Jump to content
Dysproz

Weerwolven van Wakkerdam #110: Die groot slegte wolwe

Recommended Posts

311niat.jpg

 

In het al eeuwen oude dorpje Wakkerdam is het altijd rustig. Totdat het dorp opeens wordt belaagd door weerwolven. De paniek slaat in de tent. De eeuwenoude legende is opeens weer leven geworden! Elke nacht veranderen een paar schijnbare inwoners in weerwolven. Deze verscheuren met elkaar een inwoner. De inwoners gaan de strijd aan met de weerwolven. Iedere dag komen ze bij elkaar en houden ze een stemming. Degene met de meeste stemmen wordt ter dood veroordeelt. Hij wordt verdacht weerwolf te zijn. Maar of hij het nu echt is, weet men natuurlijk niet. Zal het de inwoners lukken om de weerwolven uit te schakelen? Of zijn het de weerwolven die op een moment een meerderheid hebben gekregen, en zo kunnen bepalen wie er vermoord wordt door de raad?

 

Speluitleg

Iedere deelnemer krijgt een rol. Je behoort tot de burgers (de goede) of de weerwolven (de slechte) en je moet er dus voor zorgen dat jou kamp wint. Daarnaast bestaat er een kans dat er een derde groep is die kan winnen: Het geliefde koppel (de rollen komen later). Ik verwacht van alle deelnemers dat ze dagelijks mee doen met de dorpsstemming. Deze vindt plaats in het topic. Daarnaast kunnen de weerwolven iedere ronde insturen voor hun prooi voor die nacht. Daarnaast hebben sommige spelers nog speciale krachten die ze kunnen gebruiken. Ik zal proberen om rond 23:30 uur de uitslag van de dag te posten - dit kan per dag variëren, ik zal bij iedere uitslag een deadline voor de volgende dag geven. Dit houdt in dat de lynch van de dorpsstemming bekend gemaakt wordt alsmede de prooi van de weerwolven. Het kan gebeuren dat de uitslag op een ander moment komt. Dan probeer ik dit zo vroeg mogelijk aan te geven.

 

Deadlines

De deadline zal elke dag rond 22:00 zijn. Berichten moeten om 22:00 binnen zijn. Dit betekent dat berichten die voor of op 22:00 binnenkomen wel tellen, en na of op 22:01 niet. Doe je dit wel krijg je een waarschuwing. Bij een volgende waarschuwing (activiteit, niet stemmen of deadline missen) lig je eruit.

 

Activiteit

Een online spel valt of staat bij de activiteit van de spelers. Daarom verwachten wij van iedereen een actieve deelname. Daarom wordt er van jullie verwacht:

- Actief gebruik van eventuele rolacties.

- Elke 48 uur posten in het topic

- Niet stemmen voor een lynch betekent permanent +1 op jezelf.

Bij de eerste keer niet voldoen krijg je een waarschuwing, bij de tweede keer uitschrijving of vervanging. Let op: Na Lynch 2 wordt er niet meer vervangen.

 

Openbaarmaking PM-communicatie

Het is verboden om PM’s openbaar te maken. Dat wil zeggen dat je nooit de PM’s van de spelleider/overige deelnemers in het topic mag posten. Je mag het niet quoten, citeren of er screenshots van maken. De informatie mag je wel in eigen woorden posten.

 

Privécontact met andere spelers

Het is dit spel niet toegestaan om tijdens het spel privécontact te hebben met andere spelers wanneer dit niet is aangegeven. Deze editie een bewuste keuze om de activiteit in het topic te verhogen.

 

Wie wint wanneer?

Met zes verschillende groepen is het misschien onduidelijk wie wanneer het spel wint. Daarom heb ik hier per groep aangegeven wanneer ze het spel zullen winnen. Daaronder staan nog enkele opmerkingen. Op deze manier moet het denk ik wel overzichtelijk zijn.

1. Weerwolven winnen, benodigdheden: De inwoners kunnen het spel niet meer winnen. Daarnaast moeten de tovenaar, de notabelen en het liefdeskoppel het spel niet meer kunnen winnen. Indien de grafdelver niet meer leeft, moet ook het lijk dood zijn.

2. Burgers winnen, Benodigdheden: De weerwolven allen dood. De tovenaar of de notabelen kunnen het spel niet meer winnen en indien de grafdelver dood is, moet het lijk ook dood zijn.

3. Koppel wint met Cupido, Benodigdheden: Het koppel bestaat uit een goede en een slechte en deze twee deelnemers zijn de enige twee deelnemers die nog in leven zijn. NB: Indien er nog een derde deelnemer leeft en dit is Cupido, zal het spel ook al afgelopen zijn en heeft het koppel en Cupido al gewonnen.

4. Lijk en grafdelver, Benodigdheden: De grafdelver is dood en de lijk is de enige levende deelnemer. Indien de grafdelver nog leeft, valt het lijk onder de burgers en wint dus met de burgers mee.

5. Notabelen, Benodigdheden: De drie notabelen moeten met z'n drieën overblijven. Ze moeten dus alle drie nog leven, en verder mag geen enkele speler nog leven.

6. Tovenaar, Benodigdheden: Indien de tovenaar nog leeft en alle levende deelnemers zijn betoverd, zal het spel meteen stoppen en heeft de tovenaar gewonnen, ongeacht of andere groepen nog in de race zijn om het spel te winnen.

NB: Indien een bepaalde rol niet in een editie zit, vervalt natuurlijk de eis.

NB: Indien het koppel niet wint, winnen de twee deelnemers alsnog met de burgers/weerwolven (afhankelijk van hun rol). Het is dus een extra kans om het spel te winnen.

NB: Indien de notabelen niet winnen, winnen de drie deelnemers alsnog met de burgers/weerwolven (afhankelijk van hun rol). Het is dus een extra kans om het spel te winnen.

NB: Zolang de grafdelver blijft leven, is het lijk onderdeel van de burgers en neemt hij dus deel aan de overwinning van de goeden.

NB: De tovenaar kan alleen het spel winnen als tovenaar.

 

Volgorde gebeurtenissen

1: Weerman(staat los van andere gebeurtenissen)

2: Sasquatch(voorkomt inwonerslynch)

3: Inwonerslynch

4: Yeti(voorkomt alle gebeurtenissen hierna)

5: Inbreker

6: Tovenaar

7. Welp

8. Vampier

9: Wolvenlynch

10. Weerwolf met conversie

11: Weerwolf Sniper

12: Moorden van het lijk

13: Heks

14. Druïde

 

Aantal opmerkingen:

- Alleen de Weerwolf in Schaapskleren en de Tovenaar worden als inwoner weergegeven bij alle opvragende rollen. De rest zal volgens zijn officiële rol bekend gemaakt worden. Het lijk wordt volgens zijn oude rol bekend gemaakt.

- Iedereen kan alleen voor zijn eigen rol insturen. Andere wolven kunnen dus niet bijvoorbeeld de sluipschutter insturen.

- De laatste notabelenstem en wolvenlynch die ik binnen krijg vóór de deadline gaat gelden.

- De lynch die doorgegeven wordt aan de spelleider dient dikgedrukt te worden weergegeven.

 

Overige regels

- Je stem geldt pas als hij is geturfd en in het overzicht staat! Een post: "kun je even voor mij stemmen want ik zit op mijn mobiel" is geen geldige reden en is ook niet bevorderlijk voor het spel om meerdere redenen.

- Dood = dood. Je mag vanaf dat moment geen invloed meer op het spel uitoefenen. Doe je dit wel, dan zul je voor twee edities geschorst worden.

Voor verdere uitleg over de rollen etc. verwijs ik jullie naar het oude topic, de spoilers werken nog niet en daardoor wordt de openingspost anders erg lang.

 

De rollen

Ik heb de rollen in drie delen verdeeld: Ten eerste heb je de goeden, bijna al rollen behoren tot het kamp van de burgers. Een enkele rol uit deze categorie wint echter niet mee met de burgers. In dat geval staat dit nadrukkelijk erbij vermeld. Daarnaast heb je de slechten, de weerwolven dus. Daarnaast heb je een groep van spelers die niet met de goede mee winnen, maar ook niet met de slechte mee winnen. Tenslotte hebben we de categorie met extra rollen. Dit zijn rollen die je kunt krijgen bovenop je huidige rol. Deze bepalen dus niet tot welk kamp je behoort, maar geven je extra krachten. Sommige van deze extra rollen zijn alleen beschikbaar voor de goeden, andere alleen voor de slechten en andere kunnen beiden partijen krijgen. Let op: Niet iedereen ontvangt een extra rol en het kan ook zomaar eens voorkomen dat je meerdere extra rollen krijgt. Dan heb je geluk. Tevens wil ik opmerken dat niet alle rollen in een spel voor komen. Jullie weten dus niet welke krachten er nu precies in het spel zitten.

 

De goeden:

Spoiler

Anarchist: Deze bewoner heeft weinig op met het gezag. Eenmaal in het spel mag hij zijn krachten gebruiken door de Burgemeester het spel uit te jagen. De speler met deze rol verlaat dan het spel, maar is niet dood. Zolang de Anarchist leeft kan hij echter niet terugkeren, en kan er ook geen nieuwe burgemeester gekozen worden. Als de Anarchist doodgaat keert de speler die Burgemeester was terug (hij blijft burgemeester). Het eruit sturen zal gebeuren net voordat de prooi van de weerwolven bekend gemaakt wordt.

Beul: De beul kan eenmalig iemand vermoorden in het spel. Dit gebeurt overdag, waardoor iedereen te weten komt dat hij de beul is.

Boekhouder: Op het moment dat deze door de inwoners is gedood, mogen degene die op hem gestemd hebben de volgende ronde niet mee stemmen! Wordt hij op een andere manier gedood, gebeurt er niets.

Cupido: Hij is een persoon wie een koppel kan aanduiden. Dit doet hij door een PM naar de spelleider te sturen tijdens de eerste stemronde! Daarna heeft hij in het spel verder geen speciale krachten meer. Wel heeft hij een extra winkans indien de ene helft van het koppel goed is en de andere kant van het koppel slecht. Op het moment dat het koppel als duo als enige overblijft, wint het koppel samen met Cupido de editie. De cupido mag op eigen initiatief PM contact hebben met het koppel. Het koppel weet in eerste instantie echter niet wie de cupido is.

Dochter: Wordt gered (van alle mogelijke manieren) van de dood door de moeder. De moeder en de dochter weten van elkaar wie ze zijn en mogen PM contact met elkaar hebben.

Dokter: Een persoon die iemand anders kan beschermen, zodat die niet vermoord kan worden. Hij kan echter iedereen maar 1 keer beschermen. Jezelf kan je niet beschermen. De dokter beschermt tegen alles, inclusief liefdesverdriet. In dat laatste geval zal de beschermde persoon 1 ronde later alsnog sterven aan liefdesverdriet.

Dorpsgek : Een speciaal persoon. Hij/zij mag eens in de stemronde 3 stemronden beginnend vanaf de eerste (1, 4, 7, enz.) 3 personen pmen naar de spelleider. Hij krijgt de rollen van de 3 in willekeurige volgorde. Hij weet dus niet welke rol bij wie hoort! Als een van de personen een extra rol heeft, krijgt de dorpsgek deze niet te zien! Het opvraagmoment zal niet gewijzigd worden bij het overnemen van deze rol.

Druïde: Één keer in het spel mag de druïde de rol overnemen van een gestorven inwoner. Hij mag deze rol dan opnieuw gebruiken. Hij kan de rollen van Cupido en Oligarch niet overnemen en ook kan hij geen weerwolf worden. Iedereen krijgt te zien dat de druïde 's nachts zijn rol heeft ingezet. Maar men krijgt niet te zien wie de druïde is en welke rol hij heeft overgenomen.

Edelman: Als de weerwolven hem voor de 1ste keer vermoorden, sterft hij niet. Maar de 2e keer dat ze hem willen vermoorden, sterft hij.

Filosoof: Hij mag één keer tijdens het spel een pm sturen naar de spelleider met de vraag "Hoeveel van "rol x" zitten er in het spel?". Hiervoor moet hij de exacte naam van de rol opgeven. Dus niet "hoeveel inwoners of hoeveel weerwolven zitten er in het spel?". Maar "Hoeveel kwajongens zitten er in het spel?" of "Hoeveel leugenwolven zitten er in het spel?". Als antwoord krijgt hij het totale aantal van die rol die er in het begin van het spel in zaten. Dus niet het aantal wat er op dit moment nog in zit. Hij kan geen extra rollen (notabelen, betoverden etc.) opvragen.

Graaf: op het moment dat er een gelijke stand is, telt de stem van de Graaf dubbel, om mogelijk toch een doorbraak te forceren. De Graaf mag eennmaal een stemming negeren en zelf iemand wegsturen. Dit moet hij doen voordat de uitslag van de stemming bekend is geworden. Zodra de Graaf het spel verlaat moet er een Burgemeester gekozen worden.

Geest: De Geest mag na zijn dood door blijven posten in het topic. Echter vervalt zijn recht om te stemmen tijdens lynches.

Grafdelver: De grafdelver kan in één van de eerste 5 nachten de doden namens de weerwolven niet door laten gaan. Zo redt hij een onschuldige van de dood. Hij graaft de doden namens de weerwolven op en dit wordt het lijk. Het lichaam is ernstig verminkt en de grafdelver weet dus niet wie het is. In het geval dat de yeti of weerman zijn rol gebruikt is de grafdelver zijn rol kwijt. In het geval dat de de grafdelver zijn rol gebruikt in een heldere nacht zal hij het eerste slachtoffer opgraven.

De Grijsaard: Deze Grijsaard is geliefd en gerespecteerd in het dorp. Als de weerwolven hem doden stemmen de bewoners de dag erna twee mensen weg (iedereen krijgt twee stemmen). Als de bewoners hem wegstemmen mag er in de volgende stemming alleen op die bewoners gestemd worden die de Grijsaard hebben weggestemd.

Hacker: De hacker kan eenmalig in het hele spel ervoor zorgen dat de rollen van 2 personen met elkaar omgedraaid worden. Als een speler extra rollen had, worden deze niet omgewisseld. Het omwisselen gaat niet door als hij een zielsverwant of minstens één slechte kiest. Hij kan niet zichzelf kiezen om te wisselen.

Heilige: Zolang de Heilige leeft vervallen alle stemmen van de slechten in de dorpsstemming.

Heks: De heks heeft 2 drankjes: een levensdrankje en een doodsdrankje. Zij kan elke nacht kiezen om een drankje te gebruiken of niets doen. Met het levensdrankje kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen, deze keert terug in het spel met zijn oude rol en, mits hij deze nog niet gebruikt heeft, kan hij deze rol alsnog gebruiken. Ook zijn speciale rol krijgt hij weer terug. Met het doodsdrankje kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken. Beide drankjes kunnen slechts eenmaal gebruikt worden. Op het moment dat de heks gestorven is, mag hij de drankjes niet meer gebruiken. De heks kan maar 1 drankje per nacht gebruiken. De heks kan het drankje niet op zichzelf gebruiken.

Hypnotherapeut: Deze inwoner hypnotiseert de weerwolven zodanig dat de hypnotherapeut eenmalig de dode van de weerwolven mag bepalen. Laat hij de weerwolven echter een andere weerwolf doden, dan sterft de hypnotherapeut zelf. Als de hypnotherapeut zijn krachten niet gebruikt, kiezen de weerwolven zelf hun dode.

Hypnotiseur: Op het moment dat de weerwolf met conversie hem wil convergeren, gaat de weerwolf met conversie zelf dood en blijft de Hypnotiseur gewoon hypnotiseur.

Inbreker: Dit personage mag één keer per 2 nachten een persoon uitkiezen waar hij inbreekt. Zo komt hij te weten welke rol die speler heeft en of hij die al gebruikt heeft. Dit mag hij elke tweede nacht doen, dus 2e, 4e, 6e etc.

Inwoners: Zij zijn goede zonder speciale krachten.

Jager: Als de jager sterft, kan hij nog iemand mee de dood in schieten. Dit kan hij doen vlak nadat hij te weten is gekomen dat hij dood is.

Joker: De Joker kan één keer in het spel van rol wisselen met een andere speler. Hij doet dit door een pm te sturen naar de spelleider met de naam van de speler waarmee hij zijn rol wilt wisselen. Als hij een weerwolf uitkiest dan gaat de weerwolf dood, en neemt hij de rol van de weerwolf over. Als hij een inwoner uitkiest dan neemt hij de rol van die inwoner over, en wordt diegene die de oude rol had een normale inwoner. De joker zal geen speciale rollen overnemen. Hij kan zijn rol op elk tijdstip inzetten.

Keukenmeid: Op het moment dat de keukenmeid door de stemming vermoord wordt, slaat zij een gil als er een weerwolf op haar gestemd heeft in de ronde dat zij overlijdt.

Klokkenluider: De klokkenluider mag eenmalig het speculeren en discussiëren stopzetten. Daarna mag er in het topic alleen nog maar gestemd worden(zonder uitleg!). Hij dient zijn rol wel minstens 6 uur voor de deadline in te zetten.

Kwajongen: Kan midden in het spel met iemand een "practical joke" uithalen. Hierdoor word de rol van degene met wie die wordt uitgehaald bekend gemaakt. Dit kan hij maar 1 keer in het hele spel doen! Als de deelnemer ook een extra rol heeft, wordt deze niet bekend gemaakt.

Leugenaar: De leugenaar kan 2 keer in het spel zijn openbare stem aanpassen naar een speler naar keuze. Dus in het topic zal stem op speler A zichtbaar zijn terwijl de stem in werkelijkheid op speler B is gezet. Deadline voor het inzetten van de rol is de lynchdeadline. Dit is de inwonersvariant van de leugenwolf.

Medium: Zolang de medium leeft krijgen jullie de rollen van de doden te weten. De eerste twee nachten nadat de medium dood is gegaan zullen de (extra) rollen niet onthuld worden. Daarna verloopt alles weer als normaal.

Maagd: Deze verleid automatisch op een van de weerwolven (dit loot de spelleider), als de maagd word gedood dan gaat deze weerwolf, die verliefd op hem/haar is geworden, dood aan liefdesverdriet. Als deze weerwolf doodgaat dan gaat de maagd NIET dood. Indien die weerwolf eerder sterft dan de maagd, zal er geen weerwolf doodgaat als de maagd doodgaat.

Moeder: Op het moment dat de moeder leeft, kan de dochter niet dood gaan. De moeder en de dochter weten van elkaar wie ze zijn. De moeder beschermd de dochter van alles, inclusief de inwonerslynch en liefdesverdriet. Als de moeder sterft zal de dochter alsnog sterven aan liefdesverdriet. De moeder en dachten weten van elkaar wie ze zijn en mogen PM-contact hebben.

Nuk-luk: Dit goedaardige angstaanjagende monster wordt beschermd door de Yeti en de Sasquatch. Zolang beide leven kan de Nuk-luk niet gedood worden door de weerwolven. De Nuk-luk krijgt aan het begin van het spel te horen wie de Yeti en de Sasquatch zijn. en mag ook met hen PM-contact hebben.

De Oligarch: Deze inwoner wijst bij het begin van het spel twee deelnemers aan. Deze inwoners krijgen de extra rol Notabele. De Oligarch heeft zelf ook de extra rol Notabele. Samen hebben zij een extra winkans (zie extra rol De Notabelen)

Ooggetuige: De ooggetuige mag 1 nacht uitkiezen. Hij is die nacht de ooggetuige van de moord van de weerwolven. 1 van de weerwolven wordt voor hem bekend. De ooggetuige zelf wordt echter ook bekend bij de weerwolf die hij ziet! Als die ene weerwolf of de ooggetuige nog een extra rol heeft, wordt deze rol niet bekend gemaakt. Je stuurt deze info per PM naar beide spelers. Er wordt door de spelleider geloot welke weerwolf gezien wordt.

Oud-Burgermeester: De oud-Burgemeester mag een keer in het spel alle stemmen ongedaan maken. In plaats daarvan sterft de huidige burgemeester. Hij wordt de nieuwe burgemeester.

Pater: deze inwoner mag eenmaal gedurende het spel overdag een dode oproepen - enkel een goede dode - die hem dan zeggen wie hij moet doden. De dode PM't deze naam naar de spelleider. Als hij die persoon gedood heeft en het was een goede, dan sterft ook de pater; als het een slechte was blijft de pater in leven maar weet iedereen dat hij de pater is.

Prins: De eerste keer dat de inwoners hem eruit stemmen gaat hij niet dood. Zijn rol zal dan wel voor iedereen bekend worden. De tweede keer dat de inwoners hem eruit stemmen dan gaat hij wel dood. Wanneer de wolven hem aanvallen gaat hij meteen dood.

Rechter: De Rechter mag eenmaal de stem van de bewoners ongeldig verklaren, en in plaats van de keuze van de bewoners iemand anders wegsturen. Daarbij wordt de identiteit van de Rechter wel bekend. De rechter heeft alleen invloed op de stemming voor de lynch, niet van die van de burgemeester.

Roddeloom: De roddeloom mag eenmaal in het hele spel de naam van een persoon doorfluisteren aan een ander. De ander krijgt dan de naam van de persoon te horen + zijn rol. Hij zal echter niet te horen krijgen wie de roddeloom is. Heeft de persoon ook een extra rol, wordt deze niet doorgefluisterd.

Sasquatch: Dit goedaardige angstaanjagende monster rent een keer in het spel overdag naar buiten. Iedereen vlucht, waardoor de stemming mislukt. Overige rollen kunnen later alsnog ingezet worden.

Slachtoffer: Het slachtoffer kan zich één keer voor een lynch van de wolven opofferen. Hij zal dan zelf sterven en het doelwit van de wolven zal blijven leven.

Stalker: De stalker kan twee keer in het spel een speler uitkiezen die hij stalkt. Wanneer de speler die hij stalkt een actie heeft uitgevoerd krijgt hij dit te horen. De stalker krijgt niet te horen aan welke kant zijn doelwit hoort of welke rol die heeft. Alleen of hij een rol heeft gebruikt die ronde. De rol kan worden ingezet door een pm te sturen naar de spelleider voor de deadline.

Het toegewijde dienstmeisje: Het Toegewijde Dienstmeisje kan één keer in het spel naar de spelleiding een privébericht sturen dat ze de rol van het lynchslachtoffer van de eerstvolgende lynch wil overnemen. De speler die die betreffende lynch sterft, sterft als het Toegewijde Dienstmeisje. Het Toegewijde Dienstmeisje krijgt via privébericht te horen wat haar nieuwe rol is.

Vampier: De vampier is een bloedverwant van de weerwolven, maar hij hoort niet bij hen. Hij hoort gewoon bij de goede. De vampier kan een ander personage doden. Hij neemt dan zijn rol over. Kiest hij alleen een weerwolf uit, gaat hij zelf dood (wordt niet bekend in topic wie hij probeerde over te nemen). Vallen de weerwolven hem aan, dan gaat er een weerwolf mee dood. De vampier neemt ook de extra rol over.

Weerhamster: De Weerhamster kan niet vermoord worden door de wolven! Hij zal echter wel sterven als zijn rol wordt opgevraagd door de dorpsgek/inbreker.

Weerman: deze inwoner voorspelt het weer. Hij mag eenmaal een bewolkte nacht voorspellen. Dit betekent dat er geen maan te zien is en de weerwolven géén acties mogen ondernemen. Dit doet hij middels een PM naar de spelleider. De ronde hierna volgt echter een heldere nacht waarin de maan extra goed zichtbaar is en de weerwolven twee slachtoffers mogen maken. Pas bij het bekendmaken van de uitslag wordt bekend dat de weerman zijn rol gebruikt heeft. De weerman heeft alleen invloed op de wolvenlynch en niet op de tovenaar, lijk etc. Ook de Weerwolf sluipschutter mag in een heldere nacht 2 keer schieten.

Yeti: Dit goedaardige angstaanjagende monster rent en keer in het spel 's nachts naar buiten. Iedereen vlucht, waardoor de nachtelijke activiteiten niet doorgaan. Speciale krachten kunnen hiernaar alsnog hun rol gebruiken.

 

De slechten:

Spoiler

Charismatische Weerwolf: Deze bewoner heeft ontzettend veel uitstraling. Zijn stem telt altijd dubbel. De Charismatische Weerwolf kan zelfs eenmaal onder een stemming uitkomen. Als het dorp hem uitkiest om te sterven kletst hij zich eruit. In dat geval vervalt de stemming, maar weten de inwoners wie de Charismatische Weerwolf is.

Bloeddorstige weerwolf: Deze weerwolf laat elke nacht een bericht achter geschreven in het bloed van de die nacht gelynchte inwoner. (max 200 tekens)

Frauderende Weerwolf: deze weerwolf mag eenmaal de stemmen van de goeden in de dorpsstemming laten vervallen.

Leugenwolf: De leugenwolf kan 2 keer in het spel zijn openbare stem aanpassen naar een speler naar keuze. Dus in het topic zal stem op speler A zichtbaar zijn terwijl de stem in werkelijkheid op speler B is gezet. Deadline voor het inzetten van de rol is de lynchdeadline.

Seppukuwolf: Deze wolf kan zijn eigen leven opofferen om een van de goede te converteren. Staat hij bovenaan in de stemming wanneer hij zelfmoord pleegt zal niet de 2e in de stemming gelyncht worden.

Slapende Wolf: De slapende wolf behoort gewoon tot de wolven maar hij zal in het begin slapen. Dat betekent dat hij niet mag communiceren met zijn medewolven (wel meelezen) en ook geen lynch mag insturen. De wolf wordt wakker wanneer er een actie op hem uitgevoerd wordt (stemmen en opvragen tellen hierin niet mee, ook betoveren niet), degene die de actie uitvoert zal sterven. 

Verhullende Wolf De verhuller kan eenmalig de rollen van gestorven personages (komende nacht) verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt in het infotopic. Hij moet de dag tevoren vermelden dat hij rollen wil verhullen. De rol van de speler die gedood wordt door de dorpsstemming wordt ook niet onthuld.

Wachtersweerwolf: deze weerwolf staat op wacht en zolang hij leeft kan tijdens de activiteit van de weerwolven ('s nachts dus) de weerwolf niet herkend worden. Zolang hij leeft, kan de ooggetuige dus niks doen. Indien de ooggetuige zijn rol gebruikt als de wachtersweerwolf nog in het spel zit, is hij zijn rol kwijt en krijgt de wachtersweerwolf te weten wie hij is.

Weerwolf: Zij zijn de slechteriken en spelen tegen alle andere groepen. Hun doel is om al de andere groepen te elimineren. Zij weten van elkaar dat ze weerwolf zijn.

Weerwolf hacker: Deze weerwolf kan twee weerwolven onderling van rol laten wisselen, uitgezonderd zichzelf.

Weerwolf met conversie: Deze weerwolf mag eenmalig in het spel één deelnemer tot weerwolf maken. De rol van deze speler komt dan totaal te vervallen. Dit wordt gezien alsof degene met de rol vermoord is. Voorbeeld: convergeert men de moeder, kan de dochter gewoon vermoord worden.

Weerwolf in kwajongenskleren: Hij kan naast de weerwolfacties ook iets wat op de kwajongen lijkt: Hij pm't 2 namen naar de spelleider, van de eerste naam komt de naam in het topic te staan, van de tweede naam de rol: oftewel hij geeft valse informatie. Er staat wel: De kwajongen gebruikt zijn krachten... De weerwolf in kwajongenskleren wordt als hij opgevraagd wordt weergegeven als weerwolf in kwajongenskleren en niet als kwajongen.

Weerwolf in schapenkleren: Eigenlijk is hij ook een weerwolf. Alleen als de dorpsgek hem onderzoekt, krijgt hij te horen dat de rol 'inwoner' is! Ook als de roddeloom de rol van de weerwolf in schapenkleren doorfluistert, wordt de rol 'inwoner' gezegd.

De Weerwolfkoning: Iedere keer dat een weerwolf gedood wordt, en de Weerwolfkoning nog in leven is, daalt er een gevoel van grote dreiging neer op het dorp. Inwoners sluiten zich op in hun eigen huis, en wachten de gebeurtenissen af. De stemming vindt die dag plaats via PM. Iedereen die die dag zijn gezicht laat zien (een post plaatst of posts hinderlijk edit) vindt zonder pardon zijn einde. Alle niet-weerwolf rollen (ook de extra rollen) in het dorp vervallen tot de volgende dag (attributen werken ook tijdelijk niet). Ook opvraagrollen werken de nacht van het sterven van de wolf niet. De weerwolfkoning situatie loopt van inwonerslynch tot inwonerslynch. Indien de Beul 's middags al een wolf pakt zal de rest van de stemming via PM plaatsvinden. (Opvraagrollen werken wel, indien ze voor de actie van de beul zijn ingestuurd.

De Weerwolf Sluipmoordenaar: Deze weerwolf mag iedere nacht een PM naar de spelleider sturen met een naam en een rol erin. Heeft degene met die naam die gestuurd wordt, de rol die ook gestuurd wordt, sterft die deelnemer.

Welp: De welp is een nog niet volgroeide weerwolf. Om op te groeien tot een volwaardig weerwolf, dient hij een welpenmoord te plegen. Dat doet hij door de naam van een speler met diens rol door te sturen naar de spelleiding. Als de combinatie van naam en rol met elkaar klopt, zal de welp de speler in kwestie vermoorden en zelf opgroeien tot een gewone weerwolf en krijgt op deze manier contact met de weerwolven. Mislukt de welpenmoord, dan sterft de welp zelf.

Wolvenjong:Als de weerwolven hem aanvallen, doden ze hem niet maar wordt hij ook een weerwolf. Als de inwoners hem doden, gaat hij gewoon dood. Hij overleeft het als enige slechte niet. Hij gaat dan ook dood. 

 

Overige rollen:

Spoiler

De Tovenaar: De Tovenaar is iemand die alleen in zijn eentje kan winnen. Hij wint dus niet indien de burgers het spel winnen. De tovenaar wordt door iedere rol gezien als inwoner en ook bij een eventueel koppel of notabelengroep zal hij als inwoner worden aangekondigd. Er zal niet bekend worden dat er een tovenaar in het spel zit. Pas bij zijn dood zal duidelijk worden dat hij tovenaar was. Elke nacht, voordat de weerwolven hebben toegeslagen, betovert hij een van de bewoners. Deze krijgt de extra rol Betoverde, maar weet dit niet zelf. Als een Betoverde wordt gedood wordt ook zijn extra rol bekend gemaakt. Stemmen van de Betoverden op de Tovenaar gelden niet. Als er alleen nog maar Betoverden in het spel zijn, en de Tovenaar leeft nog, dan heeft de Tovenaar gewonnen. 

Lijk: Op het moment dat de grafdelver zijn rol in zet, wordt degene die gered wordt het lijk en zijn oude rol vervalt hierdoor! Het lijkt doet niets, zolang de grafdelver leeft. Op het moment dat de grafdelver vermoord is, begint het lijk met moorden. Hij zal elke nacht een extra doden maken. Op het moment dat de lijk in zijn eentje over blijft (of als de lijk 1 van het liefdeskoppel is, dan moet het koppel overblijven), heeft het lijk het spel gewonnen. De weerwolven kunnen hem geen tweede keer aanvallen aangezien ze geen dood vlees lusten. Als het lijk opgevraagd wordt dan wordt hij weergegeven als zijn oude rol. Het lijk kan zijn oude rol niet meer gebruiken. 

 

Extra rollen:

Spoiler

Betoverde Op het moment dat de tovenaar je betoverd heeft, krijg je de extra rol betoverde. Je weet niet dat je deze extra hebt. Het nadeel van het hebben van deze rol is dat je stem op de tovenaar niet geldt. Op het moment dat iemand met de extra rol betoverde overlijdt, wordt naast zijn gewone rol ook bekend gemaakt dat hij betoverd was.

Burgemeester: Dit is een rol die je niet aangewezen kan krijgen door het lot. Op de eerste dag wordt democratisch door alle deelnemers bepaald wie de burgemeester wordt. Hij houdt dan gewoon zijn oude rol. De rol burgemeester wordt een extra rol. Op het moment dat er een gelijke stand is, telt zijn stem dubbel, om mogelijk toch een doorbraak te forceren. Dit geldt pas nadat eventuele extra stemmen (bijv. notabelen) en ongeldige stemmen (door betoverden of door de aanwezigheid van een heilige) zijn meegenomen.

Liefdeskoppel: Door cupido worden twee deelnemers aan elkaar gekoppeld. Zij vormen een liefdeskoppel. Als de ene helft van het koppel sterft, sterft de ander mee. Op het moment dat het iemand van de goede en iemand van de slechte kant is, krijgt dit koppel een extra doel: Samen als koppel proberen te overleven en alle andere deelnemers uitroeien. Als ze dit lukt, zal het liefdeskoppel met cupido het spel winnen. Het koppel kan samen contact hebben, alsmede met de cupido, alleen weten ze in eerste instantie niet wie hij is. De rollen van het koppel worden door de spelleider aan het koppel gemeld (uitzondering: Tovenaar).

De Notabelen: Deze inwoners krijgen gezamenlijk een extra stem in de dorpsstemming, die ze via een PM naar de spelleider sturen. Het doel van de Notabelen is om gezamenlijk over te blijven. Alle drie de notabele moeten dus blijven leven tot het einden. Notabelen krijgen van elkaar te horen welke rol ze hebben. Als de weerwolven zijn uitgeroeid loopt het spel door totdat of de Notabelen of de inwoners hebben gewonnen. Als iemand de helft van het Liefdeskoppel en Notabele is, gaat de liefde voor. Als iemand weerwolf en Notabele is, gaat het notabel wezen voor. Het recht op een notabelenstem vervalt als minstens één van hen dood is. Wanneer één van hen dood is mogen de overige twee geen PM-contact meer hebben met elkaar.

IJzeren Hein: De IJzeren Hein overleeft alle moordende acties, behalve de burgerstemming en wolvenlynch. IJzeren Hein is een extra rol en kan zowel tot de burgers als tot de weerwolven horen! De spelleider loot bij het begin wie de IJzeren Hein zal zijn.

Zielsverwant: Zielsverwanten (er zitten er als ze in een spel zitten er altijd meerdere in) weten van elkaar de rollen en dat ze aan de goede kant horen. De weerwolf van conversie kan hun niet convergeren en ook de hacker kan de rol van een zielsverwant niet veranderen.

 

Inschrijflijst:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

 

 

Ik ben dit weekend weg dus we starten nooit eerder dan maandagavond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inschrijflijst:

1. Satyr
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe ook maar een keer mee. Deden dit spel altijd op famillievakanties, al is dit wel heel erg uitgebreid. Hopelijk word het niet te ingewikkeld.

 

Inschrijflijst:

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5.
6.
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6.
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7.
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8.
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9.
10.

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil ook graag mee doen. Ben weer eens erg lui dus wie wil mij op het lijstje plaatsen zodra hij/zij zichzelf ook aanmeldt

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden zei chrisje1993:

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel 

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel

13. komodo25

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel

13. komodo25

14. Chimpa

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel

13. komodo25

14. Chimpa

15. Grote Ree

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Dysproz:

Excuus, morgen

Doe maar kalm aan, liever wachten we een paar dagen dat je er tijd voor hebt, dan dat het een TeamWesil editie wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

311niat.jpg

 

De rollen zijn verdeeld en de stemming is geopend. Jullie mogen weer op zoek naar de wolven.

 

Lynch

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel

13. komodo25

14. Chimpa

15. Grote Ree

 

Deadline: 25 april | 22.00

Edited by Dysproz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had vorige ronde als enige een opvraagrol en gebruikte deze niet, toen duidelijk werd dat er grote kans was dat hij eruit gestemd ging worden. Enige reden, anders was het random stem geworden.

 

Lynch

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs
5. Duarte.
6. Markhouten |
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel

13. komodo25

14. Chimpa

15. Grote Ree

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lynch

1. Satyr
2. Elsjorro1990
3. Srangaman
4. Peterhs |
5. Duarte.
6. Markhouten |
7. Pino
8. TeamWesil
9. Rossi
10. Bazoer

 11. Chrisje1993

12. Chiemel

13. komodo25

14. Chimpa

15. Grote Ree

 

Peterhs gaat gekke dingen doen onder druk, dus levert ons wellicht informatie op. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...