Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

new-Bolton-Wanderers-crest.jpg

De huidige situatie rondom deze club heeft mij aangezet tot het starten van een game en het schrijven van een novelle. Persoonlijk vind ik Bolton Wanderers een prachtige club en zou het enorm zonde zijn wanneer zij uit de EFL verdwijnen. Gelukkig lijkt het erop dat Bolton is overgenomen en dus gered zijn van een faillissement.

Bolton Wanderers is in 1874 opgericht, waardoor het de op zes na oudste club in de geschiedenis van het Engelse voetbal is. De club speelde haar laatste periode van 2001 tot 2012 in de Premier League, waarna het bergafwaarts ging met de club. Financieel wanbeleid leidde tot grote problemen tot degradatie naar de League One, waar ze dit jaar starten met 12 punten in de min.

Bolton Wanderers is vlabkij Manchester gelegen en kent haar grootste rivalen in Wigan Athletic, Bury FC en Blackburn Rovers. Het University of Bolton Stadium biedt plaats aan iets meer dan 28.000 personen.

image.png.0f929c1e5d70ccc911222dd01c45e86d.png

Jay-Jay Okocha en Nicolas Anelka zijn enkele voorbeelden van voormalig topspelers die voor Bolton Wanderers speelden. Maar ondanks het lange bestaan van de club heeft Bolton Wanderers geen gevulde prijzenkast. Nooit wisten ze de Premier League te winnen. Ze eindigden drie keer op de derde plaats waarvan de laatste al bijna 100 jaar geleden is. De FA Cup werd 4 keer door Bolton Wanderers gewonnen maar ook dit is al erg lang geleden. De laatste prijs werd in 1997 gewonnen met het kampioenschap in het Championship.

image.png.c81808131e2cfb7b3c15dc2c2086659e.png

Zoals gezegd start Bolton Wanderers met 12 punten in de min. Daarnaast bestaat de selectie slechts uit enkele contract spelers, aangevuld met jeugd. Er zijn momenteel geen spelers in de -23 en -18 teams. Aan mij de taak om Bolton Wanderers financieel weer gezond te maken, terug naar de Premier League te loodsen, prijzen te winnen en de supporters betere tijden laten beleven.

bewerkt door Dysproz

• Antwoorden 55
  • Weergaven 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Transfers Er was in het salarisbudget nog ruimte om één speler transfervrij vast te leggen. En dat was ook nodig, want we hadden nog geen rechtsback in het elftal. Om andere versterkingen te hale

• Augustus en September 2019 De start van de competitie waar we met 12 punten in de min beginnen en samen met Bury de gedoodverfde kandidaat zijn om te degraderen. Van de eerste vijf wedstrijden wi

Geplaatst

Vorige week nog op dit verhaal gebotst. Ben wel benieuwd naar de selectie, want die zou niet al te veel soeps zijn. En dan wordt dit natuurlijk wel een ferme uitdaging. Succes alvast!

Geplaatst

Ik heb ook altijd een bepaalde zwak gehad voor deze club. Tof dat jij hen uit het slop gaat proberen te trekken! 

Geplaatst
  • Auteur

Transfers

Er was in het salarisbudget nog ruimte om één speler transfervrij vast te leggen. En dat was ook nodig, want we hadden nog geen rechtsback in het elftal. Om andere versterkingen te halen was kostenvrij huren de enige optie. Dat lukte in de vorm van Darnell Johnson, Alex Pascanu en George McEachran. Laatstgenoemde is bij jullie misschien wel een bekende naam. Hij is het jongere broertje van voormalig toptalent Josh McEachran, die ook ooit bij Vitesse speelde.

image.png.94b951090c5a58a7d8fe28f6934cba63.png

Selectie

Met enkele huurspelers en een transfervrije speler erbij is de selectie compleet. We zullen deze per linie behandelen.

image.png.2c1d394107fc6217e8ec4b0149093900.png

Op doel hebben we twee topkeepers voor ons niveau. Helaas verdienen ze ook veel en drukken ze zwaar op het salarisbudget, waardoor ik eigenlijk maar met een van deze keepers het seizoen in wilde gaan. Echter was er geen interesse en zullen we dus zeker tot de winterstop met twee kwalitatief goede, maar overbetaalde keepers zitten.

image.png.5f930e9a124bf0130462af25407d4a32.png

Er staat een piepjonge verdediging, met 3 huurspelers die het niveau wat omhoog brengen. Met Josh Earl hebben we een topper op linksback en ook Johson en Pascanu zijn goede spelers voor ons en kunnen achterin op meerdere posities spelen. De 4-mans verdediging zal waarschijnlijk door Zouma gecomplementeerd worden.

image.png.171cddb2eb20b6e26350138bdb6ff2d1.png

Met Jason Lowe, Luke Murphy en James Weir hebben we drie goede middenvelders. Maar ook zei verdienen eigenlijk veel te veel. De rest van het middenveld is aangevuld met jeugdspelers en met Chelsea talent Josh McEachran (die nog mist op de screen).

image.png.71f04d3f8ce430e36d511f2c1d497a19.png

Ook in de aanval moeten we het voornamelijk met jeugdspelers doen. Op iedere positie kunnen we wel een aardige speler kwijt, maar vooral in de breedte zijn we ontzettend zwak. Een blessure zal lastig op te vangen zijn.

Voorbereiding

Om broodnodige inkomsten te genereren heb ik twee bekertoernooitjes in de voorbereiding georganiseerd. De Bolton Cup, waar 3 andere teams uit het Verenigd Koninkrijk voor uitgenodigd worden. En de Wanderers Cup, waar 3 clubs uit het buitenland voor uitgenodigd worden. Deze twee toernooien wil ik jaarlijks terug laten komen.

In de Bolton Cup verloren we van het sterkste team en de uiteindelijke winnaar, Swansea City. De strijd om de 3e plaats wisten we wel te winnen van Partick Thistle.

In de Wanderers Cup speelde we de eerste ronde tegen Austria Wien. Deze wedstrijd werd verloren en uiteindelijk was ook Anderlecht te sterk. Een teleurstellende eerste editie, maar zeker geen schande.

Over de overige wedstrijden in de voorbereiding ben ik zeker niet ontevreden.

image.png.6e86ba1d398d0ae8a964b82d1a13d288.png

Komend seizoen

We beginnen het seizoen wegens de financiële problemen met een achterstand van 12 punten, samen met Bury. Er wordt dan ook verwacht dat wij degraderen. Sunderland, Ipswich Town en Portsmouth zijn de favorieten voor de titel.

Het doel voor dit seizoen is om degradatie te voorkomen en de financiën te verbeteren. Al gaat dat laatste lastig worden met enkele te dure contractspelers.

Reacties

@TheRedOne @Marius @Rossi @Mordurette @Chimpa ontzettend bedankt voor jullie reacties!

@Kavinos Die ben ik ook aan het kijken inderdaad. Al ben ik pas bij aflevering 1.

bewerkt door Dysproz

Geplaatst

Sterke kern maar erg smalle selectie. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken in het drukke schema. Ga je de prioriteit leggen bij de competitie of wil je ook wat geld binnen harken in de bekertoernooien, waardoor je toch wat sterker voor de dag moet komen dan met je wissels.

Voorbereiding is prima, logische nederlagen maar wel wedstrijdritme kunnen op doen.

Trouwens leuk om Murphy terug te zien.

Geplaatst

Logische resultaten in de voorbereiding. Je hebt denk ik wel een prima selectie bij elkaar weten te rapen. Veel succes in de competitie!

Geplaatst

Afgaande op de sterren is vooral in de verdediging en de aanval de spoeling erg dun. In die mate zelfs dat je je kan afvragen wat realistisch is. Twaalf punten goed maken is ook al niet niks. Maar desalniettemin, heel veel succes! Ik vind dit echt een heel interessante challenge.

Geplaatst

Veel succes met deze enorm leuke maar ook enorm moeilijke uitdaging! Hoe sta je er financieel voor, is er verbetering mogelijk of zijn er gewoon geen inkomsten?

Geplaatst
  • Auteur

Augustus en September 2019

De start van de competitie waar we met 12 punten in de min beginnen en samen met Bury de gedoodverfde kandidaat zijn om te degraderen. Van de eerste vijf wedstrijden wisten we er maar 1 te winnen. Geen al te beste start. In het eerste bekertoernooi zijn we ook al uitgeschakeld na een kansloos verlies tegen Preston North End. September ging iets beter met drie overwinningen. Titelkandidaat Portsmouth was helaas veel te sterk voor ons.

image.png.19ea03e8e9da7411227e07583cb2f533.png

Na twee maanden staan we dus bij de onderste plekken op de ranglijst met een puntenaantal van 0. De negatieve punten zijn dus weggewerkt, maar er is nog veel meer nodig om degradatie te voorkomen.

image.png.d280f56738b789a6129df775ee5e30d0.png

Financieel

Zoals @glennix al opmerkte zijn de financiën wellicht ook interessant om toe te lichten. Zeker aangezien we door de financiële problemen puntvermindering kregen. Helaas heb ik geen screens hiervan omdat ik al iets verder in de game ben, maar er financieel gaat het niet goed. En dat heeft alles te maken met de dure contractspelers die we niet verkocht kregen. We leiden maandelijks verlies en dat gaat niet beter worden tenzij enkele van deze spelers verkocht worden, wat hopelijk in de winter gebeurt.

Reacties

@Rossi De selectie is inderdaad erg smal, maar er was gewoon geen geld voor versterkingen. De focus ligt op de competitie, maar ook in de beker wil ik met de sterkst mogelijke opstelling spelen.

@Marius Klopt, de spoeling is eigenlijk te dun voor een heel seizoen. Hopelijk komen er niet te veel blessures.

@komodo25 @TheRedOne @Mordurette @delichris Wederom bedankt voor de reacties!

Geplaatst

Een positief stukje nieuws is dat je nu in ieder geval vanaf nul begint en het nu alleen maar beter kan gaan en je daadwerkelijk kan stijgen op de ranglijst. De dure contractspelers zullen verkocht moeten worden, of tegen een stuk minder salaris willen spelen bij Bolton, maar ik weet niet of dat tot de mogelijkheden behoort. 

Geplaatst

Zonde dat je door de financiën zoveel punten misloopt omdat jij je niet kon versterken. Gelukkig wel de -12 weggewerkt en nu kan je naar boven kijken. Hopelijk kan je spelers verkopen in de winter en dan eventueel spelers huren. Is een moederclub geen optie? Zo kan je gratis spelers huren.

Geplaatst

Eigenlijk een geweldige prestatie om op 2 maanden al de verliespunten weg gewerkt te hebben. Bovendien zijn er enkele clubs die het qua puntengewin veel slechter doen dan Bolton. Er is dus zeker hoop!

Geplaatst

Vanaf nu kan je de weg omhoog inzetten doordat de minpunten zijn weggewerkt, veel succes nog!

Geplaatst
  • Auteur

Oktober & November 2019

Twee maanden om snel te vergeten. Er werd in deze periode slechts één keer gewonnen. Met als dieptepunt het verlies tegen Brackley in de FA Cup, een club uit de Vanarama National League North. Zij spelen dus 3 niveaus lager dan ons. De bekertoernooien zijn dus vroeg in het seizoen al weer over voor ons. In de competitie speelden we nog enkele keren gelijk maar het waren voornamelijk (terechte) verliespartijen. Tactisch staat het niet goed en zo'n smalle selectie helpt natuurlijk ook niet. Ik ga de komende tijd enkele tactieken en formaties uitproberen en hoop er uiteindelijk een te maken die ons betere resultaten oplevert. 

image.png.286e6931fa846f19077de9c173464d73.png

De stand ziet er niet goed uit. Momenteel zijn we 14 punten verwijderd van een veilige plek. Het seizoen is natuurlijk nog lang, maar dit is toch geen fijn vooruitzicht. In de winter hoop ik het team te kunnen versterken en enkele spelers die te veel verdienen te verkopen. Dat, in combinatie met een betere tactiek, kan hopelijk het seizoen redden.

image.png.410834b247fa7c2c37900d27460aa644.png

Reacties

@Mordurette dat was helaas geen mogelijkheid. Dus ze moeten echt verkocht gaan worden ja.

@delichris Ik heb wel aan een moederclub gedacht maar toch besloten om het niet te doen. Ik huur ook alleen spelers die ik gratis kan huren, en die zijn er genoeg te vinden.

@komodo25 @Marius @TheRedOne @glennix bedankt voor alle reacties!

Geplaatst

Dit is natuurlijk een ander verhaal, en eentje dat een pak lastiger geworden is.  Vooral een kwestie van die gelijke spelen om te zetten in overwinningen. Dan kom je al een pak verder. Al kan ik me voorstellen dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is met de kern die je beschikbaar hebt.

Geplaatst

Al een flink gat met de nummer 20 Tranmere. Gaat nog een lastige opdracht worden. Er moeten snel een een paar overwinningen worden geboekt om zo nog bij te blijven bij de rest.