Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

Johann%20Berg%20Gudmundsson.jpg

AZ heeft Johann Berg Gudmundsson tot 2014 aan zich gebonden. De Alkmaarders hebben deze week de eenzijdige optie in het contract van de 21-jarige IJslandse international gelicht. De vorige verbintenis van Gudmundsson zou aflopen in de zomer van 2012.

De linksbenige aanvaller maakte in het seizoen 2010-2011 zijn debuut voor AZ in het Europa League-duel met IFK Göteborg. In totaal speelde Gudmundsson tot nu toe 55 wedstrijden voor AZ waarin hij acht keer scoorde.

Stewart: 'Tevreden met ontwikkeling Johann'

“We zijn tevreden met de ontwikkeling van Johannâ€, zegt Directeur Voetbalzaken Earnest Stewart. “Johann is dit seizoen misschien nog niet zo vaak in de basis gestart, maar hij zit wel heel dicht tegen de eerste elf aan. Wij zijn van mening dat Johann genoeg potentie heeft en van grote waarde kan zijn voor AZ.â€

Nice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een baas. Altijd dreiging, maar wel hele grote dalen en hele grote pieken.

wernbloom719.jpg

Volgens De Telegraaf vertrekt Pontus Wernbloom naar CSKA Moskou. De ochtendkrant weet dat de Russische club en de AZ'er zo goed als rond zijn en dat Wernbloom deze winterstop Alkmaar verruilt voor Moskou. Hij zal na Ahmed Musa de tweede speler uit de Eredivisie zijn die vertrekt naar de nummer twee van het voorbije Premjer Liga-seizoen.

De 25-jarige Wernbloom kwam in de winterstop van het seizoen 2009/10 over van IFK Göteborg en speelde tot nu toe 67 duels voor AZ; daarin kwam hij tot zeven doelpunten. Het contract van de Zweed loopt nog anderhalf seizoen door, maar de club zou er met CSKA al wel bijna uit zijn. Volgens de ochtendkrant ligt de transfersom zo rond de drie miljoen euro.

Wernbloom zou de eerste speler zijn die koploper AZ deze winterstop de rug toekeert. Ook Simon Poulsen en Brett Holman zijn veelvuldig in verband gebracht met buitenlandse clubs. AZ is de winterstop ingegaan met één punt voorsprong op PSV en vijf op zowel FC Twente als Ajax. De Alkmaarders hervatten de competitie op 22 januari, thuis tegen Ajax.

Dat zou wel heel zuur wezen. Drie miljoen ook :cab: Ik snap dat AZ geen hoofdprijzen kan vragen, maar dit is wel heel weinig imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwa, Holman, Beerens, Elm, Moisander, Esteban, Poulsen vind ik belangrijker. Er is alleen niet echt een opvolger voor hem in huis, dus moeten ze halen. Falkenburg is zeker niet goed genoeg en Ortiz ook niet denk ik? Wie hebben ze nog meer? Reijnen kan d'r toch ook spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ortiz is gewoon te klein en kan het niet aan, Falkenburg vind ik maar meh en Reijnen moet gewoon lekker vaste nummer twaalf of dertien worden. Maher een linie terug en Martens na z'n blessure op tien kan wel. Want dat vraag ik me ook altijd af hoe GJV dat gaat doen als Martens terug komt van blessure..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanklager betaald voetbal gaat 'gevuldekoekenincident' onderzoeken

De gevulde koeken die afgelopen zondag bij het competitieduel tussen AZ en Ajax werden uitgedeeld, kunnen de Alkmaarse club geld gaan kosten. De aanklager betaald voetbal stelt een onderzoek in naar een incident.

AZ-middenvelder Maarten Martens kreeg in de tweede helft tijdens het nemen van een hoekschop enkele koeken uit het Ajax-vak naar zich toegegooid. AZ is verbolgen over het onderzoek. "Dit is te gek voor woorden'', zegt directeur Toon Gerbrands zaterdag in gesprek met het Noordhollands Dagblad.

"Het was een leuk gebaar van de gemeente Alkmaar om koeken uit te delen, om de gasten van Ajax hartelijk te ontvangen. En dan vindt de aanklager het nodig om er een zaak van te maken. Waarin een klein land nog kleiner kan zijn", aldus Gerbrands.

Opnieuw spelen en op 0 - 0 beginnen. Nee, wat een onzin dit zeg.. ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites