Spring naar bijdragen
007mark

De Grote MU F1 Competitie

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

De Grote MU F1 Competitie

Welkom allemaal bij de eerder aangekondigde prono die we hier gaan doen voor het komende seizoen van de Formule 1. Hierin kunnen we voor eens en voor altijd uitmaken wie er nu echt de grote kenner is op het gebied van autosport. Aangezien de testweken zijn afgerond kunnen jullie meteen de prognose voor de eerste race in Melbourne invullen. Alvast veel succes!

Speluitleg

Voor ieder raceweekend zal iedere deelnemer de top 10 voorspellen van de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slecht 1 positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt. Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar punten te verdienen zijn. Hiervoor zijn per goed voorspelde vraag 2 punten te verdienen. De deadline voor het invullen van je prognose ligt altijd op het tijdstip dat de kwalificatie begint. Uiteraard is het geen verplichting om elke race mee te doen, dus mag je ook na een paar races inspringen. Echter houden we wel een klassement bij om een eindwinnaar uit te roepen, dus zorg dat je er bij bent.

RONDE 1/21

image.thumb.png.a152b897776dffb8df0066e6cad90d17.png

Inschrijven doe je door onderstaand lijstje over te nemen en in te vullen (mag in het topic):

Citaat

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Pole Position:

Eerste uitvaller:

Snelste ronde:

Deadline: 16-03 07:00

@Elano @Magikarp @Rogier. @Barteh @Roprop @komodo25 @Keko @tdogg16 @Justin @Kokkie @Regis @Platina32 @Darkcrusader @Satyr @Richarð. @Lazy @Hwb @Fabian.

bewerkt door 007mark

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou het niet leuker zijn om meer punten te geven voor de hogere posities? 

10 punten voor de nummer 1 t/m 1 punt voor de nummer 10 correct. Het lijkt me wel belangrijker om de top goed te voorspellen dan dat je de nummers 9 en 10 nog goed hebt. 

Sowieso top dat je het organiseert en uiteindelijk bepaal jij de regels natuurlijk. Maar voordat we beginnen misschien dat het nog wel een kleine discussie waard is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Barteh:

Zou het niet leuker zijn om meer punten te geven voor de hogere posities? 

10 punten voor de nummer 1 t/m 1 punt voor de nummer 10 correct. Het lijkt me wel belangrijker om de top goed te voorspellen dan dat je de nummers 9 en 10 nog goed hebt. 

Sowieso top dat je het organiseert en uiteindelijk bepaal jij de regels natuurlijk. Maar voordat we beginnen misschien dat het nog wel een kleine discussie waard is.

Met de dominatie van Mercedes en Ferrari zou ik dat niet zo snel zeggen, hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was ook mijn idee erachter inderdaad: Denk dat de meeste mensen de eerste posities wel goed kunnen voorspellen, daarachter is het echter een stuk spannender in mijn ogen. Dan zou het wellicht een beetje vreemd zijn om daar in vergelijking maar heel weinig punten voor te geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

In de afgelopen jaren had je volgens mij ook 9/10 keer een Force India en Renault die dan positie 7-10 pakken. 

Maar ik zeg ook niet per sé dat het moeilijker is de top 6 te voorspellen. Maar het lijkt me wel belangrijker om de topposities goed te voorspellen dan de middenmoot. Daarom dat ik ook met deze suggestie kom. Het gaat uiteindelijk toch om winnen. Ik zou dan op zn minst de top 3 meer punten geef. Je weet toch nooit of Mercedes, Ferrari of Red Bull em pakt em welke coureur dan. 

bewerkt door Barteh

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 hours ago, Magikarp said:

Moet wel ff kijken wie er tegenwoordig meedoen. Rijdt Coulthard nog?

Coulthard doet tegenwoordig commentaar maar Senna rijdt nog wel mee samen met Hakkinen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg we houden gewoon deze puntentelling. Zie niet in waarom P3, wat waarschijnlijk een Mercedes, Ferrari of Red Bull is, meer punten zo op moeten leveren dan P9, wat waarschijnlijk een Racing Point, Haas, Sauber, Toro Rosso of McClaren is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Rogier.:

Wil je alles in pm hebben @007mark

Goede vraag. Lijstjes mogen gewoon hier in het topic :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Magikarp:

Moet wel ff kijken wie er tegenwoordig meedoen. Rijdt Coulthard nog?

Irvine en Villeneuve wel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, misschien alleen de punten iets omhoog gooien? Denk dat je zo wel heel weinig punten gaat krijgen per ronde. Zou dan eerder bijv 5 punten doen voor een goeie positie, en dat je dan voor 2 of 3 plekken ernaast ook nog punten krijgt (mits ze in de top 10 staan). Zo deed ik het iig toen ik het organiseerde.

Maar ik doe uiteraard mee, tof dat je het doet. :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, gedaan Rob (y) 

Zal sowieso een week voor de deadline nog even een reminder sturen. Dan heb ik tot die tijd om nog even na te denken over de puntentelling en de suggesties hierin mee te nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het niet logischer om i.p.v. punten te geven voor Driver of the Day dit te doen voor snelste ronde? Driver of the Day vind ik redelijk subjectief. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Platina32:

Is het niet logischer om i.p.v. punten te geven voor Driver of the Day dit te doen voor snelste ronde? Driver of the Day vind ik redelijk subjectief. 

Daar heb je opzich een goed punt..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Driver of the Day kan toch gewoon de DotD die door de F1-organisatie bekend wordt gemaakt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei tdogg16:

Driver of the Day kan toch gewoon de DotD die door de F1-organisatie bekend wordt gemaakt?

Die wordt beslist door fans die stemmen. Is meestal niet een terechte keuze, imo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-3-2019 om 17:12 zei Richarð.:

Die wordt beslist door fans die stemmen. Is meestal niet een terechte keuze, imo.

Dit bedoelde ik, inderdaad. Het is bijna niet te voorspellen, aangezien het door fans wordt bepaald en dat kan de meest uiteenlopende redenen hebben. Met de snelste ronde heb je altijd iets dat je niet kunt ontkennen en wat je daadwerkelijk kunt voorspellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-3-2019 om 16:26 zei tdogg16:

Bijna wekelijks Max Verstappen.. Gratis punten ; 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien wel leuk detail overigens. Dit seizoen krijgt de coureur van de snelste ronde een punt voor het kampioenschap, mits hij in de top-10 rijdt.  Lijkt me wel een leuke reden om hier ook voor te kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die 'mits hij in de top-10 rijdt' vind ik dan weer zo'n onzin. Of je geeft er punten voor, of niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites