Jump to content

Recommended Posts

Volgens mij is hier nog geen topic van, dus bij deze.

WK is afgelopen weekend begonnen. Is in Canada, dus meeste wedstrijden worden hier 's avonds uitgezonden. Nederland erg sterk begonnen door winstpartijen op de V.S. (regerend Olympisch Kampioen) en Schotland (EK-winnaar). Tussendoor wel verloren van Zweden, maar zijn toch goede resultaten. Sowieso worden ze de laatste jaren steeds iets beter, maar een plek bij de eerste 8 is deze keer de doelstelling. Lijkt al moeilijk genoeg. Vandaag spelen ze tegen Japan en Zwitserland die beide tot nu toe drie van de 3 gewonnen hebben.

https://nos.nl/artikel/2278521-curlingmannen-stunten-weer-op-wk-nu-tegen-europees-kampioen-schotland.html 

Hierboven kun je de laatste steen zien van de gewonnen wedstrijd tegen Schotland. Goed gedaan hoor :)

Edited by 007mark

Ik ben hier in Finland een aantal keer wezen curlen. Verrassend leuk om te spelen (al bakten wij er vrij weinig van). 

Ook als kijksport kan ik het eigenlijk best wel waarderen, al kan ik er mij moeilijk toe zetten om er echt voor te gaan zitten. 

Op 2-4-2019 om 13:15 zei E2E:

Kan iemand mij eens simpel uitleggen hoe die regels nou werken?

Zijn het meest vergelijkbaar met Jeu de Boules denk ik ;c

Begin van de avond overigens goede overwinning op China. Aankomende nacht tegen Duktsland.

• 2 weeks later...