Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Zit net de samenvatting te kijken van Sparta Praag - Liverpool, maar jullie hoeven er niet bang voor te zijn dat de Tsjechen de koopoptie gaan lichten voor Peter Vindahl. Poeh, wat een matige keeper zeg :cab:

• 4 weeks later...

'AZ kiest verrassende nieuwe directeur en plukt beleidsbepaler wielerploeg weg'

20:41, Vandaag Laatste update: 20:52
47

Merijn Zeeman wordt de nieuwe directeur van AZ. De huidige technische directeur van wielerploeg Visma - Lease a Bike gaat volgens BNR na het wielerseizoen aan de slag in Alkmaar.

Verslaggever Jaap de Groot komt met het nieuws op de radiozender. "De keuze bij AZ is gevallen op Zeeman. Verrassend wel. De vraag is ook wanneer hij gaat beginnen, want met de Tour de France en de Olympische Spelen heeft die ploeg een heel druk seizoen voor de boeg." Voor welke directeursfunctie Zeeman is gekozen bij AZ is niet bekend gemaakt.

De Groot vertelt ook dat Robert van Overdijk, directeur van het Circuit Zandvoort, in beeld is voor de andere openstaande directeursfunctie in Alkmaar. Echter is die kwestie wel opvallend, aangezien Ajax in Van Overdijk ook een kandidaat ziet om de geschorste Alex Kroes op te volgen. De directeur van het racecircuit was eerder ook al in beeld bij Willem II en FC Twente.

Bij de Alkmaarders werden verschillende namen genoemd, nadat algemeen directeur Robert Eenhoorn bekendmaakte dat hij aan het eind van dit seizoen zou vertrekken. De meest opvallende was Arno Vermeulen. De NOS-commentator wilde zelf graag aan de slag bij AZ, maar het is niet bekend of hij ooit een serieuze kandidaat is geweest. 

Had dit gerucht al eens voorbij zie  komen, maar ik vind het een mooie keuze van AZ. Heb Merijn Zeeman ook wel hoog zitten, want bij Jumbo wel echt de grondlegger geweest met Plugge als je het moet geloven. Verschil wel dat hij bij AZ terecht komt in een organisatie die al best goed in de steigers staat. Wat dat betreft zou het makkelijker moeten worden.

20 minuten geleden zei Thierryvane:

Inmiddels is het rond, start 1-12. Ajax weer lekker lopen slapen.

Waarom heeft Ajax lopen slapen? Kan zeker een succes worden bij AZ hoor maar op basis van wat zou hij het goed doen bij Ajax?

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Meer vertrouwen in Zeeman dan dat enge kliekje in Amsterdam.

Maar dat is toch gebaseerd op niks? Wie bedoel je tevens met enge kliekje? Daar is ongeveer iedereen nieuw in de organisatie. Op Menno Geelen en Susan Lenderink na, die volgens mij al jaren goed werk verrichten.

8 minuten geleden zei timpy00:

Maar dat is toch gebaseerd op niks? Wie bedoel je tevens met enge kliekje? Daar is ongeveer iedereen nieuw in de organisatie. Op Menno Geelen en Susan Lenderink na, die volgens mij al jaren goed werk verrichten.

Bewezen bestuursman, Jumbo Visma op de kaart gezet, bij Skil-Shimano idem. Blijft natuurlijk een compleet andere (sport)wereld, maar ik zie hem slagen. We hoeven het verder niet eens te zijn, helemaal niet erg.

En daar benoem je inderdaad twee personen die ik niet eng vind. Beuker, Kroes (niet alleen door het nieuws van gisteren), de RvC, alleen maar rillingen.

2 uur geleden zei Thierryvane:

Bewezen bestuursman, Jumbo Visma op de kaart gezet, bij Skil-Shimano idem. Blijft natuurlijk een compleet andere (sport)wereld, maar ik zie hem slagen. We hoeven het verder niet eens te zijn, helemaal niet erg.

En daar benoem je inderdaad twee personen die ik niet eng vind. Beuker, Kroes (niet alleen door het nieuws van gisteren), de RvC, alleen maar rillingen.

Wat is er mis met die Beuker? 

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Heb die vent een tijd geleden in de podcast Gamechangers horen babbelen. Zelden iemand gehoord die zo in zichzelf gelooft. Vond het drie keer niks.

Van Gaal leerling. Dan krijg je de trekjes er ook gratis bij.

22 uur geleden zei Thierryvane:

Heb die vent een tijd geleden in de podcast Gamechangers horen babbelen. Zelden iemand gehoord die zo in zichzelf gelooft. Vond het drie keer niks.

22 uur geleden zei Dansmeister:

Van Gaal leerling. Dan krijg je de trekjes er ook gratis bij.

Zeeman is een directe collega van Van Gaal en Beuker bij NMC Bright, dus misschien wel hetzelfde kliekje. Misschien dus ook wel een optie geweest voor Ajax?

Sowieso interessante keuze van AZ. Zeeman heeft de laatste jaren in de keuken kunnen kijken bij heel veel voetbalclubs.