Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

rT5Sktd.png

Maart betekend weer jeugdinstroom en dat is toch altijd wel 1 van de leukste momenten in FM vind ik dan .

Vol verwachting klopt mijn hart dan in de hoop op een groot talent zodat je later kan zeggen , die komt wel mooi bij ons vandaan . Verder speelden wij deze maand vijf wedstrijden in de competitie . Namelijk thuis tegen  Walldorf , uit naar Dreieich , thuis tegen TuS Koblenz , uit naar Kickers Offenbach en thuis tegen het tweede van Mainz . 

LX0WSWX.png

HDMxAsg.png

Ik weet niet waarom onze hoofd jeugdopleiding zo enthousiast was maar ik vind het weer eens drie keer niks . Toch heb ik wel zoals jullie kunnen zien een aantal spelers een contract aangeboden . Al is het meer om de U19 goed gevuld te hebben . Hopelijk weet een speler te verrassen maar zelf denk ik niet dat 1 van deze spelers ooit minuten zal maken bij ons . Heel misschien wel bij onze satelliet club maar dan moeten ze wel 17 jaar oud zijn . Ik heb meteen een gesprek met het bestuur aangevraagd en gelukkig zitten wij op 1 lijn . 

CGsmxx1.png

vfHN2XH.png

Het zal echter nog wel even duren voordat het op een acceptabel niveau zit maar gelukkig wordt er wel aangewerkt . Aan het einde van het seizoen zal ik ook de staff weer door gaan lichten om te kijken of er inmiddels betere staff leden naar ons toe willen komen. Veel zal ook afhangen op welk niveau wij gaan spelen natuurlijk komend seizoen . We konden in ieder geval een goede stap zetten door op zondag 1 maart het gat met Stuttgarter Kickers te vergroten met drie punten tegen Astoria Walldorf . Wat in de onderste regionen bivakkeert . Maar die hadden een muur gebouwd waar Trump jaloers op zal zijn en zo eindigt deze wedstrijd zoals deze begonnen is . Uit bij Dreieich pakken wij wel de drie punten . In de eerste helft komen wij op 0-1 door een benutte strafschop van Memisevic . Na rust lopen wij uit naar 0-4 via wederom Memisevic , een eigen doelpunt en via een treffer van Korte . In de slotfase maakt Dreieich nog een eretreffer . Na de uitloop training krijgen wij wel slecht nieuws over Korte binnen . Maar met Popovic en Kehr hebben wij nog twee spelers die dit kunnen opvangen . 

Hierna treffen wij TuS Koblenz en die zijn bezig met een hele sterke serie . En komen dus ook met een goede portie vertrouwen het veld op bij ons . Echter spelen wij in het begin erg sterk en via Popovic en Memisevic staat het 2-0 na 16 minuten . Het eerste schot op doel van Koblenz komt van Hasani maar is wel meteen raak . In de 52e minuut maakt Memisevic zijn tweede en zet de marge weer op 2 . Wat er dan gebeurd mag en kan gewoon niet gebeuren maar gebeurt wel . In vijf minuten tijd schiet Koblenz twee maal op doel en wederom is het tweemaal raak . Met nog iets meer dan een kwartier te spelen is ook het 4e schot op doel prijs voor Koblenz .. Gelukkig maakt Memisevic er nog 4-4 van in de 81e minuut . In blessuretijd waren wij nog dicht bij de overwinning maar een schot van Kwatu eindigde op de paal . Koblenz dus zeer effectief en wij waren nog wel gewaarschuwd .

XXeKJf8.png

Een week later stond dan Offenbach op het programma , toch 1 van de sterkere teams in deze competitie . Er was goed getraind de afgelopen week en de spelers leken ook zin te hebben om het nare gevoel van Koblenz weg te spelen . En dit lukte dan ook meer dan aardig . Met een 3-0 overwinning gingen wij de bus in terug naar Neunkirchen .  Dat de tegenstander niet eens op doel heeft kunnen schieten maakt het extra mooi . Thuis tegen het tweede van Mainz kunnen wij het goede spel niet doorzetten . Een draak van een wedstrijd is het gevolg en voor de tweede keer deze maand weten wij niet te scoren . Gelukkig doet Mainz dat ook niet en zo eindigt deze wedstrijd in wederom een 0-0 . Thuis dus niet gewonnen deze maand zal er dan toch enige eventuele kampioensstress in de ploeg sluipen ? Maar goed ik blijf positief we hebben iig nog altijd niet verloren in de competitie . 

3SNfXq3.png

MY4Bi3w.png

Maar Stuttgarter Kickers weten niet te profiteren van onze gelijke spelen want ook hun spelen deze maand drie maal gelijk en winnen 1 wedstrijd . Doordat wij 1 wedstrijd te goed hadden en er zelf twee wonnen hebben wij het gat vergroot met drie punten . Met 11 punten voorsprong en nog nog zes wedstrijden te gaan komt de titel nu wel erg dichtbij . Hoewel dat nog niets zegt natuurlijk in deze vreemde competitie . Want Spielberg had even een goede reeks en was even uit de zorgen maar staan nu weer stijf onderaan . Koblenz heeft zich voorlopig wel uit de zorgen gespeeld . 

@delichris We kunnen hem inmiddels ruiken maar ik ga nog niet te vroeg juichen gezien de verspilde punten deze maand .

@Marius Die 3-3 was heel erg lekker idd . En blijkbaar was die dreun best wel heftig aangezien ze deze maand niet hebben geprofiteerd van ons gestuntel . 

@marcelkeuh Dat staat altijd koud haha . Maar we zijn er nog niet 

@Kavinos thnx 

@neva @Copywriter @True_Legend @Mordurette @FM_Lesly @ElMarcos @FlyD @Makalakalane

Edited by komodo25

De instroom blijft wel achter op de rest, maar niet abnormaal als je zo in sneltempo groeit. De titel is ondertussen wel heel erg dichtbij en komt er eerder vroeg dan laat aan.

qPHTQIs.png

Aangezien de wedstrijden voor de kwalificatie voor het WK pas volgend seizoen op het programma staan heb ik dit jaar lekker vol gegooid met oefenwedstrijden zodat ik een nieuw tactiek kan testen . In maart stonden de eerste twee wedstrijden op het programma namelijk tegen Azerbeidzjan en tegen Luxemburg . Niet direct hoogvliegers in de wereld en dus een mooie test voor ons Faeröer . De selectie is niet bijster verrassend . En ondertussen waren wij gezakt op de ranglijst

OzHIBvC.png

Tegen Azerbeidzjan begonnen wij dus in de nieuwe tactiek maar wisten weinig te creëren en was het Azerbeidzjan wat het betere van het spel had . In de 25e minuut namen hun dan ook de leiding door Dadachov . Het eerste schot van ons op doel was dan wel meteen raak . Vatnhamar zette vlak voor rust de bordjes in evenwicht , In de rust zette ik het systeem om naar mijn bekende 4-2-3-1 tactiek . Kregen meer grip op de wedstrijd en met nog iets meer dan een kwartier te spelen was het Klettskaro wat de winnende van de avond binnen schoot . 

ltj72Zt.png

Tegen Luxemburg begon ik wederom met de nieuwe tactiek . Na een 0-1 achterstand met rust besloot ik wederom om 4-2-3-1 te spelen en dat had zeker succes . Tegen mindere tegenstanders blijkt mijn eigen tactiek toch het beste te werken 

pmXTOXW.png

ZmOWZll.png

@Copywriter Hopelijk bij promotie 

@delichris De faciliteiten zijn ook erg zwak dus zo raar is het niet toch hoop je een parel 

@Marius Dat is zeker waar . We groeien boven onze stand . 

@marcelkeuh Dat is altijd de vraag in de regional . 

@Kavinos @neva thnx 

@True_Legend @Mordurette @FM_Lesly @ElMarcos @FlyD @Makalakalane

Ly9wvH5.png

In de maand april zouden wij eventueel al kampioen kunnen worden . Dan moest er wel gewonnen worden van Spielberg ( waar wij thuis verrassend tegen gelijk speelden ) Teutonia en het tweede van VfB Stuttgart . Maar drie wedstrijden dus en dat kwam mede door interland voetbal . In de staff kwam er deze maand 1 nieuwe naam 

V5hpKSL.png

Prima statistieken voor een scout van ons niveau en ik ben er zeer content mee . Als speler was hij niet geweldig met een loopbaan in de krochten van het Duitse voetbal . Maar als scout heb ik hem maar al te graag bij de club . Nu hopen dat hij goede spelers weet te vinden voor ons . Mede door blessures de laatste tijd kon ik nog wel een spits gebruiken en die heb ik transfervrij gevonden . Contract bij het tweede van Bayern had hij ingeleverd . 

KhxsYzk.png

Met 70 wedstrijden en 27 doelpunten  is Alexander een prima speler voor ons . Meeste speelde hij ook nog op Regionalliga niveau . Dat hij niet meer in de plannen van Bayern voorkwam en dat Bayern II ook nog eens goed doet op het 3e niveau verbaasd mij niets als je ziet wat voor selectie die hebben ......

6sdMB35.png

Gnabry , Zirkzee , Wagner ... spelers waar wij alleen maar van kunnen dromen . Het voelt wel een beetje als cheaten dat dit soort clubs zulke spelers kunnen opstellen . Maar goed dat is iets waar wij ons op zullen moeten gaan instellen . 

Het bestuurd zorgde ongevraagd voor een forse investering

ruIIRhu.png

Al moeten wij zeker blijven groeien en dan zijn dit soort investeringen wel nodig . Dan de wedstrijden van deze maand .

Als eerste mochten wij dus tegen Spielberg spelen . Thuis werd het 4-4 en waren wij dus gewaarschuwd . 

N1dx10x.png

In het begin leek er niets aan de hand . Zeker niet na de snelle 0-2 . Het werd zelfs nog 0-3 . Vlak voor rust dan toch die tegentreffer , Meteen na rust werd de marge weer drie na een benutte 11 meter , Echter lag de 2-4 ook al weer snel in het netje . Gelukkig bleef het hierbij hoewel Spielberg zich wederom goed verzette . Thuis tegen Teutonia was het eenrichtings verkeer al vielen alle treffers pas na de thee . Twee maal Kwatu , twee maal Popovic en Memisevic zorgden voor een ruime 5-0 overwinning ,Door deze overwinning hebben wij een nieuw record te pakken in de Regionalliga .  Uit in Stuttgart kon de titel dus gepakt worden 

GRp4rsJ.png

Maar dat deden wij niet . Hoewel wij daar zeker de kans voor hadden . Het begon nog wel zo heerlijk . Vanaf het begin waren wij de betere en kwamen via een strafschop dan ook aan de leiding . Popovic heeft er nog geen 1 gemist dit seizoen . Uit het niets en met een schot uit de draai van 18 meter was dan het eerste schot op doel ook meteen raak voor Stuttgart , Wij bleven beter maar wisten het net niet te raken . Stuttgart deed dat zes minuten voor tijd wel met het tweede schot op doel . Vol overgave probeerden wij nog gelijk te maken maar helaas . In 1 van de counters pakte de doelman van ons dan wel de 3e bal die tussen de palen werd geschoten . Helaas nog geen titel en onze eerste competitie nederlaag in bijna drie seizoenen . Erg zuur!

ZsiqWJc.png

C5OsLYu.png

Komende maand moet het dan gaan gebeuren of is er nu toch echt kampioensstress in de ploeg geslopen . We kunnen dus wederom kampioen worden in de volgende wedstrijd . Gemakkelijk zal dat niet gaan want het tweede van Freiburg komt dan op bezoek . Onderin is Spielberg en Walldorf al gedegradeerd . Spielberg had een korte opleving maar komt toch te kort . Hoewel hun tegen ons twee maal goed hebben gespeeld . Ook Teutonia heeft het niet gered . Mannheim kan het nog redden . Hopelijk weten zij het tweede van Hoffenheim nog te passeren . 

@Marius Tegen de mindere goden lijkt het thuis in ieder geval te werken . 

@delichris Ik won ze pas nadat ik terug was gegaan naar de oude tactiek .

@neva Thanks . Hopelijk kan ik dat blijven voortzetten 

@Copywriter @marcelkeuh @Kavinos @True_Legend @Mordurette @FM_Lesly @ElMarcos @FlyD @Makalakalane

Het ene Stuttgart houdt het andere in de titelrace. Ach, uiteindelijk zal het wel goed komen. Dat kan bijna niet anders.

Met acht punten voorsprong kan het toch nietmeer misgaan lijkt me, Stuttgarter moet dan al alles op alles gaan halen wil dat nog gebeuren en dat zie ik hen niet meteen doen. 

Een leuke spits aangetrokken hoor en dat je de titel nog niet pakt is jammer, maar het is een kwestie van tijd.

83g6MYx.png

De eerste horde werd niet beslecht tegen Freiburg was dus de tweede kans . Mocht het daar niet lukken waren er nog kansen tegen Homburg en het tweede van Kaiserslautern . Of kreeg de ploeg dan toch echt last van kampioensstress . Normaal gesproken zou de titel geen probleem mogen zijn al weet je dat nooit natuurlijk . Voor ruim 8000 toeschouwers konden wij dan de titel pakken in eigen huis tegen het tweede van Freiburg . 

Hoewel wij meer aan de bal waren was het qua kansen een zeer open wedstrijd . Freiburg wou het ons zo lastig mogelijk maken en kon na tien minuten al op 0-1 komen . Echter miste Frantz vanaf 11 meter . Urban had hands gemaakt . Op slag van rust kwamen wij dan toch op voorsprong . Soyak schoot vanaf 19 meter de bal vol overtuiging binnen . In de dying seconds van de eerste helft kwam Freiburg toch langszij . Het was Roth die de stand op 1-1 zette . In de tweede helft mocht Nollenberger invallen en scoorde in de 68e minuut de 2-1 . Scoren in je debuut wedstrijd die zo belangrijk is , hij is nu al een legende aan het worden . Lang leek deze treffer dan ook de winnende te zijn en dus zou het kampioenschap een feit zijn . In de dying seconds van de tweede helft gaat echter de bal wederom op de stip voor Freiburg . Een licht duwtje van Weiler wordt bestraft . En ik zag het alweer helemaal misgaan . Rodewald schiet echter de strafschop tegen de paal ! En zijn dus kampioen ! En dus zeker van de play-off

qBooDGg.png

NNNqu9s.png

Achteraf was elk resultaat goed geweest want de Kickers uit Stuttgart verloren van de Kickers uit Offenbach . De wedstrijd tegen Homburg was dan ook een soort verplichting en ondanks dat wij niet groots speelden werd er wel redelijk eenvoudig gewonnen . Na deze wedstrijd hadden wij wel een behoorlijke blessuregolf en dat betekende dat ik niet met het sterkste elftal kon gaan optreden in de laatste competitiewedstrijd tegen het tweede elftal van Kaiserslautern . 

AEy3GLP.png

Na een uur spelen leek het kat in het bakkie maar in het laatste kwartier werd het toch nog spannend . Toch weten wij wel te winnen en zo onze fans nog de laatste drie punten te gunnen . Thuis zijn wij nu 3 seizoenen ongeslagen !! Ik kon deze maand ook naar Oostenrijk maar ik heb vriendelijk bedankt voor het gesprek met Lustenau . 

zy6Mijf.png

e11YElX.png

Uiteindelijk toch nog een ruime voorsprong op Stuttgarter Kickers . Onderin ontspringt het tweede van Hoffenheim op doelsaldo de dans net als Koblenz . Met Mannheim en Walldorf verliest deze competitie wel twee mooie verenigingen . Hierna is het afwachten wat de bond gaat beslissen . Vijf regionalliga's en maar 4 promotie plekken . Drie gaan er dus rechtstreeks en twee teams spelen een finale play-off . Mogelijke tegenstanders zijn het tweede team van HSV wat de regionalliga Nord wist te winnen . Of Hallescher FC want de competitie is het noord oosten wist te winnen . Mooie competitie met veel leuke clubs ( mocht je eens wat anders willen , Jena , Lok Leipzig , Cottbus , BFC Dynamo , Berliner AK , Chemie Leipzig , Victoria 1889 , TeBe Berlin bijvoorbeeld  ) Het tweede van onze moederclub werd kampioen is het westen en is dus ook een mogelijke tegenstander . In de regionalliga van Bayern werd 1860 met overmacht  kampioen . Zal het hun dan eindelijk lukken ? Na een aantal dagen wachten kwam dan het goede nieuws !

cd7rszQ.png

Wij zijn dus direct gepromoveerd naar de 3. Bundesliga . Iets waar ik voor dit seizoen zeker geen rekening met had gehouden . Oud speler Baradel is zeer lovend over mij . 

LTJTIdb.png

Ook het bestuur is zeer tevreden met deze onverwachte promotie . En zijn ook meteen begonnen om de grasmat weer goed te krijgen . Dit zou voor de start van de competitie klaar moeten zijn . Hallescher , het tweede van HSV promoveren direct met ons mee . De play-off gaat dus tussen Dortmund II en 1860 . 

YDlTWLH.png

Het zit 1860 ook echt niet mee . Verloren van Dortmund en dat is ook negatief voor ons . Talenten van hun zullen ze nu niet aan ons verhuren aangezien hun tweede elftal in dezelfde competitie speelt ... Voor ons is het doel simpel . Zorgen dat wij 4 ploegen onder ons houden en dat gaat lastig zat worden . 

@Marius Inderdaad had gehoopt op wat rivaliteit maar blijkbaar kunnen die clubs het wel aardig met elkaar opschieten . Uiteindelijk had het weinig nut en pakten wij de titel alsnog . Hoewel die strafschop in de 94e minuut wel wat zweet opleverde op plaatsen waar je dat liever niet hebt 

@marcelkeuh Is goed gekomen . Vanaf nu wordt ook de staff steeds belangrijker 

@Netzwerk Nee dat deden ze ook niet . Al in de eerste wedstrijd ging het mis . 

@delichris Een prima spits voor dit niveau idd . Gelukkig pakten wij de titel alsnog de volgende wedstrijd . 

@Kavinos Thanks 

@neva @Copywriter @True_Legend @Mordurette @ElMarcos @FM_Lesly @Rossi @Makalakalane @FlyD

Netjes man! Wordt een mooi avontuur denk ik in die 3. Bundesliga.

Ben zeer benieuwd, maar tot nu toe heb je alles naar je hand weten te zetten, dus ik verwacht dat je ergens in de middenmoot eindigt. Al heb ik wel een trieste spoiler gelezen ergens over een bepaald iemand met heimwee :classic_sad:

Mooi hoor! Ook na de kampioenenwedstrijd gewoon nog blijven presteren. Na al die promoties is volgend seizoen natuurlijk een beetje een stap in het donker. Maar wie weet verras je opnieuw!

1860 is wel heel teleurstellend, ik had verwacht dat zij eindelijk wel eens zouden promoveren.

Kan je een printscreen van de selectie posten? Ben benieuwd wie er nog actief zijn. 

Jouw eigen prestatie super, nieuw avontuur in de 3e liga, succes 

r1eVkQS.png

Na een goed seizoen in de Regionalliga met promotie naar de 3.e Bundesliga tot gevolg hebben wij een aantal wedstrijden nog niet besproken . Namelijk die van de Saarland Pokal na de winterstop . Voor veel mensen een nietszeggend toernooitje . Want wees eerlijk wie had hier ooit ervoor van gehoord? Echter stelt het toernooi wel degelijk iets voor want plaatsing voor de DFB Pokal staat op het spel . Nu wij hem twee jaar op rij hebben gewonnen beginnen wij langzaamaan een favoriet te worden . In de kwartfinale troffen wij Wiesbach een ploeg die wij vorig seizoen met 5-1 en 9-1 wisten te verslaan . Op papier dus een makkelijke horde richting de halve finale . 

7xVUOXZ.png

Dit bleek ook het geval en dus gingen wij gemakkelijk richting de halve finale . Drie spelers wisten te debuteren in deze wedstrijd en dat deden zij zeker na behoren . In de halve finale werden wij gekoppeld aan onze rivaal .

q6dbfc1.png

Saarbrücken doet het zeer goed in de regional en het zou dus ook een zware wedstrijd worden . Dat was in ieder geval de opinie . 

Qua balbezit waren wij deze wedstrijd oppermachtig maar qua echte kansen was het zeer in evenwicht . Toch weten wij dankzij onze koelbloedigheid te winnen en spelen daardoor de derde finale op rijd 

BPXv2KH.png

2MWstAf.png

De finale is tegen een degradant uit de 3.e Bundesliga . Namelijk Elversberg . Twee jaar terug stonden wij ook in de finale tegenover elkaar en toen wisten wij verrassend te winnen . Op dit moment zijn wij zeker van promotie terwijl de tegenstander gedegradeerd is . Een gewond dier kan rare sprongen maken natuurlijk . The road to the final is voor beide clubs als volgt .

mYpdbpy.png

FfJBRW8.png

Elversberg had wel het makkelijke parcours maar uiteindelijk staan ze er wel en dat is waar het omgaat natuurlijk . 

Makkelijk zou het niet gaan worden maar hopelijk weet het thuisvoordeel ons net dat zetje te gaan geven .

P8WFHU6.png

hOGmIXp.png

We hadden er verlengingen voor nodig maar de 3e titel op rij is een feit en hiermee pakken wij dus de dubbel . Het was een ware slijtageslag en niet al onze spelers wisten het einde te halen . Dat wij dan toch de beker omhoog mogen houden is zeer knap . Het betekend dus ook dat wij komend seizoen actief zullen zijn in de DFB Pokal . Uiteindelijk pakken wij dan ook nog een record . 

ER3ufNE.png

Maar wel een record met een geurtje . Wij speelden namelijk maar 1 wedstrijd in eigen huis , de finale . Zouden wij thuis tegen bv Wiesbach hebben gespeeld was het gemiddelde al een stuk lager geweest . 

@neva Ik teken ervoor hoor in de middenmoot maar heb er zeker zin in . En ja die spoiler was zeker verdrietig maar de een zijn brood is de ander zijn ....

@Mordurette Ty

@delichris Goed bijgehouden was idd de 3e op rij 

@Marius Ik verwacht een zeer zwaar seizoen . Maar gaan ons best doen

@Copywriter Zal dat binnenkort even doen dat screenshotje . Zelf veel zin in het avontuur in de 3.e BL

@marcelkeuh Het echte werk is al drie jaar geleden begonnen maar snap het wel . Vanaf de 3.e BL begint het pas echt natuurlijk . Hopelijk zijn we er klaar voor .

@Kavinos ty

@Netzwerk @True_Legend @ElMarcos @FM_Lesly @Rossi @Makalakalane @FlyD