Jump to content
mattihamstra

(FM20) ILORO

Recommended Posts

5db9a50d52cd8-iloro.png

Waar het ooit begon

"Iloro Pieters is de naam. Ik ben geboren op 6 mei 2003. Dezelfde dag als mijn vader. Hij is degene die uiteindelijk mijn naam heeft uitgezocht en die nog verkeerd heeft aangegeven ook. Mijn vader heeft een beetje Spaans bloed door zijn aderen stromen en vond dat zijn zoon een Spaanse naam moest krijgen. Stel je eens voor dat mijn zoon later profvoetballer word. Dan kan die toch niet aankomen met Pieters. Dan denkt straks iedereen dat hij een ruit heeft ingeslagen. Voor de duidelijkheid dat kwam pas in hem op toen ik al lang een breed kon lopen en ging voetballen. Mijn moeder was eigenlijk tegen een Spaanse naam want zoals dat voor een echte Nederlandse uit het dorpje Nunspeet geld is het motto van haar. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. Tot mijn vader met de naam Eloro kwam. Verdeel deze naam in 2 gedeeltes El Oro en je komt tot de betekenis het goud. Sindsdien was mijn moeder verkocht aan de naam. Maar goed door alle stress die bij mijn geboorte kwam kijken is het dus Iloro geworden." 

"Mijn jaren als baby waren denk ik anders als de meeste van jullie klasgenoten. Mijn ouders woonden bijvoorbeeld nog niet samen. Ik heb de eerste 3 jaar van mijn leven dus samengewoond met mijn moeder en haar ouders en eigenlijk besef ik na jullie verhalen aangehoord te hebben pas hoe bijzonder dat voor mij is geweest. Misschien is mijn band daarom met de kant van mijn moeder ook wel beter dan met de kant van mijn vader. Als baby scheen ik altijd rustig te worden als er maar iets van een bal in de buurt had. Dat is nu eigenlijk nog steeds zo. Sorry mevrouw Potters want ik weet dat u niet wilt gaan zeggen dat school belangrijk is maar ik zie dat heel anders. Ik weet heel goed wat ik wil ondanks dat ik pas net van de basisschool af kom en mezelf tijdens dit mentor uur moet voorstellen. Het enige vak waar ik waarschijnlijk een ruime voldoende voor ga scoren is Gym de rest zullen allemaal magere zesjes worden maar daar neem ik genoegen mee. Goed waar was ik gebleven? De eerste 3 jaar ben ik eigenlijk best wel verwend want er waren eigenlijk altijd 4 mensen die naar me om keken. Mijn ouders tenminste als mijn vader bij mijn moeder was en mijn opa en oma dus. Zelf kan ik me er weinig van herinneren. Vanaf mijn 4e zijn we in Harderwijk in een flat gaan wonen en niet veel later zijn mijn ouders in het huwelijks bootje gestapt. Mijn vader had en heeft een aardige baan waardoor mijn moeder niet hoeft te werken en dus smeert ze nog steeds elke ochtend mijn brood. Inmiddels wonen we nog steeds in Harderwijk maar wonen we nu in een rijtjes huis. Op de basis school was ik volgens de onderwijzers altijd een rustige jongen met extra inzet als we gingen gymen. Er was 1 vak waar ik ook bovenuit stak en dat was godsdienst. Niet dat ik nou streng geloof maar ik geloof wel degelijk dat er iets is dus voor de mensen die het willen weten bij ons thuis bidden we elke dag. Waarom ik voor deze school heb gekozen is eigenlijk voor mijn ouders. Ik had op de cito toets een score van 536 en voor deze school had je 534 nodig. Het was dus een teken dat het hier mogelijk is een mijn diploma te halen en mijn ouders vonden dat ik naar een school moest dat het dichtst bij die uitslag lag. Als ik naar mijn hobby's kijk zijn dat er niet veel. Eigenlijk kan ik er maar 1 opnoemen en dat is voetbal. Het ging ooit zo ver dat mijn moeder mij er af wou halen omdat ik het er tijdens zwemles met de pet naar gooide. Jullie raden het al. Binnen no time kon ik ineens wel mijn diploma halen omdat ik als de dood was dat ik niet meer mocht voetballen."

Een nieuwe school en dus nieuwe klasgenoten. Tijdens het 1e mentor uur stond er een soort van voorstelronde op het programma. Ik heb een hekel aan dit soort dingen want ik ben niet echt een makkelijke prater. Het is ook echt dat ik naar school moet want ik hou me liever bezig met iets anders namelijk voetbal. Ik heb het op school nog niet aangegeven maar ik mag gaan mee trainen bij PEC Zwolle. Het lijkt me dan ook logisch dat ik als 12 jarige dat leuker vind dan de hele dag verplicht lessen volgen en met een veel te grote tas door school te lopen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

@komodo25 @Marius @Jotew @Vlonkie @Isco22 @True_Legend @Kavinos @delichris @Karlo

Geen idee of er al iemand aan een FM 20 novelle was begonnen maar anders bijt ik graag het spits af.

De komende weken neem ik jullie in een aantal updates mee in het leven van ILORO. zoals aangegeven in mijn novelle Living My Dream is het voor de volgers mogelijk om de stats van de speler samen te gaan stellen. Iedereen hier op het forum speelt wel FM dus jullie kennen het lijstje met spelerseigenschappen vast wel. Als jullie deze in willen vullen zou dat natuurlijk top zijn. uiteindelijk zal ik van alle ingezonden eigenschappen het gemiddelde nemen en zo ILORO gaan toevoegen aan FM

corners:                                       agression:                            acceleration:

crossing:                                      anticipation:                         agility:

dribbling:                                     bravery:                                balance:

finishing:                                      composure:                         jumping reach;

first touch:                                   concentration:                    natural fitness:

decisions:                             pace:

free kick taking:                          determination:                    stamina:

heading:                                       flair:                                       strength:

long shots:                                   leadership:                           

long throws:                                off the ball:

marking:                                      positioning:

passing:                                       teamwork:

penalty taking:                            vision:

tackling:                                       work rate:

technique:

Na de laatste 2 edities van de game een novelle van de maand gepakt te hebben waar ik het niet voor deed. lijkt het me top om het voor FM20 opnieuw te bereiken met jullie input ;)                                 

13 minuten geleden zei mattihamstra:

@nasje92 Lijstje mag hier wel. Positie van de speler zal zoals altijd 1 van de aanvalsposities worden

Oke, en zijn er nog bepaalde maximum punten toe te kennen? Anders kan ik natuurlijk overal 20 invullen.

4 minuten geleden zei nasje92:

Oke, en zijn er nog bepaalde maximum punten toe te kennen? Anders kan ik natuurlijk overal 20 invullen.

Vul het naar eigen inzicht in wat ik zelf vaak deed is kijken naar een talent die wel eens heel groot kon worden. En ik ging aan de slag met die stats af en toe wat hoger of lager. Alles 20 geven is leuk maar dan is de uitdaging natuurlijk snel er vanaf

Corners: 8                                         agression:  10                          acceleration: 13

crossing: 5                                        anticipation:  12                       agility: 14 

dribbling: 13                                     bravery: 13                               balance: 15

finishing:  14                                    composure: 11                         jumping reach; 14

first touch: 12                                  concentration: 15                   natural fitness: 15

decisions: 14                            pace: 15

free kick taking:  16                        determination: 19                   stamina: 14

heading:  11                                     flair: 10                                       strength: 16

long shots: 10                                  leadership: 5                          

long throws:  3                                off the ball: 12

marking:  5                                      positioning: 13

passing: 10                                      teamwork: 12

penalty taking: 14                          vision: 14

tackling:  3                                      work rate: 17

technique: 13

Weer een nieuw spelersverhaal, heb de vorige twee van je met plezier doorgelezen. Toch iets unieks hier op het forum wat verhalen betreft. Qua spelersprofiel zou ik alle belangrijke eigenschappen voor je positie op '8' zetten en degene die minder belangrijk zijn op '5'. Zo lijken de meeste newgens ook in het spel te komen (zeer ruw genomen). Wat doe je trouwens met de CA en PA als ik vragen mag? 

Succes met dit verhaal!

5db9a50d52cd8-iloro.png

Hermano "Herman" Pieters

Mijn opa is vol Nederlands maar mijn oma is half Spaans vandaar de naam Hermano , roepnaam Herman. Mijn vader is geboren op 6 Mei 1974. 29 jaar na zijn geboorte kreeg hij mij dus als verjaardagscadeau voor zijn 29e. Mijn vader is opgegroeid in Harderwijk en woont daar dus al zijn hele leven. Het doorzettingsvermogen qua school dat heb ik van hem. Ook mijn vader was daarin geen held. Na zijn 16e verjaardag is hij meteen gaan werken in een fabriek waar hij inmiddels nog steeds werkt. In de 12 jaar dat ik hem nu mijn vader mag noemen kom ik niks te kort. Hij heeft zichzelf opgewerkt tot onderdirecteur in het bedrijf en met meerdere vestigingen over de wereld bestaat er zelfs een kans dat hij zeggenschap krijgt over 1 van de filialen in het buitenland. Mijn vader en ik zijn vaak 2 handen op 1 buik. Hij laat me vrij in mijn eigen keuzes maar vind wel dat ik overal het maximale moet uithalen. Soms botst dat wel eens als dat over school gaat. En bijdehand als ik ben druk ik hem dan met zijn neus op zijn eigen cijfers. Het antwoord dat ik dan krijg zullen de meeste eigenwijze pubers wel eens gehoord hebben. "Vroeger was alles anders" Maar hoe vaak we ook zulke discussies hebben ik hou van hem. Elke voetbaltraining staat hij langs de lijn te kijken en elke zaterdag brengen we door op het voetbalveld. Eerst moet ik zelf voetballen waarbij mijn vader samen met mijn moeder en zus komt kijken maar ook mijn oom en tante komen met hun dochter kijken. Na mijn eigen wedstrijd gaat de aandacht naar de wedstrijd van mijn neef die in het 2e speelt en daarna bij het 1e mag aansluiten. Zo zijn al onze zaterdagen eigenlijk gevuld en worden de wedstrijden onder het genot van een lekker bordje soep besproken. Ik vind het fijn dat juist de mensen die dicht bij mij staan kritisch zijn. Alleen daardoor word je een betere speler in mijn ogen. Natuurlijk heb je trainers maar in mijn team zie ik jongens soms echt een kut wedstrijd spelen maar daarna wel weer de complimenten van hun ouders krijgen. Zo is mijn vader gelukkig niet. Ik kan bijvoorbeeld 3 van de 4 kansen maken maar het zal altijd gaan over die kans die ik heb gemist. Mijn vader is trouwens de jongste van 4 kinderen. Met een broer en 2 zussen was het dus een groot gezin maar eigenlijk heeft hij alleen nog contact met zijn broer. Je zou het kunnen zien als beste vrienden want zolang ik me kan heugen gaan we ook samen op vakantie. Waar ik me trouwens wel zorgen over maak is het feit dat we zomaar eens naar het buitenland kunnen verhuizen net nu ik dus mag mee trainen bij PEC Zwolle. 

--------------------------------------------------------------------------------------

Waar het voorheen vaak over de hoofdpersoon ging wil ik dit keer ook de ouders/familie een beetje gaan introduceren. Wat betreft de vader kan er dus een interessante wending plaats gaan vinden. ;) 

@Vlonkie thanks

@True_Legend daar noem je gelijk 1 van de 2 ingrediënten die mijn novelles herkenbaar maken. een spelers carrière en de stijl 

@Isco22 ik hoop dat ook dit verhaal je blijft boeien. en stiekem hoop ik ook dat jij weer met een topper gaat komen

@nasje92 thanks voor je lijstje. heb hem opgeslagen

@Marius thanks hopelijk blijft het je en de rest van de volgers boeien ;)

@ElMarcos thanks

@Daniell buiten dat het iets unieks is blijft er voor mezelf ook meer uitdaging in zitten om een novelle vol te houden. Over de CA en PA ben ik zelf nog niet helemaal uit. wat ik voorheen eigenlijk deed was kijken naar een leuke eredivisie spits als talent en daarvan de CA en PA overnemen en dan spelen met de stats daarvan. Dit jaar vraag ik dus om stats in te vullen maar denk dat ik net als voorheen de PA en CA van een jonge eredivisie talent in de voorhoede neem.

@komodo25

Edited by mattihamstra

Heel mooie manier waarop je je vader beschrijft ... En ik heb het gevoel dat die mogelijkheid om een buitenlandse vestiging van het bedrijf te leiden gaat samenvallen met de stad waarin jij gaat voetballen ... Maar wederom zeer knap geschreven

Heerlijk hoor dit . Je bent hierin aardig uniek . Mooi hoe de vader hierin verwerkt wordt . Ook wel herkenbaar . Vroeger veel gehoord ik heb nooit kunnen doorleren hopelijk doe jij het wel . Ik kon het wel maar niet gedaan en zeg nu hetzelfde tegen mijn zoon . Leer door als je het kunt 

Mooi om te zien dat het toch weer echt om een verhaal gaat, iets wat je toch bijzonder knap beheerst. Het is natuurlijk steeds een lap tekst om te lezen maar eenmaal je erin zit wil je erg graag weten waar het vervolg naartoe gaat.

Door het beschrijven van sub-personages wordt het verhaal natuurlijk nog een stukje breder. Neem je hierin trouwens dingen uit je eigen leven mee of is het allemaal pure fictie? Het is in ieder geval wel duidelijk dat je over een bovengemiddelde fantasie beschikt!

Wat betreft opbouwende kritiek (Ook al weet ik niet of je jouw schrijven daadwerkelijk wilt verbeteren):

Ik ben groot voorstander van alinea's. Dit zou het allemaal net wat makkelijker te lezen maken. Daarnaast staan er af en toe woorden verkeerd om, waardoor sommige zinnen net niet lekker lopen. Mocht je voorbeelden willen, dan mag je me gerust een PB sturen. Ik zal dan uitleggen wat ik precies bedoel. Even goede vrienden als je er zelf geen hinder van hebt.

Ben alvast benieuwd naar je volgende stuk!

Goed begin! Leuk dat je ook de familie erbij gaat betrekken. Vraag me af wie de opvolg(st)er van Jill Roord gaat worden. 

5db9a50d52cd8-iloro.png

Evelien Pieters Zuidema

Mijn moeder werd geboren op 18 April 1979 in Nunspeet. En waar ik eigenlijk mijn eerste jaren heb doorgebracht bij mijn opa en oma is dat voor mijn moeder ook het geval. Mijn opa en oma komen allebei uit Nunspeet maar zijn ooit gaan samen wonen in een huisje boven de ijssalon van de opa van mijn moeder. Die woonde daar met zijn vrouw weer naast en dus werd het beschouwd als een groot gezin. Mijn moeder had nog een broertje die helaas veel te vroeg is overleden en waar als ik alle verhalen zo hoor een boek over geschreven had kunnen worden.

Mijn moeder was ook geen ster in school en ik kan inmiddels toch wel zeggen dat ik die genen ook heb maar goed ze heeft wel gewoon netjes haar school afgemaakt en dat noemden ze vroeger dan nog de huishoud school. Voor mijn geboorte werkte mijn moeder bij een plaatselijke supermarkt maar daar is ze mee gestopt toen we in Harderwijk gingen wonen. Sindsdien is ze full time moeder en ontbreekt het mij een helemaal niks. Mijn moeder was degene die met het geweldige idee kwam om me van voetbal af te halen omdat ik mijn zwemlessen niet bepaald serieus nam. Nu dreigt ze er weer mee dat als ik mijn best op school niet doe dat ik dan thuis moet blijven en voetballen wel even kan vergeten. Ik kan me eigenlijk ook geen betere moeder wensen. Ze is er maar druk mee want ik ben nou ook niet de makkelijkste zoon. Als ik aan mijn moeder denk schiet mij altijd 1 ding als eerste te binnen. Toen ik net begon met voetballen wou ze me belonen. Voor elke goal die ik zou maken kreeg ik een euro en ze haalde mijn opa over om dat ook te doen. Tegenwoordig scoor ik een stuk meer en is die deal afgeschaft maar in het begin was ik op het veld met andere dingen bezig dan met voetballen. We moesten vaak voetballen om een veld dat aan een spoorweg lag en dus was ik al snel afgeleid als ik een trein voorbij zag razen. Op een dag werd er dus gezegd dat als ik de komende wedstrijd wist te scoren ik in plaats van 1 Euro 10 Euro zou krijgen. Alsof het zo moest zijn wist ik er 3 te maken en maakte ik gelijk mijn allereerste hattrick. 

Ze is zelfs nog met een vriendin leidster geweest van een jeugdelftal waar ik in zat. In dat jaar werd ik voor het eerst kampioen en scoorde ik er 48. Er word wel eens gezegd dat het voor kinderen van een jaar of 7 niet uitmaakt of ze winnen of verliezen maar ik merkte toen al dat ik er zelf beter van werd als ik mijn cijfers bij ging houden. Hoewel mijn moeder trots was kon ze juist ook extra kritisch zijn. 2 goals uit 3 kansen en ik kreeg bij wijze van spreke de wind van voren terwijl ik net de wedstrijd voor mijn team had gewonnen. Ze is het type moeder dat echt fanatiek langs de kant staat. Nu staat ze langs de lijn en leeft ze nog steeds fanatiek mee. Als de scheidsrechter een verkeerde beslissing neemt hoor je mijn moeder boven de rest uit komen. Ik vind het prachtig maar kan me er zo nu en dan ook vreselijk aan irriteren. 

Dat mijn moeder soms wat streng is snap ik aan de ene kant ook wel. Ondanks dat ik haar ook wel eens vervloek denk ik dat ik later net zo zou zijn voor mijn kinderen als ik die mag krijgen. Dat ze zelf niet meer werkt is een bewuste keuze. Het is niet nodig en ze is in huis druk zat. Mijn moeder hoopt stiekem dat we nooit uit Nederland weg hoeven maar ze weet heel goed dat de kans groter is dat dat wel gaat gebeuren. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ze een lijstje heeft met de landen waar ze absoluut niet heen zou willen maar of mijn vader daar rekening mee gaat houden als het zo ver is durf ik niet te zeggen.

---------------------------------------------

@True_Legend dat die keuze voor het buitenland daar van afhangt kan zomaar eens zo zijn. 

@komodo25 ik denk dat elke ouder dat tegen zijn of haar kinderen zegt. school word steeds belangrijker maar of iloro daar een boodschap aan heeft?

@Marius ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf er vaak op betrap door te stellen dat ik het eens iets korter moet houden maar eenmaal bezig denk ik daar niet meer aan

@Daniell voor het grootste deel neem ik herinneringen of gebeurtenissen mee die waar gebeurd zijn. natuurlijk wel verwerkt met een beetje fantasie;)  wat betreft alinea's denk ik daar zelf heel vaak over na maar net als hierboven beschreven als ik eenmaal lekker bezig ben ga ik eigenlijk in een ruk door

@Isco22 hahaha de opvolgster van jill laat voorlopig nog wel even op zich wachten al komt er binnen 1 a 2 updates wel wat langs over het prille liefdesleven van iloro

Die achtergrondinfo geeft het verhaal wel mooi mee vorm. Ik neem aan dat voor deze personen nog wel een belangrijke rol zal weggelegd zijn in latere fase.

Al die randinformatie heeft je vorige topics top gemaakt en het geeft aan dit topic ook meteen een heelngoede start ! Weer heel goed stukje ... Op zeer gemakkelijk leesbare wijze geschreven

Zoals je beschrijft; een strenge moeder hoeft niet meteen verkeerd te zijn! Sommige jongens hebben dat nou eenmaal nodig ;) Ben benieuwd wat er gebeurd als je vader en jij toch besluiten naar een land te trekken die je moeder helemaal niet aan staat. Zit daar een potentiële breuk?