Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

jlh5xoL.png

Januari is natuurlijk de maand dat de transfermarkt weer open is gegaan . Maar ook de maand dat wij het seizoen weer gaan hervatten . Al werd er natuurlijk ook geoefend . Siegen had ons uitgedaagd voor een oefenwedstrijd . Siegen speelt in de regionalliga . Zelf hadden wij onze nieuwe satellietclub gevraagd om een wedstrijd tegen ons te komen spelen . Maar de klapper zat er tussen is . Een topclub uit België wou tegen ons spelen . En ook nog eens bij ons . En zo doende werd er dus een wedstrijd gespeeld tegen Anderlecht . Hoe dat is verlopen komt later aan de beurt . Zoals ik in de vorige update al liet weten . Succes kent ook zijn keerzijde . Waar wij normaal gesproken moesten sleuren om spelers te slijten zien wij de laatste wedstrijden steeds meer scouts van grotere clubs in het stadion zitten . Vraag is dus heb ik de kern in tact kunnen houden ? Ook ikzelf had weer voldoende keus om eventueel over te stappen . Uit België probeerde zowel Zulte als Antwerpen mij te verleiden . Uit Engeland was de interesse eerst nog voorzichtig met Reading en Watford . Maar al snel kwamen er ook bekendere namen . Namelijk West Ham en Leicester . Ook in eigen land had ik een flinke stap kunnen zetten . Eerst kwam Hoffenheim en daarna 

Up9jP0c.png

Die laatste is natuurlijk een grote stap vooruit maar zoals bekend wil ik met deze club groeien en heb ik dus alle clubs vriendelijk afgezegd . Voor mijn eigen ego is het natuurlijk fijn dat ik in beeld ben bij dit soort clubs.  Dan gaan wij over naar de transfers . Te beginnen met de uitgaande . Pas op het einde ( 21e )  van de maand vertrok de eerste speler .Maximilian Bauer de zeer veelzijdige verdediger had zich in de kijker gespeeld bij meerdere clubs . Uiteindelijk vertrok hij naar Nederland . Go Ahead Eagles uitkomend in de KKD maakt 90k naar ons over . Abel Franssen wist nooit echt boven zich uit te stijgen en was na het aantrekken van een nog nader te noemen nieuwe verdediger overbodig geraakt . Volendam gaat hem de kans geven om alsnog door te breken . Wij krijgen nog 35K voor hem terug , Michael Schindele is een prima backup voor ons echter was een bod van 70k wel het overwegen waard en dus vertrok Michael naar Zwitserland om voor Servette te gaan spelen . Op deadline day zelf vertrokken er ook nog 3 spelers . De eerste Alexander Nollenberger vond ik geen ramp . Leuke spits maar wij hebben betere rondlopen een bod van 50K van 1860 werd dan ook direct geaccepteerd . De volgende speler speelde pas een half jaar bij ons . De onderhandelingen waren al half januari gestart maar pas op deadline day werd er een bedrag afgesproken die beide partijen goed genoeg vonden . De speler in kwestie is de talentvolle verdediger Fabian Tauchhammer . Het eerste bod was zo'n 100 k wat voor ons al veel is zeker voor een speler die ons niet gekost heeft . Echter zie ik zijn potentie en hoewel hij nog geregeld fouten maakt kan hij nog zo veel beter worden . Ik ging dus hoog in de boom zitten en vroeg een miljoen . Hoewel het bod beetje bij beetje hoger werd bleef ik eerst vasthouden aan mijn vraagprijs . Op deadline day kwamen ze ineens met 6 ton . Uiteindelijk kwamen wij die dag uit op 675k en vertrekt Fabian naar de hoofdstad om te spelen voor Union Berlin . De laatste speler had ik echt niet graag verloren maar helaas deed een clausule mij de das om . Al de hele maand was er interesse in onze doelman . Vooral uit Nederland . Heerenveen wou hem graag hebben maar boden keer op veel te weinig . Een paar uur voor de deadline was er dan ineens het bod van 275k door Red Bull Leipzig en die kon ik dus niet weigeren . Hierdoor vertrekt Luca Plogmann dus naar Leipzig . Of het een slimme keus van hem betwijfel ik maar helaas wou hij geen nieuw contract tekenen na de biedingen van Heerenveen . Er was ook heel veel interesse in onze spits Solipa maar die heb ik gelukkig binnen boord kunnen houden , Heb nu wel een boze Solipa maar hopelijk trekt dat snel bij . Maar toch 2 belangrijke spelers kwijtgeraakt . 

noavha0.png

qbIESVl.png

Ook op huurbasis vertrokken er nog een aantal spelers . De meeste om zich in de kijker te kunnen spelen voor een eventuele nieuwe club . Voor Dennis Müller is het om vlieguren te kweken . Daar heb ik nog voldoende vertrouwen in .

Dan de nieuwe spelers . De 1e had ik al in een eerder stadium vastgelegd en kwam dus direct op 1 januari bij ons . Jullie zullen hem zeker al kennen want niemand minder dan Simon Vukcevic  komt nog even voor ons voetballen . Voor 28k maakt hij de overstap uit Montenegro van Buducnost Podgorica . Simon is zeer ervaren en heeft er al een mooie carrière op zitten . 

S84RxVh.png

De volgende speler had ik vastgelegd voor komend seizoen maar ik kreeg de kans om hem nu al te halen voor maar 18k . Achteraf ook nog eens een zeer goede zet doordat wij Tauchhammer nog verloren op de laatste dag . Van NEC nemen wij de 23 jarige Frank Sturing over . Frank speelde in vijf en een half seizoen 30 wedstrijden voor NEC verdeeld over zowel de eredivisie als de KKD . 

x9tTYzS.png

Een positie die wel een kwaliteits speler kon gebruiken was centraal op het middenveld . De basis is prima maar daarna is het al snel minder . In Eindhoven vonden wij Raily Mulder en namen hem voor 50k over van FC Eindhoven . Helaas is Mulder nog wel twee tot 3 maand geblesseerd   . Maar met het oog op komend seizoen al een prima aanwinst . 

HfZabvZ.png

Op deadline day kwamen er nog twee spelers . De eerste was al een tijd op proef en gaat de plek innemen van de verhuurde Leib . Backup voor de linksback positie . Derrick Köhn was transfervrij en dus konden wij veilig een gokje nemen , Vorig seizoen nog veel gespeeld in kampioenelftal van het tweede van Bayern . 

no7iQjO.png

De laatste speler moest ik dus snel schakelen doordat wij onze doelman kwijt raakten aan dat klote clubje uit Leipzig . Lotka is echter een prima doelman maar daarna is het gat nog te groot bij een eventuele blessure of schorsing . Veel tijd was er echter niet meer dus belde ik bijna wanhopig naar Frankfurt of wij Daan Reiziger niet konden huren . Daan is deze zomer bij ons naar Frankfurt vertrokken maar speelt daar niet . Binnen no time was de deal geregeld en is Daan voorlopig weer speler van ons . Zo heb ik dus een half jaar later dan gepland beide doelmannen waar ik aan het einde van vorig seizoen dit seizoen mee dacht te starten . 

PaPH6WU.png

hLd2vgr.png

Ik heb ook lang getwijfeld of ik Domenic Maroh zou aantrekken , deze zeer ervaren speler van o.a Köln is zeer ervaren en heb ik een tijd op proef gehad . Speelde ook alle 3 de oefenwedstrijden mee . Echt uitblinken deed hij niet en hoewel hij puur als verdediger nog goede stats heeft is hij wel erg traag en dat is in mijn tactiek wel een achilleshiel . Ik ben nog wel het gesprek met hem aangegaan maar hij wou in mijn ogen te veel salaris verdienen . Toen werd de gok mij te groot . Ben wel benieuwd wat jullie hadden gedaan als jullie in mijn schoenen hadden gestaan ? Voor het middenveld hadden wij ook Zian Flemming op het oog . Konden hem gratis overnemen van Ajax maar meneer wou zelf niet . Dan de oefenwedstrijden . 

FXGX1xy.png

Tegen Siegen en Lippstadt hadden wij geen enkel probleem en wonnen beide wedstrijden zeer gemakkelijk . Anderlecht wisten wij het vuur aan de schenen te leggen en even leek zelfs een stunt in de maak . Helaas wist Antwerpen twee keer in blessure tijd te scoren . In zowel de eerste als tweede helft . Al met al hadden wij misschien wel gewoon meer verdiend . 

Gsuq49C.png

De competitie werd hervat met een wedstrijd tegen VFR Aalen . Een club zonder echte historie . Voornamelijk actief in de lagere klasse's van het Duitse voetbal . In 2012 promoveerde de club voor het eerst in de historie naar de 2e. Bundesliga . Om in 2015 weer te degraderen en sindsdien zijn ze actief op het 3e niveau . De opening's wedstrijd wisten wij van hun te winnen hoe is het ons vergaan in eigen huis ? 

30qyrR6.png

Wij begonnen zeer slecht en stonden al snel met 0-2 achter ...Het eerste doelpunt was een te krappe terugspeelbal van Porath en de tweede was gewoon een fout van Plogmann ( de interesse in hem had blijkbaar veel invloed )  Na een donderpreek en wat omzettingen begonnen wij steeds beter te voetballen . Nog voor rust was de schade gerepareerd . Na rust pakten wij de leiding en lang bleef het zeer spannend . De debuterende Vukcevic maakte aan alle spanning een einde in de slotfase , 

Hierna volgden nog twee wedstrijden tegen tweede elftallen . Als eerste was het tweede van 1.FC Köln de tegenstander . Een wedstrijd die behoorlijk in balans was hoewel wij lichtjes de overhand hadden . Op slag van rust pakten wij dan ook de voorsprong . Kwatu kwam goed door en gaf een prima voorzet , Solipa legde terug en Soyak haalde verwoestend uit . Lang bleef de 0-1 op het bord staan . In de 83e minuut leken wij de wedstrijd te beslissen een lange bal van Kwatu kwam bij Monsberger terecht en die schoot de bal droog in de lange hoek . Twee minuten later moest Urban het veld af met een blessure en moesten wij met 10 man door . In minuut 90+3 maakte Churlinov er 1-2 van en twee minuten later ontsnapten wij nog aan puntverlies doordat Handwerker de bal op de paal schoot ... 

BzikKCT.png

Tot slot speelden wij thuis tegen het tweede van Wolfsburg . En die traden aan met Osimhen , Stefaniak , Bazoer en Casteels . Bazoer verdient ongeveer in zijn eentje net zoveel als mijn hele selectie ... Hoewel wij deze wedstrijd beter zijn is het Wolfsburg wat de leiding neemt . Osimhen  scoort in de 17e minuut , In de 27e minuut zijn wij heel dicht bij de 1-1 maar Monsberger schiet op de paal . 15 seconden naar de rust is het dan wel raak voor ons . Soyak stuurt hem diep en Monsberger blijft koel voor de goal . Waar wij de 2e goal verdienen is het in de 90e minuut Wolfsburg die hem maakt. Uit een vrije trap schiet Pohlmann de bal binnen . Een zure nederlaag . Had echt meer ingezeten 

nKWS4W6.png

yGTzy3c.png

Veel is er echter nog niet aan de hand maar echt soepel loopt het nog niet . Komende maand gaat erg druk worden met zes competitie wedstrijden en een wedstrijd voor de Saarland Pokal . 

@neva het gat met de nummer 4 is nu wel erg groot waardoor promotie er echt lijkt aan te komen . Nee expres verliezen zal ik nooit en te nimmer doen , Dat zit niet in het beestje 

@marcelkeuh Het lijkt wat stroever te gaan lopen zal het dan toch nog spannend worden ?

@Marius Het liep deze maand toch minder lekker . Benieuwd hoe de spelers omgaan met het verlies van 2 sterkhouders . 

@delichris Wederom een onnodige nederlaag maar wij kunnen het inmiddels hebben gelukkig . Nummer 4 is nu wel erg ver weg . En Dortmund mag best kampioen worden hoor 

@Titan Duisburg nu op 11 punten en de nummer 4 al op 17 . Dortmund staat nog dichtbij maar die doen niet echt mee . Het ziet er zeer goed uit . Tja helaas voor de spelers geen pleziertje op de Vulkanstrasse , Wie weet mogen sommige het nog eens proberen op de Reeperbahn de komende jaren 

@Fantasy thnx 

@germandutch @Mordurette @spaansetukker @ElMarcos @True_Legend @Makalakalane @FlyD

Veel transfer voor de wintermercato hoor. De start is na een prima oefenperiode ook weer prima. Het gat is er nog steeds en dus oogt de toekomst roos, al zal de komende maand met zo'n kalender wel eens haar stempel kunnen drukken.

Met Vukcevic een bak aan ervaring erbij gehaald. Hopen dat hij nog een rol van betekenis kan spelen, want zijn fysieke gesteldheid is niet best meer.

In de winter toch wel moeten inleveren qua spelersmateriaal; het is nooit gunstig om halverwege het seizoen nieuwe spelers te moeten inpassen. De oefenwedstrijden moeten vertrouwen hebben gegeven, de nederlaag tegen Wolfsburg II is een zure.

Goede transfers gedaan hoor en met Vukcivic heb je toch een leuke speler erbij. Die vriendschappelijke wedstrijden zagen er goed uit vooral die tegen Anderlecht. In de competitie ben je lekker verder gegaan en heb je een mooi gaatje geslagen.

n5ysO4Z.png

Wie voor aanvang van het seizoen had gezegd dat Neunkirchen bij aanvang van de maand februari bovenaan stond had nu alvast een hele mooie pot ontvangen voor een vakantie . Want maand in maand  uit blijven wij stunten . Deze maand stonden er echter zeven wedstrijden op het programma dus de grote vraag was bij de pers is de kern breed genoeg ? Met dan nog eens vier uitwedstrijden op rij ligt puntverlies op de loer . Hoe we het gedaan hebben ? Dat lezen wij hieronder . 

De maand begon met een uitwedstrijd tegen Wacker 90 Nordhausen . Een club uit de vrijstaat Thüringen . Hoewel de naam ( van de club ) anders doet vermoeden ligt Thüringen niet in het noorden maar het midden van Duitsland . Echter maken ze daar wel heerlijke worsten . Mochten jullie eens bijvoorbeeld bij Kaufland komen dan raad ik de Thüringer Bratwurst aan . Hoewel het huidige Nordhausen in 1990 in opgericht bestaat er al sinds 1905 een club in Nordhausen . Redelijk succesvol was deze club tot 1933 in de Gau Kyffhaüser een van de onderliggende competities van de Midden Duitse Voetbalbond . Met vier titels zijn ze recordhouder maar in de kampioens groep wisten ze nooit te presteren . Na 1933 toen het voetbal werd herverdeeld stortte het ineens en kwam de club tot op heden nooit meer uit op een hoogste niveau .  Deze wedstrijd begon het elftal echter fel en kwam het dan ook in de 7e minuut op 1-0 . In de 26e minuut kwamen wij langszij door een eigen treffer van Zehnder . Tien minuten laten maakte Zahedi de 1-2 uit een hoekschop . Zeven minuten voor rust zette Hoxha ons zelfs op 1-3 , de voorzet kwam van Popovic . 

Nordhausen gaf niet op en meteen na de thee maakte Fluß er weer een wedstrijd van . In de 65e minuut werd Vukcevic goed weg gestoken door Kraulich en hij wist in zijn debuut de scoren . Diep in blessuretijd maakte hij zelfs zijn 2e op aangeven van Hoxha.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden hadden wij het wederom erg lastig . Behalve Vukcevic maakte nog twee spelers hun debuut namelijk Zahedi en Köhn  . Zahedi kwam als jonge jongen over en laat in de U19 zien dat hij er klaar voor is . De eerste speler dus die vanuit de jeugd is doorgestroomd . 

rfNa11o.png

De volgende wedstrijd op het programma was de uitwedstrijd tegen Würzburg . De volledige naam is echter FC Würstburger Kickers .  Een geweldige naam voor een club natuurlijk . In 1977/1978 en 2016/2017 speelde de club zelfs in de 2e Bundesliga . In het jaar 1977/78 betekende dat zelfs een derby tegen Würzburger FV . In 2002/2003 beleefde de club een absoluut dieptepunt met degradatie naar de Bezirksliga ( het zevende niveau . Ik begon met Neunkirchen op het 6e niveau ) Hierna klom de club weer uit het diepe dal met zelfs 1 jaar 2e Bundesliga tot gevolg . Daarna speelde de club dus weer op het 3e niveau . In de 36e minuut leken wij op 0-1 te komen maar de treffer van Solipa werd afgekeurd voor buitenspel . Drie minuten later was het wel raak . En weer was Solipa die raak schoot de assist kwam van onze vriend uit Montenegro . Hoewel wij het spel dicteerden qua balbezit was het de thuisclub die het gevaarlijkst werd . Verrassend was de 1-1 in de 69e minuut dan ook niet . Het was echter wel een afstandsschot van Langhaus ( hoe ironisch ) . Lang kon de thuisclub niet van de voorsprong genieten want Solipa werd goed aangespeeld door Soyak , zijn schot werd in eerste instantie nog goed gered door de keeper maar in de rebound was de keeper kansloos . Paar minuten later moest Solipa echter de wedstrijd verlaten door een blessure . De drie punten gaan echter wel mee naar huis . Overtuigend was het wederom niet maar wie maalt daarom

3BZIQXa.png

Waar normale managers hun B keus inzetten in de bekers ( Klopp zet bijvoorbeeld gewoon de jeugd in ) besloot ik gewoon de sterkste 11 in te zetten tegen Saarbrücken . Ondanks de drukke maand . Waarom , omdat het nog altijd leid tot deelname aan de Duitse Beker . Zo gauw wij dat via de competitie weten te regelen zal ik hier vaker rouleren . Maar in een rivalenstrijd wil ik gewoon winnen . Saarbrücken heeft ons lang genoeg uitgelachen . Hoewel dat de laatste jaren andersom is . Ondanks onze beste 11 was de thuisclub niet onder de indruk en hadden wij het erg lastig , In de blessuretijd van de 1e helft maakte Kyere het er niet makkelijker op door een onvervalste aanslag op de spits te plannen . Direct rood was dan ook het logische vervolg . Acht minuten naar rust pakten wij dan toch de leiding . Monsberger die nu de kans krijgt in de punt van de aanval scoorde op aangeven van Soyak . Achteraf was dit ook nog eens de winnende . 

aEmd04i.png

hMgc5rI.png

Wiesbach mag geen probleem . Afhankelijk van het programma zie ik wel welk elftal de halve finale mag spelen . 

Voor de 4e maal gingen wij op verplaatsing en dit maal werd Regensburg de plaats waar wij mochten ballen . De tegenstander heette Jahn Regensburg . Een club zonder echte historie . Qua prijzen dan . Pas na 2000 kwam de club in de lift en wisselen ze 2e Bundesliga af met 3e Bundesliga . Dat het geen gemakkelijke tegenstander was kwamen wij deze wedstrijd ook achter

PFYVy5Q.png

Verdiend kun je deze drie punten niet noemen maar ik teken ervoor !  Dat wij halverwege de tweede helft voorstonden was al een wonder . De late hattrick van Nietfeld leek een meer dan terecht punt voor Jahn te betekenen . Echter was het Kwatu die ons de drie punten bezorgden met ook een hattrick . 

De volgende wedstrijd was dan eindelijk een thuiswedstrijd . Het Oost Duitse 1. FC Magdeburg kwam op bezoek . Magdeburg is de enigste Oost Duitse club die een Europacup wist te winnen . In 1974 wonnen zij in de Kuip van AC Milan . De jaren 70 waren sowieso succesvol voor deze club . Driemaal kampioen van Oost Duitsland en zeven maal de beker . Een vergane glorie dus .

Na de Duitse hereniging zakte de club ver terug maar halverwege de jaren 2000 kwam de club langzaam weer bovendrijven . Sinds 2015 speelt de club op het 3e niveau . Ik zie hier een leuke uitdaging voor sommigen in . Eindelijk waren wij weer eens de betere in een wedstrijd . In de 14e minuut kwamen wij dan ook verdiend op 1-0 . Een schot van Laukart spatte nog uiteen op de paal maar de rebound was voor Monsberger . Na iets meer dan een half uur spelen kwam de uitclub op 1-1 een afstandsschot van Schmedemann viel binnen de palen . Vlak voor rust pakken wij echter toch weer de leiding . Een voorzet van Hoxha wordt goed meegenomen door Popovic en met schuiver zet hij ons op 2-1 . Halverwege de tweede helft komt Magdeburg toch weer langszij . Binnen de minuut hebben wij echter de voorsprong weer te pakken . Hoxha scoort op aangeven van Popovic een counter uit het boekje . Negen minuten voor tijd beslissen wij deze wedstrijd . Popovic speelt Soyak in die de bal diep geeft op Popovic . Popovic wordt niet aangepakt en uit een moeilijke hoek schiet hij de bal langs de keeper 4-2 . 

UaLajHE.png

0LAphWV.png

Thuis tegen Bayern II hadden wij ook weinig problemen ondanks het meespelen van Karsdorp . Solipa fleurde zijn rentree op met een doelpunt na een slechte terugspeelbal . Reiziger hield zijn doel schoon na een wereld redding in de 83e minuut op een inzet van Gashi . Vagnoman zijn we op de uitlooptraining kwijt geraakt voor zo'n vier weken . De laatste wedstrijd deze maand was op bezoek bij Greuther Fürth . Opgericht in 1903 en sinds 1906 tot 1963 altijd uitkomend op het hoogste niveau behalve in het seizoen 1948-1949 . Driemaal landskampioen in 1914 , 1926 en 1929 . Tot 1983 was de club altijd nog actief op het tweede niveau . Hierna zakte het wat in om midden jaren 90 weer terug te keren op het tweede niveau , In 2012 werd zelfs promotie naar de Bundesliga gerealiseerd na het kampioenschap op het tweede niveau . Echter bleef het bij 1 jaar . Inmiddels weer terug gezakt naar het 3e niveau en wederom speelde de club zeer defensief . Iets wat niet bij hun past . Ondanks dat wij niet in onze sterkste 11 spelen was een treffer van Solipa in de 70e minuut voldoende voor de winst . Het was echter een bar slechte wedstrijd van beide kanten . Maar goed ook die zitten er tussen.

7QaySkc.png

6DTscXE.png

Hoewel het spel zeker niet al te goed was en veel uitslagen ook best andersom hadden kunnen zijn sluiten wij deze maand wel af met zeven overwinningen !  Lang niet allemaal terecht maar ik klaag niet . Twee dingen weten wij nu zeker . Wij plaatsen ons voor de halve finale van de Saarlandpokal en de concurrentie is niet dichterbij gekomen .

Vei9sQy.png

Uh wat is er gebeurd ? Ineens hebben wij een krater geslagen naar de plekken 2 en 3 . Waar wij dus wel wisten te winnen ( hoewel niet altijd even verdiend ) was de vorm van Dortmund de laatste twee maand dramatisch . Maar twee overwinningen in negen wedstrijden . Vijf nederlagen en twee gelijke spelen . Ook Duisburg was niet in beste vorm . Drie overwinningen , vier gelijke spelen  en drie nederlagen zorgden ervoor dat de titel nu wel heel dicht bij is voor Neunkirchen . De poorten staan wagenwijd open nu nog die kans pakken . 

@spaansetukker Thanks . Het lijkt te gaan gebeuren maar zijn er nog niet

@Marius Wij lijken het te gaan redden . Deze zware maand goed doorgekomen en de concurrentie niet 

@marcelkeuh Zo'n speler voor zo'n bedrag kan ik niet laten lopen 

@Mordurette Fysiek niet meer de beste idd . Toch maakte hij voldoende indruk deze maand in mijn ogen

@Titan Het loopt ook minder sindsdien maar wat is minder als je toch alles wint ? 

@delichris Het gaatje is een gapend gat geworden . Vukcevic is gewoon een held 

@FlyD en @Fantasy Thanks 

@neva @germandutch @ElMarcos @True_Legend @Makalakalane

Wat een fantastische periode! Zes overwinngen op rij in de competitie en de concurrentie die wel steken laat vallen ... het is een kwestie van tijd alvorens de titel een feit zal zijn. Super!

Heeft de slechte vorm van Dortmund te maken met blessures in het 1e elftal bij hun? 

Mooi gat geslagen, kan bijna niet fout gaan. 

Het kampioenschap kan je echt niet meer ontgaan! Haha, nooit geweten dat Würstburger de echte clubnaam voor Würzburg is... Iets met een sponsor, of toch een vorm van Duitse humor? Wel een klotestad om omheen te rijden trouwens.

Je lijkt wel een magiër bij deze club! Je loopt gigantisch uit op de 'achtervolgers' en mag je alvast opmaken voor wéér een seizoen hogerop!

8VznDfg.png

Bij onze supporters is het nu niet meer de vraag of maar wanneer wij kampioen gaan worden . Het gat is enorm en niets lijkt er op te wijzen dat onze vorm ineens gaat verdwijnen . In de maand maart spelen wij maar drie wedstrijden . Alle drie voor de competitie . Thuis tegen Chemnitzer , uit naar het tweede van Borussia Dortmund en thuis tegen Hansa Rostock . Nu de promotie haast wel zeker lijkt heb ik het bestuurd gevraagd om wat aan onze faciliteiten te gaan doen . 

yVGuTxu.png

Ons trainingscomplex gaat op de schop . Gelukkig heb ik een hele fijne voorzitter . Waar hij mij ook blij mee maakte was met het volgende . Ik mag onze scouts inmiddels verder weg sturen dan alleen West Europa . Heel Europa mag nu . Al blijft de focus wel op Duitstalige landen en Nederland liggen . Maar buitenkansjes sla ik nooit af natuurlijk . Al 1e tegenstander kwam het in de onderste regionen bivakkerende Chemnitzer langs . Op papier een makkie dus maar dat bleek absoluut niet het geval te zijn 

qC82BFk.png

Er wordt wel gewoon gewonnen . Dat een dood spel moment er voor zorgt dat de score wordt geopend zegt wel voldoende . Zelfs tegen 10 man hebben wij het relatief lastig . De 2-0 valt laat en Vukcevic tekent voor de assist . 

De volgende wedstrijd is dus tegen het tweede van Dortmund . Wederom treden hun aan met spelers als Ruidiaz , Zagadou , Kurzawa en Sergio Gomez . Waarom hun zo'n zwakke serie hebben geen idee dus ( vraag beantwoord @Copywriter ? ) Dat Dortmund hun slechte serie graag zien worden beëindigd proberen ze ons duidelijk te maken en na een blitzstart staat het dan ook al binnen 20 minuten 2-0 voor Dortmund . Twee maal  Ruidiaz  ( Haaland wie ? ) Echter knokken we ons terug in de wedstrijd . In de 26e minuut geeft Vukcevic voor Solipa verlengd en Hoxha scoort . Op slag van rust maakt Vukcevic er zelfs 2-2 van . Het verschil in deze wedstrijd is dat wij vandaag erg dodelijk zijn voor de goal . Na rust lopen wij uit na 2-4 door twee maal Solipa . Vlak voor tijd maken wij zelfs de 2-5 . Alle ballen tussen de palen verdwijnt ook in het net . In de blessure tijd maakt Dortmund er nog 3-5 van . 

QmquYog.png

a6ZlG0x.png

Door deze overwinning is promotie een feit en dus komen wij komend seizoen uit op het tweede niveau . Iets wat het bestuur zeker kan waarderen . Thuis tegen Hansa kunnen wij het seizoen nog veel mooier maken door ook de titel te pakken . 

rgyOuJ2.png

Mooi was het niet , spannend wel maar het doel is bereikt , Wij zij KAMPIOEN!!!!!!!! Wie had dat verwacht voor het seizoen ? Ik niet iig en jullie ? Zowel de fans als het bestuur zijn erg blij . Mulder maakte eindelijk zijn debuut . Ik kan het elftal nu gaan sparen voor de Saarland Pokal . Ook zal er komende zomer wel weer het 1 en ander gaan veranderen . Versterkingen zullen zeker nodig zijn en bepaalde spelers zijn nu nog gewilder . Ook hoop ik nu eindelijk te kunnen profiteren van onze samenwerking met Borussia . Komende seizoen spelen wij hoger dan hun 2e . Zelf kan ik het nog altijd niet geloven met weer een titel . Al zal komend jaar het echt wel anders worden gok ik 

c7Cvb70.png

y4fhn6l.png

@Marius En hij is binnen ! Vooraf niet verwacht maar bon

@Copywriter En dat ging het ook niet meer . Jouw vraag heb ik in het verhaal verwerkt 

@Mordurette En is binnen . Niet verwacht vooraf

@delichris En die is binnen

@spaansetukker Het is gelukt de titel is binnen

@Titan Er is gewoon -er achter de plaatsnaam gekomen net als bij StuttgartER kickers en OffenbachER Kickers . Geen Duitse humor helaas . Zelf ooit eens een hotel daar proberen te vinden helaas alles vol . Wel leuke naam voor een plaats overigens 

@marcelkeuh Tja het gaat wel heel rap idd . Vermoed dat het nu wel echt lastig gaat worden . Maar dat roep ik ook al twee seizoenen dus wie weet 

@FlyD @Fantasy @germandutch @neva @ElMarcos @True_Legend @Makalakalane

Schitterende prestatie natuurlijk. Met enkele gerichte aankopen/huurspelers zou je zomaar weer kunnen verrassen in de 2. Bundesliga. Wellicht niet direct kampioen, maar middenmoot zou al een stunt zijn!

Promotie, kampioen ... al voor de zoveelste keer op rij! Het kan niet op! Gefeliciteerd!

Hahaha en nu in een ruk door naar de 1. Bundesliga. Wat een prestaties :mrgy:

Wat een overheerlijke opmars met dit team! Het gaat niet lang duren alvorens de ambities verder zullen reiken :-)

Ruim op tijd de promotie bewerkstelligd! Zoals je zegt is het niet eens meer de vraag of je kampioen wordt. Denk je dat de huidige selectie ook redelijk meekan in de 2. ?