Jump to content

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En dan is het eindelijk zover het nieuwe seizoen staat op het punt om te beginnen. 2.e Bundesliga natuurlijk had ik het nooit verwacht dat wij er al zo snel zouden spelen. Nu is het wel zaak om geen j

De maand juli is aangebroken en dat betekend dus dat de transfermarkt weer geopend is. Waar ik normaal begin met de vertrokken spelers noem ik nu eerst de nieuwe spelers want op 1 juli kwamen er veel

In november speelden wij vier competitie wedstrijden en twee wedstrijden in de Champions League. In de competitie speelden wij tegen Stuttgart, Leverkusen , Dortmund en Bayern München. In de Champions

dDwXUcT.png

December is een korte maand op voetbal gebied en dat heeft te maken omdat er een korte winterstop is. Er werd wel gevoetbald maar drie wedstrijden zijn te doen in een maand natuurlijk. Drie wedstrijden staan er op het programma. Wolfsburg thuis uit naar het tegenvallende BMG en sluiten dit kalender jaar af met een wedstrijd tegen de slapende reus uit de hoofdstad. Hertha BSC. Alle drie zijn het namen die je direct linkt aan de bundesliga dus de positie op de ranglijst zegt mij dan ook niet zo veel. In de staff is er ook nog wat veranderd want onze coach bij het 1e elftal is benaderd door Lommel United om daar de leiding over te nemen. Zelf sta ik blijkbaar in de belangstelling van Anderlecht

Q8PnLkl.png

Voor hem een mooie stap maar moeten natuurlijk wel een vervanger weten te vinden en dat was relatief snel gelukt. Of het slim is, is een 2e want de vervanger die wij hebben gehaald was gehaald als vervanger bij Lepoint zijn oude club. Dus als Lommel weer een manager nodig heeft zie ik de bui al weer hangen. Serginho Greene mag het dus laten zien. Ben er zelf meer dan tevreden mee. Dan over naar de gebeurtenissen op het veld. 

Als eerste kwam VFL Wolfsburg bezoek. Wolfsburg is vooral bekend door de grote Volkswagen fabriek die er staat en tot aan de sjoemel affaire kreeg de club ook veel geld van VW, Het is dan ook niet vreemd dat de club sinds 2002 speelt in de Volkswagen arena. De club is opgericht op 12 september 1945 en speelt sinds het seizoen 1997/1998 op het hoogste niveau. In mei 2009 werd de club voor het eerst kampioen van Duitsland. De laatste jaren gaat het weer wat minder en in mei 2018 wist de club zich maar net te redden door de play off te winnen. Best veel Nederlanders hebben inmiddels voor de club gespeeld. Wolfsburg als stad zijnde bestaat ook pas sinds 1938 toen het is opgericht als woonplaats voor de nog te bouwen VW fabriek. Inmiddels telt de plaats zo'n 124000 inwoners. 

De uitploeg kwam verrassend op voorsprong in de 14e minuut. Zelf stonden wij te slapen en Malli kan simpel binnen tikken. Hoewel wij de hele wedstrijd beter waren weten we maar niet te scoren in de eerste helft. Na een soort van donderpreek moet het dan de tweede helft maar gebeuren. Na iets meer dan een uur spelen is daar dan toch die gelijkmaker. Reis stuurt Ederer diep en die weet op snelheid zijn man het bos in te sturen en blijft rustig en stift de bal over de uitkomende doelman. Met nog een kwartier te spelen een bijna identieke situatie maar ditmaal wordt Ederer onderuit gehaald in de 16 en gaat de bal op de stip. Onze Portugese rots in de branding achterin gaat achter de bal staan en weet de keeper simpel de verkeerde hoek in te sturen. Zeven minuten voor tijd mag uitblinker Ederer zichzelf ook op het bord zetten want hij tikt een voorzet van Santos netjes binnen.

737i5IH.png

Na deze goede overwinning mogen wij dus op bezoek bij het tegenvallende Borussia Mönchengladbach. Een soort van beladen duel aangezien Neunkirchen - BMG in 1965 het eerste duel ooit was voor BMG in de bundesliga. Hierover meer informatie in de return. BMG presteert dit seizoen onder maats. Maar blijft zeker in het Borussia-Park een lastige tegenstander. In 65 kwam het voor het eerst in de Bundesliga en was na een aantal jaar meteen succesvol met vijf titel in de jaren 70. De club speelde sinds 65 op drie jaar na altijd op het hoogste niveau. In de vroegere jaren was het nooit echt een succesvolle club ( opgericht in 1900 ) Een titel in het Zuidrijn en Westrijn en kampioen West Duitsland in 1920. Drie keer de Duitse beker en 1x de Ligapokal. Een variant op de supercup waar de beste 5 clubs en de winnaar van de beker aan meededen. In 1977 werd ook nog de supercup gewonnen maar dit was geen officieel duel. 

Wederom was er maar 1 ploeg die wou voetballen en dat Borussia :D Oh ik bedoel die uit Neunkirchen natuurlijk. Helaas werd dit duidelijk gemaakt in de score. Toch namen wij de drie punten mee naar huis doordat Ken Moens in de 18e minuut op aangeven van Brandt het enigste doelpunt wist te maken. De score had zeker hoger moeten uitvallen maar drie punten zijn drie punten en daar gaat het uiteindelijk om. 

qWfHqiO.png

Als laatste wedstrijd van dit kalenderjaar kwam de ploeg uit de hoofdstad op bezoek. Hertha BSC wordt altijd gezien als een slapende reus maar echt succesvol zijn ze nog niet. Twee titels in 1929/1930 en en 1930/1931. Twee keer de beker in 1979 en 1993.  En twee keer de Ligapokal in 2001 en 2002.  Oh en 23x kampioen van Berlijn. Maar voor een club uit een hoofdstad is het wel wat karig. Het Olympiastadion is 1 van de grootste in Duitsland. 

Wederom komen wij in eigen huis achter net als tegen Wolfsburg, Dit maal is het Kohr die de uitploeg op 0-1 zet. In tegenstelling met Wolfsburg is dit wel een wedstrijd die gelijk op gaat. In de 50e minuut gaat het gruwelijk mis voor Santos en loopt hij een zware blessure op. Zes minuten later is het invaller Ederer die de boel gelijk zet. Moens wordt goed ingespeeld hij legt terug op Brandt die in zijn ooghoeken Ederer ziet vertrekken. En hij krult de bal in de lange hoek. Lang blijft het 1-1 en de wedstrijd kan alle kanten op. Acht minuten voor tijd pakken wij de leiding. Reis stuurt Ederer goed diep en zijn voorzet wordt binnen gekopt door Moens. Vier minuten later beslist laatstgenoemde de wedstrijd met een intikker op een voorzet van Lucas. Diep in blessure tijd maakt Bittencourt er nog wel 3-2 van

u8DRoxh.png

4fOxBbD.png

Met 9 uit drie mogen wij zeker niet klagen. Voor alsnog zijn wij de grote verrassing hoewel diverse wedstrijden ook best anders hadden kunnen eindigen. Geluk heeft ons niet tegen gezeten. Maar aan de andere kant geluk dwing je ook af zeggen ze. Heeft deze negen punten nog wat uitgemaakt voor de stand? En wie mag zich Herbstmeister noemen?

BK5m6xs.png

Wie anders dan Bayern mag dat. Dortmund lijkt nu toch al weer te moeten afhaken. Zelf kijken wij vol ongeloof naar de stand. Want het staat er echt op nummer 2 Borussia Neunkirchen. Of we daar blijven staan nee dat verwacht ik niet. Of we moeten grote risico's gaan nemen in de komende transferperiode. Maar dat is niet mijn intentie. Het verrassingseffect zal na de winterstop wel weg zijn waardoor we het lastiger zullen gaan krijgen. Maar we staan er goed voor en gaan onze best doen om nog zoveel mogelijk punten bij elkaar te harken. Een wereld van verschil met de kampioen van de 2.e Bundesliga want Nürnberg staat laatste en lijkt al bijna kansloos. Ook BMG moet aardig aan de slag als ze nog wat willen dit seizoen. Darmstadt, Wolfsburg en Hoffenheim lijken momenteel te strijden voor plek 16. Benieuwd of de komende transferperiode nog voor leuke verrassingen gaan zorgen. Aan het einde van het jaar komen er ook nog individuele prijzen en weet zowaar een speler van ons Europese Goldenboy te worden

HdoaSbX.png

Voor zowel hem als ons een mooie prijs die laat zien dat onze visie ( talent ) zich toch uitbetaald. En weet zich zo in een mooi rijtje te scharen. 

@ElMarcos Dat moet haalbaar zijn al blijven het stugge tegenstanders

@ElPrincipito Dat verwacht ik ook. Op talent en techniek moeten wij het gaan doen

@delichris Geen idee of Finland en Ijsland wel echt willen voetballen

@Milton Laten we het hopen

@Marius Dat denk ik ook wel

@mattihamstra Middenveld en voorin zeker. Alleen achterin zijn wij kwetsbaar

@Titan Als we naar 90 minuten drie punten hebben ben ik tevreden. Hoogstaand voetbal staat niet op de kaart

@Tim' De makkelijkste wil ik niet zeggen maar ook zeker niet de zwaarste.

@Copywriter @RubenS2 @Luuks @spaansetukker @neva @Vis @jonaz91 @FM_Lesly @FlyD @Reinoud @Fantasy @Hayder @Cicchio @van der Water @ErikEagles @Rossi @StanleyW @Mordurette @germandutch

Borussia Neunkirchen, de angstgegner van elke andere Duitse club (behalve Bayern dan misschien). Het mooiste is nog dat het niet eens geluk is dat je zo hoog staat, maar dat je het merendeel van de wedstrijden met goed voetbal en veel overtuiging weet te winnen. Ondertussen loopt zelfs het gouden jongetje bij de club rond; niet gek gedaan door de scouts en opleiders.

Weeral een nette reeks neergezet. Bij de winterstop zowaar de dichtste achtervolger van het ongenaakbare Bayern. Zelfs in de Bundesliga zet je als promovendus de competitie gewoon op zijn kop. Heel erg benieuwd waar dit zal eindigen!

tf60i28.png

En voor je het weet is het dan al weer januari. Een nieuw kalenderjaar is begonnen. De transfermarkt is weer open gegaan. De spelers komen terug van hun korte vakantie. Twee oefenwedstrijden zijn er ingepland voordat wij de competitie weer hervatten met drie duels deze maand. Dit maal komt Darmstadt op bezoek en mogen wij op bezoek bij Bayer Leverkusen en Hoffenheim. Ik had mij zelf voorgenomen om niet te veel te gaan kopen deze periode. Ben namelijk meer dan tevreden met hoe het nu gaat. Wel kwamen er op 1 januari al drie spelers maar dit zijn alle 3 spelers die eerst in het U19 gaan spelen. Spelers voor de toekomst dus.Twee clubs wouden met mij in gesprek deze maand maar heb beide afgewezen het ging om het Portugese Braga en het Nederlandse NEC. Feyenoord heeft Pepijn Kuijpers terug geroepen. Kan er niet echt mee zitten was ook gehaald als back up door blessure Hoxha. Maar als iedereen fit is zou hij 3e keus zijn dus is het logisch dat Feyenoord het daar niet mee eens is. Moens stond lang in de belangstelling maar niemand deed een bod die in de buurt kwam van zijn afkoopclausule. Op de laatste dag besloot Moens zijn contract te verlengen en wisten wij de clausule nog te verhogen ( helaas er niet uit te krijgen momenteel). Dan de vertrokken spelers deze maand. 

yQyPmlD.png

Jordan en Bandlow zijn twee spelers die de stap naar het eerste maar niet kunnen maken. Nu krijgen wij er in ieder geval nog wat geld voor. Benieuwd of ze de stap op een lager niveau wel kunnen maken. Aycicek is een nuttige speler maar met Santos en Davies voor hem in de pikorde is minuten maken lastig. Benieuwd of hij wel mee kan in de eredivisie. Popovic is jonge speler die echt wel kan uitgroeien tot een stabiele centrale verdediger in de Bundesliga. Echter is hij momenteel 4e of 5e keus en dat doet zijn ontwikkeling niet goed. Vooral omdat wij nog altijd geen 2e elftal hebben. 1,3 miljoen is dan een mooi bedrag. Op de slotdag verliezen wij dan ook nog onze 1e doelman. Leverkusen bied 2,2 miljoen met bonussen wat kan oplopen tot 6,5 miljoen. Sidibe wou zelf ook heel graag. Plus het voordeel is dat wij hem de rest van het seizoen terug huren. Hierdoor is er dus niet direct een probleem ( anders ook niet want dan hadden we onze Portugees nog en had ik onze jonge Zweed terug gehaald van verhuur) Maar nu veranderd er dus niet veel. Zoals al eerder gezegd kwamen er 1 januari nog drie spelers bij en is het daar bij gebleven?

3lwTCEB.png

Nee op de slotdag is er nog 1 ( of 2 als je Sidibe meerekent ) bijgekomen. 

Miguel Ribeiro is een 17 jarige Portugees die het liefst speelt als AMC. Technisch moet hij nog stappen zetten maar hij heeft  zeker de potentie om zich in de ploeg te spelen. Het bedrag dat wij aan SC Freamunde moesten betalen was lachwekkend namelijk 86k. Ook de volgende speler is een Portugees. Gabriel Paixao speelt het liefst als verdedigende middenvelder maar gaan hem proberen om te trainen naar MC. Voor 180k nemen wij hem over van Boavista. De derde speler die zich op 1 januari meldde was een landgenoot van mij. Dylan Sebregts is een 17 jarige centrale verdediger die in geval van nood al mee kan spelen. Komt over van RKC voor 180k. Op de laatste dag kwam ik dan een speler tegen die ik echt niet kon laten lopen.

Advaldo is een jonge Braziliaanse verdedigende middenvelder van 19 jaar, maar ook hij zal zich moeten gaan richten op een MC positie via training. Koste ons wel 1,9 miljoen maar ik denk dat het uiteindelijk gewoon een koopje is. Komt over van Chapecoense.

Spoiler

IymNb2a.png

TyZXVP6.png

Voordat de competitie hervat werd speelden wij twee oefenwedstrijden en beide werden gewonnen. Tegen de Mexicanen speelden wij een sterke 1e helft maar door een compleet ander elftal na rust de wei in te sturen werd het nog spannend. Tegen onze satellietclub hadden wij weinig problemen. En leek het elftal klaar voor de wedstrijd in eigen huis tegen SV Darmstadt 98.

In het Stadion am Böllenfalltor gebouwd in 1921 en officieel het het Merck-Stadion am Böllenfalltor wisten wij ruim te winnen. Momenteel kunnen er 17500 toeschouwers in maar vroeger was er plaats voor 30000. Er is 1 interland gespeeld namelijk het Duitse vrouwenelftal tegen Engeland in 2003, Darmstadt zelf kent een kleine 160000 inwoners en heeft een partnerstad met het Nederlandse Alkmaar.

Zo gemakkelijk als het in het openingsduel ging, ging het vandaag niet. Darmstadt had er duidelijk van geleerd en aangezien hun in de gevarenzone stonden hielden ze de linies kort. Toch waren wij wel de betere ploeg en kwamen dan ook verdiend op 1-0. Almeida gaf in de 22e minuut een prima voorzet en Moradi kon die in de verre hoek tikken. De 2-0 bleef echter uit ( Davies nog bal op de lat in de 31e minuut)  en in de slotfase beet de uit spelende ploeg steeds meer van zich af. In de 77e minuut kwam de ploeg dan ook langszij. Sinkgraven gaf goed voor en Pohjanpalo kopt goed binnen. Vijf minuten later lijken wij de de drie punten dan toch binnen te halen wanneer de ingevallen Moens een voorzet van Brandt op waarde weet te schatten en met een mooie boogbal de keeper kansloos laat. Toch gaat het wederom mis. Een hoekschop van Sinkgraven wordt goed binnen gekopt door Carlier in de 88e minuut. Dom en onnodig puntverlies.

MkuzRWc.png

Hierna mochten wij op bezoek in de BayArena de thuishaven van Bayer Leverkusen. Een stadion die ik vaak zie als ik onderweg ben voor mijn werk aangezien het stadion pal langs de snelweg ligt. Zelf ben ik hier twee of drie jaar terug ook aanwezig geweest voor Leverkusen - Köln. Stadion is gebouwd in 1958 en heette eerst het Ulrich-Haberland stadion vernoemd naar de voormalig voorzitter van Chemieconcern Bayer. In 1986 is er begonnen met een renovatie die duurde tot 1997 omdat er steeds maar een klein stukje werd gemoderniseerd. In 1998 werd de naam BayArena in gebruik genomen. Een jaar later werd er een hotel aan vast gemaakt waardoor enkele kamers net als het restaurant uitzicht heeft op het veld. De gemeente Leverkusen bood zich aan als speelstad voor het het WK2006 en het stadion zou dan uitgebreid worden naar 40000 plaatsen. Dit bleek echter niet al te praktisch aangezien het stadion dan maar voor de helft gevuld zou zijn tijdens wedstrijden in de competitie. In 2009 kwam er alsnog een tweede ring en hierdoor kunnen nu 30210 mensen plaatsnemen om te kijken naar een mooie pot voetbal.

Vol zat het niet maar met ruim 24000 toeschouwers zat het het aardig vol. Wij wisten dat het lastig ging worden en al in de 5e minuut keken wij tegen een achterstand aan toen Lozano gelanceerd werd en rustig bleef bij het afwerken. Wij bleven ons eigen spel spelen en hoewel de thuisclub wel wat beter was werden wij ook gevaarlijk. In de 21e minuut kwamen wij langszij. Hoxha had de turbo aangezet en flitste voorbij zijn man, zijn voorzet werd goed binnengeschoten door Davies. Lang konden wij niet van het gelijke spel genieten. Want Neres had de thuisploeg twee minuten later al weer op 2-1 geschoten. Vlak voor rust was de oud Ajacied ons weer te machtig toen hij het eindstation was van een mooie aanval. In de tweede helft leek Leverkusen het wel te geloven en kwamen wij maar niet door de muur achterin heen. Tot ongeveer een kwartier voor tijd toen oud Leverkusen speler Moradi de bal net voor de verdediger langs de keeper kan tikken op een voorzet van Ederer. Toch nog hoop op een resultaat. Helaas betekend dat ook risico nemen en daarvan wist Simeone te profiteren hij omzeilde de buitenspelval en maakt simpel de 4-2 in de 83e minuut. Niet de start waar wij op hoopten na de winter.

GZBH8Tc.png

We sluiten af met een wedstrijd in de Rhein-Neckar-Arena van TSG 1899 Hoffenheim in Sinsheim. Hoffenheim zelf kent maar 3500 inwoners en de gemeente Sinsheim 35000 en daar staat dus een stadion voor 30164 toeschouwers. Oftewel de hele gemeente kan gaan kijken op de allerkleinste en de demente bejaarden na. Vermoedelijk zal het dan niet eens vol zitten... Gehaat door vele maar ik heb er minder moeite mee dan een Red Bull. Aangezien Dietmar Hopp wel binding met de club heeft. Vijf Nederlandse spelers hebben gespeeld voor deze club namelijk Ryan Babel, Edson Braafheid , Justin Hoogma , Joshua Brenet en Jürgen Locadia. Bekendste speler is vermoedelijk Vedad Ibisevic. Twee Nederlanders hebben ook de leiding over de club gehad namelijk Huub Stevens en Alfred Schreuder. 

Vooraf had ik de spelers even goed op scherp gezet. Ik wist dat het lastiger zou worden nu de verrassing weg is maar alsnog kunnen wij prima voetballen. Een open wedstrijd was het gevolg waar wij wel de meeste kansen wisten te creëren. En na een half uur spelen was het dan ook raak voor ons. Hoxha geeft goed voor en Moradi komt goed voor de man en tikt simpel binnen. Drie minuten later is de marge twee wanneer Pinto een hoekschop van Hoxha binnen kopt. De genadeklap delen wij niet uit en met nog ongeveer een kwartier te speler komt de thuisclub terug in de wedstrijd. Kühn maakt er 1-2 van. In de slotfase kan de wedstrijd alle kanten op en vrees ik wederom puntverlies. De opluchting was dan ook groot toen Reis in de blessuretijd de 1-3 tegen de touwen schoot. Met 4 uit 3 mogen we dan helemaal nog niet zo klagen gezien het programma. Maar het is duidelijk de tegenstanders weten wel wie wij zijn nu.

YHBVYWY.png

vnvZVtB.png

sdK5BUu.png

De tweede plaats zijn wij nu weer kwijt ( niet dat dat een doel is of was ). Europees voetbal is wel iets waar ik voor wil gaan. Mocht het niet lukken is dat ook geen probleem natuurlijk. Maar is wel iets wat nu in mijn hoofd zit. Of het reëel is? Geen idee zullen wij op het einde moeten zien. Dortmund heeft het gat met Bayern weer verkleind. Onderin begint het steeds lastiger te worden voor de kampioen van de 2.e Bundesliga. 

@Reinoud Ik blijf mij ook verbazen hoor. Europees is nu wel een doel geworden voor mij zelf

@ElPrincipito Dat wij halverwege 2e staan is zeker bizar. Echter is een gat van 6 punten niets in Duitsland

@delichris Dat doe ik mijzelf ook. Hier moeten we maar een mooie printscreen van maken van deze 2e plek

@Milton Dat klinkt simpel maar was het maar zo. Europees voetbal is nu wel mijn doel. Of het reëel is is een tweede

@ElMarcos Idd alleen het grote Bayern boven ons. Moet je nagaan welke grote clubs er onder ons staan....

@Titan Het lijkt erop dat niemand echt graag tegen ons speelt. Hoewel de echte grote clubs wel gewoon betere spelers hebben. Maar dat wij relatief goedkoop een speler weten te halen die zich tot golden boy weet te ontwikkelen is wel een compliment voor onze manier van werken idd. Zullen nog geregeld de deksel op de neus krijgen maar werk volgens een bepaalde visie en daar wijk ik zo min mogelijk van af.

@mattihamstra Naar boven kijken doe ik niet. Is nu en de komende jaren in principe niet aan de orde. Stabiele Bundesliga club worden dat is het doel. Europees is nu wel een dingetje dus misschien moeten we van stabiel naar subtop gaan meteen

@Luuks Dat zou erg gaaf zijn. Europees ben ik ook al tevreden. 1e 9 ook trouwens

@Marius Had echt verwacht tegen handhaving te moeten knokken. Gaat echter weer boven verwachting en wie weet waar dit eindigt. 

@RubenS2 Dank u

@Tim' @Copywriter @spaansetukker @neva @Vis @jonaz91 @FM_Lesly @FlyD @Fantasy  @Hayder @Cicchio  @van der Water @ErikEagles  @Rossi @StanleyW  @Mordurette @germandutch

Een paar spelerswissels maar weinig spectaculairs op zich tijdens de winterstop. De herstart ligt iets onder het niveau dat voordien gehaald werd maar met een plaats in de top vier doe je het nog steeds ver boven verwachting natuurlijk.

Na de succesvolle eerste seizoenshelft zijn de ogen nu op Neunkirchen gericht en dan is het aan de spelers hoe ze hier mee omgaan. De eerste twee wedstrijden ging dat vervolgens moeizaam en het is al bijzonder dat je na een halfjaar Bundesliga  baalt van een gelijkspel tegen Darmstadt. Leverkusen-uit is een lastige, dus die nederlaag is niet heel verrassend. Vervolgens toch weer laten zien wat het team kan!

KWU89z0.png

Februari de kortste maand van het jaar. En maar vier wedstrijden. Elke week dus 1. Schalke 04 komt op bezoek, reizen af naar Frankfurt en in elk stadion gehate RB Leipzig komt op bezoek en sluiten af met een wedstrijd in Beieren tegen FC Augsburg. Drie lastige wedstrijden op papier maar ook de laatste is niet direct een snoepreisje. Hopelijk weten wij de vorm van tegen Hoffenheim mee te nemen. Zelf werd ik nog in verband gebracht bij twee clubs. Maar hoefde absoluut niet na te denken. Sturm Graz is wel een mooie naam maar meer ook niet. En de tweede was ronduit lachwekkend. 

Lb1YVML.png

Die hopen misschien dat ik zin heb om een kunstje nogmaals te flikken. Maar om nu naar de nummer 14 van de tweede Bundesliga te verkassen op dit moment.... Nee dank je. Twee spelers hebben ons deze maand nog verlaten. Sead Cecaric gaat minuten maken hopelijk in het 1e elftal van Javor in zijn eigen land. Jake Tricker gaat ook terug naar zijn eigen land. Voor 850 K neemt New York RB hem over van ons. 

Dan de wedstrijden te beginnen met de thuiswedstrijd tegen Schalke 04. In de Veltins-Arena verloren wij onze 1e wedstrijd van het seizoen. De Veltins-Arena is beter bekend als de Arena auf Schalke. Lelijk ding trouwens ziet er uit als een mislukte Arena en die is al lelijk. In de competitie kunnen er ruim 61000 mensen naar toe waarvan 45000 zitplaatsen. Europees 54000 allen zitplaatsen. Tijdens concerten kunnen er bijna 80000 mensen in. Wel een mooi feitje de bierleiding in het stadion is 5 km lang. De eerste wedstrijd in het stadion was tegen Leverkusen en eindigde in 3-3.

Onze "thuiswedstrijd" is uitverkocht. En dat is toch wel een verschilletje met een uitverkocht Arena auf Schalke... Maar wij weinig hadden in te brengen tegen Schalke in Gelsenkirchen was het vandaag andersom. Wij waren heer en meester en schoten ook direct goed uit de startblokken. In de 6e minuut opent Brandt goed op Hoxha die vervolgens de bal door kopt richting Moradi. Uit een moeilijke hoek weet laatstgenoemde de bal toch langs de keeper te schieten. Zes minuten later is het zelfs 2-0 door Davies. Reis geeft een goede hoge bal op Moradi die kopt goed terug op de inlopende Davies en hij poeiert de bal in de verre hoek. Net voor de rust staat zelfs de eindstand al op het bord. Suarez pakt de bal af in een duel en dribbelt naar voren. Speelt Jakupovic in, hij verlegd het spel naar de rechterflank dus naar Hoxha. Hoxha legt de bal klaar op rand 16 en Reis schiet de bal goed binnen. Na rust doen wij het rustiger aan en Schalke lijkt niet te willen of kunnen voetballen vandaag. 

Spg6swd.png

Vervolgens mogen wij ons opmaken voor een wedstrijd in het Deutsche Bank Park ( tot 2020 het Commerz-bank Arena en in de volksmond nog altijd het Waldstadion ) 51500 toeschouwers kunnen hier Eintracht Frankfurt zien spelen. Europees 48500 duizend. In zowel 1974 als 2006 was het 1 van de stadions die gebruikt werden voor het WK voetbal. Nederland voetbalde er tegen Argentinië in 2006. Voor het EK 1988 werd het stadion ook gebruikt. Het stadion is vooral beroemd door een filmpje van jaren geleden waar de fans stonden te springen op het deuntje van Pipi Langkous en de tribune mee beweegt

In het eerste kwartier hadden wij hier moeten toeslaan. 3 tot 4 grote kansen wisten wij te creëren maar of de keeper stond in de weg of de bal eindigde op de paal of net naast. Hierna nam Frankfurt de controle over maar ook zij wisten niet te scoren. Na rust was het vooral saai en beide ploegen leken 0-0 wel goed te vinden. In de laatste 10 minuten is het Eggestein die de bal op de paal schiet en Wolf weet de rebound wel binnen te schieten. Zo verliezen wij wederom van Frankfurt. Deden beter mee dan thuis met de 0-3 al zat daar ook meer in. Ook nu hadden wij niet hoeven te verliezen maar goed het is nu eenmaal wel gebeurd,

62sH5zX.png

RB Leipzig is de volgende tegenstander. In de Red Bull arena wisten wij knap gelijk te spelen. Tot 2010 heette dit stadion Zentralstadion maar goed commercie he, In 2000 werd er begonnen met nieuwbouw op de plaats van het oude stadion. Het oude stadion was klaar in 1956 en kon 100000 toeschouwers herbergen. Maar bestond alleen uit een ronde wal. Daarbinnen staat nu het nieuwe stadion. Het oude stadion raakte in verval en de stad kon de kosten niet meer dekken. In 2004 was de bouw afgerond. Sachsen Leipzig speelde hier haar wedstrijden maar ging failliet. Opvolger Chemie Leipzig begon in de laagste klasse en dat kwam de aantal toeschouwers niet ten goede. In 2010 nam RB het stadion over. Het stadion was de uitval basis voor de DDR.  De laatste interland was op mijn verjaardag in 2020 tegen Oekraïne. 

In Saarbrucken werd het een gala wedstrijd voor Borussia. Al in de 5e minuut kwamen wij op 1-0 doordat Adams de bal achter zijn keeper tikte na een voorzet van Advaldo. Even later bracht Zirkzee de stand wel in evenwicht door miscommunicatie tussen Knoester en Sidibe. Ederer zet ons in de 25e minuut weer op voorsprong nadat Davies de bal goed voorgaf en Moradi de bal goed door kopte. De beslissing viel net voor en direct na de rust. Op slag van rust schiet Brandt ons op 3-1 op aangeven van Vujanovic. En twee minuten na de thee is het Advaldo die mag juichen. Wederom is Vujanovic de aangever. Het moraal is gebroken bij de ploeg uit Leipzig. In de 54e minuut wordt het nog erger wanneer Ederer zijn 2e weet te maken. Davies is weer de man van de assist. Met nog een kwartier te spelen strooit Brandt nog wat zout in de wonden door een bal vanaf zo'n 26 meter via de onderkant van de lat in het net te doen ploffen. Is het daarmee klaar? Nee want 1 naam mist nog op het scorebord en dat is onze topscorer, En twee minuten voor tijd weet ook hij te scoren met een geplaatste kopbal. De aangever? Davies. Hiermee vernederen wij RB tot op de grond. Al ben ik nu al bang voor hun wraak komend seizoen.

7JpXy1h.png

Wij sluiten af met een bezoek aan het WWK Arena in de volksmond het Schwabenstadion genoemd. Het zou eerst de Augsburg Arena gaan heten maar bij de opening in 2009 werd al direct een sponsor gestrikt, Tot 2011 was het de Impuls Arena tot 2015 de SGL Arena en sindsdien dus de WWK Arena. Arme fans zullen we maar zeggen. Ruim 30500 toeschouwers kunnen erin maar er wordt aan gedacht om het uit te breiden naar 49000 toeschouwers. 

Wij begonnen slap aan de wedstrijd en daar kan ik niet goed tegen. Blijkbaar was de 7-1 een aantal spelers naar het hoofd gestegen. In de 17e minuut kwam de thuisclub dan ook op voorsprong. Amuzu weet te scoren. In de rust ben ik flink kwaad geworden en dat wel effect. Na een uur spelen trekt Moradi de stand gelijk en mooie assist van Reis hielp daar zeker in mee.

Elf minuten later was het wederom Moradi die kon juichen. En wederom was Reis de man van de assist. Twee minuten later weet Reis de bal weer goed naar voren te verplaatsen dit maal verlengd Moradi de bal met zijn hoofd en weer Hoxha de bal binnen te schieten. Reis terecht MOTM

u9AWUz1.png

W3oGRXo.png

Met een 9 uit 12 doen wij het deze maand zeer uitstekend. En vooral die 7-1 is wel een uitslag die er toe doet. Zeker omdat het niet tegen een ploegje is die niets voorstelt. Voor het halen van Europees voetbal is het wel een heerlijke maand. Zou het dan toch echt gebeuren?

xLyvTM8.png

Voorzichtig in de conciërge al de geluidsinstallatie aan het testen of het deuntje van de Champions League overal in het stadion goed te horen is. Al heb ik de beste man gezegd dat wij die het liefst in ons eigen stadion spelen. Benieuwd of ons eigen stadion goed genoeg is voor CL of wij weer moeten verhuizen. Bundesliga voetbal moet komend seizoen wel gewoon in Neunkirchen haalbaar zijn. Al weet je het maar nooit als het stadion weer verbouwd moet worden voor Europees voetbal. Maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek. Eerst maar Europees voetbal halen. Bayern lijkt wederom de titel te gaan behalen. Wijzelf zijn in strijd met Dortmund en HSV voor plek 2. Onderin lijkt het klaar voor de kampioen van de 2.e Bundesliga. BMG lijkt de goede vorm gevonden te hebben en dat is geen goed teken voor ons komende duel in de beker. 

@delichris Vooral met het oog op de toekomst. Heb vertrouwen in de selectie die er nu staat. Start had in mijn ogen beter gekund

@Marius De jeugd moet gewoon stukken beter dus daar zal de focus steeds meer naar toe gaan. Verder staat er een prima groep waar her er der wel versterkingen nodig zijn, Maar hoop hiermee verder te bouwen en de naam handelshuis steeds minder te gaan vinden. De herstart was wat minder idd maar doen het nog ver boven verwachting

@ElPrincipito Het zegt genoeg dat ik niet tevreden ben over de herstart, Normaal zou iedereen hiervoor tekenen.

@mattihamstra Inderdaad en zeker na de oefenwedstrijden voelde dat even vreemd aan. Maar de vorm lijkt al weer terug

@ElMarcos In principe maar 1 spelen voor de A kern. Ben tevreden met de spelers, Kwamen even traag op gang maar het lijkt weer te komen

@Milton Leuk dat dit door meerdere als een dip wordt gezien. Ook door mij hoor, Maar als promovendus mag je eigenlijk alleen maar blij zijn. Zegt wel iets over de status van de club

@Tim' Leverkusen uit kan altijd. Thuis tegen Darmstadt was onnodig, Ach ja we doen het wel lekker als promovendus

@Copywriter Is inmiddels ook mijn doel

@Titan Wijze woorden maar van een man in de 70 die de hele wereld is rondgereisd is dat ook niet vreemd haha. Leverkusen heeft gewoon een prima elftal. En het zegt idd genoeg dat ik baal van een gelijkspel tegen Darmstadt.

@RubenS2 Thanks

@Reinoud @Luuks @spaansetukker @neva @Vis @jonaz91 @FM_Lesly @FlyD @Fantasy @Hayder @Cicchio @van der Water @ErikEagles @Rossi @StanleyW @Mordurette @germandutch

Wat een afstraffing voor RBL! Je bent duidelijk klaar om Europa in te gaan als je zo'n resultaten begint neer te zetten tegen rechtstreekse concurrenten. En het was niet eenmalig, want ook Schalke kreeg een pak voor de broek.