Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

b-114.jpg

yewD1xo.png

Deze 19-jarige doelman is nu al de vedette van Milan. De bedoeling van deze carrière is om Donnarumma zo lang mogelijk te behouden en met hem records te vestigen qua aantal tegendoelpunten.

Toch vind ik z'n positioning ietwat zwak. Ik zit erover te denken omdat hij mijn centerpiece is om zo goed mogelijke keeperstrainers te halen en daar zwaar op in te zetten.

Hopelijk maakt Donnarumma zijn salaris waar (hij verdient al zo'n slordige 11-12 miljoen per jaar).

En ook al wordt Milan gekwalificeerd als "rijk" door FM, en heb ik 22 miljoen euro aan transferbudget tot mijn beschikking, is het salarisbudget niet al te ruim meer.

Om de verdedigende doelen te bereiken wordt een verdedigende speelstijl gehandhaafd.

Drie man centraal achterin en een vol middenveld.

Tactiek 1:

qDRpw5b.png

Tactiek 2:

yaH8puJ.png

Ik neig nu naar tactiek twee zodat ik Cutrone en Piatek allebei kan spelen, maar ik twijfel of dit ten goede komt van catenaccio.

Cutrone:

ICZqGV6.png

20 jaar, 5 sterren potential, 16 miljoen waard

Piatek:

ZuIaROH.png

23 jaar, 4 sterren potential, 28 miljoen waard

Een twee spitsen systeem zou ten koste kunnen gaan van Suso, die in de belangstelling staat van PSG en Real Madrid.

Suso:

LksOEKs.png

24 jaar oud, de enige in de selectie met 4 sterren ability en 40 miljoen waard

Ik probeer hem om te trainen tot centrale middenvelder zodat hij ook kan spelen met twee spitsen.

Verder is een nog zeer groot talent Lucas Paqueta:

lenqfIb.png

Het derde wonderkind! 20 jaar, 4 en half ster potentie, 34 miljoen waard.

Doelstelling is om zo snel mogelijk terug te keren in de top 4 van Italië, zodat dit soort plaatjes weer mogelijk zijn:

News-interna-Storia-San-Siro-3.jpg

Alvorens uiteraard Juve van de troon te stoten en de Serie A te winnen en de Champions League met Donnarumma onder de lat.

Bedankt voor het lezen en tips voor transfers zijn van harte welkom ;) 

Geplaatst
  • Auteur

Dank je @Kavinos

b-114.jpg

In mijn kennismaking met de selectie uitte ik mij niet heel ambitieus en ze waren boos.

vxFPXWE.png

Gelukkig kon ik het repareren door te zeggen als jullie geloven in CL-kwalificatie dan gaan we daar toch voor.

Toch zijn de media-verwachtingen en die van de directie 5e plaats:

wrSex2F.png

W3j1p7K.png

5fRrXA2.png

Als ik het verander naar Champions League kwalificatie stijgt het salarisbudget met bijna één miljoen! Dus gedaan.

De club bevindt zich wel degelijk in een crisis:

0szI3Tf.png

5yVX6BL.png

Declined. Wil toch minstens 80 miljoen hebben ofzo.

qjiacf1.png

Was een minor issue gelukkig:

m2RJznq.png

Ging om geld lol. Hij wil meer verdienen. Heb ik 'm niet gegeven.

Geplaatst
  • Auteur

b-114.jpg

0v0nkFd.png

Bonaventura was zeer teleurgesteld dat ik Abate liet gaan. 

Het sloeg over op het hele team:

Td2IY5A.png

b1Ma6rY.png

Gelukkig draaiden ze iets bij toen ik zei dat we zelfs betere talenten hebben dan Abate.

Geplaatst
  • Auteur

b-114.jpg

De eerste wedstrijd zit erop:

SWo2wmz.png

Bayern meer schoten maar zelden op doel. Heel veel geblockt.

Toch al een paar goede reddingen gezien van Donnarumma.

En opvallend weinig overtredingen hebben we nodig gehad.

Geplaatst
  • Auteur

b-114.jpg

8020S1S.png

Opnieuw de nul gehouden. Hoopgevend begin tegen twee topploegen die overigens niet op volle oorlogssterkte aantraden.

Wel heel veel schoten tegen dit keer.

Geplaatst
  • Auteur

b-114.jpg

ywWTmfE.png

Drie keer 0-0! Vrij uniek denk ik. Dit was een vriendschappelijk duel voor alle duidelijkheid.

11 schoten voor Catenaccio is niet slecht. Ik ben tevreden over de voorbereiding. Niet zozeer over het transferbeleid. Heb tot op heden alleen Joveljic en Dennis Man kunnen strikken. Zou graag nog een goede verdediger vinden.

De odds voor de Serie A werden vandaag ook bekend gemaakt:

3BACWZN.png

Nu twee weekjes vrij en dan begint de Serie A. Met een thuisduel tegen Frosinone.

Geplaatst

Kan je de updates een beetje groeperen ajb? Dat maakt het wat aantrekkelijker om te volgen.

Geplaatst
  • Auteur
16 uur geleden zei komodo25:

Succes met Milan 

Dank je!

7 uur geleden zei Kavinos:

Club is interessant om te volgen, maar probeer je updates beetje te doseren. Kijk beetje om je heen naar andere novelle´s voor inspiratie.

16 uur geleden zei Marius:

Kan je de updates een beetje groeperen ajb? Dat maakt het wat aantrekkelijker om te volgen.

Ik zal het proberen wat aan te passen. Om eerlijk te zijn dacht ik dat ellenlange posts eerder zouden afschrikken dan veel.

Geplaatst
  • Auteur

b-114.jpg

De transferperiode zit erop.

cl597hx.png

We hebben een aantal talentvolle middenvelders binnen gehaald. Sandro Tonali, wel een beetje een standaardaankoop zeker als je met een Italiaanse ploeg speelt. Komt nog te kort voor de basis, maar groeit hopelijk wel uit tot vaste waarde. Met Portanova een talentje van Juve afgesnoept. En Elneny van Arsenal is klaar om in te vallen als nodig, zowel op het middenveld als achterin.

Tonali (18):

N3np9zJ.png

Portanova (18):

6RFg7ry.png

Elneny (26) (21 mln waard):

8MvQB6h.png

Hierna was het tijd om het spits af te bijten in de Serie A.

Opvallend genoeg speelde Frosinone met dezelfde tactiek als wij:

nOvFogC.png

Gelukkig konden we opnieuw de nul houden en genoeg gevaar stichten voorin.

Cutrone maakte de eerste en bereidde de tweede van Piatek knap voor.

8YG7Ih9.png

Daarna moesten we uit tegen Udinese.

Opnieuw een mooie assist van Cutrone op Piatek zorgde voor de 0-1 voorsprong.

Helaas kwam Udinese terug door een lucky goal. De bal ketste af na een voorzet.

Vlak later beging supertalent Paqueta een zware overteding en kreeg direct rood.

Toch sleepten we de 1-1 over de streep.

Jammer van de tegengoal want die was echt pech.

DtnMVgw.png

Het volgende duel was thuis tegen S.P.A.L. maar eerst was de loting voor de Europa League:

lTi0yeI.png

Een makkelijke groep volgens de media.

tXR6iEb.png

Dat St. Gallen erin zit is i.i.g. een mooie meevaller.

Toen volgde de wedstrijd tegen S.P.A.L. Ondertussen maakte Cristiano Ronaldo een hattrick voor Juventus:

Mk8snyG.png

Gelukkig wonnen wij ook. Romagnoli scoorde uit een standaard situatie.

8QDAkKz.png

Maar omdat de concurrentie ook blijft winnen staan we slechts zesde na drie wedstrijden:

IXoWXe0.png

Geplaatst

Veel geld uitgegeven terwijl je maar weinig budget ter beschikking had. De transferbedragen zijn gespreid over meerdere jaren dan neem ik aan?

Geplaatst

Speler binnen gehaald die 35 miljoen kost terwijl je maar 22 miljoen aan transfer budget hebt? Leg mij is uit hoe dat kan? Als je met de editor bezig bent geweest is dat prima maar voor een blog vaak minder interessant naar mijn mening.

Geplaatst

@Prolics en @Marius zijn dit geen pre-set transfers? Net als Paqueta. Spelers die van origine al naar Milan zijn getransfereerd.

Deze update is al een stuk beter. Screens van spelers kan je eventueel nog in een spoiler doen, via het oogje rechtsboven. Centreren van je post wil ook vaak goed werken.

Geplaatst
28 minuten geleden zei Kavinos:

@Prolics en @Marius zijn dit geen pre-set transfers? Net als Paqueta. Spelers die van origine al naar Milan zijn getransfereerd.

Deze update is al een stuk beter. Screens van spelers kan je eventueel nog in een spoiler doen, via het oogje rechtsboven. Centreren van je post wil ook vaak goed werken.

Haha ja ben niet zo bekend met Italiaanse voetbal en de transfers die daar gebeuren.

Geplaatst
  • Auteur

@Marius en @Prolics : Ja, had ik er misschien even bij moeten zeggen, of de al gedane transfers door de club er af moeten knippen.

@Kavinos en @Rossi : Bedankt voor de opheldering.

@komodo25 : Dank je.

zQMqd9n.jpg

Deze save draait natuurlijk om Donnarumma, maar mochten wij als club ooit niet meer aan zijn salariseisen kunnen voldoen, dan staat de opvolging al klaar:

u6hyT4Y.png

wvODFMK.png

Maar liefst drie keepers die beter kunnen worden dan Donnarumma! Volgens de coaches dan hè, ik moet het nog maar zien.

Plizzari kan zelfs één van de beste spelers worden. Eigenlijk jammer om zijn ontwikkeling in de weg te staan, maar goed.

Wel een beetje zuur dat het nu juist keepers zijn onze supertalenten.

Goed, over tot de orde van de dag, de competitie.

BJJeRyu.png

Een zware uitwedstrijd tegen A.S. Roma.

Ze staan pas 14e, dus wie weet valt hier wat te halen.

Helaas werden we compleet van de mat getikt.

Justin Kluivert was één van de uitblinkers al hoewel de grote man bij Roma nota bene Daniele de Rossi was met twee goals.

Een eigen doelpunt van Manolas maakte het nog even spannend maar het mocht niet baten.

4j2nzFz.png

Daarna was het tijd voor wedstrijd 1 van de groepsronde in de Europa League.

Besiktas uit. Altijd lastig.

JbbKANE.png

Vervolgens moesten we tegen Lazio dat in een sterke vorm verkeerde:

eMQy4fe.png

Even mochten we hopen op een 1-0 overwinning maar huurling Origi maakte er 1-1 van.

Weer een wedstrijd niet de nul gehouden.

H2cLVgX.png

Dat lukte de volgende wedstrijd wel, maar toen scoorden we niet, en moesten dus opnieuw genoegen nemen met een puntje.

CtRpyVA.png

Daardoor staan we nu op een teleurstellende 10e plaats:

kUXcB1q.png

Allemaal bedankt voor de reacties.

Geplaatst

Niet meteen de resultaten waar je van droomt. En dat is zelfs nog zacht uitgedrukt.

Geplaatst

Misschien tactisch wat bijstellen? Met defensief te spelen ga je weinig wedstrijden winnen dat is mijn ervaring. Voor de rest leuke updates!

Geplaatst
  • Auteur
Op 29-5-2019 om 19:59 zei Kavinos:

Niet de start die je wellicht gehoopt had! Ik vind deze update wel alweer een stuk prettiger om te lezen.

Mooi zo. Dank je.

21 uur geleden zei glennix:

Misschien tactisch wat bijstellen? Met defensief te spelen ga je weinig wedstrijden winnen dat is mijn ervaring. Voor de rest leuke updates!

Dank je! 

En ja, ik speel niet altijd defensief hoor, zeker niet als ik achter kom. Gedeeltelijk wilde ik deze save gebruiken om deze opstelling te testen. Beetje geïnspireerd op Thomassje123's succes met San Marino. Maar zag me in deze update toch wel genoodzaakt om tactisch wat te veranderen na de aanhoudende slechte resultaten.

zQMqd9n.jpg

In deze update de verrichtingen van de club in de maand oktober.

Hierin speelden we 6 wedstrijden:

5b32aKJ.png

Maar voor we aan de wedstrijden beginnen eerste een nieuwe aanwinst presenteren, onze nieuwe Head of Youth Development

(de oude was crap):

OpDSvi2.png

Zou een goede coach zijn dit. Hij heeft wel alleen kennis van Duitsland, hopelijk levert dat bij de intake geen problemen op.

Goed, dan nu de wedstrijden.

EFHtrm9.png

Gelijk een belangrijke (ja dat zijn ze allemaal) maar Samp staat slechts één plekje achter ons dus we kunnen goede zaken doen bij winst.

Deze wedstrijd vingen we nog aan met de bekende 5-3-2.

nBfXaC8.png

Gelukkig beginnen er wat banden te ontstaan in het team.

9kXKfpZ.png

Je ziet het al. Sampdoria kwam gelijk op voorsprong. Jankto met de 1-0.

Ze kwamen zelfs op 2-0 maar gelukkig deed Piatek in dezelfde minuut nog wat terug.

53Btbih.png

2-1 bij rust.

Ekdal maakte er 3-1 van en weer was het een minuut later raak voor ons.

3-2 bleef het in een eerlijk gezegd toch wel terechte nederlaag.

tU0TJv9.png

Tijd voor een tactiek verandering dus.

Dit werd alleen maar makkelijker gemaakt door geklaag van bankspelers als Calhanoglu, die in een 4-3-3 zou starten.

ghzDXTW.png

Tegenstander: Spartak Moskou.

ulAQbr2.png

Calhanoglu beloonde zijn uitverkiezing in de basis gelijk met een doelpunt.

lFQ6nk3.png

DZdcrTj.png

Helaas toch weer een tegengoal, maar de eerste winst in tijden was i.i.g. binnen.

En dus was er geen reden om onze tactiek te wijzigen.

Een vroege tegengoal uit een corner deed ons helaas de das om echter.

qSE3cDG.png

Dus weer verlies in de Serie A. Zo is Champions League voetbal wel heel ver weg.

Parma thuis dan maar. Nog steeds 4-2-3-1.

6rOOdhE.png

We domineerden deze wedstrijd de eerste helft.

Toen Suso de 1-0 maakte hadden we 10 schoten en Parma 0.

Helaas was hun eerste kans raak. Twee schoten omdat het een rebound was.

cXVLbtq.png

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Bekroond met de 2-1 in de tachtigste minuut.

Helaas, helaas, kwam er in de blessuretijd die vermaledijde gelijkmaker in de korte hoek.

qTZrmpA.png

Al met al dus geen fantastische start voor ons wonderkind in doel.

Onze assistent heeft er al een hard hoofd in dat we nog Europees voetbal zullen halen:

pwU4t6o.png

Misschien moeten we maar vol inzetten op winnen van de Europa League (as if, met deze vorm, maar goed).

Ymq53sQ.png

Tegen St. Gallen ging het allemaal een stuk vlotter. Na een kwartier op 3-0.

Cutrone opende de score nadat Suso hem diep had gestuurd.

Suso maakte er daarna zelf nog twee.

IEf3ZxQ.png

In de tweede helft kregen we helaas wel een goal tegen maar mede dankzij twee doelpunten van Kessié werd het 6-1.

xbSaY4b.png

Besiktas won na van ons ook van Spartak en dus staan we er met 6 uit 3 in Europa 'gewoon' goed voor.

fDsYz3y.png

Tijd voor de laatste wedstrijd nu van de maand oktober en deze update en dat is die uit tegen Napoli.

fhy4WSs.png

Het wordt nu echt tijd om te presteren want we raken al achterop en de volgende wedstrijd is tegen Juve.

In een hele spannende wedstrijd die lang 0-0 bleef kwamen we op voorsprong vanaf 11 meter na een doorbraak van Cutrone.

Biglia schoot raak.

En dus mocht ik hopen op een (in deze vorm) sensationele uitzege bij één van de top 3 in de competitie.

Tot uit een corner Calabria de bal in eigen doel werkte.

Donnarumma zag er eerlijk gezegd ook niet goed uit daar, hij duwde de bal als het ware tegen Calabria aan.

Zeer schlemielige manier om weer 2 punten te droppen.

BTQQwQv.png

EHHL4TH.png

En dus moeten we het doen met een blamerende dertiende plaats:

GZJkbuI.png

(Bedankt voor alle reacties)

bewerkt door D.J.

Geplaatst

Alles is nog mogelijk, een goede reeks neerzetten en je doet weer mee voor een plekje vanboven.