Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Mag toch hopen dat er nog een aanvallende versterking (centrumspits) uit de hoge hoed komt wel. Boadu gaat weg en met Kalrsson, Aboukhlal, Duin, Pavlidis en Gudmundsson heb je welgeteld nul echte spitsen in de selectie. Mag toch hopen dat we niet met noodoplossing Dani de Wit in de punt van de aanval gaan spelen het hele seizoen.

58 minuten geleden zei Regis:

Schijnen met die keeper van Sparta aan de slag te gaan. Dat is wel een interessante keus. Verder nog weinig geruchten. Die kunnen met de huidige selectie en hun ambities niet echt de eredivisie in.

Als ze slim zijn nemen je Harroui ook meteen mee, is een serieuze smak met budget beschikbaar gekomen door Stengs/Boadu en Bizot, maar dat weten andere clubs natuurlijk ook.

2 uur geleden zei Fantasy:

Mag toch hopen dat er nog een aanvallende versterking (centrumspits) uit de hoge hoed komt wel. Boadu gaat weg en met Kalrsson, Aboukhlal, Duin, Pavlidis en Gudmundsson heb je welgeteld nul echte spitsen in de selectie. Mag toch hopen dat we niet met noodoplossing Dani de Wit in de punt van de aanval gaan spelen het hele seizoen.

Inderdaad dan is een echte spits geen overbodige luxe. 

Hoe staat Beukema er eigenlijk op? nog geen basisspeler denk ik.

Zag vorige week dat hij in ieder geval goed onthaald werd in het stadion en werd toegezongen. Dat is mooi om te zien. 

7 uur geleden zei GAE EAGLES:

Inderdaad dan is een echte spits geen overbodige luxe. 

Hoe staat Beukema er eigenlijk op? nog geen basisspeler denk ik.

Zag vorige week dat hij in ieder geval goed onthaald werd in het stadion en werd toegezongen. Dat is mooi om te zien. 

Volgens mij meer dan prima. Centraal achterin zitten we ook niet heel ruim en van wat ik tot nu toe gezien heb doet ‘ie het aardig wel. 

7 uur geleden zei timpy00:

Hoe zit het met Wijndal en Koopmeiners?

Wijndal is het akelig stil. Koopmeiners wacht op Atalanta dat Romero aan Tottenham (?) wil verkopen voor €50.000.000,- en dan pas een vervanger wil halen. 

Knappe transfersom nog weten te krijgen voor Bizot. 30-jarige keeper met nog 1 jaar contract toch 5 miljoen voor weten te vangen is niet gek. Boadu inmiddels ook rond voor 20 miljoen, waardoor er deze zomer al 40 miljoen is binnengeharkt.

Zou toch voor AZ wel goed zijn als ze enigszins wat euro's gaan herinvesteren in de selectie, want met het naderende vertrek van Koopmeiners (praat al 2 jaar met Atalanta overigens) blijft er toch weinig over van de selectie.

Eens met @joostmakaay wat betreft Harroui. Zou die stap prima kunnen maken.

17 miljoen voor Boadu mag AZ zich op zijn knietjes Monaco voor bedanken, helemaal als je 5-15% doorverkoop percentage hebt. Want de laatste 1,5 jaar vond ik hem echt overweldigend MATIG. Wat @Erwin. zegt lekker proberen Lammers te halen, desnoods huren met optie tot koop...

AZ is goed bezig met verkopen en ik vermoed dat ook Wijndal en Koopmeijners het schip nog zullen verlaten. Dan moeten zij toch wel wat spelers erbij halen, want anders gaan ze niet eens bij de eerste vijf eindigen.

Met Wijndal is het volgens mij gewoon wachten tot Nico weggaat bij Ajax, anders is het wel heel erg stil rondom hem. 

Maar dit gaat wel even een "tussenjaartje" worden voor AZ en mag met Feyenoord lekker gaan vechten om plek 3 met grote afstand van Ajax en PSV. 

12 minuten geleden zei Fantasy:

https://www.az.nl/nl/nieuws/witry-tekent-bij-az

Een nieuwe rechtsback. Mag toch hopen dat er nog een spits gaat komen ook..

Ben benieuwd of hij Sugarawa uit de basis kan spelen. Een beetje wisselvallig, maar die heeft al wel wat goede dingen laten zien, ook deze voorbereiding weer.

Gisteren tegen Torino speelden ze eigenlijk zonder echte spits en begon Pavlidis op de bank. Ook Poku viel nog in en liet in die paar minuten weer zijn talent zien. Hopelijk krijgt hij wat meer minuten komend seizoen. Heb daar meer vertrouwen in dan bv Aboukhlal. 

Albert Gudmundsson ging weer verder waar hij vorig seizoen al mee bezig was. Soms een heel mooie actie, maar het lijkt erop dat hij gewoon niet mag scoren :D

9 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Een keeper mag ik ook wel hopen voor jullie. Verhulst is ook niet echt wat, tenminste dat vond ik toen hij bij ons speelde. 

Tegen Torino maakte hij een prima indruk. Heel veel kreeg hij niet te doen, maar voetballend was het rustig en goed met enkele mooie uittrappen.

15 minuten geleden zei FlyD:

Ben benieuwd of hij Sugarawa uit de basis kan spelen. Een beetje wisselvallig, maar die heeft al wel wat goede dingen laten zien, ook deze voorbereiding weer.

Gisteren tegen Torino speelden ze eigenlijk zonder echte spits en begon Pavlidis op de bank. Ook Poku viel nog in en liet in die paar minuten weer zijn talent zien. Hopelijk krijgt hij wat meer minuten komend seizoen. Heb daar meer vertrouwen in dan bv Aboukhlal. 

Albert Gudmundsson ging weer verder waar hij vorig seizoen al mee bezig was. Soms een heel mooie actie, maar het lijkt erop dat hij gewoon niet mag scoren :D

Tegen Torino maakte hij een prima indruk. Heel veel kreeg hij niet te doen, maar voetballend was het rustig en goed met enkele mooie uittrappen.

Hij heeft inderdaad een geweldige trap in huis, daar ligt het niet aan. Maar ik vind hem niet sterk in het uitkomen en hoge ballen. Eén op één is hij echt goed en pakt hij veel. Alleen is er meer dan dat en daar vond ik hem niet sterk in. Misschien dat een jaar trainen op hoger niveau hem daadwerkelijk beter heeft gemaakt en kan hij aanhaken op het niveau van AZ. 

Verhulst

Sugawara - BMI - Letschert - Oosting

Clasie - Reijnders

Gudmundsson - De Wit - Karlsson

Aboukhlal

Zoiets zal het worden als ik naar de 11 namen kijk. Oosting een vanuit (V)MC tot linksback omgeturnde Wijndal. Pavlidis nog op de bank, dat is toch wel jammer. Die hem denk liever dan Gudmundsson. Koopmeiners ook nog bank, dus die zal wel verkocht worden vandaag of morgen. 

De achterhoede en dat defensieve blok is wel echt heel matig he. Voorin kom je in de ED nog wel mee weg, maar AZ moet echt wel nog veel gaan doen willen ze zich direct kwalificeren voor Europees voetbal dit jaar. 

31 minuten geleden zei Fantasy:

Verhulst

Sugawara - BMI - Letschert - Oosting

Clasie - Reijnders

Gudmundsson - De Wit - Karlsson

Aboukhlal

Zoiets zal het worden als ik naar de 11 namen kijk. Oosting een vanuit (V)MC tot linksback omgeturnde Wijndal. Pavlidis nog op de bank, dat is toch wel jammer. Die hem denk liever dan Gudmundsson. Koopmeiners ook nog bank, dus die zal wel verkocht worden vandaag of morgen. 

Waarom Oosting zo misbruiken? Heeft het bij RKC toch alleraardigst gedaan? 

Clasie en die houthakkers achterin is wel heel matig ja.

In de spits heb je toch ook wel opties? Pavlidis, Gudmundsson als valse spits en de doorbraak van Ernest Poku.

@Fantasy Kon mij al niet voorstellen dat Aboukhlal spits zou staan en Gudmundsson op rechts. Blijkt dus ook niet zo te zijn. Ik vind dit toch wel erg matig van MU's AZ-watcher. Wel benieuwd overigens naar wat die jongens als Aboukhlal en Taabouni laten zien. Minder naar Karlsson, die gaat gewoon (heel) goed zijn.

Edited by Socrates

Citaat

AZ heeft de opvolger voor Marco Bizot binnen, zo meldt De Telegraaf. De Alkmaarders hebben een akkoord bereikt met FC Nordsjaelland over de komst van Peter Vindahl Jensen. De 23-jarige Deen komt voor een bedrag van 1,8 miljoen euro over en wordt zondag medisch gekeurd.

11 minuten geleden zei Fantasy:

Er is dus geen enkele Nederlandse broadcaster die de rechten van Celtic-AZ heeft gekocht :-D Terugwedstrijd wel, maar nu dus nergens op het open kanaal te zien. Ongekend.

Ja belachelijke he. Vind het ook heel raar :cab: