Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

René Hake ontslagen bij Cambuur

2 november 2018

Na veertien wedstrijden is René Hake dit jaar de eerste trainer in het Nederlandse profvoetbal die zijn werkgever vroegtijdig, ondanks de recente 2-1 overwinning op FC Dordrecht moet verlaten. De Drentenaar slaagde er niet in om na een slechte reeks het bestuur van Cambuur te overtuigen van een langer verblijf in Friesland. De Friezen staan stijf onderaan met 11 punten uit veertien wedstrijden en is tevens uitgeschakeld in de TOTO beker door de amateurs van De Treffers.

"We betreuren het dat we deze stap hebben moeten nemen," aldus Roel Jacobs, voorzitter van de club. "We hebben met veel plezier samengewerkt, maar we hebben moeten constateren dat het beter is voor de club om onze wegen te laten scheiden. Desondanks wensen wij René heel veel succes in de hervatting van zijn carrière,"

De Friezen hoopt voor het einde van de maand de nieuwe trainer te presenteren.

3f0NwZt.png

Cambuur presenteert onervaren trainer

21 november 2018

Thomas Muijs moet SC Cambuur de weg naar boven te vinden. De relatief onbekende trainer uit Enschede heeft een contract getekend tot het einde van het jaar.

"Ik ben erg blij met deze kans om me te bewijzen in het voetbal en ik hoop dat ik de club kan helpen in de komende periode," aldus de 28-jarige trainer. De jongeling heeft een behoorlijke kluif aan zijn nieuwe uitdaging. Sipke Hulshoff heeft als assistent trainer de honeurs waargenomen in de afwezigheid van een hoofdtrainer, wat geresulteerd heeft in een 2-1 nederlaag tegen Jong Utrecht en een 1-0 overwinning op RKC, maar de club staat ondanks die laatste overwinning nog steeds gedeeld laatste met 14 punten uit 16 wedstrijden. Er is echter hoop voor de Friezen. Het verschil met de nummer 11 Jong Ajax bedraagt slechts zes punten.

• Antwoorden 213
  • Weergaven 5,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Vliegende start voor NAC 5 oktober 2022 We zijn het seizoen goed begonnen. Boven verwachting goed zelfs. We begonnen de campagne van 2022-2023 op Het Kasteel in Rotterdam tegen Sparta Rotter

• Transferoverzicht zomer 2022 1 augustus 2022 Na het openen van de transfermarkt werden er meteen een aantal versterkingen gehaald. In juni werden er drie spelers gekocht van Nederlandse club

Geplaatst
  • Auteur

Cambuur vindt de weg naar boven

18 januari 2019

De aanstelling van Thomas Muijs bij Cambuur is tot op heden een succes gebleken. Acht wedstrijden onderweg is enkel Jong PSV te sterk gebleken voor de Friezen. Met 24 wedstrijden gespeeld staat Cambuur op een keurige 11e plek en met vijf punten verschil met de nummer vijf heeft het zelfs zicht op een plek in de Play-Offs om promotie.

Met name rechtsbuiten Tyrone Conraad lijkt op te bloeien onder de nieuwe trainer. De Rotterdammer kon onder Hake niet op een plek in het eerste elftal rekenen, maar kreeg bij Muijs de kans op de rechterflank en dat heeft zich uitbetaald in vier doelpunten. "Natuurlijk ben ik heel blij dat Tyrone zijn draai heeft gevonden in het eerste en ik vind dat hij het heel goed doet," aldus Muijs. "Ik hoop dat er meer zijn die zijn voorbeeld zullen volgen," 

Uitslagen

4azAXny.png

Stand

5K6quAF.png

3f0NwZt.png

Versterkingen voor SC Cambuur onwaarschijnlijk

19 januari 2019

De kans dat Cambuur zich in de winterstop gaat versterken is klein. "Het geld is er simpelweg niet," aldus Thomas Muijs namens de club. "We zouden kunnen kijken naar het lenen van spelers, maar zoals het er nu voorstaat zijn we tevreden over de gang van zaken en tenzij er sprake van een exceptionele kans voegt een gehuurde speler mijns inziens niet zoveel toe,"

Of er al zaken worden gedaan voor spelers voor volgend seizoen laat Muijs ook in het ongewisse. "Dat is echt afwachten. De budgetten voor nieuwe spelers is minimaal en er zullen spelers moeten vertrekken voordat we kunnen denken aan nieuwe versterkingen,"

Geplaatst
  • Auteur

Toch een tijdelijke versterking voor Cambuur

22 januari 2019

Ondanks eerdere berichten van onder andere trainer Thomas Muijs is er toch een tijdelijke versterking gekomen voor SC Cambuur. Ibrahima Condé komt op huurbasis over van de Guinese club AC Horoya. De Guinese centrale middenvelder beschikt over een aflopend contract bij zijn vaste werkgeven, dus er is een mogelijkheid dat zijn verblijf in Friesland in de zomer verlengd wordt.

3f0NwZt.png

Cambuur heeft moeite met score tijdens zwaar programma

22 februari

Na een vliegende start tijdens de eerste acht wedstrijden onder leiding van Thomas Muijs heeft de realiteit toegeslagen in het Friese kamp. Uit de laatste vijf wedstrijden wisten de Friezen slechts vier punten te bemachtigen en maar twee maal te scoren. Tegen nummer vier Sparta had Cambuur geen schijn van kans en werd het ondanks een gelijke verdeling van de kansen 4-1 voor de Kasteelheren met een hattrick voor Veldwijk.

Tegen middenmoter Roda JC leek een doelpuntloos gelijkspel in het verschiet te liggen, maar Bouaouine zorgde in blessuretijd voor de drie punten voor de Limburgers

Thuis tegen de nummer laatst van de ranglijst wist de ploeg van Muijs ook niet te imponeren. De kansen waren op een hand te tellen en een 0-0 gelijkspel was een logisch resultaat.

Een hoogte punt in de laatste reeks was thuis tegen de nummer twee Telstar. Middenvelder Julian Calor wist in de vierde minuut te scoren en De Witte Leeuwen kwam dat doelpunt ondanks een reeks kansen niet meer te boven.

Na de opsteker werd Cambuur weer met beide benen op de grond gezet door koploper FC Twente waar het met 3-0 verloor. Met name Boere zorgde voor een Friese teleurstelling

0WDHn2v.png

Door de povere resultaten van afgelopen maand is Cambuur afgezakt naar de vijftiende plaats. Het verschil met de 20ste plaats is met nog negen wedstrijden te spelen nog 14 punten. De Play-Offs lijken ook ver weg. Nummer 7 Sparta Rotterdam heeft inmiddels een gat geslagen van zes punten. Cambuur moet dus de laatste wedstrijden van goede huize komen om nog een rol van betekenis te spelen in het slot van de competitie.

KsJcZlE.png

bewerkt door bigtukker

Geplaatst
  • Auteur

3f0NwZt.png

MVV helpt Cambuur op weg naar boven

16 maart 2019

Na de pijnlijke uitnederlaag tegen Helmond Sport heeft Cambuur de weg naar boven weer gevonden en lijkt daarbij hulp te hebben gekregen uit Maastricht. MVV eindigde de eerste helft namelijk met negen man, waar Cambuur uiteindelijk van wist te profiteren.

Tegen Helmond Sport opende Dylan Braal na 13 minuten de score en gedurende de eerste 75 minuten wisten de Limburgers uit te lopen naar een 3-0 voorsprong door doelpunten van Tibeau Swinnen en Maiky Fecunda. Een doelpunt uit een strafschop redde enkel de eer van de Friezen

De wedstrijd tegen MVV werd aanvankelijk gezien als een lastige uitwedstrijd. De eerste helft ging gelijk op totdat Pieter Nys zijn tweede gele kaart kreeg en Shermaine Martina met een directe rode kaart mocht vertrekken. In het begin van de tweede helft zette Julian Calor en Tyrone Conraad het numerieke voordeel om in twee doelpunten. MVV kwam er niet uit, maar Cambuur kon de voorsprong moeizaam uitbouwen. Zeker na het uitvallen van Tyrone Coenraad nadat Cambuur al drie keer had gewisseld. In de slotminuten van de wedstrijd bepaalde Sam Hendriks vanaf de stip de eindstand op 0-3.

In Dordrecht wist de thuisclub het lichte overwicht niet om te zetten in doelpunten. Daniël Breedijk brak de ban door de bal aan het einde van de eerste helft in eigen doel te koppen. Sam Hendriks verdubbelde de voorsprong vlak na rust, een klap die de Dordtenaren niet meer te boven kwamen.

De meest recente wedstrijd tegen Go Ahead Eagles ging gelijk op en een gelijkspel was een logisch resultaat geweest, maar het eerste doelpunt van Ibrahima Condé in de negentigste minuut zorgde voor een feeststemming in Leeuwarden.

Met de negen punten uit de laatste drie wedstrijden is Cambuur definitief veilig voor degradatie. En met slechts tien punten verschil tussen de nummer 4 en de nummer 18 van de ranglijst is de race voor de laatste play-offtickets nog volledig open.

Ook via de vierde periode is er nog een mogelijkheid om de play-offs te halen. De Leeuwardenaren staan samen met RKC tweede achter Jong PSV, dat niet kan promoveren.

x32ktkt.png

Stand

uYhkKLX.png

Stand Periode

Ld6qSRc.png

bewerkt door bigtukker

Geplaatst
  • Auteur

Muijs langer door bij Cambuur

31 maart 2019

Thomas Muijs gaat langer door bij SC Cambuur, dat heeft de club en de trainer vanmiddag bevestigd. “Gezien waar we vandaan komen denk ik dat we kunnen spreken van een succesvolle samenwerking en we hopen dat deze zal leiden tot meer succes,” aldus Muijs. De jonge trainer tekent bij voor één extra jaar tot 2020.

3f0NwZt.png

Cambuur kwalificeert zich voor Play-Offs en wint periodetitel

10 mei 2019

Na een goede serie tegen Jong Utrecht, RKC en FC Volendam heeft Cambuur een plek in de Play-Offs bemachtigd, door zich te verzekeren van een plek bij de eerste negen clubs die mogen promoveren. Ondanks het puntenverlies tegen Almere City en Jong PSV heeft Cambuur ook de periodetitel gewonnen, onder meer omdat ook de concurrentie punten lieten liggen.

Tijdens het toetje beginnen de Friezen met een tweeluik tegen TOP Oss, waarbij de winnaar een eredivisionist treft.

5aEByhp.png

Stand

8kVfHsG.png

Stand Play-Offs

KUtZI2e.png

Spoiler

Mededeling:

Er zit een fout in mijn database waardoor teams als FC Hilversum en RBC in de Play-Offs verschijnen in plaats van de Eerste Divisie-teams die daar recht op hebben. Dit lijkt te komen door een bug in de claassen-database die ik per abuis heb geladen. Om die reden zal ik een nieuwe save beginnen met SC Cambuur en hem simuleren tot het eind van het seizoen. Dit doe ik totdat SC Cambuur een plek in de Play-Offs heeft (hopelijk eean plek in de eerste ronde). Mijn excuses voor dit vreemde verhaal.

Alternatieve stand:

vvlFOUO.png

@Mordurette@Kavinos@delichris@harm778@Marius@Isco22@Rossi@mattihamstra@komodo25

Geplaatst

Goed dat je me tagt want ik was deze uit het oog verloren. Mooi dat je gekwalificeerd bent voor de eindronde, daarin kan je rustig de rol van outsider opnemen.

Geplaatst

Balen dat je database niet klopt, hopen dat het niet te veel tijd kost om Cambuur weer in de play-offs te krijgen. In ieder geval succes om een plek te bemachtigen in de eredivisie.

Geplaatst
  • Auteur

3f0NwZt.png

Verblijf Cambuur in Keuken Kampioen Divisie met een jaar verlengd.

17 mei 2019

Cambuur Leeuwarden is er niet in geslaagd om promotie af te dwingen in de Play-Offs. In de eerste ronde strandde het tegen TOP Oss door uit met 0-1 te verliezen na de 1-1 remise in Leeuwarden.

De wedstrijd in Leeuwarden begon veelbelovend door een vroeg doelpunt van Van Kippersluis in de 13e minuut, maar Overgoor hield Osse hoop levend door in de 59e minuut de gelijkmaker te scoren.

In Brabant wist alleen Stroo te scoren in de 52e minuut waardoor Cambuur wist dat het ook meedoet in de Keuken Kampioen Divisie van 2019/2020.

BzLnB2e.png

Iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden :)

@Mordurette@Kavinos@delichris@harm778@Marius@Isco22@Rossi@mattihamstra@komodo25