Jump to content
Daniell

[IDS] [FM20] Nordic Dominance

Recommended Posts

Jammer van Valakari. In mijn game bleek hij ook onhoudbaar en kwamen er ook biedingen uit landen als Qatar, maar ook van clubs uit landen uit Brazilië en gewoon Europese topclubs. Mooi bedrag gekregen.

Jammer natuurlijk om zo'n talent te zien vertrekken, maar langs de andere kant wel weer goed kunnen handelen in lijn met het transferbeleid. Over de hele lijn ook kwantitatief de kern versterkt, en ook dat is natuurlijk belangrijk met het oog op de vele wedstrijden dit seizoen.

Eeuwig zonde van Valakari zijn potentieel, maar wel een lekker bedrag voor hem gevangen waarmee je verdere stappen kunt zetten.

Jammer dat een speler die uit het koude noorden komt in de zandbak gaat spelen. Anderzijds heb je er wel een mooi bedrag voor gevangen.

Prima aankopen gedaan. Jammer dat Valakari is vertrokken, aan de andere kant heb je er wel een leuk bedrag voor gekregen.

e2Yk28j.png

u4iuY56.png

--- @delichris @Mordurette @ElMarcos @komodo25 @ROEMM @Marius @Gert @Chimpa @tdogg16 @GerQuakewin @Kavinos @FlyD @True_Legend @jeffrey koole @RubenS2 @neva  @nasje92 @TheRedOne @rik1991 @Niejo101 @Dysproz @T10 ---

Bedankt weer voor de likes en reacties!

Natuurlijk is het jammer dat Valakari vertrokken is maar hij hield ook de ontwikkeling van Gronli tegen, die vanaf dit seizoen veel speelminuten krijgt. Dat was ook één van de redenen waarom ik hem heb laten gaan. Het leek er tevens op dat hij niet veel beter meer ging worden. Daarnaast heb ik met dat geld goed kunnen versterken over het hele elftal. Hij is daarom héél erg belangrijk geweest in de ontwikkeling van de club. Allereerst met zijn prestaties maar ook met het geld dat hij uiteindelijk opgeleverd heeft.

Mooie voorrondes gespeeld met als bekroning de groepsfase. Een hele klap geld binnen geharkt ook! Geen makkelijke groep, al kan ik CSKA niet inschatten. 

Heel erg mooi om al meteen door te dringen tot de groepsfase van de CL. Keurig parcours afgelegd en nu kan je gewoon genieten. CSKA is wat moeilijker in te schatten. Op een goede dag liggen er misschien toch opportuniteiten.

Mooie transfers gedaan. Jammer dat Valakari vertrokken is, maar natuurlijk wel een prima bedrag voor ontvangen die je weer verder kunt investeren in je faciliteiten! Daarnaast ook een uitstekende voorronde gespeeld. Goed werk!

Erg knap om de groepsfase nu al te bereiken, al is het jammer dat je daarvoor Midtjylland onderweg hebt moeten elimineren. 

De poule is loodzwaar, maar wellicht weet je weer te verrassen. 

4sOxgpu.png

De komende twee updates zullen veelal tekstueel zijn. Ik stap even over op deze presentatie-vorm omdat ik alweer in het volgende seizoen zit en niet te ver achterop wil geraken met mijn novelle. Te ver achter komen op het spel is voor mij vaak een killer en dit ging me twee jaar geleden met mijn novelle ‘Met Daniell’ ook mis. Ik wil ook niet dat het spel te lang komt stil te liggen omdat ik dan vaak mijn motivatie kwijt raak. We lossen op deze manier beide problemen op en misschien is het ook wel leuk voor de afwisseling van de updates! In de update van vandaag bekijken we vluchtig hoe de rest van het derde seizoen verlopen is. In de volgende, die ergens halverwege aankomende week zal komen, wil ik de eerste drie seizoenen eigenlijk even gaan samenvatten. Wat hebben we tot nog toe bereikt en vooral, hoe gaan we verder?

Noot: Ik ben weer eens zo stom geweest om niet overal een screenshot van te maken. Ik zal echter pogen een zo duidelijk mogelijk overzicht te geven van het seizoen 2021.

TRANSFERS SEIZOEN 3 (2021)

In:

WHQRTCu.png

De meeste en belangrijkste hadden jullie al gezien in de grafische updates. In dit overzicht zie je alle spelers die aan het begin van het seizoen zijn aangetrokken.

Uit:

cGvNazP.png

De belangrijkste uitgaande transfers zijn ook reeds besproken. Antonsen wilde niet verlengen en stapte dus gratis over naar zijn nieuwe club. Best wel een aderlating, hij leverde vorig seizoen 25 assists! Valakari is inmiddels een duidelijk verhaal. Wilde weg, kreeg er genoeg voor en hij stond de ontwikkeling van andere talenten in de weg.

EUROPA LEAGUE 1STE K.O. RONDE (VS. LAZIO)

WsxFGso.png

Vorig seizoen hadden we ons geplaatst voor de eerste K.O. ronde van het Europa League toernooi. Had ik deze update niet gemaakt dan was ik het haast vergeten te vermelden! We moesten het in deze ronde opnemen tegen het sterke Lazio uit Italië. De eerste wedstrijd speelden we thuis en konden we nog aardig meekomen. De eerste wedstrijd eindigde dan ook in een 1-1 gelijkspel. De terugronde moesten we naar Rome waar Lazio uiteindelijk liet zien nog een maatje te groot te zijn. We verloren daar met 5-2. Geen nood aan de man, we hebben onze doelstelling ruimschoots overtroffen en we hebben ons in Europa laten zien. Ik was liever een ronde verder gekomen maar ben zeer tevreden met onze Europese campagne.

MESTERFINALE

bFXEe1n.png

Niet gauw na onze uitschakeling in Europa konden we het opnemen tegen Rosenborg om onze eerste prijs van het seizoen te pakken! De Noorse supercup stond op het programma, deze wisten we overtuigend te winnen, eindstand: 3-1.

NOORSE BEKER

NsR9iGd.png

Voor de eerste keer won ik met Tromso de beker dit jaar! Vorig jaar stonden we ook al in de finale maar moesten we het afleggen tegen Rosenborg. We gingen met overtuigende uitslagen naar de kwartfinale, waar opnieuw Rosenborg stond te wachten. Na een 3-3 gelijkspel hadden we de extra tijd nodig om door te gaan naar de halve finale. Daarin waren we te sterk voor Brann. In de finale versloegen we Lillestrom, onze tweede prijs van het seizoen was binnen!

ELITESERIEN

jfsaeYE.png

Hier kan ik vrij kort over zijn. We waren heel snel kampioen en het ging allemaal vrij gemakkelijk dit jaar. Onze concurrenten waren nergens te bekennen en we liepen al snel uit op de ranglijst. Op het eind heb ik veel talenten de kans gegeven, waardoor we nog wat wedstrijden gelijkspeelden en wat potjes verloren. Al met al een goed seizoen en ik verwacht volgend seizoen niets anders.

CHAMPIONS LEAGUE

bxdW0fi.png

iyF4cOu.png

qvJUVBP.png

ANDER NIEUWS

orJNSgH.png

NZ0YK36.png

ASksW9Q.png

NNBPiA6.png

pP8UgoI.png

PYfzHkp.png

r6pBa2U.png

vtH3JyF.png

MxLsyjr.png

l2t61IF.png

zHr4QYQ.png

--- @delichris @Mordurette @ElMarcos @komodo25 @ROEMM @Marius @Gert @Chimpa @tdogg16 @GerQuakewin @Kavinos @FlyD @True_Legend @jeffrey koole @RubenS2 @neva  @nasje92 @TheRedOne @rik1991 @Niejo101 @Dysproz @T10 @Vilhena @ROEMM ---

16 reacties maar liefst! Bedankt daarvoor, dit doet mij heel erg deugd en geeft me heel veel motivatie dit lekker door te zetten :D Ik hoop dat jullie alleen lekker blijven meelezen, liken en reageren! 

Ik zie overigens veel mensen die alleen maar lezen en niet reageren. Ik waardeer het dat jullie mijn 'verhaal' lezen maar zou het ook zeer tof vinden als jullie eens een reactie achterlaten.

Heb je nog geen account op MU, maak die dan aan en praat mee over ons geliefde spelletje! 

Binnenkort heb ik namelijk jullie hulp nodig bij het bepalen van het vervolg van deze novelle. 

IN DE VOLGENDE UPDATE: 

We kijken wat er de afgelopen 3 jaar gebeurd is, hoe staan we er nu voor en hoe gaan we verder?