Jump to content
Jeroen.

[Sign-up] Everything is in your hands.

Recommended Posts

Na een periode van minder aanwezigheid in met name de FM-delen heb ik besloten om terug te keren met een idee dat mij persoonlijk heel erg aanspreekt. Ik wil een competitie starten waarbij jullie als deelnemers zo ongeveer alles zelf zullen beslissen en ook verantwoordelijk zullen zijn voor de resultaten en uitslagen die je behaalt. Dit klinkt allemaal misschien niet heel duidelijk maar ik zal hieronder een verdere uitleg geven.

Allereerst zullen we moeten starten met de basis. Mocht je willen meedoen dan zal je vanaf 0 een club gaan vormen. Hierin krijg je de vrijheid qua clubnaam, logo en hoe het tenue van de door jou gevormde club er uit zal gaan zien.

Volgende stap is het vullen van de selecties voor de eerste seizoenshelft. Hiervoor zijn er meerdere opties mogelijk hoe we dit kunnen doen. 

Nadat je je club heb opgericht en de selectie is samengesteld zal je deze selectie van mij ontvangen zodat je deze kan gebruiken in FM Touch. Dit is een gratis extra bij aankoop van FM waarmee je online tegen elkaar kunt spelen. Je zal hiermee tegen elke tegenstander je wedstrijden spelen waarbij blessures en kaarten mee zullen tellen richting latere wedstrijden. Dus stel je eerste spits valt in de eerste wedstrijd geblesseerd uit dan zal hij afhankelijk van de blessure de komende wedstrijden missen.

Na deze eerste seizoenshelft zal er een gesloten transferperiode plaatsvinden waarbij er onderling kan worden gehandeld met transferbudget, spelers en draft picks.

Hierna zal je wederom het tegen elkaar opnemen met de nieuwe selectie waarna er als alle wedstrijden gespeeld zijn een knock-out play-off word gehouden. De bovenste teams zullen hierin onderling uitmaken wie er kampioen word.

Hierna zal er een zomerse transferperiode plaatsvinden die word begonnen met een draft. Hierin zullen talentvolle spelers beschikbaar zijn die door jullie gekozen kunnen worden om zo je team te kunnen verversen en eventuele oude rotten te vervangen. Daarnaast zal er een groep spelers zijn die voor een vast bedrag vastgelegd kunnen worden en kunnen jullie natuurlijk altijd onderling spelers transferen.

Voor het samenstellen van de selectie heb ik op dit moment twee/drie opties in gedachte.

De eerste is een draft waarbij iedereen om en om een speler kiest. Grootste nadeel hiervan is de tijd die het duurt om dit te doen.

De tweede is een optie waarbij iedereen een selectie samenstelt en er zal worden geloot tussen dubbele spelers. Nadeel hiervan is dat de selectie waarschijnlijk minder gebalanceerd zullen zijn.

De derde optie is een combinatie van beide waarin er een draft zal zijn waarin iedereen een gedeelte van zijn selectie kiest om de absolute sterren te verdelen en de rest van de selectie zoals optie 2 zal worden samengesteld.

Mocht je willen deelnemen dan zie ik graag een reactie in dit topic met daarin welke optie je voorkeur heeft.

Mochten er verder nog vragen zijn dan kunnen deze altijd gesteld worden.

Count me in...... Zou voor de 3de optie gaan. 1ste optie is alleen te doen als je alleen maar actieve mensen hebt die geregeld hier kijken. 

Ik hoop minimaal 6 deelnemers te vinden voor dit eerste seizoen aangezien het anders wel een heel karige competitie word. Voorlopig lijkt optie 3 de grote favoriet dus de kans is groot dat deze het gaat worden.

23 uur geleden zei Rossi:

Uh hoe werkt fm touch? Heb ik dat ook? 

FM Touch is een programma wat standaard bij aankoop van FM zit en waarin je losse wedstrijden kan zitten. Weet niet of je ooit een netwerkspel gedaan heb maar daar is het qua proces mee te vergelijken. Ik zal aan het begin van het seizoen ook een uitgebreidere uitleg posten hoe het exact te gebruiken.

FM Touch is een programma wat standaard bij aankoop van FM zit en waarin je losse wedstrijden kan zitten. Weet niet of je ooit een netwerkspel gedaan heb maar daar is het qua proces mee te vergelijken. Ik zal aan het begin van het seizoen ook een uitgebreidere uitleg posten hoe het exact te gebruiken.
Ik zag het bij steam staan. Zal morgenavond ff een keer opstarten kijken wat het is

Misschien kun je er een paar mentions uitdoen @Jeroen.? Ik zou dan naar de andere signups kijken (bijv. Create Your Legend van Juca) voor een lijstje met mensen die dit wel willen meedoen. 

Gepost (edited)

Misschien verplaatsen naar het fm gedeelte ipv novelles

@Lazy

Edited by Rossi