Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

Die wedstrijden die nergens meer om gaan zijn vaak de lastigste, vooral iets met motivatie denk ik. Toch nog die Saarlandbeker weer gewonnen, elke prijs is mooi meegenomen. 

Koppies al op zomervakantie of misschien zelfs al denkende aan het volgende seizoen op een hoger podium. Nu de knop om en de transfermarkt op dus!

Ben benieuwd of je nog een paar mooie versterkingen kan halen of wil je het met de huidige selectie doen? 

coO98Tx.png

Ik kan mij niet herinneren dat er behalve grote toernooien kwalificatie wedstrijden werden gespeeld in juni . Echter moeten wij hier wel aan geloven en mogen wij het deze maand twee keer gaan opnemen tegen Zweden . Voor ons dus een belangrijk moment . België lijkt de grote favoriet in deze poule maar als wij wat willen moeten wij dus concurreren met Zweden . Fans geloven er wel in want als je twee maal Oostenrijk kunt verslaan moet dat ook kunnen lukken tegen Zweden . Zelf denk ik dat Oostenrijk wel meer wil voetballen dan Zweden en dat is in ons voordeel . Aan de andere verloren wij ook gewoon tweemaal van Ierland en die winnen toch ook niet zomaar van Zweden of Oostenrijk . Maar zoals gezegd een spannend tweeluik dus die uitsluitsel zal geven of wij mee gaan doen voor kwalificatie of dat het al vrij vlot een kansloze strijd gaat worden . 

OnVyzqT.png

Weinig verrassingen onder de zon . Wel moesten we Simon Vukcevic van het strand plukken want die had al vakantie van ons ( Neunkirchen ) gekregen . We spelen de wedstrijd in een uitverkocht huis en dat is natuurlijk altijd wel lekker .  Ook de Zweden komen met aardig wat fans naar ons toe . Sommige zullen er vast een vakantie aan vast plakken aangezien een deel van de Zweden banden heeft met de Balkan . Ook was er weer de nodige kritiek maar dat doet mij inmiddels niets meer . 

KLIrty0.jpg

Zelf beginnen wij in een aanvallende opstelling terwijl Zweden in een defensieve 442 speelt en hoopt op de counter . 

Hoewel wij op papier aanvallend zouden voetballen was daar in de wedstrijd niets van te zien . Niet lukte en wij creëerden zeer weinig en kwamen niet door het defensieve blok van de Zweden heen . Zweden probeerde het vooral van afstand maar was erg onnauwkeurig . Toch had Zweden wel de beste kansen vanuit de counter . Hoewel we het misschien niet verdienden kwamen wij toch op 1-0 . Een voorzet van Pepic , Kosovic krijgt een duw in de rug en de bal beland op de stip . Jovetic blijft kalm en zet ons op voorsprong in de 27e minuut . Wat achteraf ook de einduitslag blijkt te zijn . Slechte wedstrijd wel drie punten . Na afloop kregen wij wel slecht nieuws . Jovetic liep een lichte blessure op en moet vervangen worden . Sarkic kan dus gaan debuteren komende wedstrijd . 

gipE1Sf.png

PAjVmod.png

Israël weet thuis niet te winnen van Letland en zo lijkt een eventuele 3e partij er niet aan te pas komen in deze poule . Nederland weet niet te winnen van mijn vorige werkgever en slaat dus een gigantische flater . De druk op Fledje Rutten neemt dus toe . Toch nam ik het in de persconferentie het wel enigszins voor hem op . Uit tegen Zweden moest het anders want als we bleven spelen zoals thuis zag ik het somber in 

ney90Xv.jpg

Ook wij gaan nu uit van meer zekerheid . Het wegvallen van Jovetic is wel een aderlating natuurlijk . Simon Vukcevic wordt opgeofferd maar gelukkig is Nikola wel weer fit genoeg om te starten . Zweden had deze opstelling niet verwacht en wij waren zeker voetballend de hele wedstrijd heer en meester . Veel meer balbezit en de 0-1 kon dan ook niet uitblijven . Al kwam die wel gelukkig tot stand in de 33e minuut . Marusic geeft voor maar de wind lijkt er vat op te krijgen en wanneer niemand de bal dan raakt valt hij gewoon binnen . Inmiddels was Djordjevic onze spits al gewisseld door een blessure met Sarkic . Twee minuten na de 0-1 weet Sarkic , Haksabanovic weg te sturen en hij  blijft kalm en tikt de bal onder de uitkomende doelman door 0-2 . 

Dit leek ook de ruststand te worden maar Eliasson weet in de blessuretijd de aansluitingstreffer te maken . Na de thee staat er een ander Zweden op het veld en verlaten zij defensieve stellingen . Al snel maakt Ishak er 2-2 van . Weg voorsprong het gaat van kwaad tot erger want na iets meer dan een uur spelen zet Hiljemark  Zweden op voorsprong . Lindelöf maakt er even later zelfs 4-2 van . Ik zet de tactiek om en ga alles of niets spelen . Wij blijven meer balbezit houden maar de tijd tikt weg in het voordeel van de Zweden . Twee minuten voor tijd is dan toch daar de aansluitingstreffer . Jovovic wordt goed vrijgespeeld door Zoric en rond goed af . 8 minuten extra tijd komen erbij , De Zweedse fans worden helemaal gek en een striemend fluitconcert daalt af naar de 4e man . De helft van de extra tijd zit er al op wanneer Sarkic ineens 1 op 1 komt met de doelman door een sublieme pass van Zoric . Sarkic weet de bal over de doelman heen te lobben en pakken wij toch nog een ( verdiend ) punt .

Of zit er nog meer in het vat ? Er zijn nog een paar minuten te spelen en Zweden lijkt aangeslagen . Haksabanovic gelooft er nog in en met een mooie actie weet jij zijn man uit te spelen en vervolgens een goede voorzet af  te leveren . Sarkic weet zijn hoofd er tegen aan te zetten en kopt tegendraads raak 4-5!!!!!! De 6e overwinning op rij is een nieuwe record . Ook mochten deze wedstrijd twee spelers debuteren voor ons land . 

eGLnQUR.png

FKk7g0z.png

Nu weet Israël wel te winnen en doen dus nog mee . Zelf pakken wij dus 6 zeer belangrijke punten . Nederland weet weer niet te winnen hoewel met 10 man een 0-0 nog wel te verdedigen is . Toch is een blik op de stand niet rooskleurig voor Rutten . Pas 1 keer gewonnen in toch niet de zwaarste poule . Litouwen wel verrassend bovenaan in deze poule overigens . Maar 4 punten goedmaken kan nog wel eens lastig worden voor Fred . 

hrMksxM.png

Zelf staan wij nu bovenaan . Maar wel met een wedstrijd minden gespeeld dan België . Beide landen nog zonder nederlaag . Israël heeft al aardig wat verliespunten en lijkt al uitgespeeld . Zweden kan zich nog wel melden bovenin maar wij hebben ze al wel een gevoelige tik kunnen uitdelen . Ben wel benieuwd naar het overige schema want vind het erg vreemd om Zweden tweemaal achter elkaar te treffen . 

7xnrJaH.png

pLAQgsE.png

In juli kwamen Denemarken en Uruguay voorbij die mij graag als bondscoach wouden aannemen , Een land als Uruguay is natuurlijk een eer en daar is volop potentie . Echter wil ik niet alweer vroeg een land verlaten , Zeker niet nu er nog genoeg voor te spelen is . Ik heb beide landen dus afgewezen en blijf bij Montenegro 

@Marius Die 4e titel is zeker wel lekker . Komend seizoen gaat zeker spannend worden . 2e is toch wel een ander niveau qua tegenstanders . Tja dat stadion . Ben de save begonnen door een verhaal over het stadion alles wat er aan wordt aangepast doet mij ergens pijn 

@delichris In mineur zo zie ik het niet . Beide tegenstanders zijn gewoon sterke ploegen . Motivatie aan onze zijde zou ook wel wat minder zijn geweest . De bundesliga moet nog even wachten eerst de tweede bundesliga maar overleven en dat zal zwaare genoeg worden 

@Mordurette Daar ben ik ook zeer benieuwd na 

@spaansetukker Maar 1x verloren hoor :classic_wink: Niet de beste periode maar goed dan maakte al niet veel meer uit 

@Titan Dat idee heb ik wel vaker al wil ik wel gewoon dat ze gefocust zijn . Helaas lukte dat niet voldoende . Die Pokal is gewoon mooi om in de kast te hebben . Geen idee of we komend seizoen er weer voor mogen spelen mocht het wel zo zijn is het geen prio meer 

@ElPrincipito Daar ben ik ook benieuwd na . Zal lastig worden gok ik maar dat zeg ik al 3 jaar 

@True_Legend Klopt . De twee titels zonder nederlaag ( in 1e 2 seizoenen ) zullen niet snel herhaald worden . Nederlagen zullen nu vaker gaan voorkomen maar dat hoort er allemaal bij . Zolang wij maar niet afdalen vind ik alles prima

@marcelkeuh Dat denk ik wel idd hoewel het wel gewoon twee sterke tegenstanders waren . Misschien speelden zij gewoon een minder goed seizoen maar lieten ze wel zien dat ze kunnen ballen . Selectie gaat zeker versterkt worden hopelijk

@Copywriter Versterkingen zullen er zeker komen . Vooral het middenveld gaat anders onder sneeuwen . Diverse spelers zie ik echter wel meekomen al is het de vraag of ik ze binnen boord kan houden . Kan al wel zeggen dat Pimentel zijn contract verlengt heeft gekregen . Is misschien nu wel onze slechtste speler maar was wel er al vanaf het begin bij . Dat beloon ik graag 

@neva Thanks

@Fantasy @John Terry @Rossi @FlyD @germandutch @ElMarcos @Makalakalane

Wat een pot in Zweden, ongekend zo'n slotfase haha :D Dat moet een heerlijk gevoel geven, zo in de absolute slotfase nog een wedstrijd naar je toe trekken. Waar is Nederland mee bezig trouwens.. Eerst al verloren van Litouwen en nu ternauwernood gelijkspelen tegen de Faeroër Eilanden... 

Dat zijn toch wel de mooiere overwinningen, die twee op Zweden! Spectaculair is het eveneens, 4-5... Nederland heeft ook weer fenomenaal gepresteerd op de Faroer Eilanden, man man man.

Winnen van Zweden is toch een forse prestatie ... en dan nog eens twee keer zeg! Wat een knotsgekke partij ook op verplaatsing. Dat is natuurlijk dubbel genieten.

Twee keer winnen van Zweden is toch heerlijk. Israël ligt ook ver achter je.

Je slaat twee mooie aanbiedingen af van landen die misschien al nét dat stapje verder zijn. Mooi dat je loyaal blijft!

Gepost (edited)

lxQUBGG.png

Juni een maand waar de meeste spelers lekker vakantie vieren ( wanneer ze niet van hun strandstoel geplukt worden ) Zelf dus geen vakantie . Na een succesvolle interland periode was er bij de club nog genoeg te doen . Na overleg met het scoutingsteam alvast aan de slag gegaan met wat namen op het lijstje en de scouts opdrachten gegeven waar ze naar moeten zoeken . Ook het elftal en de U19 door genomen en er mogen zeker spelers bijkomen en sommige mogen ook echt gaan . Echter duurt het nog even voor de markt opengaat . Dit weer houdt clubs niet om zich bij mij te melden in de hoop om mij zelf over te nemen . Als 1e kwam er een club uit China Shanghai Shanggang probeerde mij over te halen , Maar aangezien het Corona virus pas net over is heb ik daar geen oren na . Vervolgens kon ik op gesprek in België en hoewel Genk dicht bij mijn echte woonplaats is bedankte ik ook hiervoor . In Engeland was het Everton dat het probeerde maar ook daar zei ik nee tegen . Ook Feyenoord probeerde het maar daar hoefde ik helemaal niet over na te denken . Een nee konden ze krijgen . Fans die haat belangrijker vinden dan liefde voor hun club daar wil ik niet voor werken . Sowieso is een overstap uitgesloten zolang ik manager mag zijn van Neunkirchen . Om het nogmaals duidelijk te maken heb ik mijn contract verlengd , 

GK7b9TX.png

NSoBvpg.png

Ondertussen was het ook tijd om het veld weer eens te vervangen maar dat betekend wel dat wij het seizoen kunnen aftrappen op een perfecte grasmat . Ook de training accommodaties voor zowel het eerste als de jeugd krijgt een facelift .  En dat is ook hard nodig . Wij stijgen qua prestaties sneller dan onze faciliteiten . Hier zal dus nog vaak geld in geïnvesteerd moeten worden  .

IcuCBWh.png

Vooral qua jeugd is er nog erg veel werk aan de winkel . Maar op het lagere niveau is dat natuurlijk 1 van de dingen waar op bezuinigd wordt en dus moeten wij dat vanaf 0 gaan opbouwen . Voor het 1e elftal is het al aardig op de rit maar zolang het beter kan zal ik het niet nalaten om het ook beter te maken . Wat mij wel opvalt is dat er behalve de verbouwing dus ook gekeken wordt naar een compleet nieuw stadion ... Dat vind ik helemaal niet leuk en hopelijk gooit de gemeente hier een stokje voor . Heb voor deze club gekozen vooral door het stadion ( en het verhaal ) . Maar goed met nostalgie win je de oorlog niet . Dan blikken wij ook nog even terug op afgelopen seizoen . 

Pedro Solipa pakte dus de topscoorder titel . Zelf mocht ik de prijs van Coach van het jaar in ontvangst nemen . En vier spelers werden opgenomen in het team van het jaar . Paderborn redde het niet tegen Sankt Pauli en spelen dus ook komend seizoen op het 3e niveau . MSV Duisburg gaat dus met ons mee . Vraag is natuurlijk wie wij gaan treffen vanuit de Bundesliga 

QAYxoVb.png

Düsseldorf en Freiburg hebben wij al tegen gespeeld , In het 2e en 3e seizoen troffen wij tweemaal Düsseldorf in de beker en beide keren wisten wij niet te winnen . Ook Freiburg was afgelopen seizoen te sterk voor ons in de beker . Twee grote clubs komen wij dus tegen . Vraag is wel of ze hun selectie bij elkaar kunnen houden na de degradatie . Bayern werd weer kampioen en heeft voorlopig weinig tegenstand in eigen land . Dan door naar de competitie waar wij komende maand in gaan debuteren . Wie treffen wij niet door promotie en degradatie en wie wel . 

OGfbR3O.png

Union Berlin en Hannover promoveren en komen wij dus voorlopig nog niet tegen . Preußen Münster en SG Sonnenhof Großaspach dalen af naar het 3e niveau en daarmee spelen wij voorlopig ook niet tegen hun . Sonnenhof is te goed voor het 3e niveau maar weet het steeds niet te redden op het tweede niveau , Voor ons zal het vooral overleven zijn gezien de namen die we dus wel gaan treffen . Met clubs als Düsseldorf , Freiburg , Mainz , Ingolstadt , Nürnberg die allemaal regelmatig Bundesliga spelen gaat de titelstrijd spannend worden . Bielefeld , Bochum , Karlsruher , Kaiserslautern ,Sankt Pauli en Sandhausen weten ook wat Bundesliga is . Gaat dus leuk worden maar goed de bal is rond en het is altijd nog 11 tegen 11 . 

FuNXUpd.png

Het bestuur heeft besloten dat wij op trainingskamp gaan . En mogen heel ver reizen . Namelijk naar Hamburg . Gelukkig is het OV goed geregeld in Duitsland en pakken wij de trein vanwege het klimaat . Kunnen de spelers lekker FM spelen tussendoor . Zullen in Hamburg 3 oefenwedstrijden gaan spelen . 

BsNB2Lv.png

Sportplatz Memellandallee is de thuisbasis van American Football team Hamburg Blue Devils en in het uitkomende Oberliga team Örnek Türkspor en de jeugd van Union 03 Altona speelt daar . Wij nemen het daarop tegen drie teams die ook daar in de buurt logeren . Namelijk Energie Cottbus , onze angsgegner MSV Duisburg en het Deense Odense BK . Ook zullen wij in aanloop naar het nieuwe seizoen een eigen ( hopelijk jaarlijks terugkerend ) toernooi organiseren . 

VZ7Vu1f.png

MVV uitkomend in de keuken kampioen divisie , Virtus Entella uitkomend in de Serie B en het Franse Sedan ( 3e niveau )  komen bij ons op bezoek . In de toekomst hoop ik grotere namen te kunnen uitdagen . Maar goed eerst maar eens kijken hoe wij het hier tegen gaan doen . Financieel hebben wij een goed jaar achter de rug . En hopelijk weten wij dit vol te houden komend seizoen . Al kunnen wij internationaal nog veel geld gaan binnen slepen hopelijk . 

jstEfw1.png

De bookmakers hebben weinig vertrouwen in ons en zijn dus 1 van de degradatie kandidaten . Net als Duisburg , Kiel , Karlsruher en Sandhausen .  Drie van de 4 onder ons houden en wij zijn veilig !

zgpIUgo.png

De start zal zwaar zijn . Met clubs die allemaal linkerrijtje als doel hebben . Er zal dus zeker spelers bij moeten komen en kan al wel verklappen dat het een drukke transferzomer is geworden . 

@Fantasy Na de 4-2 zag ik het al niet meer zitten . Dat we dan alsnog winnen is heerlijk vooral zo laat in de blessure tijd . Wat Nederland aan het doen is geen idee . Dit is een poule die ze met 2 vingers in de neus moeten kunnen winnen 

@Titan Had het mijn vorige werkgever nog gegund ook de winst . Nederland is echt slecht bezig . Zelf twee keer verrassend gewonnen en dus doen wij goede zaken .

@Marius Heel erg blij met deze 6 punten . Zweden is zo'n elftal dat het elk team lastig kan maken . Gelukkig koos Haksabanovic voor ons ipv Zweden . 

@delichris Inderdaad . Israël is ook de eerst komende tegenstander dus hopelijk kunnen wij die dan definitief achter ons laten 

@ElPrincipito Thanks 

@marcelkeuh Denemarken trekt mij niet zo eerlijk gezegd , Wel prima spelers hoor , Uruguay is een mooie uitdaging met vaak prima spelers ondanks de weinige inwoners . Echter verliet ik de Faeröer eilanden ook al snel en wil geen landhopper worden . Zeker niet zolang ik toekomst zie in de selectie 

@Mordurette @spaansetukker @True_Legend @Copywriter @neva @John Terry @Rossi @FlyD @germandutch @ElMarcos @Makalakalane

Edited by komodo25

Toffe update! Mooi dat je de faciliteiten ook gaat vernieuwen, benieuwd hoe je het in de competitie gaat doen. 

Gezien de tegenstanders kan het inderdaad een zwaar seizoen worden. De faciliteiten moeten nu echt beter worden wil de club ook betere spelers kunnen aantrekken.

Ben benieuwd hoe dit seizoen gaat vergaan. Direct doorstomen richting de top van deze divisie of eerst nog echt vechten tegen degradatie.. Succes!

Flinke update, benieuwd naar volgend jaar. Tegen odds van 1001 wil ik best een tientje inzetten overigens, hoe je nu al die tijd presteert ;) 

Wat een prachtige clubs met veel historie ga je treffen in de 2. Bundesliga. Dit gaat een seizoen worden om van te smullen, al is het alleen maar om sommige stadions waarin je mag gaan spelen! Bayern voetbalt op eenzame hoogte, beetje saai in de 1.

Ik dacht echt dat je al in de tweede Bundesliga zat. Een mooie update hoor en je gaat mooie teams tegen komen.

Heel erg veel traditieclubs met een rijke historie die je nu al gaat tegen komen. Dit wordt sowieso genieten. En gezien je eerdere prestaties is het onaannemelijk om te denken dat je er voor spek en bonen zal bij lopen.

De Duitse voetbalpiramide is in mijn ogen toch wel de mooiste ter wereld. Zóveel roemruchte clubs die zelfs in de 3. Bundesliga voor tienduizenden spelen wekelijks. Mooi dat jij je daar binnen manifesteert tot een sensatie! 

nLZFujE.jpg

Waar normaal een overzicht van de maand juli zou komen moet ik toch even reageren op bovenstaand bericht . Tijdens het trainingskamp in Hamburg werden wij ineens voorpagina nieuws bij BILD . Een waar seks schandaal als je de krant moest geloven . Waren wij met de club op de Reeperbahn geweest ? Jazeker . Ten eerste bestaat de Reeperbahn uit meer dan alleen prostituees , denk aan Discotheken en cafe's . Maar goed de journalist had wel enigszins gelijk aangezien wij met de selectie ook het Eroshaus  Pink Palace ( alleen googelen als je 18+ bent )  . En waarom , Bier kost er maar euro . Wat wil je nog meer haha . Nee onze keeper Lotka had laten weten dat hij in september zal gaan trouwen en dus besloten een aantal spelers om er maar een vrijgezellenfeest van te maken ( en dus was de selectie op een paar spelers daar )  . En dan ben je in Hamburg op de Reeperbahn op het goede adres . Gratis entree , Bier voor een euro , Striptease . Het hoort er allemaal gewoon bij natuurlijk . Dat de uitslagen gewoon goed waren in de voorbereiding hielp zeker mee dat ik het gewoon toeliet . Lekker stoom afblazen . Of er daadwerkelijk spelers meegegaan zijn met meisjes als Gina of Melissa durf ik niet te zeggen . Daarvoor smaakte het bier voor een euro te goed . 

Even een keer iets anders hopelijk wordt het gewaardeerd . @ElPrincipito Thanks voor het maken van de krant . Waardeer dat enorm

@ElPrincipito Thanks . Komende update zal je zien hoe de start er uit ziet . Plus nog veel meer info

@Mordurette Ben druk bezig om het bestuur zo ver te krijgen echter lukt het niet altijd . Zwaar zullen wij het waarschijnlijk zeker krijgen 

@Fantasy Daar ben ik ook zeer benieuwd na . Komende update zal ik de transfers , voorbereiding en start van het seizoen behandelen . 

@neva Haha dat kan ik wel begrijpen . Echter verwacht ik een lastig seizoen 

@Titan Inderdaad daarom heb ik ook een voorliefde voor Duitsland ( @mattihamstra ) In alles is dat voor mij het voetbal land bij uitstek . Bayern is wel alleenheerser inderdaad . Hopelijk kunnen wij ons daar de komende jaren een stokje voor steken

@delichris Nee pas 3e . Gaat snel maar niet zo snel .

@Marius Een geweldige competitie inderdaad . Gaat zeker genieten worden . Hopelijk zetten wij ons beste beentje voor

@marcelkeuh Ik zou het niet beter kunnen verwoorden . Dank u

@ErikEagles @Rossi @spaansetukker @True_Legend @Copywriter @John Terry @FlyD @germandutch @ElMarcos @Makalakalane 

Wat een geweldige update! Super tussendoortje hoor :) 

Leuke update, maar jij bent dus wel mee gegaan met Gina of Melissa aangezien je de namen kent :P