Jump to content
komodo25

[FM18 LLM ] Borussia Neunkirchen De weg naar boven

Recommended Posts

Faeröer Eilanden, leuke uitdaging! Nielsen is een degelijke doelman voor zo'n land en die centrale verdediger is ook prima. Verder hebben ze eigenlijk geen beste spelers volgens mij, maar wie weet staat er wel een prima team.

Dank voor je update over 1860, een  tweede baan als bondscoach mij benieuwen of je hier ook successen kan behalen.

Opnieuw doorstoten naar een hogere divisie zal een leuke stunt zijn. 

Aha, de Faeröer Eilanden! Daar heb ik ook nog een leuke ervaring mee. Moeilijke uitdaging hoor! Nattestad is inderdaad een aangename verrassing maar vaak is het natuurlijk behelpen. En zo komt het dan bijvoorbeeld dat je niet over Andorra geraakt. Maar dat punt tegen Ierland is dan weer wel erg knap!

vn01Mfr.png

Een maand later stonden er weer twee interlands op het programma . Estland uit en Spanje thuis . Niet echt de landen waar je meteen punten tegen kunt verwachten al had ik nog wel hoop op een stuntje in Estland . Ik vind onze selectie toch niet zo heel verkeerd . Behalve Nattestad hebben wij centraal achterin ook nog Rogvi Baldvinsson. Op doel hebben wij inderdaad de ervaren Nielsen  . Op de back positie hebben wij de ( in game spelende ) Gilli Rolantsson van FC Utrecht . Verder beschikking wij over de veel inzettende Hallur Hansson . Waarbij ik wel twijfel waar ik hem het beste kan inzetten . Als nummer 10 heb ik de beschikking over de werkloze Edmundsson die helaas niet naar Neunkirchen wou komen. En tot slot is er dan nog centrale middenvelder Solvi Vatnhamar . Door deze in mijn ogen toch prima spelers had ik er dus vertrouwen in dat ik best met mijn eigen tactiek kon spelen .De overige spelers zijn een pak minder maar over het algemeen wel degelijk . Viel mij niet tegen in ieder geval . 

De uiteindelijke selectie voor beide wedstrijden 

w5COJsP.png

AgA5wo1.png

In de eerste helft speelden wij prima voetbal en dacht ik dus ook dat ik de juiste keus had gemaakt . Vlak voor rust komen wij dan ook op de meer dan verdiende 0-1 door Thomsen. Na rust zakt ons spel naar bedenkelijk niveau en worden de Esten sterker en sterker . Wat resulteert in de 1-1 in de 70e minuut door Ojamaa . Met 1-1 had ik nog best kunnen leven maar als je dan ziet hoe wij die 2-1 in blessuretijd weggeven . Aanval van Estland wordt onderbroken door onze rechtsback met een sliding maar schopt de bal daardoor de eigen 16 in . Keeper twijfelt wat te doen en komt dan net te laat uit zodat Ojamaa een fractie van een seconde de bal eerder raakt . Het zag er klunzig uit iig . Zure 1e nederlaag maar gezien het spelbeeld van de twee helft niet eens onverdiend . 

Tegen Spanje dan maar de nummer 10 inruilen voor VCM om de schade zo veel mogelijk te beperken . Want had al wel door dat zo spelen tegen de Spanjaarden een slachtpartij zou worden . Ondertussen hebben wij wel een record te pakken waar ik niet zo blij mee ben en die dus komende wedstrijd wel weer gebroken zou worden . Wel is het stadion volledig uitverkocht

8JQ3BCW.png

Het zure was dat de eerste drie aanvallen meteen alle drie raak waren . En als je dan binnen 10 minuten al 0-2 achterstaat tja dan kun je alleen hopen dat de schade mee gaat vallen . En dat deed het uiteindelijk . Dat wij geen 1 keer op doel schoten tja dat is dan maar zo. Had ze ook het veld ingestuurd om tegen te houden en dat hebben wij 70 minuten prima gedaan . Wel ga ik kijken voor 1 of 2 andere tactieken want die wat ik standaard gebruik is niet het juiste voor dit elftal . 

NXaM6ty.png

Uiteindelijk worden wij 1 na laatste hoewel er iets meer had ingezeten met wat meer geluk . Mijn voorganger wist thuis van Andorra en uit bij Noord Ierland te winnen . Ook Nederland , Belgie en Duitsland plaatsen zich voor het EK . Inmiddels is ook al de loting geweest voor de kwalificatie voor het WK . 

AAcQNVf.png

Ik hoop voor die tijd nog wat oefenwedstrijden te kunnen spelen met een andere tactiek(en) en dan kijk ik best positief naar deze poule toe . Plaatsen zullen wij ons niet doen maar een 4e plaats is zeker mijn doel . Met de juiste tactiek zou misschien plek 3 wel tot de mogelijkheden horen . Zelf twijfel ik tussen een 5-3-2 of een 4-4-1-1 wat raden jullie aan ?

@Mordurette Het team wat er staat is beter dan ik verwacht had . Nu nog gaan presteren . Heb nog wat spelers toegelicht die in mijn ogen zeker niet verkeerd zijn . Vind het inderdaad een leuke uitdaging en moest natuurlijk wel een beetje passen met deze save . 

@Copywriter Geen probleem . Ga er niet vanuit om echt succes te halen met Faeröer . Daarvoor had ik de competitie moeten bijladen . Hoop wel op leuke resultaten en zodoende uiteindelijk ook als bondscoach stappen te gaan maken . Het zou zeker een stunt zijn om weer te promoveren of dat slim is dat is een tweede

@Marius Het is inderdaad lastig . Zeker omdat er buiten deze kern niet veel talent aan zit te komen . Zal dus ook geen jaren project worden helaas . Hopelijk wel reputatie opbouwen om hier wel stappen te kunnen zetten . Nu nog de juiste tactiek vinden en dan is er wel wat mogelijk . Tenminste daar ben ik van overtuigd 

@delichris Tegen Ierland wel tegen Andorra had ik wel meer verwacht 

@FM_Lesly Warm is anders inderdaad . Hopelijk kunnen wij meer van zulke resultaten neerzetten 

@neva Thanks 

@ElMarcos @Kavinos @FlyD @Makalakalane @True_Legend @r4vje @Vlonkie

Zuur om zo laat nog te verliezen in Estland. Tegen Spanje best wel goed stand gehouden. De loting is er ééntje met perspectief, al is dat natuurlijk zeer gevaarlijk en relatief in dit geval. Je leunt immers op enkele goede spelers en van zodra er daar al eentje wegvalt wordt het al moeilijker natuurlijk.

Jammer van de nederlaag tegen Estland. De nederlaag tegen Spanje was al van te voren bekend. Je hebt wel een mooie loting voor de WK kwalificatie waar je zeker punten kan gaan pakken.

aZm0RQ5.png

We naderen de winterstop en voorlopig doen wij meer dan prima mee . Of wij dit niveau kunnen volhouden is natuurlijk een tweede . Maar wij gaan ons best doen natuurlijk . In de competitie speelden wij vijf wedstrijden . Teutonia VfB Stuttgart II Freiburg II Homburg en het tweede van Kaiserslautern waren deze maand de tegenstanders . Ook speelden wij voor de Saarland Pokal nog uit in Völklingen . Tegen Kaiserslautern zat ik overigens voor de 100e keer op de bank . We beginnen met de wedstrijd voor de beker tegen Völklingen . Vorig seizoen wisten wij wel steeds van hun te winnen maar het waren wel lastige wedstrijden.

KEPuzph.png

Al vroeg in de wedstrijd konden wij op 0-1 komen maar de strafschop werd gemist helaas . Het spel was wederom gelijk opgaand het het was de thuisploeg die op voorsprong kwam . Door twee snelle tegentreffers van Memisevic bogen wij deze achterstand snel om in een voorsprong . Echter werd de voorsprong ook wel snel ongedaan gemaakt zodat er een 2-2 ruststand op het bord stond . Na de rust komen wij via Memisevic weer snel op voorsprong en via onze huurling Kehr komt de eindstand van 2-4 al na een uur spelen op het bord te staan . Wederom niet al te makkelijk maar winst is winst .

i4ZUjMX.png

Na de winterstop spelen wij in de kwartfinale tegen Wiesbach uitkomend 1 niveau onder ons . Vorig seizoen wonnen wij daar twee maal zeer gemakkelijk van dus normaal gesproken mag de halve finale halen geen problemen opleveren . 

VR9WonJ.png

Wederom een sterke maand voor ons met maar 1x puntverlies . Tegen Teutonia hadden wij weinig moeite alleen scoorden wij niet vaak genoeg naar mijn mening maar goed 0-2 is genoeg voor drie punten . Als je de uitslag ziet van de wedstrijd tegen het tweede van Stuttgart ben je geneigd te denken , zo dat was een spannend potje . Nou nee niet bepaald . Wij domineerden deze wedstrijd en de tegentreffer was het enigste schot tussen de palen van de bezoekers . Notabeen een penalty was het ook nog . Uit tegen Freiburg was de 2-2 verdiend . Voor de neutrale supporter ook een leuke wedstrijd om te kijken . Tegen Homburg begonnen wij erg sterk wat resulteerde in een nieuw record . Gaat lastig worden om deze te breken . En deze wedstrijd werd dan ook eenvoudig gewonnen . Ook in Kaisernlautern wonnen wij relatief makkelijk . 

iC1dwQD.png

Halverwege staan wij er dan nu ook goed voor . Maar de Kickers , Saarbrücken en het tweede van Freiburg doen nog goed mee . Onderin blijft Mannhein slecht presteren wat ik toch wel verrassend vind . Offenbach is sterk gekelderd . In december speelden wij maar twee wedstrijden doordat de winterstop al vroeg viel dit jaar . Thuis tegen Pforzheim en uit naar Saarbrücken . 

LpNf5a9.png

Tegen Pforzheim vergaten wij weer eens de trekker genoeg over te halen en zij straften dat af door vlak voor tijd wel effectief te zijn met de kansen die ze kregen . Uit bij Saarbrücken speelden wij een hele , hele slechte eerste helft en ben ook goed boos geworden in de kleedkamer . Het werkte wel want in de tweede helft wisten wij de rug te rechten en alsnog de overwinning te pakken . 

DXagBB7.png

De Kickers wisten wel beide wedstrijden te winnen en zijn dus wat ingelopen en lijken momenteel de enigste uitdager te zijn . Hoewel dat in deze competitie niets zegt natuurlijk . Onderin blijven een aantal clubs stuivertje wisselen want Spielberg staat nu ineens weer onder de streep . Doordat de winterstop vroeg viel heb ik wel het team even doorgenomen en gekeken wat er beter moet . Veel tegentreffers kwamen door een lange bal van achteruit en dan waren de verdedigers te laat of te traag . Had dit al lopen aanpassen door de achterste lijn minder ver naar voren te laten komen maar nog altijd vielen de treffers op die manier binnen . Ik ben dus sowieso gaan zoeken naar een nieuwe snellere verdediger . Want die ik nu heb zijn aan de trage kant . Ook kon ik al aanbiedingen doen aan spelers die op de shortlist staan maar de meeste eventuele aanwinsten wouden nog niet praten . Toch wist ik al wel twee spelers vast te leggen maar deze worden pas komende zomer gepresenteerd . Ook heb ik een aantal spelers aangeboden die om diverse redenen niet helemaal happy waren . Er staat dus wel wat te gebeuren als de markt in januari weer open gaat . Ook hebben wij een nieuwe moederclub . 

0ETI17J.png

Had gehoopt dat ik er 1 bij kon krijgen maar het was ter vervanging van . Aangezien ik nog geen speler wist te huren van Duisburg besloot ik dan maar de hoop te vestigen op Dortmund . Zullen wij vermoedelijk ook wat langer profijt van kunnen houden . Ook hebben wij een satelliet club gevonden . Aangezien de U19 niet in competitie uit kan komen hoop ik bepaalde spelers zo toch te kunnen ontwikkelen . 

eeHmNl9.png

Tot slot nog wat statistieken voor de liefhebber 

gha6Vkq.png

Kuznik is verrassend de topscoorder en dat komt vooral omdat Memisevic helaas dit seizoen wat blessuregevoelig is . Gelukkig pakt Kuznik dit prima op . Kraulich is ook bezig met een prima seizoen . En gezien zijn leeftijd zit er ook nog genoeg rek in deze jongen . Kwatu en Popovic zorgen beide ervoor dat onze spitsen goed in stelling worden gebracht . 

@Marius Ik baalde ook best van die nederlaag tegen Estland . Tegen Spanje was ik aardig tevreden . Ik kijk positief naar de loting toe al ben ik wel afhankelijk van een aantal spelers inderdaad .

@r4vje En dan vooral de manier hoe die goal tot stand kwam . Dat maakte het nog zuurder 

@delichris Ja stunten tegen Spanje had ik ook niet verwacht . Net als tegen Nederland in de WK kwalificatie . Ik hoop voor de rest inderdaad wel wat punten te kunnen gaan pakken .

@Mordurette @Copywriter @FM_Lesly @neva @Kavinos @ElMarcos @FlyD @Makalakalane @True_Legend

Zeer goede resultaten natuurlijk nog steeds. Er lijkt maar één ploeg je wat meer in de weg te kunnen leggen maar die zijn natuurlijk wel op achtervolgen aangewezen. Misschien komen ze nog wel een keertje dichter, maar voor hetzelfde geld vergroot je de voorsprong weer. Maar zo blijft het wel wat spannend.

Je blijft gewoon hard knallen en ondanks het feit dat de Kickers nog ergens blijven aanhangen, heb je de definitieve kloof nog niet gemaakt ! Het seizoen duurt nog lang ... Maar het ziet er goed uit 

Je blijft me verbazen dit seizoen. Je doet het erg goed en als je dit blijft doen dan zit promotie en de titel er gewoon in.

Eql8Xch.png

Doordat ik tijd had in de laatste weken van december konden wij op 1 januari al meteen drie nieuwe spelers presenteren .Een ervan had ik al een paar keer laten scouten en de overige twee waren buitenkansjes waar ik niet lang over hoefde na te denken . Zeker niet voor de bedragen waarvoor ik ze heb kunnen overnemen . 

KMTV1qZ.png

De eerste speler die ik ga toelichten is Bernard Kyere een vierentwintigjarige Ghanees die centraal achterin komt te spelen . Is een stuk sneller dan onze huidige verdedigers en hopelijk krijgen wij op deze manier minder tegentreffers door de lange bal . Bernard kostte ons 65 k en is daarmee nu onze duurste aankoop sinds mijn aantreding . Met al 115 wedstrijden op dit niveau plus de 3.e Bundesliga is het een prima aanwinst . De tweede speler werd opgemerkt door 1 van onze scouts en het bleek dat wij maar een gering bedrag hoefden te betalen als opleidingsvergoeding . Hierdoor wisten wij de pas 16 jarige Marcel Wollscheid voor maar 8k weten over te nemen van Saarbrücken . Hopelijk weet hij door te groeien tot een betrouwbare doelman . De laatste speler die op 1 januari werd voorgesteld is de 17 jarige Elton Hoxha . Zijn zaakwaarnemer melde zich bij ons dat Elton op eigen verzoek op de transferlijst stond bij Spielberg . En dat hij graag naar een grotere club wou . Aangezien ik niet direct een echte back-up had voor Kwatu en hij maar 16,75k hoefde te kosten besloot ik ook direct te handelen . 

Ook vertrokken er op 1 januari al direct drie spelers . De eerste was Yannick Bach die al bij de club zat toen ik het overnam . Vorig seizoen kwam hij al minder aan spelen toe en dit seizoen was de concurrentie ook erg fors voor de AML positie . Het op het 3e niveau uitkomende Tubize in België  zag wel brood in hem . Bach maakt de overstap voor 10 k . Esad Morina speelde vorig seizoen aardig wat wedstrijden , maar door dat ik dit seizoen het drie spitsen formatie een stuk minder gebruik speelt Morina ook veel minder . Fortuna Sittard vocht om zijn handtekening met nog 3 andere clubs maar was het gelukkigst . Voor 12,25 k verhuisd Morina naar Nederland . Leon Jensen speelde in mijn ogen toch genoeg wedstrijden maar meneer bleef maar zeuren over te weinig speeltijd . En hoewel het 1 van onze beste spelers is besloot ik hem toch aan te bieden . Hij maakt nu de stap naar Sandhausen voor een bedrag dat kan oplopen tot 120k

Ondertussen waren wij door Bonn en Pirmasens uitgedaagd voor een oefenwedstrijd en ik heb daar zelf nog twee thuiswedstrijden tegen Franse clubs bijgezet plus een thuiswedstrijd tegen Ulm . En zelf ben ik zeer tevreden over deze voorbereiding op het tweede deel van de competitie . 

9hTCkUD.png

Om8KCKQ.png

Dit bericht overviel mij wel . Reiziger zag ik toch echt als 1e doelman komend seizoen . Was alleen vergeten dat er een relatieve lage clausule in zat . En doordat hij momenteel geen 1e doelman is wou hij uiteraard niet praten over contractverlenging . Zeker niet toen ook Hertha BSC , MSV Duisburg en Nürnberg zich ook nog melden . En waar ik bang voor was gebeurde dan ook , Reiziger vertrok naar Frankfurt . Of het een slimme stap is moet later blijken maar dat zo'n jonge hiervoor kiest snap ik ook . 

wQHd5ro.png

Lang gebeurde er niets betreft spelers die vertrokken behalve dan nog de laatste dagen . Ik wist 1 speler onder te brengen bij onze nieuwe satelliet club en op de laatste dag wist ik Schadeberg te verkopen aan Hallescher . Ook wist ik nog twee Nederlanders over te halen om naar Neunkirchen te komen . De eerste is een centrale verdediger ( want als Kyere geschorst of geblesseerd raakt heb ik weer het oude probleem ) Dus komt de 22 jarige Abel Franssen over van NEC voor 33 k . Stond in Nijmegen op de transferlijst . In eerste instantie wou ik geen extra AMC halen als backup voor Kraulich . Door het vertrek van Jensen was Kraulich de enigste die daar een natuurlijke positie voor had . Had wel spelers die het eventueel konden opvangen maar waren dan duidelijk niet in hun favoriete rol . Normaal zou ik de gok wel durven te nemen als wij veilig in de middenmoot hadden gestaan . Aangezien wij voorlopig bovenaan staan besloot ik toch een degelijke backup te gaan halen . Deze vond ik in Maastricht . Lars Gulpen speelde bij MVV voor een amateur contract en dus kon ik hem gratis meenemen naar Neunkirchen .  Lars speelde jaren voor Fortuna maar een echte doorbraak bleef uit . Via de amateurs van EHC Hoensbroek belande hij dit seizoen in Maastricht . Met oog op volgend seizoen heb ik de contracten van Kuznik , Soyak , Popovic en Leib met een jaar weten te verlengen . 

Op het oog zijn wij er sterker op geworden als je het mij vraagt en de voorbereiding verliep ook zonder problemen . Het lijkt er dus op dat wij klaar zijn voor het tweede deel van de competitie . 

@Marius Ik mag zeker niet klagen over de prestaties , al blijft de Kickers mij in de nek hijgen . Zullen zelf in ieder geval niet mogen verslappen . 

@True_Legend Wij moeten gewoon zelf weinig fouten maken dan moet het goed komen . Maar het is een stuk lastiger dan de twee eerdere seizoenen maar dat vind ik alleen maar fijn .

@r4vje Het gaatje is er maar die is ook wel te dichten wanneer wij fouten gaan maken . 

@delichris Ik had ook niet verwacht om direct mee te kunnen doen . Moeten het dan wel weten vol te houden natuurlijk .

@Kavinos Thanks 

@Mordurette @FM_Lesly @Copywriter @neva @ElMarcos @FlyD @Makalakalane

Edited by komodo25

Goede zaken gedaan denk ik, jammer van Reiziger, maar vang je nog wel op. Ben benieuwd naar het vervolg!

Mooi aanwinsten, geen clausule in de competitie dat buiten EU niet aan de competitie mogen deelnemen? Of heeft de Ghanees een dubbele nationaliteit?

Ondanks de goede uitgangspositie toch wel weer wat transfers gedaan. Maar de voorbereiding ziet er goed uit en dan mogen we er vanuit gaan dat je gewoon weer versterkt bent.

Je hebt leuke spelers gehaald en ook goed verkocht. Wel zonde van Reiziger. De voorbereiding op de tweede helft van het seizoen ziet er goed uit.

Six90O3.png

Februari was een korte maand maar toch speelden wij vier competitie wedstrijden . Mannheim ( Tussen 1983 en 1990 uitkomend in de Bundesliga ) die spelers voortbrachten als Jürgen Kohler en Christian Wörns staan er momenteel niet goed voor . Toch zonde hoe zulke clubs kunnen afglijden . TSV Steinbach , Stuttgarter Kickers en het tweede van Hoffenheim waren de tegenstanders deze maand . 

Thuis tegen Mannheim hadden wij weinig moeite en wonnen deze wedstrijd ook eenvoudig met 4-0 . Voor rust was het Kraulich ( 2e ) en Basta  (23e ) die voor de treffers zorgden . Na de theepauze was het een korte opleving die voor de 3 en 4-0 zorgden . Korte maakte er in de 57e minuut 3-0 van en twee minuten later zorgde Soyak voor de 4-0 . Met deze heerlijke overwinning begonnen wij vol goede moed aan de wedstrijd tegen Steinbach . Al snel kwamen wij op 0-1 door een eigen doelpunt van Bisanovic . Vervolgens lopen wij snel uit naar 0-3 via Kuznik en Arnold is de 14e en 16e minuut . Bisanovic maakt dan met nog tien minuten te spelen voor de thee er 1-3 van . Na rust wordt het nog spannend wanneer Bisanovic er in de 72e minuut er 2-3 van weet te maken . Gelukkig houden wij stand en gaan wij de topper met Stuttgarter Kickers in met vijf punten voorsprong . 

En deze topper zorgde voor heel wat spektakel . Wij speelden prima voetbal en de Kickers deden er alles aan om het spannend te houden . In de 38e minuut pakken wij de leiding door Kuznik die goed binnenschiet na een mooie voorzet van Kwatu . Vlak voor rust maken de Kickers dan toch nog gelijk via Hammel . Meteen na de thee pakken de Kickers de leiding via Feisthammel .  Negen minuten later wordt Kwatu diep gestuurd en 1 op 1 met de doelman faalt hij niet . Vier minuten later staan wij echter weer tegen een achterstand aan te kijken . Tunjic benut een strafschop die makkelijk werd gegeven . Lang bleef het 2-3 en de eerste nederlaag leek een feit te worden . En behalve dat leek de titelstrijd weer helemaal open te liggen . Maar in de dying seconds diep in blessure tijd zorgt huurling Robin Kehr dan toch voor de verdiende gelijkmaker . Hoewel wij meer dan een punt verdienden ben ik uiteindelijk toch tevreden . De mentale dreun is hopelijk in ons voordeel . 

1mD32ms.png

Tot slot speelden wij nog een laatste competitie wedstrijd tegen het tweede van Hoffenheim . Al die tweede elftallen , ik wordt er niet gelukkig van hoor . Je weet nooit wat voor elftal je tegenover je krijgt . Ik snap dat het voor die clubs wel voordelen bied maar ik geniet meer van een wedstrijd tegen Salmohr voor 900 man op een bescheiden veldje dan voor 600 man te spelen tegen het tweede van Hoffenheim in het stadion van het eerste elftal . Maar goed toch moeten wij het het er mee doen en lang leek deze wedstrijd op 0-0 te eindigen . Van beide kanten was het spel niet om naar huis over te schrijven toch gaan de punten mee naar Neunkirchen doordat Kuznik vijf minuten voor de tijd de winnende treffer binnen schiet . 

CywhuXv.png

zn0kzqQ.png

Als wij op zondag 1 maart het duel winnen van FC Astoria Walldorf dan zetten wij een hele grote stap richting de titel . Dan kunnen wij de Kickers op 11 punten zetten . De Kickers verloren verrassend bij Pforzheim . Echter is niets zeker in deze competitie . Koblenz is bezig met een goede serie . En staat momenteel in veilige haven . Saarbrücken doet nog goed mee en ook het tweede van Freiburg mogen wij nog niet uitsluiten . Speelden wij dan maar vier wedstrijden ? Nee wij speelden ook nog een bekerwedstrijd maar die wordt in een aparte bekerupdate behandeld later . Door de topper tegen de Kickers even een extra update . 

@neva Wij doen momenteel zeker goede zaken hoewel elke wedstrijd een strijd op zich is . Baal idd van het bedrag voor Reiziger . Qua doelmannen kan ik het dit seizoen prima opvangen 

@Copywriter Thanks . Kyere heeft ook de Duitse nationaliteit . Mag namelijk inderdaad niet buiten de EU inkopen .

@marcelkeuh Dank je . Ja is echt heerlijk en er spelen zoveel mooie clubs op de lagere niveaus in Duitsland . Zoveel gevallen clubs dat kiezen soms echt lastig is . Echter sprak het verhaal van Neunkirchen mij erg aan . Maar zou zomaar zo 8 clubs op kunnen noemen die het spelen ook waard zijn op lagere niveaus . 

@Marius Ik moet wel transfers blijven doen . Wil ik blijven presteren . Mocht ik promoveren weet ik al dat veel spelers niet mee zullen kunnen . Vandaar ook korte contracten . Zie nu al dat sommige spelers moeite hebben om aan te haken op dit niveau en dan moet je wel door selecteren . 

@delichris Zeker zonde hoewel hij wel minder is dan de gehuurde doelman maar had hem komend seizoen zeker de kans willen geven . Maar goed winst is winst en zullen door moeten . De voorbereiding was zeker positief 

@True_Legend @r4vje @Kavinos @Mordurette @FM_Lesly @ElMarcos @FlyD @Makalakalane

Een heel belangrijk laat doelpunten en een mentale dreun voor de Kickers waarmee je een hele grote stap hebt gezet richting de titel, ongeacht dat er wel nog wat wedstrijden op het programma staan.