Jump to content

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

komodo25
 Share

Recommended Posts

iqG7dzn.png

In november stonden er ook twee interlands op het programma. De eerste is voor de Nations League tegen Slowakije waar wij aan een punt genoeg hebben om te promoveren. En de tweede is een oefenduel tegen Venezuela. Beide wedstrijden spelen wij thuis.

Waarbij de eerste natuurlijk het belangrijkste is. De selectie van 23 man is als volgt. 

Jgk6nV9.png

Niet veel verschil met vorige maand. Al was er wel weer kritiek vooral over de 2e/3e doelman. Twee spelers kunnen dus hun debuut gaan maken. Srdjan Rogic  is al 25 maar is altijd genegeerd. Ik vind het een prima speler en met een oefenpotje in het vooruitzicht een logische keuze. En Zeljko Gavric een 22 jarige AMC die wel jeugdinternational is geweest. Speelt nog bij Rode Ster. 

Nog voor er gevoetbald kon worden moest Drazic afhaken met een blessure en Meleg is zijn vervanger. Hoewel het een vrij belangrijke wedstrijd is zal het stadion nog niet eens voor de helft gevuld zijn. Dat vind ik wel jammer. Maar goed aan ons om het de komende tijd wel vol te gaan voetballen denk ik dan maar.

yrf54NK.png

In deze opstelling nemen wij het op tegen Slowakije. Een punt zou genoeg zijn maar ik ga natuurlijk voor drie punten zeker in eigen huis. Hoewel Slowakije al heeft laten zien een stugge ploeg te zijn. Uiteindelijk zijn wij deze wedstrijd een stuk sterker en weten de wedstrijd ook te winnen. Al in de 13e minuut viel de enigste treffer. Tadic gaf een mooie steekpass op Jovic en die bleef kalm. Kansen waren er voldoende maar de afwerking blijft toch een puntje van kritiek. Maar goed we doen wat we moeten doen winnen.

P5pw46s.png

r7zgOVT.png

De Russen spelen ook nog gelijk tegen Slowakije waardoor wij dus ruimschoots promoveren naar de A divisie. Slowakije degradeert. Ook Engeland mag zich opmaken voor de A divisie al was het een spannende strijd met de Zwitsers. Ierland was kansloos in die poule. Oekraïne promoveert ook ten koste van België toch wel enigszins verrassend. Slovenië had in die poule weinig in te brengen. Ook Nederland mag nog jaar B divisie spelen want Zweden wist alle vier de wedstrijden te winnen. Nederland wist Israël onder zich te houden. Voor ons is dus vooral de A divisie belangrijk

yC73s26.png

Kroatië mag zich opmaken voor de finale ronde en is dus een mogelijke tegenstander voor de komende editie net als Duitsland. Polen treffen wij iig niet. Spanje had een relatief eenvoudige poule en gaat ook naar de finale ronde. Denemarken is een mogelijke tegenstander en de derby tegen Bosnië zit er voorlopig niet in. Portugal gaat ook als poulewinnaar door. Frankrijk viel erg tegen maar is een zware tegenstander. Turkije had niets in te brengen. Ook Italië mag naar de finale ronde en dat was ook wel te verwachten gezien de poule. Wales houd knap stand en Noorwegen mag het in de B divisie gaan proberen. Hopen op een poule met Denemarken en Wales voor de komende editie maar dat geluk zullen wij wel niet hebben. Het gaat denk ik zeer lastig worden maar goed dat is nog toekomst muziek. Voor de liefhebbers ook nog divisie C en D

m2rc9dU.png

In C vooral opvallend dat mijn oude werkgever Montenegro het niet gered heeft en dus komende editie nietszeggende interlands tegen de zwakste broeders mogen spelen. Zo speel je een WK zo speel je divisie D....Ook Ijsland redde het niet. Verder weinig schokkende resultaten. 

Wur8RPY.png

Ook de Faroer Eilanden lieten weinig zien. Wat voor mij wel een bevestiging is dat ik de juiste keuzes maak. Met de promoties van Kosovo en Noord Macedonië is Montenegro komende editie de slechtste van alle Balkan landen....Zonde maar goed niets aan te doen. Wat ons dan nog rest is het oefenduel tegen Venezuela in het stadion van Partizan.

99Iatpg.png

Ik besloot om te spelen met spelers die nog weinig tot geen minuten hadden gemaakt. Daarvoor zijn oefenwedstrijden toch? Waar ik gehoopt had op een gretig elftal dat wou vechten voor hun kans kwam ik er bekaaid van af. Wij hadden wel veel de bal maar kansen creëren ho maar. In de 54e minuut kwamen wij dan ook nog eens op 0-1 achter door Penaranda. In de 65e minuut besloot ik vier wissels door te voeren. Het spel werd direct beter en wij kregen kansen. Helaas gingen de meeste net over en naast. De twee schoten die wel tussen de palen kwamen werden vakkundig gered door de doelman. Zo sluiten wij het interland jaar af met een nederlaag. Niet waar ik op gehoopt had maar oefenduels zijn blijkbaar nog niet ons ding. Gelukkig presteren wij wel in de wedstrijden waar het wel om gaat. Het kan echter nog altijd erger want Maradona werd ontslagen bij Sint Truiden. Zijn wel twee plaatsen nu gezakt op de wereldranglijst staan nu 18e.

iZVJQk9.png

@mattihamstra Helaas wel hoewel ik ook niets anders verwacht had..

@delichris Inderdaad daar had ik ook niet op punten gerekend hoewel je stiekem altijd hoopt op een stunt

@ElPrincipito Zeker geen schande en hebben de schade kunnen beperken. Kon het niet laten om hem niet aan te nemen. Toch een belangrijke pion geweest in het begin van de opmars.

@Copywriter Heb hem daar ook weggehaald haha. Zoveel pijn deed hij niet hoor. Als het 8-2 was geworden dan misschien wel. Natuurlijk hoop je op meer maar uiteindelijk levert welke nederlaag dan ook gewoon 0 punten op. Dat wij aardig mee kwamen telt voor mij meer

@spaansetukker Om die top te bedreigen zal nog wel even duren. Verder mogen we zeker niet klagen

@Marius "Thuis" zullen we vooral de punten moeten pakken. En met ons eigen spel heb ik daar ook vertrouwen in. Dat wij dan zo overtuigend winnen is wel lekker. Verlies tegen Dortmund en Bayern was wel ingecalculeerd. 

@ElMarcos Zeker geen schande en voor de rest presteren wij echt boven verwachting

@Luuks Had al gereageerd gewoon even kijken op Steam. Ik heb er 1 wel voor FM 18 die tot de 7e klasse gaat

@Tim' Dat wij daar op bezoek geen punten zouden pakken had ik wel verwacht. Verder blijven we idd heerlijk bezig.

@RubenS2 Thanks

@Titan @neva @Vis @jonaz91 @FM_Lesly @FlyD @Reinoud @Fantasy @Hayder @Cicchio @van der Water @ErikEagles @Rossi @StanleyW @Mordurette @germandutch

iv08S78.png

In december was de loting voor de kwalificatie voor het EK voetbal van 2024. Een toernooi waar ik graag actief wil zijn. Maar dat is wel afhankelijk van de loting. Als eerste kregen wij Moldavië bij ons in de poule. De huidige nummer 78 van de wereld.Hierna werd Ijsland aan ons gekoppeld de nummer 44 van de wereld. Gevolgd door de nummer 43 Noorwegen. En tot slot de nummer 35 en ook dat is een noordelijk gelegen land namelijk Finland. Op zich hoeven we niet te klagen maar het zijn wel stuk voor stuk stugge tegenstanders. Maar er is zeker een kans op kwalificatie normaal gesproken.

M7pZXfR.png

DKPAppY.png

In groep A treffen Nederland en Frankrijk elkaar waardoor het voor Bulgarije en Israël wel een lastig verhaal gaat worden. In groep B is geen duidelijke favoriet, Bosnië , Slowakije en Turkije zullen het daar gaan uitvechten is mijn verwachting. Ook groep C kan wel eens een spannende groep worden met o.a Oekraïne, Wales en Griekenland. En ook de Noord Ieren kunnen wel eens verrassen.En ook in groep D is niet direct een grote favoriet. Nederland zal dus wel eens balen over de loting. Met Denemarken , Slovenië en Ierland als favorieten in deze groep,

cLc7vgV.png

In groep E is het wel raak. Mooie derby tussen Kroatië en Montenegro. En met Tsjechië en Rusland erbij zijn er diverse landen die hier voor kwalificatie in aanmerking komen. Groep F is ook leuk met Spanje en Engeland die elkaar treffen. Benieuwd of Oostenrijk hier kan stunten eventueel. In groep G lijkt het te gaan tussen Polen en Zwitserland. Benieuwd of Kosovo hier voor een verrassing kan zorgen. 

xrNdRLw.png

In groep I treffen Italië en België elkaar. Roemenië kan nog een underdog zijn in deze poule. In groep J is Portugal de grote favoriet met Zweden en Schotland als belangrijkste outsiders. Ik ben benieuwd naar jullie voorspellingen wie zich uiteindelijk allemaal gaan kwalificeren

@mattihamstra Mij op zich ook niet hoor. Al win ik ze wel liever. Maar zolang de resultaten er zijn in de wedstrijden die er om gaan vind ik het prima

@ElMarcos Inderdaad zolang we er maar staan in de wedstrijden die wel belangrijk zijn

@delichris Had die ook graag gewonnen maar goed zolang we presteren in officiële duels vind ik het prima.

@ElPrincipito Inderdaad. Kan kiezen uit aardig wat leuke spelers. Alleen achterin is het wat minder vind ik. 

@Copywriter Helemaal mee eens. Bij elke selectie komt er wel kritiek en nooit een lof. Ach ja part of the job

@Marius Promotie was het doel en die is behaald. Wou wel eens andere jongens in actie zien en dat pakte minder goed uit dan gehoopt maar daarvoor heb je de oefenwedstrijden

@RubenS2 Dat is zeker mooi haha

@Luuks Mooi zo succes ermee. Met welke club ga je starten?

@Tim' Inderdaad dat wordt even afwachten. Hopelijk kunnen wij ons iig handhaven. Ja ik zag dat voorbij komen en vond het wel even het vermelden waard haha

@Milton Laten wij ons eerst maar eens handhaven. Talent is er wel dus in de toekomst hoop ik dat zeker te kunnen halen

@spaansetukker @Titan @neva @Vis @jonaz91 @FM_Lesly @FlyD  @Reinoud @Fantasy @Hayder @Cicchio @van der Water @ErikEagles @Rossi @StanleyW @Mordurette @germandutch

Edited by komodo25