Geplaatst 3 juli 20196 jr. Ik vond het wel eens tijd worden om een oude hobby uit de kast te trekken en weer eens een verhaal/novelle/ blog te starten op MU. De laatste dateert alweer uit 2017, dus het mocht wel weer eens… ? Wat ga ik doen? Normaliter speel ik altijd Journeyman’s en hoewel ik dat nog steeds leuk vind om te doen, begon het me de laatste jaren ietwat tegen te staan. Ondanks dat je vrijwel nooit bij dezelfde clubs traint, is het puntje bij paaltje toch allemaal een beetje hetzelfde. Daarnaast leek het met de jaren wel gemakkelijker te worden om bij een grote club te komen. Waar je eerst 15 seizoenen nodig had om ergens terecht te komen, lukte het de laatste jaren steevast wel om binnen een jaar of 10 op het hoogste niveau te komen en was je 15 seizoenen wel klaar en won je de Champions League. Daarom leek het me eens leuk om iets anders te proberen…een soort van.... Om mezelf tijdens de laatste maanden van FM19 (en vermoedelijk nog wel iets langer) te vermaken met een leuke game heb ik besloten eens een challenge te gaan doen. En niet één, maar direct meerdere gecombineerd. Daardoor is het weliswaar schier onmogelijk om te halen, maar ach zo hebben we in elk geval wat leuke seizoenen... JACHT Challenge Dit staat voor: Journeyman Alphabet Continental Hexagon Trophy Challenge Ik speel volgens de Journeyman regels. Ik begin dus zonder reputatie en diploma's en volg verder de regels die erbij horen: Ik kan alleen via solliciteren overstappen naar een andere club en alles moet binnen dezelfde game gebeuren. Dat overstappen naar een andere club is ook direct weer gekoppeld aan challenge 2: de Alphabet Challenge. Ik ga alle landen van de wereld af in alfabetische volgorde. Dat kun je doen door letterlijk de landen in de wereld op een lijst te zetten en deze van A tot Z af te gaan, maar ik koppel hier challenge nummer 3 aan: de Continental Challenge. Hiervoor heb de 6 continenten gerangschikt op basis van hun algehele niveau en zal ik beginnen op het slechtste continent en eindigen op het sterkste. De volgorde die ik hanteer is: 1. Oceanië 2. Noord & Midden Amerika 3. Azië 4. Afrika 5. Zuid-Amerika 6. Europa Ik begin dus in Oceanië en start in het eerste land op de lijst van dit continent (zie post 2 voor de volgorde en voortgang): Amerikaans-Samoa. Daarna komen onder meer nog Nieuw-Zeeland, Tuvalu en Vanuatu aan de beurt. Zodra ik alle landen in Oceanië heb gehad, vertrek ik naar het volgende continent op de lijst en begin ik daar weer bovenaan de lijst en ga ik net zolang door tot ik eindig in Europa in Wales. Challenge nummer 4 is degene die helpt mij te bepalen wanneer een land af of voltooid is: de Trophy Challenge. In deze challenge is het je doel om in elk land de hoogste divisie én de nationale beker (als die er is) te winnen. Zodra de twee prijzen binnen zijn is het land voltooid en mag ik solliciteren naar een baan in het volgende land op de lijst binnen het continent. Als klap op de vuurpijl wil ik ook nog proberen om een vijfde challenge te voltooien en dat is de Hexagon Challenge. Hierbij is het je doel om de Champions League van elk continent te winnen. Bij mij is het mijn doel om de Champions League van het continent waar ik op dat moment ben te winnen. In het eerste stuk moet ik dus de OFC Champions League van Oceanië te winnen en zal ik in Zuid-Amerika de Copa Libertadores moeten winnen. De Game Normaal gesproken zou ik bij een Journeyman een game starten met zoveel mogelijk divisies aan. Dat zorgt er alleen voor dat de game tergend langzaam is en gaandeweg ook steeds langzamer wordt. Met 224 landen en iets van 450 divisies is dat echt niet te doen. Met deze challenges is dat niet nodig. Wat ik wel heb gedaan is zoveel mogelijk custom league files bij elkaar gezocht en deze allemaal in 1 game geladen. MAAR, hierbij heb ik ze het grootste gedeelte op 'View Only' gezet en is alleen Amerikaans Samoa speelbaar. Dat heeft als voordeel dat de game gewoon snel blijft en het net lijkt alsof je maar een land of 2 hebt geselecteerd. Daarnaast gedraagt de game zich wat realistischer op het gebied van ontwikkeling van spelers en gedrag van de transfermarkt. Ook is het nog steeds mogelijk om resultaten van andere competities te zien, alleen worden de diepgaande statistieken en wedstrijdverslagen niet opgeslagen. Vervolg In de post hieronder houd ik mijn voortgang bij per land. Verder zullen het gewoon posts zijn die een deel, een helft of een heel seizoen in 1 zullen bevatten. In mijn eerst volgende post neem ik jullie mee richting Amerikaans Samoa en vertel ik meer over mijn eerste seizoen binnen deze challenge. Dank in elk geval voor het lezen van de eerste post en tot de volgende update ?
Geplaatst 3 juli 20196 jr. Auteur OCEANIË Amerikaans-Samoa ⬆️ American Samoan Lower Divison - 2019 ? FFAS Second Division - 2021 ? Presidents Cup - 2021 Cook Eilanden Fiji Kiribati Micronesië Nieuw-Caledonië Nieuw-Zeeland Papoea Nieuw-Guinea Samoa Solomon Eilanden Tahiti Tonga Tuvalu Vanuatu
Geplaatst 3 juli 20196 jr. Novelle van Lazy! Nice. Normaal gesproken altijd genieten. Succes met deze zware opgave.
Geplaatst 3 juli 20196 jr. Pff, wat een enorme opgave zeg. Als je alle landen van het alfabet af moet gaan ben je wel even bezig heel veel succes!
Geplaatst 3 juli 20196 jr. Een novelle van de grote meneer!? Succes met deze pittige uitdaging. Het concept doet me een beetje denken aan de novelle van @Titan eerder dit jaar.
Geplaatst 3 juli 20196 jr. Pfoeh! Dit is echt geen hapklare brok zeg ... Maar succes alvast! Ik volg vanop de eerste rij.
Geplaatst 5 juli 20196 jr. Succes. Ben benieuwd hoeveel eeuwen je nodig gaat hebben. Vraagje: waarom staat Australië er niet tussen?
Geplaatst 5 juli 20196 jr. Interessant ga ik zeker volgen, maar je weet dat er na Wales nog wat Europese landen volgen.
Geplaatst 7 juli 20196 jr. Auteur JACHT CHALLENGE UPDATE 2 Update nummer twee in dit verhaal en dit keer neem ik jullie mij op mijn toer door Amerikaans-Samoa. Nadat ik de game startte ben ik op zoek gegaan naar een club. Ik stuurde diverse clubs een sollicitatie en ben bij diverse clubs op gesprek geweest. Om een club te kiezen ben ik uiteindelijk vrij pragmatisch aan de slag gegaan en heb ik een baan geaccepteerd bij de eerste club die mij een aanbieding heeft gedaan. Dat was: Welkom bij Konica Machine FC! Kan ik iets zinnigs over deze club melden? Nope. Er is niets tot nauwelijks iets te vinden qua historie of informatie over Konica FC. Maar, gezien de naam en het logo kan ik niets anders dan concluderen dat het een verbintenis heeft met het Aziatische elektronicamerk Konica. Wat weet ik wel? Dat ze spelen in de American Samoa Lower Division, het derde niveau, en dat ze een amateurclub zijn (zoals eigenlijk alle clubs). Hier gelden ze als kandidaat voor de titel, maar toen ik op gesprek was stelde het bestuur mij als doel om veilig in de middenmoot te eindigen. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet in staat ben om het algehele niveau in te schatten en ik laat het maar allemaal een beetje over me heen komen..we zien het wel.. SELECTIE We hebben op dit moment een vrij brede selectie, eentje die bestaat uit zowel newgens als ‘echte’ spelers. Om mijn tactiek te gaan hanteren hebben we wel nog wat vers bloed nodig en zullen we de transfermarkt op gaan om deze nieuwelingen naar de club te lokken. TECHNISCHE STAFF Het orde krijgen van de selectie wordt overigens nog een hels karwei daar we als club niet beschikken over een scoutingsapparaat. Dat geldt overigens ook voor een team met coaches en physios. Er is dus een hoop werk aan de winkel om deze club enigszins op de rails te krijgen het komende seizoen. Ik heb inmiddels al diverse vacatures de deur uit gestuurd en ik hoop toch voor de start van het seizoen een goed team bij elkaar te hebben gesprokkeld. PROGRAMMA Gelukkig hebben we nog een aantal weken voordat het seizoen echt gaat beginnen. We hebben een oefencampagne van vier duels en mogen dan direct aan de slag in de eerste ronde van de Presidents Cup (het nationale bekertoernooi). De loting is op het moment van schrijven nog niet bekend, maar zal in een volgende update besproken worden. COMPETITIE De competitie hier in Amerikaans-Samoa bestaat uit 3 divisies die verschillen qua grootte. Wij spelen op het derde en laagste niveau, de American Samoa Lower Division. Bij ons in de competitie spelen in totaal 7 ploegen. We spelen van augustus tot mei/juni en spelen in totaal 24 duels, dus 4x tegen elke tegenstander. Geen idee overigens of dit de echte regels zijn… Na die 24 duels is er een kampioen en die ploeg promoveert naar de FFAS Senior Second Division. Ook de nummer twee promoveert, dus is het voor ons zaak om bij de eerste twee te eindigen. TOT SLOT Even een hele korte introductie van de eerste club die op mijn pad is gekomen: Konica Machine FC. Nu ga ik het seizoen in en zal ik weer een update plaatsen als ik halverwege ben. Voor nu wil ik jullie bedanken voor het lezen en hoop ik jullie volgende keer weer tegen te komen. Mocht je overigens een mention willen bij een volgende update hoor ik dat graag! Thanks allen in elk geval voor de reacties! @Kavinos @Mordurette @delichris @Isco22 @Badmuts @bigtukker @Marius @komodo25 @Makalakalane @nasje92 @007mark @Vlonkie @D.J. - Australië speelt in de Aziatische bond tegenwoordig, dus die heb ik bij dit continent gezet @ErikEagles - Klopt. Ik speel in het Engels en dan is Wales het laatste land op de lijst Weet nog niet of ik het NL of EN alfabet ga hanteren
Geplaatst 7 juli 20196 jr. Wat een klus zeg, maar dat is wel weer het mooie van FM. Succes met Konica.
Geplaatst 7 juli 20196 jr. Konica Machine FC, wel een geniale naam natuurlijk. Succes met deze pittige klus.
Geplaatst 7 juli 20196 jr. Mooie uitdaging. Sterk middenveld maar achterin mag er wel wat bij. Succes
Geplaatst 7 juli 20196 jr. Haha, OK daar had ik niet aan gedacht. Je middenveld ziet er goed uit, wel 2 oudere spelers. Succes