Geplaatst 3 juni 20196 jr. De twijfel is helaas te groot om met FC Santa Claus verder te gaan. Hierom besloten om mijn Wembley game op te pakken. Ik was al aan deze begonnen dus de eerste updates heb ik al klaar staan. De club Wembley is opgericht in 1946 en speelt zijn wedstrijden op Vale Park in Londen, niet ver van het Wembley stadion (op de banner zie je de boog van het Wembley ongeveer 1 centimeter rechts van het logo). The Lions spelen hun wedstrijden op het achtste niveau van Engeland en zijn een semi-prof club. De faciliteiten zijn op zijn zachtst gezegd dramatisch. Zowel het bestuur als de media verwacht dat wij bovenin mee draaien, voor mijzelf heb ik promotie als doelstelling. Wembley heeft geen noemenswaardige prijzen gewonnen. Het team Bij het ingaan van mijn contract is er maar één selectiespeler. Wel heb ik direct de vorige trainer terug gehaald. Hij fungeerde als speler/trainer dus jammer dat hij dan niet gewoon blijft als speler. Maar goed het icoon Ian Bates is terug! In de onder 23 en de onder 18 zijn ook geen spelers aanwezig. Hier zullen alle grijze spelers worden vastgelegd om deze teams te vullen. Voor het eerst ga ik op zoek naar nieuwe spelers die ons willen komen versterken. Financiën We hebben maar een klein banksaldo van nog net geen €2000. Wel hebben we nog een, voor dit niveau, riant salarisbudget om ons goed te versterken, al probeer ik zoveel mogelijk amateur spelers te halen. Helaas durf ik de gok met Santa Claus niet aan, zal hier later misschien op terug komen na meer duidelijkheid. Nu pak ik deze save op en ik hoop jullie hiermee te vermaken. In de volgende update alle nieuwe aanwinsten voor het eerste, de opstelling die we gaan spelen, de jeugdteams en natuurlijk de voorbereiding. @Kavinos @delichris @Mordurette @bigtukker Teamchange 3 juni 20196 jr. bewerkt door Rossi
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Overweeg zelf ook al een aantal FM´s om met deze club te spelen, komt er alleen nooit van. Succes!
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Auteur 1 uur geleden zei Kavinos: Overweeg zelf ook al een aantal FM´s om met deze club te spelen, komt er alleen nooit van. Succes! 57 minuten geleden zei delichris: Succes met deze club. Weten jullie of ik van deze af kan komen? Ik kan nu niet iig nog niks. Zal zonde zijn om tijd er in te steken om vervolgens niet hoger dan het tweede niveau te kunnen spelen. Anders zoek ik een andere club
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Wordt de samenwerking niet gewoon beëindigd als je in dezelfde league speelt? @Rossi
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Auteur Wordt de samenwerking niet gewoon beëindigd als je in dezelfde league speelt? [mention=5005]Rossi[/mention]Durf het niet te zeggen. Kan er ook niet veel over vinden...
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Auteur Zojuist zei delichris: Ik denk inderdaad het zelfde als Kevin. We zien het wel.
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Grappige naam natuurlijk voor een voetbalclub, heb ze wel eens voorbij zien komen in voorgaande FM edities. Succes in Finland, hopen dat je inderdaad gewoon kan promoveren naar het hoogste niveau.
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Auteur 1 minuut geleden zei Mordurette: Grappige naam natuurlijk voor een voetbalclub, heb ze wel eens voorbij zien komen in voorgaande FM edities. Succes in Finland, hopen dat je inderdaad gewoon kan promoveren naar het hoogste niveau. Kan er helaas niet veel over vinden. Een berichtje van een paar jaar terug dat iemand ze in zijn game gepromoveerd zag nadat hij met RoPS was gepromoveerd.. Twijfel dus om een andere oudere save op te pakken.
Geplaatst 3 juni 20196 jr. 4 minuten geleden zei Rossi: Kan er helaas niet veel over vinden. Een berichtje van een paar jaar terug dat iemand ze in zijn game gepromoveerd zag nadat hij met RoPS was gepromoveerd.. Twijfel dus om een andere oudere save op te pakken. Kan ik me voorstellen. Als je al die seizoenen speelt en daar veel tijd in besteed en vervolgens kan je niet promoveren zolang RoPS nog op het hoogste niveau speelt is dan best balen...
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Nieuwe club, haha. Zou dezelfde keuze gemaakt hebben om het niet te proberen. Hopen dat je toch nog iets kan vinden over de samenwerking en later nog een keer in Finland te beginnen. Wembley, de club ken ik verder niet maar wel een hele grote uitdaging! Have fun.
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Auteur Het samenstellen van de selectie is klaar, de voorbereiding zit er ook op en het nieuwe seizoen staat dus voor de deur. Mijn eerste officiële wedstrijd zal in de eerste voorronde van de Emirates FA Cup zijn tegen Rochester Utd. De selectie Tijd om de voltallige selectie te presenteren. Na intensief scoutingswerk hebben we een compleet eerste elftal bij elkaar weten te sprokkelen. Er is geen geld betaald en iedereen speelt op amateurbasis voor de club. In het goal hebben we twee spelers mogen verwelkomen. Agu zal beginnen onder de lat. Het grootste gedeelte van zijn carrière speelde hij in de National Leagues, dus dit niveau moet hij zeker aan kunnen. Thompson zal zijn backup worden. Achterin hebben we acht nieuwe spelers, zodoende is elke positie dubbel bezet. Meeste van deze spelers komen wel uit de jeugd van een team uit de Football League, maar ervaring op dat niveau is nihil. Meeste hebben wel ervaring in de National Leagues waardoor ik denk dat wij voor de achtste klasse een sterke achterhoede hebben. Darville, Fitchett, Cobain en Akiotu zullen onze verdediging zijn aan het begin van het seizoen. Op het middenveld wisten we ons na het terughalen van Bates, die nu blijkt erg te kort komt, nog prima te versterken. Ook hier geldt dat de meeste uit jeugdteams komen van clubs uit de Football League, daar waar de twee oudere aanwinsten vooral veel ervaring hebben op het huidige niveau. Centraal zullen starten Brown en Patrascu. De linie met aanvallende middenvelder zal bestaan uit Delacoe, Syrett en Phillip. Voor de spits positie wisten we twee jonge spelers te vinden die hopelijk een aantal seizoenen kunnen meegroeien. Mochten we door blessures krap in de aanval komen te zitten, kunnen we enkele middenvelder in de spits zetten. We starten nu met Goather-Braithwaite in de spits. In deze spoiler is het team van mijn O23. Een aantal aangetrokken eerste elftal spelers die nét te kort kwamen maken hier minuten. Dit zijn Bevan, Dear en Thompson-Matthews. Spoiler Voor O18 heb ik naast de grijze spelers drie betere talenten weten aan te trekken. Sharples, Jackson en Alexander sluiten in eerste instantie aan in de O18, maar ze zitten al dicht tegen het eerste aan. Spoiler De staf Na mijn aanstelling was ik ook het enige staflid. Na zelf wat zoeken op de staflijst en hen benaderen en na wat advertenties zijn de volgende stafleden aangetrokken. Allemaal nietszeggende namen en kwalitatief stelt het geen ruk voor, maar de posities zijn in ieder geval bezet. De voorbereiding De voorbereiding stond vooral in het teken van wat geld verdienen. Zo werd er tegen Charlton, Sheffield en Brentford gespeeld waarmee enkele duizenden euro's zijn verdiend. Ondanks de zware voorbereiding denk ik dat we prima ritme hebben kunnen opdoen en automatismen kunnen trainen. Vanaf de volgende update gaan we écht beginnen, dan is de aftrap van de competitie en maken we onze opwachting in de eerste bekerronde. @Kavinos @delichris @Mordurette @bigtukker @Isco22 @Marius Thanks voor de reacties. Dit is inderdaad een hele uitdaging. Dit was eigenlijk mijn tweede game en de eerste waar ik een novelle van wou maken, maar toen veranderde mijn plannen. Nu door het niet lukken van Santa Claus ga ik alsnog de uitdaging aan om de PL te bereiken. Ik acht deze selectie wel sterk genoeg om dit seizoen te promoveren.
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Succes met je nieuwe uitdaging. Snap wel dat je het risico niet wilt nemen.
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Zitten voor dit niveau prima spelers tussen, dus promoveren moet zeker te doen zijn. Eigenlijk wil je zo snel mogelijk uit de onderste regionen weg in Engeland en je vestigen in de Football League.
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Lijkt me zeker een prima selectie voor dit niveau. De oefengalop was behoorlijk zwaar zeg! Maar ritme zal je zeker en vast opgedaan hebben.
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Je selectie ziet er best aardig uit! De spelers die je voor de jeugdelftallen hebt gehaald zijn ook geen miskopen.
Geplaatst 8 juni 20196 jr. Auteur De eerste speelmaand zit er op. We begonnen met een wedstrijd in de eerste voorronde van de Emirates FA Cup en daarna speelden we drie wedstrijden voor de competitie. Onze competitie heeft met Spartan South Midlands Football League een vrij lange naam. Na al onze versterkingen zijn wij volgens de bookmakers dé topfavoriet voor het kampioenschap. Laten we hopen dat zij gelijk krijgen want dan zijn we een stap dichterbij de Football League. Eind augustus werd er nóg een versterking gevonden. Waar hij eerst voor een stage koos bij twee andere clubs, wisten wij Luke Andersen uiteindelijk alsnog aan te trekken. Luke is een centrale verdediger en direct onze beste man achterin. Hieronder zijn profiel, totaal niet bijzonder als speler maar voor ons niveau een zeer goede aanwinst Zoals gezegd begonnen we met de eerste voorronde van de FA Cup. We moesten aantreden tegen Rochester United, uitkomend in een andere competitie maar op hetzelfde niveau als waar wij op acteren. De bookmakers voorspelden wel een zege voor ons, maar ik had geen idee wat ik moest verwachten. De bookmakers kregen gelijk en we wonnen zelfs met ruime cijfers. Luchford (twee keer), Goather-Braithwait (twee keer), Cobain, Patrascu en Phillip waren onze doelpunten makers. In de tweede voorronde mochten we het thuis opnemen tegen Hartley Wintley, de favoriet omdat zij een niveau hoger spelen. Na een half uur was te merken waarom. Hartley maakte de verdiende 0-1 en we hadden het erg zwaar. Gelukkig wist Goather-Braithwait er vlak voor tijd een replay uit te slepen. In de return kwamen we binnen een kwartier al op achterstand en uitschakeling dreigde. Echter deed een donderspeech in de rust wonderen en we maakten rap de 1-1. Tien minuten voor tijd viel de beslissende 1-2 en zodoende mogen wij verder bekeren. De volgende tegenstander is Knaphill wat op hetzelfde niveau als ons uitkomt. Tussen de twee bekerrondes in werd er afgetrapt voor de competitie. In de tussentijd speelden wij drie duels beginnend met een uitwedstrijd tegen Hadley. Na de ruime 2-7 in de beker gingen we vol vertrouwen de bus in. Dit vertrouwen betaalde zich direct uit en we wisten met maar liefst 0-9 te winnen in deze openingswedstrijd. Goals kwamen van Goather-Braithwait (drie keer), Phillip (twee keer), Brown, Patrascu, Marriott en een eigen doelpunt. Vier dagen later kregen wij Tring op bezoek. Wederom werd er overtuigend gewonnen. Nu niet met zo'n uitslag als de vorige wedstrijd maar met een 4-1 is niks mis. Goather-Braithwait was weer de grote man met weer twee doelpunten. De andere twee kwamen van de schoen van Phillip en Syrett. Het laatste duel in deze periode was de thuiswedstrijd tegen North Greenford. Stapsgewijs lijken wij krappere overwinningen te boeken, maar drie punten zijn drie punten. En evenals in de vorige twee competitiewedstrijden wist Goather-Braithwait het doel meerdere malen te vinden en scoorde beide goals. Na de eerste maand, waarin niet iedereen evenveel wedstrijden heeft gespeeld, staan wij bovenaan. We hebben al een doelsaldo van +14 en als ik eerlijk ben verwacht ik gewoon een makkelijk kampioenschap. Uiteraard zou de toekomst dit moeten uitwijzen. Door dit sterke begin aan de competitie domineren we (voor nu) allerlei lijstjes met statistieken. Hier een greep uit een aantal van deze lijstjes. Volgende update wordt waarschijnlijk meerdere maanden, ik moet even kijken hoe ik alles op deel ivm bekertoernooien (aantal wedstrijden). @Kavinos @Mordurette @Makalakalane @Marius @Isco22 Bedankt voor de reacties. Een goed begin is het halve werk zeggen ze. Denk we een duidelijk signaal hebben afgegeven in de competitie al moet komende maand blijken hoe sterk we écht zijn. Maar de selectie lijkt echt te sterk voor dit niveau.
Geplaatst 8 juni 20196 jr. Stevig begonnen. Doorgaan in de bekertornooien is mooi meegenomen ... al kost het ook krachten.