Jump to content

Recommended Posts

• Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hij negeert de post. Beproefd recept.

Sam Beukema voor 5 jaar naar AZ. Benieuwd of hij kan aanhaken, is wel echt een grote stap omhoog. Dat hij toe is aan een stap hoger staat vast. Heel knap hoe hij zich heeft ontwikkeld. Mocht 2 jaar te

Zit samen met Haps in de gevangenis.

Posted Images

1 uur geleden zei cimbomcu:

Nou ik vind het geen zinloze opmerking. Want de vierde club van Nederland wil graag bijvoorbeeld de derde club van Nederland worden. Maar dat gaat moeilijk als je eigen trainer dan denkt, ja leuk jullie ambitie maar ik ga stiekem toch naar de 3de club van Nederland.

AZ doet het op basis van prestaties regelmatig beter dan Feyenoord en dan snap ik de frustratie wel goed. 

Twente heeft het een periode ook beter gedaan dan Feyenoord. Nogmaals: dit zijn drogredenen. Feyenoord is in alles een stuk verder en groter dan AZ. Het is prima om ambitie te hebben om je in die strijd te mengen. Niks mis mee. Maar ga niet lopen zeiken. Als Ajax PSV of Feyenoord met een zak geld komt voor een speler of trainer van AZ dan moet je gewoon je mond houden en de prijs bepalen. Maar goed, eenhoorn heeft vorig jaar al laten zien een totale gek te zijn. Dus in dat opzicht zijn die uitspraken niet bijzonder. 

Weegt ook nog altijd mee dat je bij Feyenoord met gemak het dubbele verdient van wat je bij AZ krijgt. Ook niet onbelangrijk voor iemand die enkel bij Zwolle, NAC en Sparta gespeeld heeft en allesbehalve financieel onafhankelijk is.  Heb ook zoals hierboven wordt aangegeven het idee dat er intern wel wat meer speelde. Anders neem je echt niet zo'n rigoureus besluit in zo'n belangrijke week voor de club. 

In mijn beleving speelde daar ook meer. Slot zegt dat AZ in een vroeg stadium ingelicht was over het feit dat hij zijn aflopende contract niet wilde verlengen. Nu gooien ze hem er in december uit omdat ze niet met een trainer willen werken die zich niet voor de lange termijn aan de club wil binden. Maar dit was toch allang bekend, los van de interesse en gesprekken van en met Feyenoord? 

4 uur geleden zei cimbomcu:

Nee nee, ik bedoel. Waarom die haast om bij AZ te vertrekken? 

Daar ben ik dus zo benieuwd naar; nog niet echt een antwoord op kunnen vinden. 

Enige wat ik las, was dat hij weinig werd betrokken bij de aankopen. Maar die waren toch ook weer noet zo dramatisch dat het daarop zou klappen. Ja en het salaris element natuurlijk. 

En dan laat ik dat gerucht van Genee even buiten beschouwing. 

Edited by Sophomore
4 uur geleden zei Elsjorro1990:

Twente heeft het een periode ook beter gedaan dan Feyenoord. Nogmaals: dit zijn drogredenen. Feyenoord is in alles een stuk verder en groter dan AZ. Het is prima om ambitie te hebben om je in die strijd te mengen. Niks mis mee. Maar ga niet lopen zeiken. Als Ajax PSV of Feyenoord met een zak geld komt voor een speler of trainer van AZ dan moet je gewoon je mond houden en de prijs bepalen. Maar goed, eenhoorn heeft vorig jaar al laten zien een totale gek te zijn. Dus in dat opzicht zijn die uitspraken niet bijzonder. 

Ik vind de stap van AZ naar Ajax en PSV nog wel een stuk anders dan die naar Feyenoord. Zet beide selecties bij elkaar en hoe ze voetballen en het lijkt mij logisch dat het AZ bestuur denkt, dat Feyenoord heeft misschien meer historie maar daar blijft het ook bij.

4 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik vind de stap van AZ naar Ajax en PSV nog wel een stuk anders dan die naar Feyenoord. Zet beide selecties bij elkaar en hoe ze voetballen en het lijkt mij logisch dat het AZ bestuur denkt, dat Feyenoord heeft misschien meer historie maar daar blijft het ook bij.

Historie, achterban, stadion, begroting. Het enige wat AZ op dit moment voor heeft is het feit dat de selectie imo beter is en er meer verkoopwaarde in zit. Niet voor niks dat slot, volgens de geruchten, 3 keer zoveel gaat verdienen bij Feyenoord dan bij AZ. Dus nogmaals: dat ze roepen dat het zou gaan om een concurrent is leuk voor de bühne, maar niet gestoeld door enig (geldig) argument. 

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Historie, achterban, stadion, begroting. Het enige wat AZ op dit moment voor heeft is het feit dat de selectie imo beter is en er meer verkoopwaarde in zit. Niet voor niks dat slot, volgens de geruchten, 3 keer zoveel gaat verdienen bij Feyenoord dan bij AZ. Dus nogmaals: dat ze roepen dat het zou gaan om een concurrent is leuk voor de bühne, maar niet gestoeld door enig (geldig) argument. 

Jawel, je begrijpt het niet. Ik zeg niet dat AZ groter is dan Feyenoord, ik zeg dat ze Feyenoord voorbij willen gaan en dan is deze actie van de trainer die naar een directe concurrent gaat gewoon niet te rijmen.

Zo moeilijk is het niet jongens.

Als in Nederland KPN toonaangevend is, en dan komt een klein flut bedrijfje als Telfort en die wil KPN van de troon afstoten. En dat doen ze door meer te investeren en beter personeel aan te nemen is het toch wel verdomd vervelend dat wanneer KPN iets meer salaris geeft dat goede personeel van Telfort snel naar KPN vertrekt. 

1 uur geleden zei cimbomcu:

Zo moeilijk is het niet jongens.

Als in Nederland KPN toonaangevend is, en dan komt een klein flut bedrijfje als Telfort en die wil KPN van de troon afstoten. En dat doen ze door meer te investeren en beter personeel aan te nemen is het toch wel verdomd vervelend dat wanneer KPN iets meer salaris geeft dat goede personeel van Telfort snel naar KPN vertrekt. 

Mindblown. Ik denk dat er maar eentje is die het niet begrijpt. Je zegt het namelijk zelf in dit treffende voorbeeld al: " een klein flutbedrijfje". Mijn baas kan de concurrentie met een grote speler als adbeco aan willen gaan, als adbeco daadwerkelijk komt voor mij ben ik foetsie. Dat is verdomd vervelend inderdaad, tot zover zijn we het eens. Het zou echter pas heel erg idioot zijn als mijn baas vervolgens heel erg boos word, " want ik wil als bedrijf ook naar hun niveau toegroeien" terwijl je in de werkelijkheid nog even 10/15 stapjes verwijderd bent van dat niveau. Eenhoorn schaart AZ naast Feyenoord, wat idioot is. Alleen de begroting is al een verschil van 30 mil ofzo? Klein stapje maar hoor.

@Erwin. Discussies gaan vaak nergens over met Cimmie. Maar hij leid aan de "Sebas" ziekte sinds enige tijd en daar moeten we hem op blijven wijzen vind ik als mede forumleden. Erkenning is de eerste stap naar genezing. 

Cim heeft geen ongelijk natuurlijk. AZ wil naar de traditionele top-3 en staat daar (zeker t.o.v. Feyenoord) redelijk dichtbij - in ieder geval dichterbij dan alle andere clubs in Nederland, dan is het volledig logisch dat ze zich verbolgen voelen. Dat betekent echt niet dat Slot geen gelijk heeft om te vertrekken.

11 uur geleden zei PJHoutman:

Cim heeft geen ongelijk natuurlijk. AZ wil naar de traditionele top-3 en staat daar (zeker t.o.v. Feyenoord) redelijk dichtbij - in ieder geval dichterbij dan alle andere clubs in Nederland, dan is het volledig logisch dat ze zich verbolgen voelen. Dat betekent echt niet dat Slot geen gelijk heeft om te vertrekken.

Ja ik vind dat "redelijk" dus wel meevallen. Getuige ook de puntenverschillen. Begrotingsverschil van 33 mil oid? Ik noem dat niet een klein verschil. Maar goed, dat is dan een semantische discussie. Eenhoorn kan zich prima verbolgen voelen. Er naar acteren is een tweede. 

Op 7-12-2020 om 16:19 zei Elsjorro1990:

Waarmee? Waar baseer je dat Op? Omdat ze dat roepen? Is Vitesse dan ook een topclub? Die man riep ook dat ze kampioen wouden worden. Of Utrecht. Nee toch? Ff nagekeken of je dan doelt op klasseringen de afgelopen 10/15 jaar:

19/20: 2e

18/19 4e 7 punten achter plek 3

17/18 3e 8 punten achter plek 2

16/17 6e , 25 punten achter plek 3

15/16 4e, 4 punten achter plek 3

14/15 3e, 9 punten achter plek 2 

13/14 8e, 16 punten achter plek 3

12/13 10e, 30 punten achter plek 3

11/12 4e, 4 punten achter plek 3

10/11 4e, 10 punten achter plek 3

9/10 5e, 16 punten achter plek 3

8/9 1e

7/8 11e 20 punten achter plek 3

Ik zie het niet hoor? Waar zijn ze dan precies mee bezig? Een semi stabiele subtopper worden? In 13 seizoenen 1 keer kampioen met een gemiddelde van een 5e plek met een shitload punten achter de kampioen. Sterker nog: in 8 van de 13 seizoenen sta je niet eens echt in de buurt van de top 3 qua punten. Leg mij dan eens uit waar ze mee bezig zijn? Jezelf een topclub noemen omdat je 1 keer semi bovenaan geëindigd bent en je een talentvol team hebt die wat waarde vertegenwoordig is een stukje zelfoverschatting waar zelfs Joop munstermann jaloers op zou zijn. 

Als je dit lijstje ziet, dan is Feyenoord toch een directe concurrent voor AZ? Zijn de twee clubs die tussen de top (Ajax en PSV) en de subtop (Vitesse, Utrecht etc) inzitten en allebei incidenteel in staat zijn kampioen te worden. Bovendien hebben beide clubs de ambitie om die stap omhoog te zetten en structureel met Ajax en PSV mee te strijden. Dat Slot dan nog voor de winterstop in gesprek (en naar verluidt bijna akkoord) is met die directe concurrent, zonder de club daarover in te lichten, terwijl hij eerder (en nog zeer recent) uitlatingen heeft gedaan over spelers die dit soort dingen doen, tja. Zeker omdat Slot ook zal beschikken over strategische informatie mbt de selectie van volgend seizoen, kan ik me dit besluit wel voorstellen.

Verder niet te dramatisch doen. Ik heb bij AZ niet direct gezien wat Slot nou een geweldige trainer maakt. Hij is goed, maar was het nou echt zoveel beter dan onder Vd Brom bijvoorbeeld? Zeker als je bedenkt dat de belangrijkste spelers (bijna) allemaal zijn gebleven én ouder/beter werden?

Btw, Telfort is van KPN toch?

Edited by Hwb

Slot was vooral een veel fijnere kerel dan VD Brom. Straalde altijd rust en zelfvertrouwen uit, goede reflectie. 

Ik ken Pascal Jansen een beetje van z'n tijd bij PSV. Is ook gewoon wederom een goede tacticus. Hoop dat hij zijn ambitie / drive op de juiste manier kan overbrengen. Vond hem destijds iig vaak wat snel boos of negatief in interviews. 

Edited by Niels
9 uur geleden zei Niels:

Slot was vooral een veel fijnere kerel dan VD Brom. Straalde altijd rust en zelfvertrouwen uit, goede reflectie. 

Ik ken Pascal Jansen een beetje van z'n tijd bij PSV. Is ook gewoon wederom een goede tacticus. Hoop dat hij zijn ambitie / drive op de juiste manier kan overbrengen. Vond hem destijds iig vaak wat snel boos of negatief in interviews. 

Voorlopig had ie zich geen slechtere start kunnen wensen. Durf zelfs te zeggen dat het maar beter is zo, uit de EL. Ten eerste heb je met dit voetbal he-le-maal niks te zoeken in de KO’s van de EL. Daarnaast speelt de selectie zo futloos de laatste weken dat je maar beter naar 1 wedstrijd per week kunt gaan, misschien wordt het dan weer beter.

22 uur geleden zei Hwb:

Als je dit lijstje ziet, dan is Feyenoord toch een directe concurrent voor AZ? Zijn de twee clubs die tussen de top (Ajax en PSV) en de subtop (Vitesse, Utrecht etc) inzitten en allebei incidenteel in staat zijn kampioen te worden. Bovendien hebben beide clubs de ambitie om die stap omhoog te zetten en structureel met Ajax en PSV mee te strijden. Dat Slot dan nog voor de winterstop in gesprek (en naar verluidt bijna akkoord) is met die directe concurrent, zonder de club daarover in te lichten, terwijl hij eerder (en nog zeer recent) uitlatingen heeft gedaan over spelers die dit soort dingen doen, tja. Zeker omdat Slot ook zal beschikken over strategische informatie mbt de selectie van volgend seizoen, kan ik me dit besluit wel voorstellen.

Verder niet te dramatisch doen. Ik heb bij AZ niet direct gezien wat Slot nou een geweldige trainer maakt. Hij is goed, maar was het nou echt zoveel beter dan onder Vd Brom bijvoorbeeld? Zeker als je bedenkt dat de belangrijkste spelers (bijna) allemaal zijn gebleven én ouder/beter werden?

Btw, Telfort is van KPN toch?

Ik zeg ook niet dat het heel netjes is he. Maar in vrijwel alles loopt Feyenoord lichtjaren voor op AZ. Het gaat jaren duren voordat AZ een begroting heeft die ook maar een klein beetje in de buurt komt van Feyenoord. Stadion idem. Achterban hebben we het nog meer even niet over. Dan ben je vrij arrogant als je roept; ja wij zijn een topclub en willen niet dat onze trainer en of spelers naar een concurrent gaan. Want je bent geen concurrent. Daar doet een incidenteel kampioenschap of een goed jaar niet zoveel aan af. Feyenoord betaald nog altijd 3/4 keer wat AZ doet en geld bepaald in voetballand.