Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

Dat is nog eens een waslijst aan nieuwe spelers zeg. Heerlijke versterkingen heb je weten te halen!

Zitten een paar mooie aanwinsten bij. Die Portugese spits is echt een talentje. Succes in het nieuwe seizoen.

d2gAjTt.png

Augustus de maand waar we dan eindelijk weer los mogen gaan . De competitie staat op het punt om te beginnen en ik ben zeer benieuwd hoe wij het gaan doen op dit niveau . Qua versterkingen heb ik zeker vertrouwen in maar een team ziet er op papier altijd geduldig uit . Maar op het veld zijn de punten te verdelen . Als 1e kwam er een bericht betreft de seizoenskaarten .

hRTOSQK.png

Een positieve stijging al is het natuurlijk nog altijd niet geweldig . Hopelijk weten veel mensen ook nog losse kaartjes te halen zodat het gemiddelde ook weer omhoog gaat . Maar goed een stijging van bijna 250 is wel positief natuurlijk . We speelden deze maand maar liefst zes wedstrijden . Vijf wedstrijden in de competitie plus de bekerwedstrijd tegen Freiburg . En laten wij met die laatste maar meteen beginnen . 

wBg6U8V.png

Tja weinig woorden aan vuil maken . Freiburg was zoals verwacht beter en winnen dan ook verdiend met 0-2 . Maar opnieuw worden wij niet weggespeeld door een Bundesliga team dus al met al ben ik tevreden . Zeker omdat het stadion halfvol zat en dat is nieuw record sinds ik trainer ben . En dat betekend ook een nieuwe record qua inkomsten van de wedstrijddag , Een ander toetje was het prijzengeld wat wij krijgen voor het spelen in de beker . Al met al weer voldoende om voor te spelen in de Saarland Pokal dit seizoen . In de competitie speelden wij dus vijf wedstrijden namelijk tegen VfR Aalen , Het tweede van Keulen , het tweede van Wolfsburg , Nordhausen en Wurzburg . Voor mij natuurlijk de vraag hoe we deze eerste reeks zouden doorkomen . Te beginnen met de uitwedstrijd in Aalen 

Dat de 3.e Bundesliga wat anders is dan wij tot nu toe zijn tegengekomen was al snel duidelijk want Aalen had meer de bal . Alleen moet je dan wel wat doen met de bal . Wij waren wat dat betreft een stuk scherper en via Kwatu en Popovic weten wij met 0-2 te winnen . Dat is nog eens een lekkere start . Ook aardig wat debutanten deze wedstrijd . 

Poj0fNy.png

Hierna volgde de wedstrijd tegen het tweede van Keulen . Altijd maar de vraag hoe sterk zo'n elftal is natuurlijk . Onze start was niet verkeerd en het was Solipa die na 12 minuten de 1-0 wist aan te tekenen . Korte speelde een goede bal op Kwatu die de bal wou voorgeven maar een sliding van een verdediger leek roet in het eten te gooien echter kwam de bal pardoes voor de voeten van Solipa en die maakte dankbaar gebruik van deze buitenkans . Lang konden wij niet van de voorsprong genieten want twee minuten later lag de gelijkmaker er al in . Toch hadden wij lichtjes de overhand . Na rust was het meteen raak . Kwatu kopt de bal raak uit een voorzet van Solipa . Na een uur spelen wordt de marge 2 wanneer Solipa goed doorgaat wanneer Kehr de bal achter de verdediging weet te leggen . Even later is het echter toch weer 3-2 . Met nog iets meer dan een kwartier spelen wordt de marge weer 2 . Solipa opent zelf op Kwatu , die legt voor , Kehr kopt de bal richting de stip en Solipa kan binnen tikken . 

Vlak voor tijd weet Keulen toch weer te scoren maar in de blessuretijd blijven wij overeind .Ook in deze wedstrijden weer wat debutanten

nceF5EW.png

Met een 6 uit 2 zijn wij super gestart en zijn dan ook vol vertrouwen voor de wedstrijd in Wolfsburg . Het voelt toch wel wat vreemd zo'n stadion en dan maar 1300 toeschouwers . Gelukkig had ik daar meer last van dan mijn spelers want via Laukart en twee maal Mrakic ( die zijn debuut maakte ) winnen we vrij simpel met 0-3 . 

Na deze superstart wordt er ineens verwacht dat we ook wel ff winnen van het laaggeklasseerde Nordhausen . En dat die extra spanning was te zien bij de spelers . Goed werd er niet gevoetbald en Nordhausen deed weinig anders dan tegenhouden . Een vroege treffer van Kwatu was wel voldoende voor drie punten

Tegen Würzburg werd dat tegenvallende spel goed gemaakt . Jaren terug nog gekeken voor een hotel is Worstenberg maar helaas zat toen alles vol . Kwatu zorgde wederom voor de openingstreffer en dit maal al in de 11e minuut van uit een hoekschop . Lang bleef de 1-0 staan maar in de laatste 20 minuten werd ons overwicht dan ook daadwerkelijk beloont . Twee treffers van Solipa zorgen voor een 3-0 overwinning . De voorzetten kwamen van Popovic en Hoxha . 

couprzT.png

UDPXJOK.png

Met een perfecte score en 4 clean sheets kan ik natuurlijk niets anders zijn dan erg tevreden . Had absoluut deze start niet verwacht . We zullen zeker nog een verval krijgen maar deze punten pakken ze ons in ieder geval niet meer af . Zelf hoop ik nu zeker in de middenmoot te kunnen te eindigen . 

oGUo13H.png

En wij zijn zowaar de trotse lijstaanvoerder . Ik verwacht niet hier op het einde nog te staan maar met twee sterk presterende 2e elftallen is een 4e plek ook al goed voor promotie en kan zelf plek 5 promotie opleveren . Niet dat ik daar al vanuit ga . Bij de 1e 12 ben ik al tevreden . Opvallend is wel de terugval van Bayern II . Vorig seizoen kampioen zonder problemen en nu lijkt het een strijd tegen degradatie te gaan worden , Maar goed zonder spelers als Gnabry is dat ook niet vreemd natuurlijk . 

Ik hoor jullie nu wel denken . Het is augustus en heb nog niets over transfers gelezen dat klopt . Juli was al een drukke maand en voor mijn gevoel was het team al klaar . Hoewel ik nog wel geprobeerd heb om een middenvelder te huren van Dortmund . 

Zfu139S.png

Manuel Pherai een jonge Nederlander zag ik graag komen op huurbasis en Dortmund was ook bereid om hem te verhuren echter wilde Manuel zelf niet en dan houd het helaas snel op . Wel vertrokken er in augustus nog een aantal spelers .

im1DbCz.png

Max Kuznik had weinig zicht op veel minuten en koos ervoor om uit te gaan komen voor het tweede van Wolfsburg . Een leuk weerzien werd het niet voor hem . Twee jeugdspelers gaan vlieguren maken bij onze satelliet club . En op de slotdag gaat Wagner op huurbasis naar Spielberg . En aangezien Arnold niet veel aan spelen toe zou komen koos hij eieren voor zijn geld en gaat zijn geluk beproeven bij het tweede van Hertha . Tot slot nog de loting voor de Saarland Pokal 

Nx5Tg0X.png

Op papier een makkelijk klusje 

@Marius Klopt veel nieuwe spelers maar dat betekende wel dat ik wel klaar was toen de competitie van start ging . Vind ik altijd wel fijn . En om te groeien moeten we zeker ons versterken . Vanaf dit seizoen zullen de transfers denk ik minder veel worden . Zelf zeer tevreden over de nieuwe spelers en voorlopig doen we het ver boven verwachting 

@marcelkeuh Mijn eigen verwachtingen zijn ook niet al te hoog . Des te lekker is deze start

@delichris Ben zeker tevreden en doelstelling is inmiddels al aangepast 

@Mordurette Ben zeker tevreden over de aanwinsten . Nu hopen dat ze mee kunnen groeien . Erin blijven moet denk ik wel lukken mik zelf nu op de middenmoot 

@FM_Lesly Ben zeker tevreden met de selectie . Dat moet denk ik zeker lukken

@Fantasy Klopt erg veel nieuwe spelers maar ook nodig wil je blijven groeien . Veel konden het niveau echt niet meer aan . 

@FlyD Ben zeker tevreden over de aanwinsten . En Solipa laat het voorlopig ook zien . 

@neva @Makalakalane @Copywriter @True_Legend @Netzwerk @ElMarcos

Prima start, daar kun je op voortborduren. Hoop dat je dit niveau lang kan vol houden, dan kan het wel eens een mooi seizoen worden.

Wat 'n start weeral. Het lijkt onwaarschijnlijk, voor de zoveelste keer op rij, maar op deze manier ga je weer meedoen voor promotie.

Een mooie start hoor. Ze weten dat je er bent. Je transfers zien er ook goed uit. Wel jammer dat je uit de beker ligt.

Prima start van het seizoen, een 0-2 nederlaag tegen Freiburg geeft wel aan dat je ploeg behoorlijke stappen heeft gemaakt!

Je mag best ambitie tonen wat mij betreft. Je weet duidelijk te winnen van teams die nu in de middenmoot staan alle drie dus op dat vlak gaat het wel lekker. In de beker zeggen de stats wel dat je een beetje bent weggespeeld. 😉

Een schitterende start! Mooi om te zien dat je nu een aantal tegenstanders treft met een toch wel roemruchte historie in het Duitse voetbal.

Xlrw2TI.png

Grote vraag is natuurlijk kunnen wij onze goede vorm doortrekken in september ? Met wedstrijden tegen Magdeburg , Jahn Regensburg , Bayern II en Greuther Fürth stonden er wel namen van weleer tussen . Bayern II heeft wel een zeer slechte start als titelhouder maar zijn dan ook behoorlijk wat steunpilaren verloren . Echter weet je het maar nooit tegen zulke tegenstanders . 

Inmiddels is ook de transfermarkt dus gesloten en nemen wij een kijkje bij de selectie die er nu staat . Te beginnen bij de doelmannen natuurlijk 

W1UhB6K.png

Plogmann wederom eerste keus al kan Lotka wel naar dat niveau toe groeien . Echter is het wel in zijn nadeel dat beide mannen nog jong zijn . Bucker is dus puur gehaald als 3e doelman . Zal weinig minuten krijgen .

c8qEC5B.png

Verdedigend is vooral zeer degelijk wat er staat . Niemand springt er echt boven uit . Urban heeft op de rechtsback positie voorlopig het streepje voor omdat hij al langer bij de club speelt . Al kan Sauerland of Sno er ook prima spelen . Vagnoman is 1e keus als linksback ( staat hier echter als RB vermeld ) Kan nog groeien . Leib is dus back-up . Voor dit niveau nog prima maar mochten wij de komende jaren hogerop gaan zal er zeker nog een linksback bij moeten . Centraal heb ik wat meer keus maar voorlopig is het vooral Tauchhammer , Santos en Kyere die de twee plaatsen invullen . Schindele had een beter scoutrapport dan hij momenteel laat zien . Franssen was vorig seizoen al back-up en lijkt ook nu weinig aan spelen te gaan toekomen. Ook Bauer vist voorlopig achter het net 

phsKGsk.png

Centraal op het middenveld is Porath en Soyak die 1e keus zijn . Basta , Pimentel en Cil moeten het doen met invalbeurten . Pimentel lijkt nu echt te kort gaan komen maar zit er natuurlijk al wel vanaf het begin bij . Kwatu leek lange tijd de 1e keus te worden als AMR maar Hoxha is bezig met een razendsnelle ontwikkeling en zal waarschijnlijk snel in de basis staan . Op 10 is het nog altijd Kraulich die zich basisspeler mag noemen . Met Gulpen en Laukart kan ik schorsingen en blessures opvangen . Aan de linkerzijde is het meer strijd . Popovic , Korte en Kehr strijden daar voor 1 positie . Korte is na zijn blessure aardig terug gevallen waardoor Popovic hier nu de meeste kans maakt . 

GZuIpxg.png

Mrakic moet zich vooral richten op minuten als AMR en Cisse als nummer 10 . Als spits is Solipa zeer goed gestart en heeft voorlopig de voorkeur boven Monsberger en Müller . Talentvol zijn ze alle 3 zeker dus niemand is nog zeker . Nollenberger zal niet veel minuten gaan maken dat staat wel vast . 

In Magdeburg weten niet veel teams makkelijk te winnen en al snel was ons duidelijk waarom . De ploeg begon zeer agressief en aanvallend en dat resulteerde al snel in de 1-0 door Beck . Hierna ging het gas eraf en werd en zeer sterk verdedigd . Wij kregen wel de overhand maar scoren lukte niet . Halverwege de tweede helft gaf Porath een licht duwtje en de bal ging dan ook nog eens op de stip . Beck wist zodoende zijn 2e van de middag te maken . Pas is de slotfase weten wij dan eindelijk te scoren . Monsberger die ingevallen is wordt op maat bediend door Santos na een mooie loopactie . In de zes minuten extra tijd komen wij nog heel dicht bij de 2-2 . Soyak schiet de bal in de 95e minuut op de paal . Onze 1e nederlaag is een feit en deze hebben wij puur aan ons zelf te danken .

zaMTz8x.png

Tegen Jahn Regensburg is het de eerste helft hetzelfde verhaal . Wel beter zijn maar niet weten te scoren . Gelukkig doet Jahn dat ook niet en zodoende gaan wij rusten met 0-0 . Kraulich gaat naar de kant en Müller komt er bij als 2e spits . Meteen na de rust moet ik weer wisselen wanneer Kehl geblesseerd van het veld moet . Kwatu schuift naar de linkerzijde en Hoxha komt erin . Deze Hoxha laat zich meteen gelden door zijn door de benen te spelen en zijn voorzet wordt binnengeknikt door Solipa in de 48e minuut . Drie minuten later weten wij de stand al te verdubbelen . Een hoekschop nemen wij in variant vorm . Hoxha neemt hem , maar in plaats van voor te gooien passt hij de bal naar rand 16 waar Solipa helemaal vrij staat . Solipa legt hem dan wel hoog in de 16 en Kyere kopt raak . In de 67e minuut beslissen wij dan de wedstrijd . De inmiddels ingevallen Cil opent op de goed uit de rug lopende Müller , deze legt de bal breed en Solipa kan zo simpel binnen tikken . Vijf minuten later brengt Wiegel de eindstand op 3-1 

STCb58T.png

Uit tegen het tweede van Bayern werd dan bijna een overwinning geëist maar wat hadden wij het daar lastig . Kwamen wel al in de 3e minuut op voorsprong nadat Solipa profiteerde van een fout achterin . Urban gaf een lange peer naar voren en de centrale verdediger van Bayern kopte er onderdoor en gaf zo een vrije doorgang aan Solipa . Lang konden wij niet genieten van de voorsprong want Gashi maakte in de 1e de beste tegenaanval al gelijk . Na 23 minuten spelen  komen wij door een counter zelfs op 2-1 achter , wederom was het Gashi die scoorde . Maar wat gaven wij de bal dom weg terwijl wij in de aanval waren . Korte maakt er gelukkig al vrij snel 2-2 van nadat Solipa de bal goed wist te verlengen . Helaas weten wij in de tweede helft geen afstand te nemen en blijft de 2-2 staan . Wederom puntverlies in een uitwedstrijd . 

mmpTsub.png

40BvlHH.png

Plogmann raakt dan ook nog eens voor geruime tijd geblesseerd en dat betekend dus dat tegen Greuther Fürth Lotka eindelijk eens mag keepen in de competitie . 

Fürth was naar Neunkirchen gekomen met 1 doel en dat was de boel dichtgooien en hopen op een 0-0 . Een ware Chinese muur stond er . Leuk detail was dat het centrale middenveld van Fürth bestond uit het duo Schreck ( die we in het echt kennen van FC Groningen ) en Schröck . Lang bleef het 0-0 maar in de 74e minuut weten wij dan toch de muur te beslechten . Popovic gaat goed door aan de linkerkant en zijn voorzet komt rand 16 bij Porath uit en die denkt niet na en haalt vol uit . Zes minuten voor tijd maken wij dan ook nog de 2-0 en is de zege zeker . Kwatu geeft voor , Popovic schiet maar op de paal maar de rebound is wel voor hem . Uiteindelijk toch tevreden met zeven uit vier . 

6UxBkXw.png

pupESC9.png

ZdgCT46.png

Wij gaan nog altijd aan de leiding hoewel het gaatje met het 2e van Dortmund nu wel kleiner is geworden . Maar Dortmund mag niet promoveren dus die vallen in principe toch af . Concurrentie zullen wij waarschijnlijk vooral krijgen van Magdeburg , Duisburg en Wehen Wiesbaden . Ook teams als Hansa Rostock en Paderborn zullen lastige wedstrijden voor ons gaan worden . Maar voorlopig hebben wij een gaatje en die moeten hun allemaal eerst maar eens zien te dichten . Hoewel promotie zeker geen doel is dit seizoen .

@Mordurette Had deze start zeker niet verwacht hoewel wij het nu toch iets lastiger aan het krijgen zijn . En dan moeten wij nog tegen de echt sterke tegenstanders spelen 

@Fantasy De start was zeker goed . Ook deze maand ben ik tevreden . Promotie komt denk ik zelf nog te vroeg maar wie weet waar het schip strand 

@Marius Of wij echt mee gaan doen voor promotie betwijfel ik aangezien de echte toppers nog komen . Maar dat wij niet in gevaar gaan komen had ik niet verwacht ( Hoewel wij nog altijd een terugval kunnen krijgen natuurlijk )

@Copywriter Daar ben ik ook zeer benieuwd na haha . Hier nog wel wat laat maar de selectie van 1860 waar je een tijd terug om vroeg . Selectie deel 1 en deel 2

@delichris Dat is zeker waar , tegenstanders stellen zich er blijkbaar ook al op in . Over de transfers ben ik zeker tevreden en tja had niet verwacht om een Bundesliga club te verslaan in de beker 

@FM_Lesly Mogen zeker niet klagen . In de DFB pokal doen wij het gewoon prima tegen BL teams . Komen alleen nog te kort om eens te stunten 

@marcelkeuh Ik hoop het met jou mee . Hoewel promotie dus geen doel opzich is 

@neva Mag zeker niet klagen

@Netzwerk Ambitie heb ik zeker maar weet niet of promotie mogelijk is en of het slim is . Linkerrijtje is nu wel mijn doel en alles erboven is meegenomen . Natuurlijk was Freiburg op alle fronten beter maar zolang wij de score klein houden vind ik het prima . Wegspelen is bij mij met meer dan 4 of 5 treffers verliezen

@Titan Inderdaad dat vind ik ook mooie aan het Duitse voetbal . In de regional en 3e divisie zoveel roemruchte namen

@FlyD @Makalakalane @True_Legend @ElMarcos

Gelukkig is het laffe voetbal van Fürth afgestraft. Dat verwacht je toch niet van zo'n club. Aan de andere kant zegt het meer dan genoeg over hoe Neuenkirchen op dit moment wordt ingeschat. Hansa Rostock is in een korte tijd toch ook wel stevig afgegleden zeg... In een ver verleden al eens een wedstrijd van bezocht, toen nog Bundesliga volgens mij. 

Toch wel bevestiging deze maand. Gezien het klassement en het puntenverlies van vele andere clubs lijkt het zeker wel een zware reeks.

Prima reeks nog tot dusver, als het zo door gaat zit de ongewenste of onverwachte promotie er zelfs wel in. Of je er nu klaar voor bent of niet, haha!

Je hebt een goede selectie hoor. En de uitslagen zien er goed uit. Eerste plaats te pakken. Wie had dat verwacht na negen wedstrijden.

Goede seizoensstart en je staat lekker bovenaan ! Een nederlaag zal sowieso altijd deel uitmaken van de resultaten, maar het is hoe je over de "long run" presteert en je hebt dit seizoen denk ik wel redenen om positief ingesteld te zijn