Geplaatst 17 juni 20196 jr. Beste mede Managers, Hieronder vind je : 1e alinea : feiten. 2e alinea : begin van mijn (?ons?) avontuur. 3e alinea : samenvatting 1e wedstrijden van het seizoen 4e alinea : na-woord / informatie ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Feiten : Valkenswaard is een dorpje onder de rook van Eindhoven. Het dorp telt ongeveer 31.000 inwoners. Valkenswaard is vooral “bekend” om het Eurocircuit onder de motorcrossers en Dakar liefhebbers. In het dorp spelen twee rivaliserende voetbalclubs. Sv. Valkenswaard en v.v. De Valk. Historisch gezien is de Valk de grootste club van Valkenswaard. Van 1955 tot 1961 speelde de Valk op semi-professioneel niveau in de 1e klasse en tweede divisie. Destijds waren dit de 2e en 3e tree in de voetbalpiramide van de KNVB. In 1961 degradeerde de Valk terug naar de amateur afdeling van de KNVB. Twee jaar later in 1963 kroonde de Valk zich tot landelijk kampioen zondagsamateur. In totaal vierde de Valk 18 kampioenschappen in de verschillende amateur afdelingen van de KNVB. S.v. Valkenswaard heeft nooit hoger gespeeld dan de 1e klasse. De 1e klasse was op dat moment geen semi-professionele afdeling meer. In totaal vierde s.v. Valkenswaard 6 kampioenschappen in de verschillende amateur afdelingen van de KNVB. Afgelopen seizoen speelde de Valk in de 1e klasse zondag D. Hierin zijn zij gedegradeerd naar de 2e klasse. s.v. Valkenswaard speelde in de 3e klasse hierin zijn ze via de promotie-playoffs gepromoveerd naar de 2e klasse! s.v. Valkenswaard staat er om bekend dat zij veel eigen jeugdspelers de kans geeft in haar vaandelteam. De jeugdopleiding van s.v. Valkenswaard is ook groter dan die van de Valk. De selectie van de Valk bestaat grotendeels uit spelers die nooit in de jeugdopleiding van de club hebben gespeeld. Wel heeft het bestuur aangeven meer te gaan investeren in de ontwikkeling van eigen jeugdspelers. Vanaf dit punt begint het avontuur : Na de degradatie van de Valk besloot de burgemeester om de twee clubs te fuseren. Hij zag meer voordelen dan nadelen aan zijn plan. De goede jeugdopleiding van s.v. Valkenswaard gecombineerd met de drang van de Valk om zo hoog mogelijk te spelen, beschouwde hij als een perfecte combinatie tot succes. Grote scharen fans van beide clubs lieten hun ongenoegen blijken aan de burgemeester. Maar de burgemeester was luid en duidelijk; “geen rivaliteit meer maar harmonie in mijn dorp”. Het tenue : Het tenue bestaat uit verticale zwarten en blauwe banen. Deze kleuren komen voort uit de oude tenues van beide teams. De Valk speelde in het zwart/geel en s.v. Valkenswaard blauw/geel. Het logo : In het logo is een afbeelding van een vogel opgenomen. Hier is voor gekozen omdat beide teams een vogel als bijnaam hadden. De Valk uiteraard een valk en s.v. Valkenswaard werden de (bos)uilen genoemd. Het sportpark : Voor het sportpark is gekozen voor het sportpark van de Valk. Dit omdat volgens de burgemeester de clubnaam Fc Valkenswaard teveel overeenkomsten had met s.v. Valkenswaard. Het terrein is inmiddels omgedoopt van “Het Valkennest” tot “Het Nest” ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Pre - season (T) Fc. Valkenswaard - Jong Fc. Valkenswaard | 5 - 0 | (T) Fc. Valkenswaard - Rood-wit Willebrord | 5 - 0 | (U) Braakhuizen - Fc. Valkenswaard | 0 - 2 | (U) SCH’44 - Fc. Valkenswaard | 1 - 4 | (U) RV & AV Sparta - Fc. Valkenswaard | 1 - 4 | Alle 5 de oefenwedstrijden werden redelijk makkelijk gewonnen. Dit was toch iets waar ik me over verbaasden aangezien we een heel nieuw team op de been hebben gebracht. Geen dynamiek of teamleiders. De speler van de voorbereiding was zonder twijfel Sam van der Heijden. Deze 15-jarige spits scoorde aan de lopende band (8x). Een nieuwe ster lijkt al te zijn geboren. Gaande weg is er qua selectie-invulling een hoop veranderd. Het feit dat spelers allemaal op amateur basis spelen maakte het er voor mij als trainer niet makkelijker op. Mijn op het oog beste middenvelder en twee centrale verdedigers werden bij ons weggekaapt. Gelukkig werkt dit systeem ook de andere kant op. Een dozijn stagespelers aangetrokken en maar duimen dat er iets bruikbaars tussen zit ( het feit dat we geen scouts hebben maakt het net weer iets lastiger ). De een na de ander kwam en vertrok weer bijna net zo snel als dat ze gekomen waren, maar uiteindelijk toch een mooie selectie van 25 man neer kunnen zetten. De eerste wedstrijd van het seizoen stond voor de deur. De KNVB was ons gunstig gezind en besloot dat deze historische eerste wedstrijd uit de clubgeschiedenis een thuis wedstrijd zou zijn. Thuis tegen Bekkerveld uit Heerlen. De horde fans waar de burgemeester bij deze mijlpaal van zijn club op had gerekend lieten bijna allemaal de wedstrijd links liggen. In totaal waren er maar 55 seizoenskaarten verkocht. De liefde die de fans hadden voor hun oude clubs was nog niet overgeslagen op de nieuwe club. In een later interview gaf de burgemeester te kennen dit ook wel te begrijpen. Hij voegde hier nog wel aan toe, dat hij hoopte dat dit in de toekomst zou veranderen. De wedstrijd begon voorspoedig toen het grote talent van Fc. Valkenswaard Sam vd Heijden een vrijetrap in de 7e minuut tegen de touwen schoot. 1-0 voor Fc Valkenswaard! Het eerste doelpunt ooit voor de club was een feit. Bekkenveld liet halverwege de eerste helft ook van zich gelden. In de 25e minuut trokken zij de stand gelijk na een mooie aangesneden voorzet. 1-1. De tweede helft was een tactisch steekspel tussen beide teams zonder al teveel kansen. In de 74e minuut was Bekkerveld dicht bij de voorsprong, toen de bal na een vrijetrap op de lat uitéén spatte. 2 minuten later strafte Noa Benninga (centrale middenvelder ) een slechte interceptie van Bekkerveld af door de bal randje 16 in de hoek te schuiven 2-1. Na deze goal zette Bekkerveld alles op de aanval maar zonder succes. In de 3e minuut van de blessuretijd tekende invaller Thomas Engwegen ( linksbuiten ) zelfs nog voor de 3-1 voor Fc. Valkenswaard. Direct hierna floot de scheidsrechter voor de laatste maal. De aller eerste wedstrijd uit de clubgeschiedenis werd dus winnend afgesloten! Dit smaakt naar meer, kunnen we tegen alle verwachtingen stunten in de 1e klasse D? Of word het een aanpassingsseizoen? Stand : ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Alle wedstrijden zijn te volgen via mijn Youtube kanaal. Ik ga proberen iedere maandag - woensdag - vrijdag daar de serie te uploaden. Vrijdag na de laatste upload zal ik voor degene die liever “ouderwets” weg willen lezen, hier een update plaatsen. Via Instagram en Twitter post ik door de week heen wat “sneak-peaks” en ander club gerelateerde informatie. Tips? Graag, voor mij is dit de eerste keer dat ik zoiets (Youtube en schrijven). Iedereen die me iets kan bijbrengen kan ik alleen maar waarderen. Zijn er dingen die je mist of graag terug wil zien/lezen let me know! Groetjes Nick ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Taglijst : @nasje92 @Prolics @komodo25 @Copywriter @Mordurette 17 juni 20196 jr. bewerkt door Akuh14
Geplaatst 17 juni 20196 jr. Je tag lijst werkt niet.. als je bijvoorbeeld nasje92 wilt taggen moet je @nasje92 aan elkaar en dan wordt die dus een blauw vakje.
Geplaatst 17 juni 20196 jr. Auteur 1 minuut geleden zei Prolics: Je tag lijst werkt niet.. als je bijvoorbeeld nasje92 wilt taggen moet je @nasje92 aan elkaar en dan wordt die dus een blauw vakje. ow bedankt! ga het meteen aanpassen bedankt voor de oplettende ogen
Geplaatst 17 juni 20196 jr. Mooi begin van je novelle! Erg uitgebreid en goed verteld. Mooie kit en mooi logo ook <3 Gaaf ook dat je meerdere media met elkaar combineert. Ik zou zeggen gooi ook af en toe een video hier in, dat kan leuk voor de afwisseling zijn Veel succes, ben benieuwd hoe ver je de Valken kunt brengen!
Geplaatst 18 juni 20196 jr. Leest lekker weg hoor! Ik ben wel erg benieuwd naar wat screentjes van je beste spelers en die spits van 15! Verder heel benieuwd hoe ver je kunt komen met Valkenswaard.
Geplaatst 19 juni 20196 jr. Auteur @nasje92 Dankjewel! Ik zal vrijdag na de laatste youtube-upload van de week, hier wederom een update schrijven en wat screenshots plaatsen .
Geplaatst 20 juni 20196 jr. 14 uur geleden zei Akuh14: @nasje92 Dankjewel! Ik zal vrijdag na de laatste youtube-upload van de week, hier wederom een update schrijven en wat screenshots plaatsen . Ik wacht met smart af
Geplaatst 21 juni 20196 jr. Auteur Na de eerste post hier zitten we inmiddels halverwege het eerste seizen van FC. Valkenswaard. De eerste overwinning van de club ( tegen Bekkerveld ) smaakte zo goed dat Fc. Valkenswaard de een na de andere tegenstander op de pijnbank legde. ------------------ Voor degene die liever lezen : scroll naar beneden Voor degene die liever bewegende beelden zien : Aflevering 2 : Aflevering 3 : ------------------ Na 5 overwinningen oprij hielden zowel sc Susteren(0-0) als Veritas (2-2) Fc Valkenswaard op een gelijkspel. Na deze twee gelijke spelen volgde Venlosche Boys. Deze wedstrijd zou de geschiedenisboeken ingaan als grootse overwinning ooit voor Fc Valkenswaard 7-2! Vooral Sam vd Heijden liet in deze wedstrijd op het Nest van zich horen met 4! doelpunten. Zowel Geldrop (1) en EHC (2) voelde de hete adem van Fc Valkenswaard, de nummer 3 op dat moment in hun nek. Een paar weken na de eclatante overwinning op Venlosche Boys stond de eerste topper tegen Geldrop op het programma. Onderweg naar deze wedstrijd toe had Fc. Valkenswaard uit tegen Chevremont nog twee punten laten liggen en begon dus als nummer 3 aan de speelronde met 2 punten achterstand op Geldrop en EHC. De wedstrijd begon voor Fc. Valkenswaard voorspoedig toen Swart in de 23e minuut de bal bij de tweede paal binnen tikte 1-0. Na een vlijmscherpe counter in de 31e minuut wist Fc Valkenswaard de voorsprong verder uit te bouwen. Een lange diepe bal werd door Martial op waarde geschat en liep samen met vd Heijden 1-op-1 op de keeper af. Martial was niet egoïstisch en gunde het doelpunt aan vd Heijden 2-0. Nog geen 8 minuten later verdubbelde vd Heijden zijn doelpunten aantal in deze wedstrijd door een vrije trap voorbij de keeper te schuiven 3-0. Na de rust voetbalde Fc Valkenswaard de wedstrijd op een rustig tempo uit wel kreeg het nog in de 62min een prachtig doelpunt om de oren 3-1. Na de wedstrijd bleek ook EHC te hebben verloren. Dit betekende dat Fc Valkenswaard, vooraf nog de nummer 3 opgeklommen was naar de 1e plek van de ranglijst! 3 weken na de eerste topper stond de tweede topper van het seizoen op het programma tegen EHC. Fc Valkenswaard had in de afgelopen twee wedstrijden geen misstap meer begaan dus begon het als de nummer 1 aan de wedstrijd. Met een voorsprong van 3 punten op EHC en 1 punt op Geldrop dat een wedstrijd meer had gespeeld. Vanaf minuut 1 straalde EHC direct uit dat zij met het mes tussen de tanden zou spelen. Fc Valkenswaard leek hier enigszins van onder de indruk. Zonder echte kansen sloeg EHC in de 26e alsnog genadeloos toe. Een voorzet van de linkerkant werd, tussen twee centrale verdedigers binnen gekopt door de spits van EHC 1-0. Tot aan de 75e minuut gebeurde er aan beide kanten niet veel. Totdat Kai Huisman die we kort van te voren hadden gecontracteerd een geweldige steekbal gaf op, de opkomende Swart. Swart stond oog in oog met de keeper van EHC hij schoot en….. keeper red maarde bal blijft in het spel! De Vogel pikt de bal op en slingert hem voor de goal… op het hoofd vd Heijden die de bal richting de kruising stuurt… maar de keeper red op spectaculaire wijze en houd zijn ploeg op voorsprong. De moedeloosheid was duidelijk aan de trainer te merken, als dit soort kansen er niet meer ingaan dan gaat er geen 1 meer in. En dat was ook zo, EHC won de wedstrijd en bezorgde Fc Valkenswaard haar eerste nederlaag. De top van de competitie schoof door de nederlaag van Fc Valkenswaard ook dichter naar elkaar toe…. ------------------ Stand ------------------ Sam vd Heijden ------------------ Selectie : Taglijst : @nasje92 @Prolics @komodo25 @Copywriter @Mordurette @Lazy hierbij wat beelden Als er iemand tips, vragen ideeen heeft aarzel niet en laat het me weten! Tot de volgden update
Geplaatst 21 juni 20196 jr. Ziet eruit als een prima seizoenstart, wat een talent die spits trouwens. De gezichten van jouw newgens zien er trouwens heel anders uit, heb je daar een facepack ofzo voor? 21 juni 20196 jr. bewerkt door Koenbres
Geplaatst 21 juni 20196 jr. Auteur @Koenbres Ja het ziet er inderdaad goed uit wie weet lonkt promotie. Zonder vd Heijden had ik denk ik wel wat lastiger gehad. En ja heb een facepack gedownload, al mijn spelers hadden geen gezicht haha. dus de interessante spelers ( ofja die ik interessant vind ) heb ik voorzien van een gezicht
Geplaatst 21 juni 20196 jr. 56 minuten geleden zei Akuh14: @Koenbres Ja het ziet er inderdaad goed uit wie weet lonkt promotie. Zonder vd Heijden had ik denk ik wel wat lastiger gehad. En ja heb een facepack gedownload, al mijn spelers hadden geen gezicht haha. dus de interessante spelers ( ofja die ik interessant vind ) heb ik voorzien van een gezicht Heb je daar nog een linkje van?
Geplaatst 21 juni 20196 jr. Auteur @Koenbres https://www.fmscout.com/a-fm-regen-facepack-by-wtforkgaming.html
Geplaatst 24 juni 20196 jr. Gaat heel lekker tot nu toe. Geweldige spits die vd Heijden. Het is te hopen dat je hem lang aan je weet te binden!
Geplaatst 24 juni 20196 jr. Club uit een plaats een kwartier van mij vandaan. Dan ga ik dit zeker volgen! Heb je videos al gezien. 1 tip. Probeer wat meer algemeen Nederlands te praten. Ik als Brabander versta de zin "Des wel sund" wel. Maar ik denk dat menig Nederlander niet weet dat dit "Dat is wel zonde" betekend
Geplaatst 27 juni 20196 jr. Auteur @Badmuts haha ja ik begrijp wat je bedoeld heb dat zelf niet in de gaten totdat ik de video aan het bewerken ben haha. Ik probeer er wel op te letten maar zeker wanneer het snel en/of spannend is floep ik het er gewoon op "zun brabants" uit.
Geplaatst 28 juni 20196 jr. Auteur Voor degene die liever lezen : scroll naar beneden Voor degene die liever bewegende beelden zien : aflevering4: aflevering 5 : Aflevering 6 : --------------------------------- Na de laatste update en de nederlaag tegen naaste concurrent EHC, kroonde Fc Valkenswaard zich dankzij 3 overwinning op rij alsnog tot winterkampioen. Een puike prestatie voor het team dat nog geen half jaar bestond. Inmiddels had Fc Valkenswaard het verschil opgeschroefd naar 5 punten. De winterse transferperiode was ook achter de rug en gelukkig waren de dragende spelers allemaal nog bij de club te bewonderen. De volgende wedstrijd stond alweer voor de deur, en nog wel een plaatselijke derby. Fc Valkenswaard vs RKSV Heeze. Heeze ligt nog geen 15 minuten rijden vanuit Valkenswaard. Waar Fc Valkenswaard zich boven in de competitie bevind, vinden we Heeze net boven de degradatie streep terug. Op papier en in de vorm waarin we verkeren mag dat geen probleem zijn. Dit bleek ook helemaal waar te zijn. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 7-0 overwinning voor Fc Valkenswaard. Ook in deze wedstrijd ging alle aandacht uit naar Sam vd Heijden die nog maar eens een hattrick scoorde. Wie kan ons stoppen in deze vorm? Dat antwoord liet niet al te snel op zich wachten. Want uit tegen Susteren leken we tegen een nederlaag aan te lopen, waren het niet dat we in de 89min alsnog de 3-3 scoorde. Heel stiekem en een beetje vies kropen we door de oog van de naald. EHC dat tegelijkertijd speelde won wel haar wedstrijd en verkleinde de achterstand tot 3 punten. Ook in de maand maart waar 3 wedstrijden stonden gepland maakte Fc Valkenswaard geen misstappen. EHC daarin tegen wel en liet onderweg 4 dure punten liggen, waardoor niet EHC maar Geldrop de nieuwe nummer twee in de competitie was. Geldrop stond met nog 4 wedstrijden 7 punten achter op Fc Valkenswaard. En net alsof het lot het had bepaald stond uitgerekend Geldrop - Fc Valkenswaard op het programma. Mochten we vandaag de 3 punten in de tas stoppen dan zouden we ons 3 wedstrijden voor het einde al tot kampioen kunnen kronen. De wedstrijd begon wat gespannen van beide kanten en zonder al te veel kansen. Maar in de 26e minuut bezorgde vd Heijden met een mooie kopbal Fc Valkenswaard de voorsprong. Met deze stand zijn we kampioen! In de eerste helft gebeurde verder vrij weinig. Kort na rust had Muller de kans om de voorsprong te vergroten en de wedstrijd al vroegtijdig te beslissen maar dit liet hij jammerlijk na. In de counter die daarop volgde kreeg Geldrop een grote kans om de 1-1 te maken maar het schot waaide (gelukkig) meters over het doel van Genhem. Geldrop werd steeds gevaarlijker en kregen hier daar ook echt wel de kans om een doelpunt te maken maar wisten telkens het doel net niet te vinden. De wedstrijd kroop richting het laatste fluitsignaal, en de kampioenschaal werd al voorzichtig richtig de catacombe gebracht. De 4e official gaf aan dat er nog 3minuten blessuretijd bij kwam dus het aftellen voor de supporters was begonnen. 91e minuut van Hooff ons licksback was mee naar voren getrokken maar verloor op kinderlijke wijze de bal. Geldrop kwam er razend snel uit… het zal toch niet? Nee toch zeker?…… Jawel hoor, Phillipart de spits van Geldrop schoot de 1-1 tegen de touwen, het kampioenschap weg… De teleurstelling was duidelijk merkbaar bij de meegereisde supporters. In de dying seconds de gelijkmaker om de oren krijgen hakte er blijkbaar zo erg in dat 20 seconden voor tijd Philipart nogmaals scoorde! 2-1 voor Geldrop. Hoe is het mogelijk, in drie minuten blessuretijd werd de overwinning en daarmee het kampioenschap weggeven! Toen Geldrop uitgefeest was na het winnende doelpunt floot de scheids ook direct voor de laatste keer…… Ook in de twee wedstrijden, na de dramatisch verlopen wedstrijd tegen Geldrop konden we de klus niet afmaken. De laatste wedstrijd tegen EHC zou dus de beslissing moeten brengen. EHC was inmiddels al veroordeeld tot de play-offs maar Geldrop hijgde nog steeds in onze nek. Met een voorsprong van twee punten begonnen we aan de wedstrijd tegen EHC. In de eerste 45 minuten gebeurde echt werkelijk niks. Tot de 46e minuut toen Jelle de Louw in de rebound de 1-0 binnenschoot. Helaas, de scheidsrechter floot voor buitenspel en de de stand bleef gelijk. Geldrop was inmiddels op voorsprong gekomen en stond dus op gelijke hoogte met ons. In de 50e minuut floot de scheidsrechter voor een hele hele makkelijke penalty en bood vd Heijden de kans om ons op voorsprong te schieten. Hij schoot hem onberispelijk binnen waarmee de stand nu wel 1-0 werd. Virtueel kampioen! Maar na de wedstrijd tegen Geldrop durfde de supporters nog niet te vroeg te juichen. Pas toen Kai Huisman in de 67e minuut de 2-0 binnenschoot barste het feest op de tribunes pas echt los! 2 minuten voor tijd maakte Wouter de Vogel ook nog de 3-0 daarmee was het kampioenschap beslist en ging de titel naar Fc Valkenswaard!! Na een weekend vol van feesten en drank stond er voor de staf een lastige taak op het programma. Een volwaardige selectie op de been brengen voor de Hoofdklasse. Fc Valkenswaard had zich al verzekerd van een 6-tal spelers die alle afkomstig waren van BVO-clubs. --------------------------------- Na een drukke transferperiode leek het team klaar te zijn voor de eerste wedstrijd in de Hoofdklasse. Fc Valkenswaard was maar 1 belangrijke basisspeler kwijt geraakt, Kai Huisman aan Kozakken Boys. Inkomende transfer werden er wel veel gemaakt en de selectie leek sterk genoeg om mee te doen om de bovenste plaatsen. Samen met Groene Ster, Leonidas Rotterdam en UDI’19 werd Fc Valkenswaard door de bookmakers getipt als mogelijke winnaar van de Hoofdklasse. De seizoensopening tegen Gemert liep uit in een waar doelpuntenfestijn. Fc Valkenswaard kwam al snel voor met 2-0 waarna Gemert de controle op de wedstrijd volledig in handen nam. Halverwege de eerste helft was de stand gelijk getrokken 2-2. Kort voor rust maakte vd Heijden zijn eerste doelpunt in de Hoofdklasse waardoor we gingen rusten met een 3-2 voorsprong. Na rust ging het spel op en neer en trok Gemert de wedstrijd naar zich toe. Een kwartier voor tijd keken we tegen een 4-3 achterstand aan. Gelukkig voor ons tekende invaller Hulsman 4min voor tijd alsnog voor de 4-4 eindstand. Het eerste punt van de Hoofdklasse was een feit. De tweede wedstrijd van het nieuwe seizoen was tegen 1 van de sterkste teams van de competitie, Leonidas Rotterdam. De wedstrijd kwam na de eerste helft pas echt los. In de 51e minuut scoorde Sem vd Broek de 1-0 voor Fc Valkenwaard. Tot aan de 60e minuut was er geen vuiltje aan de lucht totdat de trainer, achteraf de slechtste wissel aller tijde uitvoerde. Een wissel die in het rijtje Bosvelt-Robben niet zal mistaan. Roemeratoe die zowel links als rechtsback uit de voeten kan maakte zijn competitie debuut. Een debuut die hij snel zal willen vergeten. Sinds zijn komst binnen de lijnen verloor Fc Valkenswaard volledig de grip op de wedstrijd. Binnen een mum van tijd was de stand 1-3 in het voordeel van Leonidas. Alle 3 de tegengoals konden op het conto van Roemeratoe geschreven worden. Fc Valkenswaard maakte nog wel de 2-3 maar deze kwam te laat in de wedstrijd. Al met al een paar mooie maanden achter de rug waarbij het kampioenschap natuurlijk het grootste hoogtepunt was! Tot de volgende update! Taglijst : @nasje92 @Prolics @komodo25 @Copywriter @Mordurette @Badmuts @Vlonkie @Koenbres