Jump to content
komodo25

[IDS] [FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

2UMicKS.png

In september ging ik mijn debuut maken als bondscoach van Montenegro . Helaas meteen voor de Nations League . 

Ik had graag eerst 1 of 2 oefenpotjes gespeeld . Hoe ironisch natuurlijk want de Nations League is natuurlijk in het leven geroepen ter vervanging van de oefenwedstrijden . Zoals eerder gezegd was de poule vrij lastig en mocht ik het deze periode op gaan nemen in en tegen Ierland . En daarna speelden wij thuis tegen Oostenrijk . Geen makkelijke start dus . De 23 man die het moeten gaan doen zijn als volgt . 

5Hd7JNK.png

Een aantal bekende namen missen wij nog door diverse blessures . Voorin missen wij wel een echte killer maar goed we moeten het er maar mee doen . Vroeger had Montenegro natuurlijk een paar geweldige spelers . Met voorin natuurlijk Mirko Vucinic . Die is helaas tegenwoordig te oud dus moeten wij het nu maar met spelers als Cmiljanic . Op het middenveld hebben wij gelukkig wel nog spelers als Haksabanovic . Vanuit het U19 en U21 moeten wij nog niet veel verwachten . Hoewel ik wel hoop dat de U19 het goed gaat doen in de kwalificatie voor het EK U19 . Onze U21 is namelijk wel vrij kansloos bezig . 

LLEmiM4.png

Drie spelers maken hun rentree onder mijn gezag . En ik heb besloten een nieuwe captain aan te wijzen . Savic keert na zijn blessure wel weer terug in de selectie . Maar op dit moment is Vukcevic een betere keus . 

1XL4Ofy.png

Qkfty4s.png

Mijn 136e wedstrijd en debuut voor Montenegro was dus geen groot succes . Ik besloot gewoon mijn vaste tactiek te gebruiken en ondanks een goede start met een voorsprong was het al snel duidelijk dat Ierland momenteel nog wel sterker is . Voor rust stond het namelijk al 3-1 en Hogan was zeer doeltreffend vandaag . Echt slecht was het echter niet van ons maar we missen dus duidelijk stootkracht voorin . Helaas voor ons viel na rust ook nog de 4-1 en dat zorgde voor een forse nederlaag 

TkStun4.png

Oostenrijk won eenvoudig van Kosovo en dat betekende dat komende wedstrijd meteen een hele belangrijke wordt . Gaan wij met Kosovo vechten tegen degradatie en weten wij ons te herstellen en zodoende misschien nog melden voor promotie ? 

In mijn achterhoofd wou ik de tactiek gaan aanpassen . Met Curaçao pakte dat goed uit maar om dat nu al in de tweede wedstrijd te gaan doen en daarbij hoop ik dat wij thuis wel beter uit de verf komen . 

lHiXd71.png

De wedstrijd wordt iig in een mooie ambiance gespeeld . Het stadion is namelijk compleet uitverkocht  , geeft dat het 

extra steuntje in de rug ? Uiteindelijk besluit ik wel met dezelfde tactiek te spelen alleen zet ik bepaalde spelers wel anders neer . Voorbeeld  , tegen Ierland speelde Haksabanovic als AMC en tegen Oostenrijk als AML . Ook kwam er een nieuwe centrale verdediger in de ploeg en speelde Tomasevic dit maal als linksback in plaats van centraal achterin .

dJBb4X7.png

Het pakte in ieder geval zo uit als ik hoopte want wij boekten een relatief makkelijke overwinning . Haksabanovic opende de score op aangeven van Bakic ( op 10 spelend ) . Nog voor rust kwamen wij op 2-0 door Cmiljanic . Zoric was de man van de assist maar deze treffer wordt vooral herinnerd door zijn geweldige aanname  . Halverwege de tweede helft beslissen wij de wedstrijd door een lange bal voor Zoric . Maresic kan deze makkelijk wegwerpen maar besluit een soort snoekduik te doen en mist de bal compleet ( tja je had het moeten zien maar ik lag in een deuk ) Cmiljanic zei dank u wel en zet de eindscore op het bord . Conclusie , ik heb nog geen idee waar ik sta met Montenegro . Kansloos tegen Ierland maar thuis wel eenvoudig gewonnen van Oostenrijk . Twee landen die ik toch redelijk gelijkwaardig vind . Misschien Oostenrijk zelfs wel beter . Hoewel ik eerlijk gezegd niet echt een beeld heb van de sterkte van de Ieren in 2022 . 

0PyFFkp.png

De Ieren spelen dan zeer verrassend gelijk in Kosovo en dat betekend dat komende maand zeer interessant gaat worden  . Wij spelen dan namelijk thuis tegen Kosovo en Ierland . Nog van alles mogelijk dus . 

OeQLwRK.png

XiM3MUH.png

@Mordurette Ik was ook zeker tevreden . Gewoon proberen zoveel mogelijk punten te halen en dan zien we wel waar we eindigen

@Titan Ik had zeker meer voetbal van hun verwacht . Vind dat zelf ook fijner spelen omdat er dan meer ruimte is . Hansa is zeker afgegleden . Leuk dat je die bezocht hebt 

@Marius Inderdaad denk dat veel clubs aan elkaar gewaagd zijn . Zelf vermoed ik dat Duisburg wel 1 van de zwaarste gaan worden . Maar zolang wij elke maand maar wat punten sprokkelen ben ik tevreden 

@marcelkeuh Die eerste plaats is leuk maar meer ook niet . Zien wel waar het schip strand

@Fantasy Ik ga in ieder geval niet bewust verliezen om niet te promoveren . Hoewel ik promotie aan de ene kant echt niet hoop.  Maar gelukkig is het seizoen nog lang en kan er nog van alles gebeuren 

@delichris Ik in ieder geval niet . Hoelang wij er nog staan is de vraag natuurlijk , voor nu is het gewoon genieten van het moment 

@FM_Lesly Inderdaad . Al verwacht ik dit seizoen wel meer dan 1 nederlaag hoor 

@True_Legend Helemaal mee eens en ben zeker positief . Van vechten tegen degradatie hoop ik nu minimaal op linkerrijtje 

@Makalakalane Doe mijn best . Doel is er natuurlijk een topclub van te maken 

@Copywriter @neva @Netzwerk @FlyD @ElMarcos

Het leek een debuut in mineur te worden maar de grote zege tegen Oostenrijk heeft toch het één en ander goed gemaakt.

Lekkere overwinning op Oostenrijk, zo kunnen we je debuut meteen vergeten.

Dat was een flinke tegenvaller, die match tegen Ierland. Gelukkig wel uitstekend hersteld in de wedstrijd die daar op volgde, dus hopelijk kun je daar op verder borduren.

Even een pas op de plaats in het eerste duel, maar de revanche tegen Oostenrijk is keurig. Al met al toch twee leuke en leerzame 'oefenpotjes' ;)

Het was een tweeluik met twee zijden ... Ierland was gewoon een zwakke match, maar met de win tegen Oostenrijk maak je dan wel veel goed ! 

De nederlaag tegen Ierland was een domper, maar daarna heerlijk hersteld tegen Oostenrijk en de hele poule ligt weer open door het gelijke spel van Ierland.

Verrassende nederlaag tegen Ierland, want schat Oostenrijk toch wel wat sterker in. Daar win je wel weer heel knap van!

3b3PGuZ.png

Een maand later mochten wij al weer de wei in . Ditmaal speelden wij 2 thuiswedstrijden . Eerst tegen Kosovo en die wedstrijd ligt nog altijd vrij gevoelig . Als een toerist in Montenegro zegt dat hij of zij ook nog naar Kosovo gaat krijgt die persoon vaak iets te horen als oh of er is genoeg in Montenegro te zien hoor . Ook is in het lagere onderwijs nauwelijks aandacht voor de periode 1988-1991 en wordt het vooral mondeling verspreid . In Montenegro zijn ze vooral bang dat mensen uit het armere Kosovo naar Montenegro gaan komen voor werk . Hoewel ze in Kosovo , Montenegro meer als vakantieland zien . Beide landen hebben overigens meer problemen met Servië dan met elkaar . Toch is er zeker wel een bepaalde rivaliteit al wordt het het liefst niet veel over gepraat . Na deze Balkan twist komt Ierland op bezoek en wij hadden nog wel iets recht te zetten na de afstraffing vorige maand in Dublin . De spelers die het voor ons moeten gaan doen zijn deze 23 

LTtbp83.png

Stevan Savic keert terug in de achterhoede en op het middenveld is good old Simon Vukcevic terug gekeerd in de gelederen . Topschutter tegen Oostenrijk is geblesseerd en daarom krijgt eventueel o.a Matija Babovic een kans .  Deze jonge jongen zal dus op den duur het vaandel moeten gaan dragen . 

hCiGy1J.png

Zoals gewoonlijk was er wel weer wat kritiek , maar om dan een speler te gaan opnoemen die al meer dan 2 jaar niet wordt opgeroepen ... hoe serieus ben je dan nog als verslaggever .. Het stadion was in ieder geval afgeladen vol

sIz1xDc.jpg

Voorin dus Babovic . Met de terugkerende Vukcevic schuift Haksabanovic weer naar AMC . Jankovic speelt als AMR omdat Marko Vesovic geblesseerd is . En Savic keert uiteraard terug in het centrum van de defensie . Kosovo komt niet voor het mooie voetbal en graaft zich voornamelijk in . Op het middenveld overigens wel een aantal bekende namen . 

In de eerste helft nemen wij meteen de overhand maar is het lastig voetballen tegen een muur . Ook omdat wij vrij slordig spelen Vanuit de counter probeert Kosovo het wel maar erg gevaarlijk zijn ze niet . Tot vlak voor rust wanneer ze dodelijk toeslaan uit een counter . Zeneli weet zo tegen de verhouding in Kosovo op 0-1 te zetten . In de rust moet Babovic zich met een blessure laten vervangen door Raicevic . Na 63 minuten spelen staat het nog altijd 0-1 en besluit ik Simon Vukcevic te vervangen voor een extra spits . Haksabanovic gaat als AML spelen en Djordjevic komt er voorin bij . Een gouden greep want even later is het Djordjevic de raak kopt , de voorzet kwam van Jankovic . Twee minuten later komen wij op 2-1 . Haksabanovic gooit de bal in de 16 , Raicevic kopt door en Djordjevic kan simpel binnen tikken . In het vervolg krijgen wij nog wat kansen maar het blijft bij 2-1 . Een score die best hoger had mogen uitvallen maar het belangrijkste zijn toch de 3 punten . En twee spelers maakten hun debuut

L03sIyr.png

uZR7ZN5.png

In de voorbereiding op de wedstrijd tegen Ierland krijgen wij slecht nieuws doordat onze AMR geblesseerd is geraakt op de training . Hoewel het geen ernstige blessure is komt de wedstrijd tegen Ierland wel te vroeg . En doordat Vesovic ook al geblesseerd is leveren wij wel wat kwaliteit in op de AMR positie nu . 

Een paar wijzigingen noodgedwongen tegen Ierland maar ik had vertrouwen in de namen die het moesten gaan doen  . De wedstrijd was nog maar net begonnen of Ierland kwam al aan de leiding . Robbie Brady zette Ierland op 0-1 . De Ieren konden nu leunen en counteren en echt het spel maken kunnen wij nog niet . Ierland was daardoor ook het gevaarlijkst vanuit de counter en liet nogmaals zien dat zij momenteel beter dan ons zijn . Zelfs het inbrengen van supersub Djordjevic wist ons niet meer te helpen als was hij in de 92e minuut nog heel dicht bij de 1-1 echter belande zijn inzet op de buitenkant van de paal 

8dnJhmf.png

dTiOVpx.png

Ierland wist zowel van ons als Oostenrijk te winnen en zijn nu heel dichtbij promotie . Kosovo kan zich theoretisch zich nog handhaven maar moet dan van Ierland en van ons winnen . En Oostenrijk moet dan komende maand van ons en van Ierland verliezen . Het lijkt dus min of meer al wel beslist in deze poule . Voor ons zelf is het doel helder winnen in Oostenrijk en Kosovo en dan zien we wel wat Ierland heeft gedaan tegen beide landen . 

@Marius Ik schrok ook even van die wedstrijd . Twijfelde ook wel of ik zo door moest gaan maar tegen Oostenrijk pakte het goed uit . Ierland lijkt echter gewoon een beter team te hebben momenteel

@neva Inderdaad . Dat was even zuur maar tegen Oostenrijk maakten ze het helemaal goed

@Fantasy Klopt als een bus . Echter gaat het nog aardig op een neer . Maar goed daar is misschien de Nations League ook wel voor bedoeld . Anders speelden wij oefenpotjes . Als we in de kwalificatie maar het ideale team en opstelling hebben 

@Titan Inderdaad . Ierland lijkt in de poule gewoon het sterkst te zijn . 

@True_Legend Ierland ligt ons niet dat is nu wel duidelijk . Mochten we ze weer eens tegen komen dan zullen we het anders moeten aanpakken 

@delichris Het lag inderdaad open , helaas gooien we zelf nu het raam aan diggelen lijkt het 

@FM_Lesly Dat waren exact mijn gedachten maar de Ieren lijken toch echt over het sterkere team te bezitten

@marcelkeuh Klopt , tegen Oostenrijk liep het heerlijk . Nu toch weer twee moeizamere wedstrijden gehad . Al met al wel leerzaam . 

@Mordurette @Makalakalane @Copywriter @FlyD @Netzwerk @ElMarcos

Ierland inhalen zal inderdaad een lastige opgave zijn. Belangrijker is dat je dit jaar niet degradeert, waar het niet naar uit ziet. 

Ierland net te sterk, maar ook een goede overwinning geboekt. De eerste plaats lijkt inderdaad te veel gevraagd, maar verder ziet het er nog goed uit met deze tussenstand. 

Een mooie overwinning op Kosovo en dan ga je er weer af tegen Ierland. Dat is wel heel erg zonde.

Leuk dat je ook wat achtergrond informatie geeft dat maakt je verhaal nog  boeiender. 

Ierland is helaas een maatje groter. 

Ierland nog een maatje te groot, maar geen schande.

Goed om in ieder geval rond plek 2 te blijven hangen.

Ierland lijkt toch nog net iets te sterk voor je, desondanks wel weer twee prima wedstrijden!

lRSroMN.png

Na al het interland geweld ( soms met een aantal van onze spelers )  werd er natuurlijk ook gewoon gevoetbald in de maand oktober . Onze start is natuurlijk heerlijk en oktober vind ik altijd de maand waar je erbij blijft of ( voorlopig ) afhaakt . In totaal speelden wij deze maand vijf wedstrijden . Uit tegen Chemnitzer FC . De kraker in eigen huis tegen het tweede van Dortmund . Uit tegen Hansa Rostock en thuis tegen Unterhaching . He dat zijn er vier en niet vijf , dat klopt . Ook speelden wij tegen Lebach voor de Saarland Pokal . En laten wij maar meteen met die wedstrijd beginnen . Hoewel er zeker wat op het spel stond gaf ik toch de voorkeur om spelers te laten spelen die tot op heden weinig minuten hadden gemaakt . 

LKiNIZa.png

Het werd een simpele zege en dus kunnen we in de koker voor de kwartfinale die komende maand bekend wordt gemaakt . 

Zelf zaten wij in ieder geval niet stil en werd de staff wederom versterkt . Jasmin Fejzic wordt onze nieuwe coach van de keepers onder 19 . Dit betekende wel dat Jasmin zijn wedstrijd schoenen aan de wilgen heeft gehangen . Verder wordt de staff van onder 19 verder versterkt met Rainer Zent . Wij zijn als club natuurlijk als een raket omhoog geschoten en daarbij blijven sommige aspecten ondergesneeuwd . Hier mee zijn wij nu druk mee bezig en gelukkig werkt het bestuur goed mee . Hierdoor kan ik jullie mededelen dat er weer een upgrade van het jeugdcomplex aan zit te komen en tot slot hebben wij ook een nieuwe satelliet club weten te vinden . 

yDhdWwq.png

Ik kende deze club omdat ik in real life dit seizoen Aachen - Lippstadt heb gezien . Een ploeg die een beetje tussen het 4e en 5e niveau in bungelt . Ik had ook gevraagd voor een nieuwe moederclub maar helaas kon ik weer alleen kiezen uit Duitse clubs en dat werkt gewoon niet in de piramide . Dus heb ik besloten om Dortmund aan te houden . 

Voor de interland periode speelden wij 1 wedstrijd namelijk uit tegen Chemnitzer FC . Chemnitzer FC opgericht als Polizei Sportverein Chemnitz werd in 1920 opgericht en speelde sinds de hervorming van het 3e rijk sinds 1933 op het hoogste niveau ( dat was opgedeeld in 16 klassen ) Daar deed de club het zeer behoorlijk en werd het tweemaal landskampioen in 1935 en 1936 . Zoals zoveel Oost Duitse clubs veranderde de clubnaam na de tweede wereldoorlog nog diverse malen . In 1967 werd de club kampioen van Oost Duitsland onder de naam van FC Karl-Marx-Stadt. In 1989 werd nog de kwartfinale van de UEFA cup gehaald maar verloor het van Juventus . In 1990 werd de club nog eens vicekampioen . Na de Duitse eenwording werd de club ingedeeld in de 2.e Bundesliga . In 1990 werd trouwens de huidige naam aangenomen . Tot 1996 speelde de club op het tweede niveau en sindsdien is het bergafwaarts gegaan . Met als dieptepunt degradatie naar het 5e niveau in het seizoen 2005/2006 . Sinds 2011 is het een stabiele club op het 3e niveau geworden. Een club met een behoorlijke historie dus . 

e8GbCPX.png

Maar historie is leuk maar op het veld wordt het spel gestreden . De 0-1 vlak voor rust kwam op een fijn moment . Vlak na rust leken wij de zege veilig te stellen maar 1 minuut later werd het toch weer spannend . Solipa zorgde ervoor dat de marge weer twee werd en hierdoor wisten wij de drie punten mee naar huis te nemen . 

De volgende wedstrijd werd een echte kraker want het tweede van Dortmund kwam op bezoek .  Dortmund heeft geen uitleg nodig neem ik aan . Het tweede team heeft de beschikking over een aantal zeer goede spelers waaronder Isak . Een naam die in Nederland bekend is omdat Isak irl bij Willem II heeft gespeeld en een groot talent is op FM . Deze wedstrijd gingen wij wel in met een probleempje want behalve onze doelman raakte ook onze 3e doelman geblesseerd . Even zat ik te twijfelen om te kijken naar een transfervrije doelman maar uiteindelijk besloot ik dat niet te doen . De 2e doelman is goed genoeg en mocht ook die uitvallen dan moet de jeugd het maar doen . 

6dcRKZi.png

Wij begonnen goed en namen ook brutaal de leiding al vroeg in de wedstrijd door Porath , Tot aan de gelijkmaker was er ook weinig aan de hand en de gelijkmaker was een gelukstreffer van afstand . Hierna veranderde het beeld wel en werd Dortmund steeds sterker . Lang leken wij het op een gelijkspel te kunnen houden en vlak voor de 1-2 kreeg Soyak nog een levensgrote kans op 2-1 . Waren dichtbij bij punten maar uiteindelijk is het gewoon onze eerste thuisnederlaag . 

Een week later konden wij het negatieve gevoel van ons afspelen tegen Hansa Rostock . Ook al een club met een geschiedenis . In 1954 werd een nieuw stadion geopend in het Noord Duitse Rostock . Het Ostseestadion . Echter had Noord Duitsland geen sterke club in de grootste stad daar en werd het uit Sachsen gelegen BSG Empor Lauter verhuisd naar het noorden van het land . Een groot succes werd dat niet en in 1965 werd dan Hansa Rostock opgericht . In de jaren 90 promoveerde de club zelfs naar het hoogste niveau en speelde daar ook diverse jaren . Tien jaar lang zelfs van 95 tot 2005 , In 2007 kwam de club voor het laatst uit op het hoogste niveau maar degradeerde het direct weer . In 2010 werd voor het eerst de 3e bundesliga aangedaan . Directe promotie was het gevolg maar degradatie kwam er meteen achter aan . Sindsdien is de club actief op het 3e niveau en de prestaties worden er niet beter op . 

jMZUGF5.png

Dat de club niet in hun beste doen is laten wij deze wedstrijd duidelijk merken . Een simpele en grote zege is het gevolg . Solipa is wederom de grote man en laat zien waarom hij 9/10 keer als 1e spits wordt opgesteld . Na deze wedstrijd werd Kehr terug gehaald door Leipzig . 1e keus was hij inderdaad niet maar kreeg in mijn ogen toch aardig wat minuten . Niet voldoende volgens de energy reus . Helaas voor ons maar denk dat Kehr er meer last van gaat krijgen . Wij kunnen deze positie aardig opvangen . 

Tot slot speelden wij in eigen huis tegen Unterhaching . Een club in de buurt van München wat zelfs twee jaar op het hoogste niveau heeft gespeeld . In hun debuutseizoen waren zij zeer nuttig voor de grote buurman. Leverkusen kon kampioen worden en hadden aan een gelijkspel genoeg . Unterhaching won echter met 2-0  en doordat ook Bayern won werd Bayern kampioen .Praten nu over de jaren eind 90 . De club werd knap 10e . In het 2e seizoen werd de club 16e en degradeerde . Ondanks winst op Bayern en twee keer winst op 1860 . Hierna zakte de club af met als dieptepunt Regional in het seizoen 2014/2015 . Sinds 2017 speelt de club weer op het 3e niveau .

HiKN6Ir.png

Hoewel wij de hele wedstrijd beter waren was het toch een spannende pot . Een vroege strafschop zette ons op rozen en de 2-0 volgde al snel . Na rust kwam de tegenstander sterk terug maar werd de marge al snel op 2 gezet . De slotfase was rommelig maar wij hielden stand 

L6rP3SX.png

rzFtqt0.png

We zijn de maand oktober toch als nummer 1 geëindigd ondanks de nederlaag tegen Dortmund . Het gat met Wehen is zeven punten en de plek om promotie te mislopen is acht . Echter schat ik zowel Wehen als MSV Duisburg wel sterker in dan ons . De overige clubs hebben wij laten zien dat wij zeker mee kunnen doen tegen hun . Vraag is natuurlijk wie de meeste punten gaat laten liggen tegen deze clubs . Dortmund heeft een sterk elftal en mag best kampioen worden . Promoveren mogen ze toch niet . Van promotie ga ik nog steeds niet uit en ergens hoop ik er ook echt niet op . Echter blijven onze prestaties prima . 

@Titan Dat gaat een lastige klus worden inderdaad . Handhaven en dan knallen richting het WK is het doel 

@Marius Met 2 of 3 oefenduels had het er anders kunnen uitzien . Voor nu moeten wij ons gewoon gewonnen geven tegen Ierland . Maar mogen ook tevreden zijn 

@delichris Ierland lijkt gewoon nog te sterk voor nu

@Copywriter Ik wil niet elke update hetzelfde kunstje herhalen  . In deze update ook weer wat extra informatie over de tegenstanders . Ga echter niet elke tegenstander analyseren alleen die er tot doen in mijn ogen . Hoop door de afwisseling het boeiend genoeg te houden 

@neva Ierland is helaas nog te sterk . Tweede plaats zou fijn zijn idd

@True_Legend Hopelijk kunnen we dat volgende maand vast pakken 

@spaansetukker idd

@marcelkeuh idd

@FM_Lesly Hier kunnen we wat mee idd

@Fantasy @Mordurette @Makalakalane @FlyD @ElMarcos @Netzwerk 

Enkel Dortmund te sterk, maar die doen het dan ook zelf erg goed. Promotie mag dan niet het doel zijn, op deze manier zal je toch op zijn minst dicht in de buurt gaan zitten.

Zure Duitse nederlaag tegen Dortmund II, maar goed; al met al weer een uitstekende periode en het lijkt er meer en meer op dat je komend jaar een niveau hoger mag gaan uitkomen als je dit nog kan blijven volhouden!

Jammer dat alleen Dortmund te sterk voor je was. Verder alleen maar mooie uitslagen hoor.