Spring naar bijdragen

[FM19 Netwerkgame] Twee vrienden op weg naar succes

Aanbevolen reacties

Geplaatst

7FK0gCd.png

Citaat

Mark en ik hebben een historie met Football Manager die al veel verder teruggaat dan de editie van dit jaar. Zo is als coaches van FC Groningen met Robin van Persie in de spits al eens de Champions League gewonnen op FM Mobile. We dreven menig middelbare schooldocent tot waanzin met een aandachtspijl dat alleen maar naar een schermpje van een tiental centimeters ging. Later werd het serieuzer, en was het na school tijd voor een netwerkgame op 'de grote FM' tegen elkaar.  Al snel werd de term 'nettie' geboren. Onderlinge gevechten zoals Ajax-Feyenoord en Manchester United-Liverpool werden beslecht. De nieuwe Football Manager 2019 liet het hart weer sneller kloppen. Het is tijd voor een nieuwe nettie! 

1. Selectie en transfers

Soms kom je op van die geweldige domme ideeën. Zoals het aanschaffen van Football Manager 2019, vlak nadat je bent begonnen met een masteropleiding. Daar hield het echter niet op voor de zelf benoemde hoofdpersonen in dit verhaal. Men kwam ook nog met de fantastische aanvulling dat we dan op vrijdag na de colleges nog wel even een online game konden opstarten. Of, zoals dat in vaktaal heet, 'een nettie'. Er moest nog wel even een keuze gemaakt worden met welke clubs het circus deze keer uitgevoerd zou worden. Een aantal derby’s passeerden de revue, maar uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om allebei met de club te gaan waar we al jaren supporter van zijn, namelijk AZ en Feyenoord.

Waarbij AZ onder de hoede wordt genomen door ondergetekende. Bij het opstarten van de game en het doorspitten van de selectie wordt er uiteraard gestart met het maken van een lijstje met betrekking tot de selectiebreedte. Waar komen we tekort? En waar hebben we talent in overvloed? AZ heeft opzich een mooie uitgebalanceerde selectie, welke goed aansluit op de 4-2-3-1 breed die ik wil hanteren. De jeugdopleiding is natuurlijk uitstekend en er zitten zeker wat talentjes tussen die uit kunnen groeien tot iets moois. Echter zal er met name in de verdediging wat moeten veranderen, maar daarover later meer. Laten we kijken naar de selectie:

Doelmannen
Marco Bizot is uiteraard de eerste doelman en wordt ook gezien als de derde captain van het team. Als back-up hebben we good-old Piet Velthuizen, al is de verwachting dat hij niet veel zal keepen. Het voornemen is om Bizot ook in de KNVB Beker-wedstrijden in te zetten. Beste talent voor deze linie is Jasper Schendelaar, 18 jaar maar nu al een van de grote keeperstalenten in FM. Het zal me niks verbazen als hij komend jaar al wat minuten gaat maken.

Verdedigers
Op rechts zijn we sterk voorzien met Jonas Svensson en Ricardo van Rhijn. Svensson zal de basisplaats krijgen maar Van Rhijn gaat zeker z’n wedstrijden meepakken. 
In het centrum hebben we nu twee échte verdedigers, namelijk Ron Vlaar en Pantelis Hatzidiakos. Vlaar is langzaamaan op z’n retour en Hatzidiakos weet mij niet echt te overtuigen. Hier zal dan ook de focus liggen tijdens de komende transferperiode; ik wil twee centrale verdedigers aantrekken. Stijn Wuytens kan ook nog als centrale verdediger worden gezien, maar hij gaat komend seizoen meedraaien op het middenveld; dat past beter in het systeem wat gespeeld wordt.
Op links zijn we ook goed voorzien. Thomas Ouwejan en Owen Wijndal ontlopen elkaar nauwelijks, en zij zullen beide gaan strijden voor hun plaats in de oefenperiode. Wijndal heeft op dit moment een lichte voorkeur, omdat hij beter kan worden dan Ouwejan.

Middenvelders
Laten we beginnen met het centrale middenveld. Hier is plaats voor twee man, namelijk een spelmaker voor de defensie en een dynamische middenvelder. Voor de rol spelmaker voor de defensie hebben we twee uitstekende spelers, namelijk Frederik Midtsjo en Marko Vejinovic. Midtsjo krijgt de voorkeur maar Vejinovic krijgt zeker speeltijd.
De dynamische middenvelder-rol wordt ingevuld door Stijn Wuytens. Als vice-aanvoerder is hij een redelijk vaste keus. Echter zal runner-up Teun Koopmeiners zeker zijn kansen krijgen.
Op het aanvallende middenveld is ruimte voor drie posities. Op rechts hebben we maar liefst vier spelers die elkaar weinig ontlopen: Calvin Stengs, Albert Gudmundsson, Dorin Rotariu (gehuurd) en Iliass Bel Hassani. Stengs is op dit moment geblesseerd maar zal bij terugkomst zeker speeltijd krijgen. Voorlopig zal de positie nu ingevuld worden door Gudmundsson en Bel Hassani. Rotariu speelt voorlopig zijn wedstrijden in Jong AZ.
Centraal hebben we een vaste keus in Guus Til. Hij is een van de beste spelers in dit elftal. Back-up hier is Adam Maher.
Op links ontlopen Oussama Idrissi en Jeremy Helmer elkaar niet veel. Zij zullen beide speeltijd krijgen in de voorbereiding om te bepalen wie er in de basis komt. Mats Seuntjens is overbodig en mag weg.

Aanvallers
In de spits blijft er dan maar een plekje over. Kersverse aankoop Bjorn Johnsen geniet op dit moment de voorkeur, maar supertalent Myron Boadu hijgt hem in de nek. Daarachter zit Fred Friday, welke ik eigenlijk hoop te verkopen. In Jong AZ is namelijk Ferdy Druijf een goede nummer 3. 

Transfers
Uiteindelijk hebben we al in een vroeg stadium twee van onze transfertargets binnen weten te halen. Centrale verdedigers Denis Vavro en Jores Okore worden overgenomen van respectievelijk FC Kobenhavn en Aalborg. Vavro is veruit de duurste met een transfersom van 2,5 miljoen euro. Okore is een mooie buitenkans en wordt voor 500k aangekocht. Hoewel er hier en daar nog wel wat onderhandelingen hebben plaatsgevonden, worden er geen andere spelers aangetrokken. 
Om de transferbedragen enigszins af te dekken wordt Ondrej Mihalik verkocht voor 550k. Verder worden Mees Hoedemakers en Fred Friday verhuurd om wat ruimte te maken in de salarishuishouding. Zij gaan beide naar Midtjylland.

Overzicht:

Spoiler

307yl54.png

Volgende update: Aanstaande woensdag presenteert @007mark zijn selectie en transfers voor komend seizoen

Citaat

Ter info: Updates zullen iedere zaterdag en woensdag geplaatst worden :) 

• Antwoorden 396
  • Weergaven 10,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• 18. Voorronde Europa League 2019-2020 Dat we een lange emotionele achtbaan in zouden gaan voor het begin van ons seizoen, was duidelijk nadat we ons vorig seizoen via de competitie plaatsten voor

• 19. Eredivisie Augustus De seizoensouverture van de Eredivisie staat voor de deur. Terwijl we nog volop in de voorrondes voor de EL bezig zijn zullen er ook weer wedstrijden in onze nationale com

• 20. Eredivisie Augustus Tussen al het geweld in de Champions League door werd er natuurlijk ook nog gewoon gespeeld in de Eredivisie. De competitie begon al vroeg, waardoor we vier wedstrijden op

Geplaatst

Succes met jullie netwerkgame. Je hebt met AZ een prima selectie tot je beschikking, ik ben benieuwd wat je daarmee kan bereiken. Met Vavro heb je een uitstekende verdediger binnengehaald. Wel opvallend dat Koopmeiners een plekje op de reservebank krijgt. 

Geplaatst

Een netwerkgame vind ik altijd leuk om te volgen! Succes beide. Bij Az heb je een hele mooie selectie waar het talent van afspat. 

Geplaatst

Toch een extra dimensie die zo'n netwerkgame met zich meebrengt. Succes heren!

Leuke ploegvoorstelling van AZ in ieder geval. Als Belg weet ik wel dat AZ over een leuke selectie beschikt, maar veel verder gaat het niet. Mooi om te zien dat er toch wel wat bekende namen de revue passeren. Hier lijkt me zeker wel het één en ander mee mogelijk, zeker nu je de ploeg ook nog in het verdedigend compartiment versterkt hebt.

Geplaatst

Twee prima centrale verdedigers erbij gehaald. Verder bevat de selectie van AZ enorm veel Nederlands talent, dus die moeten gewoon zo veel mogelijk spelen

Geplaatst

ih1ab5.png 

Citaat

Bedankt voor alle reacties @Mordurette @komodo25 @ROEMM @Isco22 @Marius @Kavinos @delichris @Rossi @Kelvin @bas2204 en @Richarð. nog bedankt voor de banner! Zoals aangekondigd is het nu mijn beurt om mijn selectie en tranfers aan te kondigen. Ons ultieme doel is natuurlijk om Nederland weer terug te krijgen naar de hogere regionen in het internationale voetbal. Daarnaast willen we in eerste instantie het gat verkleinen met PSV en Ajax, die op financieel gebied veel meer kracht hebben dan wij. Hopelijk lukt ons dat dus!

1. Selectie en transfers

In deze eerste update loop ik met jullie per linie door de selectie heen van de club. Verder zal ik ook aangeven welke versterkingen zijn gehaald en welke spelers niet in mijn plannen voorkomen in het komende seizoen. Ik zal mijn tegenstanders voornamelijk te lijf gaan in een 4-2-3-1 formatie, al kan ik in lastige uitwedstrijden, of om een wedstrijd te ‘closen’ ook omschakelen naar een formatie met de punt naar achter, wat dan meer dan neerkomen op een 4-1-4-1.

Doelmannen
Kenneth Vermeer wordt hier door mijn assistenten gezien als beste keeper van de club. Echter kies ik er direct voor om Justin Bijlow van Jong Feyenoord naar de eerste selectie te halen. Een keeper met grote potentie, die ook nog eens uit de eigen jeugd komt; Iets waar het bestuur ook op aandringt in de filosofieën. Hij krijgt dus dit seizoen de voorkeur onder de lat. Joris Delle bewandelt overigens de omgekeerde weg als Bijlow, en mag het doen met een plek in het tweede team.

Verdedigers

Op voorhand is deze linie voor mij een beetje een zorgenkindje. Aan de linkerkant is Haps zeker tot de winterstop niet beschikbaar, waardoor ik Tyrell Malacia hier moet neerzetten. Ik zit met een uitgerangeerd centrum zonder snelheid (Van der Heijden/Botteghin), wat wel kampioen is geworden en aan de rechterkant met een back die eigenlijk niet goed genoeg is, namelijk Bart Nieuwskoop. 

Dit heeft me doen besluiten om het centrum compleet te vervangen, waardoor ik Sven van Beek en Jeremiah St. Juste ga gebruiken als voetballende verdedigers. Eric Botteghin mag een plaats op de bank innemen en Jan-Arie van der Heijden mag vertrekken. Ondanks dat enkele selectiespelers hier niet blij mee zijn, gaat hij voor een kleine € 2 miljoen naar een club in Saoedi-Arabië. Voor de rechterkant heb ik ervoor gekozen om Jeremy Toljan te huren van Borussia Dortmund. Verder voeg ik ook Noah Lewis toe vanuit de jeugd om de plek van Jan-Arie van der Heijden op te vullen.

Middenvelders

Na de komst van Yassin Ayoub is er op het middenveld in principe voldoende keus. Echter zal hij het seizoen wel starten op de bank, aangezien ik kies voor een 2-mans middenveld met Tonny Vilhena en Jordy Clasie (gehuurd van Southampton). Daarnaast zal Jens Toornstra ‘op 10’ spelen, dus tussen mijn buitenspelers in. Renato Tapia is enkel nodig wanneer we onze andere formatie hanteren.

Verder is er eigenlijk niet zo veel te melden, of het moet zijn dat ik ook in deze linie een jeugdspeler bij de eerste selectie heb betrokken. Het gaat hier om Achraf El Bouchataoui, wederom een talentvolle speler waarvan ik in de toekomst mooie dingen verwacht. Zal hier en daar ook zeker zijn minuten mogen maken, bijvoorbeeld in de beker.

Aanvallers

Als club hebben we natuurlijk twee prima spitsen met Nicolai Jorgensen en Robin van Persie. Misschien tegen de verwachtingen in kies ik als eerste spits voor Nicolai. Van Persie wil ik meer brengen in wedstrijden die beslist moeten worden. Echter zal hij het seizoen beginnen als eerste spits, door de blessure die onze Deen aan het begin van het seizoen nog heeft.

Aan de linkerkant is er ruimte voor een tweede huurspeler uit de Bundesliga. Sam Larsson bleef namelijk vrij lang zeuren over het vertrek van Jan-Arie van der Heijden, waardoor ik toch een iets andere persoonlijkheid wilde aan de linkerkant. In deze zoektocht kwam ik uit bij Serge Gnabry, die ik op huurbasis naar De Kuip laat komen Een directe versterking die ons zeker gaat helpen.

Gewenste opstelling: Bijlow; Malacia, Van Beek, St. Juste, Toljan; Vilhena, Clasie; Gnabry, Toornstra, Berghuis, Jorgensen.

Overzicht transfers

Spoiler

1820505714_TRANSFERSIN.png.bbd07a5c2f9e9b6fea8eafe5aee749c8.png

1153480719_TRANFERSUIT.png.c2730f7a033595252cba1dd17603f3bb.png

Volgende update: Aanstaande zaterdag zal @Fabian. zijn eerste resultaten delen in de oefencampagne van zijn club.

bewerkt door 007mark

Geplaatst

Twee prima huurspelers gehaald. Hoe zit het met bijvoorbeeld Wouter Burger en Orkun Kökçü? Ga je hem ook betrekken bij het eerste? Zou ook leuk zijn als Sinisterra kansen krijgt...

Geplaatst

Tags werken niet in een quote. Geen berichtje gehad dus, net zoals @komodo25 @ROEMM @Isco22 @Marius @Kavinos @delichris @Rossi @Kelvin @bas2204 en @Richarð. dat ook niet zullen gehad hebben.

De versterkingen en de gewenste formatie + opstelling klinken onderbouwd. Nu nog omzetten in prestaties natuurlijk.

Geplaatst

Je opstelling ziet er prima uit. Gnabry is een fantastische versterking, zeker voor een club uit de Eredivisie. Toljan ken ik niet zo goed maar zal op de rechtsback positie al snel beter zijn dan wat je hebt. Is die Geertruida trouwens geen redelijke rechtsback? 

Geplaatst

Je hebt je elftal op de juiste plekken versterkt, waarbij Toljan en Gnabry echt directe versterkingen zijn. Een extra centrale verdediger zou overigens geen luxe zijn, het zou mooi zijn wanneer je die in de winterstop nog aan weet te trekken.