Jump to content
TheRedOne

[IDS] [FM19] Building a Nation

Recommended Posts

fXw0YwR.png

#1 - THE STORY HAS BEGUN

De voetbalcompetities staan weer op het punt om te beginnen. De start van het nieuwe seizoen 2019/2020. Football Manager 2019 loopt op zijn einde en iedereen kijkt uit naar de nieuwe editie van dit heerlijke voetbalspel, maar ik ben nog niet klaar met deze editie. In de vorige editie, Football Manager 2018, was ik op zoek naar een uitdaging. Ik ging Googlen en kwam langs de San Marino Challenge, Journeyman Challenge of de Pentagon Challenge. Stuk voor stuk prachtige en uitdagende challenges, maar het sprak me nog niet aan. Totdat ik de Gibraltar Challenge zag. Het doel was hetzelfde als met San Marino, maar dan in een ander land en een andere competitie. Dit sprak mij wel aan omdat deze voetbaldwerg mij wel interesseerde. Ik ging Googlen op Gibraltar om wat over het land te weten te komen en zag tot mijn verbazing dat het land maar een oppervlakte heeft van 6,8 km². Hoe lastig is het om uit dit kleine gebied een selectie samen te stellen die meedoet om het Wereldkampioenschap Voetbal. Daar was mijn opdracht. 

In Football Manager 2018 heb ik het niet gehaald, maar ik wil dit een traditie voor mezelf maken. Elke editie proberen om met Gibraltar & Europa FC zo goed mogelijk te presteren, met als einddoel natuurlijk het winnen van de Champions League met Europa FC en het Wereldkampioenschap met Gibraltar. Dat zouden twee prestaties zijn waar ik als vervend Football Manager speler erg trots op zou zijn. Dat is natuurlijk nog in de verre toekomst, we moeten eerst maar eens proberen om te plaatsen voor een Europese competitie met Europa FC en te plaatsen voor een eindtoernooi met Gibraltar. Het gaat nog een lange tocht worden waar veel van mijn geduld, wilskrachtt, uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen getest gaan worden, maar ik ben er klaar voor. We gaan zien wat deze editie en save ons gaat brengen en hopelijk wordt dit het mooiste avontuur uit mijn Football Manager 'carrière'.

Edited by Marius

Dit gaat een hele leuke novelle worden om te volgen, denk ik. In FM17 geloof ik wel eens een start gemaakt met Mons Calpe, maar wilskracht had ik toen niet...

Succes!

Een zo goed als onmogelijke opdracht .... maar dat maakt het natuurlijk net wel een leuke uitdaging! Veel succes!

aemZDOW.png

#2 - THE NEW COLLEGE BOYS

We hebben in de afgelopen tijd zeker niet stil gezeten. Er zijn wat transfers geweest bij Europa FC. Er zijn twee spelers vertrokken, maar we hebben er vier nieuwe spelers voor teruggehaald. Laten we beginnen met de uitgaande transfers. De 36-jarige keeper Javier Muñoz vertrok voor een bedrag van €140 naar Ontinyent in Spanje. Dan is er nog een speler die vertrokken is. We hebben het dan over oud FC Twente speler Mustafa Yahaya. Hij vertrok voor €6.000 weer naar Nederland, naar FC Den Bosch om precies te zijn. De 24-jarige Ghanees speelde sinds 2016 bij College Europa.

Dan gaan we verder met de aankopen. We beginnen met een nieuwe keeper die we nodig hadden na het vertrek van Javier Muñoz. Juan David Veloza vult het gat op wat Javier achterliet. De 26-jarige Colombiaan komt over van een vrije transfer en het koste ons dus helemaal niks. De tweede speler die we hebben gehaald is de 20-jarige Braziliaan Bernardo. De jonge centrale verdediger zal als back-up voor de huidige centrale verdedigers gaan fungeren. Ook hij komt transfervrij over. Dan hebben we wellicht een bekende naam op huurbasis weten te strikken. Luke McCormick komt ons middenveld versterken voor één seizoen. Chelsea wilde de speler graag verhuren en aan de huur zitten geen kosten verbonden. En dan de laatste aanwinst is de 29-jarige George Cabrera. Hij komt transfervrij over Lincoln Red Imps. Hij tekent tot en met 2020 bij ons.  Dit is dan de selectie voor het komende seizoen.

@Kavinos @Mordurette @delichris @jelmerrr @Marius @Srangaman @Isco22

Bedankt voor de reacties!

Een speler van Chelsea huren is nooit verkeerd. Zal waarschijnlijk meteen één van de beste spelers zijn in heel Gibraltar. 

Die Chelsea huurling ziet er wel erg goed uit voor dit niveau! Als die blessurevrij blijft gaat hij zeker zijn stempel drukken.

leuke challenge! dit zijn van die saves die tot 2050 kunnen doorgaan. Welke competities heb je allemaal ingeladen?

uTBBaVO.png

#3 - WIJ GAAN EUROPA IN?

De eerste rondes in de UEFA Europa League zijn gespeeld en verrassend genoeg hebben wij deze vier rondes overleefd. Er werd afgerekend met FC Prishtina, FK Sarajevo, FC Ilves en Anorthosis Famagusta. We hadden zeker niet de moeilijkste loting gekregen, maar voor een club als College Europa is elke ploeg een lastige tegenstander natuurlijk. We gingen er elke wedstrijd aanvallend in en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. In totaal hebben we acht wedstrijden tot nu toe gespeeld en daarvan werden er zes gewonnen, een gelijk gespeeld en een verloren. Een waanzinnige reeks voor College Europa. 

806D9zs.png

Met deze geweldige reeks hebben we ook flink wat gedaan aan onze financiën. Door deze rondes te overleven hebben we één miljoen euro aan prijzengeld ontvangen. Dit is natuurlijk geweldig voor een kleine club als College Europa en deze zullen we ook gaan investeren in de club op een later moment. Op dit moment laat het bestuur van de club het niet toe om het te investeren omdat ik nog niet zo lang in dienst ben. Helaas. Maar naarmate de winterstop nadert zal ik het nog een keer proberen om zo snel mogelijk Gibraltar te verbeteren. Ik hou jullie hiervan natuurlijk op de hoogte. 

We hebben nog één ronde te gaan en dan zitten we eventueel in de groepsronde van de UEFA Europa League en dat zou natuurlijk fantastisch zijn. Maar om die droom waar te maken moeten we nog langs een club. En dat is een veel lastigere tegenstander dan de tegenstanders die we tot nu toe tegen zijn gekomen. Het is namelijk het Deense FC København. Dat wordt een lastige klus en we gaan er natuurlijk voor de volle 100% voor, maar het wordt pittig. 

@komodo25 @Mordurette @Marius @oblomov @Isco22 @delichris

Bedankt voor alle reacties weer!

Een meer dan uitstekende reeks neergezet. Kopenhagen is normaliteit twee/drie klasse beter, maar je weet het nooit!

Een mooie reeks neergezet hoor. En met Kopenhagen een zware tegenstander geloot, maar niets is onmogelijk.

Wat een fantastisch parcours al zeg! Sarajevo en Famagusta hadden normaal gezien al een maatje te groot moeten zijn. Kopenhagen lijkt me zeer pittig te worden. Maar je weet maar nooit. Succes!

hq5DrxM.png

#4 - WE MOGEN TROTS ZIJN

We stonden in de laatste ronde om ons te plaatsen voor de groepsronde in de UEFA Europa League. We kwamen tegen het grote FC København en we begonnen ook nog eens met een uitwedstrijd. Het zou een zware pot voor ons gaan worden. Maar de stemming in de ploeg was positief en ik zag natuurlijk ook wel kansen. De wedstrijd ging heel erg gelijk op in het begin, wat zeg ik? We kwamen zelf op voorsprong door Tjay De Barr. De talentvolle aanvallende middenvelder wist de bal langs Joronen te koppen om College Europa op voorsprong te zetten. De Denen probeerden wel kansen te creëren, maar tot echt gevaarlijke situaties kwam het niet. 

In de tweede helft werd de sfeer wat grimmiger. Er werden veel gele kaarten uitgedeeld en helaas kreeg Liam Walker, onze vaste waarde op het middenveld, twee gele kaarten waardoor hij het veld moest verlaten. Dit was in de 74e minuut toen we nog altijd op die 0-1 voorsprong stonden. Maar met 10 man was er geen houden meer aan. Viktor Fischer tekende in de 77e minuut voor de gelijkmaker. We probeerden onze rug te rechten en een zo goed mogelijk resultaat eruit te slepen, maar helaas was daar Dame N'Doye in de 88e minuut die de 2-1 op het bord wist te zetten in het voordeel van København. Deze wedstrijd was uitermate spannend, veel spannender dan de wedstrijd in Gibraltar. Hier lieten de Denen zien hoe goed ze eigenlijk zijn. Het werd 1-4 en wij lagen uit Europa. Helaas, maar we mogen trots zijn op deze prestatie. Nu is het tijd om ons vol te focussen op de competitie en landskampioen te worden. 

Y41q6tX.png

In deze update ga ik jullie ook vertellen over de eerste twee wedstrijden met het nationale elftal van Gibraltar. In Groep 4 van de UEFA Nations League Divisie D stonden er twee wedstrijden op het programma. Het Armenië van onder andere Arsenal speler Henrikh Mkhitaryan en de andere tegenstander was het Liechtenstein van, ja. Geen idee. Maar ik was zeer benieuwd of ik de goede resultaten die ik haal bij College Europa ook kan doorzetten bij Gibraltar. En dat leek na twee minuten in de wedstrijd tegen Armenië niet zo te zijn. Mauro Guevgeozian maakte al na twee minuten de 1-0 en ik zag de bijl al hangen. Maar tot mijn verbazing hebben we enorme veerkracht in dit elftal. We kwamen tot twee keer toe terug van een achterstand en wisten de wedstrijd zelfs zo om te buigen dat we met een 3-5 uitslag eindigden. Een overwinning voor Gibraltar tegen Armenië.

Liechtenstein was natuurlijk zwakker dan Armenië, maar we moesten toch waken voor gemakzucht. We hebben natuurlijk de vorige wedstrijd gewonnen, maar wij zijn ook nog maar een klein en zwak land. We begonnen de wedstrijd desondanks met veel vertrouwen en dat was ook terug te zien op het veld. Sykes Garro maakte tussen de 21e en de 39e minuut drie treffers voor ons. Ook Louie Annesley en Jean-Carlos Garcia waren trefzeker in de eerste helft. 5-0 voor Gibraltar, ik weet niet of dit ooit gebeurd is, maar ik ga er niet van uit. Ook in de tweede helft kwamen we sterk voor de dag. Weer was het Sykes Garro die scoorde, zijn vierde van de avond. Toen besloot George Cabrera met twee treffers een einde aan het duel te maken. De eindstand was 8-0 voor Gibraltar. Ongelooflijk resultaat en enorm goed voor onze ranking. We stegen van de 193e positie op de FIFA Wereldranglijst naar de 186e positie. De stijging is ingezet. 

Y0gc1wn.png

@Isco22 @Mordurette @komodo25 @delichris @Marius @DerSieks

Bedankt weer voor de positieve en aanmoedigende reacties!

Prachtige resultaten met het nationaal elftal. Verbluffend eigenlijk. En tegen Kopenhagen heb je het ook gewoon hartstikke goed gedaan. Twee keer gescoord en één keer zelfs maar een kleine nederlaag. De weg is vooruit!

Jammer dat je niet kon stunten tegen Kopenhagen, maar met Gibraltar heb je wel hele mooie resultaten geboekt.