Jump to content
Vilhena

Red Bull-scenario

Recommended Posts

Gepost (edited)

Deze week gestart met Haarlem. Het bij elkaar schrapen van een selectie was voor mij best wel pittig.  Gelukkig had ik de competities van Duitsland, Oostenrijk en de V.S. toegevoegd en kon ik uit die regio's wat spelers halen.  Het moraal van het elftal was vaak laag en er waren diverse spelers die ongelukkig waren.  Mijn doel was om eerst een stabiele KKD-club te worden en na een paar jaar te promoveren.

Spoiler

1295354905_KeukenKampioenDivisie_OverviewStages.thumb.png.4e8516838581a4d3ddc9208bd5a73b03.png

Doelstelling van het bestuur was niet laatste worden en het leek er lang op dat ik net niet de play-offs zou gaan halen.  Uiteindelijk na een geweldige reeks de play-offs in en nu gaan we de eredivisie in😅.  Kortom, ik krijg geen tijd om een stabiele KKD-club te worden, maar ik mag het gaan proberen in de eredivisie. 

Spoiler

1132955055_RedBullHaarlem_PlayersPlayers.thumb.png.a469b73cf458ae91bcca241ffe2a8ec6.png

Mijn selectie; een paar oud-profs, amateurs, veel transfervrije spelers en een paar jeugdspelers. 

2 spelers zijn er gekocht en het hoogste bedrag was 67.000, terwijl mijn budget 4 miljoen was. Door de Amerikaanse competitie krijg ik er straks aardig wat Amerikanen bij. Het voordeel van een KKD-club is dat ik alles als amateur binnen kon halen en daardoor kan ik makkelijk een gok wagen.

Geüploade afbeeldingen

•  
  •  

Keuken Kampioen Divisie_ Overview Stages.png

272 kb · Klaar

•  
  •  

•  

•  

•  
Edited by FMNOOB

@FMNOOB Leuk dat je begonnen bent met dit scenario. Een prestatie waar je nu al trots op kan zijn. Benieuwd welke spelers je aan kan trekken.

Had bij RB Haarlem moeilijkheden met het in een competitie zetten van het Jong team. Voor nu speelt deze dus enkel oefenwedstrijden, wellicht leuk om toernooitjes te maken met andere ploegen? Zal er in de toekomst nog wel eens een blik over werpen, maar kom er de komende tijd even niet aan toe helaas.

Lijkt mij inderdaad interessant om dan wat toernooien te doen. Gelukkig hebben er aardig wat jong-teams hier last van in FM, dus genoeg kandidaten zou ik zeggen.  Bedankt voor de tip!

Even een kleine vraag van mijn kant aan de managers van dit scenario: Ondervinden jullie moeilijkheden met het opstarten van een game bij één (of meerdere) van de ploegen? 

Ik hoor het graag! 

Hoe bedoel je moeilijkheden @Vilhena? Ik ben nu in-game 2 weken onderweg en heb nog niks geks gehad. Het spelers zoeken vond ik aan t begin vervelend maar op een gegeven moment is dat ook wel te doen

32 minuten geleden zei Isco22:

Hoe bedoel je moeilijkheden @Vilhena? Ik ben nu in-game 2 weken onderweg en heb nog niks geks gehad. Het spelers zoeken vond ik aan t begin vervelend maar op een gegeven moment is dat ook wel te doen

Bedoel echt met het opstarten, oftewel laadt hij de game en krijg je de Red Bull-club te zien als je een club moet kiezen? Dat zijn eigenlijk de twee hoofdvragen op het moment. Bij jou dus duidelijk geen problemen opgetreden?

Binnenkort misschien ook eens met het Red Bull scenario beginnen, als mijn game met QPR op een wat lager pitje staat.

Gepost (edited)

@Vilhena Bij mij doet RB Paris het niet, heb dan voor RB Spa gekozen maar hun reputatie is zo laag dat zelfs spelers van dezelfde/lagere league niet willen komen.

Edited by glennix

7 uur geleden zei Vilhena:

Bedoel echt met het opstarten, oftewel laadt hij de game en krijg je de Red Bull-club te zien als je een club moet kiezen? Dat zijn eigenlijk de twee hoofdvragen op het moment. Bij jou dus duidelijk geen problemen opgetreden?

Ik heb alleen het Haarlem scenario geprobeerd en daar geen enkel probleem gehad 

@Isco22 Oke top! Ben zelf vooral benieuwd naar Paris, Badalona en Piacenza, omdat verschillende managers hier problemen mee ondervinden. 

@glennix Reputatie ga ik tweaken komende week! Eerst nog wat meer informatie inwinnen over deze kwestie. Wat ging er precies mis bij Paris?

Ik weet niet of het normaal is voor de Jong teams in FM, maar Jong Haarlem heeft bij mij de afgelopen seizoenen -1 seizoenkaarthouders😂

Gepost (edited)

Ik heb toro  rojo badalona gekozen, deze werkt prima.

Het is in het begin wel moeilijk om spelers te contracteren, heb nu een redelijk team en er is veel goede jeugd bijgekomen. @Rossi

Edited by psvth

Hoe zit het eigenlijk met de financiën van alle RB-clubs?  Ik moet in het 2de seizoen meteen bezuinigen, terwijl de spelerskosten ruim onder het budget zitten.  Het bestuur is ook lekker bezig door alle boden op mijn jeugdspelers te accepteren😫

Zou het niet kunnen afhangen met welke update je het spel opstart, dat je daarmee al dan niet problemen krijgt.

2 uur geleden zei FMNOOB:

Hoe zit het eigenlijk met de financiën van alle RB-clubs?  Ik moet in het 2de seizoen meteen bezuinigen, terwijl de spelerskosten ruim onder het budget zitten.  Het bestuur is ook lekker bezig door alle boden op mijn jeugdspelers te accepteren😫

In principe krijgt de club elk seizoen een pak geld aan sponsoring, dus dat zou in de eerste seizoenen genoeg moeten zijn om mee door te komen. 

@glennix Oke dan weet ik voor nu even genoeg. Dankjewel!

40757541_Eredivisie_OverviewStages.thumb.png.4982dbb9b74ba13925a583d9fbb036be.png

Dit had ik niet verwacht halverwege mijn 2de seizoen. Ik stond in de winterstop een paar punten boven de 16de plaatst en wel 12 punten achter op de play-offs voor de EC. Vanaf februari een geweldige reeks neergezet en daardoor de play-offs gehaald. In de eerste ronde Utrecht nipt verslagen, maar Ajax was echt te sterk in de Arena. Typisch FM weer dat een geweldige selectie erg slecht presteert in de competitie. Maar ondanks het verlies toch Europa in, De bekerwinnaar had zich immers al verzekert van Europees voetbal! 

Mijn spelersbudget is nog steeds smal, maar door het nieuwe stadion gaan de inkomsten hopelijk groeien.  Op dit moment moet ik het hebben van mijn jeugd een transfervrije spelers. Europees voetbal komt eigenlijk te vroeg.

Ik wou ook beginnen met rb paris maar staat er niet bij in de  3de divisie van frankrijk.

Kan iemand mij taggen als de spaanse rb goed werkt? Fm staat op een heel laag pitje hier, maar verwacht binnenkort ander werk te hebben en weer meer tijd.

Spaanse lijkt me.eens leuk om te doen

Spaanse of Italiaanse lijken mij ook het leukst, al is die met Paris ook wel geinig om PSG van de troon te stoten.

Ik ben begonnen met RB London. Tot nu toe gaat het erg goed, sta bovenaan de Vanarama South na 15 speelrondes. 12 gewonnen, 1 gelijk en 2 verloren. Ook kwalificatie voor de FA Cup is afgedwongen.

Spelers vinden was wel een dingetje, maar voor mijn gevoel staat er een prima selectie.