Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

helder verhaal over de blessure. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op voor onze golden boy.

Hopen dat Iloro snel weer belangrijk kan zijn  voor zijn ploeg

5db9a50d52cd8-iloro.png

Voor ik weer even naar Nederland mag voor een interland periode staat er nog een uitwedstrijd tegen Málaga op het programma. Na een hele wedstrijd tegen Juventus heb ik toch wel wat last maar dat is voor mij geen probleem om te beginnen. Het is wel aan mijn spel te zien dat ik niet helemaal fris ben maar ik speel nog best behoorlijk. Pinamonti is de man vandaag met 2 treffers waardoor er met 0-2 word gewonnen. Ik word er na de 0-2 vanaf gehaald en dat is wel even goed ook. 2 keer 90 minuten in een paar dagen tijd is duidelijk nog te veel. 

Bij het Nederlands Elftal is het voor iedereen wel duidelijk dat als er niks geks gebeurd we met deze selectie richting het WK gaan. Ronald Koeman gaat met iedereen het gesprek aan en ik weet al ongeveer wat hij me gaat vertellen. 'Iloro, Fijn dat het inmiddels weer wat beter met je gaat. Hopelijk weet je je vorm van vorig seizoen ook snel terug te vinden dan kan je nog een hele belangrijke rol op het WK gaan spelen. Vooralsnog kies ik wel voor andere namen maar al je naar de leeftijd kijkt ga jij nog heel veel eindtoernooien mee maken. Neem zoveel mogelijk in je op volgende maand en neem dat mee. Het is een ervaring die je nooit gaat vergeten en zelfs als je niet speelt neem je het je leven lang mee. Jij bent de speler die in de toekomst er moet staan.'

Lisa had me er al voor gewaarschuwd en zelf had ik er ook al een beetje rekening mee gehouden. Ja ik ben nog jong dat klopt dus dat ik nu al weet dat ik het WK ga mee maken geeft me rust. Dat ik waarschijnlijk niet veel ga spelen is jammer maar ik snap het ergens ook wel. Het is natuurlijk wel een toernooi dat als ik voor de leeuwen word gegooid dat me kan maken of breken. Dat ik het de bondscoach toch moeilijk wil maken laat ik zien in de Nations League uit tegen Oostenrijk. We staan na 47 minuten spelen met 3-1 achter en na 71 minuten mag ik nog proberen om voor een impact te zorgen. 5 minuten voor tijd maakt Bergwijn de aansluitingstreffer maar meer lijkt er niet echt in te zitten. 4 minuten later vier ik de gelijkmaker alsof ik hem heb gemaakt. Maar uiteindelijk word er een eigen goal opgeschreven en dus gaat het feestje voor mij niet helemaal door. Het word zelf nog mooier. In de 95e minuut geef ik de assist op Depay die er uiteindelijk 3-4 van maakt. De boodschap van de trainer was duidelijk en volgens mij heb ik dat ook aardig gedaan. De beloning volgt tegen Frankrijk waar ik in de basis mag starten en ook weer een belangrijk aandeel heb in de 2-1 overwinning met een assist bij de openingstreffer. Deze resultaten moeten vertrouwen geven voor over een maand maar eerst nog even aan het werk bij de club.

Tegen Granada thuis speelt mijn hak toch weer op. Het veldspel van ons is goed en Pinamonti schiet ons ook op voorsprong maar als ik de 2-0 maakt ongeveer een kwartier voor tijd met een kopbal kom ik bij de landing niet helemaal lekker neer en geef ik gelijk aan dat ik gewisseld wil worden. Net nu het lekker ging slaat de angst toch weer toe. de 2-0 overwinning is goed maar ik moet weer even vanaf de kant toe kijken.

De club weet dat ik graag naar het WK wil en ze willen er ook alles aan doen om me daar te krijgen. Uiteindelijk moet ik 3 wedstrijden toekijken hoe de jongens het doen en dat is met erg wisselend resultaat. Bij Juventus word er met 4-3 verloren. Na 20 minuten spelen staan we al met 3-1 achter en vlak voor rust word het 4-1. In de 2e helft zijn de jongens wel getergd om er nog iets van te maken en laten ze zelfs nog de kans liggen op de gelijkmaker vlak voor tijd. Maar van Juventus verliezen is nog geen schande de manier waarop het gebeurd is alleen jammer. Toch lijkt die nederlaag aangekomen te zijn en zijn de jongens hunzelf niet in de thuiswedstrijd tegen Getafe. Het word 1-1 en deze wedstrijd verdiende ook geen winnaar. Vervolgens halen ze wel weer uit tegen Fenerbahce. Het was even de vraag of ik die wedstrijd ging halen maar er werd voor zekerheid gekozen. Het spel is weer geweldig en de tegenstander word met 7-2 terug naar huis gestuurd.  In de aanloop naar de laatste competitiewedstrijd voor het WK krijg ik goed nieuws. Ik mag weer spelen. 

Een uitwedstrijd tegen Celta waar ik na de rust binnen de lijnen kom. Ik heb pijnvrij kunnen trainen dus de angst dat ik last ga krijgen heb ik eigenlijk niet. Het is voor mij in deze wedstrijd echt een bevrijding om voor de overwinning te zorgen met de enige treffer van de wedstrijd. In de 70e minuut is het een lang bal van Koke die ik goed mee weet te nemen en in de stuit schiet ik al mijn frustratie van de afgelopen tijd er uit. Diagonaal is er geen houden aan voor de doelman en moet ik echt moeite doen om niet in huilen uit te barsten.

De WK selectie is bekend gemaakt en ik zit er bij. Toch staat er nog een potje in de Champions League op het programma tegen Dinamo Kiev. Ik speel een hele wedstrijd en voor het vertrouwen is dat goed. De wedstrijd zelf is heel matig te noemen en dat heeft ook te maken met de omstandigheden in Oekraïne. Er word met 1-2 gewonnen door 2 treffers van Pinamonti waardoor we de groep goed afsluiten en overwinteren. Voor nu is het zaak om even me koppie leeg te maken en de ellende achter me te laten. Ik moet gaan genieten van het WK of ik nou speel of niet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

@Marius Het is inderdaad het omgekeerde. als de club daar succes mee heeft is het ook goed hoor maar het is natuurlijk lekkerder als iloro weer in zijn vorm komt

@delichris het blijft kwakkelen maar de doelpunten komen gestaag

@komodo25 blessure speelde toch weer op. gelukkig is het doel van het wk meemaken wel bereikt

@Niejo101 in de vorm die iloro te pakken had is het 1 van de betere spelers in de wereld op dit moment nu eens kijken of er op het wk toch een verassing komt voor hem

@T10 De vorm van vorig seizoen was bizar maar al komt hij daar maar een beetje in de buurt

@ElMarcos @True_Legend@nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Vlonkie @Whitewolf345

Weeral wat partijen die Ilora aan zich heeft moeten laten voorbijgaan. Wanneer hij er wel bij was, zorgde hij meteen voor een impact ook. Ik verwacht niet meteen veel van het WK, al kunnen ook andere spelers af te rekenen krijgen met kwaaltjes of kan een korte invalbeurt soms genoeg zijn om toch op het voorplan te treden.

Wisselende resultaten maar het draait toch behoorlijk . Helaas voor Iloro weer wat blessureleed . Hopelijk wel een pijnvrij WK

Het lijkt erop dat het ergste achter de rug is, dat doelpunt moet heerlijk gevoeld hebben.

5db9a50d52cd8-iloro.png

We hebben er thuis lang over moeten praten maar Ik volg Iloro niet richting Qatar voor het WK. Natuurlijk vind ik het jammer en moedig ik mijn vriend het liefst overal en elke wedstrijd aan maar ik sta er om meerdere redenen niet achter. Sowieso vind ik het belachelijk dat het WK daar word gehouden als je ziet hoeveel mensen er alleen al zijn overleden tijdens het bouwen van de stadions en nog een reden is dat ik niet denk dat Iloro veel gaat spelen. Ja ik heb wel vertrouwen in hem maar de bondscoach kiest als het om de echte wedstrijden gaat steeds voor andere namen. Als Iloro nou wel veel aan spelen toe kwam was het misschien nog een ander verhaal geweest maar ik geloof daar niet in ook niet na het gesprek dat hij heeft gehad met de bondscoach. Persoonlijk vind ik het een schande. Ja hij heeft wat moeite gehad de laatste maanden met blessures maar als je vorig seizoen er bij haalt kan je toch eigenlijk niet om hem heen?

Gelukkig worden er nog wel 2 uitzwaaiwedstrijden in Nederland gespeeld waar ik natuurlijk wel gewoon bij ben. We gaan elkaar voor het eerst een langere tijd niet echt zien maar ik hoop voor hem dat het zo lang als mogelijk is want dat zou betekenen dat Nederland wereldkampioen word. De eerste van de 2 wedstrijden is in De Kuip tegen Colombia. Iloro start tot mijn verassing in de basis en dan heb je toch een beetje hoop op wat meer speeltijd op het WK. Hij doet het ook goed en is verantwoordelijk voor de openingstreffer. Het is een bal die een beetje in de kluts blijft hangen waar hij dan weer het beste op anticipeert. Het word al snel weer 1-1 maar vlak na rust is hij opnieuw belangrijk met dit keer een assist op Donny Van De Beek. Na iets meer dan een uur spelen zit het er dan voor hem op en ik zie aan het lopen richting de bank dat hij er van baalt. Zijn ouders merken het ook en snappen er eigenlijk ook niks van want hij speelde gewoon goed. Uiteindelijk word het 3-1 en word Iloro verkozen tot man van de wedstrijd. 

Zuid Korea is dan de laatste wedstrijd waar ik voorlopig bij ben en ik ga er toch heel anders naar toe dan normaal. Wetend natuurlijk dat het voorlopig op een andere manier voetbal kijken word. Zuid Korea word met 2-1 verslagen en met weer een assist en 80 minuten in de benen is het opnieuw een aardig wedstrijd van Iloro. Stiekem komt de hoop er dan toch dat hij straks tijdens het WK in de basis staat maar die hoop laat ik ook snel los omdat Iloro er zelf zo nuchter onder is. Het waren volgens hem weer 2 vriendschappelijke wedstrijden en het echte werk zal hem een plek op de bank opleveren. Een dag later is er voor familie een uitzwaaimoment bij Nike. Hier ontvangt Iloro zijn nieuwe voetbalschoenen speciaal voor het WK gemaakt. Oranje schoenen met het Nike logo in het rood wit en blauw. Er is een lunch georganiseerd en dan is het tijd om afscheid te nemen. Het is van mijn kant een beetje emotioneel maar ook zijn ouders houden het niet droog. 'Die kleine flikt dat toch wel gewoon he wie had dat een paar jaar geleden gedacht dat hij een WK mee zou gaan maken?' Het zijn vooral tranen van trots.

Hoe het er voor ons thuis uit ziet. Mijn familie komt gezellig naar Harderwijk toe daar waar zijn ouders wonen en daar is een parkje omgetoverd tot Iloro fan park. Er is een grote partytent neergezet met daarin een groot scherm zodat de hele buurt daar kan kijken. Hoewel het al November is zit het er toch gewoon stampvol met mensen en word de openingswedstrijd tegen Costa Rica bekeken. ER word met 2-1 gewonnen maar waar ik al bang voor was komt uit. Iloro krijgt geen minuten. Toch is iedereen positief over zijn kans op speelminuten en is de reactie over het algemeen toch wel dat ze hem nodig gaan hebben.

Frankrijk wacht een paar dagen later en al een paar uur voor de wedstrijd stroomt de tent opnieuw vol. Geen basisplaats en de ploeg heeft het lastig tegen de Fransen. Voor rust komen ze al op 1-0 achter en na 55 minuten veert de tent op. Hij mag gaan warm lopen en dan begint ook bij mij de opwinding te komen. Elke minuut zie ik wegtikken en het lijkt wel een eeuwigheid te duren voor ik hem terug naar de bank zie lopen en het hesje uit zie doen. De scheenbeschermers gaan onder zijn sokken en dan is het zo ver. Slechts 10 minuten maar dat warme gevoel van trots door mijn hele lichaam. Zijn eerste actie is gelijk goed als hij bij een verdediger wegdraait en de bal mee weet te geven op Depay. Last van zenuwen lijkt hij ook niet te hebben. Het lijkt er niet meer in te zitten maar in de 91e minuut weet Iloro een vrije trap uit het vuur te slepen aan de rechterkant. Hij overlegd nog met Depay en loopt vervolgens weg. Depay brengt de bal scherp voor en Net voordat de doelman de bal uit de lucht kan plukken geeft iemand zijn leven voor die bal en laat dat nou net die vriend van mij zijn. Het is krankzinnig wat er in de tent gebeurd en het drinken vliegt je om de oren. Als de spelers uitgejuicht zijn zie ik nog net dat hij zich tot de camera richt en een kusje naar mij blaast. Dat heeft hij van te voren al gezegd maar nu het echt gebeurd kan ik het nog moeilijk droog houden. 1-1 en daarmee hele goede zaken gedaan in de groepsfase.

Door het gelijke spel volstaat een gelijk spel in de laatste groepswedstrijd tegen Chili. Dat is het verschil tussen verliezen of gelijkspelen tegen Frankrijk en daardoor heeft de ploeg nu wat lucht. Opnieuw vanaf de bank en opnieuw duurt het lang voordat hij binnen de lijnen komt. Het is bij een 1-1 stand en dit keer komt hij als vervanger van Depay. Ze hoeven niet zo erg en de tegenstander moet winnen. Dit zorgt ervoor dat Iloro ruimte krijgt. Hier word weinig gebruik van gemaakt maar de overwinning komt er toch nog. Uit een voorzet van Iloro is het de meegekomen Virgil Van Dijk die er 2-1 van maakt . Op doelsaldo worden ze 2e en treffen ze in de volgende ronde Spanje.

Tegen Spanje is het nagelbijten. In ons facetime gesprek was duidelijk te merken dat hij niet blij was met Spanje al tegenstander. Het is volgens Iloro een kut situatie. Als we verliezen is het klote maar stel dat ik de winnende maak dan word het er in Spanje voor ons niet beter van. Uiteindelijk heb ik hem weten te overtuigen dat ze in Spanje ook wel trots op hem zullen als hij daar zijn goals weer gaat maken. Het word ouderwets nagelbijten waarbij het echt alle kanten op kan gaan. Na 90 minuten staat het 1-1 en in de verlenging krijgt Iloro 5 minuten speeltijd. Te weinig om het verschil te maken maar hij neemt zijn verantwoordelijkheid door als eerste achter een strafschop te gaan staan. Ga er maar aan staan als 19 jarige op een WK met de druk van een heel land op je schouders. Er zit wel wat spanning op dat kan ik aan zijn koppie zien maar hij schiet de strafschop binnen. Helaas doen 2 van zijn teamgenoten dat niet en weet Spanje er 4 te benutten. 

Het WK zit er op en het is niet alleen voor Iloro maar ook voor mij als vriendin en zijn ouders een onvergetelijke ervaring geweest. We waren en niet bij maar het op deze manier beleven is ergens toch ook wel mooi. Hoeveel jongens van zijn leeftijd kunnen het hem trouwens na vertellen dat ze op een WK hebben gespeeld en ook hebben gescoord? Maar ik ben ook wel weer blij dat hij lekker naar huis komt zodat we nog 2 weken hebben om dit avontuur een plekje te gaan geven voor we weer terug naar Spanje gaan.

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb er even over na moeten denken hoe ik het WK zou gaan brengen ook omdat Iloro niet bijster veel speelminuten heeft gekregen dus ik hoop dat het op deze manier door de ogen van lisa toch een beetje bevalt

@Marius Uiteindelijk wat minuten en een doelpuntje als 19 jarige is dat niet heel verkeerd

@komodo25 de 2e helft van 2022 was niet het mooiste op naar een mooi 2023 voor iloro

@Niejo101 elk doelpunt is lekker maar een doelpunt maken in een lastige periode maakt vaak toch net wat meer los

@delichris dat iloro niet veel minuten zou gaan krijgen dat diende zich al een beetje aan. uiteindelijk als je gaat kijken naar de speelminuten is 1 goal niet zo heel gek

@T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Vlonkie @Whitewolf345

Niet het WK maar Iloro misschien zelf op gehoopt had maar scoren op die leeftijd is al een geweldig mooie statistiek. En na al dat blessureleed is die beperkte speeltijd ook niet helemaal onlogisch. Knallen nu in de tweede seizoenshelft.

Een leuk stuk hoor en begrijpelijk dat ze niet is mee gegaan. Jammer van het WK, maar er komen vast meer WK's voor Iloro.

Voor Iloro is het een goed WK geweest. Belangrijk met een goal en assists. Jammer van de uitschakeling, maar er gaan nog meer eindrondes volgen.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Het moeten al met al toch mooie weken zijn geweest voor Iloro. Als 19 jarige voor de 2e keer de Golden Boy Award winnen en Actief geweest op het WK. Het is gelijk een mooi moment om terug te kijken op een uiteindelijk toch wel bewogen jaar.

Opnieuw verkozen tot Golden Boy. Had je het verwacht?

Ja eigenlijk wel om heel eerlijk te zijn. Ik heb toch wel bizarre cijfer neer kunnen leggen over het afgelopen jaar. Als je bijvoorbeeld kijkt hoe ik het seizoen in Spanje ben geëindigd met uiteindelijk een topscorers titel. Vergeet niet dat ik dat nog deed toen ik grotendeels 18 jaar was.

En toch ben je naar mijn mening te weinig aan bod gekomen op het WK.

Dat mag je ook zeker vinden. Ik denk er zelf ook zo over en ik denk ook wel dat het gezond is om zo te denken. Natuurlijk is het een mooie ervaring geweest die ik mee kan nemen maar ik ben er van overtuigd dat er meer had ingezeten. Zowel voor mij als voor het team trouwens

Is het moeilijk om minder te spelen?

Ja en nee. Kijk ik heb een goed gesprek met meneer Koeman gehad over hoe het er voor stond met mijn kansen. Uiteindelijk wist ik dus wel waar ik aan toe was en dan kan je je daar een beetje op voorbereiden. Ik heb mezelf wel de volgende doelen gesteld dat ik er moet staan op het komende EK en WK. 

Hoe is het om zonder familie of kennissen in de buurt een wedstrijd in te gaan?

Dat was natuurlijk nieuw voor mij en ik moet zeggen dat je het tijdens de wedstrijd niet eens doorhebt hoor. Voor de veldinspectie of tijdens de warming up en na de wedstrijd is dat contact dat je dan mist wel te merken en dat is jammer. Maar het is niet een iets waar ik moeilijk overheen kom. De keuze is door mij en mijn familie gemaakt om niet deze kant op te gaan door meerdere redenen.

Ben je bang geweest om het WK nog te missen?

Ik heb er zelfs nachten van wakker gelegen. In het begin toen mijn hak echt begon op te spelen had ik nog zo iets van het gaat wel over maar naarmate de klachten erger werden begon ik steeds meer te twijfelen. Vervolgens kom je in een rollercoaster terecht waarvan je niet weet wat er nou precies aan de hand is . Rust alleen leek niet te helpen. Pijnstilling was niet genoeg. Uiteindelijk speel ik nu met bepaalde zooltje die ervoor zorgen dat ik minder last heb maar het is er gewoon nog steeds wel. Al gaat het wel steeds beter.

Het is eigenlijk ook je eerste echte blessure en dan gelijk een mysterieuze.

Dat is misschien nog het ergste. Kijk als je je voet breekt om maar wat te noemen dan weet je dat er een bepaalde tijd voor staat. Met deze blessure is het beter om volledige rust te nemen maar voor hoelang? Uiteindelijk is er een middenweg gevonden waarbij alle partijen eigenlijk als winnaar uit komen. De club is me niet voor lange tijd kwijt. De artsen hoeven niet in te grijpen en ik kan gewoon voetballen.

Heb je nog iets meegekregen van de oranje gekte?

Weinig eigenlijk. Daarvoor waren de resultaten ook niet goed natuurlijk. Wel heb ik filmpjes van die tent gezien toen ik wist te scoren. Het is mooi om te zien wat dat met mensen doet en op een bepaalde manier ben ik er ook trots op dat ik hun steun op deze manier een beetje terug kan betalen.

Er is ook nog nieuws vers van de pers en dat is dat er een bod van Chelsea op jou is geaccepteerd.

Er is inderdaad een bod gedaan en daar ben ik van op de hoogte. Of de clubs er uit zijn weet ik nog niet. Zelf moet ik er ook nog goed over nadenken. De Premier League is een geweldige competitie waar elke speler wel een keer zou willen spelen maar voorlopig weet ik wat ik heb in Madrid dus ze moeten wel moet iets goeds komen. Ik ga niet zomaar weg.

-----------------------------------------------------------------------------------------

@Marius Ik denk persoonlijk niet dat iloro veel te klagen heeft. op die leeftijd toch al minuten mogen maken en een doelpuntje mee weten te pikken. OVer de vraag of hij meer verdiende valt te discussiëren

@delichris zoals je zegt als je op 19 jarige leeftijd er al bij bent dan moet het heel raar lopen als iloro niet meer eindtoernooien gaat spelen

@Vlonkie balen. Ja en nee. natuurlijk was het mooi geweest als de ploeg verder kwam met daarbij meer speelminuten. aan de andere kant is misschien nu het ongelijk van de bondscoach bewezen

@komodo25 Persoonlijk is het voor een aanvaller toch lekker om dat doelpuntje maar gemaakt te hebben

@Niejo101 opnieuw golden boy dus die eindtoernooien komen vast wel goed

@T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Dat Illoro opnieuw de Golden Boy wint zegt genoeg over zijn talent. Benieuwd of hij nu alweer van club gaat veranderen.

5db9a50d52cd8-iloro.png

Chelsea is met mijn zaakwaarnemer bezig over een contract. Zelf wil ik er nog weinig van weten en me richting op het hier en nu. Ik heb al wel eens aangegeven dat de Premier League een mooie competitie is maar er zitten voor mij nog wel een aantal voorwaarden aan die het nog niet ideaal maken om die overstap nu te maken. Daarvoor wil ik vooral voor mezelf de tijd nemen. In de winter een overstap maken is iets waar ik me niet heel erg lekker bij voel en daarbij weet ik hier in Madrid natuurlijk wel gewoon waar ik aan toe ben. Ik wil ook minimaal met een prijs hier ooit vertrekken en dan bedoel ik natuurlijk wel het kampioenschap. Vooralsnog richt ik me dus gewoon lekker op Atlético Madrid. Of laat ik het beter stellen voor een soortgelijk contract of een lichte verbetering wil ik deze club niet verlaten. 

We starten 2023 met een thuiswedstrijd tegen Sporting Gijon. En als Golden Boy word er natuurlijk opnieuw veel van mij verwacht. In de 2e helft van 2022 heb ik natuurlijk mede door die blessure wisselvallig gespeeld en mijn doel is dan ook om dat zo snel mogelijk achter mij te laten. Het helpt dan natuurlijk wel als ik de ploeg op het juiste spoor weet te zetten met een benutte strafschop na 26 minuten spelen. Voetballend valt het allemaal nog wat tegen maar dat heeft vooral met het WK te maken. Het ritme is er niet helemaal en dat moet langzaam gevonden worden. Na 56 minuten komt de bal min of meer bij toeval voor mijn voeten en kom ik ook heel makkelijk aan mijn 2e treffer. Snel hierna word het 3-0 en dan is de wedstrijd natuurlijk wel gespeeld.  20 minuten voor tijd word de laatste treffer van de wedstrijd gemaakt en word er met 4-0 gewonnen. We mogen weer naar Saudi Arabië voor de Spaanse Supercup.

Ik vind het nog steeds belachelijk dat we die supercup in een ander land moeten spelen. Je eigen fans zijn er tenslotte de dupe van. Ondertussen verlopen de onderhandelingen met Chelsea ook stroef en krijg ik steeds meer het gevoel dat ik gewoon lekker hier moet blijven. We spelen de halve finale tegen Real Madrid dat via Ramos na 20 minuten spelen op voorsprong komt. Voor rust is het een raket van Koke die zomaar binnen valt en dus staat het gelijk. Ik speel verre van goed. Of eigenlijk speel ik onopvallend. Ik hou ballen bij me zodat de rest aan kan sluiten maar zelf word ik niet echt gevaarlijk. Het word uiteindelijk verlengen en als Zinchenko dan een rode kaart krijgt ga ik er van uit dat ik het slachtoffer hier van word. Tot mijn eigen verbazing mag ik blijven staan en moet ik het voorin alleen uit zien te zoeken. Ik heb de hele wedstrijd nog geen kans gehad en met een man minder gaat het er natuurlijk niet makkelijker op worden. Toch is daar 5 minuten voor tijd dat ene moment. Real is op zoek naar die goal en laat ruimtes. Het is dan ook een hoekschop van hun die word onderschept en dan gaat het razendsnel. Een lange uitworp richting mij en ik kan de bal nog net voor een inglijdende verdediger wegtikken. Ik kan vanaf de middenlijn alleen op de doelman af en ik heb alle tijd om te bedenken hoe ik het af ga maken. Nomaal gaat het dan vaak fout maar het is de doelman die het heel makkelijk voor mij maakt. Hij komt veel te vroeg uit waardoor ik de bal van een meter of 25 over hem heen kant stiften en deze zie binnen vallen. Ik geniet er van maar baal tegelijkertijd. Dit was toch veel mooier geweest in Spanje met de ontlading van onze eigen supporters. Toch is de blijdschap er na het laatste fluitsignaal niet minder om. We gaan het in die finale opnemen tegen Barcelona.

Ik kan mijn eerste prijs met deze club winnen maar dan moet er wel nog even gewonnen worden van Barcelona. Daar wou je zou verwachten dat wij toch last van zware benen zouden hebben vanwege die verlenging tegen Real Madrid beginnen we furieus. Na 3 minuten gaat de bal op de stip en mag ik ons op voorsprong schieten. Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer vertellen en dus ram ik die strafschop tegen de touwen. Buiten een furieus begin zijn we ook verschrikkelijk scherp vandaag. Na 25 minuten spelen staat er namelijk een 3-0 voorsprong op het scorebord en weet Barcelona niet waar ze het moeten zoeken. 32 minuten op de klok en de vernedering word als maar groter voor ze. Ik weet dat de voorzet gaat komen en ik maak die loopactie dan ook al. De bal is perfect en bij de 1e paal heb ik alle ruimte om binnen te koppen. 4-0, 4-0! Griezmann doet voor rust nog wel iets terug maar dit gaan we natuurlijk niet meer weggeven. Na rust is er wat minder spektakel al maken we na een uur spelen nog wel de 5-1 en laat Griezmann opnieuw zien waar hij toe in staat is. Uiteindelijk word de eindstand door Lemar bepaald op 6-2 en is het niet de grootste prijs die we pakken maar dat maakt hem voor mij niet minder belangrijk. Na de wedstrijd laat ik in een interview weten bij Atlético te blijven en dat is denk ik voor mij de beste keus. Chelsea wil niet verder gaan dan een soortgelijk contract en dan vind ik niet dat ik de zekerheid die ik nu wel heb op moet geven. Lisa wil namelijk ook nog wel even in Spanje blijven en dat is voor mij ook belangrijk. Ik moet me niet blind staren op die Premier League. Vroeg of laat komt dat heus nog wel een keer maar de eerste prijs hier smaakt naar meer en daar wil ik ook graag onderdeel van zijn.

---------------------------------------------------------------------------------

@delichris op basis van het eerste deel van 2022 is er denk ik geen twijfel of die golden boy award verdient is

@Marius Talent is meer dan aanwezig. Voorlopig blijft iloro lekker waar hij is

@komodo25 Gelukkig deelt iloro jou mening. De premier league is natuurlijk wel mooi maar ooit komt dat er wel van eerst maar eens een grote meneer in spanje worden

@Niejo101 Persoonlijk vind ik Chelsea ook geen mooie club dus ik was al lang blij dat Iloro besloot om te blijven

@Vlonkie @T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Een mooie prijs gepakt en je hebt Real en Barcelona laten zien dat jij goed bent als spits. Wat ga je doen als Barcelona komt?

Mooi om deze prijs te pakken, toont ook aan dat de ganse ploeg dit seizoen veel meer in staat is om zich te meten met de echte top. Bij Chelsea blijven lijkt me ook de beste keuze voor Iloro. Ik zie het niet meteen als een stap vooruit.

Dat is iig de eerste prijs ook mooi dat Iloro daar belangrijk in is geweest.  Goede keuze om te blijven 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Dat ik Chelsea heb afgewezen vinden de supporters natuurlijk prachtig. Ik voel ook echt wel een connectie met ze en die word met deze actie natuurlijk versterkt. Het is groot nieuws omdat iedereen had verwacht dat ik weg zou gaan. Ik heb altijd gezegd dat de Premier League een droom is en dat blijft het natuurlijk ook wel alleen de voorwaarden moeten daarvoor goed zijn. Nu is de volgende vraag natuurlijk zou ik ook zo handelen als Barcelona met een aanbod komt. Die vraag hoef ik niet te beantwoorden omdat er geen bod van Barcelona is maar het is inmiddels geen geheim meer dat het toch mijn droomclub is. Voorlopig zit ik hier nog goed en heb ik heel veel te danken aan deze club. daar wil ik ze voor terug betalen door prijzen te pakken met de ploeg en die Supercup smaakt naar meer.

Na 2 grote wedstrijden tegen Real Madrid en Barcelona wacht er weer een competitie wedstrijd thuis tegen Athletic Bilbao. Dat is ook een vecht machine dus makkelijk word het niet. Ik voel me weer een stukje vrijer wat betreft mijn hak maar vandaag heb ik het gewoon lastig met een felle verdediging. Toch komen we al vrij vlot op voorsprong als Koke het maar weer eens probeert van een meter of 25 en met een ziedend schot het net laat trillen. Je merkt in het restant van de wedstrijd dat de reis naar Saudi Arabië er toch in hakt en het spel word er aan onze kant niet beter op maar toch word die 1-0 over de streep getrokken.

Gelukkig staat er een bekerwedstrijd uit tegen Leganés op het programma en krijgen heel wat spelers rust. Het is wel lekker om weer even wat met Lisa te kunnen doen maar dat word bruut verstoord als we ergens zitten te eten en er ineens mensen naar me toe komen en me smeken om te blijven. Ik heb geen idee wat er aan de hand is maar als ik de social media kanalen open heb ik al snel door wat er aan de hand is. De Telegraaf meld dat ik persoonlijk rond ben met Ajax en dat er een bod van 71 miljoen Euro op me is gedaan. 71 miljoen door een Nederlandse club!!  Dat Ajax er financieel goed op stond was bekend maar dit zijn bedragen die je in Nederland niet gaat betalen dus de mensen kunnen rustig slapen. Er word overigens met 1-3 gewonnen door een B-team. Als ik een dag later op de club kom is kom ik er achter dat er inderdaad een bod van 71 miljoen is gedaan door Ajax maar dat de club heeft geweigerd. Ik was overigens sowieso niet terug naar Nederland gegaan trouwens.

Lisa is onrustig in deze periode en ik snap het maar al te goed. Er worden natuurlijk veel verhalen geschreven. Blijf ik wel of blijf ik niet. Die geruchten zullen na de wedstrijd tegen Osasuna niet minder worden. Ik ga gewoon onverstoorbaar door en met een assist en 2 goals ben ik voor een groot deel verantwoordelijk voor de 3-0 overwinning. Lisa blijft graag nog even in Madrid en ik vind de mening van mijn vriendin belangrijk. Als Lisa wilt dat we blijven dan blijven we. Ik wil me namelijk buiten het voetballen om ook goed voelen en met Lisa heb ik het vanaf het begin al getroffen. Mijn leven hoeft niet altijd voor te gaan.

De volgende ronde van de beker mag ik ook laten schieten van de trainer. Na vorige week durven we eigenlijk niet zomaar meer wat te gaan doen en besluiten Lisa en ik om wat familie over te laten komen. We kunnen het ook wel gebruiken om even niet aan voetballen te denken. Lisa had dit ook wel even nodig. En buiten dat ze het nodig had is het ook gewoon fijn om omringd te zijn door familie. Ze blijven ook een paar dagen en als er iets is waar we het niet over hebben is het wel voetbal. Ik vergeet zelfs de uitslag te checken van de wedstrijd en zie de volgende ochtend pas dat er maar nipt met 0-1 is gewonnen bij Deportivo La Coruna.

Zo vlak voor het einde van de transferperiode is er ook goed nieuws. Ik ben helemaal genezen van mijn hak blessure en alles ziet er weer uit zoals het hoort. Dat betekend dat ik weer normale zooltjes kan gebruik maar uit voorzorg zal ik dat niet gaan doen. Ik zal de rest van mijn loopbaan met speciale zooltjes lopen en dat is puur iets wat tussen mijn oren zit. Het is toch een soort angst dat het misschien terug kan komen. Het slechte nieuws is dat er met 2-1 word verloren van Sevilla en hoewel we nog goed beginnen en ik ons op voorsprong schiet is een domme overtreding en een counter ons te machtig vandaag. Het eerste competitie verlies is een feit. Tijd om er lang bij stil te staan is er niet want de kwartfinale van de Spaanse beker staat alweer voor de deur.

------------------------------------------------------------------

@delichris je vraag een beetje beantwoord in de update;) 

@Marius de ploeg doet het gewoon aardig tot goed maar het word straks ook weer wat drukker met wedstrijden eens kijken hoe ze er dan voor staan

@komodo25 Een winters vertrek heeft sowieso niet mijn voorkeur als is het in mijn game toch altijd wat onvoorspelbaar omdat ik het zelf niet in de hand heb.

@Niejo101 Een winters vertrek kan vaak alleen maar tegenvallen. Je moet je midden in het seizoen aanpassen terwijl de rest al weet waar het aan toe is. dat is nooit ideaal en darbij is Atletico natuurlijk ook geen onaardige ploeg om te blijven

@Vlonkie @T10 @ElMarcos @True_Legend @nasje92 @Isco22 @Daniell @r4vje @Whitewolf345

Edited by mattihamstra