Jump to content
Dysproz

Weerwolven van Wakkerdam #110: Die groot slegte wolwe

Recommended Posts

Als jij er weer een Peter / Komodo verhaal van wil maken prima. Ik heb meer gedeeld dan jouw. Je moet je echt eens gaan afvragen waarom ik dan mijn post heb bewerkt. Had makkelijk kunnen antwoorden Duarte is goed heb info van roddeloom binnengekregen. Had zijn rol niet hoeven te openbaren. Veilig claimen was al genoeg geweest. Jij schermde vorige ronde al dat je wel eens gelyncht kon worden terwijl je 0,0 info gaf. Maar ik ga echt geen openheid over mijn rol geven als je daar op hint. Voorlopig laat ik jou in het oranje 

Als Satyr inderdaad goed is dan kon het naar mijn mening enkel door NSY.

Het kan idd ook moeder/dochter zijn of bescherming dokter (enkel indien onderdeel van koppel wat zeer onwaarschijnlijk is)

Dan nog is het te toevallig dat juist hij zou worden uitgekozen als wolvenlynch na zijn opmerking.

De dingen die hij erna benoemd stroken niet met elkaar.

Het is dus of moedwillig informatie achterhouden wat in mijn ogen dom is of een truc van de wolven.

Bij NSY trio had ik 4 verdachten incl Mark over. Bij moeder/dochter had het 5/3 geweest.

Er kwam 0.0 dus kon ik niet verder.

Ik maak er geen Peter / komodo show van. Je zou bij mij geel / oranje in mijn staatje zijn vanwege het delen. Je weet zelf wel dat dit nog geen 100% garantie betekend. Dat het niet direct in je nadeel spreekt is een feit.

Dat jij actief mee doet spreekt voor mij ook in jouw voordeel. Zeker gezien stemming 1. Al is dat nog steeds geen vrijbrief. Satyr is zeker nog niet veilig bij mij. Het vragen naar de notabelen is zeker niet in mijn voordeel maar indien  2 goede plus Duarte die of tovenaar  of goed is ( of kleine kans 2e wolf in schaapskleren) plus mij als goede maakt wel overwicht. Dubbele agenda's kan ik zeker niet uitsluiten al hoor ik ditmaal alleen bij de goeden 

Dikgedrukte namen zijn dood.

Ronde 1:

4x stem Peterhs (Duarte, MarkHouten,Pino, Chiemel)

4x stem Grote Ree (Srangaman, Peterhs, TeamWesil, komodo25)

3x stem Srangaman (Rossi, Chisje1993, Chimpa)

Verder Grote Ree (op MarkHouten) en Satyr/Bazoer (op Pino) en 1 niet stemmer (Elrukker)

Chiemel (Leugenaar) lynch wolven. Grote Ree (Inwoner)lynch inwoners.

Ronde 2:

7x stem Srangaman (Satyr, Elsjorro1990, Duarte, MarkHouten, Bazoer, Chrisje1993, Chimpa)

5x stem Duarte (Srangaman, Peterhs, Pino, Rossi, komodo25)

1 niet stemmer (TeamWesil)

Bazoer (Graaf) lynch wolven. Srangaman (Heilige)lynch inwoners.

Ronde 3:

5x stem Pino (Satyr, Duarte, MarkHouten, TeamWesil, Rossi)

4x stem Duarte (Peterhs, Pino, Chrisje1993, Chimpa)

2x MarkHouten (Elrukmaardoor, komodo25)

Pino (Inwoner) lynch inwoners. Wolvenlynch mislukt.

Ronde 4:

9x MarkHouten (Allen)

1x Duarte (Markhouten)

TeamWesil (Roddeloom) lynch wolven, MarkHouten (Weerwolf schaapskleren) lynch inwoners.

1. Satyr claimt goede rol. Daadwerkelijk beschermd in ronde 3 of grote bluf?
2. Elsjorro1990 Niets van bekend Stemde wel op MarkHouten in ronde 3, maar dit kon ook een rookgordijn zijn, aangezien hij er niet uit dreigde te gaan.
3. Peterhs / 100% goed
4. Duarte. / Inwoner na delen Roddeloom. Een 2e schaapswolf is niet mijn 1e gedachte. Tovenaar kan, geef nu voordeel van twijfel. Ook vanwege welke verdachten op hem stemden.
5. Rossi Niets van bekend

6. Chrisje1993 / 100% goed

7. komodo25 / Deelde info roddeloom wat in voordeel pleit. Claimt goed te zijn. Stemde ook in ronde 3 op MarkHouten. Vanwege die redenen ook voordeel van de twijfel.

8. Chimpa Niets van bekend

In dit staatje is geen rekening gehouden natuurlijk met een eventueel koppel, maar puur voor vangen van wolven.

Dit is waar ik op uitkom. De grootste kans ligt dus zoals eerder al benoemd bij de stemmers op Srangaman.

Stemgedrag Rossi:

Ronde 1 afzijdig op Srangaman

Ronde 2 Niet stemmen op de persoon die dreigt eruit te gaan.

Ronde 3 Ook maar eens iemand mee eruit stemmen dan, want anders valt het teveel op.

Stemgedrag Chimpa:

Ronde 1 afzijdig op Srangaman

Ronde 2 Ook maar eens iemand mee eruit stemmen dan, want anders valt het teveel op.

Ronde 3  Niet stemmen op de persoon die dreigt eruit te gaan.

De stemmingen zijn mooi op elkaar aangepast en lekker afgewisseld. Dit was makkelijk, want ze wisten tenslotte toch dat de deelnemers die de stemmen ontvingen waarschijnlijk allen goed waren/zijn.

Grootste kans dat daar de 2 laatste wolven zitten.

Lynch

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi |

6. Chrisje1993

7. komodo25

8. Chimpa

Aangezien jij en Chris 100% goed zijn  hebben we hier de twee overige  notabelen? 

Met Rossi en Chimpa als enigste red flag kan ik best leven. Hoewel ik koppel niet uitsluit 

7 uur geleden zei komodo25:

Aangezien jij en Chris 100% goed zijn  hebben we hier de twee overige  notabelen? 

Met Rossi en Chimpa als enigste red flag kan ik best leven. Hoewel ik koppel niet uitsluit 

Hij sluit zichzelf uit natuurlijk als slechte. Maar het zal gaan tussen Rossi, chimpa en peter.

satyr claimt wel een goede rol, maar tot nu toe is daar geen verdere info bijgekomen. De opmerking “ de wolven kunnen mij beter lynchen dan de inwoners” is eentje die op gaat voor meerdere rollen en toen ik specifiek een rol noemde, kreeg ik geen antwoord. Vreemd.

Mooie analyse Peter, ik kan mij ook in redelijk veel dingen vinden. Echter vind ik je af en toe wel ietwat kort door de bocht. Satyr claimt een goede rol en is dus dan maar oranje? Prima, dan claim ik ook een goede rol. Mag ik dan ook oranje? We weten allemaal dat hij ergens niet de waarheid heeft gesproken. Aangezien hij dus al wel eens eerder heeft gebluft met rollen (m.b.v. zijn medewolven bijvoorbeeld de afgelopen editie) gaan er bij mij alarmbellen af... 

Voor de rest zeggen mij de stemmen op Markhouten niet zoveel. Natuurlijk is het iets om mee te nemen, maar ik heb al zovaak meegemaakt dat mensen op basis daarvan foutief zijn vrijgepleit. De inmiddels befaamde tunnelvisie zoals vaak aangehaald door onze Grote Vriendelijke Ree. 

Iedereen claimt van zichzelf een goede te zijn. Dus heel mooi al die groene kleuren. Maar zover ik weet zijn Komodo en Duarte de enige die tot zover een redelijke legitieme claim kunnen doen. En heb jij bijvoorbeeld niet twee keer gestemd op Duarte? (hoewel ik mij daar dus niet blind op wil staren).   

Edited by Chimpa

Dat gezegd hebbende, kan ik mij wel goed vinden in je verdenking richting Rossi. We weten vrijwel niks van hem, zijn stemgedrag heeft wolventrekjes en tot nu toe glibbert hij vrij gemakkelijk overal door. Hoewel ik kan begrijp dat je vindt dat ik ook aan dat profiel voldoe, weet ik van mijzelf dat ik 100% goed ben (om maar eens een cliché eruit te gooien). Ik zal jullie de groene kleuren besparen. 

Oftewel, ik denk dat het zeker goed mogelijk is dat hij wolf is dus het kan geen kwaad om hem eens het vuur aan de schenen te leggen. Neemt niet weg dat met name Satyr ook verdacht gedrag vertoont. 

Lynch

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi ||

6. Chrisje1993

7. komodo25

8. Chimpa

Edited by Chimpa

10 uur geleden zei komodo25:

Verder uitkauwen lijkt me onnodig.

10 uur geleden zei Rossi:

Zou toch eens verder kijken dan je door kleuren onleesbare bericht

Top verdediging wolfje.

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Hij sluit zichzelf uit natuurlijk als slechte. Maar het zal gaan tussen Rossi, chimpa en peter.

satyr claimt wel een goede rol, maar tot nu toe is daar geen verdere info bijgekomen. De opmerking “ de wolven kunnen mij beter lynchen dan de inwoners” is eentje die op gaat voor meerdere rollen en toen ik specifiek een rol noemde, kreeg ik geen antwoord. Vreemd.

Vreemde conclusie Elsjorro. Van geel ben je zojuist weer terug naar rood gegaan. Met simpel logisch nadenken weet iedereen nu zeker dat ik goed ben.

2 uur geleden zei Chimpa:

Mooie analyse Peter, ik kan mij ook in redelijk veel dingen vinden. Echter vind ik je af en toe wel ietwat kort door de bocht. Satyr claimt een goede rol en is dus dan maar oranje? Prima, dan claim ik ook een goede rol. Mag ik dan ook oranje? We weten allemaal dat hij ergens niet de waarheid heeft gesproken. Aangezien hij dus al wel eens eerder heeft gebluft met rollen (m.b.v. zijn medewolven bijvoorbeeld de afgelopen editie) gaan er bij mij alarmbellen af... 

Voor de rest zeggen mij de stemmen op Markhouten niet zoveel. Natuurlijk is het iets om mee te nemen, maar ik heb al zovaak meegemaakt dat mensen op basis daarvan foutief zijn vrijgepleit. De inmiddels befaamde tunnelvisie zoals vaak aangehaald door onze Grote Vriendelijke Ree. 

Iedereen claimt van zichzelf een goede te zijn. Dus heel mooi al die groene kleuren. Maar zover ik weet zijn Komodo en Duarte de enige die tot zover een redelijke legitieme claim kunnen doen. En heb jij bijvoorbeeld niet twee keer gestemd op Duarte? (hoewel ik mij daar dus niet blind op wil staren).   

Dat is je mening en dat is prima. Ik ben ook nogal van de tunnelvisie geweest en juist daarom wil ik er nu even vanaf.

Ik geef ook aan dat Satyr niet vrij gepleit is, maar voor nu zijn er 2 personen die er met kop en schouders bovenuit steken.

Juist vanwege de tunnelvisie moet ik sommige dingen laten varen. komodo bv. kan bewust de informatie gegeven hebben om niet op te vallen zoals ik al eerder benoemde, maar je moet gewoon ergens vanuit kunnen gaan anders zal je nooit winnen.

Satyr en El blijven voor mij gewoon verdacht. De laatste vooral na zijn laatste ondoordachte post.

Zat idd 2x op Duarte. Hij kan nog altijd geen 'inwoner' zijn, maar vanwege de informatie ben ik bereid dit te laten varen, omdat iets van info beter is als geen info.

Hoe je het ook wend of keert, zitten naast deze lijst nog altijd veel mogelijke variabelen.

Misschien een Tovenaar, misschien Cupido met het koppel, wie zal het zeggen.

Je zal toch ergens moeten beginnen.

Edited by Peterhs

27 minuten geleden zei Peterhs:

Verder uitkauwen lijkt me onnodig.

Top verdediging wolfje.

Vreemde conclusie Elsjorro. Van geel ben je zojuist weer terug naar rood gegaan. Met simpel logisch nadenken weet iedereen nu zeker dat ik goed ben.

Dat is je mening en dat is prima. Ik ben ook nogal van de tunnelvisie geweest en juist daarom wil ik er nu even vanaf.

Ik geef ook aan dat Satyr niet vrij gepleit is, maar voor nu zijn er 2 personen die er met kop en schouders bovenuit steken.

Juist vanwege de tunnelvisie moet ik sommige dingen laten varen. komodo bv. kan bewust de informatie gegeven hebben om niet op te vallen zoals ik al eerder benoemde, maar je moet gewoon ergens vanuit kunnen gaan anders zal je nooit winnen.

Satyr en El blijven voor mij gewoon verdacht. De laatste vooral na zijn laatste ondoordachte post.

Zat idd 2x op Duarte. Hij kan nog altijd geen 'inwoner' zijn, maar vanwege de informatie ben ik bereid dit te laten varen, omdat iets van info beter is als geen info.

Hoe je het ook wend of keert, zitten naast deze lijst nog altijd veel mogelijke variabelen.

Misschien een Tovenaar, misschien Cupido met het koppel, wie zal het zeggen.

Je zal toch ergens moeten beginnen.

Klassiekertje, jij verdenkt mij dus verdenk ik jou. 

Weinig indrukwekkend. Ik zou wel eens willen weten wat er dan zo ondoordacht is volgens jou. 

Edit: overigens blijf ik satyr erg verdacht vinden. Beantwoord vragen over zijn rol niet, wellicht omdat hij bang is dat hij een rol noemt die iemand anders al heeft? Dus leugen? 

Edited by Elsjorro1990

Lynch

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi ||

6. Chrisje1993

7. komodo25

8. Chimpa |

Ben het eens met dat we het in de hoek van chimpa/Rossi zullen moeten zoeken. Aangezien ik niet de een meer verdenk dan de ander ga ik ook niet volledig op 1 iemand gokken dus daarom de stem naar Chimpa. 

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Klassiekertje, jij verdenkt mij dus verdenk ik jou. 

Weinig indrukwekkend. Ik zou wel eens willen weten wat er dan zo ondoordacht is volgens jou. 

Ik vraag mij af vanwege welke reden.

Als je de recente vraag van komodo nog eens goed leest en mijn verdenkingen uitwerking snap je precies waarom jou verdenking niet kan kloppen. Zo niet, dan zegt het iets over jou zelf.

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Edit: overigens blijf ik satyr erg verdacht vinden. Beantwoord vragen over zijn rol niet, wellicht omdat hij bang is dat hij een rol noemt die iemand anders al heeft? Dus leugen? 

Ik ga geen welp of sluipschutter helpen. Verder heb ik al 2x mijn rol uitgelegd. Dat er dan Grijsaard van gemaakt wordt, kan ik ook niks aan doen.

Rossi komt weer erg agressief over, dat doet hij vaak als hij onschuldig valt me op. Ik geef hem even het voordeel van de twijfel.

Lynch:

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi ||

6. Chrisje1993

7. komodo25

8. Chimpa ||

Peter doet zijn best maar als ik dus claim goed te zijn, verandert mijn kleur? Bij deze dan.

Nee, ik heb nog geen een keer onder druk gestaan dus waarom zou ik dan openheid geven. Verder kan ik weinig openheid geven want mijn rol is niet in te zetten. 

Deze man speelt het heel slim of het lijkt zo. Wat meer druk op hem kan ons veel opleveren. Info van een roddeloom doorgeven claimt je niet direct goed, bijzonder dat alwetende peter daar zo blind op gaat. Als komodo met een logische verklaring komt ben ik uiteraard bereid te switchen (wellicht later alsnog voor zelfbescherming)

Lynch:

1. Satyr 
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi ||

6. Chrisje1993

7. komodo25 |

8. Chimpa ||

Lynch:

1. Satyr 
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi ||

6. Chrisje1993

7. komodo25 |

8. Chimpa |||

Rossi krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel.

Lynch:

1. Satyr 
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi ||

6. Chrisje1993

7. komodo25 |

8. Chimpa ||||

satyr is wat mij betreft ook een optie. Lastige editie dit zeg. 

Lynch:

1. Satyr 
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi |||

6. Chrisje1993

7. komodo25 |

8. Chimpa ||||

Weet het minst van deze twee dus zet ze weer in evenwicht. Hoewel het voor alsnog veelal aannames zijn lijken Peter en Chris veilig. Duarte krijgt voorlopig ook voordeel van de twijfel en Satyr is twijfel maar goed. Blijven dus Chimpa, Rossi en elsjorro over 

Edit stem elsjorro meegenomen 

Edited by komodo25

Lynch:

1. Satyr 
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi |||

6. Chrisje1993

7. komodo25 |

8. Chimpa |||

Weet het minst van deze twee dus zet ze weer in evenwicht. Hoewel het voor alsnog veelal aannames zijn lijken Peter en Chris veilig. Duarte krijgt voorlopig ook voordeel van de twijfel en Satyr is twijfel maar goed. Blijven dus Chimpa, Rossi en elsjorro over 

Zelf geef je ook weinig openheid of heb ik ergens overheen gelezen? Buiten het doorgeven vanuit de roddeloom?

15 minuten geleden zei komodo25:

Lynch:

1. Satyr 
2. Elsjorro1990
3. Peterhs
4. Duarte.
5. Rossi |||

6. Chrisje1993

7. komodo25 |

8. Chimpa ||||

Edit stem elsjorro meegenomen 

Ik ben veilig. Als je wat beter leest heb ik al wat hints gegeven. 

20 minuten geleden zei Rossi:
21 minuten geleden zei komodo25:

Zelf geef je ook weinig openheid of heb ik ergens overheen gelezen? Buiten het doorgeven vanuit de roddeloom?

Nee dat klopt. Maar goed als wolf zijnde had ik de info van de roddeloom anders gebracht. Of je dat wilt geloven is aan jou/jullie. Maar heb geen rol die ik actief kan inzetten dus kan dan ook weinig openheid geven 

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik ben veilig. Als je wat beter leest heb ik al wat hints gegeven. 

Die heb ik gemist dan. Hoewel ik wel wat lees in een discussie met Satyr met een bepaalde rol 

Nee dat klopt. Maar goed als wolf zijnde had ik de info van de roddeloom anders gebracht. Of je dat wilt geloven is aan jou/jullie. Maar heb geen rol die ik actief kan inzetten dus kan dan ook weinig openheid geven 
Ik heb die ook niet.

Verder is er, zoals je zelf aangaf, een zeer kleine kans op een tweede wolf in schaapskleren. Kans acht ik ook zeer klein. Of weet jij misschien meer, benoem je dit even heel kort als mogelijk maar zeer onwaarschijnlijk om daarna Duarte direct als veilig te bestempelen (zgn voordeel vd twijfel). Jullie veilig en de aandacht verleggen op anderen...

Goed, ik dreig eruit te gaan en zal dus een tipje van de sluier vrijgeven. Laat ik het zo zeggen: op dit moment dreigt de stemming niet door te gaan. Geloven jullie het niet? Laat de stemmen maar staan. Maar dan zijn we helaas wel een stemronde kwijt.