Geplaatst 17 juli 20195 jr. Sportkledingmerken buiten beschouwing latend, is Fly Emirates onbetwist de grootste voetbalsponsor ter wereld. Wellicht aller tijden. De naam prijkt niet alleen op het shirt van de allerrijkste club ter wereld, Real Madrid, maar ook nog eens op het shirt van vele andere clubs (en niet de minste), zeven in totaal: Paris Saint-Germain, Arsenal, A.C. Milan, Benfica, H.S.V., Olypiakos Piraeus (en New York Cosmos). In deze save neem ik behalve NY Cosmos al deze clubs onder mijn hoede (want die spelen in een niet-speelbare competitie en kunnen niet promoveren.) (Van Olympiakos zijn ze eigenlijk geen shirtsponsor meer, kwam ik pas achter toen ik al begonnen was, maar ze sponsoren ze nog wel) bron Selectie Prijzenkast De selectie van Real Madrid stelt zichzelf ongeveer op. De enige keuze die gemaakt moet worden is tussen Casemiro (punt naar achter) en Asensio (Isco punt naar voren, hij op links). Dit is op zich niet gek maar het benadrukt de geringe breedte van de selectie. Buiten Casemiro is er Monreal, Navas en Mariano en dan houdt het wel een beetje op met de bank. Vinicius Junior is een leuk talent maar samen met Lucas Vasquez toch een stuk minder dan de starters. Het grootste probleem echter voor een club van Real's caliber is het gebrek aan star power (na het vertrek van Ronaldo). Sure, in FM is Gareth Bale een ster maar kan hij in zijn eentje opboksen tegen Messi's Barcelona en Griezmann's Atletico? En dus moeten we sparen voor een echt grote ster (Mbappé), want het huidige transferbudget is 'slechts' €60 miljoen. De grote vraag is kan Real nog mee met de Europese top post-Ronaldo. Blijft de teller voorlopig op 13 (CL-zeges) staan? Of kan ik er eentje aan toevoegen voor dat ze me de laan uit sturen? (Mocht Mbappé onhaalbaar zijn, lees: willen blijven bij PSG, dan ga ik voor Leroy Sané). Ik las vandaag nog dat Real zo'n €700+ miljoen per jaar omzet. Laten we hopen dat dat in FM ook zo is. Dan is de schuld van €164 miljoen zo weg. Verwachtingen bestuur: La Liga Santander: winst Champions League: halve finale Selectie Prijzenkast Ondanks de schijnbaar ongenaakbaar geachte status in eigen land heeft PSG nog maar 7 landstitels. Champions League zeges zijn er nog 0. Lukt het me om PSG tot het Real Madrid van de jaren '20 te maken? Dat wil zeggen, de grootste club van de wereld. Zoja, dan zou Mbappé misschien willen blijven. Veel rust op zijn schouders. Hij heeft nog een contract tot en met 2022. Het aanvankelijke transferbudget was gelijk aan dat van Real Madrid. Ik heb ongeveer de helft ervan gespendeerd aan Matthijs de Ligt. De club heeft nog een schuld van zo'n €140 miljoen. Verwachtingen bestuur: Ligue 1 Conforama: winst Champions League: kwartfinale Selectie Prijzenkast A.C. Milan is de op-één-na meest succesvolle club in Europa met 7 Europa Cup 1's. Terug naar de top lijkt echter een lange weg te gaan. De selectie en het bestuur verwachten niet eens Champions League kwalificatie. Milan is schuldenvrij. Verwachtingen bestuur: Serie A: kwalificatie Europa League Europa League: halve finale Selectie Prijzenkast Arsenal heeft een schuld van meer dan €260 miljoen maar heeft zlef meer dan €330 miljoen in kas. Een rijke club dus, echt rijk. Het transferbudget is rond de €33 mijloen. Net als PSG heeft Arsenal de Champions League nooit gwonnen. Dat is natuurlijk wel het doel. Maar voorlopig is het al moelijk kwalificeren met Man City, Liverpool, Spurs die gewoon beter zijn. De selectie blinkt uit in middelmatigheid (drie sterren team). Verwachtingen bestuur: Premier League: kwalificatie Europa League Europa League: finale FA Cup: halve finale Selectie (2) Prijzenkast Benfica heeft de Europa Cup twee keer gewonnen. Het is wel al meer dan vijftig jaar geleden. Gaat het me lukken om ze de Europa Cup weer te bezorgen voor de 100 jaar om zijn? Aan de jeugdopleiding en faciliteiten zal het niet liggen (zie "Prijzenkast"). Supertalent João Félix is vastgelegd tot en met 2023. Hopelijk brengt hij in dit spel ook 100 miljoen op, want Benfica heeft een schuld van €412,5 miljoen. Nee, eerlijk gezegd hoop ik dat hij altijd blijft. Maar goed, PSG en Real Madrid zijn ook niet blind. Verwachtingen bestuur: Liga NOS: winst Champions League: groepsfase bereiken beker: finale Selectie Prijzenkast HSV heeft ook één maal de Cup met de grote oren omhoog mogen hijsen, in 1983. Hopelijk kunnen we op herhaling. De Duitse competitie biedt in elk geval genoeg mogelijkheden tot financiële gezondheid. Voorlopig is er nog een schuld. De verwachtingen zijn hoog (kampioen worden). Wordt lastig met het favoriete 1.FC Köln als concurrent. Verwachtingen bestuur: 2. Bundesliga: promotie door kampioenschap DFB-Pokal: derde ronde Selectie (2) Prijzenkast Olympiakos heeft maar liefst 44 keer de landstitel gewonnen. De club is ook dit jaar favoriet voor de titel en is schuldenvrij. In Europa succes behalen zie ik niet zo één-twee-drie gebeuren maar het bestuur verwacht er in elk geval heel veel van. Verwachtingen bestuur: Souroti Super League: winst Europa League: knock-out fase bereiken Al met al zeer pittige verwachtingen. Het zal mij benieuwen of ik er ongeschonden vanaf kom zonder ontslagen. Persoonlijke doelen: 1. Een 'perfect' seizoen draaien: zeven landstitels en vier Champions League halve finalisten. Dit laat nog wel even op zich wachten. Bijvoorbeeld HSV speelt nog niet eens in de Bundesliga. 2. Europese droomfinales: Paris Saint-Germain - Real Madrid Champions League finale zie ik wel erg zitten. En al helemaal Benfica - HSV. Arsenal - AC Milan is een goede derde. 3. Een aantal jaren (zo lang mogelijk) managen zonder ontslagen te worden. (Niet dat ik me uit het veld laat slaan door een ontslagje, ik denk dat ik dan gewoon doorga.) Spoiler Ja, ik weet het, een mad man's opus. 17 juli 20195 jr. bewerkt door D.J.
Geplaatst 17 juli 20195 jr. Gaaf hoor benieuwd of je niet op tegenstrijdige belangen komt te vallen . Hoe ga je dat bijvoorbeeld handelen als je een topspeler wilt halen met zowel PSG en Real en maybe Arsenal . Wel zeer interessant om te volgen en stuur maar standaard een mention bij elke update
Geplaatst 22 juli 20195 jr. Auteur Het is nu eind augustus dus de voorbereiding, de transferperiode en de Europese kwalificatierondes zitten er op. De voorbereiding ging goed, dat wil zeggen niet al te veel blessures en vooral geen ernstige. En er was ook nog een hoogtepuntje in een drievoudige overwinning op Bayern München (HSV-Bayern 1-0, Bayern-Real 0-1 en Bayern-Milan 1-2). Real won later ook nog uit bij Porto en Juventus. Op de transfermarkt was Paris Saint-Germain het succesvolst. Naast de eerder genoemde Matthijs de Ligt die voor €25 miljoen over kwam van Ajax (kan oplopen tot €35 miljoen), lijfde de club ook Ryan Gravenberch, Matias Zaracho en Pelayo Morilla in. Morilla koos voor PSG vanwege de getalenteerde groep spelers waarmee hij er kan werken. Hij had bij Real Madrid bijna het dubbele in maandsalaris afgedwongen dan waar hij uiteindelijk voor koos. Arsenal kocht Jorge Meré a.k.a. de nieuwe Hierro van FC Köln voor €10,25 miljoen. Hij moet de opvolger worden van Laurent Koscielny die 32 is. Ook kan hij omgeturned worden tot verdedigende middenvelder (volgens de scouts). Meré was ook bijna Real Madrid-speler geworden maar een transfer ketste af vanwege de salariseisen in combinatie met een lage minimum release clause. Hoge salariseisen had Casemiro ook; hij heeft zijn contract verlengd en gaat een half miljoen per maand verdienen, een beetje tegen mijn zin wel maar goed, heb al niet zo'n brede selectie dus ik houd hem liever tevreden. Benfica heeft de nieuwe Jovic gevonden. Hij komt over uit Amerika op 1 januari 2020. Meer goede talenten heb ik helaas niet gevonden voor Benfica tot nu toe. Een beetje een teleurstellende transfer window wel. Het zelfde gold een beetje voor Olympiakos. Ondanks vele spelers op proef werd slechts één aanwinst gevonden, de 16-jarige spits Andreas Kabiotis werd transfervrij opgepikt. Een bod op sterspeler Fortounis van AS Monaco werd afgewezen. Fortounis was teleurgesteld want hij wilde wel Champions League voetbal spelen. Ik zei tegen hem dat kunnen wij toch ook. Daarop liet hij weten weg te willen als we ons er niet voor kwalificeren. Toch al een lastige situatie want zijn contract loopt al af in 2020 en ik weet niet of ik aan zijn salariseisen kan voldoen. Eerlijk gezegd verdient een speler van zijn caliber wel een contract van een paar miljoen per jaar. Hij verdient bij ons een ton per maand. HSV trok Moustapha Diallo en Yoann Martelat transfervrij aan. Ook Lukas Mai kwam over (huur). Lewis Holtby vertrok naar Torino voor €5,75 miljoen (€7,5 miljoen). Hij wilde al transfervrij vertrekken en ik denk de positie aardig te kunnen opvangen binnen de selectie. Bij Milan vertrokken de ervaren verdedigers Ignazio Abate (Southampton, €2,2 mln) en Cristian Zapata (Shaktar, €3,7 mln). De spelers zaten niet echt in de plannen voor het eerste elftal en hun vertrek is een opluchting voor de salarislasten. De wedstrijden: De eerste die een officiële wedstrijd moest spelen was HSV. Thuis werd nipt gewonnen van Holstein Kiel (2-1, drie penalties). Meer penalties volgden in de finale van de Trophée des Champions. Zonder Mbappé, Neymar en Cavani (vakantie) bleef PSG steken op 1-1 tegen AS Monaco. Na een penalty-serie van 8-7 mochten ze echter toch de cup voor de zesde achtereenvolgende keer in de lucht hijsen. Ook Real Madrid voegde een beker toe aan het kabinet. In Lilleküla werd stadsgenoot en aartsrivaal Atletico Madrid met 3-0 verslagen. Bale maakte er twee. Arsenal is uit de startblokken geschoten in de Premier League. Met negen punten uit drie voert het de ranglijst aan. Aubameyang heeft al één hattrick op z'n conto. Manchester City volgt op de voet met ook 9 punten en zij hebben al twee topclubs verslagen. Arsenal moet de volgende speelronde uit naar Liverpool en is in de Carabao Cup aan Manchester City gekoppeld (thuis). Ook Milan voert in eigen land de ranglijst aan (2-6). Alle concurrenten behalve Fiorentina verspeelden al punten. Paris Saint Germain, Real Madrid en Olympiakos staan ook eerste. Madrid en PSG begonnen beiden met een klapper. PSG - Caen 8-0 met twee hattricks (Cavani en Neymar). Real Madrid - Huesca 6-0. Maar liefst negen Madrid-spelers haalden de "team of the week". Barcelona verloor zijn eerste wedstrijd. 0-3 thuis tegen Atletico Madrid. Messi, Suarez en Ter Stegen ontbraken (blessures). In de Duitse beker hoeft HSV zich geen zorgen meer te maken om Bayern München. Zij verloren van Fortuna Köln (3-1). Zelf ging HSV door na verlengingen. Iets wat het bestuur op prijs stelt. De wedstrijd erna in de competitie werden de eerste punten verspeeld; 1-3 thuis tegen Arminia Bielefeld. Benfica verspeelde op dag 1 twee punten thuis tegen Rio Ave (0-0). Er werden een paar spelers gespaard met oog op het treffen met Dinamo Kiev voor de kwalificatie van de Champions League. Die werden wel gewonnen (0-1, 2-1) en dus komt Benfica dit jaar uit in de Champions League. Een erg belangrijk succes voor de club (en voor mijn positie). Eerder werd al Standard Luik verslagen. Ook Olympiakos plaatste zich voor Europees voetbal. De loting in de kwalificatie hielp daarbij een hoop: Dundalk en Sigma Olomouc. Loting: Paris Saint-Germain heeft het het zwaarst getroffen in de Champions League. Zij zijn gekoppeld aan Manchester United, Internazionale en Red Bull Salzburg. Real Madrid zit in een groep met FC Porto, Schalke '04 en Galatasaray. Benfica treft Juventus, Olympique Lyonnais en Young Boys. In groep D van de Europa League neemt Olympiakos het op tegen Fenerbahce, Standard en Vorskla Poltava. Arsenal speelt tegen Real Betis, Akhisarspor en Qarabag. AC Milan is ingedeeld bij Bayer Leverkusen, FC Zürich en Rosenborg. @Kavinos @delichris @Isco22 @Marius : bedankt! @Vlonkie precies wat Kavinos zei @komodo25 ik heb bij Pelayo Morilla bijvoorbeeld met vier clubs op hem geboden. Hij koos het minste geld grappig genoeg Jovic had ik technisch gezien ook met PSG kunnen scouten, maar met Benfica als eerst gespot. Bovendien heet ie Jovic, meant to be Benfica-speler
Geplaatst 23 juli 20195 jr. Het concept blijft knap, maar ergens wel enigszins onoverzichtelijk. Beetje hak op de tak werk nog.
Geplaatst 23 juli 20195 jr. Zoals al genoemd, het is een beetje onoverzichtelijk en omdat het veel clubs bedraagt wil je allen ook aan bod brengen waardoor het een beetje hak op de tak werk is. Geeft niet, dat is een keuze, maar zou het iets meer gestructureerd neerzetten. Desnoods met logo's erbij dat het duidelijk zichtbaar is welk team aan bod komt.
Geplaatst 23 juli 20195 jr. Interessant concept. Ik zou alleen nog even naar de tekentafel om er wat structuur in te krijgen. Je gaat best van hak op de tak zoals Kavinos zegt zodat het wat lastig volgen is.
Geplaatst 23 juli 20195 jr. Interessante novelle! Ik wil hem zeker volgen. Ik denk ook dat het werken met screens meer overzicht geeft.
Geplaatst 23 juli 20195 jr. ook ik ben van mening dat als er meer overzicht in de updates komt het nog aantrekkelijker is om het te lezen
Geplaatst 23 juli 20195 jr. Interessant hoe je dit doet. Het is voor jou natuurlijk ook allemaal wennen dus je updates zullen vanzelf beter worden! Benfica en Psg hebben een pittige loting in de CL maar als je op dit toernooi wilt uitkomen moet dit eigenlijk geen problemen vormen. De rest van de ploegen hebben vrij simpele loting. Alleen ken ik Olympiakos niet genoeg om te weten of zij kans maken tegen Fenerbahçe en Standard
Geplaatst 23 juli 20195 jr. Zoals anderen al aangeven hierboven, heel erg interessant concept maar het wordt wel moeilijk om volgen als je zo'n lap tekst aan het lezen bent. Iets meer structuur zou zeker kunnen helpen!
Geplaatst 26 juli 20195 jr. Ik hoop dat je het nog beter uitwerkt zodat het overzichtelijker gaat worden. De transfers zien er goed uit.
Geplaatst 30 juli 20195 jr. Auteur September zit erop en het gaat goed met alle clubs behalve Benfica. REAL MADRID: Asensio is de grote man bij Real Madrid tot nog toe met 8 doelpunten in evenveel wedstrijden. Hoogtepunt van de maand was El Clasico. Bij winst kon Real het gat met Barcelona al vergroten tot 9 punten. Het eindigde in een 3-0 overwinning. Asensio maakte er twee. In Europees verband speelde Real gelijk bij FC Porto (0-0). PARIS SAINT-GERMAIN: Paris Saint-Germain pakte de volle winst in september. Cavani is topscorer met 9 doelpunten. Lyon volgt in de competitie op 2 punten. Oktober lijkt echter de maand van de waarheid te worden, met duels tegen Manchester United, Lyon, Inter en Marseille. A.C. MILAN: Patrick Cutrone redde een punt voor Milan in de laatste minuut uit tegen Napoli (3-3). Het was het enige puntverlies in de Serie A deze maand. Milan leidt dan ook verrassend de ranglijst. In de Europa League hield Leverkusen Milan op 0-0. ARSENAL: Granit Xhaka zorgde voor een hoogtepunt met een schitterende goal die twee punten redde tegen Bournemouth. 0-1 werd het. Het hoogtepunt als team deze maand was het optreden tegen Manchester City in de Carabao Cup. Een 0-1 ruststand werd omgebogen tot een 3-1 over- winning. Lucas Torreira prees mijn speech in de rust, die inhield, het gaat goed, ga zo door. City speelde deze wedstrijd op volle oorlogssterkte. In de EL bleef Arsenal steken op een gelijkspel bij Real Betis (1-1). In de competitie verspeelde Arsenal alleen punten bij Liverpool (0-0). Arsenal is trotse koploper maar Chelsea, City en United volgen op korte afstand. Wel is het gat groot met Liverpool en Tottenham en dus is de hoop op top vier groot. BENFICA: In Portugal is FC Porto voorlopig ongenaakbaar. 18 uit 6 met een doelsaldo van +22. Benfica is nog ongeslagen maar staat toch al zes punten achter. In de Champions League won Benfica wel, van Young Boys (0-1). De volgende wedstrijd is tegen Juventus. Plaatsing zal moeilijk worden want Lyon pakte drie punten in Turijn. Aanvaller Zivkovic mist de wedstrijd tegen Juventus. Spits Jonas zal zijn rentree maken. HSV: De verrassing in de opstelling van HSV is spits Manuel Wintzheimer (19). Omdat Fiete Arp en Lasogga weggaan mag hij starten. Hij heeft er drie gemaakt in zes wedstrijden. HSV heeft een voorsprong van 4 punten op concurrent FC Köln. Maar verrassend genoeg staat Ingolstadt bovenaan met 24 uit 8. OLYMPIAKOS: Een blessure van topscorer Daniel Podence is de enige smet op het seizoen tot nog toe. Of het moet het gelijke spel (0-0) in de groepsfase van de beker tegen Kalamarias zijn (vindt het bestuur wel). Was het B-team. Hoogtepunt van de maand was een 5-2 overwinning op rivaal en concurrent AEK Athene. Verder boekte Olympiakos een 1-0 zege op Standard Luik. Real Madrid: Stand Paris S.G.: Stand A.C. Milan: Stand Arsenal: Stand Benfica: Stand HSV: Stand Olympiakos: Stand @Kavinos @Mordurette @Lazy @Vlonkie @Marius @delichris Bedankt voor de reactie en de feedback hopelijk leest dit lekkerder weg @nasje92 bedankt. ik heb in deze post geen screens gepost maar wel de standen aanklikbaar gemaakt, ik hoop dat het bevalt @Isco22 bedankt, ik hoop het @chrisje1993 @komodo25 thanks
Geplaatst 31 juli 20195 jr. Dit ziet er al stukken beter uit. Op zich gaan alle clubs wel erg goed hoor.
Geplaatst 31 juli 20195 jr. Structuur ?? Gaat lekker met de ploegen! Met Benfica nog niet aan kop, maar nog altijd ongeslagen. Gaat de goede kant op!
Geplaatst 31 juli 20195 jr. Wow knap van je met zeven ploegen. En deze update is ook een stuk beter te lezen.
Geplaatst 31 juli 20195 jr. Update ziet er goed uit! ? Met de clubs gaat t ook goed met bijna allemaal ga je aan kop.
Geplaatst 31 juli 20195 jr. Dat is inderdaad een héél pak fijner om te volgen! Voortreffelijke resultaten ook. Dit wordt nog leuker vermoed ik wanneer de clubs mekaar beginnen treffen na de winterstop.