Spring naar bijdragen

[FM 19] La Veille Dame - The real Muscles from Brussels

Aanbevolen reacties

Geplaatst

1349202442_Banner1.png.df10d311424f0fd26ffa7eb3a1b8f127.png

Union Saint-Gilloise, een prachtige cultclub in de Europese hoofdstad. De bedoeling is om de club uit te bouwen tot de grootste club in België om vervolgens ook op Europees niveau een rol te spelen. Uiteindelijk zou ik graag zoveel mogelijk werken vanuit een eigen jeugdopleiding, maar in eerste instantie zijn een snelle promotie, stabiele financiële situatie en een eigen voetbalidentiteit de prioriteiten.

Om dit te bereiken kiezen we in het eerste jaar voor enkele huurspelers om de bestaande selectie te versterken. Overbodige spelers worden zo snel mogelijk van de hand gedaan en de ruimte in het salarisbudget spreken we deels aan om de technische staf op peil te brengen.

153953617_RoyaleUnionSaint-Gilloise_Transfergeschiedenisseizoen1deel1.thumb.jpg.9bbe567596418faf7f16fc16fcca5530.jpg

325270071_Stafseizoen1.thumb.jpg.527c7e7fedaed71f3edde014a4d8f4a2.jpg

176708708_RoyaleUnionSaint-Gilloise_SamenwerkingSamenwerkingsverbanden.jpg.0ef59f3ce4bbfc49139a2ef487a952b3.jpg

Met de tactiek die we gaan spelen is het de bedoeling om vanuit een zeer sterke pressie de tegenstanders het voetballen onmogelijk te maken. Aanvallend kiezen we voor snelheid en beweging om te profiteren van de ruimtes, zowel centraal als op de flanken.

Tactiek1.jpg.37c4f9ffdf689eff5633fe13e8248110.jpg

bewerkt door FlyD

• Antwoorden 52
  • Weergaven 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Wedstrijden     We begonnen de kampioenspoule moeizaam met nederlagen tegen het sterke Genk en Club Brugge. De volgende wedstrijd tegen onze Brusselse rivaal wisten we de trend om

• Na de goede start van het seizoen gingen we met een goed gevoel de winterstop in. Huurspelers Fiolic, Awoniyi en Tomori waren ontevreden over hun rol binnen de ploeg en werden eerder terug gestuurd. I

Geplaatst

Een erg leuke club om mee te spelen. Een echte traditieclub die eigenlijk niet mag ontbreken op het hoogste niveau. De selectie is eigenlijk sowieso al erg sterk. Succes in ieder geval!

Geplaatst
  • Auteur

1999743862_Banner1.png.435c528fb2cc42a8c61ce41870a8adce.png

Voorbereiding 2018/2019

708750672_oefenwedstrijdenseizoen1.thumb.jpg.48f4ecc8a5c7b8bb4e27250fa0fa5e01.jpg

De voorbereiding werd vooral gebruikt om ritme op te doen, nieuwe spelers in te passen en te wennen aan de tactiek. Toch was ik ook wel tevreden over de resultaten. Enkel van Malaga werd er verloren. In alle andere wedstrijden konden we winnen en de nul houden.

Proximus League Ronde 1

670423455_Wedstrijdenrondeeen.thumb.jpg.f7c7e34ad927d9d7572e4a5e6e01f504.jpg

In de competitie begonnen we tegen KV Mechelen, een tegenstander waar ik veel van verwachtte. Verdedigend stonden we echter zeer sterk en ook voorin kregen we voldoende kansen. Doordat we deze niet wisten af te maken bleef het 0-0. Deze goede lijn zette zich door naar de volgende wedstrijden. De andere teams hadden veel moeite om tegen ons te scoren en meestal wisten we er zelf wel 1 of 2 in te schieten. Daarbij hadden we ook het geluk dat de teams om ons heen regelmatig punten lieten liggen waardoor we bovenin bleven meedraaien. Uiteindelijk leek het uit te draaien op een strijd tussen ons een Beerschot, maar nadat we de Antwerpenaren twee keer konden verslaan in oktober was de strijd gestreden. Zelfs het eerste verlies tegen Westerlo in de voorlaatste wedstrijd kon ons niet van  winst in de eerste ronde houden.

244145582_Standronde1.jpg.d22d4d4480d0b9776cdd2f30fd0b33a6.jpg

Croky Cup

In de bekerwedstrijden geef ik zoveel mogelijk de kans aan  reservespelers om zich te bewijzen. Na 2 vrij makkelijke lotingen kregen we in de 6e ronde met Lokeren onze eerste echte test. Tegen de Eerste klasser wist de tweede garnituur te verrassen met een meer dan verdiende zege dankzij een mooi doelpunt van Abdelrafik Gérard. In de volgende ronde hoopte we tegen Cercle Brugge op eenzelfde scenario. Helaas speelde een 16-jarige jeugdspeler van de Bruggelingen net die dag de wedstrijd van zijn leven en werden we terecht uitgeschakeld.

784750443_bekerseizoen1.thumb.jpg.307d098be48dc7e7a5598bb77e661cdd.jpg

Conclusie

Na dit begin mag ik niet anders dan tevreden zijn. De verdediging staat zeer goed en we creëren ook vrij veel kansen. We zijn al zeker van een plaats in de play offs, maar als de spitsen een beetje scherper zijn in de tweede ronde kunnen we zeker meedoen voor rechtstreekse promotie.

@Kavinos Belgie, maar toch bedankt ;) (waarschijnlijk verwarring met Union Berlin)

@r4vje Bedankt, ook nogmaals voor de mooie banner!

@delichris Thanks! Jouw novelles waren een inspiratie voor mij. Hopelijk behaal ik ook zulke resultaten.

@Marius Ze hebben van in het begin enkele leuke spelers, maar dat geldt eigenlijk voor alle ploegen in deze competitie. Promotie zal noodzakelijk zijn voor het financiële. Hopelijk kunnen we daarna doorgroeien en Anderlecht laten zien wie de echte topclub in Brussel is!

@Mordurette @komodo25 @Isco22 @Prolics Bedankt allemaal!

bewerkt door FlyD

Geplaatst

Mooie eerste ronde hoor. Naar mijn ervaring kan de tweede ronde helemaal anders uitdraaien, maar je bent tenminste al zeker van het play-off ticket. Misschien een logo pack downloaden? Dat maakt het toch net wat mooier dan die standaard logootjes in FM  :)

Geplaatst

Inderdaad verward met Berlin, excuus! Prima eerste ronde gespeeld. Zonde van de beker, maar het is wel Club Brugge natuurlijk. Die komen vanzelf een keer aan de beurt.

Geplaatst
  • Auteur

845952117_Banner1.png.5e8a73c147eea372dd7c7d2691b17546.png

Transfers

764140587_RoyaleUnionSaint-Gilloise_Transfergeschiedenis-6.thumb.jpg.592a4e1d5bbbbcb1495abb75bb31cf6f.jpg

In de winterstop kwamen er twee spelers bij. Emerson Hyndman kon de hoge verwachtingen helaas niet waarmaken. Bojan Radulovic werd gehuurd voor de breedte en met het oog op volgend seizoen. Over het hele jaar hebben we geen geld uitgegeven aan de transfers. Ook alle salarissen werden betaald door hun eigen clubs.

Wedstrijden

17958527_Wedstrijdenrondetwee.thumb.jpg.dcc95d8b312984c092df88456956282c.jpg

De tweede ronde van de competitie begon opnieuw tegen KV Mechelen. Zij liggen ons blijkbaar goed, want we wonnen in het iconische stadion met 0-4. De verdediging bewees de volgende wedstrijden opnieuw sterk te staan en Niakaté wist aan de andere kant regelmatig het net te vinden. Na een nieuwe grote winst tegen KVM halverwege deze ronde viel de doelpuntenproductie echter stil. Met teveel gelijke spelen maakte we het onszelf moeilijk. Voor de laatste wedstrijd tegen Westerlo besliste ik een aangepaste, meer aanvallende tactiek in te passen om het kampioenschap veilig te stellen. Dit pakte goed uit en zo wonnen we ongeslagen de tweede periode en waren we zeker van promotie.

232042615_seizoensterugblikjaar1.thumb.jpg.8a6493b6d38556bdc9493773b2513b96.jpg

159978460_Standronde2.jpg.702e91e653233cc67b62c40612333784.jpg

Jeugdinstroom

Op twee maart zat ons seizoen er al op. De voorbereiding op de Jupiler League kon beginnen. In die maand hadden we  de nieuwe jeugdinstroom. Vijf talenten kregen een contract, maar de kans dat zij ooit het eerste halen is klein. Hopelijk zien we volgend jaar verbetering, anders zal de positie van Andries Jonker in gevaar komen.

Het grootste talent van de nieuwe lichting is een keeper met een prachtige naam:

748826872_BilalAndaloussi_OverzichtProfiel.thumb.jpg.456e4923a7eac6b5a60b9dae3041bafc.jpg

Prijzen

Na het succesjaar werden enkele individuele prijzen in de wacht gesleept. Rechtsachter Federico Vega is speler van het jaar. Hij werd beloond voor zijn vele ruhes langs de zijlijn. Snelle spits Niakate maakte de meeste doelpunten en de gehuurde centrumverdediger Lukas Mai werd gekozen als talent van het jaar. Zelf won ik de trofee voor beste manager.

1754673717_elftalvanhetjaarcomp.thumb.jpg.3cba277c38c729cbde06aad7aa674345.jpg

De prijzen van het jaar volgens de supporters:

1283132960_elftalvanhetjaarsupp.thumb.jpg.bc96acac26fc9a92f44fc1a17cf29fa2.jpg

Financiën

Het financiële plaatje blijft een moeilijk verhaal. We staan ver onder nul op de balans en maandelijks wordt het verlies groter, ondanks een ruim overschot op het salarisbudget. Direct na de laatste wedstrijd deed het bestuur een kleine financiële injectie, maar dit is lang niet genoeg om positief te komen. Door de promotie moet er ook veldverwarming geïnstalleerd worden, waarvoor een extra lening werd afgesloten.

injectie.jpg.eb2d31651d37009a761cd785c7009dcc.jpg

9902836_RoyaleUnionSaint-Gilloise_FinancinSchuldenleningen-2.jpg.b01a1c378660e1abfaf709af87423d07.jpg

jaaromzet.thumb.jpg.be0397cb0c62f18f255ae8fe18073e24.jpg

Conclusie

Sportief was het een heel mooi jaar. Hopelijk kunnen we ons volgend seizoen handhaven op het hoogste niveau. Hiervoor zullen we creatief moeten zijn, want financieel staat de club er niet goed voor. De extra inkomsten in de Jupiler League zijn noodzakelijk, maar het is de vraag of dit voldoende zal zijn.

@Marius: Bedankt! Ik ben altijd bang dat zo'n packs zorgen voor crash-dumps, maar als je een goede kunt aanraden?

@Kavinos :  Het was Cercle Brugge, opnieuw een kleine verwarring ;) 

@ElMarcos @delichris @Mordurette : Thanks!

bewerkt door FlyD

Geplaatst

Gaat met jouw prestaties een stuk beter dan met mijn reacties :cab:

Prima seizoen gespeeld. Hopelijk kun je ergens wat financiën vinden om het leven iets dragelijker te maken.

Geplaatst

Mooi dat je de promotie rechtstreeks kon binnen halen! Nu verder bouwen in de Jupiler Pro League. Qua logo packs, gewoon even rondkijken. Als je één van de grotere bekendere binnen haalt, kan er weinig misgaan.

Geplaatst
  • Auteur

662810732_Banner1.png.3f1fc87bf4736645085f41474c2bcef5.png

In de voorbereiding op ons eerste seizoen in de Jupiler League koos ik voor een NFL-aanpak. Hierbij haalden we veel proefspelers (ongeveer 30) en enkele huurspelers naar de club haalde om vervolgens te kijken wie het het niveau aan kan. Verder werden er een aantal contracten verlengd. Van enkele spelers hebben we afscheid genomen. Zij kwamen niet in aanmerking voor een basisplaats en financieel blijft het een moeilijk plaatje.

Transfers

1641917370_RoyaleUnionSaint-Gilloise_Transfergeschiedenis-seizoen2.thumb.jpg.b63bce63e63396088fa5ffa0c5aa3e82.jpg

Percy Tau, Dante Rigo en Emerson Hyndman verlengden hun huurcontracten bij ons. Zowel financieel (veel verkochte shirts) als sportief een meevaller.

Fikayo Tomori: Snelle centrale verdediger die gaat concurreren voor een plaats in het centrum

Perr Schuurs: Iets minder snel, maar zeer talentvol. Ook hij strijdt voor een vaste plek achterin

Marko Bulat: Toptalent die we gratis konden oppikken. Op 17-jarige leeftijd een van de grootverdieners, maar zal direct in de basis starten

Bojan Radulovic: komt opnieuw als backup voor onze spitsen

Bryan Verboom: De enige proefspeler die voldoende indruk wist te maken om een contract te verdienen. Begint als tweede keus achter Vega voor de plaats rechtsachter

Lucas Schoofs: Talentvolle Belgische middenvelder. Heeft een aflopend contract dus ik hoop hem al warm te maken om na dit seizoen definitief naar ons te komen.

Kaj Sierhuis: Last minute toevoeging die met Percy Tau zal strijden voor de plaats naast Niakate.

Technische Staf

415826326_RoyaleUnionSaint-Gilloise_Transfergeschiedenis-staffseizoen2.thumb.jpg.9779a63f8b34b92b88aa3157ac7d4dae.jpg

De technische staf werd aangevuld met twee scouts, zodat we naar de toekomst toe hopelijk meer talentvolle spelers kunnen oppikken. Verder kwam Dennis Bergkamp als extra trainer en haalden we twee sportwetenschappers.

Tactische plaatje

Tijdens het seizoen zullen we twee tactieken gebruiken. De meeste wedstrijden starten we met de tactiek met een aanvallende middenvelder. Enkel de wedstrijden tegen de echte toppers kiezen we voor de stabielere variant.

Tactiek1seizoen2.jpg.bfcb1b83c887674569e17ff3b4f29ed5.jpgTactiek2seizoen2.jpg.0de79a71e1ab6d77cc3f396ea3d94e5a.jpg

Voorspellingen

De media voorspellen een 12de plaats. Zelf hoop ik een stiekem een beetje beter te doen.

Voorspelling.thumb.jpg.5f575cdd5cf4a712d3071018e5a97b0c.jpg

Financieel

Zoals gezegd blijft onze financiële situatie moeilijk. Het iets hogere tv geld kan daar voorlopig geen verandering in brengen.

Hieronder de situatie zoals die was op 1 augustus:

FinSitAugustus.thumb.jpg.29e5287c4d5d563d6baee033777ff97e.jpg

Oefencampagne

934286557_Oefenwedstrijdenseizoen2.thumb.jpg.df46530ddaac52d8c48072c3b9001993.jpg

Na enkele oefenwedstrijden die vooral gebruikt werden om de testspelers te bekijken en wedstrijdritme te krijgen zijn we er klaar voor. In de seizoensopener trekken we naar onze rivalen uit Anderlecht. Dat belooft direct een goede test te worden.

@Mordurette @delichris @Kavinos @Marius @ElMarcos : Thanks! Overleven heeft de prioriteit. Hopelijk helpt dat, samen met een extra moederclub ook voor de financiën.

Geplaatst

Bulat is een goede versterking. Kan doorgroeien naar niveau Europese (sub)top. Gaat steeds meer minuten maken bij mijn Badalona.

Tomori is ook een prima speler, helaas wilde hij bij mij al snel vertrekken. Ik had hem gratis overgenomen.

Geplaatst

Lijken me zeer doordachte én goede transfers! Qua tactiek vind ik het wel opvallend dat je zonder flankspelers speelt.