Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

qPsheXX.png

In maart beginnen dan ook de internationale wedstrijden weer . Zo'n lange stop is niet leuk maar gelukkig is het dus een duo baan dus vervelen zal ik mij allerminst . Ons onder 21 elftal heeft een vrij zware loting gekregen en veel verwacht ik daar dus ook niet van . Voor de fans wel mooie ontmoetingen met Kroatië en Servië natuurlijk . Hopelijk kunnen ze de eer van ons land verdedigen . Al zie ik het somber in . Zelf zijn wij 10 plaatsen gestegen en staan nu 22e op de wereldranglijst . Wij spelen in de maand maart twee wedstrijden . Als 1e uit naar Letland en daarna een oefenpotje tegen Panama . Helaas ben ik vergeten om een screen van de selectie te maken maar er was wederom kritiek vanuit de media 

F4zaO0z.png

Ideaal zijn de omstandigheden niet voor de wedstrijd met Letland . De temperatuur zal 1 graad zijn en daarbij ook nog eens erg regenachtig , Veel plezier hoor wie zegt dat voetballen leuk is of kijker erna ? Heb het met zowel de spelers als de fans te doen deze wedstrijd . Gelukkig is de dug-out in goede staat en lekt die niet . Lucky me . De opstellingen 

XKf8KaR.jpg

Ik besluit om toch enigszins verdedigend te spelen . Heb geen zin om in een counter te trappen . Zoals jullie kunnen zien zijn het voornamelijk toch de bekende namen die het mogen gaan doen . Van de tegenstander ken ik echter geen enkele naam . Hoewel wij de hele wedstrijd de betere zijn probeert Letland ons spel te ontregelen met behoorlijk wat stevige overtredingen . Vlak voor rust pakken wij dan toch de leiding door een rake kopbal van Saveljich . Hij scoort uit een hoekschop die genomen werd door Simon Vukcevic . In de 77e minuut raakt Jovetic geblesseerd maar helaas had ik al drie keer gewisseld . We eindigen de wedstrijd zelfs met 9 man omdat Bakic in de 82e minuut zijn tweede gele kaart kreeg . Zwaar bestraft maar goed . Toch houden wij stand en winnen deze pot met 0-1 . 

HcXzSfQ.png

qsGjwJj.png

6db3ek1.png

België wint simpel van Israël en maakt hun favorietenstatus dus waar . Hierna namen wij het in eigen huis op tegen Panama .

Een compleet ander soort tegenstander maar daarom zeer interessant om te kijken hoe we het tegen zulke tegenstanders zullen gaan doen .  Als vervanger voor Jovetic heb ik Martinovic bij de selectie gehaald . Hopelijk weet hij zich de komende jaren goed te ontwikkelen . In ieder geval gun ik hem een basisplaats tegen Panama 

7syFuCo.jpg

De aanvallender versie dus dit maal . Vanaf het begin maken wij duidelijk dat wij veel en veel sterker zijn . En in de 14e minuut mogen wij voor het eerst juichen . Een voorzet van Haksabanovic wordt goed binnen gekopt door Martinovic . Een prima debuut dus . In twee minuten tijd is de wedstrijd geen wedstrijd meer wanneer Anibal ( wat een naam ) Godoy twee gele kaarten pakt en wij dus met een man meer door mogen spelen . Twee minuten na deze rode kaart maakt Torres hands in de 16 en benut Jankovic de strafschop . Het enigste wat ik mijn ploeg nog kan verwijten is dat ze in het restant van de wedstrijd niet meer wisten te scoren . 

h2KS1rq.png

0ALTVP3.png

België wint ook de tweede wedstrijd in Letland . Zweden heeft toch problemen met Israël maar winnen wel . Hoewel er in de media wat gemor was door onze magere 0-1 in Letland begint dit toch om te slaan . Waarom ? Het grote Nederland verliest namelijk in Litouwen . In toch op papier niet de zwaarste poule doet mijn vaderland het niet best . Italië haalt even uit tegen Andorra . Mijn vorige werkgever doet het ook niet erg goed . San Marino was te sterk . 

dxMuWAM.png

@marcelkeuh Ik hoop mij inderdaad te kunnen versterken en dan eerst een stabiele ploeg te worden op het tweede niveau . 

@Marius De 4e op rij inderdaad . Een 5e zie ik niet snel gebeuren gezien de ploegen die er spelen . Eerst maar een stabiele factor daar worden .

@Mordurette Thanks een volgende zie ik niet meteen komen . 

@neva Haha dat zie ik niet meteen gebeuren hoor . Eest maar eens overleven en een stabiele factor worden op het 2e niveau , Hoewel de Bundesliga wel het doel is natuurlijk 

@delichris De titel was er al . In de laatste wedstrijd van de maand was ook de titel een feit 

@Copywriter Ook de andere ploegen beginnen mijn spelers op te merken dus het zal lastig worden om iedereen binnen boord te houden en nog eens te versterken . Bundesliga is wel het doel maar niet meteen 

@John Terry Het team lijkt niet te stoppen idd . Het doel is eerst handhaving en stabiele factor op het tweede niveau . Dan naar de Bundesliga en dan pas de top bestormen . Dat zal vast nog wel heel wat  jaren duren . 

@Titan Behoorlijk wat spelers zullen zeker mee kunnen maar het is de vraag of ik die binnen boord kan houden . Jonge talentvolle spelers staan nu al in aandacht van grotere clubs . Ook heb ik spelers die eigenlijk dit niveau al niet meer aankunnen maar er wel al lang bij zijn . Altijd lastig om dan afscheid te nemen .  De titel was al binnen afgelopen maand 

@spaansetukker Thanks .

@FlyD Thanks 

@Fantasy @germandutch @ElMarcos @True_Legend @Makalakalane

Prima overwinningen! Je blijft zo ook lekker in de nek hijgen van België, die in jouw poule toch als één van de twee uitdagers voor de eerste plek gezien moet worden...

Goed bezig, zelf al een aanbieding gehad om manager te worden in de Bundesliga of een andere grote competitie? 

UML4b7W.png

Als kersverse kampioen weet je dat elk team nog maar 1 doel heeft in het restant van het seizoen en dat is winnen van de kampioen . Zelf hadden wij nu wel het geluk dat wij spelers konden gaan sparen voor de Saarland Pokal . Dit is het doel de komende twee maanden . Of vanaf volgend seizoen deze beker ook nog zo belangrijk is , vermoed van niet maar voor nu wil ik deze nog graag winnen . Als 1e tegenstander mocht SPVGG Unterhaching het proberen ons lastig te maken 

4Ccapi2.png

Een vroege voorsprong door Popovic zorgde dat wij al snel een gewonnen wedstrijd speelden . De 0-2 in de blessuretijd van de 1e helft van Hoxha was de genadeklap voor de thuisclub . Mulder zorgde voor een mooie assist . Kraulich maakte in de tweede helft er zelfs 0-3 van door raak te koppen op aangeven van Kwatu . Na deze wedstrijd besloot de trainer van Frankfurt om Reiziger terug te halen . Had Reiziger kansen gegeven maar lijkt mij logisch om Lotka niet meteen te passeren . Gelukkig is de titel al binnen dus een eventuele blessure van Lotka is momenteel geen grote ramp . De volgende wedstrijd was een thuiswedstrijd tegen VFL Osnabrück . Mooi werd het niet , allesbehalve van . Het was denk ik 1 van de slechtste wedstrijden van ons dit seizoen . In de 53e minuut was het Popovic die de score opende op aangeven van Hoxha . Zes minuten mocht Urban inrukken met zijn tweede gele kaart . Het laatste half uur was het aanzien niet waard en Groß pakte nog rood in de 90e minuut 

1wEf73W.png

De volgende wedstrijd was de halve finale voor de Saarland Pokal tegen Wiesbach . En hoewel wij in onze sterkste 11 speelden maakte Wiesbach er een echte wedstrijd van . Het Getafe van van de Duitse kelderklasse worden ze dan ook wel genoemd . In de 21e minuut moeten ze dan ook al met 10 man verder . Toch weten wij die 1e helft niet te scoren . Nadat ook Samaras net na rust mag gaan douchen lopen wij in de tweede helft dan toch uit naar een simpele zege . 

nUtllR1.png

oeuR3D3.png

In de finale mogen wij het opnemen tegen Völklingen en dus zien wij onze huurling ook weer terug . In de competitie mochten wij het vervolgens opnemen tegen mede promovendus Hallescher . Overtuigend was het wederom niet maar toch gingen wij naar huis met drie punten . De treffer van Popovic was voldoende voor de winst . 

LGfjBFt.png

Deze overwinning zorgde wel voor diverse records . 29 overwinningen is een nieuw 3e Bundesliga record . Ook hebben wij een minder leuk record te pakken namelijk die van de meeste kaarten .. Al vind ik dat ook prima hoor . Er zijn ook andere clubs die daar succes mee hebben . Voordat wij aan de laatste wedstrijd van de maand beginnen wisten wij nog 1 nieuwe spelen aan de selectie toe te voegen . Niklas Beste was transfervrij nadat Dortmund zijn contract had beëindigd . Voor ons een prima back die het Vagnoman lastig kan maken . Als laatste wedstrijd kwam Wehen Wiesbaden op bezoek . 

AFWyjBJ.png

Een makkelijke middag werd dit en Solipa liet weer eens zien waarom hij de nummer 1 is in Neunkirchen . De assists kwamen van tweemaal Hoxha en 1 maal Mulder . Met deze overwinning pakken wij ook het record van aantal punten en deze kan dus nog oplopen volgende maand . 

iohT2In.png

Opvallend deze maand is dus geen enkele tegentreffer in de competitie . Het spel is echter niet elke wedstrijd even geweldig maar goed dat boeit mij echter vrij weinig momenteel . 

lv2FUcR.png

Ruimschoots bovenaan . Komende maand spelen wij nog tegen HSV II , Duisburg en Paderborn . De laatste twee zijn bezig om rechtstreeks te promoveren . Magdeburg lijkt nog te mogen hopen op de play offs maar of dat reëel is ? 

@delichris Idd Nu doorzetten in de kwalificatie 

@Mordurette Zeker tevreden mee . Italië was zeker lekker bezig 

@ElPrincipito Zeker te weten . Staat ook hoog op verlanglijst om daar heen te gaan met vakantie

@neva Thanks en inderdaad die waren lekker bezig

@Marius Inderdaad maar je moet het wel even doen natuurlijk 

@marcelkeuh België is natuurlijk de favoriet in deze poule 

@Copywriter Schalke en Hoffenheim hebben mij al benaderd . Ook vanuit de PL zijn er al clubs geweest die mij op gesprek wouden hebben . Echter blijf ik lekker bij Neunkirchen

@spaansetukker Thanks

@John Terry Komend seizoen verwacht is wel gestopt te worden gezien de tegenstanders 

@Rossi Thanks 

@FlyD @germandutch @Fantasy @ElMarcos @True_Legend @Makalakalane

Weer een seizoen van enorme dominantie ! Zelfs als is het het tweede elftal van Dortmund, je hebt wel bijna 30 punten voorsprong op je naaste achtervolger ! Je bent klaar voor nog een niveau hoger 

Gigantische verschillen met de achtervolgers, daar mag je trots op zijn. Succes verder!

Het blijft maar gaan en gaan. Heel knap! Ik ben nu al nieuwsgierig naar de nieuwe spelers voor het komende jaar!

Gepost (edited)

iXXhjb1.png

Ten eerste wil ik nogmaals iedereen die op mij gestemd heeft voor de IDS hartelijk bedanken . Had nooit verwacht deze titel in de wacht te kunnen slepen. Verder ook een bedankje natuurlijk naar alle vaste volgers en iedereen die het leest . 

Goed over naar de maand mei . Een sluitstuk die de titelrace normaal gesproken nog wel erg spannend had kunnen maken . Wij spelen namelijk tegen het tweede van HSV , Duisburg en Paderborn . Niet direct de makkelijkste tegenstanders . Gelukkig kunnen wij deze wedstrijden allemaal zonder stress gaan spelen aangezien de titel al in maart binnen was . Ook spelen wij deze maand nog de finale van de Saarlandpokal tegen Völklingen . We beginnen met de wedstrijd tegen het tweede van HSV .Hoewel wij de hele wedstrijd heer en meester waren , HSV probeerde het wel maar was erg onnauwkeurig qua afstandsschoten was het toch de thuisclub die op voorsprong kwam . Bader scoorde vlak voor rust de 1-0 tegen de verhouding in .Al vrij vroeg in de tweede helft kregen wij een penalty mee . Hoxha legt voor en Solipa krijgt een duw in de rug . Popovic is erg kalm vanaf 11 meter en zorgt voor de 1-1 . Lang leek het daar ook bij te blijven maar in de blessure tijd pakken wij toch de drie punten een voorzet van Popovic wordt binnen getikt door Monsberger . 

5bGlEgJ.png

De Zebra's kwamen op bezoek . Uit leken wij geïmponeerd te zijn door het stadion maar vandaag bleek het echter te zijn dat Duisburg gewoon een sterke en slimme ploeg heeft . Voetballend waren wij stukken beter maar de echte nauwkeurigheid ontbrak . Kansen kregen wij voldoende maar de meeste waren niet tussen de palen . Sommige net over of op de paal maar niet ertussen . Na rust slaat Duisburg toe via Biada en vier minuten laten staat het ineens 0-2 door Benschop . Wat wij ook proberen scoren doen wij vandaag niet al speelden wij nog 3x 90 minuten door . Voetballend beter maar Duisburg stuk slimmer en effectiever wederom.Als laatste thuiswedstrijd had ik op meer gehoopt . Misschien toch niet moeten starten met een VMC maar goed dat is een koe in zijn kont kijken . Ook was het voor ons een wedstrijd die nergens meer omging terwijl Duisburg nog in volle promotiestrijd verwikkeld is . Feit is dat wij wel twee maal van ze verliezen.

cYaNJAv.png

De laatste competitie wedstrijd was tegen Paderborn . Paderborn doet ook nog altijd mee voor promotie dus een makkelijke middag konden wij wel vergeten . Tussendoor speelden wij ook nog de finale van de Pokal dus geheel okselfris was het elftal ook niet . Toch namen wij al snel brutaal de leiding door Simon Vukcevic die scoorde op aangeven van Solipa . Hierna volgde een sterke periode van Paderborn die voor rust nog de achterstand wist om te zetten in een 2-1 voorsprong . Goals van Evina en Strohdiek ( vind Strohrum aangenamer ) zorgden hiervoor . Na rust de spelers aangeven dat wij echt niet konden eindigen met twee nederlagen op rij . Halverwege de tweede helft was het natuurlijk Solipa die de bordjes weer in evenwicht wist te brengen . Hij kopte raak op aangeven van Popovic . Twaalf minuten voor tijd komen wij dan wederom op voorsprong een harde voorzet van Hoxha wordt in eigen doel geschoten door Herzenbruch . Vlak voor tijd maakte Maric er echter nog 3-3 van . Al met al een terechte puntendeling . Wij hadden de bal Paderborn meer kansen .  Qua uitslagen niet de beste maand maar goed het waren ook de betere tegenstanders en nogmaals wij hoefden natuurlijk niets meer . Dat zal toch mee spelen in de hoofden van de spelers . Of ik dat nou wil of niet . 

m5Mf1Rc.png

dUdPeR7.png

Wij dus kampioen maar dat wisten jullie al een tijdje . Het tweede van Dortmund wordt 2e maar die doen voor spek en bonen mee . Duisburg red het mede door die overwinningen op ons . Wij zullen hun dus komend seizoen wederom treffen . Paderborn speelt de play-off voor promotie . Onderin verliest de 3.e Bundesliga 4 clubs . En zeker clubs als Chemnitzer en Greuther Fürth zie ik liever dan die tweede elftallen . Mede promovendus Hallescher doet het ook meer dan prima natuurlijk . Al blijven hun prestaties wat ondergesneeuwd . Elton Hoxha zet een nieuw record in de 3.e Bundesliga qua hoogst gemiddelde . Terwijl Pedro Solipa ook een record in dezelfde competitie pakt door 30x te scoren . 

1 wedstrijd is nog niet behandeld en dat is de finale van de Saarland Pokal tegen Völklingen . SV Röchling Völklingen om precies te zijn . Röchling was een vermogende familie met ijzer en staalfabrieken waaronder de Röchling Ironworks in Völklingen . Sinds 1881 was het in handen van deze familie en zij zorgden ervoor dat het 1 van de belangrijkste ijzer en staalfabrieken werd van Europa . Rond 1965 in de hoogtijdagen werkten er 16000 mensen in deze fabriek  ( die een smet opliep in de tweede wereldoorlog ) In 1986 werd de fabriek gesloten en werd het een museum . In 1994 kwam de fabriek op de Unesco lijst .De fabriek was ook lange tijd een grote sponsor voor de club en daarom heet de club nog altijd Röchling Völklingen .

De wedstrijd wordt gespeeld in het Hermann-Neuberger-Stadion gespeeld . Zo'n 6800 mensen kunnen hier plaatsnemen . Tijdens de verbouwing van het Ludwigsparkstadion zal ook Saarbrücken hier vaak spelen . 

eG65kB7.png

In de problemen zijn wij niet geweest al was de 1-1 op slag van rust wel even schrikken , Toch bleven wij professioneel en speelden een sterke tweede helft en die zorgde voor de vierde winst op rij in dit toernooi . En dus sluiten wij het seizoen af met de dubbel

xAzoaDR.png

8qRgrG5.png

Nog altijd liggen de gemiddelde bezoekers aan de lage kant . Toch zijn het al een stuk meer dan in het begin . Een aardige stijging in een paar jaar . Maar daar is nog altijd een flinke winst in te behalen . Toch kreeg ik ineens dit bericht binnen van de voorzitter , En dat verraste mij in eerste zin wel . 

clSTHEj.png

Een uitbreiding ? Nee ik las het verkeerd . De zitplaatsen worden uitgebreid ten koste van de staanplaatsen . Dit mede door eisen van de voetbalbond . De capaciteit zal vermoedelijk dus juist minder worden maar gezien de bezetting is dat misschien helemaal nog niet zo verkeerd . 

vIcEuGp.png

@True_Legend Zo'n voorsprong had ik ook nooit verwacht hoor . Of we er klaar voor zijn moet nog blijken 

@Fantasy Dat ben ik ook zeker . Thanks 

@ElPrincipito Niet degraderen laten we daar maar mee beginnen daarna zien we wel verder

@Mordurette Inderdaad al heb ik wel het geluk dat de concurrentie zwakke periodes hadden

@Copywriter Deze save natuurlijk niet voor niets begonnen met deze club . Ik ben ook zeer benieuwd of waar het plafond ligt 

@delichris Een dubbel is altijd fijn ( of het moet een dubbele espresso zijn ) Gelukkig pakken wij hem

@Marius Maar ook die zijn kwetsbaar blijkt maar weer

@neva Niet verwacht , niet minder blij mee

@marcelkeuh Kan alvast zeggen dat ik er erg blij mee ben . 

@spaansetukker @John Terry @Rossi @FlyD @germandutch @ElMarcos @Makalakalane

Edited by komodo25

Het seizoen keurig afgesloten, vooral met de vierde overwinning op rij in de Saarland Pokal. Volgnd seizoen wordt nu natuurlijk pas echt iets om naar uit te kijken. Tweede Bundesliga ... mooi dat je daarin snel kan rekenen op een vernieuwd stadion.

Heerlijk hoe je de dubbel pakt. En het seizoen wel geëindigd in mineur door de nederlaag en het gelijke spel. Gelukkig was je al kampioen. Nu op naar een ik verwacht een zwaar seizoen in de Bundesliga.

Helaas nog een nederlaag in de laatste twee wedstrijden, maar dat mag de pret niet bederven. Komend seizoen in de 2. Bundesliga eens zien wat er te halen valt.