Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei joostmakaay:

Haha net ook een stukje bij Rondo van Jong AZ in de bus, "twee helft hebben we het wel koud gemaakt". ;e

Is toch ook gewoon ridicuul dat een volledig Hollandse knul zo praat, schei uit zeg. ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh. Als jij opgroeit in Almere Centrum, Amsterdam Oost of welke buurt dan ook waar het merendeel van de bewoners in jouw omgeving niet van oorsprong Nederlands is, ga je vanzelf een soortgelijk accent, dialect of hoe je het ook noemen wilt overnemen. Zijn we nu ineens allemaal Arische boomers geworden hier ofzo :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fantasy:

Nee joh. Als jij opgroeit in Almere Centrum, Amsterdam Oost of welke buurt dan ook waar het merendeel van de bewoners in jouw omgeving niet van oorsprong Nederlands is, ga je vanzelf een soortgelijk accent, dialect of hoe je het ook noemen wilt overnemen. Zijn we nu ineens allemaal Arische boomers geworden hier ofzo :cab: 

Met je eens hoor, maar volgens mij is deze jongen niet opgegeroeid in die regio, maar in het oosten des lands (wat ook goed te horen is). Even los van het accent: waar ik me meer over verwonder is dat ik niemand hoor over dat KAPSEL. Wat is dat dan :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Beppu:

Dat mannetje is 19 he jongens. Lekker als volwassen gasten met zijn allen over zijn kapsel of accent zeuren:cab:.

Zeuren over z'n kapsel is laag inderdaad (beetje vergelijkbaar over Xavi Simons z'n gezichtsuitdrukking), maar dat accent doet hij toch volledig zelf?

Beetje net zoals dit waar iedereen over valt;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Kyrill:

Stel je niet zo aan man. Waar maak je je druk om. ;e

Maak me niet druk, mag toch wel iets vinden over iemand zijn accent of niet? Net als dat een ieder ander hier wel eens een mening over iemand anders verkondigt.. Heb het niet over een tukker die Twents praat, of een Groninger die plat praat, of een Fries die een fries accent heeft. Heb het over een volledig Nederlandse jongen die praat alsof hij net 4 jaar in Nederland is en van een iets andere komaf is. Dat een ander zich daar niet aan irriteert is diegene zijn goed recht. Net als dat het mijn goed recht is om me daar wel aan te irriteren. Goeie genade zeg.

bewerkt door Jotew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Jotew:

Maak me niet druk, mag toch wel iets vinden over iemand zijn accent of niet? Net als dat een ieder ander hier wel eens een mening over iemand anders verkondigt.. Goeie genade zeg

@Fantasy had het al uitgelegd.....

Alsof een wedstrijd koud maken zo erg is.....

Ben je niks gewend met tieners?  Blijkbaar

Wat nou goeie genade zeg, overdrijf niet zo zeg...

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jotew:

Maak me niet druk, mag toch wel iets vinden over iemand zijn accent of niet? Net als dat een ieder ander hier wel eens een mening over iemand anders verkondigt.. Heb het niet over een tukker die Twents praat, of een Groninger die plat praat, of een Fries die een fries accent heeft. Heb het over een volledig Nederlandse jongen die praat alsof hij net 4 jaar in Nederland is en van een iets andere komaf is. Dat een ander zich daar niet aan irriteert is diegene zijn goed recht. Net als dat het mijn goed recht is om me daar wel aan te irriteren. Goeie genade zeg.

Waarom is zoals hij praat erger dan jij die Twents praat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei cimbomcu:

Heb je heel je leven Nederlands gehad op school, ga je vervolgens op z'n manier praten, dat slaat toch nergens op? Bij Mexx Meerdink zal het gezien zijn levensfase meelopen/stoerdoenerij zijn denk ik overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei cimbomcu:

Wie zegt dat hij Twents praat? Ik snap hem wel, hij praat wel wat apart maar ergens ook lekker boeiend.

Knap gedaan van AZ, de jeugd is toch wel er eentje waar alle NL clubs jaloers op kunnen zijn. De vruchten van goed beleid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei joostmakaay:

Heb je heel je leven Nederlands gehad op school, ga je vervolgens op z'n manier praten, dat slaat toch nergens op? Bij Mexx Meerdink zal het gezien zijn levensfase meelopen/stoerdoenerij zijn denk ik overigens.

Hij is tenminste te verstaan/begrijpen....

Dat kan ik over veel mensen uit die streken , Brabant en Limburg totaal niet zeggen:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we hier een mooie punt zetten achter de kansloze discussie over het accent van een jeugdspeler?

On-topic: Ajax heeft in het verleden vaker geshopt bij AZ, zouden ze nu ook interesse hebben in Paul Brandenburg? Die doet echt prima zaken met de jeugdopleiding daar. Hopelijk gaat hij nergens anders heen, want ik vind het wel mooi als zo'n stabiele organisatie intact blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-4-2023 om 09:21 zei Petterson:

Met je eens hoor, maar volgens mij is deze jongen niet opgegeroeid in die regio, maar in het oosten des lands (wat ook goed te horen is). Even los van het accent: waar ik me meer over verwonder is dat ik niemand hoor over dat KAPSEL. Wat is dat dan :-D

Heb je foto van jouw kapsel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites