Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

Wederom een prima serie, promotie na promotie na promotie.. Je bent best wel redelijk bezig ;c 

Zonde van de wedstrijd tegen Dortmund, anders was je echt los geweest. Interessant overigens, de achtergrondinformatie die je bij de clubs vertelt. Leuk om te lezen.

Verliezen van Dortmund is geen schande, ook al zijn het de reserves. Wel de eerste plek met een toch al mooi gaatje voor promotie. 

Prima periode weer gedraaid. Dat je van Dortmund II verliest is geen schande als ze daar spelers als Ruidiaz en Daka opstellen.... Daar heb je zowat niets tegenin te brengen!

Q6mPrDO.png

November is aangebroken en dus gaan wij langzaam aan naar het einde van het jaar . Nog altijd kijken de fans van Neunkirchen verbaasd op als ze de tussenstand waar dan ook zien ( Teletekst , of internet of in de kantine ) Na dertien wedstrijden nog altijd op de 1e plaats , iets waar dan ook niemand in de wijde omgeving ook maar 1 seconde aan gedacht had voor aanvang van het seizoen . Deze maand zou wel eens het een en ander kunnen duidelijk gaan maken want 29 november stond namelijk de uitwedstrijd tegen Wehen Wiesbaden op het programma . Een echte topper dus . Voor het zo ver was speelden wij nog uit tegen Osnabrück en thuis tegen Hallescher FC . Op papier dus niet het makkelijkste programma . Maar drie wedstrijden dus en dat komt mede door de laatste interland periode van dit kalenderjaar . In de beker lagen wij er wederom in de 1e ronde uit en de Saarland Pokal gaat pas volgend jaar verder . Wel was daar deze maand de loting voor . Dat wij als club aan het groeien zijn zien we ook aan de interland periode . Waar eerdere seizoenen 1 of 2 spelers werden opgeroepen voor wazige selecties groeit dit aantal nu ook .

NEVGk6r.png

Asproudis wordt nog altijd opgeroepen voor Griekenland onder 21 maar dat betekend dat ze daar echt niets rond hebben lopen . Was een leuk talentje voor het 5e , 6e niveau maar een topper zal het echt niet gaan worden . Solipa is door zijn goede vorm opgeroepen voor Portugal onder 21 en dat is niet een wazig landje natuurlijk . Bleron Berisha onze doelman van U19 is opgeroepen voor Jong Kosovo waar Hoxha nu is opgeroepen voor het grote Kosovo . Het kan dus zijn dat wij hem deze maand tegen gaan komen met Montenegro . En het kan dus maar zo zijn dat wij straks een volleerd international in de gelederen hebben .

PhVCeLF.png

Op de 1e dag van de maand dit nieuws krijgen is minder leuk . Vagnoman was 1e keus als linksback en dus moeten wij gaan schipperen . Leib lijkt echt te kort komen voor dit niveau . Voor Sno en Bauer dus kansen om zich in de ploeg te knokken . 

Voor de interland periode mochten wij dus aantreden in en tegen Osnabrück . Grote successen kent deze oude club ( opgericht in 1899 ) niet . In de tijd dat de NSDAP aan de macht waren werd de club wel 2 keer kampioen in de Gauliga Nedersaksen ( 1 van de 16 hoogste divisies ) In de eindronde werden ze 2e achter HSV en het jaar erop 3e  . Na WOII ging de club in de Oberliga Nord spelen ( 1 van de hoogste divisies ) Met een 2e , 3,e en 4,e plek mocht de club een aantal keer meedoen aan de eindronde maar succes leverde dat niet op . Na de invoering van de Bundesliga in 1963  kwam de club in de Regionalliga Nord ( 2e niveau )te spelen Sinds 1969 speelde de club vijf maal voor promotie na de Bundesliga maar faalde keer op keer . Hierna speelde de club jaren op het 2e niveau tot aan de 1994 toen de club voor het eerst afzakte naar het 3e niveau . In 2009/10 promoveerden ze weer maar was degradatie ook meteen een feit . Sindsdien spelen ze op het 3e niveau  ( noot van de redactie , In real life niet want de club werd vorig seizoen kampioen waardoor het in het huidige seizoen 2.e BL speelt . Waar ze het momenteel goed doen met een 6e plaats ) . 

3zT1pie.png

De goals vielen allemaal in de 1e helft . Hoewel wij het absoluut niet makkelijk hadden liepen wij al snel uit naar 0-2 . Ik speelde zonder tien en met twee spitsen en dat pakte goed uit aangezien beide spitsen deze wedstrijd scoorden . De score werd geopend door een mooi afstandsschot van Porath . In de blessuretijd deed mijn landgenoot nog wat tegen maar in de tweede helft wisten wij het spel te neutraliseren . Na de interland break mochten wij het in eigen huis op nemen tegen Hallescher FC

Deze Oost Duitse club zei mij vrij weinig maar speelt wel in de grootste stad van stad van de deelstaat Saksen-Anhalt . Toch hebben ze een aardige prijzenkast met 2 Oost-Duitse titels . Twee titels in het kampioenschap Midden Duitsland en vroeger zelfs meerdere malen kampioen van Saale . Waardoor de club zich plaatste voor de titelstrijd voor midden Duitsland . 1x kampioen in de Gauliga Mitte . De club heeft door de jaren meerdere namen gehad , En speelde zelfs Europees . Onder de naam Chemie Halle speelde de club twee maal Europees . In 1962/1963 was OFK Beograd te sterk in de voorronde van de Europa Cup 2 . In het seizoen 1970/1971 werd de club 3e in de DDR en plaatste zich voor de eerste editie van de Uefa Cup . Hier werd PSV de tegenstander en de eerste wedstrijd eindigde in 0-0 . De return zou echter nooit gespeeld worden nadat er na de wedstrijd brand uitbrak in het hotel 't Silveren Seepaerd waar een speler van Chemie Halle om het leven kwam . En PSV doorging . In 1991 eindigde de club nog als 4e in de DDR . Het jaar erop werd Duitsland weer 1 land en aangezien het Oost Duitse voetbal als zwakker werd gezien moest Hallescher ( die naam hadden ze weer in gebruik ) deel nemen aan de 2e BL . Door de 4e plaats een jaar eerder in de DDR mochten ze nog wel Europees spelen . Thuis werd er met 2-1 gewonnen van Torpedo Moskou maar uit verloren ze met 3-0 . Hierna zakte de club ineen en zakte het in 95 zelfs af naar het 5e niveau . Hierna kwam de club is rustiger vaarwater en promoveerde in 2012 naar het 3e niveau . in 2019 in game degradeerde de club weer om afgelopen seizoen direct weer te promoveren . 

Ik begon in mijn vertrouwde 4-2-3-1 en kwamen al zeer snel op 1-0 . Kraulich paste de bal maar eindigde op het het achterhoofd van Solipa . Kraulich wist echter de bal weer te onderscheppen en gaf nu maar een lage pass op Solipa . Met een mooie schijnbeweging wist Solipa zijn directe man op het verkeerde been te zetten en met een simpele schuiver opende hij de score . Voor het seizoen  bedacht ik mij dat deze mede promovendus een wedstrijd was dat ik punten moest pakken . Maar al snel was dus duidelijk dat dit team al wel wat jaren 3e. Bundesliga ervaring had . Want Hallescher was zeker de eerste helft een stuk beter en kreeg een aantal goede kansen . Gelukkig hebben wij Plogmann op doel staan . In de 32e minuut snelt Hoxha langs zijn directe man en zijn voorzet wordt binnen getikt door Popovic . Tegen de verhouding komen wij op 2-0 . Kansen op doel in de eerste helft 2 voor ons 5 voor Hallescher . Tussenstand 2-0 . In de rust nam ik het woord en zei ik de media prijzen ons de laatste weken maar laat dat dan ook eens zien op het veld . Tuurlijk is die 2-0 mooi maar wij zijn gewoon slecht aan het spelen in eigen huis . Na rust liep het dan ook een stuk beter , Waar de 3-0 logisch zou zijn scoorde Hallescher in de 69e minuut de 2-1 ...

Gelukkig weten wij al weer snel de marge op 2 te zetten wanneer Solipa goed anticipeert en een te korte terugspeelbal op de keeper kan onderscheppen en binnen tikken . Verzet definitief gebroken . Drie minuten later kopt Solipa raak op aangeven van Hoxha en weer twee minuten later maakt Kraulich er zelfs 5-1 van wat ook de eindstand is . Hoewel de score doet vermoeden voor een makkelijk middagje was dat echt niet zo 

AxPAsyW.png

Tot slot mochten wij het opnemen tegen Wehen Wiesbaden . Opgericht in 1926 en in 1933 weer opgeheven . In 1946 wederom opgericht en tot 2007 was de clubnaam SV Wehen 1926 - Taunusstein e.V. Altijd uitkomend op lager niveau . Pas in 1996 volgt er promotie naar het 3e niveau . In 2007 zelfs promotie naar het 2e niveau maar degradatie was weer een feit . Sindsdien dus uitkomend op het 3e niveau . ( noot , in real life promoveerde Wehen vorig seizoen naar het 2e niveau waar ze momenteel 17e staan ) 

Wehen staat mee boven in en dus werd dit vooraf als een topper gezien . Wehen is wel aangeslagen aangezien zij de vorige wedstrijd met 4-1 verloren . Het aanvallende 4231 werd een controlerende 433 met een verdedigende middenvelder en zonder nummer 10 , Het zorgde voor meer balbezit en meer kansen . Toch leek het een middag in mineur te gaan worden toen Tauchhammer in de 22e minuut al zijn 2e gele kaart zag . De 1e was meer dan terecht in de 5e minuut maar deze 2e was een ongelukkige botsing ... Toch kwamen wij met een man minder op 0-1 . Een vrije trap van Hoxha werd nog weg gekopt , Solipa vangt op en legt breed op Porath die de bal heerlijk in de verre hoek krult . Na rust komen wij zelfs op 0-2 . En weer is het een standaard situatie . Hoxha neemt de hoekschop Porath kopt de bal in de 16 en Soyak zet zijn voet ertegen , Vijf minuten later komt Wehen dan op 1-2 Breitkreuz schiet de bal via onderkant lat binnen . Nog ruim een half uur te voetballen met een man minder ... Echter wordt de marge gewoon weer 2 , drie minuten later . Soyak weet Popovic weg te sturen en zijn voorzet is een prooi voor Solipa , 1-3 . En ondanks een man minder weten wij de resterende 30 minuten zonder problemen te overleven . Blijkbaar was de 4-1 een week eerder hard aangekomen bij Wehen

lPkW9wS.png

bW8k54S.png

Drie gespeeld 9 punten . Wederom een hele sterke maand . Soms mogen wij zeker niet klagen over geluk maar echt gestolen is ook geen enkele overwinning . Komende maand nog drie wedstrijden en dan is het winterstop . Gaan wij als Herbstmeister de winterstop in ?

85Vrw2C.png

Het gat met Dortmund is nu 4 punten . Dus dat zou zo maar eens kunnen . Komende maand spelen wij thuis tegen het tweede van HSV ,uit tegen MSV Duisburg en thuis tegen Paderborn . Geen makkelijk schema dus Dortmund hoopt als Herbstmeister het nieuwe jaar in te gaan . Duisburg volg nu op 10 punten terwijl Wehen er nu al 13 achter staan . Nu al een gat van 13 punten voor een onverwachte directe promotie . Voor de playoff plek doen veel clubs nog mee . Onderin hebben vijf clubs het echt lastig . 

Finn Porath pakt de prijs voor beste speler van de maand ( en terecht ) 

mSF9SXu.png

In februari nemen wij het op tegen onze aartsrivaal voor de Saarland Pokal . Gezien onze huidige vorm mag dit geen probleem zijn maar de rivaal zal gebrand zijn om het ons lastig te maken . De gehele kwartfinale is als volgt  . Met twee toppers kan het maar zo zijn dat de finale weer een grote club tegen een kleintje gaat worden . 

@marcelkeuh En de serie gaat gewoon door ... 

@Marius Dortmund doet het zeker goed en verliezen van hun is geen schande , Die promotie komt steeds dichterbij hoewel ik dat nog altijd niet hoop aan de ene kant . 

@Fantasy Daar gaat het zo langzamerhand inderdaad naar uitzien .. Of wij daar blij van moeten worden is een andere vraag 

@delichris Vorig seizoen had Bayern zo'n sterk 2e dit jaar Dortmund 

@neva Het 6e en 5e niveau had ik wel verwacht . In de Regional niet maar ook daar minder tegenstand dan verwacht . Dat wij nu weer meedoen voor promotie had ik echt niet verwacht . 

@Titan Het gat lijkt er nu wel te zijn aangezien Dortmund niet mag promoveren . Of we daar gelukkig van moeten worden weet ik niet . Thanks . Zal het niet elke update doen maar clubs waar wat leuks over te vertellen is of zoals deze en komende maand met weinig wedstrijden vind ik het wel leuk , Probeer op deze manier ook wat af te wisselen met updates 

@Mordurette Inderdaad . Hebben wel gewoon Isak in de gelederen . Het gat is er nu inderdaad

@FM_Lesly En dan vergeet je Isak nog haha . Die tweede elftallen is hetzelfde als in de KKD paar jaar terug in Nederland . Je weet gewoon niet welke spelers je tegen je krijgt . 

@ElMarcos Mag zeker niet klagen

@Copywriter Dat zitten ze zeker maar zij mogen niet promoveren dus wat hun doen vind ik eerlijk gezegd niet zo belangrijk . Ja winnen van andere concurrenten is wel leuk natuurlijk . Aan de ene kant wil ik niet promoveren maar gezien de stand moeten wij het wel in overweging gaan nemen . En als Dortmund ons daar bij kan helpen is dat fijn . Dat ze dan eventueel kampioen worden vind ik dan prima . 

@True_Legend @spaansetukker @Makalakalane @FlyD @Netzwerk

Drie hele mooie overwinningen gepakt hoor en dit biedt heel veel perspectief voor de rest van het seizoen.

Drie zowel prima als belangrijke zeges tegen ploegen met een toch mooie historie. Het seizoen is nog lang, maar er staat al een voorsprong waar je op kunt teren!

Weeral drie mooie overwinningen erbij. Met een gat van 13 punten voor rechtstreekse promotie lijkt het toch steeds meer dat je daar stilaan rekening mee mag beginnen gaan houden. Voor titelambities is het misschien nog wat vroeg of te onzeker, maar beter voorop dan achtervolgen natuurlijk.

Drie prima overwinningen geboekt, vooral de laatste is zeer knap als je zo lang met tien man speelt!

Gezien het grote verschil met de andere standaard teams die kunnen promoveren zit de promotie sowieso nu al in de pocket of worden er nog play offs gespeeld en promoveert alleen de kampioen? 

vnkJ6Oy.png

De laatste twee interlands van het kalenderjaar . Die er waarschijnlijk niet meer tot doen maar er is altijd nog iets als de sportieve eer natuurlijk . En wie weet stort Ierland wel in elkaar en dan zou het doodzonde zijn als wij er maar met de pet naar gooien natuurlijk . Deze interland periode betekende twee maal een uitwedstrijd . Eerst tegen Oostenrijk waar wij thuis eenvoudig van wonnen en tot slot de uitwedstrijd in Kosovo . Sfeer gegarandeerd natuurlijk . Voor aanvang van deze wedstrijden besloot ik een praatje te maken met een speler die veel te vroeg gestopt is met interland voetbal . 

aptXBdE.png

Stevan Jovetic is voor ons natuurlijk een klasbak dus hopelijk heb ik hem kunnen ompraten . Stevan was samen met Simon Vukcevic en Mirko Vucinic het gouden trio van FM zo rond FM07 tot 2010 . De middelste is inmiddels terug , de laatste is helaas gestopt maar hopelijk weet Stevan nog wel terug te keren . Stevan speelt nog altijd bij AS Monaco . Dan de definitieve selectie 

Xu8E38j.png

En jawel hoor hij is terug !!!!!!!!!!! Voor ons zeker aanvallend gezien gewoon een echte versterking . Sowieso hebben wij nu in de as gewoon een sterk elftal . Op doel hebben wij Lazar Carevic , Top doelman voor ons niveau natuurlijk . Centraal achter de sloper uit Madrid ,  Stefan Savic . Centraal op het middenveld Nikola Vukcevic . Als nummer 10 of als AML kunnen zowel Simon Vukcevic of Sead Haksabanovic spelen . En voorin speelt nu zonder twijfel Stefan Jovetic . Maar natuurlijk was er ook weer kritiek op mijn selectiekeuze . 

LW0DUgY.png

Vooral de kritiek op Carevic snap ik totaal niet . Ja het klopt dat hij weinig speelt bij Barca 1 maar vorig seizoen speelde hij wel gewoon bij het B team en daarbij is hij gewoon veruit de beste keeper momenteel . Dit seizoen moet hij het echter met minder minuten doen omdat hij is ingeschreven bij het grote Barca . Saveljich is ook gewoon een prima centrale verdediger die zijn oproep gewoon verdiend in mijn ogen . Helaas liep de voorbereiding richting Oostenrijk niet vlekkeloos 

h3Vcr1L.png

Onze vaste linksback raakte namelijk geblesseerd en raad eens . Ook de speler die ik heb opgeroepen raakte ook geblesseerd .... En de criticasters zullen tevreden zijn want ook mijn 1e keus onder de lat moest met een blessure verstek laten gaan .Ik had wel besloten om met een andere tactiek te gaan spelen want na Ierland uit moest er meer controle komen in uitwedstrijden . Ik besloot om een 4-4-2 te gaan proberen 

xLzmWCL.png

Sorry voor deze amateuristische screenshot maar ik had net nieuwe drivers gedownload en blijkbaar zat daar ook een programma bij die met ALT F9 filmopname start ... Heb dit gelukkig snel weten te wijzigen na afloop van deze wedstrijd . Voor rust was de wedstrijd gelijkwaardig zonder echt grote kansen tot in de blessuretijd toen Oostenrijk de bal de op de paal schoot . In de rust besloot ik wel van systeem te veranderen . Ik ging terug naar mijn vertrouwde 4-2-3-1 want Kosovo stond in Ierland met 2-1 voor . Als wij nog wat zouden willen moest er gewonnen worden en dus risico worden genomen . Vlak na rust was het dan binnen twee minuten twee keer raak . In de 50e minuut leukte  Jovetic zijn debuut op met een kopbal . De voorzet was van Haksabanovic . Na deze aftrap besloot Oostenrijk ook het fort te verlaten en de aanval te gaan zoeken . De eerste de beste aanval werd meteen afgeslagen en met een messcherpe counter maken wij de 0-2 . Jovetic wordt in de diepte aangespeeld en legt de bal goed af . Kosovic schiet hard in en de bal wordt nog van richting veranderd waardoor de keeper kansloos is . Oostenrijk probeert het nog wel maar gescoord wordt er niet meer ,

elZy9zj.png

Lcw94k6.png

Helaas wint Ierland ook en daardoor gaat de laatste wedstrijd echt nergens meer om behalve de eer . Wij zijn zeker van de tweede plaats door onderling resultaat en Kosovo weet dat het laatste gaat worden . Voor Kordic was het zijn eerste interland . De keeper van Roda JC was daar erg blij mee . 

UBWPjqB.png

Maar ja nog maar een blessure erbij waarom ook niet . Door deze blessures besluit ik andermaal van tactiek te switchen . Op papier lijkt een mooi duel te kunnen gaan worden . Uitverkocht , prima weertje en een Duitse scheids . 

pwuivwY.jpg

En al snel bleek dat deze opstelling wel eens goed kon uitpakken want vanaf het begin waren wij de betere . Dit resulteerde dan ook al snel in de 0-1 maar de poging van Simic was randje buitenspel en dus ging het feest niet door . Vooral qua balbezit waren wij heer en meester en de 0-1 zou dan ook niet kunnen blijven uitblijven toch ? Nee in de 27e minuut komen wij dan eindelijk op voorsprong . Haksabanovic speelt Kosovic in en die passt de bal heel snel door op Vukcevic die weet hiermee de keeper te verrassen in de korte hoek . Tien minuten later wordt het 0-2 door Jovetic . Cukovic stuurt Haksabanovic diep de heeft een goede voorzet in huis , Jovetic komt voor zijn man en tikt de 0-2 binnen . Drie minuten voor rust maakt Zeneli misschien wel de mooiste van de avond met een geweldig afstandsschot en daar staat het ineens 1-2 met rust hoewel wij heer en meester zijn 

OF5R0TZ.png

Ook na rust blijven wij zeer goed en verzorgd voetbal spelen en al na vijf minuten is de marge weer 2 . Kosovic weet met een bekeken pass Haksabanovic te vinden die rustig een hoek kan uitzoeken. De mooiste pass komt van Ivanic die in de 67e minuut Jovetic weet te vinden . De bal was precies hard en diep genoeg , perfect op maat . Jovetic weet wel raad met zulke kansen . Drie minuten later ligt de bal al weer in het Kosovaarse doel . Jovetic wordt goed aangespeeld hij verlegt het spel naar de linkerzijde , Vukcevic geeft voor een Haksabanovic bekroond zijn goede wedstrijd met zijn 2e treffer . Vlak voor tijd scoort Voca nog tegen uit een counter . Aan mij nu de eer om te gaan bedenken of wij deze tactiek meer en meer gaan gebruiken of dat ik toch zeker thuis meer van de 4-2-3-1 uit ga . Heeft ook veel te maken met wie er wel en niet bijzijn natuurlijk . 

1hbsrTB.png

JUUE5bk.png

Ierland won ook zijn laatste wedstrijd en zijn daarmee gewoon verdiend 1e . Zo eerlijk moet ik gewoon zijn . Dan gaan wij kijken naar de eindstanden in de Nations League C 

mrW5Wjs.png

Wij dus 2e en Kosovo laatste . In groep 2 zien wij dat Servië wel promoveert en dat steekt toch behoorlijk . Ook Slovenië en Slowakije mogen het hogerop proberen . Behalve Kosovo mogen ook Macedonië , Georgië  en Wit Rusland een stap terug doen . . Daarvoor in de plaats komen Litouwen , Cyprus , Hongarije , en Letland . Mijn oude werkgever de Faeröer Eilanden deden het dus goed in hun poule maar komen net te kort . Geen echt schokkende resultaten misschien dat Estland nog onder Liechtenstein is geëindigd . Dan naar de voor ons interessante Nations B

8xImgho.png

Want daarvan wordt Noord Ierland , Schotland , Ijsland of Griekenland een tegenstander van ons . Persoonlijk hoop ik dan denk ik op Griekenland . Met lede ogen moeten wij dan ook nog zien hoe Bosnië zich kwalificeert voor de hoogste divisie van de Nations League . Nederland red het niet , Noorwegen is blijkbaar sterker . Ook Polen en Wales mogen het proberen op het hoogste niveau . Ten koste van België , Zweden , Rusland en Engeland .  Dit maakt het voor Nederland er niet makkelijker op om terug te komen op het hoogste niveau . Tot slot nog de ranglijst en de loting voor het WK 

yITli4t.png

Out4dxj.png

Geen gemakkelijke loting . België is hier favoriet . Wij zullen ons met Zweden en Israël moeten richten op plek 2 . Letland is het zwakke broertje op papier . 

@delichris Inderdaad , Langzaam maar zeker moeten wij toch gaan denken aan een stap hogerop

@Titan Inderdaad drie belangrijke zeges tegen niet de kleinste clubs uit het Duitse voetbal . Rijk reken ik mij nog niet maar het ziet er steeds beter uit 

@Marius Helaas moeten wij daar nu echt rekening mee gaan houden . Zelf had ik het prima gevonden om een seizoen veilig in de middenmoot / subtop te spelen . Echter denken de mannen aan wat anders

@FM_Lesly Had in die laatste wedstrijd wel een andere tactiek maar dat wij zo eenvoudig op de been bleven had ik niet verwacht tegen toch een uitdager voor promotie op dat moment 

@marcelkeuh Zekers te weten

@Copywriter In de pocket zit het pas wanneer het definitief is . Ik ga nog nergens vanuit . 1e twee ( standaard ) teams promoveren 3e speelt playoff tegen 2.e BL team . 

@neva thanks

@Fantasy @Mordurette @ElMarcos  @spaansetukker @True_Legend @Makalakalane @FlyD @Netzwerk

Edited by komodo25

Je hebt het land redelijk snel naar je hand weten te zetten met toch een nette tweede plek. De loting kon zwaarder, al is het vooral pittig doordat veel landen aan elkaar gewaagd lijken te zijn. 

Mooi dat Jovetic terug is! En meteen ook twee overtuigende prestaties. De loting biedt in ieder geval perspectieven. België is natuurlijk favoriet maar Zweden zou je het misschien toch lastig kunnen maken.

Zonde dat je het niet hebt kunnen redden, maar het was ook een onmogelijke missie. Je volgende poule is een mooie ik zelf denk dat je met Zweden gaat strijden voor plek twee.

Gaaf die Jovetic, dat is wel een impulsje voor je selectie. Loting lijkt wel pittig, maar ik denk niet dat je direct kansloos bent voor P2. Als je van Oostenrijk kan winnen, kan je ook Zweden voorblijven denk ik.

Jovetic bij Montenegro scheelt natuurlijk wel wat! Ah, ik denk echt met weemoed terug aan de FM 2007 Vukcevic. Toen ook bondscoach geweest van Montenegro. Wat een statistieken had die gast toen. Absolute, absolute top! 

H7v9vmW.png

De laatste maand van het kalenderjaar is het alweer . December en dat is een korte maand . Aangezien half december de winterstop zijn intrede doet . Hierdoor spelen wij deze maand drie wedstrijden . Thuis tegen het tweede van HSV . Uit tegen MSV Duisburg en tot slot thuis tegen Paderborn . Hierna hebben de spelers ruim twee weken verlof . Hierna hebben we een korte voorbereiding voordat half januari de tweede seizoenshelft weer gaat beginnen maar dat is iets voor later . Eerst deze drie wedstrijden maar verteren en kijken of wij als Herbstmeister de winterstop in gaan . 

Als 1e kwam dus het tweede van Hamburger Sport-Verein op bezoek . Een club die geen introductie nodig heeft . Der Dino der Bundesliga al is die bijnaam tegenwoordig niet meer geldig helaas . Opgericht in 1887 al is dat feitelijk niet helemaal juist . In 1887 werd namelijk SC Germania 1887 opgericht . In 1919 fuseerde deze club met Hamburger FC 1888 en SC Falke tot HSV . Een club met een behoorlijke historie en veel bekende spelers hebben voor deze Noord Duitse club gespeeld . Het wachten voor ons is op de krachtmeting met het grote HSV , vandaag stond dus het tweede op het programma . 

En die hadden hun huiswerk blijkbaar goed gedaan want wij hadden het vanaf het begin weer erg lastig met onze 4-2-3-1 formatie . Tegenstanders lijken deze goed te analyseren . HSV kwam dan ook verdiend op 0-1 door Mohammed in de 12e minuut . Vijf minuten later maakte Jung het wel erg lastig voor HSV wanneer hij Solipa met een ouderwetse slagerstackle op 20 meter van de goal omver schopt . Direct rood is het gevolg . Vijf minuten later krijgen wij een hoekschop die voor de goal wordt geslingerd door Hoxha . Solipa wordt in de rug gelopen en de bal gaat op de stip . Popovic is kalm en zorgt voor de 1-1 . Tot aan de rust blijft HSV echter de betere . In de rust ben ik dan ook boos geworden en gezegd dat dit nergens op lijkt . Het was niet aan dove mans oren gericht want de tweede helft was een stuk beter . Al snel na rust was de marge 2 . Eerst scoorde Solipa met een kopbal op aangeven van Hoxha en even later was het wederom Solipa dit maal met een volley en raad eens ? Jawel Hoxha gaf de voorzet . Het verzet was gebroken en wij hoefden niet meer . De wedstrijd leek dood te bloeden tot slotfase . Vijf minuten voor tijd maakten wij nog de 4-1 door Popovic en diep in blessure tijd maakte Beke er nog 4-2 van 

PkVBdCy.png

Hierna mochten wij aantreden tegen MSV Duisburg of te wel de Zebra's . Bij winst zouden we een teamuitje gaan maken op de beruchte Vulkanstraße . MSV Duisburg 1 van de oprichters van de Bundesliga maar qua prijzen vlot het maar niet . Vier keer finalist in de beker maar ook alle 4 verloren . Tot aan de begin jaren 80 actief in de Bundesliga daarna kwam het verval . In de jaren 90 waren ze wel nog regelmatig in de Bundesliga te vinden maar sinds de degradatie in 2000 waren ze nog maar twee seizoenen actief op het hoogste niveau . Namelijk in 2006 en 2008 en beide keren werden ze laatste . Sinds 2014 schipperen ze tussen de 2e en 3e Bundesliga in . Zonde en misschien een leuke uitdaging voor iemand die nog een leuke save zoekt . In deze game zijn ze afgelopen seizoen gedegradeerd en daarom komen wij ze nu tegen op het 3e niveau . Qua tactiek had ik het aangepast naar de 4-1-2-2-1 . In het begin leken de spelers te moeten wennen aan de atmosfeer  . Ruim 18000 man zaten er in het stadion en dat zijn wij niet echt gewend bij een uitduel . Al snel ging de knop op en voetballend waren wij heer en meester zonder tot grote kansen te komen . Duisburg kwam ook niet gek vaak voor het doel maar in de 29e minuut was het wel raak door Biada . En dit bleek later de winnende te zijn . Wat resulteerde in de eerste nederlaag in 6 duels

408pN7I.png

Zuur maar goed ook dat hoort er bij en zelf ben ik allang blij dat wij mee kunnen tegen dit soort tegenstanders . Tot slot speelden wij in eigen huis de laatste wedstrijd van het jaar tegen SC Paderborn 07 . Ook Paderborn houd 1907 als datum aan maar de actuele club bestaat pas sinds 1985 . Hoewel de club toen TuS Paderborn-Neuhaus heette . Laten we het zo zeggen veel fusies tussen diverse clubs zorgden er uiteindelijk voor dat in 1997 de huidige naam werd aangenomen . Een relatief nieuwe club . Beschikken sinds 2008 ook over een nieuwe modern stadion waar 15000 man in kunnen en speelden jaren 2.e Bundesliga sinds 2005 . Waar het in game wat minder gaat aangezien ze nu 3.e Bundesliga spelen is de club in real life afgelopen seizoen zelfs gepromoveerd naar de Bundesliga voor het eerst in hun bestaan . Waar ze echter wel tegen degradatie vechten . In het Ellenfeldstadion kwamen ze echter niet aan de pas . Speelde opnieuw 4-1-2-2-1 aangezien het andere systeem thuis niet lijkt te werken . Zowel voetballend als qua kansen waren wij heer en meester . De uiteindelijke 2-0 had hoger kunnen en misschien wel moeten uitvallen . 

nZx4Y0O.png

8y7F66U.png

ndC1qwg.png

Ondanks de nederlaag tegen MSV Duisburg gaan wij wel als Herbstmeister de winterstop in . Het tweede van Dortmund blijft echter in onze nek hijgen . MSV Duisburg volgt ons nu op 10 punten terwijl de tweede plaats voor directe promotie inmiddels op 16! punten staat . Langzaam maar zeker dromen onze supporters van wederom een promotie . Zelf wil ik het nog niet in de mond nemen . Presteren heeft namelijk ook zo zijn nadelen . Echter ziet het er wel zeer positief uit . 

1fG5iyD.png

Het is ons 1e seizoen zonder onze oude topscoorder die naar Servië is verhuisd maar onze jonge Portugees laat zien dat wij zijn opvolger al weer in huis hebben . Twintig treffers in 19 wedstrijden voor een 17 jarige ... Een fenomeen lijkt te zijn geboren . Echter heeft hij wel het geluk dat hij geregeld van goede ballen wordt voorzien door de heren aan de flanken . Op naar de tweede helft van het seizoen . Kunnen wij het volhouden ? 

@Titan België is voor mij de favoriet en Zweden is altijd een stugge tegenstander . Ook de andere twee zijn in mijn ogen stugge tegenstanders en denk dat de vorm van de dag bepaald wie er 2e wordt . Natuurlijk kan het altijd zwaarder of makkelijker maar zullen het hier mee moeten doen 

@Marius Inderdaad zeer blij mee scheelt echt een slok op een borrel . Hopelijk kunnen we mee strijden voor plek 2 

@delichris Vind het ook jammer maar goed hebben bij vlagen goed voetbal laten zien . Hopelijk kunnen we dat doorzetten in de kwalificatie 

@neva Jovetic is zeker een brok kwaliteit erbij . Loting is zeker pittig maar in de juiste vorm met de juiste spelers kunnen we hopelijk mee doen voor plek 2 . Oostenrijk en Zweden zullen wel vergelijkbaar zijn al vind ik Oostenrijk meer een land wat wil voetballen . Zweden is vooral erg stug . 

@marcelkeuh Snap ik . Die weemoed had ik ook toen de bond zich melde en was de keus om over te stappen ook snel gemaakt . Wat een spelers hadden ze toen met het gouden trio als absolute blikvangers 

@germandutch Thanks 

@Fantasy @Mordurette @ElMarcos @spaansetukker @True_Legend @Makalakalane @FlyD @Netzwerk

Zo, dit loopt wel erg lekker. Zonde van die nederlaag, maar dat gat naar de nummer 3 en zelfs naar de nummer 4 is al gigantisch. Je gaat sowieso promoveren, tenzij je opzettelijk gaat verliezen, maar dat lijkt me niet.

Blijft prima lopen. Dat je herbstmeister geworden bent zegt genoeg. Je hebt geen enkele reden om te twijfelen dat dit iets heel mooi kan worden in de tweede seizoenshelft.

Jammer van de nederlaag tegen Duisberg anders had je een mooi gat geslagen. Nu is het nog spannend, maar je staat bovenaan en dat telt straks op het einde van het seizoen.

Als je Dortmund niet meetelt, is je voorsprong op de rest al behoorlijk. Ik betwijfel of Duisburg sowieso nog terug kan komen. De spelers zullen balen dat ze niet even een ander spel konden voortzetten op de Vulkanstrasse...

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...