Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

31792064_AllevoorBrugges.thumb.jpg.c943fbf6ef39c34009e227167ab88976.jpg

Football manager 19 duurt nog maar een paar maanden en daarom begin ik ook maar eens aan mijn laatste save. Ik heb eigenlijk nog nooit een save gedaan in de Belgische competitie en ik dacht waarom ook niet. De extra play-offs vind ik eigenlijk nogal onzin maar goed ik geef het een kans. De keuze is uiteindelijk gevallen op Club Brugge. De keuze is mede gevallen op de Blauw-Zwarten omdat ik onlangs nog in Brugge ben geweest en de stad erg mooi vond en omdat ze met een heel jong en compleet team starten. Ik ben van plan vooral jeugd aan te kopen en uit de eigen jeugd te halen, ook buitenlandse spelers wat meer op leeftijd die nog in Amerika spelen vind ik interessant (denk aan Tagliafico een paar jaar geleden.) De competitie heeft qua salaris heel erg veel vrijheid waardoor Afrika en Amerika veel kansen bieden.

Adrie Bogers Nieuwe assistent coach.

Adrie Bogers die ik als Assistent nog heb kunnen bewonderen in het Koning Willem II stadion zal met mij de stap gaan maken richting Brugge. Als Brabanders kunnen we goed met elkaar overweg en ik heb dan ook met zijn ervaring en mijn kwaliteiten veel vertrouwen in de samenwerking.

Geplaatst

Succes in Brugge. Speel je met of zonder update?

Geplaatst
  • Auteur

Deze keer even een snelle update aangezien de eerste post maar een introductie was. 

Mathis Pelletier

Omdat het eerste team al ver compleet is en we vanuit de jeugd de nodige toevoegingen kunnen doen is er tot nog toe alleen een jeugdspeler gekomen. Mathis Pelletier, een 16 - jarige centrale verdediger. De in Brussel geboren speler is begonnen in de jeugd van KV Mechelen maar zal dus nu voor 400.000 onze onder 19 komen versterken.

Oefencampagne

We hadden in verband met de supercup maar weinig tijd en speelde daardoor maar 4 oefenwedstrijden. We hebben ze uiteindelijk alle 4 gewonnen met overtuigend spel en veel kansen. Onze zwakte, namelijk het benutten van deze kansen werd hierbij wel gelijk erg duidelijk.

525733550_Letsgo.jpg.4bb727abe55e64afd24dc413f35e11a2.jpg

Selectie

En hier is hij dan, de Blue army voor dit seizoen! Het is de selectie in eind juli dus er kan nog van alles gebeuren maar met deze selectie gaan we vooralsnog de competitie beginnen. 

404189283_Bluearmyjeh.jpg.f695d0451ce209b818a1ffe6f015d002.jpg

1 uur geleden zei Mordurette:

Succes met Club Brugge.

Dankje!

56 minuten geleden zei Dysproz:

Succes

Dankje!

16 minuten geleden zei Marius:

Succes in Brugge. Speel je met of zonder update?

Dankje! Ik denk dat het nog de winterupdate is, had deze save al een tijdje geleden gemaakt maar was eigenlijk op het begin blijven hangen toen. Ik heb in ieder geval nog geen Balanta en Diagne.

bewerkt door Koenbres

Geplaatst

Geen goals tegen in de voorbereiding is altijd fijn, al had je misschien wel meer mogen scoren ja. De selectie van Brugge ken ik niet zo goed dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Geplaatst

Een prima voorbereiding gehad, nu hopen dat je de goede lijn kan doortrekken richting de competitie. Qua selectie zie ik een aantal namen die het verschil kunnen of moeten maken, maar ook enkele spelers die ik niet ken. Laat me graag verrassen.

Geplaatst

Goede voorbereiding zeker wel. Vooral verdedigend lijk je er helemaal te staan. 

Geplaatst
  • Auteur

Update 3: The start..

Supercup

Na lang wachten mochten we op 22 juli eindelijk weer het veld op voor een echte wedstrijd, en wel voor de super cup tegen standard luik. Waar onze defensie zich onoverwinnelijk liet in de voorbereiding was het voor rust dan toch raak. Carcela lette goed op en schoot een afvallende bal achter Horvath. We dicteerde eigenlijk de hele wedstrijd maar wisten wederom niet onze kansen te benutten, dat terwijl we toch een aardige voorhoede hebben. Uiteindelijk moesten we het toch weer van de verdediging hebben als Stefano Denswil een vrije trap over de muur in de kruising knalt diep in de blessuretijd. Omdat het met de supercup gelijk strafschoppen betreft begonnen we met een loterij, helaas stond na 7 penalties ons de paal in de weg en zie ik helaas de eerste prijs aan mijn neus voorbij gaan.

Club Brugge 1 - 1 Standard Luik
(45 Carcela, 90+2 Denswil)
Standard wint op penalties 5-6

Supahcup.jpg.e8b0471295df4a6016505115b3ff2c16.jpg

Transfertalk

Een kleine update op het gebied van de transfers voordat we het seizoen echt gaan beginnen. Zoals al bekend is van KV Mechelen jeugdspeler Pelletier overgekomen en zijn er verder nog weinig dingen gebeurd qua ingaande transfers. Over de uitgaande transfers is er echter wat meer te vertellen. 

Stefano Denswil
Het eerste bod dat we hebben binnengekregen is er eentje van Ajax. Ajax bood 7.5 miljoen onverhandelbaar en hoopte hiermee Denswil aan hun selectie toe te voegen, wellicht als vervanger voor de Ligt. Nou is Denswil een hele belangrijke pion in ons elftal en ik wil hem dan ook niet zomaar verkopen en aangezien Ajax bekend staat als club die veel geld vangt voor hun spelers ga ik zeker niet akkoord. 

Dennis Bonaventure
De veelbelovende buitenspeler Dennis Bonaventure heeft het in het begin van het seizoen lastig om een basisplek af te dwingen maar dat lijkt voor bepaalde clubs geen enkel probleem. Vanuit zijn zaakwaarnemer hebben we vernomen dat het grote PSG lichte interesse heeft in de Nigeriaan. We hebben echter nog geen bod ontvangen en zullen daarom moeten afwachten.

KV Mechelen
Het overnemen van Pelletier is bij Mechelen verkeerd gevallen zo blijkt. Na de snelle overname van de verdediger heeft Mechelen hun interesse bekend gemaakt in 5 van onze jeugdspelers, en ook zeker niet de minste. 

Seizoensopener.jpg.0b824fb5004bcb036319c2fffa627ad4.jpg

Seizoensopener

Een week na de teleurstellende supercup spelen we onze laatste wedstrijd van juli, de seizoensopening! In het eigen Jan Breydelstadion tegen Vincent Kompany zijn Anderlecht. De Blauw zwarte en de paarse zijn vanuit de historie aartsrivalen en deze wedstrijd moeten we dan ook heel erg serieus nemen. 
De week naar de wedstrijd toe was een drukke met bijvoorbeeld de loting voor de voorronde van de Champions league waarvoor we ons ook nog mochten opmaken.

Dynamo Kyiv - Club Brugge
Dat is de naam van het allereerste affiche dat we op 8 augustus gaan spelen, een verre reis tegen een tegenstander die we absoluut niet mogen onderschatten. Voor mij is het een leuke loting omdat ik dan eindelijk eens de hand kan schudden met toch een beetje een held namelijk Fran Sol.

Matchday Club Brugge - Anderlecht

Onze Elf!

865954818_ourteam.jpg.bb52fa7ca8ceb6c3ac79aa762ffd45c8.jpg

1.. We hebben afgetrapt, de eerste wedstrijd van de competitie is onderweg.
45.. weinig gebeurd tot nog toe, Brugge is beter maar benut wederom de kansen niet, Hans Vanaken is er met wat lijkt een liesblessure vanaf gegaan en is door Amrabat vervangen. We gaan rusten met 0-0
50..

Arnaut.jpg.917e35309fc856c9b0c8c669036539f1.jpg

ARNAUT DANJUMA is de naam! De voorzet van Diatta komt terecht bij Rezaei die niet verder komt dan een blok van de Anderlecht spelers, gelukkig heeft Danjuma opgelet en twijfelt hij geen seconde om de rebound achter Didillon te schieten.
56.. 6 minuten na zijn goal verlaat Danjuma geblesseerd het veld, hij wordt vervangen door Dennis.
58.. De wedstrijd komt los Rezaei met een waanzinnige knal die nog waanzinniger eruit wordt gehouden door didillon.
81.. Diatta moet de wedstrijd beslissen, de rechtsbuiten komt samen met Rezaei 1 op 1 met de keeper maar wil het zelf doen, Didillon keert.
87..

Bevrijding.jpg.96c25f207a09ef3b741e5632f6c3aa52.jpg
Sofyan Amrabat beslist de wedstrijd! De invaller krijgt de bal plots voor zijn voeten en denkt niet na, hij schiet de bal van net buiten de 16 achter de goalie van Anderlecht. 2-0!
FULLTIME

Club Brugge 2 - 0 Anderlecht
(50 Danjuma, 87 Amrabat)

'' Wat een belangrijke en heerlijke overwinning tegen toch zeker een grote concurrent dit seizoen. We hebben de gehele wedstrijd gedomineerd en hebben Anderlecht maar 2 keer op onze goal laten schieten. We mogen trots zijn op deze wedstrijd en het smaakt naar meer''.

Get well soon Vanaken!

Blessure.jpg.18ae01bec6a442e270f52396bca3270c.jpg
Helaas moeten we Hans Vanaken voor 5 weken missen door een liesblessure, de blessure van Danjuma valt mee en die wordt over 2 dagen weer op de training verwacht.

Spoiler
14 uur geleden zei Dysproz:

Geen goals tegen in de voorbereiding is altijd fijn, al had je misschien wel meer mogen scoren ja. De selectie van Brugge ken ik niet zo goed dus daar kan ik niet veel over zeggen.

de selectie is in ieder geval mooi in balans, ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige namen ook nog nooit had gehoord.

14 uur geleden zei Mordurette:

Een prima voorbereiding gehad, nu hopen dat je de goede lijn kan doortrekken richting de competitie. Qua selectie zie ik een aantal namen die het verschil kunnen of moeten maken, maar ook enkele spelers die ik niet ken. Laat me graag verrassen.

Spelers als Denswil Vanaken en Danjuma moeten denk ik het verschil gaan maken, vooral Denswil is uitstekend begonnen.

14 uur geleden zei TheRedOne:

Prima voorbereiding, succes in de competitie!

Dankje!

13 uur geleden zei komodo25:

Prima voorbereiding 

Ik ben zeker niet ontevreden

11 uur geleden zei Lennert97:

Succes met Brugge! Waar is Wesley?

Die zit bij Aston Villa, ik heb denk ik een update van halverwege de zomertransferperiode waardoor de selectie niet helemaal klopt.

11 uur geleden zei petervoetbal:

Succes 

Dankje!

2 uur geleden zei Marius:

Goede voorbereiding zeker wel. Vooral verdedigend lijk je er helemaal te staan. 

Zeker weten vooral Denswil speelt erg goed.

Spoiler

De wedstrijd tegen Anderlecht was heel erg uitgebreid, dit was vooral omdat het de seizoensopening was, ik zit te twijfelen dit met topwedstrijden misschien vaker te doen.

bewerkt door Koenbres

Geplaatst

Eén topper gewonnen, één topper verloren. Gelukkig won je de belangrijkste, die in de competitie.

Geplaatst

Balen van het verlies in de supercup, maar penalty's heb je niet in eigen hand. Wel goed gestart in de competitie.

Geplaatst

@Koenbres, ik zag geen Wesley en geen Okereke. Dus vroeg me al af welke update je dan gebruikt had.

Jammer van de supercup, maar zoals andere al aanhaalde is de competitie en Europees voetbal belangrijker

Geplaatst
  • Auteur

Update 4: Met ups en downs...

Een belangrijke eerste overwinning in de competitie en een goede wedstrijd in de supercup gaf me toch wel het nodige vertrouwen, met de ploeg die we hebben moeten we zeker de top 3 bewerkstelligen. 

Matchday: Sint-Truidense - Club Brugge

Een reis van toch zeker 2 uur naar de Stayen waar we onze tweede wedstrijd mogen voetballen. Sint-Truidense is een ploeg waar we van moeten winnen maar ook een ploeg die ons als we niet uitkijken zomaar eens kan verrassen. We werden door 730 supporters gesteund, toch veel voor een zondagavond 20.00 uur. We missen helaas Vanaken tijdens deze wedstrijd, hij wordt vervangen door doelpuntenmaker Sofyan Amrabat, de rest van de selectie is ongewijzigd.

1.. Er is afgetrapt in Stayen, de ploegen zijn op weg voor hun tweede competitiewedstrijd.
6.. Ceballos laat Brugge schrikken, de voorzet van Rechts volgend uit een Sint-Truidense counter komt op het hoofd van Ceballos terecht, Horvath brengt redding.
33.. JAAA! Arnaut Danjuma met wederom een goal, Hij krijgt de bal van Cools en Schiet vervolgens van ver prachtig raak. 0-1!
41.. Pff.. Club Brugge ontsnapt, Botaka leidt een razendsnelle counter in voor de thuisploeg waaruit Nezon uiteindelijk op de lat kopt.
45+2.. Ditmaal Sint-Truidense dat goed wegkomt, een prachtige voorzet van de zijkant wordt net overgekopt door Rezaei. Hierna gaan we gelijk rusten met een 0-1 stand.

46.. Een dubbele wissel door een ontevreden Brugge coach, Rezaei en Amrabat kunnen gaan douchen en worden vervangen door Vossen en Schrijvers.
57.. Wederom een snelle uitbraak van de thuisploeg en dit keer weet Brugge niet te ontsnappen, een lange voorzet beland bij Ceballos en hij schiet zuiver raak, 1-1.
61.. Brugge is helemaal de weg kwijt, een lange bal beland voor de voeten van Nazon en ook hij twijfelt niet. Stayen ontploft en het staat 2-1.
Fulltime…

Sint Truidense 2 - 1 Club Brugge
(33 Danjuma 0-1, 57 Ceballos 1-1, 61 Nazon 2-1)

‘’Ongeloofelijk teleurgesteld, ik vind dat we elkaar hebben laten zitten vandaag. We zijn verrast op de counter maar er moet veel veranderen aan onze mentale weerbaarheid want dit was echt niet goed!’’

Matchday Dynamo Kiev - Club Brugge

Teleurstelling overheerste natuurlijk enorm na de verloren wedstrijd in Sint-Truiden maar goed we hadden een enorm belangrijke reeks wedstrijden voor de boeg. Eerste Dynamo Kiev uit en daarna de derby tegen Cercle Brugge, alle knoppen om dus. We zijn gelukkig een dag eerder al naar Kiev afgereisd en kunnen ons dus rustig gaan voorbereiden op een ja vergis je niet heel gevaarlijke tegenstander. Dennis start inplaats van Diatta voor de rest is de opstelling ongewijzigd.

1.. Na een lange reis fluit Hategan voor het eerst op zijn fluitje en wordt er in een matig gevuld stadion een begin gemaakt aan ons Europese avontuur.
13.. Daar zijn we voor de eerste keer, voorzet van Dennis die de vermoeide Diatta vervangt wordt ingeschoten door Rezaei, Boyko kan keren.
20.. Cools moet scoren maar doet het niet. De rechtsback wordt na een prachtige aanval vrij gespeeld maar schiet voorlangs.
23.. En weer niet.. Vormer schiet van 23 meter een vrije trap op goal maar Boyko red met moeite.
26.. Jaaa, Danjuma gaat omhoog om een lange bal aan te nemen in de 16 maar wordt naar beneden getrokken, Hategan ziet het en legt de bal op 11 meter.
27.. 0-1! Dennis Bonaventure faalt niet vanaf 11 meter en schiet ons naar een hele belangrijke voorsprong.
38.. Amrabat komt heel dichtbij maar schiet met links net naast de goal van Boyko.
45.. Rust met een 0-1 voorsprong!

46.. 2 wissels, Rits en Touba vervangen Luan Peres en Vanlerberghe.
50.. Dennis Bonaventure ontvangt een heerlijke lange bal van Danjuma maar wacht net te lang zodat er nog een verdediger tussen kan komen.
51.. MITROVIC, dan maar uit de hoekschop, de bal komt in de kluts en valt voor de voeten van de Kroaat, die haalt de trekker over, 0-2.
61.. En ook de rekening van Rezaei is geopend. De spits krijgt na een mooie aanval de bal en schiet in 2 instanties de bal in de verre hoek achter Boyko, 0-3.
62.. een snel antwoord van de thuisploeg, Besedin komt bij de eerste paal voor zijn man en kopt een voorzet achter horvath, 1-3.
63.. Het gaat nu heel erg snel, Rezaei moet hier de 1-4 maken maar faalt 1 op 1 met Boyko.
75.. Vormer dichtbij maar zijn vrije trap gaat net over.
79.. Oei, Shaparenko faalt niet 1 op 1 en schiet zowaar binnen. Onverwachts maar toch de 2-3
90+1.. Oef en daar is Vossen dichtbij de bevrijdende 4-2, zijn schot wordt door de goalie gekeerd.

Dynamo Kiev 2 - 3 Club Brugge

(27 Dennis 0-1, 51 Mitrovic 0-2, 61 Rezaei 0-3, 62 Besedin 1-3, 79 Shaparenko 2-3)

Jot.jpg.493bdea4904f7895112b3c0c81dc25c9.jpg

'Een ooh zo belangrijke overwinning die we nog bijna hebben laten glippen. We moeten scherper zijn en zorgen dat we die 2 goals niet tegenkrijgen. des al niet te min een belangrijke overwinning die ons een beetje lucht geeft'

Transfertalk

eigenlijk is er niet echt iets te melden, de rust lijkt wedergekeerd rond ons eerste elftal zodat we ons nu volledig kunnen gaan focussen op de belangrijke wedstrijden die gaan volgen.

Silas Gnaka

Een speler die ik graag even wil uitlichten. Het 19-jarige talent uit Ivoorkust heeft een geweldige start gemaakt bij Eupen en dit is onze scouts niet ontgaan. We hebben met Touba een back-up linksback waarover twijfels bestaan, Gnaka zal dus nauwkeurig in de gaten worden gehouden door onze scouts. Hij speelde al 15 keer eerder voor Eupen nadat hij uit de ASPIRE Academy is gekomen. 

Spoiler

Kleine update omdat ik helaas niet zoveel heb kunnen spelen, hopelijk vanaf nu wat vaker en grotere updates. 

Spoiler
Op 4-9-2019 om 10:31 zei Marius:

Eén topper gewonnen, één topper verloren. Gelukkig won je de belangrijkste, die in de competitie.

Zeker mee eens alleen vind ik de ene topper meer een gelijkspel helaas volgde er penalties.

Op 4-9-2019 om 10:46 zei Mordurette:

Balen dat de supercup verloren is gegaan, was mooi geweest om gelijk met een prijs te starten. De volgende topper tegen Anderlecht wel gewonnen, een hele belangrijke.

Achja nu is het winnen van prijzen nog een grotere uitdaging.

Op 4-9-2019 om 10:59 zei Dysproz:

Jammer van de supercup maar de competitie is belangrijker. En Dynamo zal geen makkelijke tegenstander zijn.

De focus ligt op de competitie.

Op 4-9-2019 om 12:42 zei komodo25:

Jammer van de supercup. Maar penalty's blijven een loterij. Competitie goed gestart. Kiev stugge tegenstander maar niet onmogelijk 

Het leek een makkelijke tweestrijd te worden tot de 62ste minuut..

Op 4-9-2019 om 13:37 zei DerSieks:

Leuke save! Succes met Brugge. 

Dankjewel! Ben heel benieuwd aangezien een Belgische save nieuw is voor me.

Op 4-9-2019 om 15:19 zei TheRedOne:

Balen van het verlies in de supercup, maar penalty's heb je niet in eigen hand. Wel goed gestart in de competitie.

Klopt helaas, dan maar volgend jaar!

Op 5-9-2019 om 00:22 zei petervoetbal:

Zonde van de supercup en blessures!

Hopen dat de UCL en competitie wel goed gaan.

Vanaken gaan we inderdaad zeker heel erg missen.

Op 5-9-2019 om 09:01 zei Lennert97:

@Koenbres, ik zag geen Wesley en geen Okereke. Dus vroeg me al af welke update je dan gebruikt had.

Jammer van de supercup, maar zoals andere al aanhaalde is de competitie en Europees voetbal belangrijker

Aah op die manier! Wesley is wel jammer, heb hem nog even opgezocht en had hem goed kunnen gebruiken.

Geplaatst

Gelukkig maak je die verliestbeurt op Staaien meteen goed. Ik vind het trouwens zeer opvallend en een tikkeltje bizar om te zien dat je met een update speelt die eigenlijk vlees noch vis is. Je spelerskern bevind zich echt tussen het begin en einde van een transferperiode, en strookt volledig niet met de realiteit.