiskrachten en we hebben het over de hele wedstrijd gezien gewoon heel moeilijk. 1 moment van mij is gelukkig genoeg om de punten in eigen huis te houden maar het zijn wel gestolen punten. 1-0 maar daarmee  nog steeds niet verloren en dus kan iedereen met een goed gevoel richting de nationale teams afreizen.

Met het Nederlands Elftal volstaan 2 overwinningen om zeker te zijn van kwalificatie voor het EK. Met wedstrijden tegen Kosovo en Roemenië moet dat zeker te doen zijn  en dat lukt uiteindelijk ook. Het is niet zo sprankelend als dat je mag verwachten maar zakelijk word het 0-3 en 1-0 waarbij ik in de wedstrijd tegen Kosovo tot scoren weet te komen. Ik mag me dus weer op gaan maken voor een voetbalzomer.

Ik heb het al gehad over het missen van basisspelers maar als ze er allemaal wel zijn kunnen er gelukkig bij ons wel verschillende spelers opstaan. Hiermee lijken we alleen al gegroeid te zijn want waar het voorheen vooral moest komen van mij is het nu meer het team. Hoewel ik nog steeds vaak belangrijk ben trouwens. In de uitwedstrijd tegen Sevilla staat Elivelton Guedes op met een hattrick. Ik kom ook tot scoren maar het belangrijkste is dat er met 2-4 word gewonnen. Langzaam maar zeker komt het besef ook bij de supporters dat het dit jaar wel eens kan gebeuren. Het is nog steeds vroeg maar alles lijkt mee te zitten en hoe langer deze reeks duurt hoe meer we er met zijn allen in gaan geloven.

In de Champions League tegen Osijek is het dan weer van een bedenkelijk niveau en word er slechts met 1-2 gewonnen terwijl die gasten met een man minder speelden vanaf minuut 20. We kwamen zelfs op achterstand maar dat konden we gelukkig nog omdraaien. Lemar was de gevierde man met 2 treffers.

Ook valladolid thuis word gewonnen. Hoewel de uitslag doet vermoeden dat het een makkelijke middag was 4-1 was dat in werkelijkheid heel anders. Het was hard werken en ploeteren om vandaag te winnen. Lang staat het 2-1 waarbij ik de openingstreffer voor mijn rekening nam vanuit een vrije trap. Maar na een rode kaart voor hun in de slotfase weten we toch nog uit te lopen.

Tegen Real Zaragoza lopen we dan eindelijk weer eens tegen een minder resultaat aan. Het moest er een keer van komen natuurlijk maar gezien de vele kansen die we missen voelt het 1-1 gelijke spel als een verlies. Nu kunnen we gaan bekijken hoe we er mentaal voor staan en eerlijk gezegd ben ik daar zelf best benieuwd naar. We gaan inmiddels November in en we hebben op alle fronten nog niet verloren. 

Inmiddels is Lisa dus aan het vloggen geslagen. Het is top dat ze iets heeft waar ze druk mee bezig is. Ik heb heel wat vragen gehad over of het niet vervelend is om een stukje privacy te verliezen maar zo zie ik dat totaal niet. Lisa kiest er zelf voor wat ze laat zien en over het algemeen sta ik er ook achter. Het is dus niet zo dat er bepaalde dingen van ons worden verwacht of dat er 24/7 een camera op ons gericht staat. Dat maakt het voor ons maar vooral voor haar leuk denk ik. Het vrije gevoel dat je er bij kan hebben en ook echt kan delen wat we zelf leuk vinden. Als dat dan aanslaat bij haar volgers of mijn fans dat maakt het da natuurlijk meer dan de moeite waard om het te doen en om er vooral mee door te gaan.

------------------------------------------

@komodo25 5 keer scoren in de CL is weinigen gegeven. Extra mooi dat het dan juist op de Nederlandse velden gebeurd

@Marius het record moet natuurlijk wel gedeeld worden met wat andere toppers maar dat maakt het niet minder speciaal

@Niejo101 Of dat tegen ajax ooit gelukt is dat denk ik niet maar in de CL is het natuurlijk al vaker voor gekomen

@delichris af en toe lijkt het inderdaad alsof alles veranderd in goud. hopelijk gebeurd dat aan het einde van het seizoen ook

@T10 @Vlonkie @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Zowel Iloro als het team lijken nog steeds goed in vorm. Zonder dip zou het allemaal wel eens kunnen mee zitten voor Atlético dit jaar, al mag er misschien in de winter wel iets gedaan worden aan die dun bezette kern.

Iloro groeit meer en meer naar de absolute wereldtop toe ... Atlético Madrid moet zich denk ik wel versterken indien ze voor alle prijzen willen vechten ... Met Lisa lijkt het ook helemaal de goede richting uit te gaan ... En zo gaat de WAG ook succesvol worden zonder van jou af te hangen 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Als het allemaal goed loopt hebben we echt een aardig team maar de vraag was hoe het mentaal nou precies zit bij ons. Een gelijkspel tegen Real Zaragoza is toch een minder resultaat en dus is het aan ons om daar op te gaan antwoorden. Het is in de thuis wedstrijd tegen Málaga en normaal gesproken zou dat toch wel goed moeten komen is de publieke opinie. Toch heb ik voor deze wedstrijd iets meer spanning dan normaal en dat is ook later te zien in de vlog van Lisa. Ik ben heel benieuwd hoe we er nu voor staan en vooralsnog lijk ik de enige speler die daar mee bezig is. De rest is vrij ontspannen voor aanvang van de wedstrijd. Goed is het begin ook niet te noemen. We geven wat kansjes weg en krijgen er zelf ook wel een paar maar de echte scherpte lijkt nog te ontbreken. Een strafschop na 17 minuten spelen kan de wedstrijd open breken en ik ga achter de bal staan. Een ritueel of vast ritme heb ik niet voor een strafschop. Ik weet waar de palen staan en heb mijn blik richting de bal. Pas op het laatste moment kijk ik meestal op maar vaak is mijn keuze dan al wel gemaakt. Ook deze keer is de strafschop loepzuiver en zet ik ons op voorsprong. Je ziet wel dat we hierna een stukje makkelijker voetballen maar de score uitbreiden lukt voor rust nog niet. Vlak na rust is het toch raak via Guedes en is het 2-0. De wedstrijd word gecontroleerd en rustig uitgespeeld. Zakelijk en volwassen gewonnen na een minder resultaat. Als je het mij vraagt is de reactie dus goed te noemen.

Een paar dagen later word er thuis opnieuw uitgehaald tegen Osijek. Het word maar liefst 6-0 en ik weet er weer 2 te maken. Na 4 wedstrijden staat de teller op 16 doelpunten voor en 12 punten. Je mag toch wel zeggen dat we zo goed als door zijn als kan het met wedstrijden tegen Ajax en Manchester United toch nog lastig worden. Toch moeten we er niet omheen draaien. Beide teams hebben we al verslagen dus waarom kan dat niet nog een keer. 

In de uitwedstrijd tegen Celta zijn we achteraf gezien heel snel klaar. Slechts 13 minuten zijn er voor nodig om de wedstrijd in het slot te gooien. Lemar maakt al snel de openingstreffer en niet veel later maak ik er 0-2 van door een voorzet vanaf links van mijn rechter de verre hoek in te laten glijden. Hierna word er weer gas terug genomen en ook daarin zijn we een stukje volwassener. We zijn wat zuiniger in onze energie als we een marge te pakken hebben. Hierdoor lijken we ook wat fitter te blijven en dat is natuurlijk een goed signaal. Hoewel het natuurlijk ook wel eens fijn is om net als in de Champions League uit te kunnen halen. De plicht bij het nationale team roept weer en dus mogen Lisa en ik weer voor even naar Nederland.

Hoewel het EK al zeker is baal ik er vaan dat ik niet vanaf de aftrap mag verschijnen in beide wedstrijden. Ik vind mezelf gewoon de nummer 1 als het gaat om de spitspositie en ik heb een groter doel dan alleen dat WK. Ik wil namelijk Robin Van Persie van de troon stoten als topscorer en buiten dat zijn dit gewoon ook officiële wedstrijden en die wil iedereen spelen. Toch kom ik zowel tegen Luxemburg (3-0) als tegen Noord Ierland (5-1) tot alles bij elkaar 25 minuten en is het toch 2 keer raak. Dan zijn er mensen vinden dat ik tevreden moet zijn maar waarom? hoe kan je als topsporter tevreden zijn met een plekje op de bank.

Eenmaal terug in Spanje lopen we weer tegen dom puntverlies aan. Tegen Real Sociedad zijn we eigenlijk gewoon beter maar je hebt er soms gewoon een wedstrijd tussen zitten dat die bal er maar niet in gaat en dat was vandaag het geval. We moeten er ook niet te zwaar aan tillen. Vorig jaar werden zulke wedstrijden verloren omdat we dan te gehaast op zoek gingen naar die treffer. Nu geven we eigenlijk niks weg en pakken we in ieder geval een punt. Ook dat is een stukje progressie die we hebben gemaakt.

Op het laatste moment word ik uit de basis gehaald tegen Ajax. Ik ben woedend en verlaat het liefst gelijk het stadion door een resultaat elders zijn we nu al geplaatst voor de volgende ronde van de Champions League maar als de trainer een beetje inlevingsvermogen had dan wist hij dondersgoed dat deze plek op de bank mij echt pijn doet. Voor een Nederlander in het buitenland is een wedstrijd tegen een Nederlandse club toch altijd extra speciaal. Ik kan me dan ook niet vinden in de feestvreugde na de 5-0 overwinning. Sterker nog ik heb wel even een aantal dagen nodig om dit even een plekje te geven. Ik vond het altijd maar dom gelul als spelers zeiden dat hun onrecht was aangedaan maar na deze actie kan ik het maar al te goed begrijpen. Maar als ik eenmaal verder kijk heb ik weinig reden om ontevreden te zijn. We gaan December in en hebben nog steeds niet verloren

----------------------------

@Marius In de winter zou het natuurlijk fijn zijn als er versterkingen bij komen want het lijkt haast onmogelijk om de vorm van nu vast te houden.

@True_Legend indien ze op alle fronten mee willen blijven doen is dat wel gewenst. of het er ook echt van komt moet nog blijken. Dat Lisa iets voor haarzelf heeft is ook mooi inderdaad. Al wil ik binnenkort mijn updates in 2 stukken gaan verdelen. De prestaties van iloro en een soort van dagboek van lisa nog even kijken naar de juiste vormgeving hieraan

@delichris goals vallen als warme broodjes lijkt het inderdaad wel. Iloro lijk daarin volwassener maar ook het team lijkt gewoon een stuk stabieler

@komodo25 Het mentale aspect lijkt nu nog goed te zijn maar de echte drukte komt in spanje pas in januari en dan zal blijken hoe het nou echt gesteld is met de groep

@Niejo101 @Vlonkie @T10 @ElMarcos @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Het blijft met Atletico goed gaan en in Oranje ook. Nu nog die vaste spits gaan worden bij Oranje.