Jump to content
Urbeto

Football Manager 2020 Discussietopic

Recommended Posts

16 uur geleden zei Nom de Guerre:

Echt grote nieuwe features hebben ze niet aangekondigd, nee.

Ik heb zelfs moeite om überhaupt een nieuwe feature te ontdekken. Maar je zal ongetwijfeld mijn Twitter al hebben gezien. :-D

1 minuut geleden zei Richarð.:

Ik heb zelfs moeite om überhaupt een nieuwe feature te ontdekken. Maar je zal ongetwijfeld mijn Twitter al hebben gezien. :-D

Het zijn vooral kleine dingetjes, ja. Nothing major.

7 uur geleden zei delichris:

Ik koop hem via bol.com daar is de game 44,99. Ieder jaar dezelfde prijs. Ik wil de game altijd hebben met het doosje.

Ik haal gewoon een steam code. Waar ie vroeger nog wel 12-13 euro was ligt dat nu rond de 30 euro. De prijs hier op steam in Colombia is ook 30 euro terwijl dat vroeger meer rond de 20 lag. 

Wil eigenlijk niet meer dan 15 euro betalen dus ik wacht denk ik uit principe nog ff. 

Wat beelden van de Alpha versie. Als ik dit allemaal zo zie zou het best eens kunnen zijn dat dit de eerste game is die ik skip sinds FM11.. 

22 minuten geleden zei Urbeto:

Wat beelden van de Alpha versie. Als ik dit allemaal zo zie zou het best eens kunnen zijn dat dit de eerste game is die ik skip sinds FM11.. 

Waarom?

Er valt ook vrij weinig te veranderen natuurlijk. En de meeste nieuwe dingen zitten eigenlijk alleen maar in de weg. De meeste old school FM'ers die ik spreek hebben vaak vooral kritiek op de traagheid van het spel tegenwoordig. Waar je vroeger 10 potjes in een uur er doorheen jaagde zijn dat er nu soms nog maar 3 of 3 omdat het spel zoveel extra troep te verwerken heeft. 

Nieuwe training? Doet m'n assistent, en 9/10 mensen die het "zelf" doen die laden een schema in. Grafische updates? Ik speel gewoon 2D en de 3D zit er alsnog kut uit. Maarja met die nieuwe training en tactieken heb je in ieder geval nog iets wat op een feature lijkt. Dit jaar is het gewoon echt vrijwel niks. Board room andere naam en paar extra opties erbij waar je op wordt beoordeeld? Ratatata dat is de moeite waard. 

17 minuten geleden zei Pino:

Waarom?

Moet sinds dit jaar voor het eerst daadwerkelijk veel tijd in school steken en heb nog een aardige game op FM19. Dit gecombineerd met het feit dat de verbeteringen vrij treurig zijn acht ik het goed mogelijk dat ik een jaartje over sla. 

Hoewel, wanneer de beta uitkomt heb ik net m'n tentamens achter de rug dus kan best dat ik het dan impulsief alsnog haal maar zie het nu even niet zo voor me. 

Dank voor de uitleg mannen, dan ga ik ook gewoon nog blijven aanmodderen met RKC in mijn FM19 game.

Als je rap wil spelen, dan moet je ofwel naar FM Classic, met minder opties, ofwel naar een skin met instant result, zodat je die kleine(re) kutpotjes tegen makkelijke tegenstanders kunt skippen. Anders kom je inderdaad in zo'n ritme zoals @Bartehaangaf, 3 á 4 potjes per uur. Dat schiet dus niet op. Het is dat ik het spel ieder jaar voor nop krijg, anders had ik dit jaar wel getwijfeld.

Ik heb al een aantal jaartjes niet meer de nieuwste versies gespeeld. Was dus wel opgetogen hoe FM2020 zou zijn en had ook wel zin om het weer te spelen. Heb het de afgelopen weken dus een beetje gevolgd met als hoogtepunt (of dieptepunt) die stream die hierboven staat. FM ligt qua ontwikkeling blijkbaar gewoon al jaren stil. Die match-engine is ten opzichte van 2016 gewoon nauwelijks verbeterd. Daarnaast wil ik ook al dat gezanik van spelers, persconferenties en andere uitgebreide meuk ook niet en heb ik in 2016 alleen maar FM Classic gespeeld. Denk dat ik hem wel aanschaf, maar alleen om ik 16 als laatste versie heb. Die comments onder die stream zijn ook vernietigend trouwens.

20 minuten geleden zei Bolderbast:

Ik heb al een aantal jaartjes niet meer de nieuwste versies gespeeld. Was dus wel opgetogen hoe FM2020 zou zijn en had ook wel zin om het weer te spelen. Heb het de afgelopen weken dus een beetje gevolgd met als hoogtepunt (of dieptepunt) die stream die hierboven staat. FM ligt qua ontwikkeling blijkbaar gewoon al jaren stil. Die match-engine is ten opzichte van 2016 gewoon nauwelijks verbeterd. Daarnaast wil ik ook al dat gezanik van spelers, persconferenties en andere uitgebreide meuk ook niet en heb ik in 2016 alleen maar FM Classic gespeeld. Denk dat ik hem wel aanschaf, maar alleen om ik 16 als laatste versie heb. Die comments onder die stream zijn ook vernietigend trouwens.

Niet alleen in de comments daar. Twitter staat er vol mee en zelfs hun eigen forum, al verwijderen ze daar 90% van de negatieve comments.

Tja, tegenwoordig heeft iedereen maar een mening.

Gewoon weer halen hoor, net als elk jaar. Speel maar één game en dat is FM. Heb ik wel een paar tientjes voor over

3 uur geleden zei Richarð.:

Niet alleen in de comments daar. Twitter staat er vol mee en zelfs hun eigen forum, al verwijderen ze daar 90% van de negatieve comments.

Er zijn best veel positieve commentaren . ik vond Fm19 prima.  Je kan meer dan 90 taken delegeren nu , die clubvisie waar je een plan van 5 jaar kan opmaken en variabele jeugdinstroom .. ik kijk er echt naar uit. ook naar verbeterde jeugd ontwikkelingschermen en allerlei kleine zaken. 

3 uur geleden zei Richarð.:

Tsja ik vind het ook wel lastig om antwoord te geven op de vraag wat ze dan wel moeten verbeteren. Welke grote features verwacht je nou nog in deze game? Ik schrok wel van die match engine in de stream. Dat kan anno 2019 niet meer joh.

Zoals ik het lees voelt het voor de meesten als bedrog dat je €40 moet neerleggen voor een kleine update van FM19 en daar zit natuurlijk wel wat in. Maargoed we'll see.

6 uur geleden zei Nom de Guerre:

Als je rap wil spelen, dan moet je ofwel naar FM Classic, met minder opties, ofwel naar een skin met instant result, zodat je die kleine(re) kutpotjes tegen makkelijke tegenstanders kunt skippen. Anders kom je inderdaad in zo'n ritme zoals @Bartehaangaf, 3 á 4 potjes per uur. Dat schiet dus niet op. Het is dat ik het spel ieder jaar voor nop krijg, anders had ik dit jaar wel getwijfeld.

3 a 4 potjes per uur ? Mag blij zijn dat ik die op een avond haal . 

Wel afhankelijk van wat ik laad . Met Neunkirchen knal ik wel 1 a 2 maanden door in een avond . Maar goed is ook maar FM 18 natuurlijk 

Edited by komodo25

Je kan veel dieper op de jeugdinstroom ingaan. Zoals het nu is, is echt nauwelijks uitgewerkt. Een x aantal spelers van een enigszins random niveau joinen je jeugdteam op een willekeurige datum. Laat me regio's scouten of specifieke teams, waar je bijv. mee samenwerkt op jeugdniveau. Laat me scouten op spelers met bepaalde eigenschappen. Bijv. wingers met een goede dribbel, middenvelders met visie of keepers die vooral goed in de lucht zijn o.i.d. Kortom, meer invloed op de jeugdinstroom.

Internationaal management is gewoon lachwekkend. Niks in FM is zo saai als dat. Geen training, geen mogelijkheid tot gesprekken en ook het bekijken van je spelers voegt helemaal niks toe. En wat de laatste tijd vaak het onderwerp van gesprek is rond het Nederlands efltal, is spelers met een dubbele nationaliteit. Zie Ihattaren, Kökcu en Ziyech bijvoorbeeld. In FM is dat één klik en dan is het hopen op een positief antwoord. Je kan niks zeggen, niks beloven en dus helemaal niks doen om hem te overtuigen. Zo had ik in FM19 een save met Kazachstan en er was een speler met zowel de Duitse als de Kazachse nationaliteit die maar bleef weigeren om voor Kazachstan uit te komen, omdat hij hoopte voor Duitsland te spelen. Speler was 28 jaar en speelde in de 2.Bundesliga en stond dus waarschijnlijk niet eens in de Top 10 opties voor rechtsback. Terwijl hij "een held" had kunnen zijn bij Kazachstan. Kortom, aan internationaal management valt genoeg te doen.

Samenwerking met clubs in FM? Wat spelers op huurbasis sturen en een x bedrag overmaken. That's it. Ben ervan overtuigd dat IRL veel meer met zo'n samenwerking wordt gedaan. Zie samenwerkingen van Ajax en Feyenoord met Aziatische teams waar vaak trainers worden heengestuurd.

Daarnaast zie ik graag de mogelijkheid tot het managen van een jeugdteam om zo je carrière op een realistische manier op te bouwen. Zie bijvoorbeeld Frank de Boer (?) even uit m'n hoofd. Of Steven Gerrard, die de jeugd bij Liverpool deed. Wordt al jaren door FM afgewezen om de reden "er valt weinig te doen." Oh ja, want het eerder benoemde internationale management is oh zo spannend. Je kan als jeugdmanager leren omgaan met het maken van een tactiek. Eentje die aangepast moet worden aan de spelers die beschikbaar zijn i.p.v. spelers te kopen die in je tactiek passen. Leer omgaan met spelers hun moraal, wat bij jongere voetballers nogal wisselend kan zijn van wedstrijd tot wedstrijd. In ieder geval, een optie om je carrière op een realistische manier op te bouwen en niet meteen te beginnen als manager van het eerst elftal.

@Bolderbast

1 uur geleden zei Bolderbast:

Tsja ik vind het ook wel lastig om antwoord te geven op de vraag wat ze dan wel moeten verbeteren. Welke grote features verwacht je nou nog in deze game? Ik schrok wel van die match engine in de stream. Dat kan anno 2019 niet meer joh.

Zoals ik het lees voelt het voor de meesten als bedrog dat je €40 moet neerleggen voor een kleine update van FM19 en daar zit natuurlijk wel wat in. Maargoed we'll see.

40 euro voor minstens 500 tot 1000 uur spelplezier.. waar kan je dat vinden ? :)

de matchengine op de livestream was de versie van 2 tot 3 weken geleden blijkbaar. zal nog wel iets verbeteren. 

Huhu als ik ff doorknal kan ik in een avond een seizoen gespeeld hebben, wel 80% instant result dan en Cheat Engine om FM sneller te laten lopen.

Op 24-9-2019 om 12:08 zei ErikEagles:

Ok bedankt voor je reactie 

Ik kreeg gisteren de bevestiging en de download link, uiteraard op de link geklikt (weet het nooit) maar hij deed het nog niet haha

Op 24-10-2019 om 17:15 zei Olivierke:

40 euro voor minstens 500 tot 1000 uur spelplezier.. waar kan je dat vinden ? :)

de matchengine op de livestream was de versie van 2 tot 3 weken geleden blijkbaar. zal nog wel iets verbeteren. 

40 euro voor een spel wat ik al bezit. 

Kan ik beter nog 500 uur extra FM19 spelen. 

Edited by Barteh

31 minuten geleden zei Bas0314:

Waar gaan jullie de game kopen? Bij Gamekeysync is hij 43,99,- plus de Beta, weet iemand een goedkopere plek?

Ligt eraan wat je wilt. Hoesje of key?