Jump to content

AZ Alkmaar

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Van Gaal wilt betere spelers gaan halen als spelers vertrekken. Ben benieuwd. Voor CL niveau komt de verdediging denk ik te kort en in de aanval kunnen ze Pelle wel vervangen. Neem aan dat Scheringa ondanks de kredietcrisis toch z'n portemonnee gaat open trekken.

"Foute" tarotkaarten komen uit voor AZ

wo 22/04/09 - AZ-coach Louis van Gaal heeft een bijzondere ervaring gehad met het paranormale. Een tarotkaartlezeres had immers de AZ-titel voorspeld, al leek ze het eerst fout te hebben.

Begin deze maand stapte de waarzegster op een kaasmarkt op Van Gaal af. "AZ wordt kampioen op 19 april", zei ze tegen Van Gaal volgens Het Nieuwsblad. Dat las ze in haar kaarten. "Merkwaardig, want wij spelen die dag niet eens", wimpelde Van Gaal de vrouw toen af, AZ speelde zelf immers op 18 april. Edoch, de voorspelling kwam uit, want AZ werd kampioen toen op 19 april PSV Ajax uit de titelrace sloeg met 6-2.

Whehe. Grappig om te lezen, maar ik blijf er niet in geloven :m:

edit; dat van die waarzegsters dan hèa. Dat ze 'iets' hebben mag best, maar dat soort dingen op tv ect. moeten ze verbieden

edit²; was dat laatst niet al verboden? Dat astro-tv..

Grappig is het zeker. Ik zag op nu.nl gister al het FC Knudde stripje wat daar op gebaseerd is.

@Fantasy: Het mag nog wel op tv, alleen moet het TV-consult wat je op tv krijgt gratis zijn. Een privé-consult kost wel gewoon geld. Ik vind het nog steeds behoorlijk irritant, want daar maken ze tijdens dat programma continue reclame voor.

Echt dit zeg ik nu regelrecht uit me hart, maar AZ kon echt net zo goed een korfbal vereniging kunnen zijn vanwege die klappers. :$

maar uhm gefeliciteerd nog he.

Wat gaan we trouwens over korfbal haten? Zeg dan hockey ofzo, of wat dan ook. Maar korfbal slaat nergens op, ga maar eens een topwedstrijd in de zaal kijken, daar is meer sfeer dan in een heel voetbalstadion (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Wat gaan we trouwens over korfbal haten? Zeg dan hockey ofzo, of wat dan ook. Maar korfbal slaat nergens op, ga maar eens een topwedstrijd in de zaal kijken, daar is meer sfeer dan in een heel voetbalstadion (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Dan krijg ik Dennis op me kop maar je weet dat ik het niet speciaal voor korfbal doelde..

Kampioen AZ haalt Zweedse international

AZ heeft de landstitel pas net op zak, maar bereidt zich nu al voor op de toekomst. De Alkmaarders rondden woensdag de transfer van middenvelder Pontus Wernbloom af. Hij tekent voor vier jaar.

Wernbloom komt over van IFK Göteborg uit Zweden, waar hij sinds 2004 onder contract staat. De 22-jarige spelmaker speelde 138 duels voor de Zweedse topclub, waarin hij 43 keer scoorde. Daardoor speelde hij zich in de kijker bij het Zweedse elftal, waarvoor hij inmiddels twee keer uitkwam.

Hoeveel AZ voor Wernbloom betaalt is niet bekendgemaakt. De middenvelder is de eerste aankoop van de Alkmaarders met het oog op het nieuwe seizoen. De transfer werd door Göteborg woensdag bevestigd.

Met Mattias Bjärsmyr arriveert er binnen afzienbare tijd mogelijk nog een Zweed van Göteborg in het DSB-stadion. De 23-jarige verdediger staat echter ook in de belangstelling van sc Heerenveen en FC Groningen.

'Adriaanse kan Van Gaal opvolgen bij AZ'

Geschreven op zondag, 3 mei om 10.54

Officieel is Louis van Gaal nog in dienst bij AZ, maar de kampioen van Nederland houdt ernstig rekening met een vertrek van de succescoach. De Amsterdammer staat in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern München, waardoor AZ zich genoodzaakt voelt om alvast rond te kijken. Co Adriaanse is volgens geruchten een opvallende kandidaat om het stokje van Van Gaal over te nemen.

pu_adriaanse_big.jpg

De trainer van Red Bull Salzburg, die in de zomer wordt afgelost door Huub Stevens, was al eens werkzaam in Alkmaar en werd in 2005 afgelost door Van Gaal. Deze heeft nog een contract voor een jaar, maar de kans dat hij deze tijd gaat uitdienen wordt kleiner. De kampioenenmaker zei eerder al een avontuur bij Bayern te zien zitten en de clubleiding van der Rekordmeister heeft reeds bevestigd dat de interesse wederzijds is.

Voorzitter van AZ Dirk Scheringa is volgens De Telegraaf nog altijd een groot fan van Adriaanse, die de opmars van de Noord-Hollandse club inluidde. Onder leiding van Adriaanse haalde AZ onder meer de halve finale van de UEFA Cup. De Nederlander is in Oostenrijk bezig aan een volgend huzarenstukje, maar leefde in onmin met de clubleiding en zal na dit seizoen vertrekken.

Mocht Van Gaal daadwerkelijk vertrekken, dan zou AZ Adriaanse graag willen terughalen naar de kaasstad. De 61-jarige Amsterdammer was eerder dit seizoen nog in beeld om naar PSV te trekken, maar de Brabanders kozen uiteindelijk voor Fred Rutten. Andere namen die op het verlanglijstje van AZ staan zijn die van Frank Rijkaard en Henk ten Cate en de minder waarschijnlijke opties Guus Hiddink en Martin Jol.

Bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=78036

Zou ik absoluut niet erg vinden. Mocht Louis weggaan lijkt Co mij een prima, dan wel uitstekende, vervanger :D

Rijkaard, ten Cate, Hiddink en Jol lijken mij onhaalbaar :cab:

Ik hoop dat Louis nog zeker één jaar door gaat, desnoods met een dubbelfunctie. Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij Ferguson achterna gaat bij AZ, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk als clubs als Bayern aan je deur kloppen.

Co zou ik ook helemaal niet erg vinden, ik denk dat hij rust in de tent gaat brengen bij de persconferenties en dergelijke, hij heeft altijd een heel rustige en professionele uitstraling vind ik.