Spring naar bijdragen
Kelvin

[FM2019] Experimenten om Nederlands Voetbal er weer bovenop te krijgen

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een tijdje om te kijken welke methode er in FM zijn om het Nederlands Voetbal in de top van Europa te krijgen. Met FM 17 of 18 heb ik bijvoorbeeld alle Profclubs een transferverbod gegeven om te kijken of ze daarmee meer aandacht aan de jeugd zouden geven. Maar uiteindelijk bleek de jeugd niet het vertrek van vele spelers te kunnen opvangen, waardoor Nederland wegzakte in Europa. Daarom nu een nieuwe poging geïnspireerd op een irritatie uit FM. Telkens wanneer je meerdere jaren in de Nederlandse competitie speelt met FM, veranderen alle teams in vreemdelingenlegioenen. Daarom heb ik deze keer aan transfervoorkeuren gesleuteld om het aantal transfers van middelmatige en oude buitenlandse spelers te minimaliseren. Ik zal in de komende periode regelmatig een update plaatsen over een seizoen en wie weet dat ik na 10 jaar ga kijken naar de Sterrenteams van alle clubs om hier een database van te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seizoen 1

In het eerste seizoen waren er enkel in de winterstop transfers te melden. PSV moest de tweede seizoenshelft zonder Hirving Lozano stellen, aangezien de Mexicaan naar Borussia Dortmund vertrekken. Ajax versterkte zich met Vyacheslav Karavaev van Vitesse en gaf daarmee ook duidelijk aan dat het vertrouwen in Rasmus Kristensen en Noussair Mazraoui als rechtsbacks niet bijster hoog is. Daartegenover stond het vertrek van Zakaria Labyad, die na slechts een half jaar alweer vertrok naar Wolverhampton Wanderes. Ook Brandley Kuwas en Arber Zeneli lieten vanwege naderende aflopende contracten Nederland achter zich voor respectievelijk Sampdoria en Bologna.

Ajax pakte uiteindelijk het kampioenschap en de beker, verder wist Fortuna Sittard te verrassen met directe handhaving. De Graafschap en Excelsior degradeerden via de play-offs samen met Emmen naar de Keuken Kampioen Divisie, terwijl FC Twente en Sparta, samen met Go Ahead, na 1 seizoen weer terugkeren in de Eredivisie.

1b1078d98ff7e473135a17abd05c5031.png

f3f0ca3678b3e9eed32ed0009ac256e9.png

a5367c3627737c35467ed5712c9ba996.png

9cf4b8ec67034c372931a9cba3bf4dcb.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg leuk experiment; dit ga ik zeker volgen! Het is inderdaad een behoorlijk frustratiepunt in FM, de Eredivisie na een aantal jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze ga ik zeker volgen! Deze frustratie zorgt ervoor dat ik mijn saves in de eredivisie na een tijdje niet leuk meer vind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seizoen 2

Het eerste seizoen met twee volledige transferperiodes, daarom zijn de wintertransfers vanaf nu cursief en onderstreept weergegeven. Ajax zag eerst Matthijs de Ligt (Chelsea) en Kasper Dolberg (Celtic) vertrekken en in de winter kwam daar nog Andre Onana (Borussia Dortmund) bij. Daarvoor kwamen terug Schots international John Souttar (Heart of Midlothian) en PSV-wisselspeler Derrick Luckassen werd voor 8 miljoen opgepikt, nadat de Eindhovenaren eerder nog 6 miljoen overmaakte naar Amsterdam om Vyacheslav Karavaev over te nemen. PSV shopte ook in het noorden van Nederland door Mimoun Mahi transfervrij op te pikken in Groningen en in de winter ging de rit naar Heerenveen om de deal van Morten Thorsby (5,5 miljoen) af te ronden. Terwijl de penningmeester van Feyenoord op zijn geld bleef zitten, liep de technisch directeur van SC Heerenveen als een soort Joop Munsterman door de meeste bestuurskamers.  Sparta kreeg 1,3 miljoen voor Halil Dervisoglu, ADO kreeg 2,4 miljoen voor Wilfried Kanon, FC Twente kreeg 1,1 miljoen voor Jeroen van der Lely en na de transfer van Thorsby konden ook NAC (1,7 miljoen) en PEC Zwolle (1,8 miljoen) een vreugdedansje doen na het vertrek van Karol Mets en Anass Achahbar.

De koopdrift van SC Heerenveen werd uiteindelijk beloond met een vijfde plaats, achter de traditionele top-drie en AZ Alkmaar. PSV pakte uiteindelijk de dubbel door ook in de beker met Ajax af te rekenen. Onderin werd duidelijk dat de rentree van FC Twente en Go Ahead van korte duur was en ook Fortuna zakt na een twee-jarig verblijf in de hoogste competitie weer af naar een niveau lager. NEC, Roda JC en Excelsior zullen de plaatsen in gaan nemen van de degradanten. Maar de opvallendste prestatie werd niet binnen de landsgrenzen behaald, PSV wist de Europa League te winnen. Na de poulefase werden Viktoria Plzen, Rapid Wien, Hannover 96 en Liverpool verslagen en dat resulteerde in een finale tussen twee ploegen die elkaar in 1988 ook troffen in de finale van eindtoernooi. Destijds versloeg PSV het Portugese Benfica na strafschoppen, deze keer was het pleit binnen 90 minuten geslecht dankzij een doelpunt van Maximiliano Romero.

9c095fb934c27e02eaeec35eeb1f8711.jpg

a78d75231134ac1144739e8a17151db1.jpg

cd4c865a61edeb882a0ea8eb846a3ce1.jpg

12869cc9276341ea1a66eb659ce39966.png

bewerkt door Kelvin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo Fikkert heeft zich snel in de basis gespeeld bij ADO. Er mist een sheet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden