Jump to content
Karlo

Real Madrid Club de Fútbol | No más Galacticos

Recommended Posts

image.png.bd2841fb6d189cedaadcb599d2f993b9.png

Real Madrid Club de Fútbol | No más Galacticos

INLEIDING
Real Madrid, een bijzondere club die op de één of andere manier mij altijd blijft trekken. Het is niet zo dat ik anti-Barcelona ben, in tegendeel. Kan vaak ook erg van hun spel genieten. Maar qua club, qua entourage en het klassieke witte shirt van Real heeft iets magisch. Daarom waag ik mij eens aan een verhaal, voor het eerst in jaren. Eigenlijk elke FM-versie speel ik wel een keer met Real, met wisselende resultaten. Het beleid van veel geld uit te geven eens in de zoveel jaar, met de Galactico's, staat mij een beetje tegen (en ja, ik weet dat ik een Beckham-avatar heb haha). Zelf hou ik er meer van om de jeugd een kans te geven. Dat zal dus ook mijn insteek van deze carrière worden. Ik speel met de 19.3 database zonder updates - dus geen Hazard, Mendy en Jovic. Ødegaard zit 'gewoon' bij Vitesse zoals het hoort, vind ik. Ik ben wel van plan om hem in de toekomst belangrijk te maken.

VOORBEREIDING
We beginnen met een uitgeklede selectie aan het seizoen 18/19. Een groot deel is actief geweest op het WK in Rusland en heeft daarom langer vakantie. De voorbereiding gebruik ik vooral om de selectie te analyseren, de oefenwedstrijden laat ik aan mijn assistent over. Deze verliepen als volgt:

image.png.e5d39fb7de93cef28feb8fc05d317434.png

Doelpuntenmakers in de voorbereiding:
Mariano – 9
Benzema – 4
Isco – 3
Kroos – 3
Vinicius Jr – 3
Asensio – 2
Modric – 2
Nacho – 1
Sergio Ramos – 1
Vazquez – 1

De selectie zal er als volgt uit zien:

image.png.76658d9585c6480949e039f0610762e7.png

We zullen spelen in een soort 4-4-2 opstelling, waarin ik veel wil rouleren. De volgende elf zullen waarschijnlijk de meeste minuten maken:

Courtois; Carvajal, Varane, Sergio Ramos, Marcelo; Vazquez, Modric, Kroos, Isco; Bale, Benzema.

Tijdens de voorbereiding heb ik één speler verhuurd, Federico Valverde een Uruguayaanse verdedigende middenvelder mag dit seizoen zijn kunsten vertonen bij Bayer Leverkusen in de Bundesliga.

In de volgende update zullen we de eerste wedstrijden gaan bespreken, dit is de UEFA Supercup tegen stadsgenoot Atlético Madrid en de eerste wedstrijd in de competitie tegen Real Sociedad.

Heel veel succes met Real Madrid, ben benieuwd of het lukt om de jeugd een kans te geven met al dat geweld aanwezig in het eerste team. Ben je wel van plan jonge spelers aan te trekken en die op te leiden?

Succes met Real. Ik ben ook wel benieuwd of je nog Spaanse talenten gaat halen.

De grootste club die er is. Ben benieuwd hoe de supporters het opvangen dat het niet meer de grote namen worden die gaan komen maar de grote namen die bij de club zelf gekweekt gaan worden.

@Mordurette Ik ben zeker van plan om ook jonge spelers aan te trekken, vooral Spanjaarden. 
@komodo25 Dankjewel!
@delichris Dat gaat zeker gebeuren, maar deze transferperiode nog niet. Mijn scouts zijn al lijstjes aan het maken.
@mattihamstra We zullen zien, als de prestaties goed zijn kunnen ze niet om me heen denk ik!
@Kavinos Dankjewel!
@joosthaf Dankjewel!

AUGUSTUS (vervolg)

We begonnen met de UEFA Supercup tegen onze stadgenoot. Deze wedstrijd werd gespeeld in het nationale stadion van Estland. Waarom was voor mij ook een raadsel om eerlijk te zijn. In een nogal troosteloze entourage werd de wedstrijd al in de eerste helft beslist. Benzema had het op zijn heupen en bezorgde ons de eerste prijs van het seizoen.

image.png.88e05c689ecc5b4241490c489f17f261.png

Een weekje later speelden wij onze eerste competitiewedstrijd:

image.png.d83fef9caadc937ac95f4dcf95dde18e.png

Zo hebben we een succesvolle eerste twee maanden achter de rug. De voorbereiding verliep vlekkeloos, het enige smetje was de blessure van Modric in bovenstaande wedstrijd, hij ligt er met een hamstringblessure 3-6 weken uit.

image.png.911a98ff13967772698664f0f190d30a.png
Modric zijn we even een paar weken kwijt.

Ondertussen heeft Casemiro zijn contract verlengd tot 2022. Hij zal in eerste instantie geen basisplaats hebben, maar ik denk hem wel nodig te hebben voor de breedte en om af en toe een voorsprong te verdedigen.

In de Champions League zijn we in de volgende groep beland:

image.png.de37291bdf04159e21193f2ea58c1e07.png

September zal in het teken staan van de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool en een vijftal competitiewedstrijden.

Eerste prijs kan maar binnen zijn. Champions League mag geen probleem zijn.

10 uur geleden zei Karlo:

Real Madrid, een bijzondere club die op de één of andere manier mij altijd blijft trekken. Het is niet zo dat ik anti-Barcelona ben, in tegendeel. Kan vaak ook erg van hun spel genieten. Maar qua club, qua entourage en het klassieke witte shirt van Real heeft

Dit is echt precies hoe ik ook over Real Madrid denk, leuk dat ik niet de enige ben daarin. De grootste club die er is, succes! 

Die SuperCup plaatsen zijn al bekend gemaakt voordat de tegenstanders bekend zijn. Wel een mooie overwinning gepakt. De CL poule moet gewoon te doen zijn.

Mooi uitgedrukt hoe je je bij Real voelt. Zo denk ik er zelf ook wel over! Al heb ik nog nooit met hen gespeeld in FM :) Een goede start alvast, en met deze kern moet je eigenlijk sowieso ver komen! Succes!

@mattihamstra @komodo25 @Kavinos @Mordurette @delichris @Lazy

@Isco22 @Marius Leuk om te lezen dat we daar hetzelfde over denken :)

SEPTEMBER

De eerste thuiswedstrijd in het Santiago Bernabéu werd relatief gemakkelijk gewonnen. Betis werd amper gevaarlijk dankzij een ijzersterke verdediging onder leiding van Sergio Ramos. De tweede helft verzuimden we uit te lopen naar een dikkere overwinning, dit is nog wel een verbeterpuntje.

image.png.2570a71e049b5bd77bc430cb21007661.png

Tegen Girona speelde ik met een B-team aangezien ik over drie dagen met een topfitte basiself Liverpool wil bestrijden. Dit bleek achteraf een prima keuze, want we hadden geen enkele moeite met Girona. Vinicius Júnior maakte er zelfs drie deze wedstrijd.

image.png.87d307161570eb676fae3bd1d2e7af53.png

Er was een donderspeech in de rust voor nodig, om de pot tegen Liverpool naar ons toe te trekken. We kwamen 0-1 achter, maar herstelden dit goed de tweede helft. Shakhtar won de andere wedstrijd in deze groep met 0-3 bij APOEL.

image.png.c1ca69129e2be1834ec9b2efe87c0c85.png

Het voordeel van een brede, kwalitatief sterke selectie is dat we kunnen rouleren. Dit gaan we dit seizoen dan ook regelmatig doen rondom de CL-wedstrijden. Om iedereen fit te houden en bijkomend voordeel is dat de wisselspelers ook gelukkig blijven en niet om de haverklap bij mij op kantoor zitten.

Thuis tegen Levante werd het een schiettent. Topscorer van de voorbereiding Mariano had het erg naar zijn zin vandaag.

image.png.95186ac8ed92c4e97b85b6e644f44933.png

image.png.69becd2f70ed7d9e7c48cfde53390291.png
Mariano maakte vandaag vijf doelpunten

De uit-wedstrijd tegen Huesca stond in het teken van de terugkeer van Modric. In de tussentijd hadden Ceballos en Llorente hem prima vervangen. We kenden oveirgens geen enkele moeite met laagvlieger Huesca.

image.png.0da366833dea96ca0999ccdf5469463b.png

De maand september werd erg succesvol afgesloten, ook de laatste wedstrijd uit bij Leganes zorgde niet voor heel veel problemen. We kregen wel onze eerste tegentreffers in de competitie, hier baalde ik wel een beetje van.

image.png.64ae2b8a5c2c4223cbdc858f148eba86.png

Stand in de La Liga Santander, waar we gelijk opgaan met Barcelona:

image.png.01c52ba9fbc436b8ca69353a60c87fb5.png

Voor de maand oktober staan twee Champions League-wedstrijden op het programma, naast drie wedstrijden in de competitie en eentje voor de Spaanse beker.

De doelpuntenmachine is aardig aan het draaien! Uit de startblokken geschoten maar Barcelona en Atletico hebben ook nog weinig fout gedaan.

Je hebt de ploeg echt meteen op de rails. Wat een uitslagen direct in eigen land. Al volgt Barcelona goed natuurlijk. Ook Europees al een signaal afgegeven tegen Liverpool. Zowel de eerste keus als de reservejongens doen het prima.

Je rijgt de overwinning aan elkaar, daarbij scoor je ook serieus veel goals. Ben ook erg benieuwd naar je tactiek.

@Mordurette @Isco22 @mattihamstra @Marius

@delichris Vooralsnog gaat het lekker, maar de tegenstand was ook nog niet dusdanig sterk. Er komen nog genoeg lastigere wedstrijden aan ;)

@Svenpunt @Kavinos Misschien komt dit later nog aan bod (y) 

OKTOBER

Ook ons tweede CL-duel leverde een overwinning op, op bezoek bij Shakhtar in Oekraïne kwamen we eigenlijk geen moment in de problemen. Al duurde het wel enige tijd voordat de overwinning echt veilig werd gesteld. Het lijkt erop dat we samen met Liverpool gaan uitmaken wie eerste of tweede wordt in de poule, want de Engelsen wonnen hun thuiswedstrijd van APOEL met 6-1.

image.png.aceec2aa7d3faabaf03904670fdd24f2.png

Het volgende slachtoffer in de competitie werd Eibar. Thuis hadden we geen enkele moeite met dit laag geklasseerde team.

image.png.659fd439bd526ebe44ab5dd021186b7d.png

Real Valladolid is tot nu toe altijd een angstgegner geweest in mijn FM-carrière. Volgens mij heb ik daar nog nooit gemakkelijk gewonnen. Een ook deze keer lukte het niet om te winnen, ondanks dat ze één-na-laatste stonden. Nadat er o.a. twee goals van Benzema werd afgekeurd wegens buitenspel, kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel.

image.png.7fca3b3cf63e52aa5f07c8b256bba3a3.png

Onze B-keus mocht opdraven in de thuiswedstrijd in de CL tegen APOEL. En dat bleek geen verkeerde keuze. We hadden geen enkele moeite met de Cyprioten. Liverpool won met 3-0 thuis van Shakhtar.

image.png.2ce5c1ae60151c5e929ec611e61b0a95.png

image.png.cc9dc81c40ab251a3fe8e550e9591c9a.png
Vinícius Júnior geeft zijn visitekaartje af in de Champions League

We gaan even door met de 6-0 overwinningen, Celta de Vigo werd amper gevaarlijk.

image.png.cea201842b6b4eabd569bb9487682d50.png

De Copa del Rey is dit jaar geen doelstelling, daarom geef ik hier weer de ruimte aan onze B-keus. Mede omdat een groot gedeelte van deze wedstrijden in december en januari worden gepland waardoor het programma soms overvol raakt. In de eerste ronde vormde Elche in ieder geval geen probleem voor ons. Dit was de heenwedstrijd, in december volgt pas de terugwedstrijd.

image.png.6516b85ed2551b0c20cc1165cdf39049.png

We sloten de maand wederom af als koploper, met dit keer een puntje voorsprong op onze concurrent:

image.png.4c118987d8da8a257b28d34c9ae3d458.png

Volgende maand wordt een pittige, er staan twee (of eigenlijk drie) krakers op het programma. Namelijk tegen Barcelona, Atlético Madrid en Valencia. Daarnaast nog twee wedstrijden in de Champions League tegen APOEL en Liverpool.