Jump to content
Isco22

[IDS] Uit het diepe dal

Recommended Posts

Heel veel succes om in een heel diep dal te werken.

Edited by delichris

2103334941_Banner2.png.ce88cf45aa7e49348c6a54b78c2679c2.png

@Rossi Erg bedankt voor de banner!

Hoofdstuk 1: Introductie

Na een lange periode vol hectiek in mijn leven ben ik de afgelopen maanden weer een beetje terug op het goede spoor. In mijn, zoals de dokter het noemt, ‘revalidatieproces’ ben ik sinds kort in een nieuwe fase gekomen, namelijk de verwerkingsfase. In deze fase moet ik deze vervelende periode beetje bij beetje achter me gaan laten en mij gaan richten op de toekomst. Na lang nadenken hoe ik dit het best kan verwerken zei mijn psycholoog dat het misschien een idee was om een boek naar mezelf te schrijven. Hij vond het een goed plan om het afgelopen driekwart jaar op deze manier proberen af te sluiten.

En nu ben ik dus hier, met een nieuwe novelle. Het zal dus iets anders worden dan dat jullie van mij gewend zijn want ik ga hier dus veel meer met tekst werken dan normaal. Ik moet/wil jullie wel waarschuwen… Sommige stukken van het verhaal kunnen als heftig worden ervaren en dus als je daar niet tegen kan of als dat prikkels kan geven wil ik jullie verzoeken om dit niet te volgen of om sommige stukken over te slaan. Het merendeel van dit verhaal zal bestaan uit "real-life stuff" maar om dit verhaal met Football Manager te gaan combineren zal er ook een deel fictie zijn.

Verder hoop ik dat ik en jullie net zoveel plezier uit deze novelle gaan halen als bij de ander. Het tempo van dit verhaal zal voorlopig nog wat lager liggen totdat die met Borussia Dortmund is geëindigd. Zoals altijd zijn tips natuurlijk altijd welkom!

@Mordurette @Titan @komodo25 @Marius @Kavinos @Rossi @Makalakalane @bobjuh @bas2204 @FM_Lesly @delichris @r4vje Bedankt voor jullie reacties!

Edited by Isco22

Duidelijke woorden. Lastig om te onderscheiden of het nu echt jezelf betrekt (ik denk het wel). Succes in dat geval!

Interessante opening. Ik ben benieuwd welke kant het op gaat, een fictief karakter, een bestaande of wellicht jezelf. 

Duidelijke statement. Hopelijk weten zowel jij als de lezers hier heel wat uit te halen.

Gepost (edited)

1848646394_Banner2.png.4e132931374f5d54c0ea8a8ea6e08bf2.png

Hoofdstuk 2: Anonieme beller

Daar loop je dan… midden in de nacht op een treinspoor precies tussen de twee steden waar jou kleine dorpje tussen ligt. Het is wachten op hét moment… het moment dat je geraakt wordt en dat je niet eens kan beseffen dat het over is. Het is niet alleen wachten, van binnen hoop ik dat het zo snel mogelijk gebeurd. Dat het allemaal klaar is. Het leven waarin je het gevoel hebt dat je alles verkeerd doet en waarin iedereen je haat, degene die dat zeggen niet te doen liegen.

Hoe ik hier terecht ben gekomen heb ik mezelf de afgelopen dagen vaak genoeg afgevraagd. Terwijl ik hier loop en aan het wachten ben denk ik er nóg een keer aan… Een aantal maanden geleden lag de hele wereld aan mijn voeten. Ik was succesvol trainer in de jeugdopleiding bij een top amateurvereniging, ik zou aanstaande zomer bij een Spaanse profclub beginnen en voor mij het belangrijkste van de afgelopen jaren: ik had voor het eerst een relatie waar ik me écht goed bij voelde. Op dit moment is dit dus allemaal weg en daarbij ook het gelukkige gevoel dat ik altijd bij mijn familie en vrienden had. Inmiddels loop ik hier al zo’n twintig minuten op dit treinspoor en begin ik steeds zenuwachtiger en zenuwachtiger te worden want hét moment komt steeds dichter en dichterbij.

Zoals altijd heeft de NS dus blijkbaar weer vertraging want volgens mijn planning had het zeven minuten geleden al klaar moeten zijn en zijn deze minuten dus verspilde tijd. Ik vraag me af hoe het kan dat een trein zeven minuten te laat is en waarom precies nu? Het is tien voor half 12 op een doordeweekse avond, het heeft niet gesneeuwd, niet geregend en er kunnen geen bladeren op het spoor liggen… Ineens voel ik mijn telefoon in mijn zak trillen en hoor ik op een afstand een hoop sirenes waardoor het zenuwachtige gevoel nog erger wordt. Ik besloot mijn telefoon niet te beantwoorden en nadat hij klaar was met trillen keek ik wie mij had geprobeerd om te bereiken. Het was een anoniem nummer en ik had altijd van mijn vader geleerd dat ik daar niet op mocht reageren… ik was dus blij dat ik niet had opgenomen want nu maak ik zo vlak voor het einde toch nog iemand trots. Ondertussen is de trein nu al minstens dertien minuten te laat want ik kom hem ook nog eens tegemoet lopen. De sirenes komen ook steeds dichterbij en ik heb nu al drie keer mijn anonieme beller genegeerd… Bij de vierde keer besluit ik hem tóch op te nemen en op dat zelfde moment stoppen er zo’n vijftig meter verderop ik schat drie politieauto’s en ik hoor aan de telefoon de stem van een huilende man.

@FM_Lesly @Kavinos @Titan @Rossi @delichris @Marius

Bedankt voor jullie reacties!

Edited by Isco22

Mooi geschreven, zijn het waargebeurde dingen (persoonlijk) of "verzonnen" maar voor het verhaal (waarvan ik nog geen idee welke kant het op gaat).

Dingen zijn herkenbaar maar er is geen noodzaak de site te bezoeken. Door alcohol- en drugsgebruik in zulke situaties gezeten, zelfs op vakantie in Spanje. Depressies zijn bij mij in ieder geval overwonnen.

Sommige dingen klinken jammer genoeg zeer herkenbaar, maar dat is misschien wel voor anderen ook het geval. Gelukkig zijn is relatief, en je moet het koesteren, want vaak beseffen we het te weinig. Een pakkende update in ieder geval.

Het zijn heftige gedachten waar meerdere mensen mee lopen of hebben gelopen; complimenten voor de wijze waarop je dit verwoordt!