Jump to content
Laat je horen: De MU Bokalen 2023! ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Recommended Posts

• 6 months later...
Het seizoen heeft toch al glans door het behalen van Europees voetbal?

Wel Europees voetbal maar het voetbal was niet om aan te zien. En de finale van de beker is gehaald tegen amateur en eerste divisie clubs en het B-team van Ajax. Om op die manier europees te halen gaf nog steeds niet heel veel voldoening. Maar om zo het seizoen af te sluiten met een echte prijs maakt in een keer alles goed. Nu vol vertrouwen richting volgend seizoen. Het wordt voor Steward de zomer van zijn leven want het wordt erop of eronder deze transferperiode. Maher en Viergever gaan al zeker weg, van Altidore verwacht ik hetzelfde. Verder gaat er doorgeselecteerd worden dus hoop ik dat Gorter, Reijnen en Elm ook zullen vertrekken maar gezien hun contracten zal dit nog lastig gaan worden vrees ik..

Wel Europees voetbal maar het voetbal was niet om aan te zien. En de finale van de beker is gehaald tegen amateur en eerste divisie clubs en het B-team van Ajax. Om op die manier europees te halen gaf nog steeds niet heel veel voldoening. Maar om zo het seizoen af te sluiten met een echte prijs maakt in een keer alles goed. Nu vol vertrouwen richting volgend seizoen. Het wordt voor Steward de zomer van zijn leven want het wordt erop of eronder deze transferperiode. Maher en Viergever gaan al zeker weg, van Altidore verwacht ik hetzelfde. Verder gaat er doorgeselecteerd worden dus hoop ik dat Gorter, Reijnen en Elm ook zullen vertrekken maar gezien hun contracten zal dit nog lastig gaan worden vrees ik..

Martens (indien fit) > Maher, sowieso. Vervangers zijn allemaal al in huis (Lam, Jóhansson, Martens, Jóhansson, Boymans) voor de spelers die weg gaan (Viergever, Maher, Altidore en hopelijk ook Reijnen). Gorter moet blijven man. Anders sta je straks met een gemiddelde leeftijd van 18 in de achterhoede.

Mensen die zeggen dat Gorter goed genoeg is voor AZ hebben dit seizoen weinig wedstrijden gezien. Elke week dat hij speelde viel hij weer door de mand. Opbouwend zeer matig, terwijl het van huis uit toch een middenvelder is en verdedigend zelfs slecht. Elke rechtsbuiten liep hem keer op keer voorbij. Ik ben overigens niet de enige die dit zegt. Iedereen op de tribune om mijn heen is hem ook liever kwijt dan rijk. Voor Reijnen geldt hetzelfde. Ik lees hierboven dat de verdediging moet bestaan uit Lam en Reijnen of Gouweleeuw en Reijnen maar dit moet toch echt zonder hem zijn. Ook keer op keer door de mand gevallen dit seizoen. Als we weer voor de top 6/7 willen spelen zullen dit soort spelers toch echt geloosd moeten worden..

• 3 weeks later...