Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

SGV9T8X.png

Natuurlijk werd er ook gewoon gevoetbald in de maand augustus. Vijf wedstrijden stonden er op het programma. Vier voor de competitie en 1 beker duel. In de beker hadden wij een gunstige loting gezien voorgaande jaren. Mochten op bezoek bij Oldenburg wat uitkomt in de regionalliga, In de competitie namen wij het op tegen Sankt Pauli , Ingolstadt , Braunschweig en onze angstgegner MSV Duisburg. Na deze maand kunnen wij denk ik beter inschatten waar wij daadwerkelijk staan. Onze 1e wedstrijd deze maand was thuis tegen FC St. Pauli

Sankt Pauli is een echte cultclub. Veel aanhangers zijn ( extreem ) links. Bekend zijn ze door hun piratenvlag en de bijnaam is Die Freibeuter der Liga en Kiezkicker. Het stadion ligt in de wijk St Pauli dat van oudsher "Der Kiez "wordt genoemd. Middelpunt van Der Kiez is de Reeperbahn. Behalve voetbal kun je bij Sankt Pauli nog 17 andere sporten beoefenen. Waaronder rugby en zeker bij het damesrugby is het een topclub. Grote successen wist de club niet te behalen. Nadat de Bundesliga opgericht werd speelde Sankt Pauli op het tweede niveau en werd kampioen in de regionalliga Nord, in de kampioensgroep trof het o.a Borussia Neunkirchen. Pauli werd daar laatste. In totaal pakte de club vier maal de titel in de regionalliga Nord maar algeheel kampioen werden ze nooit. Eenmaal eindigden ze samen in punten met Rot-Weiss Essen maar hadden een slechter doelsaldo.

In 1974 werd de 2e Bundesliga opgericht en als vice kampioen mocht Pauli daar aan mee doen. Succesvol waren ze eerst niet en zelfs degradatie werd een feit in de eerste jaren. Hierna klom de club op en wis zelfs diverse malen de Bundesliga te halen. Begin deze eeuw ging het wederom bergaf met zelfs degradatie naar het 3e niveau als gevolg. Een faillissement dreigde maar de club werd onder meer gered door een vriendschappelijke wedstrijd tegen Bayern München 1 van de felste tegenstanders van de club. In 2007 werd de club weer kampioen en speelde het weer op het 2e niveau. Nog 1 keer werd er promotie gemaakt naar de Bundesliga maar dat was maar voor 1 jaar sindsdien speelt de club op het tweede niveau. Vorig seizoen wist de club zich in de play off te handhaven en voor ons was het dus een wedstrijd waar punten gepakt zouden kunnen worden.

Qua balbezit was het een evenwichtige wedstrijd maar verder waren wij gewoon de betere. Al in de 1e minuut schreeuwde ons publiek om een strafschop maar volgens de scheids was het er net buiten. De vrije trap werd in de muur geschoten. In de 11e minuut is het dan wel raak. Ederer zet voor , Popovic legt terug en Finnsson schiet raak. Tien minuten later is het twee nul wanneer Popovic een voorzet van Ederer binnen kopt. Moradi maakt er in de 33e minuut zelfs 3-0 van op aangeven van Brandt. Meteen na de thee beslissen wij de wedstrijd definitief. Ederer geeft voor , Brandt legt terug met een hakje, Aycilek passt de bal naar Moradi en die wipt de bal over de keeper heen. Een duidelijke overwinning. Sankt Pauli had vorig seizoen dus niet voor niets een zwak seizoen en wij doen goede zaken voor lijfsbehoud. 

uT0IkQW.png

Hierna mochten wij voor de beker afreizen naar Oldenburg om daar tegen de plaatse VfB te spelen. Een reis van zo'n 555 km. Opgericht in 1897 als FC Oldenburg 1897,  in 1919 samen gegaan met Germania 1903 en sindsdien heet de club VfB Oldenburg. In 1920 werd een renbaan opgekocht en omgetoverd tot stadion. Het Donnerschwee stadion kreeg de bijnaam de hel van het noorden ( die naam kennen we ook nog ergens anders ) In 2006 was er weinig meer over van deze hel . Of het tegenwoordig nog te bezoeken valt geen idee. Zag ook al een plakkaat uit 2011 voorbij komen wat doet suggereren dat het nu bebouwd is. Sinds 1991 spelen ze in het Marschweg stadion. In het seizoen 1991/1992 werd de club net geen kampioen in de 2e Bundesliga en miste daardoor net promotie naar de Bundesliga. In 1996/1997 speelde de club voor het laatst op het tweede niveau. Of een terugkeer naar Donnerschwee er ooit nog in zit ? Er zijn plannen voor een nieuw stadion in deze wijk maar het laatste nieuws is wel van 2017.

Hoewel er dus werd uitgegaan van een simpele overwinning liet de thuisclub zien dat je met veel inzet veel kunt bereiken. Niet met de beste 11 gestart maar toch ook niet met een volledige B keus. In de 3e minuut leek er niets aan de hand toen Moradi de bal binnen kopte op aangeven van Aycilek. Pronichev liet zien een goede spits te zijn en met twee treffers in drie minuten boog hij de stand om naar 2-1. En dat was ook de ruststand. Boos was ik zeker en dat leken de spelers ook begrepen te hebben want twee minuten na de thee was het al raak. Pherai maakte de gelijkmaker op aangeven van Moradi. De 2-2 bleef lang op het bord staan. In de 71e minuut kregen wij een hoekschop. Ederer neemt hem en Moradi kopt op de lat , Kyere is er als 1e bij en tikt de 2-3 binnen. In de 89e minuut neemt Aycilek een vrije trap en Ederer weet deze met een volley tot goal te promoveren. 2-4 lastiger dan verwacht maar wij zijn door. Voor Ciranni was het zijn debuut voor onze club. 

Xn5M15x.png

LGKTEcf.png

In de volgende ronde mogen wij op bezoek bij Hoffenheim. Helaas telt het thuisvoordeel alleen maar in de 1e ronde, Kunnen niets meer doen dan onze best tegen een Bundesliga team. Onze volgende tegenstander in de competitie is FC Ingolstadt 04 een relatief nieuwe club opgericht in 2004. In 2015 wist de club al te promoveren naar de Bundesliga onder leiding van Hasenhüttl. In 2017 degradeerde de club naar de 2e. Bundesliga, Waar het nu nog steeds in speelt ( in mijn game. In het echt speelt de club sinds dit seizoen op het 3e niveau ) Audi is de grootte geldschieter voor deze club. Bij aanvang van het seizoen wordt Ingolstadt geacht bovenin mee te spelen maar de club heeft een slechte start, 

Dat Ingolstadt kan voetballen merken wij echter al snel want al in de 5e minuut staat de thuisclub voor door Kutschke. Na iets meer dan een uur spelen haakt Vagnoman Kutschke en gaat de bal op de stip. Leipertz blijft koel en zorgt voor de 2-0. Een tweede nederlaag dreigt, In de 67e minuut komen wij terug in de wedstrijd wanneer Hoxha de bal binnen schiet op aangeven van Popovic. Vlak voor tijd maakt van Dongen er 2-2 van op aangeven van Santos. Toch nog een punt. Drie spelers maakten deze wedstrijd hun debuut

jVKcdDl.png

Eintracht Braunschweig was de volgende tegenstander. Braunschweig oftewel Brunswijk was vroeger een hertogdom van 1813 tot 1918. De plaatselijke FC werd opgericht in 1895.  Van 1904 tot 1985 speelde het op 3 seizoenen na altijd op het hoogste niveau. Het grootste succes kwam in 1967 toen de club landskampioen werd. In 2013 promoveerde de club voor het laatst naar het hoogste niveau. Sinds 1985 was dat niet meer gebeurd. In het echt is de club aardig aan het vervallen aangezien ze nu uitkomen op het 3e niveau. 

Wij domineerden deze wedstrijd vanaf het begin tot het eind. Echter bleef de score beperkt. De schrik zat er goed in toen onze doelman Sidibe geblesseerd het veld moest verlaten. In de 64e minuut was het Moradi die voor de enigste treffer deze middag wist te zorgen. Een goede voorzet van Hoxha werd knap binnen getikt.

tM6N8Fr.png

De laatste wedstrijd tegen deze maand was tegen Duisburg. Een club die we inmiddels wel kennen. Vorig seizoen verloren wij er tweemaal tegen. In de voorbereiding wisten wij eenvoudig te winnen maar in het echie is toch wat anders normaal. Wegens het Corana virus wat andermaal de kop deed opsteken was de Vulkanstraße gesloten. De wedstrijd ging wel door met publiek.

In de achtste minuut konden wij al juichen toen Okugawa de bal in het eigen net wist te werken na een harde en lage voorzet van Ederer. Na rust kwam Duisburg snel op 1-1 door wie anders dan Biada. Vijf minuten later hadden wij echter al weer de voorsprong te pakken. Ederer speelt knap zijn man uit en zijn voorzet wordt binnen gekopt door Solipa ( is weer fit ) . Vier minuten later komen wij op 1-3 door wederom een eigen doelpunt. Een voorzet van Ederer wordt door de doelman tegen Vujacic aan gebokst. Via de rug van laatst genoemde rolt de bal binnen. Vlak voor tijd strooit Ederer nog wat extra zout in de wonden door de bal simpel langs de keeper te tikken op aangeven van Solipa. 

HIK6J1E.png

FsngtSE.png

zuUE9ir.png

Door deze uitslagen staan wij na zes wedstrijden ineens op een directe promotieplaats. Het zal toch niet? Nee daar denk ik absoluut nog niet aan. Zeker niet met nog wedstrijden tegen Düsseldorf en Freiburg en Bielefeld in het verschiet. Nürnberg is wel erg sterk gestart en Ingolstadt zeer slecht. Wij hebben in ieder geval al een mooi gaatje met de onderste plaatsen. Linkerrijtje zal een mooie beloning zijn als het seizoen afgelopen is.

4agfXFb.png

Hoxha lijkt te gaan kiezen voor Duitsland, Al heeft hij concurrentie van Ederer. Al is het wel op U19 niveau. Voor het 1e elftal komt alleen Vukcevic uit voor zijn moederland.

@Marius Ben zeer tevreden met de spelers die ik in augustus heb kunnen halen

@Titan Kwaliteit heeft mij de voorkeur. Sommige spelers waren zeker belangrijk vorig seizoen maar deze stap lijkt te hoog te zijn . Door Solipa ( hoewel gehaald uit Oostenrijk ) een scout naar Portugal gestuurd, Deze spelers zijn zeker een versterking

@delichris Ben zeker tevreden over de transfer periode

@ElPrincipito Inderdaad. Zelf gok ik nu op het linkerrijtje

@Mordurette Als ik mij kan versterken zal ik dat niet nalaten. 

@marcelkeuh Hopelijk laten ze het ook op het veld zien

@mattihamstra Versterken kan nooit kwaad idd

@ErikEagles & @Fantasy Thanks

@Copywriter @germandutch @Rossi @FlyD @spaansetukker @neva @True_Legend @Makalakalane @John Terry

"Het zal toch niet ...." geef je zelf al aan. Als dit dezelfde richting uitgaat zoals vorige seizoenen weten we al hoe laat het is. Geweldige start voor een promovendus weer. Aan verdere voorspellingen zullen we ons voorlopig nog niet wagen.

In deze vorm ben je niet te stoppen, als je dit nog lang kan vasthouden kan het nog wel weer eens een heel erg mooi seizoen gaan worden!

Wat een heerlijke start van het seizoen. Dit had ik niet verwacht eigenlijk.

Dit had je zelf ook niet durven dromen; een uitstekende start van het seizoen.  De zwaarste ploegen moeten misschien nog komen, maar deze punten heb je dan maar vast binnen. Nu dan ook weer gewonnen van Duisburg; een onderstreping van de progressie van je ploeg.

Wat een geweldig begin van het seizoen maakt je club door! Het is nog wat vroeg, maar als je dit volhoudt is promotie een reële optie.

e85PTSI.png

De paar 100 fans die er de eerste wedstrijden ook al zaten kijken inmiddels al niet meer raar op als ze een tussenstand voorbij zien komen van hun geliefde Neunkirchen. In de rest van Duitsland maar inmiddels ook daar buiten kijken ze wel vreemd op van dat onbekende clubje dat aan een waanzinnige opmars in Duitsland bezig is. Velen vragen zich dan ook af, wie zijn die spelers? Nou de spelers voor dit seizoen zal ik in deze update voorstellen aangezien de deadline voor transfers verstreken is.

Doelmannen  

j6cdVdH.png

Sidibe is normaal gesproken dit seizoen 1e doelman. Pas net bij de club maar is gewoon op dit moment de beste doelman. Lotka lijkt keer op keer kind van de rekening te zijn. Qua potentie is het een prima doelman. En in de wedstrijden dat hij keept doet hij het ook gewoon prima. Bucker is een echte 3e doelman

Rechtsback 

VE9nGzo.png

Het zorgenkindje. Alle drie doen ze niet veel voor elkaar onder. Urban heeft de voorkeur want Duits en al jaren bij de club. Speelt ook gewoon nog prima maar echte toppers zijn het allemaal niet. Ciranni is de vaste back up en Sno kan in de gehele verdediging spelen maar mag bij een goed bod vertrekken. Ben al een tijd op zoek naar een echte topper op deze positie.

Centraal achterin 

VgoGOPv.png

Degelijkheid is troef zeggen ze wel eens. Faustino kan een topper worden maar is gehuurd, of definitief overnemen een mogelijkheid is zou ik dat graag doen. Tot die tijd is voornamelijk Popovic en Knoester wat het centrale duo is. Beide kunnen uitgroeien tot toppers maar ben bang dat ze daarvoor in het verleden te weinig hebben gespeeld om nu nog hun volle potentieel te kunnen halen. Santos is een goede back up. Kyere mag uitkijken naar een andere club en ik vermoed dat Sturing hetzelfde lot mag ondergaan. Afhankelijk of er in het U19 een speler zit die als 5e keus mee kan.

Linksback 

2ltDJlb.png

Beste zou de beste kunnen worden maar ook voor hem ben ik bang dat hij te lang heeft stil gestaan. Wissel hem af met Lucas wat een prima speler is voor dit niveau. Vagnoman ondanks dat hij vorig seizoen bijna alles speelde weet zich maar niet door te ontwikkelen. 

Centrale middenvelders 

BiUqWMy.png

Het zijn er ( te ) veel maar goed dubbel bezet heb ik er minimaal al zes nodig. Ik laat ze allemaal tegelijk zien,  zowel vmc mc als amc. Meeste spelers kunnen op minimaal twee posities spelen en wissel beide tactieken regelmatig af. Ehrhardt is een topper in wording en daardoor lijkt het voor Kraulich game over zeker gezien de concurrentie nog met Mulder en Sejdija op 10. Voor Campman lijkt het ook lastig te worden hoewel hij in potentie tot de betere spelers hoort. Echter zijn er nu op mc en amc betere opties. Ook Soyak lijkt in de winter te mogen vertrekken. Vorig seizoen basisspeler maar nu niet meer goed genoeg. Pimentel is er al sinds het begin bij en zolang hij niet zeurt mag hij blijven hoewel speelminuten minimaal zullen worden. Brandt , Flemming , Pherai en Finnsson maken uit wie er centraal staan waar Flemming en Finnsson ook als vmc kunnen spelen. Pimentel ook nog overigens. Er mogen dus spelers vertrekken in de winter.

Aanvallende rechterflank speler 

yvSeNh9.png

Hoxha verdreef vorig seizoen Kwatu uit de basis. Echter leverde hem dit meteen een transfer op naar Porto. Ederer kwam als jonge vervanger maar ontwikkeld zich meer dan prima. Hoxha kon ik nog wel een jaar huren en daardoor heb ik nu de luxe om twee toppers te kunnen opstellen. Kwatu is een back up en zal bij een eventuele promotie moeten vertrekken. Voor dit niveau is hij een degelijke back up.

Aanvallende linkerflank speler 

D9zBfe6.png

Twee degelijke spelers had ik. Popovic laat zien dat hij ook op dit niveau mee kan. Aycicek was op proef en kan prima mee. Maar als dan een buitenkans als Santos zich aandient... Tja dan moet je wel he. Zeker gezien de verkoopwaarde in de toekomst. Met drie goede spelers wordt het voor Vukcevic lastig om minuten te maken, maar zijn beste tijd zit er inmiddels ook wel op. 

Spits 

ebhut1X.png

Goed genoeg is oud genoeg. Twee echte toppers echter wel op huurbasis. Solipa dus verkocht aan de trots van het noorden. Moradi kunnen wij aan het eind van het seizoen aantrekken. Of dat financieel haalbaar is een tweede. Gaan het zeker proberen. Voor nu mogen ze het afwisselend laten zien. Van Dongen is een prima back up die een kan groeien tot een bruikbare speler. Müller ook maar zijn ontwikkeling lijkt stil te staan. Helaas want het is een speler uit eigen jeugd.

Met deze selectie ben ik zeer tevreden en gezien de onverwachte goede prestaties zal ik komende winter vermoedelijk niet veel gekke dingen doen. Wel mogen er dus spelers vertrekken. Enigste positie waar ik op papier niet mee tevreden ben is de rechtsback positie. Maar zolang de prestaties prima blijven vind ik het zonde om daar een goede speler te halen aangezien Urban al zo lang bij ons speelt.

@Marius We laten zien om in ieder geval mee te kunnen op dit niveau. Onderschatting zal nog goed kunnen dus aan een voorspelling ga ik mij ook absoluut nog niet wagen. 

@Fantasy Wij zijn zeker in goede vorm maar de vraag is kunnen wij dit een seizoen lang volhouden. Ben bang van niet maar gaan het zeker proberen.

@spaansetukker Haha dat zal een stunt zijn. Ga er zelf niet van uit maar goed wie weet

@delichris Dan ben je niet de enigste

@Titan Nee absoluut niet. Zelf niet in mijn stoutste dromen. Op papier komen er zeker nog lastige wedstrijden maar dat zien we dan wel. Dat we nu ook in de competitie van Duisburg weten te winnen was erg lekker.

@mattihamstra Inderdaad al komen er nog genoeg zware wedstrijden. Onderschatting kan het ook nog geweest zijn en we hebben een vrij jonge ploeg. Veel onzekere factoren maar voor nu is het gewoon genieten

@Copywriter Inderdaad. Degradatie lijkt al afgewend. Linkerrijtje zal ik al prima vinden en alles meer is meegenomen.

@marcelkeuh Had dit zelf ook echt niet verwacht hoor

@ElMarcos Inderdaad we lijken haast niet te stoppen. Zullen zien waar het schip strand

@ErikEagles Thanks

@ElPrincipito @Mordurette @germandutch @Rossi @FlyD @neva @True_Legend @Makalakalane @John Terry

Een aardig overzicht van het materiaal waar je het dit seizoen mee doet. Sommigen spelen denk ik wel boven hun kunnen onder jouw hoede, gezien de competitieprestaties!

Gepost (edited)

m2ed18U.png

In september mocht ik weer twee keer plaats nemen op de bank bij Montenegro, Twee belangrijke wedstrijden voor de kwalificatie voor het WK stonden er op het programma. Uit tegen Israël en is ons eigen knusse stadion kwam België op bezoek. Voor ons een goede graadmeter waar wij nu echt staan. Op de ranglijst van augustus was niets spannends gebeurd en staan nog altijd op de 16e plaats. 

80d2SRR.png

Natuurlijk was er weer kritiek. Jevric is een aardige doelman maar goed wijs maar een betere 3e doelman aan... Ach ja de pers moet wat te zeuren hebben natuurlijk. Pjeter Ljuljdjuraj is gewoon een prima middenvelder. De naam zou wel te lastig zijn om te typen en uit te spreken voor sommige vrienden van de media.  Ook Sarkic is wederom van de partij lijkt de strijd te hebben gewonnen als reserve spits. Na zijn belangrijke goals in de vorige interland. Israël is de favoriet volgens de bookmakers al scheelt het niet veel. 

MhfewmF.jpg

Gekozen voor het aanvallender systeem om daarmee hopelijk Israël mee te verrassen. En dat deden wij mede door een ontketende Jovetic. Hij zorgde voor een 0-3 tussenstand. Mede door een assist van oud gediende Simon Vukcevic. Na rust weten beide landen nog 1 maal te scoren en daarmee slaan wij een goede slag.

Z02ZVqU.png

16cSPtv.png

België verliest verrassend in eigen huis van Zweden dankzij een erg late treffer van Guidetti. Nederland weet zowaar eens te winnen. Met flitsend spel wordt San Marino met maar liefst 1-0 verslagen. Helaas krijgen wij in de voorbereiding met België het nieuws dat Simon Vukcevic geblesseerd is geraakt. Vukan Savicevic is zijn vervanger, Ik weet niet waar de lokale Piet Paulusma last van had maar zijn voorspelling dat wij zouden gaan spelen bij een temperatuur van 40 graden klopte niet. Het stadion zat wel afgeladen vol voor deze wedstrijd. 

jTGkrhu.jpg

Tegen België toch wat meer zekerheid ingebouwd en zag de commentator al boos naar mij kijken toen hij zag dat Pjeter in de basis mocht gaan starten. België had nog wat goed te maken en dus kwamen ze in de sterkst mogelijke opstelling het veld op.In de eerste helft was het van onze kant wat afwachtend en had België het lastig om door onze organisatie heen te spelen. Vlak voor rust kreeg Lukaku te veel ruimte en hij weet de bal bij Origi te krijgen en die rond beheerst af. In de rust neemt Ivanic de plaats in van Pjeter. En de speler van PSV weet al na vijf minuten de stand gelijk te trekken. Op aangeven van Jankovic plaatst hij de bal met precisie in de korte hoek. En dat was ook nog eens zijn eerste treffer voor Montenegro. Na rust gooien wij de schroom van ons af en is een overwinning tegen België mogelijk. Een aantal keer zijn wij ook erg dichtbij. Zes minuten na de 1-1 krijgt Ivanic weer een grote kans maar Alderweireld red op de lijn. Vier minuten later schiet Jovetic rakelings over. Acht minuten voor tijd kon Ivanic de grote man worden maar de dikke teen van Courtois voorkomt een stunt. Hoewel de 1-1 ook best een stunt genoemd mag worden. Uit zullen we ongetwijfeld een ander België zien maar deze pakken ze ons niet meer af.

1KTO8Rh.png

qzlnN7B.png

Zweden doet wat het moet doen en weet af te rekenen met Letland. Nederland wint weer en dit is toch best een knappe overwinning zeker gezien de laatste wedstrijden. Door deze overwinning doen ze ook weer volledig mee voor de kwalificatie. Wij krijgen complimenten voor onze campagne en dat is ook wel eens leuk na alle kritiek. 

OG6gNyr.png

Na vijf wedstrijden staan wij er erg goed voor. Mogen Zweden wel enigszins dankbaar zijn. Als wij volgende maand winnen van Letland zetten wij een reuze stap. Daarna volgt geloof ik de thuiswedstrijd tegen Israël en daarna gaan wij pas op bezoek naar België. Mits de grenzen weer open zijn daar. Als Zweden dan ook in eigen huis nog minimaal een punt kan pakken tegen België, maakt de laatste wedstrijd in het gunstigste geval dan niets meer uit. Door deze resultaten zijn wij 1 plaats gestegen op de ranglijst en staan nu 15e wat een nieuw record is.

@Marius Thanks. Kunnen jullie een beetje het niveau van de spelers inschatten.

@delichris Thanks. Ben er ook tevreden mee

@Mordurette Thanks

@ElPrincipito Thanks. Inderdaad heb weinig reden tot klagen momenteel

@Titan Ben tevreden over het materiaal. En inderdaad een Urban komt gewoon prima mee iets wat ik niet verwacht had. Vind het altijd wel mooi om spelers over te houden die meegroeien in de jaren.

@marcelkeuh Bedoel je met bekende namen dat je deze spelers al wat jaren voorbij ziet komen of gewoon bekende namen als spelers zijnde ( Vagnoman , Sno , Knoester bijvoorbeeld )

@ElMarcos Of het voldoende is moet nog blijken. Heb er wel vertrouwen in in ieder geval.

@neva @Fantasy Thanks

@spaansetukker @mattihamstra @Copywriter @ErikEagles @germandutch @Rossi @FlyD @True_Legend @John Terry @Makalakalane

Edited by komodo25

Een hele mooie overwinning op Israël en wat een heerlijk punt tegen België gepakt.