Geplaatst 19 januari 20196 jr. Een club als FC Twente hoort niet thuis in een competitie met de naam Keuken Kampioen Divisie. Deze club is te groot om op maandagavond op de Herdgang te spelen. Daarom neem ik het heft in handen en ga ik er alles aan doen om deze club weer omhoog te helpen. Het doel is duidelijk: We moeten dit jaar promoveren. Of dit nou via een kampioenschap is of via de play-offs maakt niemand binnen de club een bal uit. Twente moet binnen een jaar weer terug naar het hoogste niveau. Ik heb heel duidelijk in mijn hoofd hoe ik met dit FC Twente wil spelen: 4-2-3-1 met de volgende namen: Drommel – Ramos, Bijen, González, Schenk – Brama, Smith – Aitor, Espinosa, Zekhnini – Boere. Weinig verrassingen naar mijn idee, misschien dat Schenk op linksback een opvallende naam is. Ik ben totaal geen fan van Ricardinho en Schenk kan prima op links uit de voeten, vandaar deze keuze. Helaas is deze eerste seizoenshelft gebleken dat het vaak niet mogelijk was om met mijn sterkste elf te spelen. Interlandverplichtingen voor jongens als Drommel en Smith bijvoorbeeld, of blessures bij Espinosa en Zekhnini. Daarnaast kan ik nog geen beroep doen op de langdurig geblesseerden Vuckic en Assaidi. Daarom moesten jongens als Maria en George vaker minuten maken dan de bedoeling was. Ik wil als we promoveren doorselecteren. Veel jongens van de huidige selectie zullen dan een andere club mogen gaan zoeken. Ik kies ervoor om in de winter niet al teveel activiteit te gaan ondernemen. Wellicht ga ik nog spelers nodig hebben bij blessures en ik zie het niet zitten om in de winter veel spelers te halen. Ik doe het met deze selectie, in de zomer gaan we snijden. De uitschakeling in de beker tegen de amateurs van VVSB bewees dat jongens als Oosterwijk, Hölscher, Bapoh en van der Heijden hebben niet het vereiste niveau hebben. Ook de spelers van de beloften die een kans kregen(Frimann, Felix, Fernandes) lieten het afweten, daar hoef ik dus ook niet uit te putten. Alhoewel het schandalig is om in eigen huis te worden uitgeschakeld door amateurs ben ik er niet rouwig om. De focus ligt op de competitie en het bekertoernooi is dit jaar niet belangrijk. Ik acht ons niet in staat om het toernooi te winnen dus die extra wedstrijden ben ik liever kwijt dan rijk. Als we promoveren ga ik wel vol inzetten op de beker, het is natuurlijk wel de kortste weg naar Europa. Ik denk dat er weinig kenners zijn die deze stand hadden voorspeld. Ploegen als Sparta, Roda JC en NEC vallen zwaar tegen en Helmond Sport, MVV en Cambuur verrassen. Ik ben gematigd tevreden. We gaan met drie punten voorsprong de winterstop in, maar vooral in het begin van het seizoen hebben we teveel punten laten liggen. Verliezen bij RKC, Jong Ajax en Helmond Sport en in de eigen Veste onderuit tegen Volendam. We moesten wennen aan elkaar en aan de competitie maar op een gegeven moment begon het te draaien. We zijn nu al sinds begin oktober ongeslagen en bij vlagen spelen we ook echt goed voetbal. Zeker jongens als Espinosa, Cantalaprieda en Zekhnini laten mooie dingen zien. Wetende dat Vuckic en Assaidi na de winterstop terugkomen kan het nog eens een mooie tweede seizoenshelft gaan worden. Spoiler Individuele statistieken: Topscorer: Tom Boere – 10 goals Assistenkoning: Espinosa – 7 assists Vaakst MOTM: Brama – 3 keer Kaartenpakker: Ramos – 3 keer geel 19 januari 20196 jr. bewerkt door woutertwente
Geplaatst 19 januari 20196 jr. Laatste twee maanden zien er vooral goed uit. als je op deze weg doorgaat moet promoveren geen probleem zijn denk ik, Succes!
Geplaatst 19 januari 20196 jr. NEC doet het best realistisch Je staat bovenaan en dat is het belangrijkste, niet die misstap in de beker.
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Succes met FC Twente. Toch wel heel verrassend verloren van een amateurclub in de beker...
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Twente hoort inderdaad thuis op het hoogste niveau. Hopelijk kan je ze daar snel terug brengen. Momenteel lijkt dat alvast goed te lukken, al loopt het eigenlijk pas echt lekker sinds november. Succes in ieder geval met deze uitdaging!
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Auteur Wat hebben wij het onszelf nog verschrikkelijk lastig gemaakt. Ik weet niet wat het was, maar hoe dichter we bij de titel kwamen hoe slechter het begon te draaien. Spelers leken wel bevangen door de zenuwen, met als dieptepunt een serie van 4 wedstrijden zonder zege en een nederlaag in eigen huis tegen directe concurrent Cambuur. De strijd tussen Cambuur en de Tukkers bleef tot op de laatste speeldag spannend. Beide teams hadden een gelijk puntentaantal, het doelsaldo was gelukkig in ons voordeel. Cambuur moest op speeldag 38 op bezoek bij NEC, wij kregen Jong AZ op bezoek. In een povere wedstrijd die stijf stond van de spanning was het Wout Brama die met een schuiver in de onderhoek vlak voor rust de ban brak. Aan deze goal hadden we genoeg en dat betekende dat FC Twente kampioen van de Keuken Kampioen Divisie is geworden. Het maakt me ook allemaal niet meer uit dat we punten lieten liggen teams als FC Eindhoven en Telstar, we zijn kampioen en daar gaat het om. Het is me wel duidelijk dat het met deze selectie heel moeilijk gaat worden in de Eredivisie, er staat de komende zomer het nodige te gebeuren. Er is echter niet heel veel financiële ruimte, dus zullen we het vooral van transfervrije spelers en huurlingen moeten hebben. Als ik iemand kan vertrouwen om met weinige geld leuke spelers te halen is het wel onze TD, Ted van Leeuwen. De eerste mutaties in de selectie zijn al zichtbaar. Vaste rechtsback Ramos wilde absoluut niet verlengen. Erg spijtig want ik had hem er graag bijgehouden. Verder zullen Trotman, Nacho, Hengelman en Frimann geen nieuwe contracten krijgen. Daarnaast hebben vier spelers al een nieuwe club gevonden en ook zij gaan allen gratis de deur uit. Hölscher, die een negatieve invloed heeft in de groep, gaat zijn geluk beproeven op het tweede niveau van Denemarken, bij HB Koge. Ricardinho kon het niveau niet aan en gaat terug naar Engeland, naar Chesterfield. Vleugelspelers George en Fernandes gaan naar Young Boys en Standard Luik. Het is mij een raadsel waarom deze clubs deze spelers overnemen, maar dat kan aan mij liggen. Gelukkig is er ook mooi nieuws te melden. Het is gelukt om Smith en González nog een jaar te huren, we bereikten overeenstemming met Manchester City en Sevilla. Helaas wilde Fiorentina niet meewerken aan een nieuwe verhuur van smaakmaker Zekhnini, die gaan we in de Eredivisie dus niet terug zien. Omdat Bijen, Aitor, Espinosa en Assaidi wel verlengden hebben we de meeste sterkhouders in huis weten te houden. Nu is het nog afwachten wat er in de zomer allemaal bij gaat komen. Statistieken: Spoiler Topscorer: Tom Boere – 18 goals Assistenkoning: Espinosa - 9 assists Vaakst MOTM: Brama – 5 keer Kaartenpakker: Ramos - 5 keer geel Speler van het Jaar: 1. Brama 2. Aitor 3. Schenk Competitie: Brama speler van het jaar in de competitie, voor Rayhi(Sparta) en Hansson(RKC) Spartaan Veldwijk werd de topscorer, de titel van Talent van het Jaar was voor Gakpo van PSV. Reacties: Spoiler @Koenbres Je had een vooruitziende blik @Titan Haha inderdaad. Prioriteit lag dit jaar niet bij de beker. @delichris Dat vind ik ook! @Bramvinos Dank! @Mordurette Die nederlaag was wel een dieptepunt ja. @Marius Het is gelukt inderdaad! 20 januari 20196 jr. bewerkt door woutertwente
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Op doelsaldo kampioen worden, veel gekker kan je het inderdaad niet bedenken. Je zal wat creatief moeten omspringen met budget waarschijnlijk, maar met de juiste versterkingen zal je zeker wel overleven in de Eredivisie neem ik aan.
Geplaatst 20 januari 20196 jr. En nu doorpakken! Er zal wel iets aan kwaliteit bij moeten komen om een sterk jaar in de Eredivisie te kunnen spelen.
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Gefeliciteerd. Leuk om te lezen, ben zelf ook een carrière gestart al in de beta maar bij mij speelde George juist uiteindelijk heel stabiel en goed en is hij nu niet weg te denken uit mijn basiself.
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Gefeliciteerd met het kampioenschap, ben benieuwd hoe je de selectie gaat versterken
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Auteur Zoals gezegd, er stond een flinke renovatie van de selectie op de agenda. Aan het einde van het vorige seizoen werd al duidelijk dat sommige spelers niet wilden verlengen of een nieuwe club hadden gevonden. Daarnaast kon ik enkele wissels tegen kleine bedragen slijten. Transfers in: Spoiler Een blik op de nieuwelingen. Zoals gezegd is er niet tot nauwelijks geld om transfersommen te betalen en daarom moeten we veel huren en transfervrije spelers halen. Ik had graag wat meer Nederlandse jongens gehaald maar helaas lukte dit niet. Mats Seuntjes verkoos Groningen boven ons, Spierings mocht niet weg bij RKC en Blummel verruilde Den Bosch voor de zwart-witte buurman. Uiteindelijk hebben drie van de nieuwelingen een basisplaats afgedwongen: Saksela: Mocht gratis weg bij Sparta, is nu de opvolger op rechtsback voor Ramos. Een degelijke speler en in mijn ogen onderschat. Davidzada: Schenk is terug op zijn vertrouwde plek in het centrum en Ricardinho mocht weg. Deze Israelier is gehuurd van Maccabi Tel Aviv en is de nieuwe linksback. 28 jaar en een harde werker. Pérez: Ted van Leeuwen maakte weer eens gebruik van zijn netwerk in Spanje en huurde deze nummer 10 van Sporting Gijon. Overige ingaande transfers: Reith: Nederlandse talentvolle verdediger. Kwam gratis over van Feyenoord en kan achterin op meerdere posities uit de voeten. Handig als back-up. Ignatjev: Jonge Russische spits, snel en technisch. Fungeert als back-up achter Boere. Kinsombi: Jonge Duitse vleugelspeler, in te brengen bij blessures van Aitor of Assaidi Campman en Tielemans gaan spelen bij de beloften. Transfers uit: Spoiler Jongens die in mijn ogen niet goed genoeg waren voor dit niveau heb ik laten gaan. Helaas zijn dit veel jongens uit de streek maar ook hier geldt: kwaliteit gaat voor sentiment. En als je dan een bod krijgt van een miljoen op, met alle respect, Jeroen van der Lely, dan ben je gek als je het niet doet. Ook voor Maria, Oosterwijk en van der Heyden konden we een bedrag ontvangen en dus hebben we een positieve transferbalans van bijna twee miljoen euro. Voorbereiding: Spoiler We hebben in ieder geval een goede voorbereiding gedraaid. We verbleven een weekje in de omgeving van Deventer om zo het groepsgevoel te versterken. Daarin oefenden we tegen Almere, GAE en FC Hilversum. Alle wedstrijden werden gewonnen en ik heb wat kunnen uitproberen in deze wedstrijden. We spelen nog steeds in een 4-2-3-1 systeem en de ideale elf ziet er dus als volgt uit: Drommel – Saksela, González, Schenk, Davidzada – Smith, Espinosa – Aitor, Pérez, Assaidi – Boere Hierbij moet worden gezegd dat ik op twee posities nog weleens wil rouleren. Schenk en Bijen willen nog weleens van stuivertje wisselen, dit omdat ik ze kwalitatief toch gelijkwaardig acht. Daarnaast begon Boere het seizoen als spits maar halverwege de seizoenshelft gaf ik toch de voorkeur aan een prima presterende Ignatjev. Verder valt het op de Espinosa een linie terug is geschoven. Hij zorgt voor veel voetballend vermogen naast de dynamische Smith en daardoor kwam er een plek vrij voor Pérez. Verder heeft Assaidi zijn oude vorm terug gevonden en dus kan ik niet om hem heen. Helaas betekent dit dat Brama het met minder speelminuten moet doen maar kwaliteit gaat voor sentiment. Mijn bank bestaat voornamelijk uit: Brondeel, Bijen, Reith, Vuckic, Brama, Ignatjev en Kinsombi, vaak nog aangevuld met 1 of 2 jeugdspelers. Eerste seizoenshelft: Spoiler We gaan als nummer 9 de winterstop in en daar ben ik best tevreden mee. Als promovendus is het altijd de vraag waar je staat en ik denk dat we zelfs nog wel wat hoger hadden kunnen staan. We zijn vooral nog erg wisselvallig, dat zal beter moeten in de tweede seizoenshelft. Zo winnen we thuis van Ajax en Feyenoord, maar we verliezen bij Emmen en kregen in een totale off-day bij Heerenveen met 5-0 op de kloten. Ik hoop dat we het seizoen kunnen afsluiten op een plaats die recht geeft op play-offs, we hoeven zeker niet meer naar onderen te kijken. We zitten ook nog in de beker: via de amateurs van Ajax, FC Eindhoven en FC Emmen zijn we aanbeland in de kwartfinale waarin een bezoekje aan de Trots van het Noorden gepland staat. Daar liggen dus ook nog mogelijkheden. Statistieken: Spoiler Topscorer: Ignatjev – 5 goals Assistenkoning: Aitor – 3 assists Vaakst MOTM: Saksela – 3 keer Kaartenpakker: Brama, Saksela en Pérez – 2 keer geel Reacties: Spoiler @Marius Inderdaad een bizarre ontknoping @delichris Dank, ik hoop dat het gelukt is! @Titan Helemaal mee eens! @Mordurette Thanks! @jelmerrr Haha, bij mij spelen er ook wat ergernissen vanuit het echte leven mee @Koenbres Met gehuurde en transfervrije spelers dus 20 januari 20196 jr. bewerkt door woutertwente
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Dit lijken me zeker prima resultaten als promovendus. Een paar nederlagen, zeker bijvoorbeeld zo'n zware als tegen Heerenveen, kom je liever niet tegen, maar dat hoort nu eenmaal ook bij het groeiproces. Je moet nog altijd roeien met de riemen die je hebt en de versterkingen blijven uiteindelijk relatief beperkt, wat het eigenlijk extra mooi maakt. De beker kan nog wel eens een mooi extraatje worden nu je al zo ver doorgedrongen bent.
Geplaatst 20 januari 20196 jr. Mooi begin. Jij had dus ook Mats Seuntjes op het oog? Die had ik in de winterstop al gehaald samen met Seuntjes. Maar je gaat prima van start, ga zo door.
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Ik ken geen speler die gekomen is. Maar dat maakt niet uit. Als er maar gepresteerd gaat worden. En je doet het erg goed in de eerste seizoenshelft.
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Gaat tot nu toe uitstekend! Ik ben ook net een game met Twente gestart. Net als jij kampioen in het eerste jaar en nu op naar het tweede seizoen. Hopelijk kan ik net zo presteren als jij dat doet!
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Goed begin!! Was het toevallig mogelijk om Sinkgraven aan te trekken, of had die bij jou al wel bijgetekend?
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Als promovendus doe je het uitstekend. Je kunt incalculeren dat je af en toe tegen een stevige nederlaag aanloopt, het is daarna vooral van belang hoe de selectie reageert tijdens de volgende wedstrijden. Zo te zien zit die mentale weerbaarheid best goed.
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Auteur Bam! We gaan Europa in! Wie had dat twee jaar geleden bij de degradatie verwacht. In de competitie ging het de tweede seizoenshelft niet eens zo heel goed – we eindigden op een elfde plek, best prima voor een promovendus – maar we wonnen verrassend de beker. Ik moet eerlijk bekennen dat het geluk aan onze kont hing. Drie keer wonnen we na penalty’s, ook in de finale tegen het verrassende ADO. Het hoogtepunt was wel de halve finale, waarin wij Ajax in de eigen Arena versloegen. Ook daarin hadden wij geluk dat Dusan Tadic, ex-Tukker, na een uur spelen een rode kaart kreeg. Maar goed, geluk dwing je af en we mogen ons gaan verheugen op Europese tripjes! Zo lekker als het in de beker ging, zo matig ging het in competitieverband. Na de winterstop wonnen we slechts drie keer(!). Waardeloze cijfers natuurlijk, maar wel te verklaren. Toen we doorkregen dat er in de beker wat te halen viel ging daar de volle focus op, ook omdat we in de competitie eigenlijk al heel vroeg uitgespeeld waren. Voor volgend seizoen verwacht ik meer, maar voor nu ben ik toch tevreden. Als promovendus eindigen we keurig in de middenmoot en beide derby’s werden gewonnen. Ik denk dat weinig supporters om de eindklassering wakker zullen liggen. Ook komende zomer staat er een flinke renovatie voor de deur. Echter, er is nu meer mogelijk omdat er aardig wat geld is binnen gehaald met de bekerwinst en de startpremie voor de Europa League. Daarom kunnen we nu ook kleine transfersommen gaan betalen. Het zal ook nodig zijn om nieuwe spelers te halen want de huurlingen gaan allemaal terug. Smith gaat terug naar Man City, Gonzalez koos ervoor een contract te tekenen bij Malmö en ook de vier huurlingen van dit seizoen gaan terug naar hun clubs. Dat is best jammer want eigenlijk hebben alle vier de huurlingen het uitstekend gedaan. Op het einde van het seizoen waren op Kinsombi na alle leenspelers basisklanten en ze haalden goede cijfers. Daarnaast heeft ook Kinsombi in veel duels minuten gemaakt. Komende zomer hoop ik echter meer kapitaal op het veld te krijgen, oftewel spelers vastleggen in plaats van huren. Tuurlijk, we zullen blijven huren maar de voorkeur gaat zeker uit naar contracteren. De zomer zal dus zeker niet saai worden! Statistieken: Spoiler Topscorer: Ignatjev – 10 goals Assistenkoning: Espinosa – 5 assists Vaakst MOTM: Saksela, Davizada, Pérez – 3 keer Kaartenpakker: Davizada – 4 keer geel Speler van het Jaar: 1. Aitor 2. Davizada 3. Espinosa Beste speler Eredivisie: Bergwijn (PSV) Topscorer: Jorgensen (Feyenoord) Reacties: Spoiler @Marius Ik vind dat verliezen bij Heerenveen kan, maar niet met 5-0. Gelukkig werd de beker inderdaad dat mooie extraatje @jelmerrr Ik denk dat het een prima speler is voor de subtop van Nederland, helaas ging hij liever naar Groningen @delichris Ik moet bekennen dat ik de meesten zelf ook niet kende, Ted van Leeuwen heeft nou eenmaal een breed netwerk @nasje92 Hopelijk ga jij ook Europa met ze in haha @Wietjerr Sinkgraven is voor mij eigenlijk nooit een optie geweest, daarnaast deed Davidzada het naar behoren @Titan De mentale weerbaarheid kan zeker nog beter vind ik, maar we zijn op de goede weg 21 januari 20196 jr. bewerkt door woutertwente
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Is het mijn probleem of niet, maar kan de screentjes niet zien ! Dus ik kan enkel de teksten lezen en de reacties volgen, maar de resultaten lijken mij goed te z
Geplaatst 21 januari 20196 jr. Auteur 1 minuut geleden zei True_Legend: Is het mijn probleem of niet, maar kan de screentjes niet zien ! Dus ik kan enkel de teksten lezen en de reacties volgen, maar de resultaten lijken mij goed te z Als het goed is kan je ze nu wel zien @True_Legend
Geplaatst 21 januari 20196 jr. De terugronde verliep inderdaad behoorlijk kansloos. De beker (felicitaties daarvoor!) doet het natuurlijk allemaal rooskleurig lijken maar ik denk toch dat je in het achterhoofd moet houden dat het volgend jaar anders zal moeten om niet voor onaangename verrassingen te komen te staan.