Jump to content
germandutch

[FM19/LLM] Wrexham AFC

Recommended Posts

Gepost (edited)

[FM19/LLM]  Wrexham AFC  -  de Rode draken vechten terug

bannerRedDragon45567da48c5ce017.jpg

Telkens als je er niet aan denkt, wordt je weer verrast. De bond was mij dus niet vergeten en had mij in een strakke planning gezet, waardoor ik dus keurig om de twee weken een opdracht kreeg, die ik niet alleen uit moest voeren maar ook moest documenteren.  En deze week draaide de hele opdracht om  positiviteit en bewustzijn van de spelers.

Zoals altijd was de schriftelijke uiteenzetting wel of niet moeilijk te begrijpen, voor mij dan, maar mijn hulpkrachten snapten het wel en dus konden wij aan de slag.

De uiteenzetting luidde, mits ik het goed heb vertaald, als volgt:

Deze sessie leert spelers om positief en bewust te blijven in spelsituaties, met een focus op het te allen tijde vooruit spelen. Het moedigt spelers aan om na te denken over wat hen  om hen heen  te wachten staat  en is afhankelijk van een goede eerste aanraking en het gebruik van slimme schuine passen.

In de hogere Leagues, hoe beter de spelers waarmee we worden geconfronteerd, hoe minder tijd we hebben om juiste beslissingen te nemen, dus het oefenen van deze sessie verbetert de aanvallende mentaliteit van spelers, wat niet alleen belangrijk is bij het creëren van kansen, maar ook wat betreft het vasthouden van de bal.

De opdracht was in twee oefensessies verdeeld en wel:

Game One: 30×30 yards

Game Two: The area in between penalty boxes

Wat zijn de belangrijkste dingen om tactisch / technisch op te letten?

In game one moeten spelers side-on zijn om te spelen. We zijn op zoek naar aanvallende intenties, met spelers die een urgentie tonen om het spel dat naar hen toe komt te verdedigen en af te breken in een hoek van 90 graden. Spelers moeten hun lichaam open houden en nooit met hun ruggen eindigen om te spelen.

In spel twee is een uitstekende lichaamsvorm en sterke besluitvorming essentieel om de bal vooruit te blijven spelen.

Ik moet eerlijk zeggen, voor mij was het allerminst duidelijk en dus was ik blij dat de trainingsschema’s, die de bond had bijgesloten, wel een duidelijk inzicht verstrekten.  En natuurlijk was de info over de bedenker van de opdracht weer bijzonder uitvoerig.

146f714151f29d5ce3c.jpg

Willie Donachie heeft een veelbewogen carrière achter de rug en zijn CV is de moeite waard om eens door te lezen.

Donachie genoot van een zeer succesvolle carrière waarin hij Schotland opnieuw in de Wereldbekerfinale 1978 speelde. Hij won vervolgens 35 caps voor zijn land.

Op clubniveau speelde Willie in meer dan 300 wedstrijden voor Manchester City en speelde ook in twee bekerfinales.

Hij begon zijn coachingcarrière bij Oldham Athletic, als speler-assistent manager van Joe Royle. Onder Royle en Donachie genoot Oldham aanzienlijk succes in Boundary Park, waar ze de Latics naar de Premier League, League Cup Finale en FA Cup halve finale tegen Manchester United in de jaren 1990 leidden.

Royle werd vervolgens benoemd tot manager van Everton in 1995 en Donachie volgde hem vervolgens als zijn assistent voordat hij werd benoemd tot First Team Coach bij Sheffield United. Hij zou snel weer een team vormen met Royle, want tegen het einde van het seizoen 1997-98 voegde hij zich weer bij hem in Manchester City.

Toen Royle Manchester City verliet, werkte Donachie als eerste teamcoach onder Kevin Keegan voordat hij assistent werd van Terry Yorath op Sheffield woensdag in november 2001. Na de samenwerking met de uilen, trad Willie vervolgens toe tot Ipswich Town om Royle opnieuw te helpen voordat hij later bij Millwall kwam als assistent van Nigel Spackman. Na het vertrek van Spackman werd hij op 22 november 2006 na een periode van dienst als conciërge benoemd tot manager van Millwall. Hij ging vervolgens helpen de League One-status van de club te beveiligen.

Na Millwall nam Donachie ook de leiding over Antigua en Barbuda voordat hij in december 2009 naar de academie van Newcastle United ging. Meer recentelijk trad hij toe tot Hartlepool om de nieuwe manager Paul Murray bij te staan in de campagne 2014/15.

Op 6 december 2014 werden Donachie en manager Paul Murray ontslagen door Hartlepool, na een FA Cup-nederlaag tegen niet-league Blyth Spartans. Donachie werd vervolgens de hoofdcoach van Temecula FC in de National Premier Soccer League.

In 2018 werd Donachie aangesteld als manager van het nationale voetbalelftal van Montserrat, voorafgaand aan de CONCACAF Nations League kwalificatiecampagne 2019-2020.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerRedDragon223e161b2d1d8734.jpg

Op zondag 27 januari om 13.30 uur spelen wij voor ons doen de wedstrijd van het jaar en wel in de 4e Ronde FA Cup.  Onze tegenstander is niemand minder dan Portsmouth Football Club. Een voetbalclub uit de Engelse stad Portsmouth, die speelt in de League One, na in het seizoen 2016/17 kampioen te zijn geworden van de League Two. Portsmouth speelt haar thuiswedstrijden al sinds de oprichting in 1898 in Fratton Park. Portsmouth heeft twee keer het Engelse landskampioenschap behaald, in 1949 en in 1950. In 1939 en 2008 won Portsmouth de FA Cup.

In het seizoen in de Europa League dat volgde op de winst van de FA Cup speelde Portsmouth tegen AC Milan en had het internationaal bekende voetballers onder contract staan, onder wie Jermain Defoe. Door financiële problemen degradeerde de club in 2010 echter naar de Championship. Na twee seizoenen in de Championship degradeerde Portsmouth twee keer achter elkaar, eerst naar de League One en vervolgens naar de League Two. Daar verbleef zij tot en met het seizoen 2016/17, dat met het kampioenschap bekroond werd.

Als ik eerlijk ben keek ik met gemengde gevoelens naar de komende wedstrijd. Portsmouth is min of meer een nummer te groot voor ons. Ze spelen in de derde divisie en wij in de 5de.  Toen ik in mijn eerste jaar als coach/manager bij Guernsey zat, heb ik het hele jaar door geprobeerd spelers van hun te huren, maar geen enkele speler, hoe goed of slecht ook, wilde bij ons spelen.  Sedertdien heb ik een beetje een hekel aan deze club. Of het terecht is weet ik niet, maar zo ben ik nu eenmaal.

147ac19964b8a070f30.jpg

Gisteravond heb ik nog een lang Skype-gesprek met mijn broer gevoerd en hem om advies gevraagd.  Omdat ik mijn belangrijkste speler naast spits CBR en wel Bobby Grant door een schorsing moet missen, had ik tactisch advies van mijn broer nodig en dat kreeg ik. Mark John was heel duidelijk en adviseerde mij gewoon 4-5-1 te spelen.  Enerzijds omdat ik naast CBR geen fitte en goede spits heb en anderzijds omdat ik wel 5 redelijk tot zeer goede centrale middenvelders heb.  Verdedigend staan wij altijd goed en met 5 behoorlijke middenvelders ervoor zijn wij toch moeilijk te kloppen. En in CBR hebben wij een hele goede spits die in zijn eentje voor veel defensie's voor problemen kan zorgen.

Het grote Portsmouth kwam in een 4-2-3-1 Breed formatie het veld op en wij dus met een 4-5-1 opstelling.  Scheidsrechter was ene Martin Atkinson, niet iemand die ik sympathiek vind,  en er waren helaas maar 10.500 toeschouwers.  Blijkbaar heerste hier niet voldoende animo om ons stadion vol te krijgen. Maar het kan natuurlijk ook door het weer komen want het was super k*t weer of te wel hagel, hagel, hagel.  

Enfin, mijn team wist dat wij niets te verliezen maar alles te winnen hadden en dus ging het gas erop en de rem eraf.  In de 8ste minuut gebeurde iets, wat niemand had verwacht.  MC EL Mizouni kwam in bezit van de bal en gaf een slimme steekpass op de meelopende MC Robson.  VM Walkes probeerde de bal uit de gevarenzone te trappen maar miste hem finaal, waardoor Robson de bal voor zijn voeten kreeg en keihard op doel schoot. De bal schampte het been van een verdediger en ketste het doel in.  1 : 0 en de onverwachte openingstreffer was een feit. 

Naast mij in het vak begon iemand te vloeken en te tieren. Het was ene Kenny Jackett, de manager van Portsmouth.  Hij probeerde zijn team naar voren te schreeuwen. Maar ik moet zeggen, onze compact staande jongens leken allerminst onder de indruk te zijn van de aanvalspogingen van Portsmouth.

In de 41ste minuut kreeg eenzame spits CBR een gele kaart, omdat hij zijn directe tegenstander omverduwde.

Wat mij tijdens de rust het meest verbaasde, was het feit, dat geen van mijn spelers het gevoel had de ‘mindere’ te zijn en ze waren allen hoog gemotiveerd toen ze voor de tweede helft het veld opliepen.

AMR Williams kreeg in de 54ste minuut een gele kaart, omdat hij spits CBR haakte.  6 minuten later lukte het MC EL Mizouni  met een slim lobje spits CBR alleen voor de keeper te zetten en vanaf zo’n kleine 13m haalde CBR uit en schoot de bal in het doel. 2 : 0 en naast mij raakte iemand haast door het dolle heen. Coach Jackett had moeite zijn beheersing terug te vinden.

Terwijl ik nog in feeststemming verkeerde, werd de match hervat en wel met een lange pass.  VC Pearson wilde de bal met de borst opvangen, maar gleed uit en AMC Pitman kreeg de bal op een presenteerblad. Zonder te aarzelen schoot hij de bal in ons doel. 2 : 1 en ik begon toch ietwat nattigheid te voelen, ofschoon ik feitelijk al zeiknat was.

Wij probeerden wat meer druk naar voren te ontwikkelen en Portsmouth probeerde hetzelfde.  Hetgeen resulteerde in een gele kaart in de 66ste minuut voor McCrorie wegens grof spel. In de 73ste minuut keurde de scheids een doelpunt van Portsmouth af, omdat Walkes in buitenspelpositie de bal in het doel had geschoten. Voor zijn overdreven protesterend gedrag kreeg ook hij de gele kaart.

VC Pearson maakte sinds zijn fout, mits het überhaupt een fout was, geen betrouwbare indruk meer en dus wisselde ik hem in de 77ste minuut en gaf Tharme de kans om de wedstrijd uit te spelen.  3 minuten later kreeg Robson geel voor opmerkingen op de leiding en weer 3 minuten later was het juist MC Robson die een lange pass naar CBR verstuurde, die onze spits op zijn hoofd kreeg en met een krachtige kopstoot in het doel kopte. 3 : 1 en ik voelde euforie opkomen.

Nog geen minuut later was het wederom Robson die een lange pass in de loop van MR Rutherford verstuurde en Rutherford tikte de bal feilloos binnen. 4 : 1 en ik ging tevreden en voldaan in de dug-out zitten.  In de 90ste minuut haalde ik nog VL Jennings eraf en gaf Joe Muscatt nog een kans om wat minuutjes te maken.  Enkele minuten later floot de scheids af en tot ieders verbazing hadden wij gewonnen en waren een ronde verder.

Ik liep het veld op en gaf elke speler een dikke knuffel en ik was niet de enige, de hele staf en de wissels vielen de spelers om de nek en hier kon Jürgen Klopp nog iets van leren.

14837f2875c511261e3.jpg

148af94e52f447f50ac6.jpg

149b680f72b0ee4f017.jpg

1501d72fc615f581df9.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

15168cff130f4e625a7.jpg

152bde4544ba7d2a009.jpg

Ok, ik moet toegeven dat ik geen geboren tacticus ben, want ik voer alleen te tactische opdrachten uit, die ik van mijn broer krijg of heb gekregen. Maar ik heb een goed geheugen en onthoud alle adviezen.  Waar ik blijkbaar wel heel goed in ben, dat is het smeden van een hecht team en vooral lijk ik in staat om ze te kunnen motiveren.

154cbed783dc7df2269.jpg

Ik zeg maar een woord:  SHIT.   Zonder spits CBR zijn wij voorin maar de helft waard. En een redelijke vervanger hebben wij niet.  Maar laten we wel zijn: Hij wordt geschorst voor 2 (TWEE!!!!) gele kaarten. LL clubs worden daardoor natuurlijk altijd gedupeerd t.o.v. hoger geplaatste clubs die uiteraard minder kaarten krijgen en hier heel erg vaak door de scheidsen gematst worden.  Jammer, maar het is niet anders.

1531082755e5d83c282.jpg

Dit wordt een rustige maand, slechts 4 wedstrijden en nog 3 thuis ook.

1556478c0f8f0844052.jpg

In de eerste plaats een correctie: wij spelen niet 4 maar 5 wedstrijden deze maand.  En in de tweede plaats is het ontzettend jammer, dat wij niet thuis mogen spelen. Maar hoe dan ook, wij spelen tegen de momenteel beste club van Europa, de CL winnaar en de club van Virgil van Dijk en Jürgen Klopp.  En ik verwacht natuurlijk mijn ouders en broer, want die willen deze match natuurlijk ook live meemaken.  Bovendien kan ik dan eindelijk het grote Liverpool bezoeken en kennismaken met Virgil van Dijk en Jürgen Klopp. En.... ik kom niet als pottenkijker binnen maar als tegenstander. Nou ik ben benieuwd wat ik daar aantref. Jammer is alleen dat het dus zonder spits CBR moet.

1563ba94ca8c3a82bee.jpg

157a3a9e5ab5dc59e6f.jpg

15843c6d08e64daa2e6.jpg

Ik was nog nooit werknemer van de maand en nu ben ik het al voor de tweede keer als, zeg maar, ‘aankomend’ manager van Wrexham. Niet slecht toch? Blijkbaar ga ik nog steeds vooruit, dat moet ook wel, want ik volg de trainerscursussen niet voor mijn plezier maar om beter te worden en wat meer verstand van het spelletje en vooral van spelers, tactiek en techniek te krijgen.  Maar het mooiste is en blijft natuurlijk, dat ik dat werd met een club die feitelijk al 'op sterven na dood was'. 

Edited by germandutch

Onze eerste match is tegen Dover Athletic FC,  een voetbalvereniging uit het Engelse Dover.  Dover Athletic is voortgekomen uit haar failliete voorloper Dover F.C. en nam haar plek over in de voetbaldivisie, met uitstaande schulden. In de loop van de jaren heeft de club zich langzamerhand kunnen herstellen en groeien. In 2005 werden de laatste schulden van de club afbetaald. In 2014 promoveerde de club naar de Conference Premier.

En vandaag is het onze tegenstander.

15911114364f1b786d7.jpg

Door het wegvallen van ML Arthur krijgt Gnahoua weer de kans om het te laten zien op de ML positie.  MR Harris was nog niet fit, dus speelt Rutherford op MR en die doet het helemaal niet slecht.

Volgens de pers zijn wij torenhoge favoriet tegen Dover en ondanks Dover in een 4-4-2 opstelling tegen ons wilde spelen, koos ik eveneens voor 4-4-2 maar wel aanvallend. Waarom 4-4-2?  Als iedereen roept dat je de betere bent, dan moet je dat ook laten zien.  Ook al ben je op papier de betere, dus willen wij, mijn team en ik, weten of wij dat ook op het veld zijn, tenslotte zijn wij tegenwoordig niet voor niets in een winningmood.

Voor 5.182 toeschouwers, waaronder slechts 81 fans uit Dover, kwamen wij, of je het geloofd of niet, bij winderig regenachtig weer het veld op. Scheids was ene Colin Lymer, een 42 jarige zeer wispelturig fluitende leidsman.

Voor het eerste beste hele lichte vergrijp stond hij gelijk klaar met een gele kaart en wel voor ene Ogle.  De scheids oogde een beetje arrogant en duldde blijkbaar totaal geen tegenspraak.  In de 19de minuut was MC EL Mizouni zijn schlachtoffer en in de 31ste minuut VL Jennings. Gelegenheids-ML Gnahoua was het met het gefluit van de scheids niet eens in een minuut later had ook hij een gele kaart te pakken. 

Het publiek begon zich te roeren en ik moet zeggen, ze waren creatief in het vinden van beledigingen in rijmvorm. In de 42ste minuut was het MC Robson die met een brillante steekpass spits Grant activeerde. Grant nam de bal volley en knalde hem binnen. 1 : 0 en de lang verwachte openingstreffer was een feit. De 1 : 0 was ook de ruststand.

In de 50ste minuut kreeg CBR eveneens een gele kaart wegens opmerking op de leiding.  Tien minuten later kregen wij een cadeautje van keeper Smith, die een uittrap rechtstreeks in de voeten van ML Gnahoua speelde. Gnahoua treuzelde niet en schoot de bal van zo’n kleine 18m keihard in het doel. 2 : 0 en wij waren op de goede weg.

5 minuten later kregen wij een corner en VC Pearson verlengde de bal per kop op de bij de tweede paal opduikende VC Smith en die kopte de bal snoeihard in het doel. 3 : 0 en je kon de overwinning al voelen.

Dit was dan ook gelijk de laatste actie van VC Pearson, want uit voorzorg wisselde ik hem en stuurde Tharme het veld in. Voorts haalde ik ML Gnahoua eraf, die een goede wedstrijd speelde en kreeg spits Oswell de kans als ML op nog een klein halfuur speeltijd.

Mijn derde en laatste wissel deed ik in de 76ste minuut en toen haalde ik VC Smith, die eveneens een goede wedstrijd speelde, ook uit voorzorg eraf en gaf Muscatt nog wat spelminuten.

In de 79ste minuut kreeg nog ene Jeffrey de gele kaart en toen was de match al min of meer gespeeld. Wij namen gas terug en bleven alleen nog maar controleren en Dover had blijkbaar geen zin meer in en vond het 3 : 0 verlies best.

1601b4789fc7a4fd6b3.jpg

160a67a64310cf4127f8.jpg

1617074ebbd4664ff73.jpg

162c1bac0e53aa3b803.jpg

Edited by germandutch

163d3ec28c9fa326b5f.jpg

Dat is mooi…… voor mijn opvolger, want hoe dan ook, mijn besluit staat vast:  na dit seizoen verkas ik en zoek een club in een Engelse plaats waar ik wel  kan communiceren en het liefst in de 4de divisie of hoger.

Onze volgende tegenstander is dus Chesterfield FC,  een Engelse voetbalclub uit Chesterfield en werd in 1867 gesticht. Chesterfield speelt net als wij in de National League.

De grootste rivaal van de club is Mansfield Town FC. De club speelde nog nooit in de hoogste klasse maar speelde wel 21 seizoenen in tweede. In 1997 stuntte de club door de halve finale van de FA Cup te bereiken, daar werden ze echter door Middlesbrough FC verslagen. Maar de club had de finale kunnen bereiken, een goal werd afgekeurd omdat die niet over de lijn zou gegaan zijn, maar videobeelden toonden aan dat de bal wel degelijk over de lijn was. Als dit gelukt was zou het voor de eerste keer in de geschiedenis zijn dat een derde klasser de finale haalt.

Hun bijnaam is: The Spireites. 

Verleden jaar in september, dus voor mijn komst naar Wrexham, hebben wij in Chesterfield met 0 : 4 verloren. Chesterfield staat momenteel op de 1ste plaats en het zal een klein wonder kosten, om hun punten af te nemen.

1641134aab69029e2e9.jpg

Nou het is niet alleen ML Arthur die we zullen missen voor deze wedstrijd. Maar wat dacht u van VR Brown, MR Rutherford, MC EL Mizouni en gelegenheids-ML Gnahoua, die ik allen naar de tribune heb gestuurd, omdat ze te vermoeid zijn om te spelen?  Het zal een heel gepuzzel worden om een representatief elftal op de been te brengen.

1654797e78ef7d9bcb4.jpg

En ja hoor, die ook nog.  Ergens hebben mijn broer en ook pa wel gelijk, het zijn allemaal watjes, waar ik me te maken heb.  En dan hebben wij het over profi  voetballers. Bij Guernsey had ik semiprofs, nou die wilden wel  en konden tegen pijntjes. 

Op dinsdag, 5 februari  om 19.45 uur en voor 5.168 toeschouwers, waaronder 363 Chesterfield fans, onder leiding van scheidsrechter Chris O’Donnell vond deze clash tussen  de tweede, dus Wrexham, en de lijstaanvoerder Chesterfield plaats, in ons eigen stadionnetje.

Enfin, onze tegenstander kwam bij het gewone Engelse k *t  weer, dus regenbuien en niet zo zuinig ook, in een aanvallende 4-4-2 opstelling het natte veld op.  Ik stuurde mijn jongens in een 4-1-3-2 formatie het veld op en waarom?  Omdat ik een uur voor de match nog een telefoontje had gepleegd met mijn broer MJ. 

Ondanks mijn gehavende selectie door vermoeidheid en blessures, adviseerde hij me om 4-1-3-2 te spelen. Persoonlijk wou ik in eerste instantie 4-5-1 spelen, maar MJ’s argumenten waren steekhoudend en bovendien snapte ik ze. Weliswaar heeft Chesterfield ons destijds met 4 : 0 klop gegeven, maar toen speelde het elftal slecht en  had totaal geen zelfvertrouwen. Gezien hun recente resultaten speelt Chesterfield ook niet beter dan wij.  Volgens MJ heb  ik  twee topspitsen  en als je die hebt, moet je ze opstellen ook. Bovendien hebben wij thuisvoordeel.  Voorts adviseerde hij op VR jonkie Tharme te laten spelen. Weliswaar een VC maar zo gretig als de pest.  Voor hem MR Harris, die net terug van een blessure was en volgens onze fysio 75 minuten kon spelen.  Summerfield als MC en op de ML positie Lamar Reynolds, weliswaar puur rechtsbenig, maar heel erg snel en gretig. Die bovendien een nieuw contract moet verdienen of een transfer, dus daar mag je van verwachten dat die jongen er voor gaat.

Om eerlijk te zijn, je kon je na 5 minuten al afvragen, wie nou de lijstaanvoerder was? Want wij speelden vol op de aanval en het team van Ier John Sheridan min of meer met poep in de broek.  4-4-2 aanvallend – laat me niet lachen, ze speelden met 9 man achter de bal en met een bus voor de 16.  Reeds in de 6de minuut was het spits CBR die de bal in het netje schoot, maar tot ieders verbazing had de scheids, vooraf en blijkbaar als enige, een overtreding geconstateerd. Welnu, ons publiek, onze spelers en ook onze hele dug-out ging te keer hoor. Maar de scheids bleef bij de afkeuring en na twee minuten kon de wedstrijd worden hervat.

Het duurde tot de 11de minuut, totdat spits Grant de bal teruglegde op de aanstormende gelegenheids-ML Reynolds, die de bal van zeker 20 m vol op zijn pantoffel nam en keihard het doel inschoot.  1 : 0 en nu telde het doelpunt wel en de openingstreffer was een feit.

Plots was de tegenstander wakker. Coach Sheridan schreeuwde zijn spelers naar voren en in plaats van alleen maar te verdedigen, begonnen ze ons nu onder druk te zetten. In de 22ste minuut resulteerde hun aanvalspogingen in een schot van een meter of 12, van ene Thomas-Asante.  En of u het geloofd of niet, hun eerste schot op ons doel zat er gelijk in. 1 : 1 en ik voelde toch wat nattigheid en dat kwam niet alleen van de regenbuien die ons teisterden.

Na een dik halfuur was het MR Harris die een strakke voorzet op spits CBR speelde. CBR treuzelde niet en schoot de bal onhoudbaar binnen. 2 : 1 en ik voelde me weer wat rustiger worden.  VC Smith kreeg in de 41ste minuut een terechte gele kaart, omdat hij iets te laat in een duel ging, net buiten de 16.  De stand bleef ongewijzigd en met 2 : 1 gingen wij de rust in.

MC Summerfield had zijn dag niet. Hij speelde matig en dan druk ik me nog netjes uit. In de 67ste minuut haalde ik hem van het veld en stuurde reservespits Oswell erin.  Oswell werd spits en Bobby Grant verhuisde naar de MC positie om van daaruit onze spitsen beter  te ‘voeden’.

ML Reynolds, volgens mij de beste man op het veld, werd in de 78ste minuut haast door midden geschopt en terwijl Bobby Grant de vrije trap wilde nemen, haalde ik uit voorzorg Reynolds eraf en stuurde MC Redmond erin. Weliswaar geen vleugelspeler maar een snelle jongen die tegen een stootje kan, want hoe dan ook wilde ik de voorsprong vasthouden.

Bobby Grant nam de vrije trap….. de bal caramboleerde links en rechts en rolde, herhaaldelijk van richting veranderd, zo het doel in. 3 : 1 en ik kon de overwinning al ruiken.

In de 90ste minuut haalde ik VL Jennings eraf om Muscatt nog wat spelminuten te gunnen.  Twee minuten later kopte spits Spyrou de bal onhoudbaar in de touwen na een gelukte counter van Chesterfield. Gelukkig floot de scheids nadien af en bleven de punten bij ons.  Wij hebben de lijstaanvoerder verslagen en zijn nog 1 punt verwijderd van de koppositie.   ML Lamar Reynolds werd inderdaad uitgeroepen tot de MoM en dankzij hem en Bobby Grant, jonkie Tharme en CBR waren wij in staat om Chesterfield te kloppen.

16626f91e350729dd8f.jpg

166a781ccf4e6c6a2af5.jpg

167f1b51fb3d8da5018.jpg

1686c3477c95a7a31e9.jpg

Edited by germandutch

1712cec1fe365f0adc4.jpg

1724b987e672c18ea9a.jpg

Nou zeg dat wel:  het ziet er inderdaad rooskleurig uit voor mij. Wie had ooit gedacht dat ik het als hoofdcoach/ manager bij een Engelse (nou in dit geval Wales) club zo goed zou doen ?  Niemand toch. En ik al helemaal niet.  In mijn baan als aankomend exportmanager moest ik praten als Brugman om überhaupt ergens binnen te komen laat staan wat te verkopen of orders te verwerven. En nu?  Ik doe maar wat, voer de orders van mijn broer uit, volg wat cursussen en verdien een redelijk salaris. 

Onlangs heb ik gelezen dat ene Pep Guardiola, manager van Manchester City, per jaar zo’n kleine 25 miljoen Euro aan salaris verdient.  Oeps!  Hij zit in de topklasse, dus het 1ste niveau en ik in het 5de niveau. Stel, ik zeg stel en dan bedoel ik alleen als voorbeeld en niet als een mogelijk feit, dat je per niveau 2 jaar nodig hebt. Dan zou ik in 8 jaar ook het 1ste niveau hebben bereikt. Grof gerekend ben ik dan 30 en wat zou ik dan verdienen?  Die Farke, Joost mag weten wie het is maar het is de manager van Norwich, die met zijn club op de 20ste en laatste plaats in de PL staat, verdiend volgens insiders zo’n kleine ton per maand en dat zijn nog altijd 1,2 miljoen per jaar.  Begrijpt u waar ik heen wil?  Als je weinig tot niets in je mars hebt, wordt dan voetbaltrainer.  Over een kleine 10 jaar kunt u miljonair zijn,  of niet. Je moet natuurlijk ook wel mazzel hebben en ik moet zeggen: dat heb ik. En een slimme broer, die je steunt en adviseert.  Maar vergeet niet, vooraf je talen te leren.

Onze volgende tegenstander is de Bromley FC. Weer zo een clubje in of tegen Londen. Joost mag weten hoeveel clubs in Londen zitten?  Enfin, op dinsdag 12 februari moeten wij om 19.45 uur in en tegen Bromley spelen.

Bromley is een stedelijke kern in het zuidoosten van de regio Groot-Londen.  Sinds 1965 vormt het de centrale wijk van de gelijknamige Londense borough Bromley. De stedelijke kern van de borough bestaat uit een vijftal wards, die tezamen zo'n 70.000 inwoners tellen, minder dan een kwart van de totale bevolking van de borough. Bromley is een belangrijk verzorgingscentrum in dit deel van Outer London.

Bromley heeft een van de grootste concentraties van winkels in Zuid-Londen. De meeste winkels - en een dagmarkt - zijn gevestigd in het voetgangersgebied rondom de High Street en Market Square. Het grote, overdekte winkelcentrum The Glades telt zo'n 135 winkels, waaronder diverse warenhuizen (onder andere een filiaal van de Nederlandse keten HEMA). Aan de High Street zijn tevens het Churchill Theatre (met 781 stoelen), een grote openbare bibliotheek, een art deco bioscoop en diverse pubs en restaurants gevestigd.

1694aa468cf16ef77d8.jpg

En hier voor de liefhebbers nog wat geschiedenis over deze club vanaf de 90er jaren:

In 1996/97 kwalificeerde Bromley zich weer voor de FA Cup, maar werd thuis met 3-1 verslagen door Enfield. Aan het eind van het seizoen 1998/99 degradeerde Bromley opnieuw naar de Division One. Het behalen van de vierde plaats van de Division One in 2004/05 betekende kwalificatie voor de play-offs om promotie. In de halve finale werd Metropolitan Police na een strafschoppenserie verslagen. In de finale trof men Horsham, waarover met 3-1 zegen werd gevierd, waarop de club promoveerde naar de Premier Division.

In het seizoen 2006/07 behaalde Bromley de tweede plaats in de Premier Division, waardoor de club zich opnieuw plaatste voor promotie play-offs. Door een 1-0 overwinning op AFC Wimbledon in de halve finale en een overwinning na strafschoppen op Billericay Town promoveerde de club uiteindelijk naar de Conference South. In dat zelfde seizoen behaalde Bromley ook nog de eerste ronde van de FA Cup, waar het 4-1 verloor van Gillingham. Verdere kwalificaties voor de eerste ronde van het bekertoernooi werden bereikt in 2009/10 (tegen Colchester United), 2011/12 (tegen Leyton Orient), 2012/13 (tegen Fleetwood Town) en 2014/15 (tegen Dartford). Het lukte Bromley de afgelopen jaren echter niet om verder te komen dan de tweede ronde.

In het seizoen 2014/15 werd Bromley kampioen van de Conference South, waardoor het promoveerde naar de National League. Daar komt de club nog altijd in uit.

Hayes Lane is een voetbalstadion in Bromley, Groot-Londen. Gelegen tussen het centrum van Bromley en Hayes, is het de thuisbasis van Bromley F.C., en ook gebruikt door Cray Wanderers en Crystal Palace Ladies. De huidige capaciteit van de grond is 5.000, waarvan 1.300 zitplaatsen en 2.500 overdekt.

1706ad317504d400b2b.jpg

Edited by germandutch

Bij verschrikkelijk k*t weer, dus hagel (zelfs in Wales hebben wij beter weer!) kwamen wij in een 4-1-3-2 aanvallende opstelling het veld op.  Hoezo aanvallend? Omdat Bromley in 4-4-2 opkwam maar volgens AM Brian puur verdedigend zou spelen met af en toe een counter.  Liefst 375 fans waren ter ondersteuning met ons meegereisd en dus wilden in totaal 1.540 toeschouwers bij dit k*t weer de match live bijwonen.  Scheidsrechter was ene Matthew Dicicco, nooit van gehoord en mij volledig onbekend.

Brian had volledig gelijk. Bromley trok zich vanaf het begin terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvallen af te slaan. 19 minuten lang was er voor hun geen vuiltje aan de lucht, want wij kwamen er gewoon niet doorheen. Maar in de daarop volgende 10 minuten hebben wij de wedstrijd beslist en hadden de overwinning op zak.

In de 20ste minuut gaf VC Smith een lange trap naar voren, voor mij leek het een soort bevrijdingsslag maar hij beweerde nadien de bal bewust in de richting van ML Arthur te hebben geschoten. Welnu, Arthur kreeg deze bal voor de 16, controleerde hem en liep de 16 binnen. Voordat iemand reageerde schoot hij de bal in het doel.  0 : 1 en wij waren op de goede weg.

Vijf minuten later  kwam MR Harris aan de bal, haalde de achterlijn en gaf een strakke voorzet naar binnen die door spits Grant binnen werd geschoten. 0 : 2 en ik leunde tevreden achterover in de dug-out.  In de 29ste minuut raakte ene Jack Holland de bal in de box totaal verkeerd, waardoor de bal voor de voeten van spits CBR terechtkwam en met zo een cadeautje moet je onze topspits niet verwennen. Zonder na te denken drukte CBR de bal over de doellijn.  0 : 3 en dat was het dan ook.

Blijkbaar beseften onze jongens plots dat het hagelde en dus ging het gas eraf en deden ze alleen nog het noodzakelijke om de overwinning over te streep te trekken.  De meesten, volgens mij 8 spelers, knapten van het kopje thee in de rust weer helemaal op en ook in de tweede helft waren wij heer en meester op het veld.

Toch lukte het Bromley nog om in de 89ste minuut, toen de meesten van ons al met gedachten weer in de bus zaten, de aansluitingstreffer te maken. 1 : 3 maar geen mens die er van in paniek raakte.  Toen de scheids 5 minuten later affloot waren wij de verdiende winnaar. Maar liefst 8 van onze spelers hadden op het veld hun klasse laten zien en dat waren VR Brown, de centrumverdedigers Pearson en Smith, VL Jennings, MR Harris, ML Arthur en de spitsen Grant en CBR.  VC Pearson werd als MoM omgeroepen.

Als je bedenkt, dat dit team  in degradatiegevaar verkeerde en op de 19de plaats bivakkeerde, toen ik erbij kwam, dan klopt er toch iets niet?  Temeer omdat ik slechts 4 spelers heb kunnen halen, waarvan er alleen keeper Fisher en MC EL Mizouni in de basis staan en de andere twee, GK Wright en MC Robson wissels zijn.  Blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit of ik ben een echte mazzelpik. Who knows?

1739d65dc33b9b1d40f.jpg

173a65582ec90b66ef69.jpg

174f4f396f09ae08e00.jpg

17561a0945f5885faba.jpg

Edited by germandutch