Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hoi, welkom bij mijn carrière, ofwel meer een plaatjestopic, maar goed.

Minnesota, een redelijk grote club, die het slecht doet. Drie sterren reputatie, en nog maar vier jaren oud (drie in het spel).

Met een supergroot stadion, bijna de grootste van de MLS.

En ze betalen ook behoorlijk:

HVfaU25.png

De MLS is een league met specifieke regels.

Ykn1PXg.png

Snap jij het al? Ik deed er ook even over. Basically heeft elke club twee duurbetaalde spelers die voor 36.000 p/m gelden.

En er zijn ook nog regels qua aantal buitenlanders:

Oc4Nybc.png

Ingewikkeld dus. Gelukkig heeft FM ook een column gemaakt voor hoeveel een speler tegen de cap geldt.

HahVI3i.png

Raar om te zien dat een aantal van de betere spelers niet geregistreerd zijn. Ook is er een hele leuke spits (vijf sterren potentie) op huurbasis weg, tot het einde van zijn contract (december 2019).

bewerkt door D.J.

• Antwoorden 90
  • Weergaven 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mordurette
    Mordurette

Een betere periode dan hiervoor met prima overwinningen. Het kan nog altijd beter, maar het begin is gemaakt.

• delichris
    delichris

Langzaam wordt het beter met Minnesota. Als je dit vol blijft houden ga je meer wedstrijden achter elkaar winnen.

• Begint langzaam beter te draaien, maar goede overwinningen ertussen.

Geplaatst
  • Auteur

RyrjXKg.png

Ik had kunnen beginnen aan het begin van het seizoen. Maar gewoontegetrouw begon ik in juli 2018. Frankrijk is wereldkampioen laten we wel wezen. Alhoewel, ik begon op 2 juli. Maar enfin, Minnesota staat stijf onderaan.

Avoid finishing bottom is de doelstelling. Lijkt niet erg hoog gegrepen maar we staan wel 7 punten achter. In de Eastern Conference is nog een ploeg met 10 punten maar die hebben nog wedstrijden te goed.

Gelukkig is er van degradatie geen sprake (ook al komt FC Cincinatti er volgend seizoen bij).

De eerste wedstrijd vingen we als volgt aan:

JK7rR3O.png

Counter-attack/voorzichtig.

En er werd gewonnen! Van de titelhouder nog wel!

TttJS7i.png

Opara met een doelpunt op zijn debuut.

2qMjKKV.png

iFxeyUy.png

0 caps nog, weird.

En we hebben onze eerste signing binnen. Eeen 16-jarige spits van onze jeugdacademie.

0lA5glD.png

CdkMwkK.png

Geplaatst
  • Auteur

En die eerste overwinning was nog op the 4th of July ook. Veel zoeter kan het niet natuurlijk.

Ook de tweede wedstrijd werd ruim gewonnen:

68pFrBY.png

En Arenas was meteen al wanted in de MLS (door Toronto) na 1 invalbeurt.

YuWVPha.png

Wedstrijd drie ging eeen stuk moeizamer.

DvsqOmQ.png

Een penalty gooide roet in het eten van onze winning streak.

Zo leek het ook wedstrijd vier te gaan: 1-0 voor en dan een penalty tegen. 1-1.

Helaas voor ons maakte Caicedo er een onvervalste hattrick van. 1-3.

Mijn eerste nederlaag.

pvPVDwN.png

Tenslotte wedstrijd vijf.

51S5vwu.png

Opnieuw 1-3. Tegen het hoger geachte Los Angeles. Dit keer hadden we de pingel mee.

En dan nu de hamvraag. Ik zit met een spelersruil die ik kan doen:

Romain Métanire voor Luis Felipe en Paul Marie:

Z1P2wC2.png

QC3KkU3.png

wZP6JNQ.png

Vooral Luis is de grote prijs hier, eeen Amerikaan. De Franse rechtachter is vervanger voor de vertrekkende buitenlander wat meespeelt, want het zou mooi zijn als ik een buitenlander minder had, dan kon ik Joveljic krijgen.

A8j6eOq.png

Hij wilde gewoon komen hè, tot mijn verbazing. Had niet op hem gezocht, maar mijn scouts kwamen met hem op de proppen.

Hij wilde wel alleen komen als ik beloofde voor het MLS-kampioenschap in 2020 te gaan. (lol)

Maar goed, die trade dus. Als je bekend bent met NBA weet je dat het in Amerika zo werkt.

Ik wil nog even scouten maar ook jullie mening, zouden jullie het doen (?) die Métanire traden (4 star, 4star, 28 jaar, contract tot 2020) voor die twee die in totaal net iets meer waard zijn maar slechts tot en met 2019 lopen.

KDnvsPf.png

Geplaatst

De MLS, een aparte competitie en rare regels qua salarissen en spelers aantrekken. Heb het één keer geprobeerd met Red Bull New York, maar kwam niet verder dan één seizoen, geloof ik. 

Veel succes. Joveljic is een uitstekend talent, balen dat je te veel buitenlanders hebt. Die rechtsback is wel al 28 jaar, dus al wat op leeftijd en die andere twee zijn een stuk jonger. 

Geplaatst

Succes in Amerika. Het is een aparte competitie met zoveel regels dat ik daar niet snel zal gaan spelen. Vraag een banner voor je novelle. Dat staat wel mooier.

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de reacties en succeswensingen.

minnesota.png

gHITFDA.png

PdS6JTq.png

Een clash in de kelder van de MLS.

En die gaan we tegemoet met een paar nieuwe signings:

zvjkImt.png

Kan me die belofte niet eens meer herinneren lol.

tDu7z7G.png

Allebei free transfers en jong, Amerikaan en redelijk niveau.

Allebei beginnen ze op de bank.

Ben nu pas gaan zoeken op Amerikanen die gratis zijn en geen MLS-clubs rechten op hebben.

Had ik veel eerder moeten doen.

Als we deze wedstrijd niet winnen moet het roer om, d.w.z. andere tactiek. 

Voor nu staat de 5-2-2-1 nog even. Toch twee overwinningen mee geboekt.

7 uit 16 voor ik aantrad, 7 uit 5 erna. Dus houden we nog even vast aan deze aparte tactiek.

4t4WPg0.png

Ik denk, we gaan positief spelen vandaag. Vinden ze al te moedig. Hele selectie boos.

Bij rust:

Ss3JaIA.png

We worden weggespeeld. Gelukkig staat het nog 0-0.

Heb man in vorm Molina moeten vervangen. Voor hem in de plaats debutant Villareal die meer centraal speelt.

Ben maar naar defensief over gegaan voor de tweede helft. En Villareal speelt nu valse spits.

Zo spelen we nu 5212.

Ondanks een wel beter spelbeeld (meer kansen in de tweede helft) totaal afgedroogd:

3VVJcov.png

zDktlXs.png

Keeper zag er ook niet echt lekker uit moet ik zeggen. Moet misschien toch maar die dure leenkeeper spelen voortaan.

Met dank aan @Rossi voor de banner!

minnesota.png

bewerkt door D.J.

Geplaatst

Compleet overlopen... Geef je ze niet teveel ruimte aan jouw rechterkant? Ergens gaat iets niet goed gezien de eerdere uitslagen ook. Kan me niet voorstellen dat de rest zoveel sterker is.

Geplaatst
  • Auteur
Zojuist zei Rossi:

Compleet overlopen... Geef je ze niet teveel ruimte aan jouw rechterkant? Ergens gaat iets niet goed gezien de eerdere uitslagen ook. Kan me niet voorstellen dat de rest zoveel sterker is.

Ik weet niet. Ga nu wel met een rechtsbuiten spelen misschien. Hoewel mijn beste spelers op de bank beter centraal zijn. 

I.i.g gaat er een verdediger uit (Kallman). Schijnt toch niet te helpen tegen doelpunten tegenhouden tot nu toe.

Meer slecht nieuws:

psR7kjm.png

Gestuit door de financiële regels.

Geplaatst
  • Auteur

minnesota.png

TFAz0tn.png

Soms moet je gokken. Als ik hem niet pak is ie weg. Geen tijd om te scouten dus. 21-jarige middenvelder. 

Passing, techniek en work rate. Beetje langzaam wel.

Geplaatst
  • Auteur

minnesota.png

En zo pakte de gok uit.

Pf3yOhK.png

Ik hoop maar dat ie niet een plek in de weg staat van een ander. Goedkoop genoeg zijn ze, dat wel. En deze toch al weer een slordige half miljoen waard. Kon minder.

Geplaatst
  • Auteur

minnesota.png

Zo gaan we de volgende wedstrijd in:

wc9FpGZ.png

Bij rust is het weer 0-0 met een overschot aan kansen voor de tegenpartij:

CzmFb4A.png

MN1L3ZB.png

Op het laatst kregen we nog een paar kansjes maar veel was het niet.

Wel veel balbezit! Opvallend. En de eerste clean sheet sinds tijden.

Een puntje. Doen we het op zich niet voor. De media hadden een kleine overwinning verwacht.

minnesota.png

Geplaatst
  • Auteur

minnesota.png

ogoHteS.png

Een eerste en tweede ronde pick in the draft. Geen idee hoe goed die talenten zijn die je kunt draften. (Iemand ervaring mee?)

Dit is de speler die ze willen hebben:

S6GiiJ2.png

Hij is 1,8 miljoen waard en vaste basisspeler. Second nationality USA.

Goeie kans dat die spelers in de draft niet zo goed worden als Schuller right?

minnesota.png

bewerkt door D.J.

Geplaatst

Ingewikkelde competitie die MLS, maar zeer bevredigend eens je het onder de knie hebt!

Je tactiek vind ik zeer apart, heel je rechterkant ligt immers open. Volgens mij ga je het meteen heel wat beter doen als je dat oplost.

Tip: tag je volgers bij een post, en probeer je updates wat te groeperen. Eén of twee updates per dag is eigenlijk het maximum om je lezers niet af te schrikken.

Geplaatst
  • Auteur

minnesota.png

Deze save lag even stil want ik wist even niet of ik die trade moest aannemen of niet.

Heb uiteindelijk besloten het niet te doen. Als dit basketball was dan wist ik het wel, dan had ik die trade zeker gedaan. Maar in de MLS lijkt het me niet zeker dat de tiende pick in de draft echt een groot talent oplevert. Schüller is mijn beste speler qua average rating en ik kan er niet vanuit gaan dat ik zijn beoogd opvolger kan krijgen.

Ik heb het wel geprobeerd. O.a. Finley geboden, een speler die niet speelt bij mij maar wel meer waard is dan Felipe. Maar ze beten helaas niet.

Goed, terug naar de competitie.

Dit is de stand (in de Western Conference):

hIzfdxs.png

We moeten uit tegen de L.A. Galaxy.

2z8qHo0.png

cBNPUq6.png

Dit is de opstelling waarmee we het doen:

ZIadjH3.png

Wel een beetje aanvallend (met dit team) naar mijn smaak, maar Quintero's beste rol/positie is schaduwspits en hij is mijn beste speler.

De Galaxy opende sterk, en kwam vroeg op 1-0.

Daarop veranderde ik de tactiek van voorzichtig naar aanvallend.

Dit wierp zijn vruchten af in de tweede helft.

Invaller Villareal maakte met een schitterende volley gelijk en vlak voor tijd deed Quintero er de 2-1 bij.

Drie punten!

7iHroqG.png

Na dit resultaat hadden we meer punten dan Chicago Fire (in het Oosten).

QNCQB5z.png

Hopelijk stelt dat het bestuur tevreden (we moeten niet laatste worden).

Wat volgde was meer interesse voor Schüller (en ook mijn keeper Shuttleworth).

xPbLXui.png

OSfffYa.png

Ik heb alles afgewezen maar ben wel van plan in de off-season er op terug te komen.

Vervolgens was de uitwedstrijd tegen FC Dallas.

bjQMFfw.png

Dallas domineerde ons en won verdiend. Niks aan te doen.

Heer leerde ik dat je niet altijd het advies van je assistent moet opvolgen in de peptalk.

Hij zei wees niet te negatief.

Meer slecht nieuws, door financiëel wanbeleid (van mezelf) lopen we deze stud mis. En deze.

Toen sloeg het noodlot toe:

IF15GKp.png

Eén van onze topspeler (de linksbuiten).

Er uit voor de rest van het seizoen.

Tenslotte van deze update de uitwedstrijd  tegen Sporting Kansas City.

Na 36 minuten stonden we met 3-0 achter.

Onze spits Angelo Rodriguez raakte uit zijn 'scoring slump' en maakt de 3-1.

Helaas scoorde Felipe Gutierrez zijn tweede na een uur spelen anders was de comeback compleet, want we maakten er nog twee.

4-3 verloren helaas.

Zrv9jdb.png

minnesota.png

bewerkt door D.J.

Geplaatst

Nog niet echt op de rit. Zou overwegen wat tactische aanpassingen te doen. Ik heb geen verstand verder van de regels omtrent de transfers dus kan daar niet over oordelen.

Geplaatst

Lijkt mij wel leuke de MLS, maar die regels, daar zou ik gek van worden. Degradeert de laatste eigenlijk uit de MLS?

Geplaatst
18 minuten geleden zei glennix:

Lijkt mij wel leuke de MLS, maar die regels, daar zou ik gek van worden. Degradeert de laatste eigenlijk uit de MLS?

Nee MLS kent geen promotie/degradatie

Geplaatst

Het valt nog niet mee met Minnesota. Ik denk dat je hoger kunt eindigen dan je nu staat, maar de verschillen in de MLS zijn klein. Zit je in de hoek waar de klappen vallen, dan kom je daar nog maar moeilijk uit. 

Geplaatst
  • Auteur
Op 1-6-2019 om 00:04 zei Rossi:

Nog niet echt op de rit. Zou overwegen wat tactische aanpassingen te doen. Ik heb geen verstand verder van de regels omtrent de transfers dus kan daar niet over oordelen.

Probleem is dat ik amper de spelers heb om een ander systeem te spelen. De breedte achterin en op het middenveld is echt zwak.

En de regel is dat je maximaal 288.000 salaris p/m mag uitgeven. Met dan weer uitzonderingen voor bepaalde spelers (die tellen voor 36.000 maximaal). Probleem is alleen dat ik een keeper heb van 99.000 per maand (huur). En tot mijn verdriet loopt de huurovereenkomst nog een jaar door. Dat is budget voor vijf of meer roulatiespelers. Echt balen. 

Dat is dus niet echt mijn eigen wanbeleid. Wel had ik een mindere middenvelder aangetrokken waardoor ik Murphy niet meer kon krijgen.