Geplaatst 31 mei 20196 jr. Amon Van De Brug dat is mijn naam en op 14 April ben ik 16 jaar geworden. Tot dan toe was mijn leven als voetballer nog niet heel bijzonder maar nu eind Juni sta ik aan de vooravond van wat mijn 1e seizoen bij een BVO moet worden. In Mei vierde de plaatselijke amateur vereniging haar verjaardag en stond er een wedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden als hoogtepunt op het programma. In Januari was ik van de onder 17 al over geheven naar de onder 19 en vandaag mochten de grootste talenten mee doen met het 1e tegen de club uit Leeuwarden. Ik maak mijn debuut bij het 1e met een wedstrijd tegen een BVO dat was op dat moment het hoogtepunt voor mij. Hiervoor heb ik in de jeugd altijd zo hard gewerkt en nu mocht ik als snotneus van 16 jaar laten zien of ik er volgend jaar bij hoorde. Ik speel de wedstrijd van mijn leven en laat de verdediging van Cambuur flink zweten. Het word uiteindelijk 2-2 en ik neem beide doelpunten voor mijn rekening. Nog geen week later mag ik op stage bij Cambuur en ook daar gaat het me toch wel erg makkelijk af. Na 3 trainingen en een wedstrijd met Jong Cambuur weet de club genoeg. Ik krijg een contract voor 2 jaar waarbij ik 450 Euro per maand ga verdienen geen dik salaris maar ik mag mijn droom eindelijk waar gaan maken. Dat ik op 16 jarige leeftijd toch nog opgemerkt word is niet vanzelf sprekend. Ik ben een lastige jongen om te coachen dat weet ik zelf ook wel.Ik praat niet veel en ben een gesloten jongen maar toch heb ik vaak last van woede uitbarstingen. Mijn jeugd was niet makkelijk verre van dat zelfs. Mijn vader werd op mijn 3e op missie gestuurd naar Afghanistan en is daar om het leven gekomen door een bermbom. Ik weet niet veel van hem. Mijn moeder heeft het moeilijk gehad. Ze moest een kind alleen opvoeden en zag haar huwelijk in duigen vallen. Desondanks is heeft ze mij altijd op de 1e plek gezet. Pas 12 jaar na het overlijden van mijn vader stort ze in en word het haar te veel. Ze zit nu in een inrichting op advies van een psycholoog. Deels vind ik het mijn schuld. Ik heb mijn moeder nooit echt geholpen met mijn gedrag. Op school was het met mij altijd een drama. Ik spijbelde er op los en vond een zesje wel genoeg. We hebben meerdere keren bij de leerplicht ambtenaar gezeten en steeds kwam ik er nog goed mee weg. De opname van mijn moeder heeft mijn ogen geopend. Op school doe ik nu mijn best en ook met het voetballen gaat het lekker. Ik moest tijdelijk bij mijn opa en oma intrekken maar nu ik bij Cambuur ga voetballen word er naar een gastgezin gezocht. Het is goed voor me want ondanks dat ik graag een beetje vrijheid wil kan dat ook wel eens mijn grootste valkuil worden. Amon is trouwens de naam die mijn vader heeft uitgezocht. Ik draag de achternaam van mijn moeder. Niet omdat ik mijn vader wil vergeten maar omdat ik niks meer met zijn familie te maken wil hebben. Ze hebben mijn moeder keihard laten vallen vandaar dat ik haar achternaam draag. Het is tijd om mijn moeder trots te maken. Time to live my dream. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Ja alweer een spelers novelle van mijn kant. Ik ben de binding met mijn vorige verhaal zelf een beetje verloren en vandaar dat ik het nu opnieuw probeer. Qua stats heb ik voor AMON dezelfde stats gebruikt als die van Myron Boadu. Ergens hoop ik dat het met amon een stuk minder in de game zal gaan als in de verhalen van massimo en jesus ( mijn laatste 2 novelles) Ik hoop jullie te boeien met de avonturen van Amon. 2 oktober 20195 jr. bewerkt door Marius
Geplaatst 1 juni 20196 jr. Auteur Op 1 Juli is het eindelijk zo ver Jong Cambuur begint met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en ik moet me voorlopig daar laten zien. Mijn moeder is mee en dat voelt voor mij erg fijn. Het gaat op dit moment ook goed met haar en de kans dat ze snel naar huis mag is groot. De reden waarom ik haar vandaag mee heb is omdat er gekozen moet worden voor een gast gezin. De club heeft 3 gezinnen gevonden en daar uit moet een keuze gemaakt worden. Ik vind in deze zaak de mening van mijn moeder zeker belangrijk want het gaat haar ook een stukje rust geven als ze weet dat ik goed zit. Wat volgt zijn een soort van intake gesprekken waar ik zelf nooit van hou. Ik laat sowieso al niet snel het achterste van mijn tong zien en dus spoort mijn moeder me aan om toch wat opener te zijn. Het eerste gezin of nja het is meer een koppel want kinderen blijken ze niet te hebben is zo rond de 50 jaar. Ze hebben dus nooit kinderen gehad en de blik tussen mijn moeder en mij die zegt genoeg. Dit word niks. Het 2e gezin is rond de 40 gok ik en heeft 2 kinderen. 2 meiden waarvan ik er 1 gelijk al interessant vind. Ik ga er eens goed voor zitten want dit lijkt mij wel. Ze zijn allebei ook iets ouder blijkt uit het gesprek en en jongen in huis zouden de ouders en vooral de vader helemaal geweldig vinden. Mijn moeder Is duidelijk. "Jullie zijn een leuk gezin alleen mijn gevoel zegt me dat het met 2 oudere meiden die vast ook uit zullen gaan niet goed is voor mijn zijn. Hij moet zich bezig kunnen houden met voetbal." Dit word hem dus ook niet en ergens snap ik de woorden van mijn moeder wel. Het 3e gezin blijkt een schot in de roos. De man en vrouw zijn 40 en 38 jaar en hebben een zoon van 15. Dit is perfect. Jonge ouders en een zoon van ongeveer mijn leeftijd. Mijn moeder is gelijk positief en ook ik voel me goed bij de energie die deze ouders uitstralen. Ook voel ik me gelijk een soort van voorbeeld voor hun zoon die maar een jaar jonger is. We zullen de rest van de dag met hun op trekken en het positieve gevoel word eigenlijk alleen maar sterker. Ze wonen in een wijk op loop afstand van het stadion. De zolder kamer word mijn kamer. De vibe is top en ik vraag of mijn moeder de weekenden van de thuiswedstrijden misschien hier mag slapen. Dan maar een extra bed op zolder want die is groot genoeg. Ik zie de opluchting bij mijn moeder komen als dat verzoek word goed gekeurd. Die week train ik erg lekker bij Jong Cambuur en blijkbaar word dat opgemerkt. Ik krijg te horen dat ik me op 8 Juli moet melden bij het 1e voor een trainingskamp in Garderen. Natuurlijk ben ik hier blij mee. Nou is het niet zo dat ik gelijk denk dat ik het wel even ga laten zien daar maar het is wel een teken dat ik op de goede weg ben en dat ik wel degelijk in de gaten word gehouden. ---------------------------------------------------------------- @Vlonkie @Whitewolf345 thanks @komodo25 @Isco22 @delichris @FM_Lesly @Mordurette @Kavinos @harm778 @Marius
Geplaatst 1 juni 20196 jr. Ik heb je vorige novelle(s) eigenlijk nooit echt gevolgd. Wordt tijd om daar eens verandering in te brengen. Succes!
Geplaatst 2 juni 20196 jr. Auteur Voor het trainingskamp had ik wel wat lichte zenuwen en gezien mijn gesloten persoonlijkheid ben ik ook niet iemand die gelijk het woord durft te nemen. Toch word ik gelijk op sleeptouw genomen door Robbert Schilder en Matthew Steenvoorden die me eigenlijk gelijk in de groep betrekken en me vragen hoe mijn eerste week is bevallen. Ook tijdens de trainingen zijn ze eigenlijk alleen maar positief en ondanks dat ik wel wat fouten maak stimuleren ze me om juist die acties te blijven maken. Het is duidelijk goed voor mijn vertrouwen en in die week voel ik mezelf geleidelijk aan ook beter worden en door de hele groep geaccepteerd worden. Bijkomend voordeel voor mij is dat mijn opa en oma elke dag komen kijken. Ze wonen in Nunspeet en dat is op ongeveer een half uurtje van Garderen. Ik vind het fijn om na de training even mijn verhaal te kunnen doen en hun trotse gezichten te zien. Cambuur is natuurlijk niet zo heel bekend dus echt veel bekijks hebben we nou ook weer niet. Toch is er altijd wel een handje vol met kinderen die met me op de foto willen en ook dat is natuurlijk geweldig. Het brengt herinneringen naar boven van mezelf als kleine jongen die bij de plaatselijke amateurs op zoek ging naar handtekeningen en foto's . Tijdens het trainingskamp worden er 3 oefenwedstrijden gespeeld. In de 1e tegen Flevo Boys kom ik er in na 63 minuten bij een stand van 6-0. Het tempo is er door de vele wisselingen dan al lang uit maar toch sluit ik dit kleine half uurtje af met een goed gevoel. Er word namelijk nog 1 keer gescoord en ik lever daarvoor de assist. Het enige wat de trainer me mee gaf was dat ik er van moest gaan genieten en at ik dan tot mijn beste spel zou komen. Ik kan de trainer daarin alleen maar gelijk geven. Ik ben een jonge jongen en te veel opdrachten zou de druk alleen maar groter maken. In de 2e oefenwedstrijd tegen HHC krijg ik weer en half uurtje speeltijd en dit keer heb ik maar 5 minuten nodig om te scoren. Hoewel het een simpel intikkertje is vind ik dit zelf een belangrijk moment. Als jonge aanvaller wil je natuurlijk jezelf laten zien en daar helpen doelpunten zeker bij. Tegen Rijnsburgse Boys krijg ik maar 5 minuutjes en laat ik niet heel vele zien. Toch kan ik met een goed gevoel terug kijken op de afgelopen week. Ik heb wat vlieguren kunnen maken op de trainingen en ik denk dat ik over het algemeen wel een goede indruk heb achter gelaten. 'Amon je hebt me een goed beeld gegeven van wat je kan de afgelopen week. Ik ben zeer tevreden over je houding en je progressie. Ik heb dus besloten om je de rest van de voorbereiding mee te laten draaien zodat je aan het einde een rugnummer voor de 1e selectie kan afdwingen. Ga op deze weg door en maak je klaar voor de open dag die voor de deur staat.' Eenmaal terug in Leeuwarden krijg ik dus het nieuws dat ik de rest van de voorbereiding met het 1e mee doe. Ik ga lopend vanaf het stadion met een grijns van oor tot oor naar mijn gast gezin. Bauke en Sjoukje en hun zoon Davy zitten dan al op me te wachten en hebben als verassing mijn moeder ook uitgenodigd. Ze doen er alles aan om me hier thuis te laten voelen en dat lukt ze aardig. Van blijdschap gooi ik het er maar meteen uit. 'Ik mag voorlopig bij het 1e blijven.' De blijdschap op het gezicht van mijn moeder is onbetaalbaar maar ook Bauke en Sjoukje zijn oprecht blij voor me. De knuffel die ik van ze krijg is voor mij een teken dat mijn moeder en ik hier echt de juiste keuze in hebben gemaakt. Tijdens de open dag kijk ik mijn ogen uit. Ik laat alles op me af komen en krijg veel positieve woorden van de fans dat ik me best moet doen en dat het dan vanzelf wel goed komt. Ze vinden het prachtig dat er weer eens een jonge jongen bij de selectie is gehaald en al die woorden doen mij alleen maar goed. Ook sta ik ineens weer oog in oog met 1 van de dochters van 1 van de gastgezinnen waaruit we konden kiezen. Ik weet niet wat ik moet zeggen en heel verlegen zeg ik eigenlijk alleen sorry. Ik schaam me een beetje omdat het voor mij toch voelt alsof ik ze af heb gewezen. Ze kan er wel om lachen en zegt dat het haar niks uit maakt. Ze komt hier wel vaker en probeert zoveel mogelijk wedstrijden mee te pakken. 'Op vrijdag is hier toch niet zo heel veel te doen en anders kan ik na de wedstrijd met vriendinnen toch gelijk door de stad in.' ik vraag haar of ze een vaste plek heeft in het stadion zodat ik als een soort van goedmakertje ooit een goal voor haar kan vieren. Over de wedstrijd tegen PEC Zwolle kan ik vrij kort zijn. 10 minuten speeltijd maar we staan dan al 4-0 voor. Tijdens de 2 afsluitende oefenwedstrijden kom ik niet in actie. Tegen Hoffenheim word er gelijkgespeeld en tegen FC Emmen word er met 3-1 gewonnen. Voor het team is de voorbereiding goed geweest maar ik mag ook niet klagen. Ik voel dat ik langzaam maar zeker beter word en dat de belasting van het trainen met oudere jongens goed voor me is. Hopelijk heb ik genoeg indruk weten te maken om een rugnummer voor komend seizoen te bemachtigen. --------------------------------------------------- @Vlonkie thanks. @Isco22 top dat je het nu wel gaat proberen. Hopelijk kan ik je blijven boeien. @komodo25 Het blijft toch kriebelen he. Zoals gezicht de binding met massimo was ik kwijt maar om nu stil te zitten tot de volgende editie dat duurde me gewoon te lang. @Whitewolf345 @r4vje @delichris @FM_Lesly @Mordurette @Kavinos @harm778 @Marius
Geplaatst 2 juni 20196 jr. Goede start voor Amon. Hopelijk blijft zijn focus bij het voetbal. Voor leuke dames moet hij maar eens stappen in Groningen
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Bauke en Sjoukje zijn wel echt twee goede namen ? Mooi dat Amon al direct van zich heeft laten horen en voorlopig bij de 1e selectie zit. Hopelijk kan hij dit doortrekken
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Auteur De rugnummers zijn uitgedeeld en ik heb er uiteindelijk ook 1 gekregen. Heel toepasselijk krijg ik nummer 16. Ik vind het wel wat hebben 16 jaar en dan met rugnummer 16 rondlopen. Ik kan mijn geluk niet op. Het is een teken dat ik dit seizoen toch zeker wel speelminuten ga krijgen en dat voelt als jonge jongen natuurlijk altijd lekker. Dat het goed met mij gaat dat was duidelijk maar dat ik ook bij de openingswedstrijd van de Keuken Kampioen Divisie in de basis mag starten zag ik niet aankomen. Issa Kallon is afgehaakt met een blessure en blijkbaar heeft de trainer genoeg vertrouwen in mij. Ik was al blij dat ik op de bank mocht zitten maar dit overtreft alles. Natuurlijk heb ik last van zenuwen en dat merken mijn teamgenoten ook. Vlak voor de aftrap wensen mijn ploeggenoten mij succes en komen ze me allemaal nog even extra op scherp zetten. Ik start als rechtsbuiten. Ik speel vrij onbevangen en ben een plaag voor mijn directe tegenstander. In de 16e minuut denk ik da tik mijn droom debuut beleef als de bal plots voor mijn voeten komt en ik die zonder nadenken tegen de touwen weet te rammen. Als ik het feestje wil vieren zie ik de grensrechter met zijn vlag omhoog staan en gaat het hele feest niet door. NEC komt vlak na rust op voorsprong maar het geloof in een goed resultaat blijft bij ons. De ingevallen Robertha weet de gelijkmaker binnen te koppen en vlak voor tijd zet ik Bangura met een aardige crosspass vrij voor de doelman alleen hij is te onrustig. In de 94e minuut weten we alsnog de 3 punten mee naar Leeuwarden te nemen als Van Looy de winnende binnen schiet. Al met al mag ik niet klagen. 90 minuten in de benen , 3 punten mee naar huis en mezelf aardig staande gehouden. Ik kijk in ieder geval met een tevreden gevoel terug op mijn debuut. Het herstel van Issa Kallon verloopt niet heel soepel en dus heb ik het bij mijn gastouders al over mijn volgende basisplaats. ER word door hun nog een slag om de arm gehouden maar mijn enthousiasme werkt blijkbaar aanstekelijk. Op de wedstrijd dag krijg ik van ze te horen dat ze samen met mijn moeder komen kijken. Ik merk steeds meer dat ik zulke kleine dingen fijn ga vinden aan dit gezin. Ze zien me echt als een 2e zoon of zo voelt dat tenminste. Over de wedstrijd tegen Jong AZ kan ik vrij kort zijn die word eenvoudig gewonnen met 2-0 en opnieuw doe ik prima mee. Zelf wil ik alleen meer dan leuk mee doen maar daarvoor zal ik geduld op moeten brengen. Kallon is voor de wedstrijd bij TOP Oss weer volledig fit verklaard en ik ga er dus van uit dat ik niet in de basis zal beginnen. Tot mijn grote verbazing denkt de trainer daar heel anders over en mag ik het toch weer laten zien. De wedstrijd zelf is ene spektakelstuk maar zelf speel ik niet heel goed. Of dat komt omdat ik de druk van Issa voel dat durf ik niet te zeggen maar ik word na 70 minuten door hem vervangen. Het staat dan 2-3 nadat we een marge van 3 doelpunten hadden opgebouwd. Issa levert wel direct een assist in die 20 minuten die hij krijgt en qua assists of doelpunten is mijn rendement nog 0. Er is dus werk aan de winkel. Na de wedstrijd krijg ik telefoon van Dwight Lodeweges. In mijn tijd bij de plaatselijke amateurs kwam hij regelmatig wedstrijd van mij bezoeken en hij was mijn naam nog duidelijk niet vergeten. Of ik me wil melden voor de interlands met Oranje onder 20 jaar. Ik spring bijna een gat in de lucht. Nog nooit eerder ben ik voor een interland geselecteerd en ik mag het nu gelijk laten zien bij Oranje onder 20. Tegelijkertijd hink ik wel op 2 gedachten want nu kan ik de concurrentiestrijd niet aan gaan. ------------------------------------------------------------------------------------- @komodo25 de 1e terugval lijkt daar te zijn al zijn de resultaten van het team natuurlijk wel gewoon goed. stappen zit er voorlopig nog niet in met zijn 16 jaar. ( al ben ik zelf wel regelmatig in groningen of leeuwarden te vinden in het weekend) @Isco22 vraag me niet hoe maar dat waren de eerste namen die in me op kwamen toen ik dacht aan een Fries echtpaar. Ik heb het nog even na gekeken maar het zijn dus ook echt Friese namen Amon zit er bij al lijkt hij zijn plekje toch af te moeten staan. @Whitewolf345 @Vlonkie
Geplaatst 3 juni 20196 jr. Een redelijke start met drie basisplaatsen op rij! Hopelijk kun je ondanks de laatste mindere wedstrijd je basisplaats behouden. Oranje -20 is natuurlijk een mooie eer.
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Benieuwd welke keuze de coach gaat maken nu de concurrent weer fit is. De 1e minuten pakken ze je niet meer af iig
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Auteur Inmiddels ben ik alweer terug van mijn periode bij Oranje onder 20. Het waren al met al een paar fantastische dagen waarin ik opnieuw veel heb geleerd. Het is lekker om met jongens van rond jou leeftijd op het veld te staan. het grootste gedeelte heeft dezelfde interesses dus dat maakt het makkelijker om tot een gesprek te komen. Ik kon het vooral goed vinden met Tahith Chong van Manchester United. Hij leeft nu mijn droom want op een dag wil ik ook voor zo'n grote club spelen. Of dat voor mij is weggelegd dat moet gaan blijken maar ik vind wel dat je dat geloof in jezelf moet hebben. In de 2e wedstrijden die er werden gespeeld heb ik een totaal van 35 minuten gespeeld. Ik heb niet heel veel kunnen laten zien en ik hoop dat de coach niet alleen kijk naar wat je in wedstrijden doet. Ik miste hierdoor wel de wedstrijd van Cambuur tegen RKC. Beide ploegen hadden tot dan toe nog geen punt verloren en dus wou ik die wedstrijd graag bekijken. Dit hebben we uiteindelijk met een groepje gedaan en die waren toch nog wel positief verbaasd over het niveau wat Cambuur op de mat legt. De wedstrijd werd door de jongens winnend afgesloten en Kallon was opnieuw on fire. Ik mocht mijn borst dus nat gaan maken. Eenmaal terug in Leeuwarden merk ik al vrij snel dat ik mijn basisplek kwijt ben. Het komt natuurlijk niet helemaal als een verassing en ook omdat ik al lang blij ben dat ik minuten krijg kan ik dit vrij makkelijk van me af laten glijden. Mijn kansen komen nog wel en dan is het zaak om het te laten zien. Tegen Telstar loopt het in de 1e helft totaal niet en vanaf de bank hoop ik dat ik minuten mag maken. Als ik van de trainer na de rust gelijk het signaal krijg om warm te gaan lopen weet ik dat ik ongeveer een half uur speeltijd ga krijgen. Deze trainer laat je niet voor jan met de korte achternaam warm lopen. We staan op het moment dat ik er in de 55e minuut in kom achter en gek genoeg vind ik dat wel fijn. Je mag het raar vinden maar zeg nou zelf invallen in de wetenschap dat je nog iets kan forceren is toch veel fijner dan invallen als de wedstrijd al gespeeld is? Ik mag vanaf de linkerkant mijn acties gaan maken en het is me dan wel duidelijk dat ik me vooral op de posities van rechts en links buiten moet gaan focussen. 13 minuten later heb ik dan eindelijk mijn bijdrage aan dit elftal kunnen leveren. Schilder speelt de bal op ongeveer de middenlijn in mijn voeten. Ik kan vanaf links naar binnen toe komen en ik draag een aantal keer om te gaan schieten. Bij de 4e keer dreigen zie ik Hendriks een loopactie maken en weet ik hem precies weg te steken waardoor hij oog in oog met de doelman komt. Sam blijft koel en maakt het af. Dat mijn ploeggenoten eerst naar mij komen en dan pas het doelpunt gaan vieren zegt denk ik genoeg over de kwaliteit van de assist/ Het blijft hier echter bij en dus is het 1e puntverlies een feit. Het is voor mij erg dubbel want ik ben natuurlijk blij met de impact die ik heb maar we schieten er alleen weinig mee op. Tegen Jong FC Utrecht kwam ik helemaal niet in actie maar dat was ik een paar dagen later al lang weer vergeten toen ik waar aan de aftrap mocht verschijnen in de bekerwedstrijd tegen Scheveningen. Het zijn dan wel amateurs maar elke minuut speeltijd doet een jongen van mijn leeftijd goed. Mijn moeder is er bij en ook mij opa en oma hebben de reis naar Leeuwarden gemaakt. Als profclub kan je het tegen een Amateur team nooit goed doen maar toch is ons stadion goed gevuld voor deze wedstrijd. Er word zoals je mag verwachten simpel met 4-0 gewonnen maar deze avond zal ik mijn leven lang onthouden. Ik maak namelijk mijn 1e officiële treffer in dienst van de club. Uit een hoekschop weet ik bij de 1e paal de 4-0 binnen te koppen en de vreugde straalt dan van mij af. Hier was ik naar op zoek en hopelijk zal het vanaf nu ook een stuk makkelijker gaan. De druk van de 1e is er in ieder geval af. ---------------------------------------------------------------------------------- @Isco22 Helaas zijn basisplek toch kwijt maar amon lijkt zich langzaam maar zeker toch terug te knokken. @komodo25 op 16 jarige leeftijd is elke minuut bij het 1e winst al is het alleen maar vanwege het fysieke en mentale gedeelte. @Vlonkie @Whitewolf345
Geplaatst 4 juni 20196 jr. Jammer dat de basisplek kwijt is maar wat je zelf al terecht aangeeft is elke minuut op deze leeftijd winst. Lekker om dan in de minuten die je mag maken gelijk van je kan laten horen!
Geplaatst 5 juni 20196 jr. Auteur Mijn 1e treffer heeft me goed gedaan. Het voelt lekker als ik na de training even de stad in ga met mijn bonus moeder. Sinds mijn komst naar Leeuwarden ben ik hier eigenlijk nog niet in de stad geweest. Het is opzich best wel gezellig en mijn hele beeld dat ik van Leeuwarden had toen ik hier naartoe kwam moet ik bijstellen. Het is een warme stad. De mensen bevallen me wel. Ik krijg complimenten en ik vind het leuk om te horen wat mensen van mij vinden. Iedereen wenst me succes voor de topper tegen Roda JC thuis maar ik weet dan al dat ik weer op de bank zal gaan starten. Ik neem mijn plekje op de bank in naast Nigel Robertha en we dollen nog wat als die bal er al in ligt. Het is Issa Kallon die ons op voorsprong zet. Niet veel later staat het gelijk en kunnen de jongens binnen de lijnen opnieuw beginnen. Toch mag ik in de 2e helft mijn opwachting maken als ik weer mijn opwachting mag maken. Vlak voor tijd lijk ik op weg naar een doelpunt tot ik een zaag van Milts te verwerken krijg. Ik schreeuw het uit want mijn enkel klapt dubbel. Die schreeuw is meer van de schrik en de ergste pijn er uit schreeuwen. Milts krijgt rood en ik kan gelukkig verder. Gescoord word er niet meer maar de winst is daar. Een paar dagen later staat er een uitwedstrijd tegen Fc Dordrecht op het programma. Dat reizen in de bus vind ik nog al vermoeiend en dus besluit ik om mijn eigen kussen mee de bus in te nemen zodat ik onderweg kan slapen. Ik word uitgelachen door een aantal ploeggenoten want die hebben die waarschijnlijk nog nooit meegemaakt. Iedereen heeft zo zijn eigen voorbereiding en ik vind het lekker om even een powernap te hebben. Daar lijkt me niks mis mee. Natuurlijk begin ik weer op de bank maar tot nu toe heb ik minuten gemaakt in elke wedstrijd dus ik weet dat die minuten vandaag ook zullen komen. Met het vertrouwen zit het nog steeds goed en volgens mij laat ik dat ook wel zien. ik krijg dit keer 40 minuten en in die 40 minuten ben ik zeker aanwezig. Bij mijn eerste de beste actie schiet ik een bal vol op de kruising. maar bij de volgende actie is het raak. Ik ontvang de bal op links en speel Hendriks in die vanaf een meter of 20 schiet. De keeper kan stoppen maar laat hem los. Omdat ik er van uit ging dat Sam de combinatie aan zou gaan was ik dus door gelopen. Op het moment dat de doelman de bal loslaat weet ik dat dit mijn eerste in de Keuken Kampioen Divisie word. ik schuif de bal uiteindelijk rustig binnen maar van binnen gaat er dan alles door mee heen. Met 1-3 winnen en scoren voor even voel ik me de koning van Leeuwarden. 'Leuk dat je heb gescoord jongen maar nu moet je niet gaan denken dat je wat te vertellen hebt.' De woorden van Bauke malen 's nachts door mijn hoofd. Ze zijn op gebleven tot ik terug was en ik word gelijk met beide benen op de grond gezet. Hij heeft gelijk ik ben er nog lang niet en dat word bevestigt in de interland periode met Oranje onder 20. 20 minuten speeltijd verdeeld over 20 minuten en ik laat vrijwel niks zien. Ik denk gelijk terug aan die woorden en haal daar ook mijn kracht uit. Ik moet niet gaan zweven bij een goede prestatie maar ik hoef mezelf ook niet de grond in te trappen na een mindere wedstrijd. Evenwicht is het woord die ik vaak voorbij hoor komen en Evenwicht of liever gezegd balans is in alles belangrijk. Het probleem voor mij is dat ik mijn eerste lichte blessure op heb gelopen. Daardoor mis ik de wedstrijd tegen Helmond Sport. De jongens verliezen en dat is zuur maar voor mij is het belangrijker om snel fit te worden. De beker wedstrijd tegen Ado Den Haag staat voor de deur en die wil ik zeker mee maken. Met mijn moeder gaat het goed. Ze mag binnenkort de kliniek verlaten maar zal dan nog wel voor onbepaalde tijd een soort van toezicht hebben. Het is de keuze van mijn moeder geweest om bij opa en oma in te trekken. Ik ben trots op haar. Niet vanwege de keuzen die ze maakt want welke keuze mijn moeder ook maakt ik zal daar altijd achter staan. Het is voor haar allemaal niet makkelijk geweest. Maar ze heeft altijd alles aan de kant geschoven voor mijn geluk. Nu is het tijd om de rollen om te draaien en zie ik het als mijn taak om mijn moeder trots en gelukkig te maken. Daar kan geen prijs of gewonnen wedstrijd tegen op. ----------------------------------------------------------------------- @Isco22 Op de bank zitten als 16 jarige is ook zeker geen schande. tijdens invalbeurten hier en daar de momenten pakken is het enige om te laten zien dat een basisplaats er weer aan zit te komen @komodo25 langzaam maar zeker lijkt het net gevonden te gaan worden dan zullen de speelminuten weer meer worden en dan is het zaak om het niveau vast te houden. @Vlonkie @Whitewolf345
Geplaatst 5 juni 20196 jr. Met Cambuur gaat het voortvarend en jij doet rustig je ding in de minuten die je krijgt. Hopelijk mag je tegen ADO ook meedoen en kan je je zelf nog meer in de picture zetten.
Geplaatst 6 juni 20196 jr. Auteur Of ik fit ben voor de wedstrijd tegen ADO? Het word me eerdere keren gevraagd maar ik durf er zelf niet echt antwoord op te geven. Ik mag toch hopen dat ik in ieder geval mag plaatsnemen op de bank. Het is toch leuk als kinderen uit de buurt je onderweg naar de club aanspreken en interesse tonen. Blijkbaar zijn ze in de buurt ook trots op mij en ik heb heel erg de neiging om dan iets voor ze terug te willen doen. Ik heb het er met Matthew Steenvoorden over en hij zegt dat ik dat van me af moet laten glijden. Zowel positieve als negatieve berichten of mensen hebben uiteindelijk geen invloed op wat ik zelf laat zien. Het moet inderdaad uit mezelf komen en daar is uiteindelijk maar 1 persoon verantwoordelijk voor en dat ben ik. Ik mag gelukkig op de bank plaatsnemen en zie ons best aardig spelen. Vlak voor rust raakt Kallon geblesseerd en mag ik zijn plek over nemen. Als na 5 minuten in de 2e helft uitgerekend Steenvoorden met rood van het veld word gestuurd weten we dat het bijzonder lastig word voor ons. We spelen echter heel brutaal en blijven zelfs met een man minder gewoon de aanval zoeken. We hebben tenslotte niks te verliezen en in een thuiswedstrijd moet je het publiek altijd willen vermaken. Een kwartier voor tijd krijg ik de bal eindelijk eens fatsoenlijk aangespeeld en kan ik er ook eens wat mee. Ik besluit Meijers op te zoeken en daar ben ik eenvoudig langs. De snelle voorzet die volgt is een prooi voor Van Kippersluis en die schiet ons op voorsprong. De supporters worden gek en Kevin kom mijn kant op om zijn treffer uitbundig te vieren. Een stunt hangt in de lucht maar dan krijgen we in blessuretijd toch de deksel op onze neus. We zijn kapot en zitten er allemaal wel doorheen. We verliezen op strafschoppen en ik stond niet op de lijst bij de 1e 5. We krijgen ondanks het verlies een staande ovatie en eerlijk gezegd overheerst ook bij mij de trots. Na wedstrijden kom ik altijd moeilijk in slaap. De adrenaline kan ik niet goed kwijt en ik speel wedstrijden in mijn hoofd altijd nog een keer af. Wat had ik beter kunnen doen en wat ging er goed. Maar ook denk ik aan het geheel. Die rode kaart voor Matthew was natuurlijk jammer maar ik kan niemand bedenken die zich niet 200% heeft ingezet. Lang tijd om over de uitschakeling na te denken is er niet. Go Ahead Eagles uit staat alweer voor de deur. Roda heeft op Vrijdag avond al punten laten liggen en dus is de enige ploeg die ons nog van de periode titel af kan houden MVV. De ploeg uit maastricht heeft een wedstrijd minder gespeeld en kan als wij vandaag weten te winnen alleen nog op gelijke hoogte komen als ze hun wedstrijd die gelijktijdig word gespeeld met die van ons weten te winnen samen met hun inhaalwedstrijd. We zullen dus een ruime score neer moeten zetten vandaag om onze kansen te vergroten. 'Vandaag kies ik voor Amon in de punt en mag Sam op de bank beginnen. Dit is puur uit tactische overwegingen. De tegenstander heeft 2 sterke centrale verdedigers daar staan en Sam is makkelijker te verdedigen omdat hij in of rond het strafschopgebied moet zijn. Amon vind ik daarin dynamischer en het is de bedoeling dat hij 1 van de 2 of beide weg weet te trekken waardoor onze buitenspelers de ruimtes in kunnen duiken.' Zelf kreeg ik de reden niet mee maar dit is dus wat de trainer vooraf voor de camera's van FOX heeft gezegd. Hans Kraay junior schijnt ook wat lovende woorden voor me over te hebben gehad maar dat vind ik allemaal niet zo belangrijk. Het belangrijkste is dat het tactische plan van de trainer uit komt. Ze hebben het moeilijk omdat ik 90 minuten lang tussen de spits positie en het middenveld in zwerf. Er word 3 keer van geprofiteerd en zo weten we deze lastige uitwedstrijd met 0-3 te winnen. Als 2 minuten na het laatste fluitsignaal het seintje word gegeven dat MVV gelijk heeft gespeeld kan het feestje met de supporters losbarsten. Dit voelt heerlijk. Het is het eerste succesje van hopelijk nog velen die er gaan volgen. Amon denk je dat deze 1e periodetitel het signaal is om voor het kampioenschap te kunnen gaan? Sterker nog ik ben er heilig van overtuigd dat we kampioen kunnen worden met dit team. Natuurlijk het doel is nu gehaald en het is kijken hoe we nu verder gaan maar als je de 1e periode kan winnen waarom zou je dan geen kampioen kunnen worden? Je denkt toch niet serieus dat jullie kampioen kunnen worden? Er zijn in deze competitie sterkere teams als dat van jullie. Waarom hebben die deze periode niet gewonnen dan? Volgens mij staan we 1e en hebben we de 1e periode te pakken. Ik durf wel een weddenschap met je af te sluiten. Als wij kampioen worden verf jij je haren in de clubkleuren van Cambuur op kosten van mij! Misschien heb ik in de media een iets te grote mond gehad bedenk ik me in de kleedkamer. Maar ik meen wel elk woord van wat ik zeg. Als je een periode kan winnen waarom zou je dan niet voor een groter doel gaan? ------------------------------------------------------------------------------ @Isco22 de basis plek was daar tegen GAE hopelijk is het een voorbode op meer net als die periodetitel @Whitewolf345 precies wat jij zegt dan moet het zeker goed komen @komodo25 Hij betaald het vertrouwen van de trainer deel terug door voor het team van belang te zijn. Dan komt het rendement vanzelf ook wel. @Vlonkie
Geplaatst 7 juni 20196 jr. Mooi dat de tactische aanpak heeft gewerkt. 1e prijsje is binnen. Benieuwd of Cambuur daadwerkelijk mee kan doen om de titel
Geplaatst 7 juni 20196 jr. Goede invalbeurt tegen ADO! Lekker dat de 1e periode binnen is maar Amon heeft de lessen mediatraining overgeslagen?
Geplaatst 7 juni 20196 jr. Auteur De trainer is niet blij met mijn uitspraken. 'Amon het gaat nu hartstikke lekker met het team en dat komt omdat de druk niet al te hoog ligt. Je hebt uitspraken gedaan die de druk niet alleen voor jou verhogen maar ook op die van het hele team. Misschien is het verstandiger om voortaan eerst 2 keer na te denken voor je wat roept of om mediatraining te gaan volgen.' 'Ik geloof oprecht in een kampioenschap trainer. Waarom de druk naar beneden halen? Dat komt de prestaties niet ten goede in mijn ogen. Het doel was proberen te play offs te halen. Dat is nu gelukt dus of we kunnen er genoegen mee nemen of we gaan voor het hoogst haalbare.' Het is wel duidelijk dat we niet bepaald hetzelfde denken over deze situatie. De trainer vind het wel mooi dat ik ambitieus ben maar in zijn ogen is een kampioenschap nog net een te grote stap. Over de aangeboden mediatraining kan ik vrij kort zijn. Die volg ik niet. Ik vind dat ik moet antwoorden zoals dat in mij op komt en van die politiek correcte antwoorden liggen me sowieso niet echt. Thuis tegen jong Ajax word er met 2-1 verloren en heeft de trainer liever niet dat ik met de media praat. Dit om vragen over mijn antwoorden van een week eerder te vermijden. Het verlies is zuur maar het is in mijn ogen te verwachten als je de verwachtingen niet bijstelt nadat je je doel al hebt gehaald. Tegen Almere City mag ik het weer in de spits laten zien. Ik krijg heel veel vertrouwen en ergens denk ik ook dat de trainer me daar neer zet om te laten zien dat ik mijn grote mond waar kan maken. Tijdens trainingen haal ik eigenlijk constant een goed niveau dus ik zie dit ook zeer zeker als een beloning. Ik betaal het vertrouwen uit door tot scoren te komen. In de 69e minuut kop ik de 0-2 tegen de touwen na een goed genomen vrije trap van Jones. Uiteindelijk weten we zelf nog met 0-5 te winnen en zie ik Nigel Robertha die mij is komen vervangen ook nog scoren. Een week later word er weer gewonnen. Dit keer met 2-0 van FC Volendam maar ik speel een verschrikkelijke wedstrijd. Bij een 2-0 voorsprong maak ik 2 oliedomme overtredingen en mag ik met 2 keer geel vroegtijdig naar de kleedkamer. De trainer is woest. Na de wedstrijd moet ik dan ook diep door het stof. 'Sorry boys ik heb jullie vandaag in de steek gelaten. Ik moet mezelf niet altijd uit laten lokken en soms bepaalde dingen laten gaan. Daarmee praat ik niet goed wat ik heb gedaan. Ik ben trots op jullie dat jullie die voorsprong over de streep hebben getrokken' Na een gesprek met de trainer is zijn woede ook al weer een stuk minder. 'Ik ben natuurlijk niet blij met die rode kaart van je. Maar dit is ook een goed leermoment voor je. Schat zulke situaties de volgende keer wat beter in. Fouten maken hoort er bij zeker als je jong bent en dat je het woord neemt om je excuses aan te bieden daar heb ik alleen maar respect voor.' Tijdens mijn schorsing van 1 wedstrijd word er gelijk gespeeld bij FC Den Bosch. De jongens zijn veel beter in mijn ogen maar het belangrijkste aspect in het voetbal word door beide ploegen vergeten en dat is scoren. -------------------------------------------------------------------------- @komodo25 zoals gezegd als je een periode kan pakken dan denk ik ook oprecht dat je mee kan doen om de titel @Isco22 Die heeft hij inderdaad niet gehad en gaan er ook niet komen dus er kunnen nog een aantal verrassende interviews voorbij komen. @Vlonkie @Whitewolf345
Geplaatst 7 juni 20196 jr. Voeten laten spreken is het belangrijkst . Fouten maken mag zeker zolang je het zelf ook inziet .