Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

Opvallend dat Iloro in de 3-0 gewonnen wedstrijd tegen Osasuna 3 doelpunten maakt en een assist uitdeelt :) :) 

Nee hoor, mooi om te zien dat Iloro terug de oude is! Dat bod van Ajax is natuurlijk helemaal te gek. Maar zelfs al zouden ze het verhogen, dan nog is de kans nihil dat Iloro terug naar NL trekt natuurlijk.

Mooi dat je blijft en dat je weer in vorm bent. Terug naar Ajax is toch een stap achteruit.

5db9a50d52cd8-iloro.png

De supporters maar vooral ook Lisa kunnen opgelucht adem halen. De transferperiode is voorbij en dat betekend dat ik blijf. Hoewel ik graag wil laten zien dat alles gewoon goed is in de kwartfinale van de beker tegen Villarreal maar de trainer kiest ervoor om me niet te laten spelen en zelfs niet mee te nemen. Dat is zijn goedrecht en in de beker hebben andere jongens laten zien het ook gewoon aan te kunnen dus ze verdienen die kans ook wel. Het is een spannende wedstrijd en als je dan thuis op de bank zit voel je je toch machteloos. De jongens tonen veerkracht en komen tot 2 keer toe terug van een achterstand maar strafschoppen kunnen niet voorkomen worden. Daarin nemen wij ze gelukkig net iets beter en zo staan we in de halve finale.

Een paar dagen later staat het zelfde affiche op het programma en dit keer staat de vaste basis aan de aftrap.  Hoewel ik zelf niet tot scoren kom is het verschil in klasse dit keer duidelijk te zien op het veld. We hebben geen kind aan de tegenstander en het word uiteindelijk maar liefst 1-4. Natuurlijk is er verschil tussen de ene en de andere wedstrijd. De jongens die een paar dagen eerder op het veld stonden hebben het echt niet slecht gedaan. Persoonlijk vind ik dat ze het fantastisch hebben gedaan. Ze hebben namelijk niet allemaal het ritme als dat wij hebben en in de beker word er toch net iets anders verwacht. Het draait om 1 wedstrijd en daarin moet je het verschil maken. Hoe maakt niet uit en daarin zijn die jongens geslaagd.

Ik had nog geen minuut in de beker gemaakt maar daar komt in de halve finale tegen Valencia verandering in. De trainer weet dat we heel dicht tegen die finale aan zitten en wil daarom zijn sterkst mogelijke elftal opstellen. Je kan zeggen dat het oneerlijk is tegen de jongens die ons zo ver hebben gebracht maar aan de andere kant valt er ook wel wat te zeggen voor de keuze van de trainer. Aan het einde van de rit word je beoordeeld om de prijzen die hebt gepakt. Dat geld voor spelers maar zeker ook voor trainers. Dichtbij een prijs zijn telt niet een prijs pakken is het enige waar je na je loopbaan wat aan hebt en wat mensen bij blijft. Achteraf is daar veel over gesproken in de media maar voor de wedstrijd krijg ik daar niet zo veel van mee. Pas na de wedstrijd krijg je dat als speler mee en dan is het natuurlijk heerlijk om de enige treffer van de wedstrijd te maken. Na 21 minuten schiet ik de bal eerst op de paal om hem in de rebound simpel binnen te tikken. Beide ploegen spelen erg nerveus maar uiteindelijk hebben wij het resultaat waarmee we de finale halen.

De euforie van het bereiken van de finale is groot maar voor mij is de volgende wedstrijd eigenlijk alweer bezig om het moment dat ik onderweg ben naar de training na de wedstrijd. Zo blijf ik scherp maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Er wacht ons een lastige uitwedstrijd bij Espanyol en je ziet dat een aantal jongens toch niet helemaal scherp is. het loopt niet en tot overmaat van ramp komen we 10 minuten voor tijd ook nog op achterstand. Met enig geluk weet ik 4 minuten later de gelijkmaker nog te maken als een bal in de kluts voor mijn voeten valt. Het is een gestolen punt voor ons en dat zegt eigenlijk genoeg over onze vorm vandaag.

Antwoorden moeten we doen bij Granada en dat doen we in mijn ogen ook niet echt. Er word gewonnen door een vroege treffer van Mccrorie maar opnieuw verloopt het moeizaam aan onze kant. Of er jongens misschien met hun hoofd al bij de Champions League zitten of niet maar je merkt gewoon dat het stroef gaat. Het zijn nou niet bepaald hoogvliegers waar we het nu moeite tegen hebben.

In de Champions League komen we met Benfica een bekende tegenstander tegen. Ze zullen uit zijn op revanche en wij moeten dat zien te voorkomen. Het is wat stil bij ons in de voorbereiding. Het bevalt me niet en ik vraag me af of het spanning of focus is. Ik hoop het laatste maar het is duidelijk dat de jongens voelen dat het wat minder gaat en dat deze wedstrijd zomaar een bepalend kan zijn voor ons. Je ziet het ook nu weer terug tijdens de wedstrijd. Het lijkt 70 minuten lang op schaken maar dan gaat het helemaal los. Na 71 minuten moeten we een tegentreffer slikken en dat lijkt even aan te komen. 2 minuten later kopt Gimenez een vrije trap binnen en staat het alweer gelijk en dan ruiken we bloed. Weer 3 minuten later is het Félix die ons aan de voorsprong helpt en in de 91e minuut lijken we onszelf een makkelijke return te bezorgen door er zelf 1-3 van te maken. Daarom stappen we na 96 minuten spelen toch met de pest in ons lijf van het veld af als we vlak voor tijd de 2-3 nog moeten incasseren. Die overwinning is mooi maar je kan moeilijk tevreden zijn. Je moet er voor zorgen dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt in die return en dan mag je gewoon niet in de laatste seconden nog een tegentreffer krijgen.

De optimale vorm is er niet bij ons en dat vreet aan me. Soms vergeet ik ook dat we best een goed seizoen draaien maar in het moment telt dat even niet. je merkt het ook bij de supporters en het is wat onrustiger. Niet dat ze zich tegen ons of iemand binnen de club keren maar meer het gevoel van als dat maar goed gaat en dat merk je als speler echt wel. Het is dan wel lekker om tegen Málaga al in e 1e minuut tot scoren te komen. Hun staan eigenlijk nog te slapen als het al raak is. Ik krijg de bal voor mijn linker voet en ik krul deze in de kruising. 19 minuten later mag ik de bal op de stip leggen en is het een koud kunstje om er 2-0 van te maken. 7 minuten later is de spanning al uit de wedstrijd en heb ik mijn hattrick te pakken. De doelman laat en schot van Félix los en ik kan de bal binnen schuiven. Het tempo gaat hierna echt uit de wedstrijd en dat is voor de supporters jammer. Het blijft daardoor bij 3-0 en  toch heb je het gevoel dat er meer in had gezeten.

----------------------------------------------

@Marius was een klein schoonheidsfoutje. Ik denk dat Iloro alleen nog naar nederland zou gaan om af te bouwen. en geef hem eens ongelijk ook

@delichris er is bij atleti genoeg om voor te spelen en het is zeker niet slecht om daar voorlopig nog te blijven

@Niejo101 ja bizar he blijkbaar gaat het financieel geweldig met die club

@komodo25 de rust keert nu pas echt terug nu er zekerheid is dat iloro in ieder geval minimaal een half jaar blijft

@Vlonkie @T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Iloro geraakt in bloedvorm, en net dan verliest het team weer een beetje de pedalen. Ongelofelijk eigenlijk dat het zo steeds op en af gaat.

Goede prestaties, en toch lijkt het team het lastig te hebben. hopelijk komt er snel weer wat meer schwung in.

Het is een beetje op en neer . Iloro in vorm is minder bij de club . Iloro uit vorm is beter bij de club 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Maart is de maand van de waarheid voor de club en natuurlijk ook voor mijn zoon. Als vader zijnde hoop ik natuurlijk op het beste maar ik moet ook voorbereid zijn op misschien wel een teleurstelling. Die kleine van mij komt langzaam weer in zijn oude vorm maar net op dat moment lijkt het als geheel weer wat minder te draaien. Het hele seizoen lijken die periodes elkaar op te vangen en doet de ploeg mee om de titel maar die droom krijg in 2 wedstrijden een serieuze tik en dat doet wat met mijn jongen. Bij Levante word er in de slotfase een 0-1 voorsprong weggegeven en dat komt aan. Een week later word er verloren bij Real Sociedad en na afloop van die wedstrijd zie ik de vertwijfeling in zijn ogen. We bellen die avond nog en hij zit er ook even doorheen. Ik moet hem echt voorhouden dat er meerdere prijzen zijn om voor te vechten en dat het alsnog een beter seizoen dan het vorige kan worden als daar 1 van word gepakt. Je kan natuurlijk niet alles winnen hoe graag je dat ook zou willen zien. 

Winnen van Valencia en er is nog een kleine kans dat er toch wel weer iets moois in zit. Ik zie op tv wel een aantal dingen mis gaan maar de wil om voor elkaar te werken en voor een resultaat te gaan is weer te zien en dat heeft de ploeg toch nodig. Iloro scoort ook weer en al is het vanaf de stip hij kan hem toch weer bijschrijven. het word uiteindelijk 2-0 en er is stiekem toch weer een beetje hoop. Die hoop word overigens een paar dagen later aan diggelen geschoten door Real Betis. In eigen huis word er met 0-1 verloren en moet ik hem weer bij elkaar rapen. De Champions League wacht en daarin mag geen misstap worden begaan anders word de situatie wel heel lastig en ben je in maart bijna alles al kwijt waar je het begin van de maand nog voor speelde. 

Normaal vlieg ik met mijn vrouw over voor belangrijke wedstrijden maar dit keer blijven we in Nederland. Iloro en Lisa komen tijdens de interlandperiode weer over en dan is er alle tijd om even met elkaar te zijn. Soms voel ik me als vader van achter de tv ook machteloos. Als je in het stadion zelf zit en er is dan even dat oogcontact dan weet je of het goed zit of niet. Nu zie ik vooral een ploeg die tegen zichzelf aan het vechten is en maar moeilijk tot goed voetbal komt. Hoewel het in de return tegen Benfica niet goed is volstaat een 0-0 gelijkspel wel om de volgende ronde te halen. Dat is in de Champions League toch het enige wat telt en daarmee is een volgend doel bereikt. Of het de jongens wat vertrouwen geeft weet ik niet want het is immers een gelijkspel maar villareal word vervolgens eenvoudig met 3-0 verslagen en er word weer redelijk tot goed gevoetbald. Het is op dat moment eigenlijk ook jammer dat er een interland periode aanbreekt maar ik ben er wel blij mee want ik zie mijn zoon weer.

Het is bij het samenzijn een onderwerp waar we niet meer om heen kunnen en dat is zijn toekomst. Het is een maand die op clubniveau desastreus is verlopen en dus is mijn vraag aan hem heel simpel. Wat wil je? 'Pap als we dit seizoen de beker of zelfs de Champions League kunnen winnen dan blijf ik zeker nog een seizoen om te kijken of we toch kampioen kunnen worden. Als we niks winnen is het misschien beter om wel serieus na te gaan denken over een volgende stap. Ik wil prijzen pakken hier of ergens anders maar Lisa en ik hebben het gewoon goed in Madrid.' Het is fijn om te horen dat hij ambitieus is en ook wel duidelijk nadenkt over de stappen die hij wilt nemen. Persoonlijk denk ik dat een prijs er dit seizoen zeker nog wel in zit en dat hij dan nog een jaar blijft.

Bij het Nederlands Elftal gaat het ook wisselvallig want bij Kosovo word er met 10 man nog aardig gevoetbald en zelfs met 1-3 gewonnen. Iloro komt niet tot scoren maar het resultaat telt. Tegen Roemenië zit hij tegen zijn zin weer op de bank en moet hij in de ploeg komen om een voerwinning te forceren. dat lukt uiteindelijk niet en dus blijft het bij 2-2

-----------------------------------------------------------

@delichris het is inmiddels van beide kanten een beetje wisselvallig

@Marius De maand maart is er dan ook 1 om snel te vergeten en is het wel een keer dat het van beide kanten hetzelfde is namelijk matig

@Niejo101 Helaas laat die schwung nog op zich wachten maar hopelijk kan de ploeg toch nog een prijs toevoegen

@komodo25 het is dus in de competitie uiteindelijk weer het verhaal van net niet. gelukkig is er nog genoeg om voor te spelen

@Vlonkie @T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Jammer dat het niet lekker loopt met Atletico en Iloro. Hopelijk komt het snel goed, anders wordt het een net niet seizoen.

Doodjammer dat op zo'n korte tijd bijna alles weggegooid wordt. Op basis van de return tegen Benfica is het de vraag of er  toch nog iets mogelijk is in de CL. Uiteindelijk is dat toch een hoger niveau dan La Liga, en daar loopt het nu niet meteen lekker.

Wat een vervelende periode, dat valt niet mee voor zo'n jonge speler. Tijd om mentale veerkracht te tonen!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het is bij de club inmiddels 5 voor 12 als we de media moeten geloven maar zelf willen we daar nog niet aan. Er is nog genoeg om voor te spelen. Champions League halen via de competitie moet gewoon gebeuren en daarnaast hebben we de beker en de Champions League nog om dit seizoen iets tastbaars te pakken. Daarbij spelen we de wedstrijd voor de Champions League kraker tegen Manchester United tegen de nummer laatst en dat moet goed zijn voor het zelfvertrouwen. Echter krijgen we de zoveelste klap te verwerken en moet ik na 4 minuten de strijd staken na een slagerstackle op mijn enkel. Dat is alleen niet de enige klap want er word met 2-1 verloren en dan kan je wel spreken van een crisis.

Ik moet de thuiswedstrijd tegen United laten schieten en ik voel me machteloos. Liever was ik ook niet in het stadion geweest maar Lisa heeft me toch over weten te halen. We spelen niet eens slecht en komen zelfs op voorsprong maar het zijn weer die kleine momentjes die ons de das om doen. Pinamonti zorgt er na een kwartier voor dat het stadion ontploft maar na 90 minuten staan we met lege handen en een 1-2 verlies. Inmiddels word er door een kleine groep supporters om het hoofd van de trainer gevraagd en ik kan me daar totaal niet in vinden. Juist de trainer die aanbiedingen heeft laten schieten omdat hij het hier goed heeft. Juist de langst zittende trainer in de geschiedenis van deze club. Die moet je na een minder maand niet ineens laten vallen. Natuurlijk zijn we allemaal ambitieus en willen we meer maar dat moeten we wel met zijn allen doen. 

Ik kan weer spelen in de uitwedstrijd tegen Athletic Bilbao. De trainer spaart me liever maar daar wil ik niks van weten. Het team heeft me nodig en in deze moeilijke periode wil ik me niet verschuilen. Er zit wel wat spanning op voor iedereen maar gelukkig kan ik die spanning na 12 minuten een beetje wegschieten door de 0-1 te maken. steekballetje is goed en ik ros hem blind richting het dak van het doel. Toch merk je dat we onzeker worden van het kleine beetje druk op onze verdediging. Met enige kunst en vliegwerk houden we stand en is het een counter die ons op veilige marge brengt. Na een uur spelen word ik weggestuurd en maak ik mijn 2e waardoor we rustig richting de return in Manchester kunnen gaan.

Het lijk na 13 minuten spelen op Old Trafford een kansloze missie te worden als we alweer 1-0 achter staan. Toch weten we onze rug te rechten en na iets meer dan een half uur maak ik de gelijkmaker. De hoop is terug en de supporters voelen ook dat er ineens weer van alles mogelijk is. We krijgen ook een soort van vleugels  en voor rust is het Koke die de stand over 2 wedstrijden weer gelijk trekt. In de 2e helft is het zenuwachtig van beide kanten en gaan we uiteindelijk verlengen. uiteindelijk komen we net iets te kort en is het Greenwood die er in de slotfase van de verlenging 2-2 van maakt. Ondanks de uitschakeling kunnen we toch met opgeheven hoofd afscheid nemen van het toernooi. We hebben keihard voor elkaar gewerkt maar het was gewoon net niet genoeg zo eerlijk moeten we ook zijn. Tijd om te treuren is er niet want de beker finale wacht.

Nog steeds zijn er mensen die vinden dat de trainer weg moet om verder te groeien en opnieuw neem ik het voor hem op. Als we die bekerfinale winnen wil ik niemand meer horen over de trainer ja. Ik spreek ook de spelers toe voor de wedstrijd. Het is onze enige kans op nog een prijs en dat we deze niet moeten vergooien. Getafe is de tegenstander. De koppies staan strak. Verliezen hier en het gezeur word erger maar als we winnen kunnen we er ook gelijk vanaf zijn. Het begin is voortreffelijk en na 2 minuten lever ik de assist op de 1-0 van Félix. Ook bij de 2-0 na 18 minuten spelen komt de assist van mij. het is een hoekschop die ik door kan koppen en Gimenez kopt bij de 2e paal binnen. de 3-0 volgt niet veel later en die is wel afkomstig van mijn voet. Met me rug naar het doel krijg ik de bal ingespeeld ik kan gelijk opendraaien en de bal in de bovenhoek krullen. 3-0 binnen een half uur en dit is de scherpte die we zo lang gemist hebben. We vergeten eigenlijk uit te lopen maar de spanning is er natuurlijk ook wel uit. Getafe wil het niet verder op laten lopen dus parkeren ze een dubbele bus. Toch nog een prijs dit seizoen. Het maakt voor mij persoonlijk toch wel iets goed. Natuurlijk had ik gehoopt op meer maar vorig jaar hadden we niks.

-----------------------------------------------------

@delichris Er is gelukkig toch nog een prijs dit seizoen maar daarmee lijkt alles wel gezegd

@komodo25 het kan nooit altijd goed gaan maar het is wel zuur dat het uitgerekend in een belangrijke maand fout gaat

@Marius De CL was inderdaad te hoog gegrepen maar de beker is gelukkig wel een feit

@Niejo101 Toch nog een beker maar het had veel mooier kunnen zijn als de ploeg met iloro wat stabieler was

De bekerfinale verliezen van Getafe had anders wel een serieuze blamage geweest. Nu vind ik het eerlijk gezegd toch ook een beetje aanvoelen als een pleister op een houten been. Verliezen tegen de nummer laatst kan natuurlijk niet voor een club als Atlético. Ik kan het gemor bij de supporters wel begrijpen.

De beker is een mooie prijs, maar het seizoen is toch een beetje als een nachtkaars uitgegaan. Nu alleen nog maar CL kwalificatie afdwingen...

5db9a50d52cd8-iloro.png

Die beker is binnen en de meningen zullen daarover verschillen. de 1 die zegt van je moet het als een prijs zien en de ander vind het maar een troostprijs. Ik snap beide kanten wel. Vorig seizoen hebben we niks gewonnen dus ja we zien dit wel degelijk als een prijs maar ongeveer 6 weken geleden was je nog voor alles in de race en dan mag je het ook zien als een soort pleister op de wond. Ik had natuurlijke ook een grotere prijs willen winnen maar hey je kan die beker ook niet winnen natuurlijk dus laat ons dan gewoon blij zijn dat we nog een prijs gepakt hebben. Voor het vertrouwen maar vooral ook voor de supporters die hierdoor weer wat rustiger worden en de trainer het voordeel van de twijfel geven.

Die rust wat betreft de trainer is maar van korte duur want na de 1-0 overwinning op Sevilla leveren we weer 2 wanprestaties en word er verloren bij Sporting Gijon (3-2) en thuis van Celta (1-2) waardoor het ook nog maar de vraag is of we ons direct kwalificeren voor de Champions League. Ik kom in die wedstrijden wel 2 keer tot scoren maar het is niet genoeg. Alsof het nog niet onrustig genoeg is word er ook nog een nieuwe president/voorzitter gekozen. Champions League moet gehaald worden anders kan de trainer zijn spullen pakken. Daarbij is zijn doel om mij langer aan de club te binden maar na zijn uitspraken over de trainer sta ik daar niet zo achter. 

De druk word van buiten aardig opgevoerd en de trainer roept me bij zich op zijn kantoor. Hij heeft me meer dan ooit nodig volgens hem. Niet alleen qua doelpunten maar ook om het team op sleeptouw te nemen. Ik vraag me af hoe hij dat voor zich ziet en hij ziet me het liefst vandaag nog als morgen aanvoerder worden van het team. Die verantwoordelijkheid wil ik nu nog niet maar ik beloof hem wel dat ik het team altijd op een positieve manier zal ondersteunen en nog een stapje extra zal zetten daar waar het word gevraagd. Alsof het zo moet zijn loopt het ineens weer in de uitwedstrijd tegen Getafe. Al snel komen we op 0-1 door Pinamonti en dat lijkt bevrijdend te werken zo'n vroege voorsprong. In de 20e minuut verdubbel ik onze voorsprong door een goede voorzet binnen te koppen en als Lemar na een half uur spelen de 0-3 maakt zie je dat we echt wel goed kunnen voetballen. Vlak na rust benut ik nog een strafschop en dan spelen we weer met de rem er op. Het is zonder dat we vlak voor tijd nog een tegentreffer te verwerken krijgen maar een 1-4 overwinning is natuurlijk gewoon goed.

De voorzitter wil ook een gesprek met mij en daarin word mij doodleuk medegedeeld dat als ik geen nieuw contract teken ik deze zomer de club maar zou moeten verlaten. Nu heb ik veel aan deze club te danken maar ik laat me niet zo behandelen. Eigenlijk wil ik boos zijn kantoor verlaten en zijn ongelijk met mijn voeten bewijzen maar ik kan hier meer uithalen heb ik het idee. 'Als je zo graag wilt dat ik blijf geef dan de trainer een nieuw contract bij het behalen van Champions League voetbal en dan praten wij verder.'

Waarom ik vraag om een nieuw contract voor de trainer? Omdat het de enige manier is  om aan alle onrust een einde te maken. Als de nieuwe voorzitter met een nieuw contract laat zien achter de trainer te staan en gelooft in zijn aanpak zullen de supporters en media  de trainer ook met rust laten. Wij als spelers geloven in de trainer en in zijn aanpak en dat laten we ook weer zien bij Eibar. Na 72 seconden spelen staat het al 0-2 en heb ik een goal en een assist te pakken. Voor rust lopen we zelfs uit tot 0-5 en ik weet er in totaal 4 te maken. uiteindelijk word het 1-5 maar met 2 ruime overwinningen kunnen we goede zaken doen in en tegen Valencia. Het lukt echter niet om er met een resultaat weg te gaan. Na een slecht eerste half uur staan we met 3-0 achter maar wat we daarna laten zien is wel echt goed. uiteindelijk word het 3-2 en kom ik weer tot scoren. Het is zonde dat we zo slecht gestart zijn want  op basis van wat we daarna hebben laten zien verdienen we eigenlijk meer.

De thuiswedstrijd tegen Levante is voor ons een belangrijke want na een slecht resultaat wil iedereen zien hoe we er mentaal nu echt voor staan. De 2-0 overwinning is lekker en ik neem mijn verantwoordelijkheid weer door beide treffers voor mijn rekening te nemen. Het lijkt persoonlijk ook allemaal weer op zijn plek te vallen en we hebben plaatsing voor de Champions League gewoon weer in eigen hand. Het is aan ons om dat te bereiken. Ondertussen is de voorzitter overtuigd en krijgt de trainer een nieuw contract. Voordat ik teken heb ik natuurlijk wel nog een goed gesprek met Lisa. Lisa is vrij duidelijk. We kunnen altijd nog vertrekken en een nieuw contract nu zorgt voor haar gelijk ook voor rust tijdens de komende zomer. Een dag later geef ik ook mijn ja woord aan de club. Het contract loopt tot de zomer van 2028 waarin ik per maand 642.000 Euro ga verdienen en ik krijg een afkoopsom van 149 miljoen Euro. Ik krijg ook de toezegging dat ik bij een eventueel kampioenschap bij een goed bod mag vertrekken naar een club in het buitenland.

-----------------------------------------------------------------------

@Marius als die bekerfinale was verloren was de crisis groot geweest Al lijkt het allemaal weer een beetje te gaan lopen

@komodo25 Als je dan toch een prijs kan pakken moet je dat doen. het maakt het seizoen niet gelijk goed maar de situatie is voorlopig wel gered

@delichris als je een finale speelt dan kan je hem maar net zo goed winnen

@Niejo101 Wat voor gevolgen een slechte maand dus kan hebben. Uiteindelijk zal het volgend seizoen toch weer beter moeten en lijkt een beker winnen niet genoeg

@Vlonkie @T10 @ElMarcos@True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Iloro heeft het team bij de hand gepakt. Met woorden, en daden. Niet alleen op het veld, maar ook daarnaast. En natuurlijk ook beloond met een waanzinnig contract ... Ik zie Iloro nu niet meer vertrekken alvorens Atlético echt eens een hele grote prijs wint.

Jammer dat er toch weer punten worden verloren maar alles is nog in eigen hand . Wel mooi dat er nu rust is voor zowel de trainer als Iloro 

Zonde dat het niet lekker loopt, maar beiden een contract gekregen. Nu een goede zomer nemen en dan weer fris gaan spelen.

Mooi dat Iloro het opneemt voor de trainer, tactisch een sterke zet! Ik was nooit zo geïnteresseerd in de stand, maar nu CL op het spel staat...

5db9a50d52cd8-iloro.png

Rust in de tent en dat vlak voor de derby tegen Real Madrid. Het seizoen is natuurlijk al klaar voor ons maar winst op de rivaal en stadsgenoot kan nog voor een beetje kleur zorgen. Real in eigen huis verslaan is iets waar de supporters trots op zullen zijn en ik vind dat we daar vol voor moeten gaan. Het nieuws over een nieuw contract is natuurlijk ook goed ontvangen maar er moet gewoon een prestatie geleverd worden. Het is dan wel lekker als je vrij vroeg in de wedstrijd al op voorsprong komt door een treffer van Lemar. Toch doet Real Madrid iets terug en heel even heb je dan het gevoel dat de onzekerheid toe gaat slaan maar niets is minder waar. We tonen vechtlust en 8 minuten voor de rust komen we weer op voorsprong. Een vrije trap die perfect geplaatst is zorgt voor doodse stilte in het witte gedeelte van het stadion. De voorsprong vasthouden lukt opnieuw niet maar dan staat Koke op. De club legende zorgt er voor dat we afstand nemen in de 2e helft met 2 treffers en daarmee zorgt hij voor dolblije supporters.

Die zege op Real was extra lekker omdat we nu nog maar 2 overwinningen nodig hebben om zeker te zijn van die 4e plek die recht geeft op Champions League voetbal. Valladolid in eigen huis is de volgende stap en die horde word redelijk eenvoudig genomen. Met 2 treffers voor de rust zorg ik er voor dat we vrij rustig de 2e helft uit kunnen spelen waarin Gomez er nog 3-0 van weet te maken. 1 overwinning verwijderd van de Champions League en als dat word behaald lijkt die kleine crisis toch al weer lang geleden.

Het is eigenlijk geen vraag maar of we wel Champions League gaan halen maar de supporters willen het toch maar liever zo snel mogelijk. Met Real Zaragoza als tegenstander in eigen huis moet het  ook wel te doen zijn en eerlijk gezegd wil ik zelf ook dat het zo snel mogelijk gedaan is. Het is nu eindelijk weer rustig rond de club en dat doet iedereen binnen de club goed. Het vertrouwen is terug en dat is ook duidelijk te zien aan het spel. Het is weer wat vrijer en het loopt gewoon soepel. Dat gevoel heb ik zelf tenminste in het veld ik weet natuurlijk  niet hoe het er van buitenaf uitziet. Maar uiteindelijk laten ze zien weer heer en meester te kunnen zijn. Het word maar liefst 4-1 en ik pik mijn goaltje ook weer mee. Champions League is een feit en hoewel veel supporters dit ook zullen zien als een pleister op de won of meer als verplichting was dit een paar weken terug lang niet zeker. Het is voor de trainer ook wel fijn dat het nu behaald is zodat er in de resterende 2 wedstrijden wat andere spelers zich kunnen laten zien.

In die 2 wedstrijden word er thuis van Real Sociedad met 6-0 gewonnen en is het weer 2 keer raak voor mij alvorens ik naar de kant toe mag. Het is een publiekswissel als afsluiting van het seizoen. Het is de laatste thuiswedstrijd en op deze manier gewisseld worden om de waardering van de supporters te voelen is natuurlijk geweldig. Ik had ze graag meer willen geven dit seizoen maar helaas moet dat misschien nog maar een jaartje wachten. In de laatste wedstrijd van het seizoen nemen we het op tegen Barcelona. Het is een wedstrijd waarin we best aardig spelen maar een flits van Ansu Fati doet ons de das om 1-0 verlies en ergens is het ook wel een passend einde van het seizoen. Een seizoen van weer net niet maar met een Spaanse Supercup en Spaanse Beker is er toch nog iets moois om op terug te kijken. die 4e plek in de competitie moet wel beter natuurlijk. Uiteindelijk word ik verkozen tot talent van het jaar en dus is er persoonlijk nog wel een hoogtepunt.

-------------------------------------------------------------

@Marius Met een grote prijs kan het eigenlijk alleen de titel of de CL zijn maar zijn toekomst is voor de komende tijd wel een zekerheidje inderdaad. 

@komodo25het was weer het seizoen van net niet. misschien dat 3 maal dan toch scheepsrecht is

@delichris Er waren nog wat wedstrijden te gaan waarin opzich een goede reeks is neergezet. uit bij barca verliezen kan iedereen overkomen

@Niejo101 Ik heb helaas geen screentje maar het kon in de laatste wedstrijd eigenlijk nog alle kanten op. bij winst en goede resultaten elders was een 2e plek mogelijk maar als je zelf verliest heb je daar geen recht op. volgend seizoen moet het echt beter