Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

Prima resultaten weer, als koploper in de groep, goed bezig!

Twee prima uitslagen met Montenegro. De Belgen zullen nog flink aan de bak moeten om het WK te willen halen.

Knap om de Belgen op een gelijkspel te houden, een prestatie van formaat toch wel!

Je prestaties met Montenegro mogen er zijn. Een punt tegen België voelt toch als een aardige stunt. 

Bovenaan in de groep met een resultaat van onschatbare waarde tegen belgië nu misschien nog niet maar als je daar later nog op terug kan kijken zeker

UY9hjI0.png

September was mede door de interland periode een rustige maand. Het lijkt erop dat wij niet meer mee mogen doen met de saarland pokal. En de volgende wedstrijd in de DFB pokal is pas volgende maand. Hierdoor staan er maar drie wedstrijden op het programma. Thuis tegen Holstein Kiel , uit naar Kaiserslautern en thuis tegen Mainz. Zeker niet de gemakkelijkste tegenstanders. Voor aanvang van onze 1e wedstrijd kregen wij slecht nieuws. Pherai die wij huren van Dortmund heeft een behoorlijke blessure opgelopen. Gelukkig is het wel een positie waar wij voldoende keuzes hebben. In die trant is het dus meer pech voor de speler dan voor het team. Van de trainer van de tegenstander kregen wij nog een mooi compliment

De eerste tegenstander deze maand was dus Holstein Kiel. De ploeg uit Noord Duitsland is opgericht en 1900 en speelt al sinds 1911 in het Holstein Stadion. Tussen 1903 en 1963 speelde de club altijd op het hoogst mogelijke niveau. Daarna werd de Bundesliga ingevoerd en daar wist de club zich niet voor te plaatsen. De ploeg speelde bijna altijd op het 2e of 3e niveau maar nimmer wist de club zich te plaatsen voor de bundesliga. In 2018 waren ze er dichtbij maar was Wolfsburg te sterk in de play off. Zelf heb ik de stad Kiel 1x bezocht voor een concert van Rammstein. Helaas was dat in de winterstop dus heb toen de club niet kunnen bezoeken. Stad zelf is best aardig voor een citytrip.

Dan de wedstrijd zelf , Vanaf het begin waren wij de betere en als je dan al in de 1e minuut op 1-0 komt is het helemaal lekker spelen. Santos kopte raak uit een voorzet van Ederer. In de 33e minuut maakt Ederer er 2-0 van. Santos speelt Flemming in die legt de bal goed terug en Ederer schiet heb beheerst binnen. Drie minuten later is het Wriedt wat Kiel weer wat hoop geeft. Hij gebruikt zijn lichaam erg goed en schiet uit de draai knap binnen. Op slag van rust kon Ederer de marge weer op 2 zetten maar zijn inzet spat uiteen op de lat. In de tweede helft zijn wij ook sterker maar die verlossende 3e treffer komt er maar niet en dan blijft het toch nagelbijten. In de laatste tien minuten komt die 3e treffer er dan alsnog. Flemming stuurt Santos weg op de linkerflank , goede voorzet maar Santos krijgt een duw en gaat de bal op de stip. Moradi neemt hem en faalt niet. Voor Lucas was het zijn 1e wedstrijd voor ons. 

sgNF23O.png

Voor de volgende wedstrijd hoeven wij niet zo heel ver te reizen. Kaiserslautern ligt zo'n 50 kilometer van Neunkirchen vandaan. Qua afstand zou je het dus best een derby kunnen noemen. De viervoudig kampioen van Duitsland speelt op de Betzenberg. Van 1963 tot 1996 speelde de club in de Bundesliga aan 1 stuk. Voor de Bundesliga werd de club twee maal kampioen in 1951 en 1953. In 1991 voor de eerste maal in de Bundesliga en de laatste titel was een sprookje. Een verrassende degradatie nadat de club na de titel in 1991 gewoon bovenin aan het mee was spelen zorgde ervoor dat de ploeg voor het eerst afzakte na het tweede niveau, In dat rampjaar werd de beker nog wel gewonnen. Het jaar erop was het Europees niet best , meteen eruit tegen Rode Ster. Ook in de beker was het niet best, Echter wist de club wel gemakkelijk kampioen te worden op het tweede niveau. En terug in de Bundesliga wist de club meteen weer kampioen te worden. Zoals eerder gezegd een sprookje. De jaren erna bleef de club goed bovenin meedoen. Sinds 2003 gaat het bergafwaarts. Mede door financiële problemen. Degradatie en weer promotie volgden maar in de laatste jaren zakt de club steeds verder weg ( in het echt inmiddels naar het 3e niveau )

Bij Kaiserslautern staan een aantal bekende namen aan de aftrap.  Emil Hansson zullen de meeste nog kennen van zijn tijd bij Feyenoord. Kevin Diks is zijn carrière ook aardig aan het vernagelen zo te zien. Voor mij was de bekendste speler natuurlijk Ruben Yttergard Jenssen. Inmiddels in Ruben al weer 33 en dus bezig met zijn laatste jaren. Kwam als grote meneer van Kaiserslautern naar Groningen maar wist het daar niet helemaal te maken. Fout van de scouting die in hem een leidend persoon zagen terwijl het gewoon een hardwerkende nuttige speler is maar geen leiderstype. Bij Kaiserslautern lijkt hij prima op zijn plaats te zijn. Het werd een wedstrijd die niet snel vergeten zou worden. Mede door de krankzinnige slotfase.

Wij begonnen erg slecht en al in de 3e minuut kwam de thuisclub op voorsprong , een harde voorzet van Diks werd in eigen doel verwerkt door Knoester. In de 22e minuut maakte Hansson er 2-0 van uit een mooie aanval. Nadat ik wat boze dingen had geroepen vanaf de zijlijn werd er ineens beter gespeeld en negen minuten later waren wij terug in de wedstrijd door Hoxha. In de tweede helft waren wij de ploeg met de meeste kansen maar pas in de 72e minuut kwamen wij op gelijke hoogte. Lucas legt goed voor en Solipa kopt binnen. In de 90e minuut is het wederom Solipa die scoort. Dit keer komt de voorzet van Ederer. Twee minuten later is het weer Solipa die scoort en lijkt dus de overwinning veilig te stellen. Moradi was de aangever. Twee minuten later is echter Cakar die er 3-4 van maakt en dus gelooft Kaiserslautern er nog altijd in. In de 90+7 maakt Ederer daar een eind aan door de 3-5 binnen te schieten. Het kwam uit de tenen maar ook hier pakken wij de drie punten

HtBv8qD.png

Tot slot kwam Mainz op bezoek.Als bijnaam hebben ze der karnevalsverein dat kan nooit goed zijn. Een ploeg die pas de laatste jaren aan een opmars bezig zijn. Grote prijzen hebben ze nooit gepakt. Op drie titels in Hessen en 1 titel in Rijnhessen Saar na.  De club werd in 1905 opgericht in Café Neuf. Pas in het seizoen 2003/2004 werd de eerste promotie naar de Bundesliga een feit. Hierin werd de club 11e maar mocht het door het fairplay klassement wel meteen Europa in. Na weer een 11e plaats was het seizoen erop wel een degradatie. Onder Klopp werd de club 4e op het tweede niveau en dat was voor Klopp de reden om de club te verlaten. Een jaar later promoveerde de club terug naar de Bundesliga. In het echt speelt de club daar nog altijd. Hier spelen ze dus nu op het tweede niveau maar wel een team die mee moet doen voor promotie.

Het werd een wedstrijd van twee ploegen die niet veel voor elkaar onder deden. Hadden het bij vlagen zeer lastig en beide ploegen leken niet verliezen belangrijker te vinden dan mooi voetbal te spelen. Dat er bij Mainz geld zit was al snel duidelijk. Patrick Viera is er trainer en spelers als  Guwara ( 105k in de maand ) en Suat Serdar ( 166k in de maand ) speler er nog steeds. Kaj Sierhuis mag de bank verwarmen voor 167k in de maand. Als we dan kijken naar totale salarissen staan wij 17e en Mains 2e qua uitgaven. Voor Mainz telt dus alleen promotie. Toch komen wij op 1-0 wanneer Solipa een duw in de rug krijgt van Palmer-Brown. Popovic faalt niet vanaf 11 meter. Negen minuten later maakt Kusej er echter al 1-1 van. Dat blijkt ook de einduitslag te worden want de tweede helft was niet om aan te gluren van beide kanten.

iD1xOHo.png

jfbLSNa.png

bZev61c.png

Mainz staat veel en veel te laag voor wat ze kunnen. Hebben blijkbaar een slechte start. Nürnberg is erg sterk begonnen en lijkt in deze vorm wel haast zeker voor promotie. Wij staan er nog goed voor maar weten ook dat er nog een aantal lastige wedstrijden aan zitten te komen. Linkerrijtje is mijn doel nu en alles er boven is meegenomen. Voor nu is het vooral genieten. 

@neva Thanks

@delichris Tegen Israël was het inderdaad een fijne overwinning niet verwacht ook. Dat punt tegen België had ik absoluut niet op gerekend.

@Fantasy Dat is iets waar ik niet op gerekend had. Meedoen wel maar nu koploper te zijn nee absoluut niet

@ElPrincipito Inderdaad en misschien behalve het punt was het nog wel verrassender dat we gewoon hadden kunnen winnen. In België zal het wel lastiger worden gok ik.

@Titan Thanks. Ja die mogen nog aan de slag. Die nederlaag in eigen huis tegen Zweden zag ik ook niet voor ze aankomen. Maar goed zelf presteren is het belangrijkst. 

@Marius Ben er ook zeer trots op

@ElMarcos Helemaal mee eens.

@mattihamstra Dat punt ben ik zeer tevreden mee dat moge zeker zijn. Echter hadden wij gewoon kunnen winnen en hopelijk breekt ons dat later niet nog op. Hoewel wij gewoon trots op het punt moeten zijn natuurlijk.

@ErikEagles Thanks

@Mordurette @marcelkeuh @spaansetukker @Copywriter @germandutch @Rossi @FlyD @True_Legend @John Terry @Makalakalane

Nurnberg heeft een aardig gat geslagen maar niet onoverkomelijk.

Wanneer jullie zo doorgaan zie ik nog mogelijkheden.

Prima maandje weer. Je hebt al een kloofje geslagen met de derde plaats.

Leest heerlijk weg, vooral de introductie van de tegenstander. 

En het gaat natuurlijk ook erg goed. 

Netjes hoor, draait gewoon weer bovenin mee. Benieuwd hoe lang dit is vol te houden!

Ongehoorde prestaties hoor. Ergens wel prettig dat je niet meer voor de Saarland Pokal hoeft te spelen, al had je daar de reserves prima in kunnen zetten. Nu iets meer lucht voor het pittige seizoen in de 2. Bundesliga. Nürnberg lijkt af te stevenen op een onbedreigd kampioenschap, maar er zeer meer plaatsen van waaruit je kunt promoveren!

De 2e positie lijkt al een klein beetje een soort van niemands land. Een behoorlijk gat al naar boven en wat ruimte waardoor een minder resultaat een keer mogelijk is

Gepost (edited)

cYImWMl.png

Ook in oktober stonden er weer interlands op het programma. Thuis tegen Letland voor de kwalificatie voor het WK en als eventuele voorbode voor een WK een oefenwedstrijd tegen Togo. Een land wat je zomaar zou kunnen treffen op een eventueel WK. Wil ons wel eens zien tegen een voornamelijk fysieke tegenstander. Wat al wel zeker is dat onze U21 niet gaat deelnemen aan een eindtoernooi. Een 6-1 nederlaag tegen Kroatië doet niet alleen veel pijn maar betekend ook dat kwalificatie heel ver weg is. Onze U19 verloor wel zuur van Cyprus maar kwalificatie voor de volgende ronde is wel binnen handbereik. Onder de lat hebben wij wel een probleem nu Lazar Carevic geblesseerd is. De 23 mannen die wel opgeroepen zijn, zijn als volgt

5Z8NLrf.png

Weinig nieuws onder de mediterrane zon. Ook was er weer de nodige kritiek maar ik zeg kijk eens naar de stand beste vrienden van de media.  Dat Kosovic niet werd opgeroepen komt door Ilija Vukotic en zo raar is mijn keuze niet, Dat deze speler nog nooit eerder is opgeroepen vind ik eerder vreemd. Kwaliteit gaat bij mij altijd voor naam en kwantiteit. Niet dat Kosovic een koekebakker is maar voor nu sta ik 100 % achter mijn keuze, Uit wisten wij nipt te winnen van Letland. Twee spelers mochten hun debuut maken. 

s8rmmeR.jpg

Ook in deze opstelling laat Letland weten niet voor de schoonheidsprijs te gaan. Het stadion was niet uitverkocht en hoewel wij beter waren was het zeker de 1e helft nou niet een Montenegro dat wou laten zien dat zij op en een WK zouden thuis horen. Het was zelfs Letland wat brutaal de leiding nam in de 27e minuut. Dat leek ook de ruststand te worden maar in de laatste minuut van de officiële speeltijd was het Haksabanovic die op aangeven van N.Vukcevic  voor de 1-1 zorgde. In de blessuretijd van de 1e helft pakken wij zelfs de voorsprong. Balic stuurt Haksabanovic diep die geeft goed voor en Jankovic tikt binnen. Halverwege de tweede helft beslist Jankovic de wedstrijd wanneer Balic een vrije trap mag nemen en deze goed wordt breed gelegd door S Vukcevic.

hTA9y55.png

Zowel België als Nederland weten te winnen, Wij doen goede zaken maar mogen België nog niet uitvlakken. Zowel Nederland als België weten ook hun tweede wedstrijd te winnen, Waardoor Nederland ineens 1e staat in hun poule. Zelf staan wij nog altijd 1e en zal komende maand de beslissing gaan brengen.

93bMP1H.png

Moeten hopen dat Zweden weer voor een stunt kunnen gaan zorgen. In eigen huis is dat zeker mogelijk. Tegen Togo spelen wij niet in onze beste formatie maar toch zijn deze 11 goed genoeg vind ik. Hoewel onze debuterende doelman het wel minder vindt, Wij gaan er iig met de winst vandoor. Zakken wel twee plaatsen op de ranglijst. 

b6grRct.png

@ElMarcos Mogen zeker niet klagen

@Copywriter Als Nürmberg zo doorgaat zie ik geen enkel team in de buurt komen maar het seizoen is nog lang.

@Marius Er is een klein gaatje maar vooral november en december worden zwaar qua namen.

@ErikEagles Dank je, ben ook tevreden dat de introductie van de tegenstander in de smaak valt.

@delichris We presteren erg boven onze stand maar ik klaag niet

@neva Ik ook. Misschien Leemans halen die weet wat boven zijn kunnen presteren is.

@RubenS2 Dank u. Ik geniet vooral nu

@Titan Promotie was iets waar ik mij niet mee wou bezig houden. Overleven was het doel. Nu lijkt promotie een haalbaar doel en idd de titel lijkt vergeven maar via de play off kan het ook. Mochten wij nog instorten en alsnog linkerrijtje halen ben ik ook tevreden,

@mattihamstra Vier punten is nog niet gek groot hoor.7 naar boven is al wat fors.

@Fantasy thanks

@ElPrincipito @Mordurette @spaansetukker @Copywriter @True_Legend @marcelkeuh @germandutch @Rossi @FlyD @Makalakalane @John Terry

P.S. Iedereen ondanks deze klote tijd een fijn Pasen gewenst, Ik ga morgen naar het noorden en genieten van de zon en natuur

Edited by komodo25

Veel plezier in het noorden er gaat niets boven Groningen :)

Ook met het nationale team gaat het voorspoedig. 

Erg sterk met Montenegro, kwalificatie is binnen handbereik.

Ook voor jou een zalige Pasen gewenst alvast!

Goede zeges alweer. Zou toch een verrassing zijn mocht je deze poule weten te winnen. 

De kwalificatie komt heel dicht bij, maar er mag geen moment verslapt worden. Veel zal ook afhangen van de Zweden, al heb je het theoretisch gezien in eigen hand.

Goede resultaten geboekt met Montenegro. Ik moet zeggen dat het elftal toch ook best een aantal goede spelers heeft. Had ik mij nooit zo gerealiseerd eigenlijk.